Jezus was geen kneus.quote:Op woensdag 28 september 2005 01:21 schreef zalmsalade het volgende:
jezus kneus het was geen grap het was een statement en een geslaagde blijkt
Als je een tas vindt op het station breng je die naar de gevonden voorwerpen klaar
Dat laten we maar over aan de rechter, ik hoop dat deze dan ook handelt conform de wet.quote:Op woensdag 28 september 2005 01:25 schreef ACT-F het volgende:
Vrijspreken deze man, zie andere topic waarom:
count me in! ik laat me niet gekmaken door Donner!quote:Op woensdag 28 september 2005 01:26 schreef Renmaestro het volgende:
Geslaagde actie, me dunkt. Wie doet mee met de volgende ronde?
Is een tas achterlaten een strafbare feit dan? Is het achterlaten van je eigen mening in een tas ook een verboden feit dan?quote:Op woensdag 28 september 2005 01:28 schreef Pracissor het volgende:
Dat laten we maar over aan de rechter, ik hoop dat deze dan ook handelt conform de wet.
Waarom wordt hij gezocht door de politie?quote:Op woensdag 28 september 2005 01:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Is een tas achterlaten een strafbare feit dan? Is het achterlaten van je eigen mening in een tas ook een verboden feit dan?
Omdat we hier in Nederland leven in angst en bij het minste of geringste denken aan een aanslag. Als ik een tas op het station zie staan ergens afgelegen breng ik die zonder na te denken naar de gevonden voorwerpen... Dat zouden meer mensen moeten doenquote:Op woensdag 28 september 2005 01:31 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Waarom wordt hij gezocht door de politie?
Met het idee van, 'wanneer ik net doe alsof het er niet is, is het er niet'. Gelukkig denkt de politie daar anders over. Ik hoop dat ook dat hij gestraft wordt conform de wet.quote:Op woensdag 28 september 2005 01:32 schreef zalmsalade het volgende:
[..]
Omdat we hier in Nederland leven in angst en bij het minste of geringste denken aan een aanslag. Als ik een tas op het station zie staan ergens afgelegen breng ik die zonder na te denken naar de gevonden voorwerpen... Dat zouden meer mensen moeten doen
You tell me, jij bent hier de strafpleiterquote:Op woensdag 28 september 2005 01:31 schreef Pracissor het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:50 schreef harlingen het volgende:
Verwacht in iedergeval geen gemakkelijke dag morgen, ze hebben flink, en dan meen ik ook flink de pik op je en dat laten ze je duidelijk merken. Rechtshulp krijg je niet en een advocaat heb je nu niet nodig. Flinke boete en voorwaardelijke gevangenisstraf krijg je vast en zeker, met wat geluk wordt de boete een taakstraf van 4 weken volledig werken (de kosten van de uitzending worden op jou verhaald alsmede de kosten van het onderzoek).
Succes in iedergeval
Goedzo Yildiz!quote:De verdachte werd vrijgesproken van een ander ten laste gelegd delict, 'het veroorzaken van valse alarmkreten of -signalen' ofwel 'rustverstoring' (artikel 142 WvS).
omdat de overheid paranoide is, hetgeen yildiz juist met zijn actie wou aantonenquote:Op woensdag 28 september 2005 01:31 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja hij is volledig geslaagd!quote:Op woensdag 28 september 2005 01:37 schreef remlof het volgende:
[..]
omdat de overheid paranoide is, hetgeen yildiz juist met zijn actie wou aantonen
en dat is dus gelukt
en waarom moeten we dan pleiten voor een zware straf als het conform de wet moet volgens jou?quote:Op woensdag 28 september 2005 01:35 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Met het idee van, 'wanneer ik net doe alsof het er niet is, is het er niet'. Gelukkig denkt de politie daar anders over. Ik hoop dat ook dat hij gestraft wordt conform de wet.
Omdat de rechter zelf ruimte heeft om de strafmaat te bepalen. Ik hoop dat hij het maximale uit de wet haalt.quote:Op woensdag 28 september 2005 01:40 schreef zalmsalade het volgende:
[..]
en waarom moeten we dan pleiten voor een zware straf als het conform de wet moet volgens jou?
Hehe, sluit ik mij bij aan.quote:Op woensdag 28 september 2005 01:41 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind een strafblad genoeg straf voor deze kansloze actie. hoop dat de beste gozert niet teveel verwachtingen heeft bij zijn baan in de toekomst. en misschien kunnen ze hem in plaats van papiertjes rapen elke keer oproepen als er een verdachte tas wordt gevonden, die hij dan mag inspecteren.
Daar kan hij op vrijgesproken worden, aangezien hij zelfs geen alarmsignaal heeft afgegeven. Men heeft in zijn privé eigendommen zitten frotten om het signaal eruit te halen. Dat is vergelijkbaar met een brief sturen naar iemand met dezelfde inhoud, je vergeet de adres gegevens te vermelden, waardoor de TPG de brief opent en dezelfde ontdekking doet. Er mag hooguit in de tas gekeken worden met als doel om de eigenaar van de tas te achterhalen. Door in zijn eigendommen te kijken hebben ze onwettig bewijsmateriaal verkregen voor deze aanklacht.quote:De verdachte werd vrijgesproken van een ander ten laste gelegd delict, 'het veroorzaken van valse alarmkreten of -signalen' ofwel 'rustverstoring' (artikel 142 WvS).
Ah tof, weer zo'n gehersenspoelde aspergesteker die liever in een schijnwereld leeft waar men zich kan weren tegen terrorisme, dan de realiteit onder ogen te zien, en simpelweg te concluderen dat Yildiz (en RTL Editie NL, die exact dezelfde actie uitgevoerd heeft) met deze actie enkel aangetoond heeft dat een aanslag plegen op een station via een bom in een tas kinderspel is en dat allerlei veiligheidsmaatregelen, waarmee enkel vrijheden van de burger afgepakt worden, totaal nutteloos zijn. Goed bezig.quote:Op woensdag 28 september 2005 01:17 schreef Pracissor het volgende:
Door grappenmakers als Yildiz worden toekomstige bommeldingen/bomtassen minder serieus genomen. Dit brengt onnodig mensenlevens in gevaar, ik zou dan ook graag zien dat Yildiz als een voorbeeld wordt gesteld en daarom dat het Nederlands rechtssysteem deze aandachtsgeile moralistische nerd hard straft.
Ik las ergens dat de maximale straf 2 jaar is, dit vind zelf ik lichtelijk overdreven voor dit vergrijp, daarom dacht ik meer aan 240 uur openbare dienstverlening en een jaar voorwaardelijk om er zeker van te zijn dat hij dit soort grappen voortaan wel uit zijn hoofd laat.![]()
We zullen wel zien hoe daar wordt over gedacht door mensen die wel hun juridische opleiding hebben volbracht. Een tas achterlaten op een bewuste manier (gezien de camerabeelden) op 11 september, zonder daarna melding maken dat je je tas kwijt bent...quote:Op woensdag 28 september 2005 01:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar kan hij op vrijgesproken worden, aangezien hij zelfs geen alarmsignaal heeft afgegeven. Men heeft in zijn privé eigendommen zitten frotten om het signaal eruit te halen. Dat is vergelijkbaar met een brief sturen naar iemand met dezelfde inhoud, je vergeet de adres gegevens te vermelden, waardoor de TPG de brief opent en dezelfde ontdekking doet. Er mag hooguit in de tas gekeken worden met als doel om de eigenaar van de tas te achterhalen. Door in zijn eigendommen te kijken hebben ze onwettig bewijsmateriaal verkregen voor deze aanklacht.
Welke wet had ons aller Yildiz ook weer overtreden zei je?quote:Op woensdag 28 september 2005 01:53 schreef Pracissor het volgende:
[..]
We zullen wel zien hoe daar wordt over gedacht door mensen die wel hun juridische opleiding hebben volbracht. Een tas achterlaten op een bewuste manier (gezien de camerabeelden) op 11 september, zonder daarna melding maken dat je je tas kwijt bent...
![]()
Ik sprak niet over mezelf aapje.quote:Op woensdag 28 september 2005 01:55 schreef moejeffluisteren het volgende:
[..]
Welke wet had ons aller Yildiz ook weer overtreden zei je?
Ahhwww, vind ik dan toch wel weer zielig.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:50 schreef mechatronics het volgende:
Ik kom thuis, mn ouders zijn gebeld, Yorin FM heeft me in de uitzending gedaan, ik sta op tientallen sites inclusief CV's en weet ik wat allemaal.
Allemaal heel oncomfortabel, dus ik ga over op radiostilte, mensen, de mazzel.
Overigens pikant detail, RTL Editie NL heeft mij dus nagedaan, verder staat het al lang op internet, en nu staan er tientallen gegevens van mij, zonder toestemming, op internet.
Wow. Lache
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |