quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:58 schreef Mikkie het volgende:[..]
Waarschijnlijk is dat wel zo. En stél dat het niet zo is, dan nog heeft zijn brief aan de binnenzijde zijn intenties duidelijk gemaakt. Hij wilde wel degelijk voor wat opschudding zorgen en proberen zijn punt te maken.
Sinds wanneer is dat verboden? Of het moreel verantwoord is, staat niet ter discussie. Of het tegen de wet is, dat is de vraag.
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:58 schreef haagse_elfje het volgende:[..]
dezer dagen met al dat terreur beleid zijn ze wel ietsjes strenger geworden. Worden zulke geintjes niet door oom agent gewaardeerd.
Oom agent is niet degene die wetten maakt. Hij handhaaft. En als er niets in de wet staat over het laten slingeren van tassen op stations, heeft oom agent gewoon pech.
Ik denk dat ze dit voor laten komen en dat de rechter zich over gaat buigen. Niet zozeer om Yildiz te pakken, maar om duidelijkheid te krijgen of dit nu eigenlijk wel strafbaar is. Ik ken geen wet dit tassen laten slingeren verbiedt, maar ik ken dan ook niet alle wetten.
Ik vind een beetje opschudding, zoals dit prima. Dit zet mensen aan het denken of we niet te ver zijn doorgeschoten. De rechter mag dit straks bepalen als hij de strafmaat bepaalt, als Yildiz niet gewoon wordt vrijgesproken en als dit uberhaupt voorkomt. Ik blijf het een toffe actie vinden. Op TV komen om een paar ballonnen. Hoezo hysterie?