Nee, het volk ziet dat het ook anders kan, daarom eisen zij meer democratie.quote:Op woensdag 28 september 2005 15:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Maar denk jij dat de bevolking verwacht dat Amerika anders gaat aanvallen?
[..]
Dat zouden ze niet eens kunnen joh. Welke concessies hebben ze gedaan? Welke concessies heeft bijvoorbeeld Iran gedaan?
[..]
Daar was een andere aanleiding voor.
[..]
Hmm, Mubarak houdt verkiezingen voor het mooie plaatje, er zijn daar geen vrije verkiezingen en het Egyptische volk wil dat ook helemaal niet.
Dat is ook niet zo makkelijk te zeggen 2,5 jaar later, dat kunnen we pas juist beoordelen over enkele (tientallen) jaren, dan is het pas in breder perspectief te plaatsen.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:32 schreef RichardQuest het volgende:
Punt is dat het onderscheid niet te maken is als de vraag is of we met z'n allen beter af zijn sinds de eerste kogel...
mjah dan krijg je een soort bombardement zonder einde besides, hoe ga je dit controleren zonder troepen het land in te rollen? Saddam zal na de eerste twee bommen toestemmen en wederom nix doen.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:27 schreef RichardQuest het volgende:
Met een nieuwe Desert Fox had je Saddam goed kunnen dwingen tot een menselijker beleid, als hij niks om z'n volk geeft zal 'ie wel iets om z'n eigen paleis geven hè.
hoe dan ook, het punt blijft hetzelfdequote:Op woensdag 28 september 2005 22:28 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Terroristen zouden niets zijn als er geen achterban voor zou zijn, en de achterban om de troepen iets te flikken is nog steeds groot.
Bosnië heeft een héél andere geschiedenis, daar speelden de vredetroepen eerder scheidsrechter tussen groepen en was er weinig haat tegen hun.quote:Op woensdag 28 september 2005 23:09 schreef sp3c het volgende:
idd, kijk bv naar Bosnie, daar zitten we al meer dan 10 jaar en nu begint het pas ergens op te lijken!
Zoals de wapeninspecteurs, die deden goed werk. Werkt Saddam niet mee: boem.quote:Op woensdag 28 september 2005 23:09 schreef sp3c het volgende:
mjah dan krijg je een soort bombardement zonder einde besides, hoe ga je dit controleren zonder troepen het land in te rollen? Saddam zal na de eerste twee bommen toestemmen en wederom nix doen.
En ik vraag me af of het met alternatieven het moorden sneller had doodgebloed.quote:Op woensdag 28 september 2005 23:09 schreef sp3c het volgende:
hoe dan ook, het punt blijft hetzelfde
de terroristen zijn momenteel niet Irak's grootste probleem, als je de milities achter je zaak krijgt dan bloed heel die Jihad in Irak dood, dat gaat niet van de ene op de andere dag maar het gebeurt wel
Waar zien ze democratie dan?quote:Op woensdag 28 september 2005 22:39 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nee, het volk ziet dat het ook anders kan, daarom eisen zij meer democratie.
En Iran maakt er nog fijn een atoombommetje bijquote:Op woensdag 28 september 2005 22:39 schreef Pracissor het volgende:
Ik had het dus niet over Iran, maar Kadaffi is op zijn knietjes gegaan.
Ik dacht dat er een moord was gepleegd en er een volksrevolutie kwam en dat Syrië niets anders kon omdat het met hun net als met Milosevic af zou lopen, maar goedquote:Op woensdag 28 september 2005 22:39 schreef Pracissor het volgende:
Niet helemaal, de VS waarschuwde Syrie en met het VS leger in je naaste omgeving wordt de druk nog eens flink opgevoerd.
Ik ben er wel geweest, de mensen houden zich totaal niet bezig met politiek en het wordt allemaal wel geregeld, ze zijn over elke president tevreden geweestquote:Op woensdag 28 september 2005 22:39 schreef Pracissor het volgende:
Het Egyptische volk wil geen vrije verkiezingen? Jij leeft daar? Ik lees ( en hoor van Egyptenaren) dan toch hele andere zaken.
zouden ze in Irak ook moeten doen en ik weet niet waar je vandaan haalt dat er weinig haat tegen hun was maar als je het gaat vergelijken met elkaar dan komt Bosnie heel dicht in de buurt denk ik qua buitenlandse slachtoffers (150.000 Amerikanen met 2000 slachtoffers (tot nu toe) tegen 15.000 VN'ers met wat ... 200 slachtoffers?)quote:Op donderdag 29 september 2005 11:41 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Bosnië heeft een héél andere geschiedenis, daar speelden de vredetroepen eerder scheidsrechter tussen groepen en was er weinig haat tegen hun.
mwah ... daar is 5 jaar oorlog en 2 grootschalige NATO actie's aan vooraf gegaanquote:Misschien de ondergang van Milosevic een goeie, zonder bezetting een ommezwaai omdat 'ie zichzelf overschatte.
dan kom je toch weer op 'boem' uit uiteindelijk want inspecteurs waren er al tien jaar en er gebeurde nix, Nederlandse mariniers waren 10 jaar geleden ook al is omdat Saddam de Koerden met gifgas bestookte!quote:[..]
Zoals de wapeninspecteurs, die deden goed werk. Werkt Saddam niet mee: boem
noem maar wat alternatieven ik ken ze nietquote:[..]
En ik vraag me af of het met alternatieven het moorden sneller had doodgebloed.
D'r is nog ook nog genoeg anders te doenquote:Op donderdag 29 september 2005 12:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
zouden ze in Irak ook moeten doen
Het zegt al wat dat er nu 150.000 in plaats van 15.000 zijn hè...quote:Op donderdag 29 september 2005 12:21 schreef sp3c het volgende: en ik weet niet waar je vandaan haalt dat er weinig haat tegen hun was maar als je het gaat vergelijken met elkaar dan komt Bosnie heel dicht in de buurt denk ik qua buitenlandse slachtoffers (150.000 Amerikanen met 2000 slachtoffers (tot nu toe) tegen 15.000 VN'ers met wat ... 200 slachtoffers?)
Wie, militairen? Ik ben er niet om hun te behagenquote:Op donderdag 29 september 2005 12:21 schreef sp3c het volgende:
ik zou dit soort stellingen eerst is wat researchen want je trapt veel mensen op de tenen door zomaar te roepen (no offense)
Maar geen invasie+bezetting.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:21 schreef sp3c het volgende:
mwah ... daar is 5 jaar oorlog en 2 grootschalige NATO actie's aan vooraf gegaan
Wat moest er gebeuren dan?quote:Op donderdag 29 september 2005 12:21 schreef sp3c het volgende:
dan kom je toch weer op 'boem' uit uiteindelijk want inspecteurs waren er al tien jaar en er gebeurde nix
Ja, Saddam scheen weinig om mensenlevens te geven, misschien kun je dan iets doen aan dingen waar hij wel aan hecht.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:21 schreef sp3c het volgende:
Nederlandse mariniers waren 10 jaar geleden ook al is omdat Saddam de Koerden met gifgas bestookte!
Inspecteurs die zich met binnenlandse zaken bezig mogen houden, anders militaire speldenprikjes.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:21 schreef sp3c het volgende:
noem maar wat alternatieven ik ken ze niet
0w?quote:Op donderdag 29 september 2005 12:50 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
D'r is nog ook nog genoeg anders te doen
[..]
Het zegt al wat dat er nu 150.000 in plaats van 15.000 zijn hè...
je zou het op zijn minst bij feiten kunnen houden want wat je zegt is gewoon niet waarquote:[..]
Wie, militairen? Ik ben er niet om hun te behagen.
tegen de tijd dat de joegoslavische burgeroorlog even bloederig is als de bezetting van irak heb je een punt, tot die tijd zou ik toch liever voor het laatste kiezenquote:[..]
Maar geen invasie+bezetting.
Saddam moest zich aan de door hem getekende vredesvoorwaarden houden zoals afgesprokenquote:[..]
Wat moest er gebeuren dan?
Saddam geeft/gaf om macht, en iedereen die ook maar droomde van die macht werd tegen de muur gezet ... wat kan hem die paleizen nu schelen, hij ronselt gewoon een paar duizend man van de straat en bouwt ze weer opquote:[..]
Ja, Saddam scheen weinig om mensenlevens te geven, misschien kun je dan iets doen aan dingen waar hij wel aan hecht.
[..]
Inspecteurs die zich met binnenlandse zaken bezig mogen houden, anders militaire speldenprikjes.
En dat is in een notedop precies wat er gebeurd is!quote:Op donderdag 29 september 2005 11:41 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Bosnië heeft een héél andere geschiedenis, daar speelden de vredetroepen eerder scheidsrechter tussen groepen en was er weinig haat tegen hun.
Misschien de ondergang van Milosevic een goeie, zonder bezetting een ommezwaai omdat 'ie zichzelf overschatte.
[..]
Zoals de wapeninspecteurs, die deden goed werk. Werkt Saddam niet mee: boem.
[..]
En ik vraag me af of het met alternatieven het moorden sneller had doodgebloed.
Met boem bedoel ik geen bezetting, maar een gerichte aanval op bijvoorbeeld plekken waar niet gecontroleerd mocht worden en die toch verdacht waren: Desert Fox.quote:Op donderdag 29 september 2005 14:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
En dat is in een notedop precies wat er gebeurd is!![]()
En dat maakt hem al schuldig dus?quote:Op donderdag 29 september 2005 14:07 schreef Viajero het volgende:
Het ging wmb niet zozeer over of Saddam die wapens nu had of niet, maar het weigeren/belemmeren van inspecties is zeer verdacht voor iemand die al heeft laten zien dat ie graag gifgas gebruikt..
Dat:quote:
Ik denk van welquote:Op donderdag 29 september 2005 13:21 schreef sp3c het volgende:
je zou het op zijn minst bij feiten kunnen houden want wat je zegt is gewoon niet waar
Een burgeroorlog in Irak, sluit je dat uit?quote:Op donderdag 29 september 2005 13:21 schreef sp3c het volgende:
tegen de tijd dat de joegoslavische burgeroorlog even bloederig is als de bezetting van irak heb je een punt, tot die tijd zou ik toch liever voor het laatste kiezen
Ja, en anders kwamen er acties. Nogmaals er zijn alternatieve acties.quote:Op donderdag 29 september 2005 13:21 schreef sp3c het volgende:
Saddam moest zich aan de door hem getekende vredesvoorwaarden houden zoals afgesproken
Nu lopen mensen geen gevaar om gegijzeld te worden?quote:Op donderdag 29 september 2005 13:21 schreef sp3c het volgende:
Saddam geeft/gaf om macht, en iedereen die ook maar droomde van die macht werd tegen de muur gezet ... wat kan hem die paleizen nu schelen, hij ronselt gewoon een paar duizend man van de straat en bouwt ze weer op
met speldenprikjes kom je nergens, bovendien lopen je inspecteurs op dat moment nogal het gevaar gegijzeld te worden
Ja, heel grappig, politieke verantwoordelijkheid over 25 jaar.quote:Op donderdag 29 september 2005 14:45 schreef IntroV het volgende:
Ik denk dat als we over 25 jaar terugkijken, dat Bush de aanzet heeft gegeven tot een daardwerkelijk veiliger wereld en een beter leefbaar midden-oosten.
Ik denk dat over 25 jaar, wanneer het stadion van een of andere footballclub opgeblazen wordt, de Amerikanen nog steeds zullen afvragen waarom men hen haat en hoe het zo heeft kunnen komen, ondertussen zal de rest van wereld Bush vergelijken met Breznjev. Maar dat denk ik...quote:Op donderdag 29 september 2005 14:45 schreef IntroV het volgende:
Ik denk dat als we over 25 jaar terugkijken, dat Bush de aanzet heeft gegeven tot een daardwerkelijk veiliger wereld en een beter leefbaar midden-oosten.
Of het Midden-Oosten kijkt naar de rokende kraters die hun steden waren en vraagt zich af waarom de hele wereld zo'n hekel aan ze heeft en of het nou wel zo slim was al die aanslagen wereldwijd te steunen.quote:Op donderdag 29 september 2005 14:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat over 25 jaar, wanneer het stadion van een of andere footballclub opgeblazen wordt, de Amerikanen nog steeds zullen afvragen waarom men hen haat en hoe het zo heeft kunnen komen, ondertussen zal de rest van wereld Bush vergelijken met Breznjev. Maar dat denk ik...
1. daar ben ik dan ook een voorstander van, dat roep ik nu al de hele tijdquote:Op donderdag 29 september 2005 14:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat:
1. Joegoslavië multilateraal werd aangepakt
2. Het verschil in aantal militairen zo groot is dat de vergelijking belachelijk wordt.
niet dusquote:[..]
Ik denk van wel.
ik zie graag dat dit wordt voorkomenquote:[..]
Een burgeroorlog in Irak, sluit je dat uit?
nogmaals, noem er is wat met speldenprikjes kom je iig nergensquote:[..]
Ja, en anders kwamen er acties. Nogmaals er zijn alternatieve acties.
zeg ik dat dan?quote:[..]
Nu lopen mensen geen gevaar om gegijzeld te worden?.
20 tot 30 in de Sarajevo enclave alleen op het hoogtepunt van de vijandighedenquote:Op donderdag 29 september 2005 14:36 schreef Monidique het volgende:
Hoeveel aanvallen vonden er per dag plaats op VN-troepen, sp3c?
Mij best, maar het is niet zo en een wezenlijk verschil.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
1. daar ben ik dan ook een voorstander van, dat roep ik nu al de hele tijd
quote:Op donderdag 29 september 2005 15:16 schreef sp3c het volgende:
2. er wonen dan ook een stuk minder mensen in Bosnie, je moet een en ander wel in zijn context zetten, de vergelijking gaat gewoon op hoor
quote:niet dus
Ik ook, maar dit is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:16 schreef sp3c het volgende:
ik zie graag dat dit wordt voorkomen
Daar denk ik anders over, Saddam had een aantal dingen die hij belangrijk vond, je kunt hem daarmee intimideren.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:16 schreef sp3c het volgende:
nogmaals, noem er is wat met speldenprikjes kom je iig nergens
Je geeft aan dat gijzelingen een gevaar zijn, dat argument gaat niet op als er nu meer gegijzeld wordt. Bovendien zijn UNMOVIC-inspecteurs niet gegijzeld, dus dat risico hebben ze al gelopen en Saddam was slim genoeg om het niet te doen.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:16 schreef sp3c het volgende:
zeg ik dat dan?
Oh, dit topic is vrijwillig.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:16 schreef sp3c het volgende:
Als je me woorden in de mond blijft leggen is de discussie snel afgelopen wat mij betreft.
wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen??quote:Op donderdag 29 september 2005 15:28 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Mij best, maar het is niet zo en een wezenlijk verschil.
niet echt was dat maar zoquote:[..]
[..]. "Iraq" is ook een veel internationaler getint conflict.
toch zul je het er mee moeten doenquote:[..]
Ik ook, maar dit is geen antwoord op mijn vraag.
welke dingen en hoe wil je hem daarmee intimideren?quote:[..]
Daar denk ik anders over, Saddam had een aantal dingen die hij belangrijk vond, je kunt hem daarmee intimideren.
onzin, die UNMOVIC inspecteurs waren daar niet tijdens 'militaire speldenprikjes' dus was er geen voordeel te vinden in het gijzelen van die figuren.quote:[..]
Je geeft aan dat gijzelingen een gevaar zijn, dat argument gaat niet op als er nu meer gegijzeld wordt. Bovendien zijn UNMOVIC-inspecteurs niet gegijzeld, dus dat risico hebben ze al gelopen en Saddam was slim genoeg om het niet te doen.
wat mij betreft wel dus als er niet serieus gediscussieerd kan worden zonder mij woorden in de mond te leggen dan neem ik er vrijwillig afstand vanquote:[..]
Oh, dit topic is vrijwillig.
Dat de conflicten ook daarom niet homogeen zijn.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen??
dat er daar geen internationale troepenmacht is lijkt me evident
Niet? Er is dus geen internationale agenda die bij dit conflict hoort?quote:Op donderdag 29 september 2005 15:53 schreef sp3c het volgende:
niet echt was dat maar zo
Waarom geef je niet gewoon antwoord?quote:Op donderdag 29 september 2005 15:53 schreef sp3c het volgende:
toch zul je het er mee moeten doen
Ja, ik ben geen papegaaiquote:Op donderdag 29 september 2005 15:53 schreef sp3c het volgende:
welke dingen en hoe wil je hem daarmee intimideren?
Waarom ben je dan bang voor gijzelingen?quote:Op donderdag 29 september 2005 15:53 schreef sp3c het volgende:
onzin, die UNMOVIC inspecteurs waren daar niet tijdens 'militaire speldenprikjes' dus was er geen voordeel te vinden in het gijzelen van die figuren.
Wat een vergelijking zeg, vredestroepen zonder dekking en inspecteurs met het leger van de supermacht aan een touwtjequote:Op donderdag 29 september 2005 15:53 schreef sp3c het volgende:
We hebben op de Balkan gezien wat er gebeurt met niet en licht bewapende waarnemers in dergelijke situaties.
Het luchtafweergeschut van Saddam stelde niks voor. Na Desert Fox gingen de aanvallen op die systemen gewoon door.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:53 schreef sp3c het volgende:
die worden aan luchtdoelgeschut gekentend om je speldenprikjes te voorkomen
Dat zou jammer zijn, want ik deel jouw constatering niet.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:53 schreef sp3c het volgende:
wat mij betreft wel dus als er niet serieus gediscussieerd kan worden zonder mij woorden in de mond te leggen dan neem ik er vrijwillig afstand van
interessant?quote:Op donderdag 29 september 2005 16:34 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat de conflicten ook daarom niet homogeen zijn.
het is toch vooral een Amerikaanse agenda, de rest van de wereld kan het maar bar weinig schelenquote:[..]
Niet? Er is dus geen internationale agenda die bij dit conflict hoort?
ja ik ben geen papegaaiquote:[..]
Waarom geef je niet gewoon antwoord?
omdat dat je daar het vredesproces mee om zeep kunt helpen (of gijzelen zo jij wil) dat is met de huidige gijzelingen niet het geval tenzij je bush of rumsfeld te grazen weet te nemenquote:[..]
Ja, ik ben geen papegaai.
[..]
Waarom ben je dan bang voor gijzelingen?
diezelfde supermacht gaf dekking aan de peacekeepers in Bosnie, heeft alleen weinig geholpenquote:[..]
Wat een vergelijking zeg, vredestroepen zonder dekking en inspecteurs met het leger van de supermacht aan een touwtje. Sorry hoor...
besides the pointquote:[..]
Het luchtafweergeschut van Saddam stelde niks voor. Na Desert Fox gingen de aanvallen op die systemen gewoon door.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |