Volgens de sekteleider Mohammed zelf.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:33 schreef placebeau het volgende:
En Mohamed was gewoon de laatste der profeten, niet de enige.
Hoezo ?quote:Mohamedaan is een ook een verkeerde benaming.
Volgens de islamquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:38 schreef Akkersloot het volgende:
Volgens de sekteleider Mohammed zelf.
De islam staat weigerachtig tegenover de verering van personen, je gaat nooit afbeeldingen van profeten zien in een moskee. Mohamed was zelf een zeer godsvruchtig persoon, maar de woorden die hij bracht waren de woorden van God, niet die van hemzelf. Hij was enkel de boodschapper van het geloof, niet het geloof zelf. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de christenen.quote:Hoezo ?
Dat lijkt me uitermate triviaal. Geloof is cultureel en geografisch gebonden, en toch claimt het de waarheid te zijn. Daarbij zijn er weetikhoeveel geloven, met elk dan weer tientallen of honderden denominaties per geloof. Denkendat het geloof niet onduidelijk is in mijn ogen heel erg naief. Voor jou is het misschien zo klaar als een klontje, maar dat is erg persoonlijk. En zo'n persoonlijke opvatting verheven naar een absolute waarheid lijkt me niet logisch.quote:
Voor mij is het overduidelijk.. Logisch mijn overtuiging/geloof..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:29 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat lijkt me uitermate triviaal. Geloof is cultureel en geografisch gebonden, en toch claimt het de waarheid te zijn. Daarbij zijn er weetikhoeveel geloven, met elk dan weer tientallen of honderden denominaties per geloof. Denkendat het geloof niet onduidelijk is in mijn ogen heel erg naief. Voor jou is het misschien zo klaar als een klontje, maar dat is erg persoonlijk. En zo'n persoonlijke opvatting verheven naar een absolute waarheid lijkt me niet logisch.
Als je een beetje bekend met een tafsir of de Sunna, dan weet je het door jouw aangehaalde Koranvers enkel verwijst naar de Christenen, Joden en Sabianen die VOOR de tijd van de Islam leefden. Dit is dus in geen enkel opzicht tegenstrijdig aan het door mij aangehaalde overlevering (ik ga er effe vanuit dat deze betrouwbaar is).quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:07 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja das logisch.
Wat ik dus vreemd vind is dat er dus in de Koran staat dat Joden en Christenen niet hoeven te vrezen mits ze goed zijn geweest etc.
Terwijl er in die Hadith staat dat Joden en Christenen zoiezo zijn bestemd om te branden in de hel.
Alles is duidelijk aan de islam, de inhoud ervan is alleen heel erg zeer hoogstwaarschijnlijk niet waar.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor mij is het overduidelijk.. Logisch mijn overtuiging/geloof..
Alleen luidde mijn vraag wat is er onduidelijk aan de Islam? Daarbij heb ik het niet over dat Iedereen de Islam als "de waarheid" moet nemen.. Geen dwang in geloof
Ik hoop voor je dat je aan rechte eind zitquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:04 schreef Biff-Tannen het volgende:
[..]
Alles is duidelijk aan de islam, de inhoud ervan is alleen heel erg zeer hoogstwaarschijnlijk niet waar.
En zo niet wat zouden dan de negatieve gevolgen (volgens je) zijn danquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:13 schreef Triggershot het volgende:
Ik hoop voor je dat je aan rechte eind zit voor je,.
Ik dacht dat er ook nog zoiets was van "het betalen van de zakaat".quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:42 schreef Super7fighter het volgende:
Mohammed (vzmh) gaf eens antwoord op de volgende vraag. "Wat gebeurt er met de Joden en de Christenen die dood zijn gegaan, alvorens de Islam werd openbaard.
....
Vervolgens zond Allah (Akkersloot :![]()
![]()
) het vers met de volgende inhoud:
"En de gelovigen onder de Joden, de Christenen en de Sabianen gelden bij Allah als rechtschapenen. En zij verblijven in Het Paradijs en worden door hun Heer voorzien in al hun behoeften." (5:69)l
Ja, nu ben ik sprakeloos, hahaquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:31 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik dacht dat er ook nog zoiets was van "het betalen van de zakaat".
In dat geval dus niets van "wat gebeurd er met de christenen en joden voor de komst van de islam".![]()
quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:16 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, nu ben ik sprakeloos, haha![]()
![]()
Fascinerend dat jij hier nog rondzwijnt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:31 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik dacht dat er ook nog zoiets was van "het betalen van de zakaat".
In dat geval dus niets van "wat gebeurd er met de christenen en joden voor de komst van de islam".![]()
quote:
Bijna alle geloven zijn zo duidelijk als het maar zijn kan voor de mensen die er in geloven.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:16 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Wat was er nu zo onduidelijk aan de hindoe leer ? Waarom heb jij daarvoor niet gekozen (derde of vierde poging)
Mijn vraag was aan Triggershot waarom hij niet voor het hindoeisme heeft gekozen gezien zijn bewering dat "de islam duidelijk is".quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:24 schreef Sapientiea het volgende:
Bijna alle geloven zijn zo duidelijk als het maar zijn kan voor de mensen die er in geloven.
Serieus?quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:16 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, nu ben ik sprakeloos, haha![]()
![]()
Nou nee, vandaar ook die smilies.quote:
Hamdoellilahquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:06 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Nou nee, vandaar ook die smilies.![]()
Schopje Onzin ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:13 schreef Triggershot het volgende:
Ik hoop voor je dat je aan rechte eind zit voor je,.
Broeders, het heeft geen zin om in discussie te gaan met Akkersloot, ik heb echt het idee dat we te maken hebben met een geestelijk gehandicapte. Het is een zeikerd, een doordrammerd, hij zal je nooit gelijk geven, hij komt met ridicule voorbeelden.quote:
Je bedoelt dat ik Hitler net zo'n grote "profeet" vind dan je epileptische "profeet" Mo'tje. Ben ik een fan van Mo'tje dan.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Sinds hij openlijk heeft gezegd een groot fan te zijn van Adolf Hitler neem ik hem al niet meer serieus.
Je hebt het zelf gezegd:quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik Hitler net zo'n grote "profeet" vind dan je epileptische "profeet" Mo'tje. Ben ik een fan van Mo'tje dan.
quote:Op zaterdag 12 november 2005 20:10 schreef Akkersloot het volgende:
Maar misschien wel het feit dat ik als user wel Hitler genoemd mag worden.....
Ik protesteer daar juist tegen het feit dat ik een Hitler genoemd werd, snotaap.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Je hebt het zelf gezegd:
BSB, ik had al zo mijn bedenkingen omtrent de geestestoestand van onze waarde discussiant. Gelukkig heb jij alles opgehelderd. Bedankt, nu hoef ik verder geen moeite te doen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Broeders, het heeft geen zin om in discussie te gaan met Akkersloot, ik heb echt het idee dat we te maken hebben met een geestelijk gehandicapte. Het is een zeikerd, een doordrammerd, hij zal je nooit gelijk geven, hij komt met ridicule voorbeelden.
Sinds hij openlijk heeft gezegd een groot fan te zijn van Adolf Hitler neem ik hem al niet meer serieus.²
Hij bestaat niet. Maar ik vind het een zwak om telkens maar weer de mogelijke pedofilie van Allah naar voren te halen. Er zijn een boel betere argumenten te bedenken. Je moet dit soort dingen ook gewoon in het licht van hun tijd zien.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:13 schreef Akkersloot het volgende:
Daarom heeft hij ook een geloofwaardige pedofiel als profeet gekozen (als Allah zou bestaan natuurlijk).![]()
Er staat een schrijffoutje in.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:15 schreef nickybol het volgende:
Hij bestaat niet. Maar ik vind het een zwak om telkens maar weer de mogelijke pedofilie van Allah naar voren te halen. Er zijn een boel betere argumenten te bedenken. Je moet dit soort dingen ook gewoon in het licht van hun tijd zien.
Nog een snotaap.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:58 schreef Super7fighter het volgende:
BSB, ik had al zo mijn bedenkingen omtrent de geestestoestand van onze waarde discussiant. Gelukkig heb jij alles opgehelderd. Bedankt, nu hoef ik verder geen moeite te doen.![]()
Volg voor de gein het topic van Stormseeker. Die beweert dat "ongelovigen" zelf (door God) vernietigd zullen worden. Dat houdt toch in dat volgens hem "ongelovigen" uit zijn op de vernietiging van God ?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:59 schreef nickybol het volgende:
Het is godsdienst. Neem jezelf niet zo ongelooflijk serieus man. Het zijn sprookjes. Verzinseltjes. Geef het op. Rationeel discusseren met gelovigen is moeilijk. Godsdiensten hangen aan elkaar van dingen die niet kunnen. Je kunt ze wel proberen te verklaren, maar het kan niet omdat veel gewoon verzonnen is. Uit de duim gezogen noemen we dat. Maargoed het Christendom is geen haar beter.
Als "religieuzen" andersgelovigen geen "ongelovigen" meer mogen noemen is het gewoon in één keer klaar. Dan staan die haatzaaiers immers in één keer met een grote bek vol tanden.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:31 schreef nickybol het volgende:
Ik ga nu even een plan van aanpak schrijven.
En wat als echte wereld zoals jij het kent een sprookje is?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:31 schreef nickybol het volgende:
Kinderen leren op een gegeven dat sprookjes niet de echte wereld zijn. Dat wordt ze verteld. Dat is onze taak.
Voor iedereen is dat zo een beetje anders, misschien zal jij helemaal kapot zijn wanneer een naaste van je sterft, maar zal je er geen traan om laten terwijl de ander zelfmoord pleegt omdat zn huisdier is overleden. Wat voor jou de echte wereld is wordt natuurlijk uitgemaakt door jezelf, maar omdat niet gelooft andermans overtuiging een sprookje noemen en er zelf van uitgaan dat jezelf in de echte wereld leeft is ook niet echt een kwestie van goede argumentatie.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:05 schreef nickybol het volgende:
Dan wil ik iemand die mij vertelt wat dan wel de echte wereld is. Met goede argumenten. Dan moet er echt ff een knopje omgezet worden in mijn hoofd.
Ken jij de echte wereld niet dan ?quote:Op zondag 8 januari 2006 00:03 schreef Triggershot het volgende:
En wat als echte wereld zoals jij het kent een sprookje is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |