ter verduidelijking het hele stuk dan:
quote:
Van Nistelrooij lonkt naar de Primera Division
Door onze verslaggever
MANCHESTER - Ruud van Nistelrooij verhuist volgende zomer waarschijnlijk naar Spanje. In de Engelse krant Mail on Sunday heeft zaakwaarnemer Rodger Linse daarover een balletje opgeworpen. Linse verklaarde dat Van Nistelrooij zin heeft in een Spaans avontuur, maar hij deed het ingetogen, zodat de fans van Manchester United zich niet meteen beledigd voelen; Van Nistelrooij heeft immers nog een contract bij United tot 2008. "Het is mogelijk dat er volgende zomer dingen veranderen, maar dat is alles dat ik er op dit moment over wil zeggen", aldus Linse. "Want als ik meer zeg, zal ik de Engelse en Spaanse pers niet meer van het lijf kunnen houden.".
Linse weet hoe je een dergelijke situatie moet aanpakken: eerst een balletje opwerpen en de zaak zachtjes voormasseren, de affaire een tijdje laten rusten en vervolgens langzaam zaken gaan doen. Hij zegt natuurlijk wel genoeg om de fans van Manchester United erop voor te bereiden dat hun geliefde spits in mei opstapt, want in de Mail on Sunday ging Linse nog wel even in op de flirts die met name Real Madrid de afgelopen jaren kennelijk met Van Nistelrooij had. Linse: "We hebben genoeg gesprekken gevoerd, de afgelopen twee jaar is Real heel geïnteresseerd geweest in een transfer. Real heeft zelfs een bod op tafel gelegd bij United."
Tot nu toe had Van Nistelrooij (29) zelf geen belangstelling, beweert Linse. "Ruud kon veel meer verdienen in Madrid, maar had het gevoel dat zijn missie bij United nog niet voltooid was."
De zaakwaarnemer zei ook, slim genoeg, dat het geen absolute noodzaak is dat Van Nistelrooij vertrekt bij Manchester United. "Het is meer een behoefte. Hij wil ook eens in Spanje spelen."
Overigens lijkt een transfer naar Real Madrid niet meteen logisch. De Spaanse recordkampioen heeft Ronaldo nog langdurig onder contract staan en haalde afgelopen zomer een nieuwe wonderjongen uit Brazilië, Robinho. Maar voor Van Nistelrooij zullen ook andere Spaanse clubs zich graag melden. De Brabantse spits is inmiddels bezig aan zijn vijfde seizoen bij Manchester United. Zijn doelpuntenmoyenne is werkelijk fenomenaal, ondanks een mislukt vorig seizoen (zes goals), vanwege een langdurige blessure aan de achillespees. Hij staat sinds afgelopen weekeinde, na zijn twee goals van zaterdag bij Fulham (2-3 winst), op 184 wedstrijden en 137 goals.
Van Nistelrooij heeft nog geen woord van kritiek naar buiten gebracht over het nieuwe 4-5-1 systeem dat Alex Ferguson voor Manchester United heeft bedacht, zomin als dat de Nederlander zich openlijk heeft beklaagd over het toch zorgwekkend matige spel van United van de laatste jaren.
DeLuna vindt me dik ;(
Op
zondag 22 juni 2014 12:30 schreef
3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)