tja wees blij dat je commentaar krijgtquote:op maandag 2 januari 2006 16:42 schreef casema het volgende:
heb mijn site (http://www.voorneheren.nl) al eens eerder in dit topic aangeboden maar die werd na 2 reacties al gesloten omdat tie aan de 300 zat..dus nu hier nog maar een keer, heb er ondertussen al redelijk wat aan gedaan weer.
- de tekst die zit dicht tegen de rand aan een paar pixel er tussen maakt de site een stuk beter leesbaar.quote:nou om te beginnen de layout, content niet aangezien ik daar erg tevreden mee ben (maar mochten jullie ernstige aanmerkingen hebben...) verder wil ik graag weten hoe de site zich houd op verschillende resoluties en in verschillende browsers (weet eigenlijk alleen dat tie er goed uit ziet op 1024*768 en in ie)
en wat moeten we checken?quote:op maandag 2 januari 2006 20:26 schreef dionysuz het volgende:
ik heb graag een site gecheckt. op een of andere manier wordt hij steeds niet geindext door google (zelfs niet als ik op site:http://www.threewells.nl zoek), iemand een idee waar dat door komt? ik heb geen idee en wil wel graag dat de site geoptimaliseerd is voor google.
http://www.threewells.nl
het design is niet van mij, persoonlijk zou ik nooit custom scrollbars inbouwen omdat ik het irritant vind. maar goed, klant = koning.
het is een site geweest die op korte termijn af moest, daarom werkt ook alleen de engelse versie nog. ik had 3 dagen de tijd om het design + de teksten en afbeeldingen om te zetten naar een werkende website. na die 3 dagen bleek dat ik nog een week had, maar toen was het in principe al af.
waarmee heb je je site gemaakt
wat bedoelen ze hiermee?het is xhtml+css, en mijn editor is jedit, alhoewel grote delen ook in kladblok. grafisch = illustrator + photoshop.
gebruik je serverside scripting, zo ja: welke, vermeld ook eventueel gebruikte componenten/database omgevingen
ja.. in de toekomst moet de site een cms krijgen, dus heb het zo gebouwd (php) dat het makkelijk uitbreidbaar is in die richting.
ik ga niet over de layout helaas. de achtergrond was eerst lichter zodat het bijna niet opviel, de klant wilde het echter duidelijker dus heeft de designer waar ik mee samenwerk het aangepast. verticaal middengecentreerd, zelfde verhaal. het stond eerst bovenaan en zonder custom scrollbars.quote:op maandag 2 januari 2006 21:02 schreef jagermaster het volgende:
[..]
en wat moeten we checken?
heb zo snel een aantal punten over de layout.
- verticaal in het middengecentreerd vind ik voor deze site er eerlijk gezegt niet prettig werken.
- achtergrond is erg druk en op sommige pagina's storend om de tekst lekker te kunnen lezen.
dit is het origineel, dus als iemand hiervan de achtergrond transparant kan maken en de belijning wit ofzo..quote:op maandag 2 januari 2006 20:44 schreef jagermaster het volgende:
- de tekst die zit dicht tegen de rand aan een paar pixel er tussen maakt de site een stuk beter leesbaar.
klopt, maar aangezien ik (nog) niet met css werk, hoe is dat het beste te bereiken dan?
wat voor code moet ik aan de tabel toevoegen om daar ruimte in te maken?
- als je op een foto klikt opened er een popupvenster. de tabel die hierin staat leest inet prettig in opera. wat je zou kunne doen is de teabel met enkele lijnen laten weergeven door gebruik te mkaen van css.
oke, daar moet ik even iets anders voor verzinnen dan aangezien ik geen gebruik maak van css en daar ook niet echt verstand van heb
- vorige keer had ik iets gezegt over de mailadressen. vraag me af of spambots niet deze manier van coderen eruit kunne halen.
ja klopt is de vorige keer ook al gezegt maar in de bron ziet het email adres er zo uit:
<a href="mailto:naam@voorneheren.nl">naam@voorneheren.nl</a>
dus in de bron komt nergens terug dat het een email adres is lijkt mij? en verder heb ik en de andere jongens uit het team ook geen last van spam
- wat doen jullie? het komt er niet uit dat jullie basketballen (toch?) het enige verband wat ik zo snel kan vinden is bij links de links naar basketballen...
tja, de titel van de website is: welkom op de website van basketbalvereniging voorne heren 1 lijkt mij dus wel dat het duidelijk is, mede door het logo linksbovenin.
- sorry dat ik het zeg, maar ik vind het zelf niet de charmantste foto's.
- teamfoto => zorgen dat ieder z'n ogen open heeft, ga met z'n allen wat lager bij de grond, haal er een basketbal, scorebord basket of wat jullie ook gebruiken erbij. kleed de coach aan? bijvoorbeeld fluitje erbij? of zo.. probeer iets meer dan alleen een foto te doen.
- foto's van coach/spelers. zou in ieder geval kijken naar de belichting van de foto's. ze zien bijna allemaal een beetje te geel eruit. dat is niet zo'n gezonde huidskleur, meer voor mensen met een verminderde schildklierwerking. neem bijvoorbeeld een actieve houding aan voor de foto's? of gebruik bijvoorbeeld de groepsfoto om info over de spelers te krijgen?? ik noem maar wat.
tja, de foto's zijn een keer gemaakt in de sporthal na een wedstrijd met een niet zo beste camera (of fotograaf) de team foto zelf is ook een keer gemaakt na een wedstrijd en moet eigenlijk nog een keer vervangen worden als iedereen er is.
en daarbij, een coach aankleden met een fluitje slaat ook nergens op aangezien het niet de scheidsrechter is..![]()
- gastenboek, iets minder massief mag wel. door zo'n achtergrond kleur vind ik het erg druk worden. een net lijntje eromheen kan ook heel mooi zijn en een stuk rustiger. misschien ook is kijken naar het schermgebruikt per bericht? volgens mij kan daar behoorlijk wat ruimte gecreerd worden door het iets anders weer te geven zonder dat daardoor de kwaliteit verloren gaat.
de achtergrond kleur is aangepast op de rest van de website en vind ik wel netjes zo eigenlijk.
en de breedte van het blok per bericht kan ik instellen en heb ik nu dacht ik op 90% staan omdat ik voorstander ben van alle ruimte benutten die er is.
- tja nu ik toch over het logo heb, vind met een witte achtergrond niet echt netjes afgewerkt (van dat logo (?)(plaatje linksboven in de website) maak het groter, haal de witte achtergrond weg.
dat ben ik helemaal met je eens, echter was dit het logo van de originele website van de vereniging en ben ik heel erg slecht in bewerken van plaatjes enzo.
kost altijd wat tijd voor het in google komt, verder zou ik zeggen dat de eerste venster niet optimaal werkt voor google omdat daar geen tekst staat.quote:op maandag 2 januari 2006 21:14 schreef dionysuz het volgende:
[..]
ik ga niet over de layout helaas. de achtergrond was eerst lichter zodat het bijna niet opviel, de klant wilde het echter duidelijker dus heeft de designer waar ik mee samenwerk het aangepast. verticaal middengecentreerd, zelfde verhaal. het stond eerst bovenaan en zonder custom scrollbars.
wat ik gecheckt wil hebben is waarom google de site niet indexeert, googlebot is wel al enkele malen langsgekomen nl. en of er grove (of subtiele) fouten zitten in de code.
kwaliteit van het logo is te laag om dat te veranderen, de enigste optie om dit een beetje netjes te krijgen is om het opnieuw in te tekenen.quote:op maandag 2 januari 2006 21:25 schreef casema het volgende:
[..]
dit is het origineel, dus als iemand hiervan de achtergrond transparant kan maken en de belijning wit ofzo..![]()
[afbeelding]
verder uiteraard bedankt voor je tips!
ik ben niet eigenaar, maar ik zal dit zeker doorgeven! tnxquote:op maandag 2 januari 2006 22:16 schreef jagermaster het volgende:
[..]
kost altijd wat tijd voor het in google komt, verder zou ik zeggen dat de eerste venster niet optimaal werkt voor google omdat daar geen tekst staat.
verder weet ik niet of je eigenaar bent van het domein maar ik zelf zou dit nooit pikken:
http://threewells.nl verwijst naar http://www.domain-names.nl/
mensen snappen echt helemaal niks van de w3c normen.quote:op zondag 8 januari 2006 10:28 schreef chandler het volgende:
i know, dat moet ik nog ff fixen, maar verder qua functionaliteit? etc?
heb al wat gefixt.... maar nog niet helemaal w3c valid... alleen spacer & problemen
ik weet wat je bedoelt, en inderdaad heb ik weinig kaas gegeten van wat ik nu wel in welke style moet gebruiken en wat weer niet. zelf heb ik geen opleidingen en dergelijke goede handleiding (pdf oid) waarvan ik gebruik kan maken. de scripts die er in verwerkt zitten zijn 100% eigen werk dus daar kun je dat niet over oordelen. maar goed... zou inderdaad de opzet qua html eens opnieuw kunnen ontwerpen maar dan moet ik eerst maar eens een goede tutor/handleiding/etc hebben voor html/xhtml etcquote:op zondag 8 januari 2006 14:11 schreef quarks het volgende:
[..]
mensen snappen echt helemaal niks van de w3c normen.
valideren is slechts een hulpmiddel, geen doel
je site zit structureel gewoon slecht in elkaar: je serveert xhtml als "text/html"; je gebruikt tabellen voor layout.
blijkbaar heb je geen kaas gegeten van webdesign als ik lees: "mshtml 6.00.2900.2722" name=generator"; laat dat xhtml dan ook achterwege en verdiep je eerst eens in gewone html en probeer niet meteen alles tegelijk te doen.
neem de moeite om te leren wat je nu eigenlijk doet, niet zomaar wat scripts hier en daar vandaan halen.
sowieso heeft xhtml op jou site geen enkel nut aangezien er geen xml te bekennen is.
sending xhtml as text/html considered harmful
4 bedrijven? of ik ben blind dat ik 99% niet zie of ik snap niet waarom 4 bedrijven dit met z'n vieren maken. zeker meer tijd gestoken in overleggen dan in het maken??? benieuwd...quote:op zondag 8 januari 2006 16:33 schreef 4find het volgende:
graag zou ik van jullie willen weten wat jullie vinden van www.4find.nl dit is een startpagina die ik in samenwerking met 4 bedrijven heb ontwikkeld.
<-- knip -->
vooral het rustige uiterlijk vinden wij belangrijk omdat hierdoor een website eerder ingesteld word als startpagina.
<-- knip -->
css, a list apart, digital web magazine, anne van kesteren, html dog en de belangrijkste: w3 schools.quote:op zondag 8 januari 2006 19:59 schreef chandler het volgende:
[..]
ik weet wat je bedoelt, en inderdaad heb ik weinig kaas gegeten van wat ik nu wel in welke style moet gebruiken en wat weer niet. zelf heb ik geen opleidingen en dergelijke goede handleiding (pdf oid) waarvan ik gebruik kan maken. de scripts die er in verwerkt zitten zijn 100% eigen werk dus daar kun je dat niet over oordelen. maar goed... zou inderdaad de opzet qua html eens opnieuw kunnen ontwerpen maar dan moet ik eerst maar eens een goede tutor/handleiding/etc hebben voor html/xhtml etc
beter zou je eerst met gewone html beginnen, aangezien xhtml niks toevoegd aan jou website.quote:op zondag 8 januari 2006 20:24 schreef chandler het volgende:
er zijn inderdaad heel wat, maar het grappige is dat ik bijna alleen maar programmeer/script als ik op me werk zit en daar heb ik geen internet, ben nu reeds al een andere guide aan't downloaden (webrippen) dus ga kijken of ik de layout kan ombouwen in wel strict (x)html. maar wat vind je verder van de website, ongeacht de source?
euhm? hoe bedoel je dat zo?quote:op zondag 8 januari 2006 21:24 schreef excibular het volgende:
waarom valideert je site niet?
quote:op zondag 8 januari 2006 21:15 schreef jaspah het volgende:
hoi www.schuurpapiertje.nl is vernieuwd ik wil jullie mening even weten over mijn site hij is een tijdje uit del ucht geweest ennu is ie weer terug
dus feedback graag
quote:het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
<meta name="generator" content="joomla! - copyright (c) 2005 open source matters. all rights reserved." />quote:op zondag 8 januari 2006 21:29 schreef jaspah het volgende:
[..]
ja maar ik wil inhoudelijke tips.. niet persee over hoe het in elkaar steeks..
oh jammer..quote:op zondag 8 januari 2006 21:32 schreef quarks het volgende:
[..]
<meta name="generator" content="joomla! - copyright (c) 2005 open source matters. all rights reserved." />
joomla cms; niet zelf gemaakt dus niet toegestaan in site checks.
sorry dat ik het zeg, vind het persoonlijk dat het gebruik van een bestaand cms niets zegt over wat je ermee hebt gedaan. de layout veranderen in een bestaand cms kan nog wel is meer tijd kosten dan iets totaal op nieuw schrijven heb ik de laatste 2 weken ondervonden. hierbij heb ik het dan niet over een kleurtje veranderen maar de gehele layout totaal van een andere opmaak voorzien. ben het in zoverre met deze regel eens dat het checken van templates niet hier thuis hoord. maar als je zelf een gehele nieuwe template in totaal een andere stijl maakt dan de templates normaal zijn, waarom niet dan?quote:op zondag 8 januari 2006 21:32 schreef quarks het volgende:
[..]
<meta name="generator" content="joomla! - copyright (c) 2005 open source matters. all rights reserved." />
joomla cms; niet zelf gemaakt dus niet toegestaan in site checks.
daar ben ik het wel mee eens, maar ik weet niet zeker of het een template is of niet.quote:op maandag 9 januari 2006 10:35 schreef jagermaster het volgende:
[..]
sorry dat ik het zeg, vind het persoonlijk dat het gebruik van een bestaand cms niets zegt over wat je ermee hebt gedaan. de layout veranderen in een bestaand cms kan nog wel is meer tijd kosten dan iets totaal op nieuw schrijven heb ik de laatste 2 weken ondervonden. hierbij heb ik het dan niet over een kleurtje veranderen maar de gehele layout totaal van een andere opmaak voorzien. ben het in zoverre met deze regel eens dat het checken van templates niet hier thuis hoord. maar als je zelf een gehele nieuwe template in totaal een andere stijl maakt dan de templates normaal zijn, waarom niet dan?
waar ik zelf meer vraagtekens bij zet is als er op commerciele basis gemaakte sites hier worden geplaatst om te checken. dan heb ik het webdesignbedrijven die sites van klanten laten checken. dan vraag ik me wel is af of ze het laten checken om er zelf van te leren of om op een makkelijke manier verbeterpunten te vinden voor de site zelf. als het hun eigen site is of een site gemaakt door hun waar ze niets aan verdienen heb ik daar geen problemen mee.
verder zou ik het op prijs stellen dat mensen die hier een site neer zetten om te laten checken zelf ook even de moeite nemen om naar iemand anders zijn site te kijken en een mening over te vormen en deze op te schrijven. ieder kan opschrijven wat ie goed of wat ie niet goed vind in een site.
de & is geen probleem nee, is vaker met cms'en.quote:op maandag 9 januari 2006 14:15 schreef chandler het volgende:
@quarks; ik heb me website aangepast en krijg alleen nog errors op de & die ik in mijn websites verwerk, neem aan dat dat geen probleem mag zijn...
mee eens. zelfs al is een site gebouwd met een standaard template dan kan je nog checken op content, taalgebruik, structuur, whatever. het is toch de bedoeling dat de hele site gecheckt wordt, anders kan je het wel designchecks gaan noemen.quote:op maandag 9 januari 2006 10:35 schreef jagermaster het volgende:
[..]
sorry dat ik het zeg, vind het persoonlijk dat het gebruik van een bestaand cms niets zegt over wat je ermee hebt gedaan. de layout veranderen in een bestaand cms kan nog wel is meer tijd kosten dan iets totaal op nieuw schrijven heb ik de laatste 2 weken ondervonden. hierbij heb ik het dan niet over een kleurtje veranderen maar de gehele layout totaal van een andere opmaak voorzien. ben het in zoverre met deze regel eens dat het checken van templates niet hier thuis hoord. maar als je zelf een gehele nieuwe template in totaal een andere stijl maakt dan de templates normaal zijn, waarom niet dan?
die error komt zeker uit de validator gok ik. dat die & er staat heeft totaal niets te maken dat het een cms is. kan je ook hebben in andere applicatie waar je bijvoorbeeld gebruik maakt van een sessie in php.quote:op maandag 9 januari 2006 14:25 schreef quarks het volgende:
[..]
de & is geen probleem nee, is vaker met cms'en.
hier heb je gelijk in.quote:op maandag 9 januari 2006 12:44 schreef quarks het volgende:
[..]
daar ben ik het wel mee eens, maar ik weet niet zeker of het een template is of niet.
jaspah houdt zich verder ook niet aan de andere richtlijnen uit de op.
misschien is het een idee om de regels in de op te veranderen. de verandering zou moeten zitten in een andere volgorde van items. nu staan de regels en wat er verwacht wordt in een verzoek voor check nog te veel door elkaar. zou het niet beter zijn om hier echt onderscheid in te maken?quote:op maandag 9 januari 2006 14:25 schreef berkery het volgende:
[..]
mee eens. zelfs al is een site gebouwd met een standaard template dan kan je nog checken op content, taalgebruik, structuur, whatever. het is toch de bedoeling dat de hele site gecheckt wordt, anders kan je het wel designchecks gaan noemen.
wat niet wegneemt dat een checkvrager zijn verzoek wel goed moet onderbouwen, en dat is voor de meeste spammers al teveel gevraagd.
1 |
1 |
tis geen cmsquote:op maandag 9 januari 2006 16:02 schreef jagermaster het volgende:
die error komt zeker uit de validator gok ik. dat die & er staat heeft totaal niets te maken dat het een cms is. kan je ook hebben in andere applicatie waar je bijvoorbeeld gebruik maakt van een sessie in php.
hoe je dit kan afvangen dat de validator hier niet meer overvalt is door een .htaccess bestand te plaatsen met daarin:
php_value arg_separator.output "&"
snel een paar puntjes wt me heel snel opviel..quote:op dinsdag 10 januari 2006 13:42 schreef sailormoon het volgende:
http://www.aycecards.com (100% gratis natuurlijk)
en hier ook even snel een paar puntjes..quote:op dinsdag 10 januari 2006 15:11 schreef jamsper het volgende:
zo ongeveer helemaal af:
http://www.burcht-rietheim.nl/
zeg maar wat jullie ervan vinden, nu ie is zoals we hem zelf gemaakt hebben,
voordat ie ongeveer met word bewerkt gaat worden door het personeel hier![]()
1 vraag... waarom flash?quote:op dinsdag 10 januari 2006 15:11 schreef jamsper het volgende:
zo ongeveer helemaal af:
http://www.burcht-rietheim.nl/
zeg maar wat jullie ervan vinden, nu ie is zoals we hem zelf gemaakt hebben,
voordat ie ongeveer met word bewerkt gaat worden door het personeel hier![]()
grapjas, dat snap ik wel maar houd het lekker bij "e:op maandag 9 januari 2006 18:23 schreef dionysuz het volgende:
@chandler
ipv een & een & gebruiken. dus ipv
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
gebruiken
nahjah moet je zelf weten hequote:op dinsdag 10 januari 2006 18:50 schreef chandler het volgende:
[..]
grapjas, dat snap ik wel maar houd het lekker bij &dan valt die w3c daar maar over
ja denk dat de brouwsers daarover niet zullen vallen.quote:op dinsdag 10 januari 2006 18:56 schreef dionysuz het volgende:
[..]
nahjah moet je zelf weten hetis maar een kleine aanpassing.
dit hierboven is inderdaad allemaal spam. allemaal puur bedoeld om je site te promoten en totaal overbodig binnen dit topic. ik persoonlijk vind dat marketinggedoe ('100% gratis natuurlijk', 'ik ben gewoon eerlijk', 'meer bieden dan andere e-cardsites') enorm hinderlijk, maar anderen - gelukkig voor jouquote:op dinsdag 10 januari 2006 13:42 schreef sailormoon het volgende:
maar ik hoop wel dat ze zien dat er nog geen een sponsor aan deze site gekoppeld is en dat dus de bandbreedte op dit moment uit eigen zak betaald word
(100% gratis natuurlijk)
ik heb er wel "natuurlijk 100% gratis" bijgezet maar dat is hoe wij vinden hoe dat het moet en ook zo zullen houden(in tegenstelling tot de meeste andere ecardsites). we zullen uiteindelijk proberen geld te genereren met een minimum aan banners(ben gewoon eerlijk) maar willen geen direct geld ontvangen van de gebruikers.
we werken voornamelijk met onze eigen concepten en hopen ook hierdoor iets meer te bieden dan de andere ecard sites en we zullen er voor proberen te zorgen dat de site alleen maar hoogwaardiger van niveau wordt en veel meer animaties zal bevatten dan je nu kunt vinden.
gave foto's!quote:op donderdag 12 januari 2006 10:32 schreef quattuor.rota het volgende:
ik wou graag bij deze ook mijn website laten scannen/checken etc
allereerst wou ik even vermelden dat ik het nieuwsyssteem idd van cutenews is![]()
voor de rest is ie (heb voor de galleries bijvoorbeeld gewoon een programma gebruikt om het te maken) helemaal zelf verder gebouwd met dreamweaver(code) en photoshop.
talen: php/mysql/javascript/html/css
tevens is de website nog maar bij versie 2. we zijn nog over een aantal dingen niet tevreden, dus die worden in versie 3 gezet.
mijn vraag is dus ook of jullie nog dingen hebben die veranderd moeten worden in versie 3
edit: shit vergeet helemaal de url![]()
http://www.4rota.be
dankjequote:op donderdag 12 januari 2006 11:26 schreef boni het volgende:
gave foto's!
als ik echter in een gallery zit kan ik niet meer terug naar de site. hier zou ik iig een knopje voor toevoegen of laten openen in een nieuwe pagina.
deze hebben het niet metz'n vieren gemaakt, deze hebben mij toestemming gegeven etc. sorry voor de foute formuleringquote:op zondag 8 januari 2006 20:14 schreef jagermaster het volgende:
[..]
4 bedrijven? of ik ben blind dat ik 99% niet zie of ik snap niet waarom 4 bedrijven dit met z'n vieren maken. zeker meer tijd gestoken in overleggen dan in het maken??? benieuwd...
wat is de domeinnaam nou? tv10 of dag andere geval. verder weet je natuurlijk ook wel dat dit niet hier thuis hoort. kan wel een beetje duits maar je denkt toch niet dat ik deze domeinnaam morgen nog kan opschrijven zonder fouten?quote:op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef razor21 het volgende:
is eigenlijk geen check heb een nieuw domeintje gekocht voor wk2006 om die duitsers even te pesten.
nu is mijn vraag wie zou mij willen helpen om iets leuks op te zetten bedenken. ben geen held in webpagina's desnoods maak ik reclame voor diegene die wat simpels wil maken![]()
site is nog niet online alleen dit heb ik erop geknald : klik
quote:op maandag 2 januari 2006 21:25 schreef casema het volgende:
[..]
dit is het origineel, dus als iemand hiervan de achtergrond transparant kan maken en de belijning wit ofzo..![]()
my mistake, toen ik het schreef was het al laatquote:op donderdag 19 januari 2006 08:44 schreef naj_geetsrev het volgende:
firefox kan de server op www.onine-image-editor.com niet vinden.
als ik naar de bron kijk vallen me direct een paar puntjes op:quote:op donderdag 19 januari 2006 13:31 schreef themassive het volgende:
www.ll0ll.com je kan er wat pixelwerk van me bekijken. insteek is niet toegankelijk maken voor een breed publiek, maar op een andere (niet eens zo radicale) manier een website bouwen. je kan er ook je eigen achtergrondje kiezen. of natuurlijk je berichtje achterlaten. behalve dan in firefox, ik heb de site lui gebouwd.
tabellen zijn eigenlijk niet bedoeld voor layout hequote:op vrijdag 20 januari 2006 12:34 schreef layzet het volgende:
hallo, ik ben een nieuwe member op het fok!forum, mijn real life name is tom. (aangenaam) en ik wilde graag via deze communitie wat reacties krijgen op mijn site. aan de site zal komende maand hard gewerkt worden. we zijn 1 maand bezig met het huidige design, maar ik wil een andere lay gaan maken.
naast die nieuwe layout komen er meerdere pagina's bij. maar ik weet niet hoe de bezoeker hier over denkt.
brand er maar op los ; kritiek, op/aan merkingen, en ideeen voor nieuwe subpages
bedank voor het lezen
greatz
link : www.xboxowners.nl
hij is bijzonder traag, moet een stuk efficienter kunnen mij dunkt.quote:op vrijdag 20 januari 2006 12:34 schreef layzet het volgende:
hallo, ik ben een nieuwe member op het fok!forum, mijn real life name is tom. (aangenaam) en ik wilde graag via deze communitie wat reacties krijgen op mijn site. aan de site zal komende maand hard gewerkt worden. we zijn 1 maand bezig met het huidige design, maar ik wil een andere lay gaan maken.
naast die nieuwe layout komen er meerdere pagina's bij. maar ik weet niet hoe de bezoeker hier over denkt.
brand er maar op los ; kritiek, op/aan merkingen, en ideeen voor nieuwe subpages
bedank voor het lezen
greatz
link : www.xboxowners.nl
zo op het eerste gezicht ziet de code er niet gestructureerd uit en met javascript uitgeschakeld werkt je menu niet meer.quote:op zaterdag 21 januari 2006 00:12 schreef themarco het volgende:
ik kreeg begin januari weer die onhoudbare kriebels en heb mijn site een nieuw jasje gegeven. ik vond het oude design goed maar het kan altijd beter.
de meeste glitches zijn er nu wel uit dus checken maar:
http://www.i-marco.nl/weblog/
um... definieer 'niet gestructureerd' ?quote:op zaterdag 21 januari 2006 00:17 schreef quarks het volgende:
[..]
zo op het eerste gezicht ziet de code er niet gestructureerd uit en met javascript uitgeschakeld werkt je menu niet meer.
verder prima, zoals ik van je vorige site gewend was.
je kunt gebruikers die javascript niet aan hebben staan normale links aanbieden in het menu (unobstrusive javascript)quote:op zaterdag 21 januari 2006 00:30 schreef themarco het volgende:
[..]
um... definieer 'niet gestructureerd' ?
enneh... ja zonder javascript doen wel meer dingen het niet. de belangrijkste dingen echter wel. je kunt gewoon alles lezen zonder javascript en het ziet er niet raar uit. de dingen 'achter de tabs' zijn allemaal van secundair belang. commenten kan niet zonder js maar dat scheelt een heleboel stinkende spammers. je krijgt trouwens ook netjes een melding hiervan in het commentform met js uit.
wat bedoel jij met 'niet overzichtelijk' ? dat het niet netjes geindent is ofzo? de code is namelijk redelijk in orde qua semantiek en is bovendien niet nodeloos complex (geen div soep enzo) dus de opmerking verbaasde me nogal. qua indenting / formatting heb je inderdaad niet alles in de hand met pivot, dat klopt.quote:op zaterdag 21 januari 2006 00:49 schreef quarks het volgende:
[..]
je kunt gebruikers die javascript niet aan hebben staan normale links aanbieden in het menu (unobstrusive javascript)
en met niet gestructureerd bedoel ik dat de broncode er niet echt overzichtelijk uit ziet (ligt dat misschien aan pivot?).
dat bedoelde ik inderdaad, is niet van groot belang maar ik moest toch wat kritiek hebben.quote:op zaterdag 21 januari 2006 00:56 schreef themarco het volgende:
[..]
wat bedoel jij met 'niet overzichtelijk' ? dat het niet netjes geindent is ofzo? de code is namelijk redelijk in orde qua semantiek en is bovendien niet nodeloos complex (geen div soep enzo) dus de opmerking verbaasde me nogal. qua indenting / formatting heb je inderdaad niet alles in de hand met pivot, dat klopt.
trouwens over dat menu: de hoofdlinks doen het toch gewoon? alleen die dingetjes achter de tabs niet. dat kun je lastig 'aanzetten' omdat er geen plek is waar je het kwijt wilt. ik snap wel waar je heen wilt qua klikbaar maken van die tabs maar er is niks waar dat dan naartoe zou moeten linken
1 |
dat zijn dus de links waarbij er 'niets is om naar te linken'quote:op zaterdag 21 januari 2006 01:05 schreef quarks het volgende:
[..]
dat bedoelde ik inderdaad, is niet van groot belang maar ik moest toch wat kritiek hebben.
met de links in het menu bedoel ik: "main", "archives" etc.
door de:
[ code verwijderd ]
werkt dat niet zonder javascript, dat kan geloof ik ook op een andere manier zodat de javascript en de presentatielaag gescheiden zijn.
juist, respect his authority!quote:op zaterdag 21 januari 2006 01:08 schreef dionysuz het volgende:
in de href mag geen javascript
van het w3c mag het wel hoorquote:op zaterdag 21 januari 2006 01:08 schreef dionysuz het volgende:
in de href mag geen javascript
w3c is niet heilig.quote:
deprecatedquote:
ja, waar ik vandaan kom wel.quote:
lees de op, vertel eens iets meer over de gebruikte technieken.quote:op zondag 22 januari 2006 16:28 schreef braun het volgende:
http://www.radiobendeleider.nl/
is nog niet helemaal af... moet nog meer functionaliteit in enzo.
brand los!
wat is er mis met tabellen? hoe wil ik anders een website maken?quote:op zondag 22 januari 2006 16:34 schreef quarks het volgende:
[..]
lees de op, vertel eens iets meer over de gebruikte technieken.
jammer van de frames, tabellen en de div-soep.
ook is het nogal vervelend dat alles in een popup opent.
verder, inhoudelijk is dit natuurlijk helemaal goed (de humor).
een website kan je het beste maken met behulp van div's en css. dit om de reden dat het qua opbouw snelheid van de website (vaak) lichter is. door minder gebruik van html-tags (vooral in het begin) wordt je pagina ook vriendelijker voor zoekmachines.quote:op maandag 23 januari 2006 19:28 schreef braun het volgende:
[..]
wat is er mis met tabellen? hoe wil ik anders een website maken?
frames heb ik overigens niet gebruikt...
en wat is het bezwaar tegen het gebruik van div's?
tabellen gebruik je het beste waar ze voor bedoeld zijn: tabulaire data.quote:op maandag 23 januari 2006 19:28 schreef braun het volgende:
[..]
wat is er mis met tabellen? hoe wil ik anders een website maken?
frames heb ik overigens niet gebruikt...
en wat is het bezwaar tegen het gebruik van div's?
1 2 3 4 5 | <frameset rows="100%"> <frame src="http://bendeleider.wimbo.nl"> </frameset> </html> |
http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/quote:
quote:het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
liever een div-soep dan een bezoeker die niet verder kan in me site. met frames is het gewoon oppassen dat de bezoeker niet in het frame binnenkomt en daarmee een deel van je website mist. dit kan je wel weer afvangen met behulp van scriptjes. heb dan alleen liever een div-soep dan op zo'n manier iets moeten gaan opvangen.quote:op maandag 23 januari 2006 19:41 schreef quarks het volgende:
[..]
tabellen gebruik je het beste waar ze voor bedoeld zijn: tabulaire data.
de rest kan met div's, maar gebruik niet overal div's voor (div-soep).
en frames zijn er wel:
[ code verwijderd ]
was gewoon om ff te kijken of hij te bereiken is.quote:op maandag 23 januari 2006 19:45 schreef jagermaster het volgende:
[..]
http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/
[..]
jta, dat kunnen wij hier nie echt ruikenquote:op maandag 23 januari 2006 19:57 schreef mauro het volgende:
[..]
was gewoon om ff te kijken of hij te bereiken is.
server staat bij mij thuis namelijk.
nee idd.quote:op maandag 23 januari 2006 20:08 schreef jagermaster het volgende:
[..]
jta, dat kunnen wij hier nie echt ruiken![]()
doe alsjeblieft wat aan dat lettertype van de kopjes etc.!quote:op maandag 23 januari 2006 20:15 schreef dennistd het volgende:
demi - web
ik ben de site al in 2001 begonnen, toen nog in frontpage. ik heb hem steeds verder ontwikkeld, en de layout die de site nu heeft is er sinds begin dit jaar. er staan vooral online games op de site, maar ook een aantal andere dingen. alle spellen staan in een mysql database, en worden aangeroepen met php. verder werken alle formulieren via een mailscript. de boven- en onderkant van de site worden in elk document geplaatst d.m.v. een include met php. verder zit er ook nog een admin-gedeelte achter, om de spellen toe te voegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |