abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2006 @ 20:44:39 #101
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_33637142
quote:
op maandag 2 januari 2006 16:42 schreef casema het volgende:
heb mijn site (http://www.voorneheren.nl) al eens eerder in dit topic aangeboden maar die werd na 2 reacties al gesloten omdat tie aan de 300 zat.. dus nu hier nog maar een keer, heb er ondertussen al redelijk wat aan gedaan weer.
tja wees blij dat je commentaar krijgt het is niet de eerste keer dat ik hier een site van mij neer heb gezet en daar totaal geen reaktie op heb gekregen.

enige commentaar heb je in het verleden van mij al een keer gehad... (http://forum.fok.nl/topic/687176/6/50#27487341) maar laten ze is verder gaan kijken in de website
quote:
nou om te beginnen de layout, content niet aangezien ik daar erg tevreden mee ben (maar mochten jullie ernstige aanmerkingen hebben...) verder wil ik graag weten hoe de site zich houd op verschillende resoluties en in verschillende browsers (weet eigenlijk alleen dat tie er goed uit ziet op 1024*768 en in ie)
- de tekst die zit dicht tegen de rand aan een paar pixel er tussen maakt de site een stuk beter leesbaar.
- als je op een foto klikt opened er een popupvenster. de tabel die hierin staat leest inet prettig in opera. wat je zou kunne doen is de teabel met enkele lijnen laten weergeven door gebruik te mkaen van css.
- vorige keer had ik iets gezegt over de mailadressen. vraag me af of spambots niet deze manier van coderen eruit kunne halen.
- wat doen jullie? het komt er niet uit dat jullie basketballen (toch?) het enige verband wat ik zo snel kan vinden is bij links de links naar basketballen...
- sorry dat ik het zeg, maar ik vind het zelf niet de charmantste foto's.
- teamfoto => zorgen dat ieder z'n ogen open heeft, ga met z'n allen wat lager bij de grond, haal er een basketbal, scorebord basket of wat jullie ook gebruiken erbij. kleed de coach aan? bijvoorbeeld fluitje erbij? of zo.. probeer iets meer dan alleen een foto te doen.
- foto's van coach/spelers. zou in ieder geval kijken naar de belichting van de foto's. ze zien bijna allemaal een beetje te geel eruit. dat is niet zo'n gezonde huidskleur, meer voor mensen met een verminderde schildklierwerking. neem bijvoorbeeld een actieve houding aan voor de foto's? of gebruik bijvoorbeeld de groepsfoto om info over de spelers te krijgen?? ik noem maar wat.

- gastenboek, iets minder massief mag wel. door zo'n achtergrond kleur vind ik het erg druk worden. een net lijntje eromheen kan ook heel mooi zijn en een stuk rustiger. misschien ook is kijken naar het schermgebruikt per bericht? volgens mij kan daar behoorlijk wat ruimte gecreerd worden door het iets anders weer te geven zonder dat daardoor de kwaliteit verloren gaat.

- bij links zou ik is kijken naar hoe je anders de banner zou kunnen maken. vind dat je vooral het logo moet gebruiken!
- tja nu ik toch over het logo heb, vind met een witte achtergrond niet echt netjes afgewerkt (van dat logo (?)(plaatje linksboven in de website) maak het groter, haal de witte achtergrond weg.
Where's my fear???
  maandag 2 januari 2006 @ 21:02:34 #102
39240 jagermaster
pi_33637806
quote:
op maandag 2 januari 2006 20:26 schreef dionysuz het volgende:
ik heb graag een site gecheckt. op een of andere manier wordt hij steeds niet geindext door google (zelfs niet als ik op site:http://www.threewells.nl zoek), iemand een idee waar dat door komt? ik heb geen idee en wil wel graag dat de site geoptimaliseerd is voor google.

http://www.threewells.nl

het design is niet van mij, persoonlijk zou ik nooit custom scrollbars inbouwen omdat ik het irritant vind. maar goed, klant = koning.

het is een site geweest die op korte termijn af moest, daarom werkt ook alleen de engelse versie nog. ik had 3 dagen de tijd om het design + de teksten en afbeeldingen om te zetten naar een werkende website. na die 3 dagen bleek dat ik nog een week had, maar toen was het in principe al af .

• waarmee heb je je site gemaakt
    wat bedoelen ze hiermee? het is xhtml+css, en mijn editor is jedit, alhoewel grote delen ook in kladblok. grafisch = illustrator + photoshop.

• gebruik je serverside scripting, zo ja: welke, vermeld ook eventueel gebruikte componenten/database omgevingen
    ja.. in de toekomst moet de site een cms krijgen, dus heb het zo gebouwd (php) dat het makkelijk uitbreidbaar is in die richting.
  • en wat moeten we checken?
    heb zo snel een aantal punten over de layout.
    - verticaal in het middengecentreerd vind ik voor deze site er eerlijk gezegt niet prettig werken.
    - achtergrond is erg druk en op sommige pagina's storend om de tekst lekker te kunnen lezen.
    Where's my fear???
      maandag 2 januari 2006 @ 21:14:56 #103
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_33638305
    quote:
    op maandag 2 januari 2006 21:02 schreef jagermaster het volgende:

[..]

en wat moeten we checken?
    heb zo snel een aantal punten over de layout.
    - verticaal in het middengecentreerd vind ik voor deze site er eerlijk gezegt niet prettig werken.
    - achtergrond is erg druk en op sommige pagina's storend om de tekst lekker te kunnen lezen.
    ik ga niet over de layout helaas. de achtergrond was eerst lichter zodat het bijna niet opviel, de klant wilde het echter duidelijker dus heeft de designer waar ik mee samenwerk het aangepast. verticaal middengecentreerd, zelfde verhaal. het stond eerst bovenaan en zonder custom scrollbars.

wat ik gecheckt wil hebben is waarom google de site niet indexeert, googlebot is wel al enkele malen langsgekomen nl. en of er grove (of subtiele) fouten zitten in de code.
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
      maandag 2 januari 2006 @ 21:25:05 #104
    106862 Casema
    pom tie pom pom...
    pi_33638720
    quote:
    op maandag 2 januari 2006 20:44 schreef jagermaster het volgende:

- de tekst die zit dicht tegen de rand aan een paar pixel er tussen maakt de site een stuk beter leesbaar.

klopt, maar aangezien ik (nog) niet met css werk, hoe is dat het beste te bereiken dan?
    wat voor code moet ik aan de tabel toevoegen om daar ruimte in te maken?

- als je op een foto klikt opened er een popupvenster. de tabel die hierin staat leest inet prettig in opera. wat je zou kunne doen is de teabel met enkele lijnen laten weergeven door gebruik te mkaen van css.

oke, daar moet ik even iets anders voor verzinnen dan aangezien ik geen gebruik maak van css en daar ook niet echt verstand van heb

- vorige keer had ik iets gezegt over de mailadressen. vraag me af of spambots niet deze manier van coderen eruit kunne halen.

ja klopt is de vorige keer ook al gezegt maar in de bron ziet het email adres er zo uit:
    <a href="mailto:naam@voorneheren.nl">naam@voorneheren.nl</a>
    dus in de bron komt nergens terug dat het een email adres is lijkt mij? en verder heb ik en de andere jongens uit het team ook geen last van spam

- wat doen jullie? het komt er niet uit dat jullie basketballen (toch?) het enige verband wat ik zo snel kan vinden is bij links de links naar basketballen...

tja, de titel van de website is: welkom op de website van basketbalvereniging voorne heren 1 lijkt mij dus wel dat het duidelijk is, mede door het logo linksbovenin.

- sorry dat ik het zeg, maar ik vind het zelf niet de charmantste foto's.
    - teamfoto => zorgen dat ieder z'n ogen open heeft, ga met z'n allen wat lager bij de grond, haal er een basketbal, scorebord basket of wat jullie ook gebruiken erbij. kleed de coach aan? bijvoorbeeld fluitje erbij? of zo.. probeer iets meer dan alleen een foto te doen.
    - foto's van coach/spelers. zou in ieder geval kijken naar de belichting van de foto's. ze zien bijna allemaal een beetje te geel eruit. dat is niet zo'n gezonde huidskleur, meer voor mensen met een verminderde schildklierwerking. neem bijvoorbeeld een actieve houding aan voor de foto's? of gebruik bijvoorbeeld de groepsfoto om info over de spelers te krijgen?? ik noem maar wat.

tja, de foto's zijn een keer gemaakt in de sporthal na een wedstrijd met een niet zo beste camera (of fotograaf) de team foto zelf is ook een keer gemaakt na een wedstrijd en moet eigenlijk nog een keer vervangen worden als iedereen er is.
    en daarbij, een coach aankleden met een fluitje slaat ook nergens op aangezien het niet de scheidsrechter is..

- gastenboek, iets minder massief mag wel. door zo'n achtergrond kleur vind ik het erg druk worden. een net lijntje eromheen kan ook heel mooi zijn en een stuk rustiger. misschien ook is kijken naar het schermgebruikt per bericht? volgens mij kan daar behoorlijk wat ruimte gecreerd worden door het iets anders weer te geven zonder dat daardoor de kwaliteit verloren gaat.

de achtergrond kleur is aangepast op de rest van de website en vind ik wel netjes zo eigenlijk.
    en de breedte van het blok per bericht kan ik instellen en heb ik nu dacht ik op 90% staan omdat ik voorstander ben van alle ruimte benutten die er is.

- tja nu ik toch over het logo heb, vind met een witte achtergrond niet echt netjes afgewerkt (van dat logo (?)(plaatje linksboven in de website) maak het groter, haal de witte achtergrond weg.

dat ben ik helemaal met je eens, echter was dit het logo van de originele website van de vereniging en ben ik heel erg slecht in bewerken van plaatjes enzo.
    dit is het origineel, dus als iemand hiervan de achtergrond transparant kan maken en de belijning wit ofzo..

verder uiteraard bedankt voor je tips!
    User aanvaard geen enkele aansprakelijkheid m.b.t. instanties die dezelfde naam dragen.
      maandag 2 januari 2006 @ 22:16:48 #105
    39240 jagermaster
    pi_33640641
    quote:
    op maandag 2 januari 2006 21:14 schreef dionysuz het volgende:

[..]

ik ga niet over de layout helaas. de achtergrond was eerst lichter zodat het bijna niet opviel, de klant wilde het echter duidelijker dus heeft de designer waar ik mee samenwerk het aangepast. verticaal middengecentreerd, zelfde verhaal. het stond eerst bovenaan en zonder custom scrollbars.

wat ik gecheckt wil hebben is waarom google de site niet indexeert, googlebot is wel al enkele malen langsgekomen nl. en of er grove (of subtiele) fouten zitten in de code.
    kost altijd wat tijd voor het in google komt, verder zou ik zeggen dat de eerste venster niet optimaal werkt voor google omdat daar geen tekst staat.
    verder weet ik niet of je eigenaar bent van het domein maar ik zelf zou dit nooit pikken:
    http://threewells.nl verwijst naar http://www.domain-names.nl/
    Where's my fear???
      maandag 2 januari 2006 @ 22:22:02 #106
    39240 jagermaster
    pi_33640872
    quote:
    op maandag 2 januari 2006 21:25 schreef casema het volgende:

[..]

dit is het origineel, dus als iemand hiervan de achtergrond transparant kan maken en de belijning wit ofzo..

[afbeelding]

verder uiteraard bedankt voor je tips!
    kwaliteit van het logo is te laag om dat te veranderen, de enigste optie om dit een beetje netjes te krijgen is om het opnieuw in te tekenen.

--edit--
    ga even kijken wat ik voor je kan maken ervan.. mail me maar ff voor mailadres zie profiel of contactform van me website(s)

[ Bericht 10% gewijzigd door jagermaster op 02-01-2006 22:31:30 ]
    Where's my fear???
      maandag 2 januari 2006 @ 22:33:23 #107
    106862 Casema
    pom tie pom pom...
    pi_33641373
    oke thnx je hebt mail!
    User aanvaard geen enkele aansprakelijkheid m.b.t. instanties die dezelfde naam dragen.
      maandag 2 januari 2006 @ 22:35:29 #108
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_33641473
    quote:
    op maandag 2 januari 2006 22:16 schreef jagermaster het volgende:

[..]

kost altijd wat tijd voor het in google komt, verder zou ik zeggen dat de eerste venster niet optimaal werkt voor google omdat daar geen tekst staat.
    verder weet ik niet of je eigenaar bent van het domein maar ik zelf zou dit nooit pikken:
    http://threewells.nl verwijst naar http://www.domain-names.nl/
    ik ben niet eigenaar, maar ik zal dit zeker doorgeven! tnx
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    pi_33820247
    ik wil even de volgende site laten checken..

linkbase

het is gescript in php en javascript en gebruik als database mysql. in html met css (niet valid denk ik, nog niet gechecked.)

het is een soortement van startpagina, maar dan met 2 colums en een rechter kolom voor rss feeds en derglijke zaken.

mogelijkheden.
    - views zien.
    - items van plaats veranderen (sorteren)
    - verplaaten van catagory
    - verplaatsen van kolom
    - tip toevoegen
    - rss feeds qua resultaten instellen (bv 1 rss feed, of 5 of 10?)
    - visit via unique code.
    - catagories verbergen (hidden)
    - natuurlijk het toevoegen van catagories, links, rss feeds.
    - verbergen van 'catagories'

heb je ideeen? suggesties? en errortje gevonden? let me know..
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
      zondag 8 januari 2006 @ 04:17:46 #110
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_33823603
    het is in ieder geval verre van valid . alleen al met tidy krijg ik 118 warnings.
    pi_33825222
    i know, dat moet ik nog ff fixen, maar verder qua functionaliteit? etc?

heb al wat gefixt.... maar nog niet helemaal w3c valid... alleen spacer & problemen

[ Bericht 41% gewijzigd door Chandler op 08-01-2006 11:26:51 ]
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
      zondag 8 januari 2006 @ 14:11:02 #112
    100054 Quarks
    little Eiffel! little Eiffel!
    pi_33830443
    quote:
    op zondag 8 januari 2006 10:28 schreef chandler het volgende:
    i know, dat moet ik nog ff fixen, maar verder qua functionaliteit? etc?

heb al wat gefixt.... maar nog niet helemaal w3c valid... alleen spacer & problemen
    mensen snappen echt helemaal niks van de w3c normen.
    valideren is slechts een hulpmiddel, geen doel

je site zit structureel gewoon slecht in elkaar: je serveert xhtml als "text/html"; je gebruikt tabellen voor layout.
    blijkbaar heb je geen kaas gegeten van webdesign als ik lees: "mshtml 6.00.2900.2722" name=generator"; laat dat xhtml dan ook achterwege en verdiep je eerst eens in gewone html en probeer niet meteen alles tegelijk te doen.

neem de moeite om te leren wat je nu eigenlijk doet, niet zomaar wat scripts hier en daar vandaan halen.

sowieso heeft xhtml op jou site geen enkel nut aangezien er geen xml te bekennen is.

sending xhtml as text/html considered harmful
    * 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
      zondag 8 januari 2006 @ 16:33:55 #113
    138517 4find
    4find.nl Uw startpagina
    pi_33835009
    hallo,

graag zou ik van jullie willen weten wat jullie vinden van www.4find.nl dit is een startpagina die ik in samenwerking met 4 bedrijven heb ontwikkeld.

deze pagina bevat de 4 meest gebruikte zoekfuncties van nederland. wij hebben geprobeerde de website een rustig uiterlijk te geven, nu is mijn vraag dan ook vinden jullie dat dit gelukt is? en hebben jullie nog opmerkingen en sugesties

de reden dat wij deze website gemaakt hebben is dan ook dat veel mensen de pc gebruiken voor het zoeken van infotmatie, vertektijden van treinen enz. wij hebben die op deze website samengevoegd.

vooral het rustige uiterlijk vinden wij belangrijk omdat hierdoor een website eerder ingesteld word als startpagina.

verder wat vinden jullie van de functionaliteit en de werking van de website, hij is uitvoerig getest maar fouten kunnne we altijd in zitten

4find.nl
    pi_33841690
    quote:
    op zondag 8 januari 2006 14:11 schreef quarks het volgende:

[..]

mensen snappen echt helemaal niks van de w3c normen.
    valideren is slechts een hulpmiddel, geen doel

je site zit structureel gewoon slecht in elkaar: je serveert xhtml als "text/html"; je gebruikt tabellen voor layout.
    blijkbaar heb je geen kaas gegeten van webdesign als ik lees: "mshtml 6.00.2900.2722" name=generator"; laat dat xhtml dan ook achterwege en verdiep je eerst eens in gewone html en probeer niet meteen alles tegelijk te doen.

neem de moeite om te leren wat je nu eigenlijk doet, niet zomaar wat scripts hier en daar vandaan halen.

sowieso heeft xhtml op jou site geen enkel nut aangezien er geen xml te bekennen is.

sending xhtml as text/html considered harmful
    ik weet wat je bedoelt, en inderdaad heb ik weinig kaas gegeten van wat ik nu wel in welke style moet gebruiken en wat weer niet. zelf heb ik geen opleidingen en dergelijke goede handleiding (pdf oid) waarvan ik gebruik kan maken. de scripts die er in verwerkt zitten zijn 100% eigen werk dus daar kun je dat niet over oordelen. maar goed... zou inderdaad de opzet qua html eens opnieuw kunnen ontwerpen maar dan moet ik eerst maar eens een goede tutor/handleiding/etc hebben voor html/xhtml etc
    Like trump...
      zondag 8 januari 2006 @ 20:14:04 #115
    39240 jagermaster
    pi_33842277
    quote:
    op zondag 8 januari 2006 16:33 schreef 4find het volgende:
    graag zou ik van jullie willen weten wat jullie vinden van www.4find.nl dit is een startpagina die ik in samenwerking met 4 bedrijven heb ontwikkeld.

<-- knip -->

vooral het rustige uiterlijk vinden wij belangrijk omdat hierdoor een website eerder ingesteld word als startpagina.

<-- knip -->
    4 bedrijven? of ik ben blind dat ik 99% niet zie of ik snap niet waarom 4 bedrijven dit met z'n vieren maken. zeker meer tijd gestoken in overleggen dan in het maken??? benieuwd...

boxje van anwb routeplanner staat 1px lager dan de andere 2 boxjes. komt omdat dit boxje 3 px kleiner is (als ik het goed zie dan)

jammer dat door de verloop naar wit de eerste letter niet altijd lekker te lezen is..
    zou bij de ns routeplanner de actuele tijd en datum (van de client) vermelden in de datum en tijd boxjes.

je disclaimer is kapot
    Where's my fear???
      zondag 8 januari 2006 @ 20:15:17 #116
    100054 Quarks
    pi_33842352
    quote:
    op zondag 8 januari 2006 19:59 schreef chandler het volgende:

[..]

ik weet wat je bedoelt, en inderdaad heb ik weinig kaas gegeten van wat ik nu wel in welke style moet gebruiken en wat weer niet. zelf heb ik geen opleidingen en dergelijke goede handleiding (pdf oid) waarvan ik gebruik kan maken. de scripts die er in verwerkt zitten zijn 100% eigen werk dus daar kun je dat niet over oordelen. maar goed... zou inderdaad de opzet qua html eens opnieuw kunnen ontwerpen maar dan moet ik eerst maar eens een goede tutor/handleiding/etc hebben voor html/xhtml etc
    css, a list apart, digital web magazine, anne van kesteren, html dog en de belangrijkste: w3 schools.
    * 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
    pi_33842823
    er zijn inderdaad heel wat, maar het grappige is dat ik bijna alleen maar programmeer/script als ik op me werk zit en daar heb ik geen internet, ben nu reeds al een andere guide aan't downloaden (webrippen) dus ga kijken of ik de layout kan ombouwen in wel strict (x)html. maar wat vind je verder van de website, ongeacht de source?
    Like trump...
      zondag 8 januari 2006 @ 20:37:56 #118
    100054 Quarks
    pi_33843453
    quote:
    op zondag 8 januari 2006 20:24 schreef chandler het volgende:
    er zijn inderdaad heel wat, maar het grappige is dat ik bijna alleen maar programmeer/script als ik op me werk zit en daar heb ik geen internet, ben nu reeds al een andere guide aan't downloaden (webrippen) dus ga kijken of ik de layout kan ombouwen in wel strict (x)html. maar wat vind je verder van de website, ongeacht de source?
    beter zou je eerst met gewone html beginnen, aangezien xhtml niks toevoegd aan jou website.

de site ziet er verder een beetje kaal en niet aantrekklijk uit.

ook mis ik een stuk afbeelding vlak bij elke hoek; hoort dit zo of mis ik echt wat?
    het ziet er uit alsof de site nog niet helemaal geladen is.

als ik de site bekijk heb het idee van: "niets bijzonders".
    pi_33845248
    hoi www.schuurpapiertje.nl is vernieuwd ik wil jullie mening even weten over mijn site hij is een tijdje uit del ucht geweest ennu is ie weer terug

dus feedback graag
    pi_33845677
    waarom valideert je site niet?
    pi_33845826
    quote:
    op zondag 8 januari 2006 21:24 schreef excibular het volgende:
    waarom valideert je site niet?
    euhm? hoe bedoel je dat zo?
      zondag 8 januari 2006 @ 21:27:54 #122
    100054 Quarks
    pi_33845829
    quote:
    op zondag 8 januari 2006 21:15 schreef jaspah het volgende:
    hoi www.schuurpapiertje.nl is vernieuwd ik wil jullie mening even weten over mijn site hij is een tijdje uit del ucht geweest ennu is ie weer terug

dus feedback graag
    quote:
    het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
    pi_33845915
    quote:
    op zondag 8 januari 2006 21:27 schreef quarks het volgende:

[..]

[..]
    ja maar ik wil inhoudelijke tips.. niet persee over hoe het in elkaar steeks..
    pi_33845974
    ik wil me site ook graag laten zien hier.
    het is een site over brommers genaamd tomos. waar al die oude dames oprijden ja
    het gaat over http://www.tomosforum.nl

zelf ontworpen in xhtm /css
    het klopt dat de link exploded views in het menu het niet doet. moet nog aangepast worden.
    voor de rest moet ik nog 1 en ander verandederen kwa "hoofden"

[ Bericht 2% gewijzigd door poekelen op 08-01-2006 21:36:44 ]
      zondag 8 januari 2006 @ 21:32:02 #125
    100054 Quarks
    pi_33846013
    quote:
    op zondag 8 januari 2006 21:29 schreef jaspah het volgende:

[..]

ja maar ik wil inhoudelijke tips.. niet persee over hoe het in elkaar steeks..
    <meta name="generator" content="joomla! - copyright (c) 2005 open source matters. all rights reserved." />

joomla cms; niet zelf gemaakt dus niet toegestaan in site checks.
    pi_33846045
    quote:
    op zondag 8 januari 2006 21:32 schreef quarks het volgende:

[..]

<meta name="generator" content="joomla! - copyright (c) 2005 open source matters. all rights reserved." />

oh jammer..
      maandag 9 januari 2006 @ 10:35:38 #127
    39240 jagermaster
    pi_33859138
    quote:
    op zondag 8 januari 2006 21:32 schreef quarks het volgende:

[..]

sorry dat ik het zeg, vind het persoonlijk dat het gebruik van een bestaand cms niets zegt over wat je ermee hebt gedaan. de layout veranderen in een bestaand cms kan nog wel is meer tijd kosten dan iets totaal op nieuw schrijven heb ik de laatste 2 weken ondervonden. hierbij heb ik het dan niet over een kleurtje veranderen maar de gehele layout totaal van een andere opmaak voorzien. ben het in zoverre met deze regel eens dat het checken van templates niet hier thuis hoord. maar als je zelf een gehele nieuwe template in totaal een andere stijl maakt dan de templates normaal zijn, waarom niet dan?

waar ik zelf meer vraagtekens bij zet is als er op commerciele basis gemaakte sites hier worden geplaatst om te checken. dan heb ik het webdesignbedrijven die sites van klanten laten checken. dan vraag ik me wel is af of ze het laten checken om er zelf van te leren of om op een makkelijke manier verbeterpunten te vinden voor de site zelf. als het hun eigen site is of een site gemaakt door hun waar ze niets aan verdienen heb ik daar geen problemen mee.

verder zou ik het op prijs stellen dat mensen die hier een site neer zetten om te laten checken zelf ook even de moeite nemen om naar iemand anders zijn site te kijken en een mening over te vormen en deze op te schrijven. ieder kan opschrijven wat ie goed of wat ie niet goed vind in een site.
    Where's my fear???
      maandag 9 januari 2006 @ 12:44:23 #128
    100054 Quarks
    pi_33862291
    quote:
    op maandag 9 januari 2006 10:35 schreef jagermaster het volgende:

[..]

sorry dat ik het zeg, vind het persoonlijk dat het gebruik van een bestaand cms niets zegt over wat je ermee hebt gedaan. de layout veranderen in een bestaand cms kan nog wel is meer tijd kosten dan iets totaal op nieuw schrijven heb ik de laatste 2 weken ondervonden. hierbij heb ik het dan niet over een kleurtje veranderen maar de gehele layout totaal van een andere opmaak voorzien. ben het in zoverre met deze regel eens dat het checken van templates niet hier thuis hoord. maar als je zelf een gehele nieuwe template in totaal een andere stijl maakt dan de templates normaal zijn, waarom niet dan?

waar ik zelf meer vraagtekens bij zet is als er op commerciele basis gemaakte sites hier worden geplaatst om te checken. dan heb ik het webdesignbedrijven die sites van klanten laten checken. dan vraag ik me wel is af of ze het laten checken om er zelf van te leren of om op een makkelijke manier verbeterpunten te vinden voor de site zelf. als het hun eigen site is of een site gemaakt door hun waar ze niets aan verdienen heb ik daar geen problemen mee.

verder zou ik het op prijs stellen dat mensen die hier een site neer zetten om te laten checken zelf ook even de moeite nemen om naar iemand anders zijn site te kijken en een mening over te vormen en deze op te schrijven. ieder kan opschrijven wat ie goed of wat ie niet goed vind in een site.
    daar ben ik het wel mee eens, maar ik weet niet zeker of het een template is of niet.
    jaspah houdt zich verder ook niet aan de andere richtlijnen uit de op.
    pi_33864947
    @quarks; ik heb me website aangepast en krijg alleen nog errors op de & die ik in mijn websites verwerk, neem aan dat dat geen probleem mag zijn...
    Like trump...
      maandag 9 januari 2006 @ 14:25:05 #130
    100054 Quarks
    pi_33865289
    quote:
    op maandag 9 januari 2006 14:15 schreef chandler het volgende:
    @quarks; ik heb me website aangepast en krijg alleen nog errors op de & die ik in mijn websites verwerk, neem aan dat dat geen probleem mag zijn...
    de & is geen probleem nee, is vaker met cms'en.
      maandag 9 januari 2006 @ 14:25:15 #131
    46794 Berkery
    Fat bastard
    pi_33865295
    quote:
    op maandag 9 januari 2006 10:35 schreef jagermaster het volgende:

[..]

mee eens. zelfs al is een site gebouwd met een standaard template dan kan je nog checken op content, taalgebruik, structuur, whatever. het is toch de bedoeling dat de hele site gecheckt wordt, anders kan je het wel designchecks gaan noemen.

wat niet wegneemt dat een checkvrager zijn verzoek wel goed moet onderbouwen, en dat is voor de meeste spammers al teveel gevraagd.
    No Dukes of Hazzard in the classroom
      maandag 9 januari 2006 @ 16:02:37 #132
    39240 jagermaster
    pi_33868623
    quote:
    op maandag 9 januari 2006 14:25 schreef quarks het volgende:

[..]

de & is geen probleem nee, is vaker met cms'en.
    die error komt zeker uit de validator gok ik. dat die & er staat heeft totaal niets te maken dat het een cms is. kan je ook hebben in andere applicatie waar je bijvoorbeeld gebruik maakt van een sessie in php.
    hoe je dit kan afvangen dat de validator hier niet meer overvalt is door een .htaccess bestand te plaatsen met daarin:

php_value arg_separator.output "&"
    Where's my fear???
      maandag 9 januari 2006 @ 16:37:01 #133
    39240 jagermaster
    pi_33869758
    quote:
    op maandag 9 januari 2006 12:44 schreef quarks het volgende:

[..]

daar ben ik het wel mee eens, maar ik weet niet zeker of het een template is of niet.
    jaspah houdt zich verder ook niet aan de andere richtlijnen uit de op.
    hier heb je gelijk in.
    quote:
    op maandag 9 januari 2006 14:25 schreef berkery het volgende:

[..]

mee eens. zelfs al is een site gebouwd met een standaard template dan kan je nog checken op content, taalgebruik, structuur, whatever. het is toch de bedoeling dat de hele site gecheckt wordt, anders kan je het wel designchecks gaan noemen.

wat niet wegneemt dat een checkvrager zijn verzoek wel goed moet onderbouwen, en dat is voor de meeste spammers al teveel gevraagd.
    misschien is het een idee om de regels in de op te veranderen. de verandering zou moeten zitten in een andere volgorde van items. nu staan de regels en wat er verwacht wordt in een verzoek voor check nog te veel door elkaar. zou het niet beter zijn om hier echt onderscheid in te maken?
    als er bijvoorbeeld gebruik gemaakt wordt van een template dat er dat bij gezegt wordt (en zou leuk zijn als er gezegt wordt welk template het is) en natuurlijk welk systeem als er 1 gebruikt is.
    Where's my fear???
      maandag 9 januari 2006 @ 18:23:39 #134
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_33873373
    @chandler

ipv een & een & gebruiken. dus ipv
    1<a href="http://www.test.nl/test.php?p=1&test=2">

1<a href="http://www.test.nl/test.php?p=1& amp;test=2">
    gebruiken
    pi_33873442
    quote:
    op maandag 9 januari 2006 16:02 schreef jagermaster het volgende:
    die error komt zeker uit de validator gok ik. dat die & er staat heeft totaal niets te maken dat het een cms is. kan je ook hebben in andere applicatie waar je bijvoorbeeld gebruik maakt van een sessie in php.
    hoe je dit kan afvangen dat de validator hier niet meer overvalt is door een .htaccess bestand te plaatsen met daarin:

php_value arg_separator.output "&"
    tis geen cms het is gewoon de standaard link die ik laat uitspuwen (en niet &) zoals de validator vraagt...
    Like trump...
    pi_33901089
    had dit overduidelijk op een verkeerde plaats gepost dus we doen het overnieuw

dit kan als spam ondervonden worden en heb dan ook de volle begrip voor de moderators of administrators als ze dit verwijderen. maar ik hoop wel dat ze zien dat er nog geen een sponsor aan deze site gekoppeld is en dat dus de bandbreedte op dit moment uit eigen zak betaald word

http://www.aycecards.com (100% gratis natuurlijk)

ik en enkele andere tekenaars zijn door de mindere economie(vooral mensen in de reclame en promotie bussiness waar tekenen voor een groot deel aan gerelateerd is) en de talloze uitgevers die niets durven te doen met nieuw talent of te arrogant zijn hielpen ons ook niet bijster veel. dus op grond daarvan zijn we een eigen ecardsite begonnen om zo toch een toneel te krijgen voor ons werk en toch een publiek te bereiken.

ik heb er wel "natuurlijk 100% gratis" bijgezet maar dat is hoe wij vinden hoe dat het moet en ook zo zullen houden(in tegenstelling tot de meeste andere ecardsites). we zullen uiteindelijk proberen geld te genereren met een minimum aan banners(ben gewoon eerlijk) maar willen geen direct geld ontvangen van de gebruikers.

hij is nog niet helemaal af maar zover wij weten istie wel 100% operationeel voor mensen die een kaartje willen versturen.

ik hoop dat jullie ons wat tips kunnen geven in wat jullie graag zouden willen zien aangezien de bezoeker de doelgroep is.

we werken voornamelijk met onze eigen concepten en hopen ook hierdoor iets meer te bieden dan de andere ecard sites en we zullen er voor proberen te zorgen dat de site alleen maar hoogwaardiger van niveau wordt en veel meer animaties zal bevatten dan je nu kunt vinden.
    pi_33904314
    zo ongeveer helemaal af:

http://www.burcht-rietheim.nl/

zeg maar wat jullie ervan vinden, nu ie is zoals we hem zelf gemaakt hebben,
    voordat ie ongeveer met word bewerkt gaat worden door het personeel hier
      dinsdag 10 januari 2006 @ 17:40:05 #138
    39240 jagermaster
    pi_33909475
    quote:
    op dinsdag 10 januari 2006 13:42 schreef sailormoon het volgende:
    http://www.aycecards.com (100% gratis natuurlijk)
    snel een paar puntjes wt me heel snel opviel..

misschien iets van een link maken van de lege advertentie plaatsen zodat je weet wat je moet betalen of waar je meer info kan krijgen over adverteren?

de help doet het nie

klikte maar wat raak in het menu, om de reden dat ik het traag vond reageren (ligt niet aan de site, misschien aan de server of aan mijn verbinding), maar ik vraag me wel af hoe ik op een gegeven moment terug kan komen op "home". misschien ergens een route neer zetten waar je ergens zit en tenminste een "home" knop ergens neer zetten.

weet nie of het bedoeld is, mara een half centimeter links van het sign in knopje zit een verticaal streepje van 3 px hoog in het wit in de grijse balk.
    Where's my fear???
      dinsdag 10 januari 2006 @ 17:46:14 #139
    39240 jagermaster
    pi_33909676
    quote:
    op dinsdag 10 januari 2006 15:11 schreef jamsper het volgende:
    zo ongeveer helemaal af:

en hier ook even snel een paar puntjes..
    in het fotoalbum gaat het niet altijd goed. er missen een aantal pagina's volgens mij..

iets uitdagender beginpagina mag wel. iets meer tekst of zo?

schoolteam => over de groepen deze tekst vind ik persoonlijk heel erg lijken of het zo uit een boek is gekopieerd. in de tabel iets meer rute laten tussen tekst en randen en misschien is kijken naar een iets ruimere opzet van de tabel zoals iets breder maken..

lege pagina's vind ik uit den boze, dit omdat de bezoeker totaal geen ideen heeft wat hem overkomt en wat er gebeurd. beter kan je dan de links nog even weg laten naar bijvoorbeeld de groepen/klassen..

wat is je keus om in het gastenboek adsense te plaatsen??
    Where's my fear???
      dinsdag 10 januari 2006 @ 17:46:38 #140
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_33909686
    quote:
    op dinsdag 10 januari 2006 15:11 schreef jamsper het volgende:
    zo ongeveer helemaal af:

1 vraag... waarom flash? zoekmachines hebben problemen met flash, alsook een heleboel mensen die een flashblocker hebben of de flash plugin gewoon niet geinstalleerd hebben/willen hebben. en dit kan goed zonder flash exact hetzelfde gemaakt worden. dus ik zie het voordeel niet zo
    pi_33911900
    quote:
    op maandag 9 januari 2006 18:23 schreef dionysuz het volgende:
    @chandler

ipv een & een & gebruiken. dus ipv
    [ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

gebruiken
    grapjas, dat snap ik wel maar houd het lekker bij & dan valt die w3c daar maar over
    Like trump...
      dinsdag 10 januari 2006 @ 18:56:29 #142
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_33912151
    quote:
    op dinsdag 10 januari 2006 18:50 schreef chandler het volgende:

[..]

grapjas, dat snap ik wel maar houd het lekker bij & dan valt die w3c daar maar over
    nahjah moet je zelf weten he tis maar een kleine aanpassing.
    pi_33915732
    bezig met een nieuwe layout voor mijn site:
    hoofdpagina:
    http://portal.dutchville.com/index.php

subpagina:
    http://portal.dutchville.com/about.php
    (andere links werken nog niet)
    daarnaast ben ik bezig om een klein cms'je te bouwen voor het bijhouden van nieuws, downloads, projecten, gastenboek, etc.

thx alvast voor de reviews,

m@x
    -= Rogue lvl 66 =- -= Warrior lvl 70 =- -= Warlock lvl 70 =-
    ----------============= Nordrassil =============----------
    pi_33916881
    quote:
    op dinsdag 10 januari 2006 18:56 schreef dionysuz het volgende:

[..]

nahjah moet je zelf weten he tis maar een kleine aanpassing.
    ja denk dat de brouwsers daarover niet zullen vallen.
    Like trump...
      dinsdag 10 januari 2006 @ 21:28:48 #145
    70081 Lkw
    ²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
    pi_33918273
    quote:
    op dinsdag 10 januari 2006 13:42 schreef sailormoon het volgende:
    maar ik hoop wel dat ze zien dat er nog geen een sponsor aan deze site gekoppeld is en dat dus de bandbreedte op dit moment uit eigen zak betaald word

(100% gratis natuurlijk)

ik heb er wel "natuurlijk 100% gratis" bijgezet maar dat is hoe wij vinden hoe dat het moet en ook zo zullen houden(in tegenstelling tot de meeste andere ecardsites). we zullen uiteindelijk proberen geld te genereren met een minimum aan banners(ben gewoon eerlijk) maar willen geen direct geld ontvangen van de gebruikers.

we werken voornamelijk met onze eigen concepten en hopen ook hierdoor iets meer te bieden dan de andere ecard sites en we zullen er voor proberen te zorgen dat de site alleen maar hoogwaardiger van niveau wordt en veel meer animaties zal bevatten dan je nu kunt vinden.
    dit hierboven is inderdaad allemaal spam. allemaal puur bedoeld om je site te promoten en totaal overbodig binnen dit topic. ik persoonlijk vind dat marketinggedoe ('100% gratis natuurlijk', 'ik ben gewoon eerlijk', 'meer bieden dan andere e-cardsites') enorm hinderlijk, maar anderen - gelukkig voor jou - blijkbaar niet.

de site vind ik verder zeker okee. duidelijk en de tekeningen zijn ook leuk. de teksten erbij vind ik dan weer een stuk minder, erg standaard en weinig verrassend. zou proberen op dat gebied wat origineler te zijn. succes ermee.
    Stop the world, I want to get out.
    pi_33967088
    ik wou graag bij deze ook mijn website laten scannen/checken etc

allereerst wou ik even vermelden dat ik het nieuwsyssteem idd van cutenews is
    voor de rest is ie (heb voor de galleries bijvoorbeeld gewoon een programma gebruikt om het te maken) helemaal zelf verder gebouwd met dreamweaver(code) en photoshop.

talen: php/mysql/javascript/html/css

tevens is de website nog maar bij versie 2. we zijn nog over een aantal dingen niet tevreden, dus die worden in versie 3 gezet .

mijn vraag is dus ook of jullie nog dingen hebben die veranderd moeten worden in versie 3

edit: shit vergeet helemaal de url

http://www.4rota.be
      donderdag 12 januari 2006 @ 11:26:26 #147
    53851 BoNi
    Politiek correct en tolerant
    pi_33968346
    quote:
    op donderdag 12 januari 2006 10:32 schreef quattuor.rota het volgende:
    ik wou graag bij deze ook mijn website laten scannen/checken etc

allereerst wou ik even vermelden dat ik het nieuwsyssteem idd van cutenews is
    voor de rest is ie (heb voor de galleries bijvoorbeeld gewoon een programma gebruikt om het te maken) helemaal zelf verder gebouwd met dreamweaver(code) en photoshop.

talen: php/mysql/javascript/html/css

tevens is de website nog maar bij versie 2. we zijn nog over een aantal dingen niet tevreden, dus die worden in versie 3 gezet .

mijn vraag is dus ook of jullie nog dingen hebben die veranderd moeten worden in versie 3

edit: shit vergeet helemaal de url

http://www.4rota.be
    gave foto's!
    als ik echter in een gallery zit kan ik niet meer terug naar de site. hier zou ik iig een knopje voor toevoegen of laten openen in een nieuwe pagina.
    "Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
    Schitterend!
    pi_33968803
    quote:
    op donderdag 12 januari 2006 11:26 schreef boni het volgende:
    gave foto's!
    als ik echter in een gallery zit kan ik niet meer terug naar de site. hier zou ik iig een knopje voor toevoegen of laten openen in een nieuwe pagina.
    dankje

ja dat met die gallery was een van de puntjes, dat moet gewoon veel beter geintergreerd worden in de website. ik dacht zelf dat het gewoon het mooiste was als die thumbnails worden geopend waar normaal de 'stukken tekst' staan zegmaar
      zondag 15 januari 2006 @ 14:31:16 #149
    138517 4find
    4find.nl Uw startpagina
    pi_34083262
    quote:
    op zondag 8 januari 2006 20:14 schreef jagermaster het volgende:

[..]

4 bedrijven? of ik ben blind dat ik 99% niet zie of ik snap niet waarom 4 bedrijven dit met z'n vieren maken. zeker meer tijd gestoken in overleggen dan in het maken??? benieuwd...
    deze hebben het niet metz'n vieren gemaakt, deze hebben mij toestemming gegeven etc. sorry voor de foute formulering
      maandag 16 januari 2006 @ 20:20:28 #150
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_34134117
    is eigenlijk geen check heb een nieuw domeintje gekocht voor wk2006 om die duitsers even te pesten.
    nu is mijn vraag wie zou mij willen helpen om iets leuks op te zetten bedenken. ben geen held in webpagina's desnoods maak ik reclame voor diegene die wat simpels wil maken

site is nog niet online alleen dit heb ik erop geknald : klik
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
      maandag 16 januari 2006 @ 20:32:59 #151
    39240 jagermaster
    pi_34134757
    quote:
    op maandag 16 januari 2006 20:20 schreef razor21 het volgende:
    is eigenlijk geen check heb een nieuw domeintje gekocht voor wk2006 om die duitsers even te pesten.
    nu is mijn vraag wie zou mij willen helpen om iets leuks op te zetten bedenken. ben geen held in webpagina's desnoods maak ik reclame voor diegene die wat simpels wil maken

site is nog niet online alleen dit heb ik erop geknald : klik
    wat is de domeinnaam nou? tv10 of dag andere geval. verder weet je natuurlijk ook wel dat dit niet hier thuis hoort. kan wel een beetje duits maar je denkt toch niet dat ik deze domeinnaam morgen nog kan opschrijven zonder fouten?
    verder (als je post niet verwijderd wordt) zou je beter meer info kunnen geven wat je er nou eigenlijk mee wil.
    Where's my fear???
    pi_34220374
    http://www.ditdomeinisvanmij.nl

eigen site. hobby projectje waar ik ook nog wat nuttige dingen van kan leren en kan gebruiken voor mezelf.

alles is zelf gemaakt, incl design.

voor de nerds onder ons:

volledig oop en module gebaseerd. php 5 to the bone. .

maar spui je gal over het design, het is nogal blauw omdat:

- het is mijn favoriete kleur
    - mijn andere designs volgens iemand die er wel een beetje verstand van hebben meer lijken op een rouwadvertentie.
    pi_34229709
    voor mijn afstuderen ben ik bezig om een gratis online-image-editor te maken.

het is de o.a. de bedoeling dat er ook ge-animeerde gifjes gemaakt kunnen worden, maar zover ben ik nog lang niet...

het is de bedoeling dat de site "natuurlijk" aanvoelt. momenteel draait de conversie server nog bij mij thuis, dus hij is een ietsie pietsie traag...

hebben jullie nog ideeen of suggesties voor datgene wat ik tot dusver heb gemaakt?

wat tot dusver werkt:
    1) veranderen bestandsformaat
    2) verkleinen vergroten plaatjes,
    3) snijden van plaatjes,
    4) verminderen van kleuren palet (vooral handig voor geanimeerde gifs)

de javascript staat nu nog lelijk in de site, maar dat heb ik tijdelijk zo om geen last van caching te hebben. ik zou het prettig vinden imand naar de functionaliteit kan kijken en of het 'natural' aanvoelt om er mee te werken...

alvast bedankt:

http://www.online-image-editor.com

[ Bericht 0% gewijzigd door Skorpija op 19-01-2006 13:26:05 (foutje in url aangepast) ]
    pi_34229729
    quote:
    op maandag 2 januari 2006 21:25 schreef casema het volgende:

[..]

pi_34230789
    firefox kan de server op www.onine-image-editor.com niet vinden.
    pi_34238299
    quote:
    op donderdag 19 januari 2006 08:44 schreef naj_geetsrev het volgende:
    firefox kan de server op www.onine-image-editor.com niet vinden.
    my mistake, toen ik het schreef was het al laat
    (foutje in de url)

http://www.online-image-editor.com
    pi_34238528
    www.ll0ll.com je kan er wat pixelwerk van me bekijken. insteek is niet toegankelijk maken voor een breed publiek, maar op een andere (niet eens zo radicale) manier een website bouwen. je kan er ook je eigen achtergrondje kiezen. of natuurlijk je berichtje achterlaten. behalve dan in firefox, ik heb de site lui gebouwd.
      donderdag 19 januari 2006 @ 13:37:59 #158
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34238816
    quote:
    op donderdag 19 januari 2006 13:31 schreef themassive het volgende:
    www.ll0ll.com je kan er wat pixelwerk van me bekijken. insteek is niet toegankelijk maken voor een breed publiek, maar op een andere (niet eens zo radicale) manier een website bouwen. je kan er ook je eigen achtergrondje kiezen. of natuurlijk je berichtje achterlaten. behalve dan in firefox, ik heb de site lui gebouwd.
    als ik naar de bron kijk vallen me direct een paar puntjes op:
    - je gebruikt voornamelijk inline styles. dat maakt een pagina enorm lastig aan te passen.
    - het ziet er anders uit in andere browsers dan ie. in firefox is de achtergrond van je shoutbox gewoon volledig doorzichtig.

voor de rest vind ik em nogal... ja.. lelijk
    pi_34238842
    zoals ik al zei, ik heb de site lui gebouwd en niks gechecked in firefox.
      donderdag 19 januari 2006 @ 13:39:25 #160
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34238869
    wat wil je gecheckt hebben dan?
    pi_34238893
    niks eigenlijk.
      donderdag 19 januari 2006 @ 13:41:17 #162
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34238923
    gewoon spam dus
    pi_34239023
    mwa spam is een breed relatief begrip.
      vrijdag 20 januari 2006 @ 12:34:15 #164
    139572 Layzet
    its paytime
    pi_34274344
    hallo, ik ben een nieuwe member op het fok!forum, mijn real life name is tom. (aangenaam) en ik wilde graag via deze communitie wat reacties krijgen op mijn site. aan de site zal komende maand hard gewerkt worden. we zijn 1 maand bezig met het huidige design, maar ik wil een andere lay gaan maken.
    naast die nieuwe layout komen er meerdere pagina's bij. maar ik weet niet hoe de bezoeker hier over denkt.

brand er maar op los ; kritiek, op/aan merkingen, en ideeen voor nieuwe subpages

bedank voor het lezen
    greatz

link : www.xboxowners.nl
    let see me your bill...
      vrijdag 20 januari 2006 @ 12:37:46 #165
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34274471
    quote:
    op vrijdag 20 januari 2006 12:34 schreef layzet het volgende:
    hallo, ik ben een nieuwe member op het fok!forum, mijn real life name is tom. (aangenaam) en ik wilde graag via deze communitie wat reacties krijgen op mijn site. aan de site zal komende maand hard gewerkt worden. we zijn 1 maand bezig met het huidige design, maar ik wil een andere lay gaan maken.
    naast die nieuwe layout komen er meerdere pagina's bij. maar ik weet niet hoe de bezoeker hier over denkt.

brand er maar op los ; kritiek, op/aan merkingen, en ideeen voor nieuwe subpages

bedank voor het lezen
    greatz

tabellen zijn eigenlijk niet bedoeld voor layout he en daarnaast nogal inflexibel, traag en veel code.
    pi_34275091
    quote:
    op vrijdag 20 januari 2006 12:34 schreef layzet het volgende:

bedank voor het lezen
    greatz

hij is bijzonder traag, moet een stuk efficienter kunnen mij dunkt.
      zaterdag 21 januari 2006 @ 00:12:06 #167
    749 TheMarco
    www.i-marco.nl/weblog/
    pi_34297482
    ik kreeg begin januari weer die onhoudbare kriebels en heb mijn site een nieuw jasje gegeven. ik vond het oude design goed maar het kan altijd beter.

de meeste glitches zijn er nu wel uit dus checken maar:

http://www.i-marco.nl/weblog/
    I'm definitely caught up in the wrong universe.
    Oh, and The Net is Dead too...
      zaterdag 21 januari 2006 @ 00:17:15 #168
    100054 Quarks
    pi_34297650
    quote:
    op zaterdag 21 januari 2006 00:12 schreef themarco het volgende:
    ik kreeg begin januari weer die onhoudbare kriebels en heb mijn site een nieuw jasje gegeven. ik vond het oude design goed maar het kan altijd beter.

de meeste glitches zijn er nu wel uit dus checken maar:

http://www.i-marco.nl/weblog/
    zo op het eerste gezicht ziet de code er niet gestructureerd uit en met javascript uitgeschakeld werkt je menu niet meer.
    verder prima, zoals ik van je vorige site gewend was.
      zaterdag 21 januari 2006 @ 00:30:10 #169
    749 TheMarco
    www.i-marco.nl/weblog/
    pi_34298054
    quote:
    op zaterdag 21 januari 2006 00:17 schreef quarks het volgende:

[..]

zo op het eerste gezicht ziet de code er niet gestructureerd uit en met javascript uitgeschakeld werkt je menu niet meer.
    verder prima, zoals ik van je vorige site gewend was.
    um... definieer 'niet gestructureerd' ?

enneh... ja zonder javascript doen wel meer dingen het niet. de belangrijkste dingen echter wel. je kunt gewoon alles lezen zonder javascript en het ziet er niet raar uit. de dingen 'achter de tabs' zijn allemaal van secundair belang. commenten kan niet zonder js maar dat scheelt een heleboel stinkende spammers. je krijgt trouwens ook netjes een melding hiervan in het commentform met js uit.
      zaterdag 21 januari 2006 @ 00:32:05 #170
    749 TheMarco
    www.i-marco.nl/weblog/
    pi_34298112
    het fok! forum doet trouwens ook verdomd weinig zonder javascript besef ik net
      zaterdag 21 januari 2006 @ 00:49:51 #171
    100054 Quarks
    pi_34298654
    quote:
    op zaterdag 21 januari 2006 00:30 schreef themarco het volgende:

[..]

um... definieer 'niet gestructureerd' ?

enneh... ja zonder javascript doen wel meer dingen het niet. de belangrijkste dingen echter wel. je kunt gewoon alles lezen zonder javascript en het ziet er niet raar uit. de dingen 'achter de tabs' zijn allemaal van secundair belang. commenten kan niet zonder js maar dat scheelt een heleboel stinkende spammers. je krijgt trouwens ook netjes een melding hiervan in het commentform met js uit.
    je kunt gebruikers die javascript niet aan hebben staan normale links aanbieden in het menu (unobstrusive javascript)
    en met niet gestructureerd bedoel ik dat de broncode er niet echt overzichtelijk uit ziet (ligt dat misschien aan pivot?).
      zaterdag 21 januari 2006 @ 00:56:59 #172
    749 TheMarco
    www.i-marco.nl/weblog/
    pi_34298876
    quote:
    op zaterdag 21 januari 2006 00:49 schreef quarks het volgende:

[..]

je kunt gebruikers die javascript niet aan hebben staan normale links aanbieden in het menu (unobstrusive javascript)
    en met niet gestructureerd bedoel ik dat de broncode er niet echt overzichtelijk uit ziet (ligt dat misschien aan pivot?).
    wat bedoel jij met 'niet overzichtelijk' ? dat het niet netjes geindent is ofzo? de code is namelijk redelijk in orde qua semantiek en is bovendien niet nodeloos complex (geen div soep enzo) dus de opmerking verbaasde me nogal. qua indenting / formatting heb je inderdaad niet alles in de hand met pivot, dat klopt.

trouwens over dat menu: de hoofdlinks doen het toch gewoon? alleen die dingetjes achter de tabs niet. dat kun je lastig 'aanzetten' omdat er geen plek is waar je het kwijt wilt. ik snap wel waar je heen wilt qua klikbaar maken van die tabs maar er is niks waar dat dan naartoe zou moeten linken
      zaterdag 21 januari 2006 @ 01:05:35 #173
    100054 Quarks
    pi_34299113
    quote:
    op zaterdag 21 januari 2006 00:56 schreef themarco het volgende:

[..]

wat bedoel jij met 'niet overzichtelijk' ? dat het niet netjes geindent is ofzo? de code is namelijk redelijk in orde qua semantiek en is bovendien niet nodeloos complex (geen div soep enzo) dus de opmerking verbaasde me nogal. qua indenting / formatting heb je inderdaad niet alles in de hand met pivot, dat klopt.

trouwens over dat menu: de hoofdlinks doen het toch gewoon? alleen die dingetjes achter de tabs niet. dat kun je lastig 'aanzetten' omdat er geen plek is waar je het kwijt wilt. ik snap wel waar je heen wilt qua klikbaar maken van die tabs maar er is niks waar dat dan naartoe zou moeten linken
    dat bedoelde ik inderdaad, is niet van groot belang maar ik moest toch wat kritiek hebben.

met de links in het menu bedoel ik: "main", "archives" etc.
    door de:

1a href="javascript:void(null);" class="clicktab"

werkt dat niet zonder javascript, dat kan geloof ik ook op een andere manier zodat de javascript en de presentatielaag gescheiden zijn.
      zaterdag 21 januari 2006 @ 01:07:52 #174
    749 TheMarco
    www.i-marco.nl/weblog/
    pi_34299177
    quote:
    op zaterdag 21 januari 2006 01:05 schreef quarks het volgende:

[..]

dat bedoelde ik inderdaad, is niet van groot belang maar ik moest toch wat kritiek hebben.

met de links in het menu bedoel ik: "main", "archives" etc.
    door de:
    [ code verwijderd ]

werkt dat niet zonder javascript, dat kan geloof ik ook op een andere manier zodat de javascript en de presentatielaag gescheiden zijn.
    dat zijn dus de links waarbij er 'niets is om naar te linken'

goed dat je die javascript:void(null) noemt trouwens want die moet natuurlijk nog weg. de rest van de behavioral layer wordt al netjes geattached door die ene functie in body onload
      zaterdag 21 januari 2006 @ 01:08:02 #175
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34299182
    je kunt er bijvoorbeeld een divje met klikbare tabs 'overheen' zetten, die je met javascript verbergt . bij mensen die javascript uit hebben staan wordt hij dan niet verborgen en viola
      zaterdag 21 januari 2006 @ 01:08:31 #176
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34299193
    in de href mag geen javascript
      zaterdag 21 januari 2006 @ 01:09:40 #177
    100054 Quarks
    pi_34299229
    quote:
    op zaterdag 21 januari 2006 01:08 schreef dionysuz het volgende:
    juist, respect his authority!
      zaterdag 21 januari 2006 @ 01:09:43 #178
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34299232
    maar qua design ziet het er goed uit hoor code ook wel, alhoewel ik het liever wat gestructureerder zie, maar dat zal wel aan pivot liggen dan en das slechts persoonlijke smaak.
      zaterdag 21 januari 2006 @ 01:10:33 #179
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34299270
    <a href="tab1.html" onclick="void(null);return false;">bla</a> ?
      zaterdag 21 januari 2006 @ 01:11:51 #180
    749 TheMarco
    www.i-marco.nl/weblog/
    pi_34299312
    quote:
    op zaterdag 21 januari 2006 01:08 schreef dionysuz het volgende:
    van het w3c mag het wel hoor
      zaterdag 21 januari 2006 @ 01:13:22 #181
    100054 Quarks
    pi_34299345
    quote:
    op zaterdag 21 januari 2006 01:11 schreef themarco het volgende:

[..]

w3c is niet heilig.
      zaterdag 21 januari 2006 @ 01:13:54 #182
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34299368
    quote:
    op zaterdag 21 januari 2006 01:11 schreef themarco het volgende:

[..]

deprecated
      zaterdag 21 januari 2006 @ 01:14:10 #183
    749 TheMarco
    www.i-marco.nl/weblog/
    pi_34299377
    quote:
    op zaterdag 21 januari 2006 01:13 schreef quarks het volgende:

[..]

w3c is niet heilig.
    dionysuz wel?
      zaterdag 21 januari 2006 @ 01:14:55 #184
    100054 Quarks
    pi_34299402
    quote:
    op zaterdag 21 januari 2006 01:14 schreef themarco het volgende:

[..]

dionysuz wel?
    ja, waar ik vandaan kom wel.

genoeg geslowchat, tijd om te slapen.
      zaterdag 21 januari 2006 @ 01:15:10 #185
    749 TheMarco
    www.i-marco.nl/weblog/
    pi_34299413
    maar... alle gekheid op een stokje, die dingetjes fix ik nog wel even binnenkort
      zaterdag 21 januari 2006 @ 01:21:11 #186
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_34299590
      zondag 22 januari 2006 @ 16:28:20 #187
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_34346944
    http://www.radiobendeleider.nl/

is nog niet helemaal af... moet nog meer functionaliteit in enzo.

brand los!
      zondag 22 januari 2006 @ 16:34:19 #188
    100054 Quarks
    pi_34347127
    quote:
    op zondag 22 januari 2006 16:28 schreef braun het volgende:
    http://www.radiobendeleider.nl/

is nog niet helemaal af... moet nog meer functionaliteit in enzo.

brand los!
    lees de op, vertel eens iets meer over de gebruikte technieken.

jammer van de frames, tabellen en de div-soep.
    ook is het nogal vervelend dat alles in een popup opent.

verder, inhoudelijk is dit natuurlijk helemaal goed (de humor ).
    pi_34352225
    deze website gemaakt een hele tijd geleden. http://www.marsmellow.com

site is helemaal gebouwd met macromedia dreamweaver 8 en de logo's/verschillende achtergronden heb ik met photoshop gedaan.

de site is gemaakt in tabellen en het gedeelte met tekst word geopend in een iframe, dit heb ik gedaan omdat ik niet met frames wil werken en dit dus zo'n beetje de enige optie is (om van tabel a naar b te linken).

wel zit ik al sinds tijden na te denken wat ik nou ipv onzin neer moet gaan zetten, iets leuks wat niet al te vaak geupdate hoeft te worden. ook zit ik er aan te denken om weer een andere site neer te gaan zetten de nog strakker is, maar dat is toekomstmuziek.

vol spanning wacht ik op jullie commentaar
      maandag 23 januari 2006 @ 18:53:46 #190
    133629 Mauro