Dank.quote:Op zondag 25 september 2005 20:14 schreef mitt het volgende:
zo dan.
en Groenendaal gaat echt niks meer klaarmaken hoor. Over en uit.
Nijs all the way.
In Zeddam toch?quote:Op zondag 25 september 2005 20:19 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Dank.
Ik ben er niet helemaal zeker van dat Nijs weer net zo dominant zal zijn als vorig jaar. Hij heeft ook in de zomer al op hoog niveau gepresteerd op de mountainbike. Daarbij is hij onder andere Belgisch kampioen geworden. Het is de vraag of je zo'n goede vorm de hele winter kan vasthouden. In elk geval lijkt hij weer voldoende tegenstand van in elk geval Bart Wellens te krijgen, die dit keer niet als Ullrich heeft geleefd in het laagseizoen.
Het WK vindt plaats in Nederland, misschien kan dat Groenendaal inspireren. Hij rijdt in eigen land toch vaak net iets sterker.
Klopt, ik ga wel kijken denk ik.quote:Op zondag 25 september 2005 20:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
In Zeddam toch?
Zeer mooi rondje is dat.
Vanthourenhout is al doorgebroken hoor. Al meermaals SP - wedstrijden gewonnen, een tweetal keer op het podium van het WK. Kortom: de laatste 2 jaar constant op het hoogste niveau gepresteerd. Het is gewoon dat Nijs en Wellens de laatste jaren het crossen zo ontzettend hebben gedomineerd, dat de prestaties van de anderen zoals Vanthourenhout en ook Vervecken wat in de schaduw kwamen te staan.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:29 schreef Ereinion het volgende:
Ik verwacht ook wel wat van Vanthourenhout, ik heb echt het gevoel dat die dit jaar wel eens definitief kan doorbreken.
Hij behoort zeker al tot de top, maar nog niet de absolute supertop. Ik heb wel het gevoel dat hij daar de capaciteiten voor heeft. Ik verwacht dat hij dit jaar misschien wel heel dicht in de buurt van Wellens en Nijs gaat komen, en ik verwacht dat hij wel eens een paar mooie overwinningen kan pakken (SP, maar vooral ook de Wereldbeker).quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:42 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vanthourenhout is al doorgebroken hoor. Al meermaals SP - wedstrijden gewonnen, een tweetal keer op het podium van het WK. Kortom: de laatste 2 jaar constant op het hoogste niveau gepresteerd. Het is gewoon dat Nijs en Wellens de laatste jaren het crossen zo ontzettend hebben gedomineerd, dat de prestaties van de anderen zoals Vanthourenhout en ook Vervecken wat in de schaduw kwamen te staan.
quote:Wereldkampioen Sven Nys heeft in Zonhoven met duidelijk verschil het tweede titanenduel tegen Bart Wellens gewonnen. Aan de finish had Nys bijna één minuut voorsprong op Wellens. De alweer verrassende Niels Albert mocht mee het podium op.
Zimbabwequote:
Ik denk niet dat Nijs zo zwak was. Als hij niet tegen die boom rijdt, dan wordt hij probleemloos 2de. Vanthourenhout, die was zwak.quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:41 schreef Ambrosius het volgende:
Wellens wint op sterke wijze, maar ook dankzij een zwakke dag van Nijs. Groenendaal werd tweede trouwens.
Nijs zei zelf dat hij een totale 'off-day' hadquote:Op zondag 9 oktober 2005 15:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Nijs zo zwak was. Als hij niet tegen die boom rijdt, dan wordt hij probleemloos 2de. Vanthourenhout, die was zwak.
Bron: sport.bequote:Bart Wellens heeft de A-veldrit in het West-Vlaamse Ardooie gewonnen. Hij haalde het afgescheiden voor Sven Vanthourenhout. Jan Verstraeten werd derde.
Wellens ging er al in de tweede ronde vandoor. Enkel Vathourenhout was bij machte om de kopman van Fidea nog bij te benen.
Achter het leidende duo vormde zich een groepje van vier Fidea-renners. Dat waren Jan Verstraeten, Wim Jacobs, Erwin Vervecken en de Tsjech Zdenek Stybar.
Met nog drie ronden voor de boeg, net voor het indraaien van het veld, versnelde Bart Wellens opnieuw. Vanthourenhout had geen passend antwoord klaar en moest Wellens naar zijn vierde zege van het seizoen laten gaan.
Ausbuher.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:17 schreef Wombcat het volgende:
en nog een tsjech (ausdauer of zo, ben naam effe kwijt).
die balkjes vlak voor het einde waren wel een opvallend cadeautje voor Nijs. (Niet dat hij anders niet had gewonnen)quote:Op zondag 6 november 2005 16:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
De superprestigewedstrijd in Hamme-Zogge werd gewonnen door Sven Nijs. Wellens was tweede, Vannoppen derde. Verder ook nog Dlask, Vanthourenhout en Franzoi.
In Pontchateau werd Niels Albert Europees kampioen bij de beloften, voor Jan Soetens en Stybar. Bij de juniores won ene Robert Gavenda, bij de dames Marianne Vos in een soort massasprint (met 8)
Dat was vandaag. Wellens won. Nijs 2. Vervecken 3.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit jaar komt er, in het kader van de GvA-trofee, een veldtijdrit. Dit zou in Niel zijn. Ik vind het wel een origineel idee.
Vanavond bij het Sportjournaal op Ned.2 (18.50) beelden.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat was vandaag. Wellens won. Nijs 2. Vervecken 3.
Ik las gisterenavond op de vlaamse teletekst dat Nijs het grote onzin vond. 3 kwatier warm rijden om een minuutje of 10 wedstrijd te rijden. Daar heeft hij ook wel gelijk in vind ik.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Vanavond bij het Sportjournaal op Ned.2 (18.50) beelden.
Er is nog een gewone veldrit ook.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:50 schreef hetsjhokleek het volgende:
En ook voor het publiek lijkt mij het niks want om om de minuut of zo steeds een renner langs te zien komen is ook niks aan. Veldrijden is juist mooi om het verschil tussen de renners in de wedstrijd te zien. En ze niet om de minuut een voor een te zien langskomen.
De belgen vinden er niks van want Aernouts en Vanthourenhout zijn ook Belgen in NL dienst.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:54 schreef Zwansen het volgende:
Wat vinden de Belgen er eigenlijk van dat Nijs bij een Nederlandse ploeg rijdt?
Heeft Nijs trouwens niet ooit eens Parijs Roubaix gereden?
Geen idee wat ik daar van zou moeten vinden. Ik heb er niet meteen een mening over.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:54 schreef Zwansen het volgende:
Wat vinden de Belgen er eigenlijk van dat Nijs bij een Nederlandse ploeg rijdt?
Ik vind het wel eens leuk, beetje flauw excuus op voorhand van Nijs.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:50 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik las gisterenavond op de vlaamse teletekst dat Nijs het grote onzin vond. 3 kwatier warm rijden om een minuutje of 10 wedstrijd te rijden. Daar heeft hij ook wel gelijk in vind ik.
Idd, ik denk dat ze bijvoorbeeld dit jaar in de Giro een hogere opwarmtijd/koerstijd verhouding hadden in de proloog.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:22 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik vind het wel eens leuk, beetje flauw excuus op voorhand van Nijs.
En als er een wedstrijd op volgt, is het een leuke opwarmer voor het publiek om ze eens allemaal na elkaar bezig te zien.
Het slot van de wedstrijd zal uitwijzen in hoeverre Nijs heeft toegestaan dat de 2 Nederlanders goed mogen meedoen, want het is niet het type parcours om lang alleen rond te rijden.quote:Op zondag 13 november 2005 15:12 schreef Ambrosius het volgende:
De Nederlanders (Groenendaal en De Knegt) doen goed mee met Nijs, Wellens zit er een keer niet bij.
Idd, Nijs zet één keer vol aan en het isquote:Op zondag 13 november 2005 15:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het slot van de wedstrijd zal uitwijzen in hoeverre Nijs heeft toegestaan dat de 2 Nederlanders goed mogen meedoen, want het is niet het type parcours om lang alleen rond te rijden.
Wellens net op de Belg: "ik hoop dat ik komende week niet ziek word", hij was dus niet helemaal lekker.quote:Op zondag 13 november 2005 15:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat Wellens toch een beetje aan het afhaken is. Jammer, want dan wordt het helemaal "Wie wordt er tweede na Nijs?"
Kan altijd, maar ik denk dat iedereen moet buigen voor Nijs aan 100%. Ook Wellens aan 100%. Ik denk dat Nijs gewoon nog iets meer talent heeft.quote:Op zondag 13 november 2005 15:37 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Wellens net op de Belg: "ik hoop dat ik komende week niet ziek word", hij was dus niet helemaal lekker.
Vandaag was in Hasselt.quote:Op zaterdag 19 november 2005 17:56 schreef Zwansen het volgende:
Morgen in Gieten? Of was dat vandaag?
Volgende week.quote:Op zaterdag 19 november 2005 17:59 schreef Zwansen het volgende:
Oh, ik dacht dat ze naar Gieten kwamen...
Ik zal er zijn!quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Volgende week.
Zaterdag Duinencross in Koksijde
Ik ga morgen naar Gaverequote:Op zaterdag 19 november 2005 19:06 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik zal er zijn!![]()
als het niet regent tenminste.
het wordt mijn eerste veldrit ooit. Ik ben benieuwd.quote:Op zaterdag 19 november 2005 19:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik ga morgen naar Gavere. Die en de Koppenberg bezoek ik elk jaar. Dit jaar waarschijnlijk ook het WK.
Ja. Omdat hij helemaal in z'n eentje terug kon komen. En vrij probleemloos ook. Groenendaal zei zelf ook dat hij liever wint omdat hij de beste is, niet omdat er iemand met dichtgeknepen remmen achter hem rijdt.quote:Op zaterdag 19 november 2005 21:07 schreef Zwansen het volgende:
Groendaal en Nijs zitten toch in hetzelfde team? Maar Nijs ging wel achter hem aan?
Hij is de beste en ondertussen ook de slimste/sluwste, dus je kan 'm alleen nog kloppen als hij pech heeft of oververmoeid zou raken.quote:Op zondag 20 november 2005 18:21 schreef Wombcat het volgende:
Hij overheerst wel erg zeg.
Is dus eigenlijk net zoiets als Merckx in zijn hoogtijdagen. Vorig jaar pakte Nijs ook al alles wat er te pakken was.quote:Op zondag 20 november 2005 18:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij is de beste en ondertussen ook de slimste/sluwste, dus je kan 'm alleen nog kloppen als hij pech heeft of oververmoeid zou raken.
Ik denk dat het met dit weer niet zo meevalt.quote:Op donderdag 10 november 2005 07:52 schreef Canardrouge het volgende:
Ik wil graag met een cyclocrossfiets over het strand gaan rijden in Nederland. Weten jullie of dit zomaar overal is toegestaan?
De Belg wel. Alleen niet de gebruikelijke Belgquote:Op zondag 27 november 2005 15:16 schreef Ambrosius het volgende:
De NOS zendt de koers in Gieten live uit, de Belg niet.
Maar je wint wel hequote:Op zondag 27 november 2005 16:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo kun je Nijs dus kloppen. Door de dag ervoor zelf niet te rijden, door te hopen dat Nijs een matige dag heeft en dat Nijs in volle sprint uit z'n pedaal schiet. En zelfs dan is 't nog vrij close.
mocht ook wel eensquote:Op zondag 27 november 2005 16:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Werkelijk alles zat mee voor Groenendaal inderdaad. Dat lukt hem vast geen 2e keer.
Groenendaal heeft zijn beste tijd gewoon gehad.quote:Op zondag 27 november 2005 16:07 schreef The_Hives het volgende:
[..]
mocht ook wel eens. Hij heeft de afgelopen jaren vaak genoeg pech gehad.
Sinds 2001 is het inderdaad niet meer wat het geweest was. Maar dat neemt niet weg dat hij af en toe nog uitschieters heeft, zoals 2 jaar geleden toen hij nog de WB won.quote:Op zaterdag 3 december 2005 06:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Groenendaal heeft zijn beste tijd gewoon gehad.
Eigenlijk was die overwinning ook het begin van de echte Nijs. Want door dat dubbele punten gedoe ging Groenendaal in extremis nog Nijs vooraf, die eigenlijk de hele WB had gedomineerd, maar in de laatste race in de spurt nog door alle andere Belgen werd voorbijgespurt zodat hij net werd voorbijgegaan door Groenendaal voor de WB. Waarna Nijs bij zichzelf dacht: "Ze kunnen allemaal mijn kloten kussen, ik gun de rest niets meer." en hij de volgende 2 seizoenen de Merckx van het veldrijden werd.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Sinds 2001 is het inderdaad niet meer wat het geweest was. Maar dat neemt niet weg dat hij af en toe nog uitschieters heeft, zoals 2 jaar geleden toen hij nog de WB won.
Dat kwam vooral door de puntentelling destijds, toch? Sinds 2001 is Groenendaal gewoon niet meer zo goed als hij was. De leeftijd speelt ook mee. Hij heeft 'n mooie loopbaan gehad en als een van de weinigen kon hij af en toe eens wat doen aan de Belgische dominantie.quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Sinds 2001 is het inderdaad niet meer wat het geweest was. Maar dat neemt niet weg dat hij af en toe nog uitschieters heeft, zoals 2 jaar geleden toen hij nog de WB won.
Kwam idd vooral door de dubbele punten in de laatste wedstrijd. Neemt niet weg dat 'ie dan daarvoor wel regelmatig in de top heeft gereden.quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat kwam vooral door de puntentelling destijds, toch? Sinds 2001 is Groenendaal gewoon niet meer zo goed als hij was. De leeftijd speelt ook mee. Hij heeft 'n mooie loopbaan gehad en als een van de weinigen kon hij af en toe eens wat doen aan de Belgische dominantie.
Ik dacht dat Igorre een vrij zwaar parcours was. Dat zou dan ook betekenen dat ze na enkele rondjes wel al zullen gedubbeld worden.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:58 schreef Bartoli het volgende:
mayo, horillo en astarloa doen mee aan de wb van igorre zondag
Ja. De uitslag staat al op VRT teletekst. Zal dus wel in uitgesteld relais zijn.quote:Op zondag 11 december 2005 13:49 schreef Ambrosius het volgende:
Heb je het over Igorre
Op TT staat dat de koers om 15.00 live op Sporza komt..
Nijs zou op een bepaald moment samen met Wellens voorop gezeten hebben, maar toen blokkeerde z'n wiel twee keer en was Wellens weg. Door de vele modder moest er ook veel gelopen worden en daarin is Wellens ook altijd de beste geweest.quote:Op zondag 11 december 2005 14:29 schreef Zwansen het volgende:
Zou Sven expres een vrije dag hebben genomen? Ik denk het... Las op Belgische teletekst dat hijzelf zei dat het ook voor hem beter was als ie zijn kanibalisme binnen de perken zou houden.
Ja. Het is nog altijd niet zeker wie er wint. Een declassering van Wellens zou ik wel terecht vinden, maar een overwinning van Boom zou ook een anti-climax van jewelste zijn.quote:Op zondag 18 december 2005 16:04 schreef Ambrosius het volgende:
Vreemde cross toch.
Nogal een belachelijke beslissing idd. Nu bevoordeel je dus iemand die tijdens de koers niet naar de jury luistert.quote:Op zondag 18 december 2005 16:22 schreef Ereinion het volgende:
Dit is echt een farce. Als je omroept dat iemand uit de wedstrijd moet (die daar niet naar luistert), dan kan je die persoon toch onmogelijk ooit nog tot winnaar uitroepen?
Het publiek kan bij het veldrijden inderdaad soms erg irritant zijn, maar dat kan nooit rechtvaardigen dat je een trap gaat uitdelen.
Nou ja, in ieder geval een erg mooie koers van Boom![]()
ja maar het verschil is Richard raakte hem vol in zijn gezicht dacht ik. Wellens raakte hem niet. Ik meen me trouwens te herinneren dat dit een groep supporters was dat vaker herrie schopt of zoekt tijdens de crossen. Dus ik snap Wellens volkomenquote:Op zondag 18 december 2005 17:51 schreef rubbereend het volgende:
wat waren destijds de gevolgen voor Groenendaal? Die sloeg toch een supporter?
Dat vind ik weinig relevant.quote:Op zondag 18 december 2005 17:57 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ja maar het verschil is Richard raakte hem vol in zijn gezicht dacht ik. Wellens raakte hem niet.
dus Bart had ze moeten rakenquote:Op zondag 18 december 2005 17:57 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ja maar het verschil is Richard raakte hem vol in zijn gezicht dacht ik. Wellens raakte hem niet. Ik meen me trouwens te herinneren dat dit een groep supporters was dat vaker herrie schopt of zoekt tijdens de crossen. Dus ik snap Wellens volkomen
de intentie van de slag of trap is hetzelfde die lul raken. Maar qua straf vind ik het niet hetzelfdequote:Op zondag 18 december 2005 17:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat vind ik weinig relevant.
ja die lui maken altijd trammelant. Wss diezelfde gozers waar Richard op gemept heeft. die gasten moeten ze verbod geven op de crossquote:Op zondag 18 december 2005 17:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dus Bart had ze moeten rakenik denk dat hij van geluk mag spreken dat hij ze niet geraakt heeft
ja ik weet neit meer wie dat zei op TV maar die bevestigde dat, ze droegen ook allemaal korte broeken
Sowieso uitsluiting. Als hij hem raakt, kan hij ook nog eens veroordeeld worden wegens slagen en verwondingen.quote:Op zondag 18 december 2005 20:11 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de intentie van de slag of trap is hetzelfde die lul raken. Maar qua straf vind ik het niet hetzelfde
uitsluiting wil ik niet zeggen. Die duitse official haalde het regelement aan waarin staat dat het incident viel onder het lastigvallen van toeschouwers. Daar staat als mildste straf een boete op. Als ze hem die alsnog geven is er niks aan de hand vind ik. Lees nu wel dat Rabo een klacht heeft ingediend bij de UCI weliswaar ook terecht aangezien de Jury er een soap van maaktequote:Op zondag 18 december 2005 20:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Sowieso uitsluiting. Als hij hem raakt, kan hij ook nog eens veroordeeld worden wegens slagen en verwondingen.
verplaatst jezelf eens in de situatie waarin Bart verkeerde. Ik zou ook de wedstrijd uitgereden hebben en net gedaan hebben of ik niks zag. En erna wel zoals Bart gedaan heeft verhaal is gaan halen toen ze hem eerst vertelde dat die DQ was. Denk dat iedereen dat wel zou doenquote:Op maandag 19 december 2005 12:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Triest dat je als je maar gewoon alle geboden van de jury hebt genegeerd, je alsnog tot winnaar wordt uitgeroepen.
Vanuit het oogpunt van Wellens begrijp ik het wel, maar als jury sla je nu een flater. Iedereen kan rustig schijt hebben aan de jury, als je maar gewoon door blijft rijden dan vervalt je straf wel...quote:Op maandag 19 december 2005 18:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
verplaatst jezelf eens in de situatie waarin Bart verkeerde. Ik zou ook de wedstrijd uitgereden hebben en net gedaan hebben of ik niks zag. En erna wel zoals Bart gedaan heeft verhaal is gaan halen toen ze hem eerst vertelde dat die DQ was. Denk dat iedereen dat wel zou doen
las net iets dat de rennersbond in overleg met de jury en de uci vorig jaar hadden besloten dat iemand (indien nodig) pas na de wedstrijd een disqualificatie kan krijgen. Dit na het grondig bestuderen van de beelden en het horen van de betrokkenen.quote:Op maandag 19 december 2005 18:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sanctie voor trappen en nog eens een sanctie voor jury negeren, lijkt me simpel. En sanctie voor kutjury.
Als er bij de volgende wedstrijd iets gebeurt -> er op los meppen natuurlijk
Jury boos -> fuck de jury, de renner weet het beter
http://www.wieleruitslagen.be/quote:Zoals eerder gemeld gingen de kopstukken van het veldrijden vanmiddag samenzitten voor een persconferentie. Nys neemt het besluit dat hij klacht zal indienen aan het adres van de organisatie.
Nys en diens enthourage protesteren tegen de organisatie omdat die een recente afspraak (vorig jaar) niet nageleefd hebben. Volgens die afspraak mogen renners niet tijdens de wedstrijd gediskwalificeerd worden, én kan een eventuele diskwalificatie pas na afloop worden uitgesproken, nadat de betrokken partijen hun versie van de feiten hebben kunnen geven.
"Het is zeker niet de bedoeling om de diskwalificatie van Bart Wellens uit te lokken", liet Nys nog op de persconferentie in Lichtaart weten.
De reactie van Bart Wellens hield in dat de Fidea-renner spijt heeft van zijn daden en dat hij zich aan alle partijen heeft geëxcuseerd. "Ik begrijp maar al te goed dat Rabobank klacht indient. Mocht ik de zege in Overijse verliezen, dan zal ik daar niet te moeilijk over doen", aldus de Kempense modderduivel.
Diskwalificatie zeker. Boete eventueel ook. Schorsing zou ik wat overdreven vinden.quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:48 schreef Wombcat het volgende:
Lijkt me wel terecht.
op een Vannoppen manier of niet. De Knegt verdient het meer dan Tom als die wint. Ik vind Tom maar een profiteur. Gerben zeker nietquote:Op zondag 25 december 2005 11:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Knegt verdiende dat wel op basis van z'n seizoen, alleen jammer dat het op zo'n Vannoppen-manier moest.
Gisteren wel. Diegem is een veredeld wegparcours. Als je daar 3 rondjes in het wiel blijft zitten, dan profiteer je zeker.quote:Op zondag 25 december 2005 13:17 schreef Bartoli het volgende:
[..]
op een Vannoppen manier of niet. De Knegt verdient het meer dan Tom als die wint. Ik vind Tom maar een profiteur. Gerben zeker niet
Ja ok maar je moet het over het hele cross seizoen nu bekijken ten opzichte van het seizoen waarin Tom zo goed draaide. Dat vind ik toch een wereld van verschil. Tom is meer een profiteur dan Gerben. Hij mag gisteren dan wel geprofiteerd hebben maar ach wie neemt het hem kwalijk? of misgunt het hem. Ik denk dat het bij Vannoppen erger was geweest als die het geflikt had.quote:Op zondag 25 december 2005 13:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Gisteren wel. Diegem is een veredeld wegparcours. Als je daar 3 rondjes in het wiel blijft zitten, dan profiteer je zeker.
Het is 'n tactiek en het is gewoon toegestaan. Ik vind het eerder slim. Ook op zo'n manier verdien je de zege, had degene die het vuile werk heeft opgeknapt maar wat slimmer moeten rijden.quote:Op zondag 25 december 2005 13:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Gisteren wel. Diegem is een veredeld wegparcours. Als je daar 3 rondjes in het wiel blijft zitten, dan profiteer je zeker.
Op een iets uitdagender parcours hadden Nijs of Wellens, want die was de beste tot hij in het decor ging hangen, hem wel losgekregen. Het enige slimme wat hij deed was op 't einde op het meest perfecte moment wegspringen/versnellen.quote:Op zondag 25 december 2005 14:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is 'n tactiek en het is gewoon toegestaan. Ik vind het eerder slim. Ook op zo'n manier verdien je de zege, had degene die het vuile werk heeft opgeknapt maar wat slimmer moeten rijden.
Daarvoor zullen vooral wereldtitels van Groenendaal, Boom en Van Den Brandt nodig zijn. Maar in dit geval is veel nieuws goed nieuwsquote:Op zondag 25 december 2005 14:33 schreef Reflex1 het volgende:
Ik hoop dat hiermee de sport wat populairder zal worden bij de FOK! members.![]()
Dat zou idd veel helpen maar ik denk als FOK! er meer aandacht aan besteed men de sport wat meer gaat volgen. En dat ga ik dus proberenquote:Op zondag 25 december 2005 14:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daarvoor zullen vooral wereldtitels van Groenendaal, Boom en Van Den Brandt nodig zijn. Maar in dit geval is veel nieuws goed nieuws.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Het niet navolgen van juryorders is meestal al een sanctie waard.
Bij voetballers krijg je een pak slaag van de entourage, bij het veldrijden doet de veldrijder het nog zelfquote:Op maandag 26 december 2005 20:46 schreef Reflex1 het volgende:
Het kan zijn dat jij de charme van deze sport niet inziet. Maar je moet wel toegeven dat dit 1 van de enigste sporten is waar de sporters zo "gewoon" blijven. Als fan kan je gewoon ertussen lopen. Dat in tegenstelling tot voetbal
Het is dat ik weet dat je er verstand van hebt anders had ik je even goed toegesprokenquote:Op maandag 26 december 2005 21:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij voetballers krijg je een pak slaag van de entourage, bij het veldrijden doet de veldrijder het nog zelf.
die gebroeders Gil zijn nooit echt doorgebroken. Net als Tadeusz Korzeniewski die ooit zo veelbelovend was. En dat die spanjaarden zoals Seco enzo, en de japanners.quote:Op maandag 26 december 2005 21:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bina en de jonge Simunek ook nog. En al die Polen die Gzil heten, maar die zijn dit jaar niet zo goed.
Ik heb die vaak genoeg live zien rijden. Was echt lachwekend. Iedere keer als die langskwamen dan juichde het publiek enormquote:Op maandag 26 december 2005 21:36 schreef Bartoli het volgende:
[..]
die gebroeders Gil zijn nooit echt doorgebroken. Net als Tadeusz Korzeniewski die ooit zo veelbelovend was. En dat die spanjaarden zoals Seco enzo, en de japanners.
ze doen nog altijd beter dan de zimbabwanen. Alhoewel ik moet zeggen dat de Zimbabwanen nu wel langzaam beginnen te duelleren met de Bart Dirkxen, Freddy de Meesters en Geert Wellens van deze wereld bij wijze van sprekenquote:Op maandag 26 december 2005 21:40 schreef Reflex1 het volgende:
[..]
Ik heb die vaak genoeg live zien rijden. Was echt lachwekend. Iedere keer als die langskwamen dan juichde het publiek enormKijk dat is ook de charme van de sport. Men is blij met mensen uit verschillende landen.
Ze rijden nu in ieder geval wel hun race uit. En ik heb wel bewondering voor die gasten. Je moet het maar willen. Ook die worden hard aangemoedigd. Maar zijn wel enorm speels. In Hamme-Zogge had je een drempel waar ze over aan het springen waren. En toen viel er 1quote:Op maandag 26 december 2005 21:44 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ze doen nog altijd beter dan de zimbabwanen. Alhoewel ik moet zeggen dat de Zimbabwanen nu wel langzaam beginnen te duelleren met de Bart Dirkxen, Freddy de Meesters en Geert Wellens van deze wereld bij wijze van spreken![]()
weten zei veel wat een drempel isquote:Op maandag 26 december 2005 21:48 schreef Reflex1 het volgende:
[..]
Ze rijden nu in ieder geval wel hun race uit. En ik heb wel bewondering voor die gasten. Je moet het maar willen. Ook die worden hard aangemoedigd. Maar zijn wel enorm speels. In Hamme-Zogge had je een drempel waar ze over aan het springen waren. En toen viel er 1.
Het was de schuld van de UCI-commisaris, dat zijn niet noodzakelijk Belgen. In Overijse was 't ook een Duitser.quote:
als het zo modderig is in zeddam dan zekerquote:Op zaterdag 31 december 2005 15:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nijs, Vervecken en Groenendaal, misschien ook wel het podium van het WK.
Albert ook. Duidelijk dat 5 crossen op 6 dagen tegen 1 cross op een week gaat doorwegen.quote:
En ook Albert rijdt Nys terug voorbij ...quote:
Moet toch wel zwaar gaan aankomen dat hij net in zijn eigen Grote Prijs geklopt wordt , denk ik.quote:Op zondag 1 januari 2006 15:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Albert ook. Duidelijk dat 5 crossen op 6 dagen tegen 1 cross op een week gaat doorwegen.
Is wrang inderdaad. Deze cross is toch geen WB of SP?quote:Op zondag 1 januari 2006 15:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Moet toch wel zwaar gaan aankomen dat hij net in zijn eigen Grote Prijs geklopt wordt , denk ik.
Wel een GVA-trofee crossquote:Op zondag 1 januari 2006 15:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is wrang inderdaad. Deze cross is toch geen WB of SP?
GVA-trofee.quote:Op zondag 1 januari 2006 15:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is wrang inderdaad. Deze cross is toch geen WB of SP?
Toch een van de twee (Albert) , Boom zal wel voor de weg kiezen ...quote:Op zondag 1 januari 2006 15:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Nijs en Wellens van de toekomst.
Dan moet hij wel een topper zijn, want Nijs en Wellens verdienen evenveel als erg goede profs op de weg. Een Dekker of een Boogerd, niet wat liggen rondrijden als een Lotz of zo.quote:Op zondag 1 januari 2006 15:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Toch een van de twee (Albert) , Boom zal wel voor de weg kiezen ...
denk ik ook , hij deed geeneens de moeite om nog te sprinten toen hij bij Boom in het wiel kwam, en het is uiteindelijk toch een ploegmaat ...quote:Op zondag 1 januari 2006 16:04 schreef komrad het volgende:
ik heb sterk het vermoeden dat nijs het liet lopen tot Albert gevallen was en dat hij een beetje met verdeel en heersne bezig was
Nys en Wellens verdienen in verhouding niks ten opzichte van de Armstrongs, Vinokourovs, Basso's, Boogerds enzo. Ik las een tijdje terug de salarissen van Boogerd en Dekker die in Nederland tot de 10 rijkste sporters behoren (Basketballer Smits en Jos Verstappen stonden toen bovenaan). Maar veldrijders kwamen niet bij de beste 20 voor.quote:Op zondag 1 januari 2006 15:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan moet hij wel een topper zijn, want Nijs en Wellens verdienen evenveel als erg goede profs op de weg. Een Dekker of een Boogerd, niet wat liggen rondrijden als een Lotz of zo.
Michel Wuyts zei ooit dat Nijs en Wellens niet op het niveau van Boonen staan (qua salaris), maar wel op het niveau van Van Petegem. Dat lijkt me toch ook niet mis.quote:Op zondag 1 januari 2006 20:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Nys en Wellens verdienen in verhouding niks ten opzichte van de Armstrongs, Vinokourovs, Basso's, Boogerds enzo. Ik las een tijdje terug de salarissen van Boogerd en Dekker die in Nederland tot de 10 rijkste sporters behoren (Basketballer Smits en Jos Verstappen stonden toen bovenaan). Maar veldrijders kwamen niet bij de beste 20 voor.
Nys misschien wel toen die voor Rabo TT1 reed. Wellens betwijfel ikquote:Op zondag 1 januari 2006 20:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Michel Wuyts zei ooit dat Nijs en Wellens niet op het niveau van Boonen staan (qua salaris), maar wel op het niveau van Van Petegem. Dat lijkt me toch ook niet mis.
Die Van Kasteren is zo'n gek die graag met geld zwaait, het zou me niet verbazen.quote:Op zondag 1 januari 2006 21:18 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Nys misschien wel toen die voor Rabo TT1 reed. Wellens betwijfel ik
Van Rooy zei vorige maand nog in de krant dat er bij Rabo geen 5 renners zijn die beter verdienen dan Nys ...quote:Op zondag 1 januari 2006 21:18 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Nys misschien wel toen die voor Rabo TT1 reed. Wellens betwijfel ik
ja qua salaris verdient Nys niet meer dan een Boogerd, Dekker, Rasmussen enzo. Misschien qua prijzengeld, startgeld, premies endergelijke erbij wel. Dat zijn ook inkomstenquote:Op zondag 1 januari 2006 21:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Van Rooy zei vorige maand nog in de krant dat er bij Rabo geen 5 renners zijn die beter verdienen dan Nys ...
Ik hoorde gisteren zeggen door Wuyts dat het prijzengeld dat Nys gisteren binnenhaalde in Hooglede door daar te winnen (geen startgeld dus) zo'n 5400 ¤uro was. Om eens te vergelijken, wat zou het prijzengeld zijn als je pakweg de Ronde van Vlaanderen of de Amstel zou winnen ? (en dan verdient een veldrijder dit eigenlijk nog alleen, een wegrenner 'moet' nog delen met zijn ploegmaats)quote:Op zondag 1 januari 2006 23:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ja qua salaris verdient Nys niet meer dan een Boogerd, Dekker, Rasmussen enzo. Misschien qua prijzengeld, startgeld, premies endergelijke erbij wel. Dat zijn ook inkomsten
Pak Hooglede:quote:Op zondag 1 januari 2006 23:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren zeggen door Wuyts dat het prijzengeld dat Nys gisteren binnenhaalde in Hooglede door daar te winnen (geen startgeld dus) zo'n 5400 ¤uro was. Om eens te vergelijken, wat zou het prijzengeld zijn als je pakweg de Ronde van Vlaanderen of de Amstel zou winnen ? (en dan verdient een veldrijder dit eigenlijk nog alleen, een wegrenner 'moet' nog delen met zijn ploegmaats)
Inderdaad. Daarnaast is het haast onmogelijk om op het niveau van Armstrong, Indurain en Vinokourov te komen. Ik vraag me af of dat weggelegd is voor mensen als Nijs, Boom en Wellens.quote:Op zondag 1 januari 2006 20:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Michel Wuyts zei ooit dat Nijs en Wellens niet op het niveau van Boonen staan (qua salaris), maar wel op het niveau van Van Petegem. Dat lijkt me toch ook niet mis.
Nys is er op de weg ook niet gekomen, Groenendaal en De Knegt ook niet. Maar in Lars Boom heb ik mee vertrouwen aangezien die op de weg al meer dingen heeft laten zien dan die andere 3.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarnaast is het haast onmogelijk om op het niveau van Armstrong, Indurain en Vinokourov te komen. Ik vraag me af of dat weggelegd is voor mensen als Nijs, Boom en Wellens.
Al die Rabo-talenten die in het verleden het veldrijden lieten schieten zijn er op de weg ook niet gekomen. Ronald Mutsaars bijvoorbeeld, Kor Steenbergen, Steven Peters, etc...
Ik weet niet of Boom op de weg echt een grote topper kan worden. Het zou niet verkeerd zijn als er iemand eens 'n keer voor het veld kiest om daar een topper te zijn en niet voor de weg om daar in de anonimiteit te verdwijnen.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:55 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Nys is er op de weg ook niet gekomen, Groenendaal en De Knegt ook niet. Maar in Lars Boom heb ik mee vertrouwen aangezien die op de weg al meer dingen heeft laten zien dan die andere 3.
Ja dat klopt wel maar in het wielrennen heeft Lars meer mogelijkheden dan in het Veld. Denk dat het ook op termijn met de olympische gedachten en meer geld wat ermee gemoeid is te maken heeft. Als het op de weg niet lukt kan Lars altijd nog terugkeren naar het veld. Mutsaars is nu in het veld ook niet bepaald een hoogvlieger.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik weet niet of Boom op de weg echt een grote topper kan worden. Het zou niet verkeerd zijn als er iemand eens 'n keer voor het veld kiest om daar een topper te zijn en niet voor de weg om daar in de anonimiteit te verdwijnen.
Ronald Mutsaars was in zijn juniorentijd een topper op de weg, bij de neo's ook, maar bij de profs heeft hij het niet kunnen maken. Net zoals een aantal andere grote Nederlandse veldrittalenten.
Nu niet meer nee, voorheen wel. Hij heeft het 'n aantal jaar op de weg geprobeerd en is nu weer teruggekeerd in het veld. Dat doet de zaak doorgaans weinig goed natuurlijk.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel maar in het wielrennen heeft Lars meer mogelijkheden dan in het Veld. Denk dat het ook op termijn met de olympische gedachten en meer geld wat ermee gemoeid is te maken heeft. Als het op de weg niet lukt kan Lars altijd nog terugkeren naar het veld. Mutsaars is nu in het veld ook niet bepaald een hoogvlieger.
en daarom dat hij dat juist wil gaan proberen. Maar Lars is een groter talent dan die renners wat het nooit gemaakt hebben zoals een Mutsaars en wie noemde CMT nog allemaal op. Althans zo zie ik datquote:Op maandag 2 januari 2006 13:09 schreef placebeau het volgende:
Dat Boom top is in het veldrijden weet hij wel zeker. Of hij iets kan uithalen in het wielrennen is nog een open vraag.
Ja de concurrentie is er dit jaar al. De algehele dominantie van de belgen is al weg. Tel Nys niet mee en Belgie had weinig gewonnenquote:Op maandag 2 januari 2006 13:16 schreef placebeau het volgende:
En wij Belgen zouden natuurlijk maar al te graag eens concurrentie krijgen vanuit het buitenland...
Voordat ze de voorkeur aan de weg gaven waren Steenbergen, Peters en Mutsaars ook veldrittalenten. Echter, bij de junioren kwamen ze al terecht in de opleidingsploeg van de Rabobank.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:12 schreef Bartoli het volgende:
[..]
en daarom dat hij dat juist wil gaan proberen. Maar Lars is een groter talent dan die renners wat het nooit gemaakt hebben zoals een Mutsaars en wie noemde CMT nog allemaal op. Althans zo zie ik dat
Ja I know maar die zijn veels te vroeg opgebrand geweest. Tuurlijk waren het talenten in het veld maar daar was toen niks mee te halen. Dat is voor Nederlanders ook de gedachten om het op de weg te proberen dan.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Voordat ze de voorkeur aan de weg gaven waren Steenbergen, Peters en Mutsaars ook veldrittalenten. Echter, bij de junioren kwamen ze al terecht in de opleidingsploeg van de Rabobank.
Iemand die goed is kan in het veld zijn boterham wel verdienen, wel is het zo dat het veldrijden toen erg ondergewaardeerd werd. In België wordt het gezien is volwaardige tak van sport, in Nederland hangt het er altijd maar een beetje bij.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:27 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja I know maar die zijn veels te vroeg opgebrand geweest. Tuurlijk waren het talenten in het veld maar daar was toen niks mee te halen. Dat is voor Nederlanders ook de gedachten om het op de weg te proberen dan.
Ja misschien wel (plaatsen 1 en 2 sowieso). Maar waar normaal de hele top 10 belgisch en 1 nederlander gekleurd was begin je nu steeds meer Nederlanders, Tsjechen, Fransen en wat eenlingen zoals Franzoi en Vogel tegen te komen.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:21 schreef placebeau het volgende:
tja, berden en declerc weg wegens omstandigheden, Wellens compleet uit vorm, Vervecken en Vantoerenhout erg wisselvallig...
Dan gaat het rap.
Maar de meeste ereplaatsen zijn toch nog voor ons
de spijker op de kop zou ik zeggen. Dat is dus ook het feit waarom talentvolle crossers in een begin stadium voor de weg gaan kiezen.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In België wordt het gezien is volwaardige tak van sport, in Nederland hangt het er altijd maar een beetje bij.
Tuurlijk is dat zo, in België heb je al jarenlang de traditie dat de VRT (en het commerciele Kanaal2 voor de superprestige) in elk weekend en op elke feestdag /vrije dag in de winter minstens 1 cyclocross uit gaat zenden. Dan krijg je al snel een "gewoonte" bij de mensen, het is ook gewoon een gewéldig tv-genieke sport. duurt maar een uurtje en er is altijd wel iets te zien. Bij half Vlaanderen gaat op zaterdag of zondag tijdens de koffie na het eten om 14h30 of 15h de tv aan voor de "cross" . En is de cross bij jouw in de buurt ga je toch gewoon "live" gaan kijken ?quote:Op maandag 2 januari 2006 13:34 schreef placebeau het volgende:
Het is allemaal de schuld van de NOS.
Ik denk ook niet dat er velen hen echt als Belg beschouwen, laat staan dat ze zichzelf Belg voelen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:31 schreef Bartoli het volgende:
NOS Studio Sport gaat ook budgettair inkrimpen. Zo'n praat programma's als wat Mart Smeets had tijdens de Tour of elke avond tijdens de OS oid gaan verdwijnen vanwege budgettaire problemen. Dan vind ik het niet gek dat de cross niet live gaat om zo kosten te besparen. Wat betreft Schaatsen had Belgie een goede met de import belgen Voskamp en nog zo iemand waar ik de naam van kwijt ben maar die zijn ook over hun retour.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |