abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30912808
Dag,

Tijdje geleden iets gekocht via Marktplaats, geld overgemaakt en nooit meer iets van gehoord.

Ze reageert zelfs niet meer op mail..

Nu heb ik alleen voor & achternaam + rekeningnummer, geen plaatsnaam.

Nou weet ik dat als je bij Postbank het rekeningnummer invoert dat hij automatisch de rest van de gegevens toevoegt..

Kan iemand meer info vinden over dit rekeningnummer?

Naam verwijderd
Rekeningnummer verwijderd

Het klotige is dat ik haar adres WIST, maar mijn hele inbox was pas spontaan leeg.. kut-Outlook!

Het gaat niet om veel geld, paar tientjes, maar om het idee...

[ Bericht 3% gewijzigd door Five_Horizons op 26-09-2005 23:21:48 (privacy) ]
pi_30913276
Die naam zal wel vals zijn. Evenals adres dat je niet meer hebt
pi_30913306
Als je de woonplaats nog wel weet van die kelly kan je even in het telefoonboek kijken en bellen, adres heb je dan ook meteen, een veelvoorkomende naam is het niet namelijk
pi_30913406
Krijg nou toch tieten, ik heb ook wat van haar gekocht vorige week. Sindsdien niks meer gehoord.
Bla dia dia, bla
pi_30913428
Ik heb haar adres trouwens nog wel, als het echt is dan.
Bla dia dia, bla
pi_30913466
Nou, ik denk dat er weinig mensen hierop zal reageren, want dat is 100% strafbaar! Iemand die bij de Postbank of andere instelling werkt die deze gegevens voor handen heeft, mag het niet doorgeven wegens de privacywet. Wat je kan doen, is eventueel naar de politiestappen van oplichting.
pi_30913477
als die naam vals is wordt het geld als het goed is niet overgemaakt. rekening houder, woonplaats en rekeningnummer moeten overeenkomen. welke plaats is het? dan kan ik eens kijken of ik iets kan vinden.
pi_30913529
Die mails staan waarschijnlijk nog gewoon op je pc!
Gebruik je Outlook Express of Microsoft Outlook?
Zoek eens naar *.dbx voor OE en op *.pst voor Outlook..
Je vindt dan ws. een bestand als inbox.dbx of inbox.pst terug, en die kun je weer importeren in je mailprogramma.
pi_30913583
Het is trouwens geen Postbankrekening, die hebben toch een cijfer minder?
Snoep verstandig, lik m'n reet!
  zondag 25 september 2005 @ 13:23:38 #10
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30913656
tvp

Heb hier ook zo'n gevalletje, gaat om fraude. Rekening leegplunderen zonder mijn toestemming.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_30913758
Tip (die voor een kennis van me reeds gewerkt heeft!!!):

1: Bel de betreffende bank (inderdaad geen postbank, aan het nummer te zien).
2: Zeg dat je [insert naam] bent (als het iemand van het andere geslacht is moet je even een vriend of vriendin van je regelen).
3: Zeg dat je een verhuisbericht hebt doorgegeven en je benieuwd bent of het al verwerkt is. Vraag op welk adres de rekening nu nog geregistreerd is.
4: De vrouw of man van de bank zal nu, met een beetje geluk, zeggen op welk adres de rekening geregistreerd staat waarna jij (als [insert naam]) weet of je adreswijziging al verwerkt is.

Als het fout gaat, gewoon ophangen...

Succes.

[ Bericht 4% gewijzigd door Five_Horizons op 26-09-2005 23:22:37 (naam verwijderd) ]
pi_30913796
schrijf je in bij de KVK, vraag een automatische incasso abonnement bij de bank aan, en plunder die rekening
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_30913800
je kan ook gewoon met je afschrift naar de bank gaan waar haar gegevens opstaan, verhaal uitleggen en hun hulp vragen.
lijkt me beter dan hier een klopjacht te beginnen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_30913841
gewoon aangifte doen
politie heeft wel de bevoegdheid ( of officier van justitie) om de gegevens op te vragen.
dag
pi_30913863
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:15 schreef Phoenixjuh het volgende:
Nou, ik denk dat er weinig mensen hierop zal reageren, want dat is 100% strafbaar! Iemand die bij de Postbank of andere instelling werkt die deze gegevens voor handen heeft, mag het niet doorgeven wegens de privacywet. Wat je kan doen, is eventueel naar de politiestappen van oplichting.
Moraalridder.. bah!

Ik weet dus de plaatsnaam niet meer.

Weet iemand uberhaupt welke bank het is?
pi_30913886
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:28 schreef Cosworth het volgende:
Tip (die voor een kennis van me reeds gewerkt heeft!!!):

1: Bel de betreffende bank (inderdaad geen postbank, aan het nummer te zien).
2: Zeg dat je [naam oplichter] bent (als het iemand van het andere geslacht is moet je even een vriend of vriendin van je regelen).
3: Zeg dat je een verhuisbericht hebt doorgegeven en je benieuwd bent of het al verwerkt is. Vraag op welk adres de rekening nu nog geregistreerd is.
4: De vrouw of man van de bank zal nu, met een beetje geluk, zeggen op welk adres de rekening geregistreerd staat waarna jij (weet of je adreswijziging al verwerkt is.

Als het fout gaat, gewoon ophangen...

Succes.
Tering, dat is een goed plan!

Maarja, van welke bank is dat rekeningnummer?

En moet wel mn vriendin bellen, ik heb niet zo'n vrouwenstem..

[ Bericht 1% gewijzigd door yvonne op 28-09-2005 19:48:36 (naam verwijderd) ]
pi_30913890
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
je kan ook gewoon met je afschrift naar de bank gaan waar haar gegevens opstaan, verhaal uitleggen en hun hulp vragen.
lijkt me beter dan hier een klopjacht te beginnen.
Wat is er mis met een klopjacht?

Is het niet zo dat je aan de eerste 4 cijfers van een bankrekeningnummer kan zien in welke plaats het is? Iemand hier met een bankrekening die met 1548 begint?
pi_30913935
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:34 schreef Oksel het volgende:
Tering, dat is een goed plan!

Maarja, van welke bank is dat rekeningnummer?

En moet wel mn vriendin bellen, ik heb niet zo'n vrouwenstem..
kan ook een mannennaam zijn. Da's een beetje kut.

Als ie nou Bert of Marietje had geheten was het makkelijker geweest.

Tip die ik ter plekke verzin: noem geen voornaam. Dan kan je altijd nog zijn of haar broer, pa, zus of huisdier spelen als de telefoniste van de bank vraagt waarom in haar systeem 'vrouw' staat en een 'man' belt of andersom.

Dus:

*tring*
- Met [achternaam oplichter], ik bel voor [bla bla]
> Ik zal even voor u kijken, om welk nummer gaat het?
- [insert rekeningnummer]. Op welk adres staat het nu nog geregistreerd? Ik ga verhuizen naar [verzin adres].
> Nee, het staat nu nog op [adres]

[ Bericht 16% gewijzigd door Five_Horizons op 26-09-2005 23:23:27 (rekeningnummer verwijderd) ]
  zondag 25 september 2005 @ 13:37:22 #19
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30913948
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:34 schreef AapNootMies het volgende:

[..]

Wat is er mis met een klopjacht?

Is het niet zo dat je aan de eerste 4 cijfers van een bankrekeningnummer kan zien in welke plaats het is? Iemand hier met een bankrekening die met 1548 begint?
Nope, nummer is trouwens volgens mij van de Rabo.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  Donald Duck held zondag 25 september 2005 @ 13:37:43 #20
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_30913963
Heeft Marktplaats geen kopersbescherming zoals Ebay?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_30913997
Je kan de overschrijving toch laten storneren?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 25 september 2005 @ 13:39:14 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_30914003
Aan de hand van het rekening nummer vindt je als particulier in elk geval niks. Of je moet iemand kennen die bij de postbank werkt en bereid is het bank geheim te schenden. Aangifte van oplichting bij de politie maakt meer kans.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 25 september 2005 @ 13:39:54 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_30914020
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:38 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan de overschrijving toch laten storneren?
Nee. Dat kan alleen bij een automatische overboeking.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_30914118
ah... dan is het pas echt kut..
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30914381
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:15 schreef Byte_Me het volgende:
als die naam vals is wordt het geld als het goed is niet overgemaakt. rekening houder, woonplaats en rekeningnummer moeten overeenkomen. welke plaats is het? dan kan ik eens kijken of ik iets kan vinden.
Nee, geldt alleen voor de postbank. Bij gewone bankrekeningen vindt geen naam/nummer controle plaats.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_30914436
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:37 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Nope, nummer is trouwens volgens mij van de Rabo.
Ik denk dat het ook de Rabo is. Tenminstens die gebruiken ook rekeningnummers die beginnen met 15.
pi_30914466
1548 is volgens mij de Rabobank in Heerlen, zoeken op "[insert naam]" in Heerlen levert bij KPN * vermeldingen op.....

[ Bericht 8% gewijzigd door Five_Horizons op 26-09-2005 23:24:21 (naam verwijderd) ]
pi_30914521
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:15 schreef Byte_Me het volgende:
Als je via internet overmaakt wordt het niet gekontroleerd en is alle verantwoordelikheid bij jou, doe je het handmatig dan wordt altijd gekeken of het adres klopt, en is dit niet zo dan krijg je bericht.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30914531
Het is inderdaad sowieso Rabobank!

Rekeningnummer: [rekeningnummer verwijderd]
Bank: Rabobank

http://www.ibanbic.nl/frame.html

[ Bericht 9% gewijzigd door Five_Horizons op 26-09-2005 23:24:53 (rek.nr. verwijderd) ]
pi_30914817
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:59 schreef AapNootMies het volgende:
1548 is volgens mij de Rabobank in Heerlen, zoeken op [insert naam] in Heerlen levert bij KPN 17 vermeldingen op.....
Heerlen klopt ja!

Dat was de plaats..

Ik WIST ook de straat.. maarja, mn inbox is gecrashed.. Maar ik kon geen vermelding in die straat vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjeen op 27-09-2005 13:52:35 ]
pi_30914912
dan bel je al die [naam weg] in heerlen op

[ Bericht 19% gewijzigd door Five_Horizons op 26-09-2005 23:25:12 ]
pi_30914951
stuur de rabo in heerlen een bericht dat er misbruik wordt gemaakt via hun rekeningnummer.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30915442
Doe ik.
  Licht Ontvlambaar zondag 25 september 2005 @ 14:47:58 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_30915820
Voorlopig even dicht...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar maandag 26 september 2005 @ 20:34:50 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_30952391
En weer open...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_30952570
Goh.. het duurde even, maargoed, we're back.

Rabobank aan de lijn gehad, verschillende filialen. Uiteindelijk filiaal gevonden waar meneer (het is een vent, naam klopt niet) het account heeft. En wat blijkt nu: "Chantal" van filiaal Limburg daar-en-daar heeft morgen net een gesprek met deze oplichter!

Zij gaat hem erop aanspreken, omdat blijkt dat meneer meer van deze praktijken heeft gedaan:
quote:
Hoi ik ben Jordi ik ben opgelicht door mvr Kelly uit Heerlen, Limburg via Markplaats, u had ook een bod gedaan van ¤<blaat>
ze gebruikt ook steeds andere aderesen dat ziet u ook bij al haar advetenties overzicht.
dus laat u niet in de maling nemen voordat het te laat is..
Vriendelijke gr jordi.
Dus.. morgen kan ik terugbellen.. en dan gaan we kijken wat de reactie was van meneer..
pi_30952942
*benieuwd is*
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  maandag 26 september 2005 @ 21:07:16 #38
127473 Potters
lekker potten !
pi_30953542
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:49 schreef Oksel het volgende:
Dag,

Tijdje geleden iets gekocht via Marktplaats, geld overgemaakt en nooit meer iets van gehoord.

Doe mensen dat echt joh, dingen aanbieden en als je dan geld opstuurt niks meer laten horen?

HOE EEN D-O-M-B-O KUN JE ZIJN
pi_30958238
Ik ben ook wel benieuwd naar de afloop en hoe irritant/kut/vervelend/[insert nog veel lelijker woorden] een dergelijke actie is, willen we hier geen namen/rekeningnummers zien.

(vandaar de vele wijzigingen in het topic)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_30958468
TVP

Sensatiezoeker.
pi_30960942
Vergeet je niet om aangifte te doen? De mevrouw van de bank kan hem wel bestraffend gaan toespreken,maar verder kan ze weinig doen!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:17:36 #42
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30964469
quote:
Op maandag 26 september 2005 23:34 schreef Halfgedraaide het volgende:
TVP

Sensatiezoeker.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:20:33 #43
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
  dinsdag 27 september 2005 @ 11:47:34 #44
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_30967949
Nou.. ik zoek zo nog even contact met de bank, met diegene die zo een gesprek heeft met "Kelly".. om de naam door te geven van een andere gozer die ook is opgelicht.

Wel leuk, dat meneer net een afspraak heeft met de bank..

Maar moet waarschijnlijk aangifte doen ja. En dat doe ik ook. Met plezier..
  dinsdag 27 september 2005 @ 11:56:50 #46
98135 TeleluvR
pi_30968042
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:49 schreef Oksel het volgende:
Dag,

Nu heb ik alleen voor & achternaam + rekeningnummer, geen plaatsnaam.

Nou weet ik dat als je bij Postbank het rekeningnummer invoert dat hij automatisch de rest van de gegevens toevoegt..

Kan iemand meer info vinden over dit rekeningnummer?

Naam verwijderd
Rekeningnummer verwijderd

Het klotige is dat ik haar adres WIST, maar mijn hele inbox was pas spontaan leeg.. kut-Outlook!

Het gaat niet om veel geld, paar tientjes, maar om het idee...
Ik ben wel verdomde nieuwsgierig geworden naar dat rekeningnummer...
pi_30968308
Allemaal op de Fok! tribune als deze zaak ooit nog eens voor de rechter komt!
pi_30969587
Hehe.

Wat een lulverhaal dat hier het rekeningnummer niet mag staan. Wie het wil weten, mail me even: mordor@kabelfoon.nl
pi_30969652
probeer het eens op www.ikhebje.nl
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:14:00 #50
98135 TeleluvR
pi_30970256
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:52 schreef Oksel het volgende:
Hehe.

Wat een lulverhaal dat hier het rekeningnummer niet mag staan. Wie het wil weten, mail me even: mordor@kabelfoon.nl
Eens...
Oplichter=oplichter van mij mag alles van hem/haar op Internet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')