Moraalridder.. bah!quote:Op zondag 25 september 2005 13:15 schreef Phoenixjuh het volgende:
Nou, ik denk dat er weinig mensen hierop zal reageren, want dat is 100% strafbaar! Iemand die bij de Postbank of andere instelling werkt die deze gegevens voor handen heeft, mag het niet doorgeven wegens de privacywet. Wat je kan doen, is eventueel naar de politiestappen van oplichting.
Tering, dat is een goed plan!quote:Op zondag 25 september 2005 13:28 schreef Cosworth het volgende:
Tip (die voor een kennis van me reeds gewerkt heeft!!!):
1: Bel de betreffende bank (inderdaad geen postbank, aan het nummer te zien).
2: Zeg dat je [naam oplichter] bent (als het iemand van het andere geslacht is moet je even een vriend of vriendin van je regelen).
3: Zeg dat je een verhuisbericht hebt doorgegeven en je benieuwd bent of het al verwerkt is. Vraag op welk adres de rekening nu nog geregistreerd is.
4: De vrouw of man van de bank zal nu, met een beetje geluk, zeggen op welk adres de rekening geregistreerd staat waarna jij (weet of je adreswijziging al verwerkt is.
Als het fout gaat, gewoon ophangen...
Succes.
Wat is er mis met een klopjacht?quote:Op zondag 25 september 2005 13:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
je kan ook gewoon met je afschrift naar de bank gaan waar haar gegevens opstaan, verhaal uitleggen en hun hulp vragen.
lijkt me beter dan hier een klopjacht te beginnen.
kan ook een mannennaam zijn. Da's een beetje kut.quote:Op zondag 25 september 2005 13:34 schreef Oksel het volgende:
Tering, dat is een goed plan!
Maarja, van welke bank is dat rekeningnummer?
En moet wel mn vriendin bellen, ik heb niet zo'n vrouwenstem..
Nope, nummer is trouwens volgens mij van de Rabo.quote:Op zondag 25 september 2005 13:34 schreef AapNootMies het volgende:
[..]
Wat is er mis met een klopjacht?
Is het niet zo dat je aan de eerste 4 cijfers van een bankrekeningnummer kan zien in welke plaats het is? Iemand hier met een bankrekening die met 1548 begint?
Nee. Dat kan alleen bij een automatische overboeking.quote:Op zondag 25 september 2005 13:38 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan de overschrijving toch laten storneren?
Nee, geldt alleen voor de postbank. Bij gewone bankrekeningen vindt geen naam/nummer controle plaats.quote:Op zondag 25 september 2005 13:15 schreef Byte_Me het volgende:
als die naam vals is wordt het geld als het goed is niet overgemaakt. rekening houder, woonplaats en rekeningnummer moeten overeenkomen. welke plaats is het? dan kan ik eens kijken of ik iets kan vinden.
Ik denk dat het ook de Rabo is. Tenminstens die gebruiken ook rekeningnummers die beginnen met 15.quote:Op zondag 25 september 2005 13:37 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Nope, nummer is trouwens volgens mij van de Rabo.
Als je via internet overmaakt wordt het niet gekontroleerd en is alle verantwoordelikheid bij jou, doe je het handmatig dan wordt altijd gekeken of het adres klopt, en is dit niet zo dan krijg je bericht.quote:Op zondag 25 september 2005 13:15 schreef Byte_Me het volgende:
als die naam vals is wordt het geld als het goed is niet overgemaakt. rekening houder, woonplaats en rekeningnummer moeten overeenkomen. welke plaats is het? dan kan ik eens kijken of ik iets kan vinden.
Heerlen klopt ja!quote:Op zondag 25 september 2005 13:59 schreef AapNootMies het volgende:
1548 is volgens mij de Rabobank in Heerlen, zoeken op [insert naam] in Heerlen levert bij KPN 17 vermeldingen op.....
Dus.. morgen kan ik terugbellen.. en dan gaan we kijken wat de reactie was van meneer..quote:Hoi ik ben Jordi ik ben opgelicht door mvr Kelly uit Heerlen, Limburg via Markplaats, u had ook een bod gedaan van ¤<blaat>
ze gebruikt ook steeds andere aderesen dat ziet u ook bij al haar advetenties overzicht.
dus laat u niet in de maling nemen voordat het te laat is..
Vriendelijke gr jordi.
Doe mensen dat echt joh, dingen aanbieden en als je dan geld opstuurt niks meer laten horen?quote:Op zondag 25 september 2005 12:49 schreef Oksel het volgende:
Dag,
Tijdje geleden iets gekocht via Marktplaats, geld overgemaakt en nooit meer iets van gehoord.
Ze reageert zelfs niet meer op mail..
quote:
Ik ben wel verdomde nieuwsgierig geworden naar dat rekeningnummer...quote:Op zondag 25 september 2005 12:49 schreef Oksel het volgende:
Dag,
Tijdje geleden iets gekocht via Marktplaats, geld overgemaakt en nooit meer iets van gehoord.
Ze reageert zelfs niet meer op mail..
Nu heb ik alleen voor & achternaam + rekeningnummer, geen plaatsnaam.
Nou weet ik dat als je bij Postbank het rekeningnummer invoert dat hij automatisch de rest van de gegevens toevoegt..
Kan iemand meer info vinden over dit rekeningnummer?
Naam verwijderd
Rekeningnummer verwijderd
Het klotige is dat ik haar adres WIST, maar mijn hele inbox was pas spontaan leeg.. kut-Outlook!
Het gaat niet om veel geld, paar tientjes, maar om het idee...
Eens...quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:52 schreef Oksel het volgende:
Hehe.
Wat een lulverhaal dat hier het rekeningnummer niet mag staan. Wie het wil weten, mail me even: mordor@kabelfoon.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |