Het is áltijd tijd voor een loodgieterquote:Op zondag 25 september 2005 00:13 schreef Maerycke het volgende:
Het is zover, m'n gootsteen is verstopt. Irritant maar waar! Nu heb ik er al gootsteenontstopper ingemikt, maar dat hielp niet. Het gedeelte onder het keukenkastje zelf waar ik zelf bij kan, heb ik ook al schoongemaakt, maar dat hielp dus geen moer, want het zit blijkbaar dieper verstopt. Wordt het tijd voor de loodgieter of kan ik nu zelf nog wat doen?
Alvast dank voor de goede adviezen die ik - jonkvrouwe in nood met verstopte gootsteen en afwas van 2 dagen - nu graag krijgen natuurlijk!
Mwoah.. ik ben zo'n amateur doe-het-zelver die dingen eerst zelf wil proberen, dus ik ga maandag gewoon eerst zo'n ding kopen om me dan op de afvoer te storten. Mocht het dan alsnog niet lukken, dan kan ik altijd nog mijn grote aanbiddellijke reebruine kijkers op iemand loslatenquote:Op zondag 25 september 2005 01:11 schreef Martijn_77 het volgende:
@TS waar woon je dan? Misschien dat er redders in nood zijn die je willen helpen.
To be honest: neequote:Op zondag 25 september 2005 01:07 schreef Maerycke het volgende:
Als het meest agressieve spul in de afvoer gooien geen effect heeft, vermoed ik dat azijn/bakpoeder ook geen zin heeft, maar bedankt voor de tip. Die ontstoppingsveer zal ik maandag even halenOh en de zwanehals is inmiddels leeg ja, wat een zooi kwam daar uit
Maar het zit dus gewoon dieper in de afvoer helaas..
En Dude.. ken jij een lekkere dan?
Dat heb ik weer. Ik had nog zo gehoopt dat jij er wel één zou weten. En mannen met zulke uitspraken wil je natuurlijk sowieso geen Coca Cola lightbreak zien doenquote:Op zondag 25 september 2005 01:13 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
To be honest: nee![]()
Ik heb in mijn vrijgezellenbestaan heel wat verstoppingen geveinsd. Maar de teleurstelling was telkenmale enorm. Geen Coca Cola Light Break ManWel: ,,Nou mevrouwtje, dat ziet er niet best uit." Ja en dan hebben ze het over je verstopping, maar het doet toch pijn.
![]()
Zo'n ontstoppingsveer is ook te huur bij de meeste bouwmarkten.quote:Op zondag 25 september 2005 01:12 schreef Maerycke het volgende:
Mwoah.. ik ben zo'n amateur doe-het-zelver die dingen eerst zelf wil proberen, dus ik ga maandag gewoon eerst zo'n ding kopen om me dan op de afvoer te storten. Mocht het dan alsnog niet lukken, dan kan ik altijd nog mijn grote aanbiddellijke reebruine kijkers op iemand loslaten
Zou zo'n ding duur zijn dan?quote:Op zondag 25 september 2005 01:16 schreef Kaizen het volgende:
[..]
Zo'n ontstoppingsveer is ook te huur bij de meeste bouwmarkten.
Ja ik realiseer me dat ik in gebreke blijf...quote:Op zondag 25 september 2005 01:14 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Dat heb ik weer. Ik had nog zo gehoopt dat jij er wel één zou weten. En mannen met zulke uitspraken wil je natuurlijk sowieso geen Coca Cola lightbreak zien doen
Probeer het is met kokend water , voor de geinquote:Op zondag 25 september 2005 01:18 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Zou zo'n ding duur zijn dan?
Prupke: Zo'n zuignapding heb ik dus ook al niet. Dit is de eerste keer dat ik met een gootsteenverstopping wordt geconfronteerd. De rekel! En ik heb van de woningbouwvereniging begrepen dat het mijn probleem is...
Duurde bij mij wel ff dat ik het overloopgaatje dicht moest houden hahahaquote:Op zondag 25 september 2005 01:23 schreef SolidasRock het volgende:
ik heb pas geleden ook me gootsteen ontstopt met zo een zuignapding, let er wel op dat ALS er een overloopgaatje zit dat bijna bij de rand van de gootsteen zit deze ook dichtgeduwt moet worden met bijv een theedoekje of zo en dan pas ga je aggressief zuignapperen.
succes
Alleen de eerste voldoet waarschijnlijk alquote:Op zondag 25 september 2005 01:22 schreef Maerycke het volgende:
Wat stom dat ik dit niet eerder post (eigenwijs natuurlijk)... moet ik nog een dag extra wachten voordat dat mini doe-het-zelf-zaakje open is. Maar dan lig ik ook gelijk voor de deur om 9 uur! Eén ontstoprubberzuignappending en een ontstoppingsveer! En snel een beetje!
Punt is dat ik momenteel niet zo supermobiel ben en het beter gelijk in één keer goed kan doen. Of dat ontstopperding moet natuurlijk onwijs duur zijn, maar ik zie ze online staan voor een euro of 20.quote:Op zondag 25 september 2005 01:26 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Alleen de eerste voldoet waarschijnlijk al![]()
Een plopper kost maar een paar euro. En je bent dan waarschijnlijk klaar.quote:Op zondag 25 september 2005 01:27 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Punt is dat ik momenteel niet zo supermobiel ben en het beter gelijk in één keer goed kan doen. Of dat ontstopperding moet natuurlijk onwijs duur zijn, maar ik zie ze online staan voor een euro of 20.
Ja maar dat is dus minder cool.quote:Op zondag 25 september 2005 01:32 schreef blackbully het volgende:
7euro
http://discountoffice.nl/(...)per-toiletgootsteen/
ongeveer dan he
dan bel je een loodgieterquote:Op zondag 25 september 2005 01:37 schreef Maerycke het volgende:
Ik hoef niet per se stoer te zijn! Ik wil dat m'n gootsteen weer spontaan acacadabra ontstopt is zonder dat ik daar eigenlijk wat voor hoef te doen
Eerst kokend water...quote:
Een ver met zwengel zou ík persoonlijk niet afslaanquote:Op zondag 25 september 2005 01:36 schreef blackbully het volgende:
wat wil je dan?
een ver met een zwengel?
door het riool draaien en als je klaar bent die veer weer schoon maken omdat je door de drollen heen bent gegaan.
erg stoer om aan zo'n smerig ding te zitten.
(in een lucht dichte kast bewaren anders heb je last van de stank)
mocht je het echt niet open krijgen kun je voor een 15 a 20 euro een prof aparaat huren.
die spuit onder waterdruk door je riool heen. werkt stukken beter als meeste lapmiddelen
quote:Op zondag 25 september 2005 01:42 schreef blackbully het volgende:
ik zie net een andere oplossing
[afbeelding]
maar echt smakelijk is anders.
(bij de brokjes wel wat harder zuigen)
6 mm gat in een 15mm buis. das dus geen suc-6quote:Op zondag 25 september 2005 01:41 schreef prupke het volgende:
[..]
Eerst kokend water...
Heb jij al ooit een loodgieter gezien hier in huis? (of andere klusjesman)
WE hebben maar een keer professionele hulp nodig gehad en dat was alleen maar omdat jij een gat in de waterleiding had geboord
Ik zeg: scheiden en die man het licht in de ogen niet gunnenquote:Op zondag 25 september 2005 01:41 schreef prupke het volgende:
[..]
Eerst kokend water...
Heb jij al ooit een loodgieter gezien hier in huis? (of andere klusjesman)
WE hebben maar een keer professionele hulp nodig gehad en dat was alleen maar omdat jij een gat in de waterleiding had geboord
En die vrouwen maar klagen als je spuit. 6 meter is best knap vind ik hoor!!quote:Op zondag 25 september 2005 01:44 schreef blackbully het volgende:
[..]
6 mm gat in een 15mm buis. das dus geen suc-6
water druk is wel goed weet ik nu
spuit uit zo'n gat makkelijk 6 meter richting meterkast
Sommige mensen zijn ook nergens tevreden meequote:Op zondag 25 september 2005 01:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En die vrouwen maar klagen als je spuit. 6 meter is best knap vind ik hoor!!
Kutwijven![]()
Eerst trouwen en dan scheidenquote:Op zondag 25 september 2005 01:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zeg: scheiden en die man het licht in de ogen niet gunnen![]()
Is hij nou helemaal betoeterd![]()
ja in het gat van het stuckwerk want om het weer netjes af te werken.quote:Op zondag 25 september 2005 01:48 schreef prupke het volgende:
[..]
Eerst trouwen en dan scheiden
geluk bij ongeluk btw. We hebben geen tekeningen van het huis waar alle leidingen lopen.
Nu weten we iig wel hoe de waterleiding in de keuken loopt![]()
De lat ligt te hoog in de huidige maatschappijquote:Op zondag 25 september 2005 01:47 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn ook nergens tevreden mee
Ik rijd toch geen auto, ik stem voor!quote:Op zondag 25 september 2005 01:50 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De lat ligt te hoog in de huidige maatschappij![]()
Ik pleit voor een oliecrisis of iets dergelijks. Zal ze leren r:
Ik heb niet eens een bewijs om te rijdenquote:Op zondag 25 september 2005 01:51 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ik rijd toch geen auto, ik stem voor!
ik rij auto en motor en stem ook voorquote:Op zondag 25 september 2005 01:51 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Pragmatisme is okéquote:Op zondag 25 september 2005 01:51 schreef Maerycke het volgende:
[..]
tja sory dat ik zo'n hoge druk heb.quote:Op zondag 25 september 2005 01:53 schreef Maerycke het volgende:
Verdorie wat zijn we het eens in dit topic (op de spuitkracht van blackbully na dan natuurlijk)...
sorry is al laat en we doen ons best maar er zit hier zo'n modje mee te gallenquote:Op zondag 25 september 2005 01:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Mag ik opmerken dat jullie écht niet on topic blijven!!
We hadden het toch nog steeds over mijn gootsteen dacht ik?quote:Op zondag 25 september 2005 01:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Mag ik opmerken dat jullie écht niet on topic blijven!!
Alsof het 'afvoerputje' eigenlijk geen metafoor is...quote:Op zondag 25 september 2005 01:57 schreef Maerycke het volgende:
[..]
We hadden het toch nog steeds over mijn gootsteen dacht ik?![]()
In dit geval kan ik met het hand op hat hart verklaren dat het geen metafoor is...quote:Op zondag 25 september 2005 01:59 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Alsof het 'afvoerputje' eigenlijk geen metafoor is...![]()
O ja, die denkt zeker weer dat 'ie overal mee wegkomt vanwege zijn kleurtjequote:Op zondag 25 september 2005 01:56 schreef blackbully het volgende:
[..]
sorry is al laat en we doen ons best maar er zit hier zo'n modje mee te gallen
hehehehequote:Op zondag 25 september 2005 02:02 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O ja, die denkt zeker weer dat 'ie overal mee wegkomt vanwege zijn kleurtje
Volgens mij begrijpen wij elkaar hier niet helemaalquote:Op zondag 25 september 2005 02:04 schreef blackbully het volgende:
[..]
hehehehe
een modje die onbekend is met fenomeen blackbully![]()
trek geen uitkering maar heb een baan
dus heb een ander kleurtje als vermoeden![]()
munne franc valtquote:Op zondag 25 september 2005 02:13 schreef SolidasRock het volgende:
duderinnetje maakte een grapje over HAARZELF
(de kleur van haar nicknaam dus...)
Ik bedoel niets, sorryquote:Op zondag 25 september 2005 02:11 schreef prupke het volgende:
Wat bedoel je nu duderinnetje?
ik snap er geen jota meer van
doe dan duidelijkquote:Op zondag 25 september 2005 02:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik bedoel niets, sorryLiet me even meeslepen in de hilariteit, excuus.
quote:Op zondag 25 september 2005 02:13 schreef SolidasRock het volgende:
duderinnetje maakte een grapje over HAARZELF
(de kleur van haar nicknaam dus...)
quote:Op zondag 25 september 2005 02:16 schreef blackbully het volgende:
[..]
doe dan duidelijk
is voor ons ook al laat
Wel doen maar die (ik heb op mijn vingergeslagen smiley's bij je houden )quote:
maak maar een afspraakquote:Op zondag 25 september 2005 02:17 schreef prupke het volgende:
[..]
en mijn leiding mot hoognodig doorgespoten worden....
ah, ik begrijp je humor wel. we hebben ongeveer zelfde humorquote:
Ik begin te vrezen dat ik op een andere golflengte begin te geraken want deze post begrijp ik wederom niet ten vollequote:Op zondag 25 september 2005 02:18 schreef prupke het volgende:
[..]
Wel doen maar die (ik heb op mijn vingergeslagen smiley's bij je houden )
(werkelijk)
niet alleen jij...quote:Op zondag 25 september 2005 02:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik begin te vrezen dat ik op een andere golflengte begin te geraken want deze post begrijp ik wederom niet ten volle![]()
O gelukkig.quote:
quote:Op zondag 25 september 2005 02:23 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik begin te vrezen dat ik op een andere golflengte begin te geraken want deze post begrijp ik wederom niet ten volle![]()
Nee ik heb geen alcohol op, maar ik begin te geloven, getuige al jullie spelfouten en verwarrende teksten dat jullie allemaal wat op hebbenquote:Op zondag 25 september 2005 02:29 schreef Duderinnetje het volgende:
O gelukkig.
Heb jij soms ook een paar glazen wit op? Ik ga denken dat het daaraan ligt namelijk..?
O vinjedieirri!! Sorrydadiikdiegebruikbepdanquote:Op zondag 25 september 2005 02:29 schreef prupke het volgende:
[..]
deze smile die vinnik irri
en ik was niet duidelijk:) sowwie
ontopic : zou de buis al ontstopt zijn??
Spelfouten? A-F-V-O-E-R-P-U-T-J-Equote:Op zondag 25 september 2005 02:31 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Nee ik heb geen alcohol op, maar ik begin te geloven, getuige al jullie spelfouten en verwarrende teksten dat jullie allemaal wat op hebben
Hej, ik zie net dat je ook al een hagenees bent, wie weet ben je die maffe buurvrouw van de overkant die snachts nog zit te internetten welquote:Op zondag 25 september 2005 02:33 schreef Duderinnetje het volgende:
O vinjedieirri!! Sorrydadiikdiegebruikbepdan![]()
Over de buis van Maertycke is het slechts gissen nu... wie zal het weten...![]()
je had net sib ipv sub...quote:Op zondag 25 september 2005 02:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Spelfouten? A-F-V-O-E-R-P-U-T-J-E
Kritiek spuien is zó makkelijk![]()
Ech niet ik doe altijd de gordijnen dicht als ik zie dat jij thuis bentquote:Op zondag 25 september 2005 02:36 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hej, ik zie net dat je ook al een hagenees bent, wie weet ben je die maffe buurvrouw van de overkant die snachts nog zit te internetten wel
nou wordt het eng... dat doet ze ook altijd. ze kijkt ook altijd heel raar naar me, dacht dat het kwam omdat ik zo staarquote:Op zondag 25 september 2005 02:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ech niet ik doe altijd de gordijnen dicht als ik zie dat jij thuis bent![]()
Ouwe koeienquote:Op zondag 25 september 2005 02:37 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
je had net sib ipv sub...
en verder is het gebruikhep en niet gebruikbep
tegenkritiek spuien is zoooo easy![]()
Dat staren vind ik niet zo erg.quote:Op zondag 25 september 2005 02:43 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
nou wordt het eng... dat doet ze ook altijd. ze kijkt ook altijd heel raar naar me, dacht dat het kwam omdat ik zo staar![]()
vind je het gek dat ik ga kwijlen en graaien als jouw "tasjes" steeds eruit floepenquote:Op zondag 25 september 2005 02:48 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat staren vind ik niet zo erg.
Het is dat drupje kwijl in je mondhoek, telkens als ik bij de Albert Heijn tegelijk met jou naar de tasjes grijp![]()
Wat ik gek vind doet nauwelijks terzake in een topic waar afvoerproblemen gereduceerd worden tot de vermeende spuitkracht van een loodgieter.quote:Op zondag 25 september 2005 02:51 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
vind je het gek dat ik ga kwijlen en graaien als jouw "tasjes" steeds eruit floepen![]()
quote:Op zondag 25 september 2005 03:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat ik gek vind doet nauwelijks terzake in een topic waar afvoerproblemen gereduceerd worden tot de vermeende spuitkracht van een loodgieter.
Herkenbaar , sukkel meldt zichquote:Op zondag 25 september 2005 01:23 schreef SolidasRock het volgende:
ik heb pas geleden ook me gootsteen ontstopt met zo een zuignapding, let er wel op dat ALS er een overloopgaatje zit dat bijna bij de rand van de gootsteen zit deze ook dichtgeduwt moet worden met bijv een theedoekje of zo en dan pas ga je aggressief zuignapperen.(anders werkt het natuurlijk niet he als je dat openlaat...)
succes
met wat? zuignapperding of ook nog veer gekocht? en geloof het of geloof het niet, maar ik vind je een extreem stoer wijfquote:Op zondag 25 september 2005 09:40 schreef Maerycke het volgende:
*Gootsteen ontstopt heeft*
Ik voel me best stoer nu
En terecht! Damn, who needs menquote:Op zondag 25 september 2005 09:40 schreef Maerycke het volgende:
*Gootsteen ontstopt heeft*
Ik voel me best stoer nu
En waar is de geile hete loodgietersknecht in dit verhaal?quote:Op zondag 25 september 2005 15:10 schreef Dirkh het volgende:
In het begin is denk de beste tip al gegeven. Caustic Soda halen en er kokend water over gieten. Caustic Soda kan je zo bij een doe het zelf zaak kopen voor weinig geld, zeker als je dat vergelijkt met die millieu vriendelijkeontstoppers en daarbij werkt het het beste.
Desnoods doe je het twee of drie keer, maar de afvoer brand helemaal schoon.
Met een veer haal je de verstopping wel weg, maar je maakt de afvoer niet schoon, zodat de afvoer snel weer kan verstoppen. Daar is dus even iets meer voor nodig.
Die heeft het door jou gequote stukje geschreven.quote:Op zondag 25 september 2005 15:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En waar is de geile hete loodgietersknecht in dit verhaal?
quote:Op zondag 25 september 2005 23:43 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Die heeft het door jou gequote stukje geschreven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |