Volgens mij worden sommige vragen en raadsels dan een stuk lastiger voor jou dan ze voor anderen zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:56 schreef thabit het volgende:
Ah, okee. Omdat er geen "R" in de vraagstelling stond maar wel "always" dacht ik dat het om matrices over een willekeurig lichaam ging.
Zijn het ookquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:51 schreef Nem0 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ergens heb ik echter het vermoeden dat de oorspronkelijke vraagsteller zich nog niet dusdanig met groepen, ringen, lichamen, algebra e.d. heeft beziggehouden dat dat een rol speelt. Het leken me gewoon matrices met elementen uit R te zijn, gezien de vraagstelling.
Gebruik dat 0.abababab... gelijk is aan ab/99.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:27 schreef spinor het volgende:
Iets zegt me dat de volgende vraag eigenlijk heel simpel zou moeten zijn, maar ik kom er niet uit. Kan iemand me helpen?![]()
Onder de staartperiode van een rationaal getal verstaan we de lengte van het blokje decimalen dat in zijn decimale ontwikkeling steeds herhaald wordt. Bewijs dat voor alle n uit N geldt: 1/n heeft staartperiode 2 => n is deelbaar door 11.
Ik kan je niet helpen, heb dus die vorige druk nog. Maar hebben ze in die nieuwe druk geen register? Daar moet wel soortelijke warmte bij staan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:20 schreef EnGCatjuh het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar de literatuurwaarden (soortelijke warmte?) voor kaliumchloride en ammoniumchloride in de Binas (nieuwste editie, vijfde druk) staan, want ik kan ze niet vinden..![]()
Die is er ook wel.. maar niet voor zouten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:25 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ik kan je niet helpen, heb dus die vorige druk nog. Maar hebben ze in die nieuwe druk geen register? Daar moet wel soortelijke warmte bij staan.
Misschien dat ze op Internet te vinden zijn, de Engelse term is specific heat capacity. Probeer anders the handbook of chemistry and physics ergens te vinden, of vraag het aan je docent. Oh, en kalium is sodium in het Engels. Dat is wellicht ook handig met zoeken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:28 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Die is er ook wel.. maar niet voor zouten.
En voor een paar opdrachten heb ik toch echt die waardes nodig..
Nee! Natrium is in het Engels sodium, kalium wordt potassium.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:02 schreef Nem0 het volgende:
Oh, en kalium is sodium in het Engels. Dat is wellicht ook handig met zoeken.
Flikker die rekenmachine het raam uit en probeer het te begrijpen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:52 schreef anuszwam het volgende:
Hoe kan ik dit zien?
Pas de simpele regel toe: aan beide kanten van het is-gelijkteken hetzelfde doen.quote:Ik neem als voorbeeld de volgende vergelijking:
16 - 1,5x < 12
Daar heb je een punt. Ik vind het alleen erg jammer dat die rekenmachine gebruikt moet worden, het is mijns inziens veel beter als je het echt zelf doet. Dan begrijp je het sneller.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:17 schreef anuszwam het volgende:
Ik begrijp de balansmethode (zoals wij die noemen) wel, ik vraag mij alleen af of ik niet aan de grafiek kan aflezen of mijn antwoord >, of < is, omdat ik op aankomend examens meer mijn rekenmachine zal moeten gebruiken dan dit soort methodes die teveel tijd kosten.
Als de uitgansvergelijking een '=' had gehad, dan was het antwoord x = 1.33 geweest.quote:Zoiezo begrijp ik de hele logica erachter niet. x is toch gewoon 1.33? Waarom moet er uberhaupt een 'groter dan' teken tussen komen?
Die had ik klakkeloos van jou overgenomen. Slecht idd... Maar het gaat uiteindelijk om de methode, niet om dat ene antwoord!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:49 schreef anuszwam het volgende:
We hebben tot nu toe trouwens allebei het antwoord verkeerd genoteerd.
Het antwoord is x > 2,67
quote:Bedankt iniedergeval voor de laatste twee posts, het lukt mij nu volledig!
Ja, maar ergens snijden ze. Dit snijpunt kun je uitrekenen door de '>' te vervangen door een '='. Dat ga ik niet weer voordoen. Vervolgens kun je, als je een grafiek wilt gebruiken, kijken hoe de grafieken er uitzien rond dat snijpunt. Dan kun je toch duidelijk zien of links of rechts van het snijpunt de eerste functie groter is dan de andere?quote:*Edit
Ok, daar vergiste ik mij dus in.
Met veel schaamte val ik terug op je laatste post.
Ik noem nu de voorbeeld vergelijking 120 - 0,12x > 100 - 1,06x
De grafieken zijn twee dalende lijnen.
Toch is het antwoord x < 333
?
Yup, ik heb 'm eindelijk door. Soms staar ik mij blind op één makkelijk iets voordat ik de logica ervan snap net zoals ik wel eens iets zoek en ik er na 5 minuten achter kom dat het voor mijn neus ligt.quote:Ja, maar ergens snijden ze. Dit snijpunt kun je uitrekenen door de '>' te vervangen door een '='. Dat ga ik niet weer voordoen. Vervolgens kun je, als je een grafiek wilt gebruiken, kijken hoe de grafieken er uitzien rond dat snijpunt. Dan kun je toch duidelijk zien of links of rechts van het snijpunt de eerste functie groter is dan de andere?
ik geloof er niks vanquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:56 schreef thabit het volgende:
Ah, okee. Omdat er geen "R" in de vraagstelling stond maar wel "always" dacht ik dat het om matrices over een willekeurig lichaam ging.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:46 schreef Maethor het volgende:
[..]
Nee! Natrium is in het Engels sodium, kalium wordt potassium.
Hmm, door dit al pimpen te noemen leg je je eigen niveau weer compleet bloot.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:31 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik geloof er niks van
je wilt gewoon pimpen
![]()
Thanks.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:33 schreef thabit het volgende:
[..]
Gebruik dat 0.abababab... gelijk is aan ab/99.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |