hmm, tnx voor de tip !quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:16 schreef Chooselife het volgende:
Denker.
[...]
Herken je jezelf in dit verhaaltje? Probeer eens zo'n boekje.
Het is een advies. Ikzelf heb er een hoop aan gehad, dus waarom anderen niet?quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:21 schreef Copycat het volgende:
TT aangepast.
Maar heeft dit topic ook nog een discussiepunt?
In de opvattingen van de een, kun je je inderdaad gemakkelijker vinden, dan van de ander. Je moet zelf bepalen wat je met die materie doet. Ik probeer mijn eigen waarheid er op los te laten of te laten ontstaan door die teksten.quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:22 schreef PeRi het volgende:
Rust en antwoorden vinden door verschillende filosofen te lezen? Doe je goed, filosofen hebben namelijk nooit dezelfde opvattingen.
Klopt.quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:29 schreef Chooselife het volgende:
Antichrist is bijvoorbeeld een soms hilarisch maar vooral reuze boeiend boekje over geloof. Twijfel je over geloof? Stel je jezelf er vragen over? Pak dan De Antichrist eens van Nietzsche.
Ik vond het meer een verzameling columns.quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:29 schreef Chooselife het volgende:
Antichrist is bijvoorbeeld een soms hilarisch maar vooral reuze boeiend boekje over geloof. Twijfel je over geloof? Stel je jezelf er vragen over? Pak dan De Antichrist eens van Nietzsche.
Dat dacht ik alquote:Op zaterdag 24 september 2005 19:18 schreef Bean. het volgende:
Gelukkig denk ik nooit.
Typ je altijd als William Shatner?quote:Op zaterdag 24 september 2005 23:17 schreef H2 het volgende:
Ikzelf zit ook vaak over die zaken te piekeren.
Niet dat ik er wijzer van wordt ....integendeel zelfs.
Denken aan dergelijke dingen is bij mij meer het opstapelen van vragen en halve antwoorden die later niet blijken te kloppen.
Ik ben best geïnteresseerd in filosofie, dat wil zeggen; het lijkt me interessant.
Alleen lees ik nooit dat soort boeken.
Ik heb zelfs geen idee wat ik eruit zou moeten/kunnen halen.
Weke titels zou je me van Friedrich Nietzsche of andere filosofen kunnen aanraden, en waarom?
quote:Op zaterdag 24 september 2005 23:26 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Typ je altijd als William Shatner?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |