abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31013190
Erg interessante thread! Kan hier geen sticky van gemaakt worden?
quote:
Op woensdag 28 september 2005 16:59 schreef MrReaL het volgende:
1375 militairen in hoofdzaak met piemels.
Hoe zijn de militairen zonder piemels? Nog lekkere snackjes?

Oh ja, prachtige foto's Real, vooral van de vliegtuigen. Meer is zeker welkom. En van eventuele snackjes natuurlijk.
pi_31015880
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:20 schreef Shakermaker het volgende:
[..]

Oh ja, prachtige foto's Real, vooral van de vliegtuigen. Meer is zeker welkom. En van eventuele snackjes natuurlijk.
ik ken er eentje zonder piemel die er binnenkort naartoe gaat ik ga haar missen.

OT: mooie foto's. heb je nog wat meer foto's van de dagelijkse leefomgeving daar? foto's van de kroeg van binnen, en van waar je dagelijks rondhangt?
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  donderdag 29 september 2005 @ 07:01:12 #53
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_31017766
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:20 schreef Shakermaker het volgende:
[..]

Mmmz.. ik denk dat ik mij niet ga wagen aan foto's van personen in het bijzonder... wil je de snacks zien moet je de Revu van vorige maand bemachtigen. Staat een artikel in over army girls, hier gemaakt, met veel foto's.....

Meer foto's komen binnenkort
  donderdag 29 september 2005 @ 07:03:13 #54
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_31017770
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:58 schreef electricity het volgende:

[..]

ik ken er eentje zonder piemel die er binnenkort naartoe gaat ik ga haar missen.

OT: mooie foto's. heb je nog wat meer foto's van de dagelijkse leefomgeving daar? foto's van de kroeg van binnen, en van waar je dagelijks rondhangt?
Je mag geen naam noemen, maar komt ze toevallig ergens rond 11 oktober hierheen? Dat is namelijk onze aflossing Wat voor werk doet ze, weet je dit?

[ Bericht 2% gewijzigd door MrReaL op 29-09-2005 07:14:00 ]
pi_31019857
quote:
Op donderdag 29 september 2005 07:03 schreef MrReaL het volgende:

[..]

Je mag geen naam noemen, maar komt ze toevallig ergens rond 11 oktober hierheen?
naam noemen was ik ook niet van plan 11 oktober klopt ja.
quote:
Dat is namelijk onze aflossing Wat voor werk doet ze, weet je dit?
ze laat de hond uit. dus jij bent weg daar per 11 oktober?
  donderdag 29 september 2005 @ 12:06:32 #56
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_31023180
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:01 schreef electricity het volgende:

[..]

naam noemen was ik ook niet van plan 11 oktober klopt ja.
[..]

ze laat de hond uit. dus jij bent weg daar per 11 oktober?
Ik vertrek 15 okt, paar dagen voor overgave en overname eh.. Werkt ze op Leeuwarden en begint haar achternaam met Z?
pi_31026812
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:06 schreef MrReaL het volgende:

[..]

Ik vertrek 15 okt, paar dagen voor overgave en overname eh.. Werkt ze op Leeuwarden en begint haar achternaam met Z?
1 van deze vragen kan met ja beantwoord worden, en gezien de kans dat je dat goed gokt nog geen 4% is denk ik dat je wel kunt stellen dat we het over dezelfde persoon hebben.
  donderdag 29 september 2005 @ 14:34:16 #58
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_31026980
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:28 schreef electricity het volgende:

[..]

1 van deze vragen kan met ja beantwoord worden, en gezien de kans dat je dat goed gokt nog geen 4% is denk ik dat je wel kunt stellen dat we het over dezelfde persoon hebben.
Een vrouwelijke ex-collega van haar is een goede vriendin van me
pi_31027101
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:34 schreef MrReaL het volgende:

[..]

Een vrouwelijke ex-collega van haar is een goede vriendin van me
maar je kent haar zelf verder niet dus? geen leuke verhalen?
  donderdag 29 september 2005 @ 14:51:46 #60
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_31027401
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:39 schreef electricity het volgende:

[..]

maar je kent haar zelf verder niet dus? geen leuke verhalen?
Nee niet echt... Zou je kunnen vertellen dat het mijn zwager is, maar dan lul ik uit mijn nek
pi_31027998
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:51 schreef MrReaL het volgende:

[..]

Nee niet echt... Zou je kunnen vertellen dat het mijn zwager is, maar dan lul ik uit mijn nek
je mag haar een figuurlijke van mij geven als je haar ziet over 2 weken. vindt ze vast leuk daar in de vreemde omgeving waar ze dan zit. aan je signature te zien hebben wij dezelfde naam
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 15:22:26 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31028258
das ook toevallig ik heet ook Erwin en ik moet volgend jaar die kant op geloof ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31031716
Ik sta echt met stijgende verbazing te kijken hoeveel militaire informatie er zo verstrekt wordt aan derden, ja zelfs aan vijandige landen en/of milities. Laatst berichtten ze op TV ook over een geliquideerde topman in Iran, staan ze er doodleuk bij te vertellen dat het een tip van een buurtbewoner is. ??? Dat kan toch niet? Dan kan Al-Queda daar lekker een autobom neerflikkeren.........?

Ik ben tegen verstrekkingen van militaire informatie in het algemeen.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  donderdag 29 september 2005 @ 17:35:27 #64
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31032222
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 29 september 2005 @ 17:47:52 #65
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_31032590
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:21 schreef MrReaL het volgende:
Aangezien ik hier redelijk vaak nieuwsberichten of opmerkingen tegenkom aangaande dit land, wil ik iedereen die eventueel vragen heeft hier een antwoord op proberen te geven. Momenteel bevind ik mij in de hoofdstad Kabul, als onderdeel van het F16 detachement ISAF. Hoewel het de uitleg en mening van 1 persoon is, kan ik wel antwoorden geven op algemene vraagstukken als "waarom wil defensie extra luchttransport hebben" etc...
Nou, ik heb je eigenlijk niets te vragen, maar als je wat over mijn werk wilt weten dan moet je het maar gewoon even zeggen
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_31032760
quote:
Op donderdag 29 september 2005 17:47 schreef robh het volgende:
maar als je wat over mijn werk wilt weten dan moet je het maar gewoon even zeggen
Wat doe je zoal Rob?
pi_31036986
Heb ik ook nog wel een vraagje (aan TS), het is niet zozeer een specifieke vraag over de uitzending in Afghanistan maar kan er wel aan gerelateerd worden.

Het is toch wel algemeen bekend dat de Nederlandse defensiemacht niet bepaald een supermodern leger heeft. We hebben oude F16's die, naar ik me heb laten vertellen, nodig toe zijn aan vervanging. Goed, we hebben Apache helikopters en Stingers maar ik geloof dat het qua moderne apparatuur daar een beetje blijft steken. Maar goed, ik snap wel waarom het zo is en KLu, KL, KMa en KMar kunnen daar niks aan doen. Maar wat ik mij dan wel afvraag is wanneer 'wij' (lees Nederland) in internationaal (VN/NAVO/Balkenende-Bush) verband naar een land als Irak of Afghanistan vertrekken wij volgens mij bleek afsteken tegen landen als Groot-Britannië, Frankrijk en natuurlijk de VS. Nu kan zo'n beetje geen enkel land in de wereld de VS evenaren qua moderniteit maar Groot-Britannië en Frankrijk zijn nu ook niet bepaald ouderwets.

Áls dit zo is (het is dus een vraag, geen mening), merken jullie daar iets van in bijvoorbeeld de houding van de Amerikanen? Ik kan me zo voorstellen dat de gemiddelde Amerikaanse soldaat die nog nooit buiten zijn eigen staat is geweest hier best met enige humor naar kijkt, of valt dit allemaal wel mee?
  donderdag 29 september 2005 @ 22:39:22 #68
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_31042862
quote:
Op donderdag 29 september 2005 20:10 schreef Plotinus het volgende:
Heb ik ook nog wel een vraagje (aan TS), het is niet zozeer een specifieke vraag over de uitzending in Afghanistan maar kan er wel aan gerelateerd worden.

Het is toch wel algemeen bekend dat de Nederlandse defensiemacht niet bepaald een supermodern leger heeft. We hebben oude F16's die, naar ik me heb laten vertellen, nodig toe zijn aan vervanging. Goed, we hebben Apache helikopters en Stingers maar ik geloof dat het qua moderne apparatuur daar een beetje blijft steken. Maar goed, ik snap wel waarom het zo is en KLu, KL, KMa en KMar kunnen daar niks aan doen. Maar wat ik mij dan wel afvraag is wanneer 'wij' (lees Nederland) in internationaal (VN/NAVO/Balkenende-Bush) verband naar een land als Irak of Afghanistan vertrekken wij volgens mij bleek afsteken tegen landen als Groot-Britannië, Frankrijk en natuurlijk de VS. Nu kan zo'n beetje geen enkel land in de wereld de VS evenaren qua moderniteit maar Groot-Britannië en Frankrijk zijn nu ook niet bepaald ouderwets.

Áls dit zo is (het is dus een vraag, geen mening), merken jullie daar iets van in bijvoorbeeld de houding van de Amerikanen? Ik kan me zo voorstellen dat de gemiddelde Amerikaanse soldaat die nog nooit buiten zijn eigen staat is geweest hier best met enige humor naar kijkt, of valt dit allemaal wel mee?
Ik ben dan niet de TS, maar ik wil hier wel even op reaguren. Hoe kom je erbij dat de nederlandse krijgsmacht over verouderd materiaal beschikt? Voor zover ik weet behoort onze luchtmacht tot de besten van europa en beschikt onze landmacht ook over aardig wat state-of-the-art apparatuur. (OK de YPR moeten nog vervangen worden door CV-90's maar goed.) Ook onze marine behoort kwalitatief tot de besten van de wereld. We hebben dan wel maar een relatief klein leger, maar kwalitatief hoeven we naar mijn mening echt niet onder te doen voor de US, UK of Frankrijk.

Ik kan er natuurlijk naast zitten want ik ben maar een couch commando, als er enkele defensiemedewerkers zijn die hier hun visie op kunnen geven, graag.
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
pi_31044895
wat ik me ook nog afvroeg is hoe saai het daar eigenlijk is in de bewaking. ik kan me zo voorstellen dat je de hele dag maar wat uit je neus staat te eten als je de hangars van de nederlandse f16's moet bewaken. er gebeurt toch geen flikker daar? gaan die f16's ook nog wel regelmatig de lucht in? en hoeveel uurs diensten draai je? maw hoeveel vrije tijd heb je?

en zit jij ook in dat albert west filmpje?
pi_31045181
Ik ben eveneens couch commando, maar volgens mij klopt het wel redelijk wat Mikkel schrijft. Onze F16's hebben onlangs een update gekregen, dus die kunnen nog wel een paar jaar mee. Als ze echt aan vervanging toe zijn -rond 2012, 2015- krijgen we de JSF.

Ik had trouwens nog een vraag, MrReal: Hoe was Talibert West? Op de foto lijkt het alsof het een hele gezellige avond was.
  Moderator vrijdag 30 september 2005 @ 20:12:06 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31066949
albert west was in Pol-i-Khomri bij andere luchtmachters niet op kaia (voor zover ik weet dan)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 07:11:02 #72
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_31078291
quote:
Op donderdag 29 september 2005 17:20 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik sta echt met stijgende verbazing te kijken hoeveel militaire informatie er zo verstrekt wordt aan derden, ja zelfs aan vijandige landen en/of milities. Laatst berichtten ze op TV ook over een geliquideerde topman in Iran, staan ze er doodleuk bij te vertellen dat het een tip van een buurtbewoner is. ??? Dat kan toch niet? Dan kan Al-Queda daar lekker een autobom neerflikkeren.........?

Ik ben tegen verstrekkingen van militaire informatie in het algemeen.
De informatie hier gegeven komt operationele noodzaak niet in de weg, noch bevat het gegevens die een gevaar kunnen vormen. Vertelt meer over cultuur en praktische zaken, als je SBS6 goed had gevolgd ten tijde van het Albert West verhaal dan wist je ook al heel wat....

Ik deel je mening dus niet, wat hier kenbaar gemaakt word is op een need to know basis.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 07:15:16 #73
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_31078295
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:12 schreef sp3c het volgende:
albert west was in Pol-i-Khomri bij andere luchtmachters niet op kaia (voor zover ik weet dan)
Ook in antwoord op ShakerMaker, Albert West heeft op zowel KAIA, PeK, hoofdkwartier en de ambassade opgetreden. Van ieder optreden heb ik wat meegekregen, het optreden hier op KAIA uiteraard meegemaakt!! Niet alleen mijn mening, maar ook die van Albert West, hier was de sfeer en het optreden toch wel maximaal
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 07:22:47 #74
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_31078303
In antwoord op het F16 vraagstuk:

Zelf ik heb ik weinig affiniteit met vliegtuigen, ik weet echter wel het een en ander over de F16 en defensie in het algemeen. Zowel met de KMar, KLu als de KL heb ik best veel ervaring. Uiteraard moet ik, zeker met betrekking tot dit onderwerp, er wel bij vermelden dat mening ook meespeelt in mijn kijk op zaken.

-------
schrijf verder zodra ik weer tijd heb, duty calls
pi_31081314
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 07:15 schreef MrReaL het volgende:
Niet alleen mijn mening, maar ook die van Albert West, hier was de sfeer en het optreden toch wel maximaal
Ik vermoedde al zoiets. De damp slaat van die Albert West foto af, dus dat moest bijna wel een topavond zijn geweest.

Rare vraag misschien maar:
Wat voor souvenirs kan je in Kaboel kopen? En bij de lokale bevolking bedoel ik dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')