Waar valt het volgens jou dan onder? Het speelt zich af tijdens een oorlogquote:Op dinsdag 27 september 2005 00:52 schreef Godshand het volgende:
Wat voor criteria heeft imdb als ze Soldaat van Oranje tot oorlogsfilms meerekenen? Alleen maar omdat WO2 een decor ervoor is?
Oja, dat slachtfeest aan het einde! Dat is idd hypnotiserende franse zydecoquote:Op maandag 26 september 2005 23:52 schreef Price het volgende:
[..]
Ry Cooder is natuurlijk ook mooi, maar ik bedoel die tandeloze Cajuns met viool en triangel.
Nee de film met Donald Sutherlandquote:Op dinsdag 27 september 2005 10:24 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet de TV serie hé?![]()
Maar MASH uit 1970
Steun.quote:Op dinsdag 27 september 2005 13:10 schreef Skorpija het volgende:
Kan ik nog nomineren?:
- Underground
Dat ik die ben vergeten. Bij deze ondersteunt.quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:54 schreef Sokolsky het volgende:
Tora! Tora! Tora! staat er ook nog niet tussen.
Gewoon, speelfilm. Het heeft alles...quote:Op dinsdag 27 september 2005 07:47 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Waar valt het volgens jou dan onder? Het speelt zich af tijdens een oorlog
Oorlogsfilms zijn imo ook films die juist die andere kant van een oorlog belichten. Anders zouden films als Schinderl's List, La vita e bella etc. ook geen oorlogsfilms zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Gewoon, speelfilm. Het heeft alles...
Oorlogsfilm zijn bij mij echt waar complete veldslagen worden uitgevochten...Dat zie je niet...
Ik moet toegeven dat "Der Untergang" dan een twijfelgeval is, hoewel de slag om Berlijn er ook uitgebeeld wordt...
idd, en dan zou je gladiator en troy ook wel oorlogsfilm kunnen noemen, daar zie je ook veldslagen inquote:Op dinsdag 27 september 2005 14:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Oorlogsfilms zijn imo ook films die juist die andere kant van een oorlog belichten. Anders zouden films als Schinderl's List, La vita e bella etc. ook geen oorlogsfilms zijn.
Ken de film niet maar als ik de imdb link zo bekijk, lijkt het me hier wel thuis horenquote:Op dinsdag 27 september 2005 09:41 schreef PDOA het volgende:
Buffalo Soldiers is geen oorlogsfilm.
zit geen oorlog in, alleen leger.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:10 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ken de film niet maar als ik de imdb link zo bekijk, lijkt het me hier wel thuis horen
Ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:15 schreef dolle_hond het volgende:
birth of a nation mag er ook in
Oké, ik vertrouw op jullie mening en haal hem er wel uit.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:13 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
zit geen oorlog in, alleen leger.
amerikanen die in duitsland in een kazerne zitten.
best een leuke film, maar imho geen oorlogsfilm idd
Dat kan je toch zelf even checken.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:25 schreef PDOA het volgende:
Stripes al genoemd?
Dit lijkt me ook niet echt een oorlogsfilm. Maar vooruit ik zal hem bij zetten.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:31 schreef PDOA het volgende:
The Keep van Michael Mann
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |