quote:Op donderdag 29 september 2005 15:05 schreef Gillingham het volgende:
* Ronde 1![]()
7. The Longest Day (1962) vs. De Aanslag (1986)
Dat schiet op zo...
Hotel Rwanda en The Pianist gaan toch écht niet winnen hoor. Ik zet mijn geld op Apocalypse Now.quote:Op donderdag 29 september 2005 23:32 schreef catfish het volgende:
volgens mij kunnen we dit overslaan en direct kiezen uit die 8 films, heel veel kan dat de winnaar er bij zit naar mijn mening![]()
Saving Private Ryan...quote:Op donderdag 29 september 2005 23:39 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Hotel Rwanda en The Pianist gaan toch écht niet winnen hoor. Ik zet mijn geld op Apocalypse Now.
Waarschijnlijk wel ja. Maar toch is het leuk om een iets uitgebreider toernooi te hebben. Kunnen films nog voor verrassingen zorgen. Kan je nieuwe tips leren etc.quote:Op donderdag 29 september 2005 23:32 schreef catfish het volgende:
volgens mij kunnen we dit overslaan en direct kiezen uit die 8 films, heel veel kan dat de winnaar er bij zit naar mijn mening![]()
Ik snap dit niet helemaal. Waarschijnlijk hebben veel mensen platoon gezien, vinden het een goede film en zouden erop stemmen als hij niet naast een onbekende film uit 1927 zou staan.quote:Op donderdag 29 september 2005 19:20 schreef Eluc het volgende:
Mooi. Ik kan stemmen
49. Platoon (1986) vs. The General (1927)
Alleen jammer dat dit pareltje een vroege dood sterft. Platoon
Sorry, onbekend? Ga je eens even gauw schamen!!!quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:19 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Ik snap dit niet helemaal. Waarschijnlijk hebben veel mensen platoon gezien, vinden het een goede film en zouden erop stemmen als hij niet naast een onbekende film uit 1927 zou staan.
In zulke gevallen wordt het oordeel dus alleen geveld door de mensen die The General wel hebbe gezien. Heel weinig mensen dus, want wie kijkt er films uit 1927, en wordt Platoon uitgeschakeld door een film die bijna niemand kent.
Ik vind dat in het principe niet de mening van het grote publiek weergeven. Platoon rocks !
Of snap ik de regels nog niet helemaal?
Patton is idd beter, maar ik vind Platoon meer een oorlogsfilmquote:
Je snapt de regels nog niet helemaal.quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:19 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Ik snap dit niet helemaal. Waarschijnlijk hebben veel mensen platoon gezien, vinden het een goede film en zouden erop stemmen als hij niet naast een onbekende film uit 1927 zou staan.
In zulke gevallen wordt het oordeel dus alleen geveld door de mensen die The General wel hebbe gezien. Heel weinig mensen dus, want wie kijkt er films uit 1927, en wordt Platoon uitgeschakeld door een film die bijna niemand kent.
Ik vind dat in het principe niet de mening van het grote publiek weergeven. Platoon rocks !
Je mag ze best uitleggen hoorquote:Op vrijdag 30 september 2005 17:37 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Je snapt de regels nog niet helemaal.
Ik vind dat je wel een beetje gelijk hebt...ook al kijk ik zelf ook films uit 1927.quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:19 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Er valt een boel aan te merken aan je reactie, maar daar heb ik geen zin in, dus ik zeg alleen dit: het is niet de bedoeling dat dit de mening van het grote publiek weergeeft. In dat geval zou ik dit forum niet meer bezoeken.quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:19 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Ze staan hier.quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:43 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Je mag ze best uitleggen hoor![]()
Laat ik kort zijn: het systeem heeft zijn zwaktes. Maar is het beste wat tot-nu-toe bedacht is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 03:03 schreef Blazkowich het volgende:
Ik ben het met je eens dat het leuke van zo'n tournament is dat je nieuwe ideeen opdoet. Je ziet dat een film die je nooit gezien, en denkt misschien kom die ga ik een keer kijken.
Echter dat een topfilm als Platoon wordt uitgeschakeld doordat niemand erop kan stemmen omdat er een cultfilm van voor de oorlog voor staat, slaat naar mijn mening totaal nergens op.
Misschien zou anders iemand op het idee komen om Platoon eens een keer te gaan bekijken, op basis van dit Tournament. Misschien vindt jij Platoon niet de moeite waard, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat 90% van de mensen als ze The General zouden hebben gezien jouw mening niet delen, aangezien stomme zwartwit films de huidige generatie niet echt meer aanspreken.
De loting gebeurt zeker de eerste rondes volledig willekeurig via de aselect functie van excel. Vanaf de 1/8e of kwart finales zet vaak de winnaar van duel 1 tegen de winnaar van duel 2 enz.quote:Magoed, deze discussie is bljkbaar al vaker langsgekomen. Geen idee want ik heb nog nooit meegedaan, ik post alleen even mijn mening over dit systeem. Nog 1 vraag, wie bepaalt welke film tegenover welke staat? bv. The Longest Day (1962) vs. De Aanslag (1986)?
Net zoiets als democratie dus...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Laat ik kort zijn: het systeem heeft zijn zwaktes. Maar is het beste wat tot-nu-toe bedacht is.
[..]
quote:Op donderdag 29 september 2005 00:37 schreef Hare het volgende:
* Ronde 1![]()
10. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies) (1988) vs. The Great Escape (1963)
Haha, late reactiequote:Op maandag 3 oktober 2005 16:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]![]()
HARE Wat doe je![]()
Een werkelijk historisch moment in FTR, dit.![]()
Heb tot nu toe nog geen tijd gehad om de stemmen bij te werken, dus was het me nog niet opgevallen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:05 schreef Hare het volgende:
[..]
Haha, late reactie
Zoals ik al schreef onder mijn stemmingslijstje. Ik heb meer gekozen op wat ik echt een oorlogsfilm vond dat wat ik de betere film vond.
En Hotaru no Haka vind ik niet echt een oorlogsfilm. Het speelt zich wel af in oorlogstijd, maar dat is voor mij nog geen oorlogsfilm
Ja, die wel.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Heb tot nu toe nog geen tijd gehad om de stemmen bij te werken, dus was het me nog niet opgevallen.
Maar dan vind je films als Schinderl's list, la vita e bella, the pianist e.d ook zeker allemaal geen oorlogsfilms?
Ik wil hier niet een discussie oproepen over één film. Maar imo is die oorlog in Hotaru no Haka altijd aanwezig in de achtergrond. Alles wat ze doen, hoe ze proberen te overleven enz. heeft alles te maken met de gevolgen van oorlog op kinderen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:56 schreef Hare het volgende:
[..]
Ja, die wel.
Dat ik Hotaru no Haka niet echt een oorlogsfilm vind is dat het daar meer om de situatie gaat waar de 2 hoofdpersonen inzitten. Ze komen daar terecht door de oorlog, maar dan is het voorbij en gaat het meer om hun relatie en het overleven, zonder daarbij echt nog in aanraking te komen met oorlog.
Nee dat is de verkeerde. Je krijgt nog een kans om het te proberen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:46 schreef Sokolsky het volgende:
Great Escape
Zo zie ik het dus niet. Oorlog is de catalisator (wat een mooi woord tochquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik wil hier niet een discussie oproepen over één film. Maar imo is die oorlog in Hotaru no Haka altijd aanwezig in de achtergrond. Alles wat ze doen, hoe ze proberen te overleven enz. heeft alles te maken met de gevolgen van oorlog op kinderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |