Beste Wolfje,quote:Op woensdag 28 september 2005 18:07 schreef Wolfje het volgende:
Ik zou graag wat advies van jullie willen hebben!.
Mijn club speelt in divisie X en er zijn tot dusverre 4 teams (waaronder het mijne) nog ongeslagen. Het is zeer waarschijnlijk dat de uiteindelijke nummers 1 en 2 hier bij zitten. Het zou leuk zijn als mijn club een daarvan is. Het probleem is echter dat ik nog niet zo goed weet hoe ik dat moet aanpakken. Afgaande op het aantal sterren en tsi van de spelers dan lijkt het mij dat ik team 1 (om het een naam te geven) niet/lastig kan verslaan. Team 2 is een pittige tegenstander, maar ik ben zeker niet kansloos. Team 3 zou ik moeten kunnen verslaan.
Nog wat feitjes over mijn team:De team spirit is geirriteerd. Dit zou dus een stuk beter moeten. Ik heb vrij veel middenvelders, maar de meesten hebben hooguit een matige conditie. Dit komt doordat ik een aantal gekocht heb toen ze nog een slechte conditie (met goed positiespel). De vorm is niet zo goed (zwak) omdat ik een aantal keren op conditie heb getraind. Mijn beste spelhervatter heeft goede vaardigheid (en goed scoren). Het wedstrijdschema is als volgt: ronde 3 thuis tegen zwakkere club, ronde 4 uit tegen zwakkere, ronde 5 thuis tegen team 1, ronde 6 uit tegen team 2, ronde 7 thuis tegen team 3 en dan weer het rijtje terug. Ik heb een speler met redelijk scoren en goed vleugelspel (voor de rest kan hij niks bijzonders). Ik verwacht dat hij vanwege de aanstaande wijziging na ronde 7 een veel betere spits wordt.
Het lijkt me sowieso de gok waard om de komende wedstrijden PIC te doen zodat de team spirit wat beter wordt. Maar wat kan ik nog meer doen? Spelhervatting trainen om zo wat meer doelpuntjes te kunnen maken? Algemeen trainen voor de vorm? Toch nog maar wat conditie of gewoon positiespel blijven trainen?
Is het misschien een goed idee om ook PIC te doen tegen team 1 (het sterkste naar mijn weten)?
Bij voorbaat dank voor jullie raad.
quote:Op woensdag 28 september 2005 22:47 schreef The_Hives het volgende:
pekel wat is de link van het nieuwe plaatje van bekerhelden?
driewerf hoera voor JDquote:Op woensdag 28 september 2005 19:15 schreef Johan-Derksen het volgende:
Hoolieganzen - FC HOMPIE 1 - 0
HOMPIE had met 93 procent balbezit een veldoverwicht.
Tactiek: counteraanval
Tactiekvaardigheid: briljant
Hoolieganzen sloeg met een counter zijn middenveld over en haalde er een vrije schop uit, die door Fróði á Gørðunum perfect werd binnengeschoten: 1 - 0.
Wie is nou een counterhufter?
Ik had al eerder gezegd dat een goed keepen 17 jaar voor meer dan 3,5 miljoen de deur uit gingquote:Op donderdag 29 september 2005 01:22 schreef Verbal_Kint het volgende:
[..]
driewerf hoera voor JD![]()
![]()
![]()
CSKA-moskou award waardig!
trouwes, wat zijn 17jarige solid defjes met solid passen fucking duur (>1.5 miljoen)![]()
Na lang doortrainen... Goed keepers van 17 worden niet vaak gepullt...quote:Op donderdag 29 september 2005 09:47 schreef maniack28 het volgende:
3,5 miljoenWanneer verdien je dat terug dan
nee, niet raar, wel vervelend. maar goed, ik heb r nog een paar op de lijst, we blijven t proberen voor mijn toekomstige mega-counterhufterquote:Op donderdag 29 september 2005 07:41 schreef Jonks het volgende:
VK, true
Maar dat vind je niet raar hopelijk? solid/solid is namelijk echt goed, je krijgt t.o.v. iemand met zwak passen 3 levels passing erbij, dat is tenminste 15 trainingsweken cadeauT is dat niemand dat passen erop traint, maar ik vind 1.5 mln redelijk voor een multi-skill.
Kijk ook maar naar spitsjes die voor solid/solid echt wel 2mln+ betalen, of midjes die solid/solid onbetaalbaar zijn
als de goed/goedjes onder de 1.3 / 1.2 mln zakken ga ik er ook eentje halen, zijn wel erg fijn als je een keertje wil counteren
Ohhh btw, ik ben door in de beker, voor het eerst in ronde 4.
Ik speel een loodzware wedstrijd tegen een kampioen uit de V, heeft een heel erg allround team, veel sterren en een hoop ratings.
Wordt dus een hercules werkje om daar tegen te stunten![]()
VK-Karl???quote:Op donderdag 29 september 2005 11:49 schreef Verbal_Kint het volgende:
[..]
nee, niet raar, wel vervelend. maar goed, ik heb r nog een paar op de lijst, we blijven t proberen voor mijn toekomstige mega-counterhufter![]()
Als de plaatselijke voetbalclub van Ajax verliest, gaan er dan ook supporters weg? Dit is toch triest? Kom op een net gepromoveerde naar VI tegen een V die op het punt van promoveren staat. Ik ben van mening dat ze hier echt wat aan moeten doen want het is totaal niet realistisch....quote:29-09-2005 Je fanclub heeft er geen supporters bijgekregen, maar er is ook niemand vertrokken.
Supporters: geïrriteerd
Ik doe al een beetje trainen, alleen was het nog niet ondergeschikt aan de competitie resultatenquote:Op woensdag 28 september 2005 23:37 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Beste Wolfje,
Het is sowieso goed om ervoor te zorgen dat je TS weer normaal wordt. De vraag is: waarom is het zo laag? nooit motsen als niet het einde van het seizoen in zicht is. Daarnaast moet je je niet zo heel veel bezig houden met alles aan de oppervlakte (spelhervattingen enzo).
Waar je je wel druk om moet maken is trainen.
'Dat doe ik al' hoor ik je nu zeggen.
Daarop geef ik nu het antwoord --> nee, dat doe je nog niet.
'Wat is trainen dan wel?'
Trainen is het met een lange termijnplan, waarbij resultaten in de competitie ondergeschikt zijn, geld verdienen. Dit doe je door (let nu op) je volledig op 1 linie te richten, verdedigen/vleugel/aanval of positiespel voor middenvelders (dus niet passen). In deze linie zet je allemaal 18 jarige 'redelijks'-spelers (dus ook allemaal, op zondag en op woensdag alle mogelijke posities in die linie). Dan ga je wachten wachten en wachten. Pas na ongeveer 6 weken zal je opeens wat 'goed' spelers hebben en van dit geld koop je weer een 'redelijk' speler van 18 voor terug. Als je wat spaargeld hebt koop je een coach (vraag hier maar welke, het is die van 80k ongeveer maar verkeerde kopen kan best grove gevolgen hebben) en ga je weer verder trainen.
Ik zie ze anders niet weg gaanquote:Op donderdag 29 september 2005 12:43 schreef maniack28 het volgende:
Die engine blijft kansloos:
[..]
Als de plaatselijke voetbalclub van Ajax verliest, gaan er dan ook supporters weg?
quote:Op donderdag 29 september 2005 13:08 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Ik doe al een beetje trainen, alleen was het nog niet ondergeschikt aan de competitie resultaten. Ik heb namelijk ongeveer 8 middenvelders (19/20 jaar) met goed positiespel gekocht voor ongeveer 20 tot 30k per stuk (ze hadden wel een slechte conditie). Een paar daarvan vielen niet zo goed in de groep (controversieel), waardoor de team spirit daalde (ik heb nog niet geMOTst).
>>20 is echt te oud, zeker gezien het feit dat passable spelers van 18 geen drol kosten (en solids over een paar weken ook niet meer). Maak je maar geen zorgen over die TS hits, die moet je maar voor lief nemen als je daarmee een fijne trainee voor een mooie prijs kan krijgen.
Is het niet beter om een speler meer dan 1 level te trainen? Volgens mij stijgen de opbrengsten per extra level in ieder geval tot niveau formidabel.
>>Ja dat klopt. Maar in het begin is het misschien beter om even snel geld te verdienen om dan langer te gaan trainen met echt goede trainees (die bijv. al voldoende stamina hebben). De opbrengsten stijgen nog wel verder dan tot formidabel.
Maar goed, ik ga vanaf nu gewoon braaf positiespel trainen en dan zie ik vanzelf wel hoe het in de competitie gaat.
Dat je in eerste instantie 1 level op gaat trainen is alleen om geld bij elkaar te verzamelen voor je nieuwe (BETERE) coach!!quote:Op donderdag 29 september 2005 13:08 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Ik doe al een beetje trainen, alleen was het nog niet ondergeschikt aan de competitie resultaten. Ik heb namelijk ongeveer 8 middenvelders (19/20 jaar) met goed positiespel gekocht voor ongeveer 20 tot 30k per stuk (ze hadden wel een slechte conditie). Een paar daarvan vielen niet zo goed in de groep (controversieel), waardoor de team spirit daalde (ik heb nog niet geMOTst).
Is het niet beter om een speler meer dan 1 level te trainen? Volgens mij stijgen de opbrengsten per extra level in ieder geval tot niveau formidabel.
Maar goed, ik ga vanaf nu gewoon braaf positiespel trainen en dan zie ik vanzelf wel hoe het in de competitie gaat.
Je gaat al de goede kant op...quote:Op donderdag 29 september 2005 14:55 schreef Wolfje het volgende:
Mijn huidige coach heeft matige vaardigheid en leiderschap. Grumpey adviseerde het kopen van de coach van 80k, als ik het goed heb heeft deze coach een redelijke vaardigheid met slecht leiderschap. Ik kan misschien wel de coach met goede vaardigheid kopen hoewel die 270k kost. Ik sta nu dan wel ongeveer 100k in het rood, maar een van mijn aankopen is recentelijk wel naar uitstekend positiespel gegaan.
Wiljo Raateland (61439456)
20 jaar, slecht in vorm, gezond
Een controversieel persoon die kalm en oprecht is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een slecht leider.
Total Skill Index (TSI): 730
Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: uitstekend Passen: slecht
Vleugelspel: slecht Verdedigen: zwak
Scoren: zwak Spelhervatting: matig
Nu is mijn plannetje als volgt:
1. Verkoop deze speler voor minimaal 175k
2. Koop de coach met goede vaardigheid (ik sta dan wel 200k negatief)
3. Zodra een van mijn andere middenvelders stijgt, dan verkoop ik deze zodat ik weer rond de 0 sta.
Is dit een degelijk plan of kan ik het beter anders doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |