Corpus Christi bijvoorbeeld. Volgens mij krijgen die alleen een paar regenbuien. Maar ja, wat moet je anders? Wachten en mis gokken en dan niet meer weg kunnen?quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:15 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Maar heel veel steden zijn ge-evacueerd die geeneens getroffen worden omdat de orkaan van pad veranderde.
Ja, maar ik denk dat we over een paar uur als het licht wordt daar 1 grote ravage gaan zien...quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:43 schreef multatuli het volgende:
Begrijp eigenlijk weinig van de beelden. In het hart van de storm (Beamont op dit moment bijv) zie ik beelden van geparkeerde auto's en bomen met alle blaadjes er nog aan. Dat terwijl de windsnelheden alles overschrijden wat we ooit in NL gezien hebben. Toch zijn in Nederland de bomen wel geheel ontbladerd bij orkaansterkte en worden auto's omgeblazen.
Zodra een hurricane aan land komt, neemt de snelheid vrijwel direct flink af, en klapt het oog in elkaar. Er kan dan even een sterkere wind ontstaan, maar dat is lang niet altijd zo. Aldus een verslaggever eerder op CNN.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:46 schreef multatuli het volgende:
Ik schrijf het en zie vervolgens dat Anderson wel beweert dat dit de ergste storm is waar hij ooit in gezeten heef (en hij heeft ruime ervaring) maar dat CNN 55 Mp/h met pieken tot 85 oid rapporteert.
Ik dacht dat we constante wind met 80-85 zouden krijgen en er al pieken van 115 gemeten waren. Hij zit dus of nog niet in de piek of hij ervaart het gewoon anders dan anders.
Het is 4 uur in de nacht. Dat verklaart volgens mij wel een hele hoop. Er is wel veel neerslag gevallen zag ik zonet, dus er zal veel water staan.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:53 schreef Drugshond het volgende:
valt me op dat er helemaal geen of nauwelijks nieuws is uit N.O. Terwijl ze flinke klappen krijgen, tegen de draairichting van de storm in.
misschien hebben ze die beelden genomen van de 'rustige' plekjes, omdat elders gaan staan veel te gevaarlijk is, met het rondvliegende puin ed.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:43 schreef multatuli het volgende:
Begrijp eigenlijk weinig van de beelden. In het hart van de storm (Beamont op dit moment bijv) zie ik beelden van geparkeerde auto's en bomen met alle blaadjes er nog aan. Dat terwijl de windsnelheden alles overschrijden wat we ooit in NL gezien hebben. Toch zijn in Nederland de bomen wel geheel ontbladerd bij orkaansterkte en worden auto's omgeblazen.
komt er gewoon op neer dat al het water op 1 plek terecht zal komen.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:54 schreef indahnesia.com het volgende:
Rita zal niet veel meer kunnen opschuiven naar het noorden is de verwachting. Overal hoge druk, dus kan er erg veel neerslag gaan vallen. Uiteindelijk kan de depressie teruggeduwd worden naar de Golf van Mexico, het zal dan géén nieuwe orkaan worden.
Aldus CNN.
IK heb deze gemist.quote:Op zaterdag 24 september 2005 09:15 schreef indahnesia.com het volgende:
Het is trouwens mijn 1e landfall die ik live op tv zie![]()
Alweer ja. In 1900 was die stad al compleet met de grond gelijk gemaakt door een zware en vooral dodelijke orkaan (tussen 6000 en 8000 doden). Ik denk niet dat ze dat nog een keer willen meemaken, dus als zo'n grote orkaan dreigt hun kant op te gaan, moeten ze wel evacueren.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:33 schreef Hertog_Martin het volgende:
Nee tuurlijk was het wel goed dat ze evacueerden, vooral Galveston. Als Galveston niet ge-evacueerd was en Rita was er wel volop afgegaan als een Cat 4 of 5 dan was dat een mega ramp geweest en het einde van Galveston wellicht.
De snelweg zal wel leeg zijn nuquote:Op zaterdag 24 september 2005 11:39 schreef multatuli het volgende:
Zijn al die mensen nu uit die file of zitten die de nacht uit in hun auto? Ik hoor er niets meer over.
2x hoogte van Nederland dus.quote:Op zaterdag 24 september 2005 12:01 schreef Light het volgende:
Tropical strom winds in een gebied van 375 mijl breed. Da's ruim 600 km.
Maar als het in NL stormachtig is, dan is dat vaak alleen langs de kust.quote:Op zaterdag 24 september 2005 12:23 schreef Light het volgende:
Groot genoeg om Nederland helemaal in te pakken iig. En tropical storm is bij ons gewoon stormachtig, windkracht 8.
Ik dacht dat tropical storm eerder kracht 10 + wasquote:Op zaterdag 24 september 2005 12:23 schreef Light het volgende:
Groot genoeg om Nederland helemaal in te pakken iig. En tropical storm is bij ons gewoon stormachtig, windkracht 8.
> 39 mijl per uur is het geloof ik.. da's bijna 63 km/u = 8 (stormachtig)quote:Op zaterdag 24 september 2005 12:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik dacht dat tropical storm eerder kracht 10 + was![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |