abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30867057
Even reclame maken voor Absynthe Minded... een Belgische band die jammer genoeg niet of bijna niet bekend is in Nederland. (hoewel ik hem in de music plus in Maastricht heb kunnen kopen, maar dat is dan ook DE musicstore)

Absynthe Minded is tweede geworden in Humo's rockrally vorig jaar en heeft momenteel hun tweede cd: New Day uitgebracht.

De eerste Acquired Taste was al heel erg top, maar op New Day hoor je toch wel dat ze gegroeid zijn en heel goed weten wat ze aan het doen zijn.
Een cd-recensie als voorbeeld en dan zit er niets anders op voor jullie dan ze eens gaan te beluisteren of de cd in huis te halen.
Bijvoorbeeld helemaal gratis woensdag 28 september in het stadspark van Leuven om 16.00uur.

Keremos, 2005
LC Music

Absynthe Minded kennen we uit Humo's grote visvijver voor talent, de onbetwistbare Rock Rally. Anno 2004 haalde het Gentse gezelschap een onverwachte tweede stek binnen. Onverwacht, omdat Absynthe Minded voor pers en publiek dé te kloppen band was. Die jongens komen er ook wel zonder die gouden plak, moet de jury gedacht hebben. Gelijk kregen ze, al is iemand een gouden medaille afsnoepen toch een bizarre manier om je vertrouwen uit te drukken.

Soit. ‘Acquired Taste’ heette hun eerste, quasi briljante album, en nu is er een tweede boreling op de markt: New Day. Die klinkt volwassener, romantischer en minder impulsief dan de vorige. Maar het moet gezegd, Absynthe Minded maakt geen makkelijke muziek. Na een eerste beluistering bekruipt je dat comfortabele gevoel, wetende dat dit schijfje de komende weken in je cd-speler zal kamperen. Want ‘New Day’ is een plaat die moet groeien.

En hoe! Met opener ‘Mary's Hotel (Fire Sets In) gooit de band als het ware een visitekaartje op tafel. Starten met nerveuze violen in een gejaagd ritme om daarna even te berusten in intieme melancholie en weer uit te monden in onstuimige rock. En dat is meteen een staalkaart van wat Absynthe Minded op dit album brengt: rijkgeschakeerde nummers, variërend van een ingetogen snuifje emo (‘My Heroics, Part One’), een loodzware rocksong (‘To the Boredom Dying Slowly’) tot een luchtig popdeuntje (‘Smoke Gets In Your Eyes’). Absynthe Minded kan verschillende disciplines aan en je kan je de band dan ook zonder enige moeite inbeelden in een donkere, doorrookte jazzkroeg (‘All It Is’, ‘Clock Is Ticking’), een drukbezocht openluchtfestival (‘Singalong Song’, ‘New Day’) of -waarom ook niet- een swingende 50-plussers dansvloer (‘Substitute’). Niet te negeren zijn de violen, trompetten en hammond orgel die zich hebben genesteld in de uitgesproken, eigen stijl van de Gentse groep. Absynthe Minded laat zich beďnvloeden door een oostelijke zigeunersound, maar weet in elke song toch telkens een catchy popelement te monteren. De mondharmonica in het bloedmooie ‘I Like You When You're Sad’ of de violen die dartel door ‘New Day’ dansen, het komt gevaarlijk dicht in de buurt van perfectie. Dit is een plaatje voor de eindejaarslijstjes
*** er zijn momenten waarop ik eeuwenlang mijmerend volmaakt gelukkig ben *** J. T'Hooft
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 september 2005 @ 20:11:32 #4
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  zaterdag 24 september 2005 @ 13:47:18 #5
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_30885490
'New Day' is vooral een plaat die strakker en krachtiger is geproduceerd dan het vorige werk. De nummers klinken eendrachtiger zonder aan eclectisme te verliezen. Een vrij sterkte plaat wel, al blijf ik de vocalen af en toe erg zwak vinden.

Binnenkort in het voorprogramma van dEUS te zien, een band door wie ze hoorbaar zijn beinvloed.

[ Bericht 3% gewijzigd door DaisyDuke op 24-09-2005 14:00:58 ]
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_30886215
indeed, en bij jullie in Nederland nog wel.
16 oktober in Utrecht, 17/10 in Groningen, 18/10 in Amsterdam, 19/10 in Eindhoven en 21/10 in Rotterdam... Zeker een aanrader want dEUS is waarschijnlijk het beste dat België ooit voortgebracht heeft. Al zullen de kaarten wel al lang uitverkocht zijn

In vergelijking met 'Acquired Taste' is 'New Day' zeker strakker en krachtiger maar om nou te zeggen eendrachtiger lijkt me sterk.... (ik betwijfel zelfs of eendrachtiger een woord is ) Als je bedoelt dat op 'New Day' de nummers meer dezelfde kant uitgaan moet ik je ongelijk geven. Er staan rocknummers op (To the boredom dying slowly), ingetogen ballads (My heroics part one), donkere jazz (Cascade) en iets vrolijker (Clock is ticking)... Een plaat die alle kanten uitgaat zou ik dus liever zeggen...
In vergelijking met de vorige is 'New Day' gewoon een stuk sterker, de nummers staan er gewoon.
En qua zang vind ik dat Bert Ostyn stukken vooruit is gegaan. Hij is geen uitmuntende zanger, maar zoals dat zo mooi klinkt: een stem met karakter
*** er zijn momenten waarop ik eeuwenlang mijmerend volmaakt gelukkig ben *** J. T'Hooft
pi_38373171
*kick*

Vanavond hier in Nijmegen in het Cultuur Café op de RU-Campus! Gratis!
Ik ben benieuwd! Ik ken de band niet (wel eens van gehoord, ken er alleen zo geen muziek van), maar heb goede kritieken gelezen en ga zeker even kijken.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:25:53 #8
150280 Begiristain
Vieze furrr TV
pi_38387094
Ze hebben zeker vette nummers, zoals:

- Pretty Horny Flow
- Substitute
- It Could Be

Gewoon chille muziek, beetje jazzy met viool, piano en contrabass. Vind het wel beetje muziek om in slaap mee te vallen (uiteraard, in positieve zin!)
pi_38395939
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 15:58 schreef Lieke_K het volgende:
*kick*

Vanavond hier in Nijmegen in het Cultuur Café op de RU-Campus! Gratis!
Ik ben benieuwd! Ik ken de band niet (wel eens van gehoord, ken er alleen zo geen muziek van), maar heb goede kritieken gelezen en ga zeker even kijken.
Heb alleen het begin gezien, ik vond ze muzikaal niet slecht, maar niet bijster boeiend en vooral nogal interessantdoenerig. Dat viel tegen, ik ben normaal nl meestal erg gecharmeerd van Vlaamse bandjes...maar deze lui namen zichzelf net iets te serieus naar mijn smaak.

Maar goed, dit betreft meer de podiumpresentatie dan de muziek. Wellicht zijn de cd's charmanter dan de optredens.
pi_38396427
Geloof dat ik liever naar Absent Minded luister
pi_38396705
Hmmm nog nooit van gehoord en ook nergens te downloaden... Laat maar dus
pi_38401606
Ik vond er eerlijk gezegd ook niet zoveel aan...
De zanger heeft to-taal geen uitstraling, jezus. Verder sluit ik me volledig aan bij thaleia, muzikaal gezien best oké alleen nogal saai om naar te kijken. Sommige nummers zijn erg jazzy en (dus) leuk, maar er zaten ook echt stukken tussen waarbij ik heel diep ik mijn jas wilde kruipen...

Ik denk dat de CD en de muziek op zich best goed is, maar nogmaals een live optreden?
Hmm, als het aan mij ligt niet.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_38401854
Helaas! Ik heb ze als voorprogramma van Deus gezien, en dat was best te pruimen vond ik toen. Hun cd'tje, New Day, heb ik ook en is ook best charmant. MIsschien dat een volledig concert van ze net wat te lang is of zo... Of smaken verschillen gewoon .
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:18:45 #14
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_38417907
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:46 schreef Lieke_K het volgende:
Ik vond er eerlijk gezegd ook niet zoveel aan...
De zanger heeft to-taal geen uitstraling, jezus. Verder sluit ik me volledig aan bij thaleia, muzikaal gezien best oké alleen nogal saai om naar te kijken. Sommige nummers zijn erg jazzy en (dus) leuk, maar er zaten ook echt stukken tussen waarbij ik heel diep ik mijn jas wilde kruipen...

Ik denk dat de CD en de muziek op zich best goed is, maar nogmaals een live optreden?
Hmm, als het aan mij ligt niet.
Ik vond het zelf eigenlijk wel heel erg leuk! De muziek vond ik erg goed persoonlijk. Ik weet verder alleen niet hoe ze op het podium stonden want ik kon, zoals bij de meeste bands waar ik heenga, niet zoveel zien omdat er allemaal lange mensen voor me stonden
Een huisgenoot van me zei overigens dat hij ze deze keer ook niet zo leuk vond, en dat het de twee keer die hij ze eerder gezien had veel beter was.
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:03:29 #15
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38419390
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:54 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Helaas! Ik heb ze als voorprogramma van Deus gezien, en dat was best te pruimen vond ik toen. Hun cd'tje, New Day, heb ik ook en is ook best charmant. MIsschien dat een volledig concert van ze net wat te lang is of zo... Of smaken verschillen gewoon .
Dat laatste ja. Zag ze dankzij dEUS vorig jaar vier keer en vond er eigenlijk geen hol aan.
pi_38419741
belgen??? ik dacht nederlanders ze kwamen toch ook juist uit het nederlandse programma kweekvijver?
You've just been F'd in the A
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:14:18 #17
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38419837
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 19:12 schreef Flyga het volgende:
belgen??? ik dacht nederlanders ze kwamen toch ook juist uit het nederlandse programma kweekvijver?
Nee joh, da's Absent Minded!

duh.
pi_38420219
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 19:14 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Nee joh, da's Absent Minded!

duh.
oke
You've just been F'd in the A
pi_38441654
Zijn twee banden, Absent Minded en Absynthe Minded. JIj hebt het over de eerste.

De laatste ken ik een paar nummers van, das wel lekker. Maar de behoefte om een heel album te luisteren heb ik niet.
pi_38441735
Ik vind het een leuke band! Podiumpresentatie is inderdaad minder.
  Moderator donderdag 1 juni 2006 @ 16:40:58 #21
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_38441792
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:37 schreef JeroenV het volgende:
Zijn twee banden, Absent Minded en Absynthe Minded. JIj hebt het over de eerste.

De laatste ken ik een paar nummers van, das wel lekker. Maar de behoefte om een heel album te luisteren heb ik niet.
En twee werelden van verschil...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:42:16 #22
13022 Tomfan
wish i was happy
pi_38441844
Life is a bitch, then you marry one, then you die!
  donderdag 19 april 2007 @ 14:02:02 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48499175
Vanavond in de Melkweg, Oude Zaal.

Ik ken alleen Plane Song van de nieuwe cd, dat klinkt goed. De rest heb ik wel gedownload, ook even ogpezet gisteren, maar echt geluisterd heb ik het nog niet. Maar ik zal het wel merken vanavond, ik zet de cd nog wel even op straks, en anders laat ik me maar verrassen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_48501853
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vanavond in de Melkweg, Oude Zaal.

Ik ken alleen Plane Song van de nieuwe cd, dat klinkt goed. De rest heb ik wel gedownload, ook even ogpezet gisteren, maar echt geluisterd heb ik het nog niet. Maar ik zal het wel merken vanavond, ik zet de cd nog wel even op straks, en anders laat ik me maar verrassen.
Heb de CD al een tijdje, veel geluisterd de laatste tijd, erg goede CD moet ik zeggen! Veel plezier!
  donderdag 19 april 2007 @ 15:35:22 #25
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48502686
Ik heb 'm nu anderhalve keer geluisterd ongeveer. Leuke cd. Goede muziek om vanavond een biertje bij te drinken, dus ik zal ook wel plezier hebben.
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:12:35 #26
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48544301
Het was leuk.

Van het voorprogramma hebben we maar 2 of 3 nummers kunnen zien doordat een vriend nogal laat bij mij was en een trein uitviel. Maar die nummers klonken wel leuk, een goed begin.

Absynthe Minded begon wat zwak. Na 2 of 3 nummers vroegen mensen me ook waarom ik ze in vredesnaam mee had genomen naar die band. Maar toen ze daarna wat meer begonnen te rocken was dat al snel goed. De viool was slecht te horen, dat was wel jammer.

Het was wel gezellig druk. Rustig genoeg om niet in de rij hoeven staan voor bier, maar toch goed gevuld. En een vrij enthousiast publiek.
  Moderator zaterdag 21 april 2007 @ 11:23:36 #27
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_48566363
Het nieuwe album vond ik niet heel erg joepie, eigenlijk. Het geluid is wat normaler geworden. In Nederland issie nu ook uitgegeven door Universal, maar ik wil niet zeggen dat het daar iets mee te maken heeft.
pi_52552502
Het nummer I'm a fan blijkt ook erg lekker.

http://www.youtube.com/watch?v=ltYDx2JbRxw
pi_77231315
Wat een verschrikkelijk heerlijk album zeg, de laatste van hen! (Self-titled dus)
Kende ze nog niet, ben nu de rest aan het ontdekken
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_77232463
Middelmatige Engelstalige muziek door een paar uitzonderlijk lelijke Vlamingen.

Slecht en Triest.
pi_77233220
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:13 schreef Metaan het volgende:
Middelmatige Engelstalige muziek door een paar uitzonderlijk lelijke Vlamingen.

Slecht en Triest.
wat een fijne ongefundeerde mening strooi je hier rond zeg. Hebben ze je wat aangedaan?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_77236809
Ongefundeerd?

1) Matig (is er enige interese in de Angelsaksische wereld?)

2) Engelstalig (met accent, triest hoor)

3) Lelijk (Kijk zelf even, nul uitstraling)

Door Vlaamse DJ's gepushte rommel.
pi_77239028
quote:
Op maandag 25 januari 2010 01:40 schreef Metaan het volgende:
Ongefundeerd?

1) Matig (is er enige interese in de Angelsaksische wereld?)

2) Engelstalig (met accent, triest hoor)

3) Lelijk (Kijk zelf even, nul uitstraling)

Door Vlaamse DJ's gepushte rommel.
1) slecht argument
2) ja echt heel erg triest. Dus eigenlijk vind je dat 95% van iedereen die niet native english is maar geen engelse platen moet uitbrengen?
3) Het is goede muziek, kan me aan me reet roesten of ze lelijk zijn.

Ik vind het topmuziek, en er zijn velen met mij die dat waarschijnlijk ook vinden.
  maandag 25 januari 2010 @ 08:59:19 #34
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_77239129
"envoi" is echt heerlijk. Ondertussen gekgedraaid op de Belgische radio, maar het verveelt nooit.

Verder zijn ze live nog beter dan op plaat, dus als je ze ergens kan zien...
pi_77239631
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:59 schreef Beregd het volgende:
"envoi" is echt heerlijk. Ondertussen gekgedraaid op de Belgische radio, maar het verveelt nooit.

Verder zijn ze live nog beter dan op plaat, dus als je ze ergens kan zien...
Envoi is inderdaad een geweldig nummer! Die nieuwe single Moodswing is ook errug fijn. Ben nu New Day aan het luisteren. Vindt het wat minder opzwepend en veelzijdig als hun huidige album, maar ook daar staan pareltjes op! Dat ik deze band niet eerder ontdekt heb
  Moderator maandag 25 januari 2010 @ 21:02:14 #36
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_77266354
Ze waren net in DWDD.
pi_77274758
echt? Serieus, net nu ik ze even ontdekt heb en dan mis ik dat? Youtube?:P even uitzending gemist checken.
pi_77320937
Nee dit vond ik toch echt minder. Vind sowieso dat DWDD een bijna 3FM smaak heeft qua muziek, waardeloos dus.. Totaal niet spannend of vernieuwend. En als Giel Beelen langskomt met zijn tips heb je helemaal het idee dat je in het verleden bevindt. En dat als je muziekliefhebber voor zwakbegaafde wordt aangezien.
pi_77328734
DWDD moet contractueel gewoon brengen wat de platenmaatschappijen willen. Zo komt het dat je regelmatig gepushte bagger voorbij ziet fietsen.
Jammer
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:33:39 #40
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_77329696
Misschien moet je je hele oordeel over een groep niet enkel laten afhangen van de twee minuten die je van hen in dwdd ziet

[ Bericht 1% gewijzigd door Beregd op 27-01-2010 12:39:32 ]
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:44:29 #41
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_77330127
Beetje kansloze manier om een band af te schrijven, inderdaad.
pi_77331342
Sorry maar ik kom gewoon met argumenten waarom dit helemaal niks is.

Kun je wel "kansloos" noemen, maar inhoudelijk hoor ik je niet.

a) Gepusht door de platenmaatschappij, want contract

b) Engels met een lelijk accent

c) Gepusht door Vlaamse tv en radio (want bevriende platenmaatschappij)

d) Gewoonweg oubollige en matige muziek (geen enkele belangstelling in het buitenland)

e) Onbenullige tekst (voorzover verstaanbaar)
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:04:33 #43
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_77333492
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:13 schreef Metaan het volgende:
De tekst is een bewerking van een gedicht van hugo claus, een van de grootste nederlandstalige schrijvers ooit. Maar jij vindt hem waarschijnlijk ook kansloos?
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:10:16 #44
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_77333724
Het kan zijn dat je dit helemaal niks vindt, maar je moet niet voordoen alsof het een feit is waar wij nog moeten achterkomen. Ik raad je ook aan niet enkel te kijken naar platenmaatschappijen of belangstelling in het buitenland, maar zelf een mening te vormen.
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:13:30 #45
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_77333861
quote:
Als er niks inhoudelijks is om op te reageren, dan hoor je ons inderdaad niet.
quote:

En hoe is dat nu precies een indicatie van kwaliteit? Alles wat wordt gepusht door een platenmaatschappij of radio is dus automatisch kut? Wie is hier nu degene zonder fatsoenlijke argumentatie?
quote:
d) Gewoonweg oubollige en matige muziek (geen enkele belangstelling in het buitenland)
Je mag dat best op een persoonlijk vlak vinden (over smaak valt niet te twisten, om maar even een dooddoener te gebruiken), maar breng het dan niet alsof het feiten zijn.
Bovendien telt Nederland net zo goed als het buitenland voor een Belgische band, en zij hebben vorige maand toch al wat zalen hier weten uit te verkopen. En voor een band die nog moet beginnen met promotie buiten de Benelux (Europese release vindt deze maand pas plaats) ben je wel heel snel met ze af te branden. En dan nog, alsof een doorbraak in andere landen 100% afhankelijk is van kwaliteit...
pi_77340315
quote:
Sorry maar ik kom gewoon met argumenten waarom dit helemaal niks is.

Echt, je bent omdat je het zelf gewoon kutmuziek vindt allemaal extra argumenten aan het bedenken die nergens op slaan. Daar kan ik zo slecht tegen. Ga je eigen muziek gewoon luisteren ofzo en probeer je eigen mening voortaan op een iets normalere manier te postuleren!!!
pi_77989330
Ook new day is erg goed! Wat zijn die Belgische bandjes fijn zeg! Envoi komt me trouwens wel een beetje de strot uit ondertussen na het vele keren geluisterd te hebben...Maar het eind van het nummer blijft geweldig!
pi_77991014
Enig idee hoeveel gitaargroepjes er zijn in de Engelstalige wereld?

Goede producten uit Belgie zijn zeer schaars, dat klopt.

Maar voor de kinderen is er K3

http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=-rLLHlczUR0&v=Z3mroJk4M9U
1.000.000 keer bekeken.

Voor de popliefhebbers Milow:

http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=b0bps558qfk&v=DE9IchvpOPk
29 miljoen keer bekeken. Dat is dus een wereldhit.

En voor ons Nederlanders is er de prachtige Eva

http://www.youtube.com/watch#playnext=1&playnext_from=TL&videos=NPcktCiyxoY&v=T6YE5h2Xtow
2,2 miljoen keer bekeken.
pi_77991318
Ik vond mijn, nu gedelete, vraag nog wel zo leuk! Kan je me het antwoord misschien PM-en metaan?
Enne Milow, dat vind ik nou verschrikkelijk

Zijn de andere albums van AM nog een beetje leuk? ik hoor alleen maar verhalen over New Day en S-T.
pi_89331565
6 December als het goed is een nieuw album van deze geweldige band (als mijn bron, RYM, klopt) *O*

Ben benieuwd. Achteraf gezien vond ik hun s/t album een beetje te wisselvallig, zette alleen nog maar 3 nummers ervan op ofzo...maar New Day daarentegen, fantastisch album! Klassieker :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 november 2010 @ 09:21:00 #51
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_89332149
Het is gewoon een 'best of' die uitkomt. Contractuele verplichtingen en zo...
pi_89332232
Zucht :(
Ach nu is het topic gebumpt :D
  dinsdag 30 november 2010 @ 09:37:40 #53
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_89332521
ah, ze gaan ook touren, dat is dan wel weer leuk nieuws.
pi_92666793
We gaan 'm weer kicken :)

Was afgelopen zondag bij een concert van ze in Breda. Waren daar nog meer mensen? Was erg goed iig, echt genoten!
pi_92670893
Zo'n akoestische?
pi_92675346
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:09 schreef Norrage het volgende:
Zo'n akoestische?
Jep, er stond ''Unplugged'', maar zo ''Unplugged'' was het allemaal niet. Ze speelden gelukkig wel mijn favoriete nummer ''If You Don't Go, I Don't Go''.
pi_108964832
15 april staan ze in de kleine Zaal Paradiso, en begin april komt hun nieuwe album uit.
Ik heb er zin an! ^O^
pi_110352803
Ik ga straks naar Paradiso dus voor Absynthe Minded. Heb het nieuwe album eigenlijk nog niet gehoord :o dus ik laat me verassen :D
pi_110372585
Was erg goed! Nieuwe album (ik had get mis, begin mei komt het uit) belooft wat moois te worden :)
pi_111523525
Het nieuwe album op de luisterpaal, en hij is fijn! Wat me bij het concert al opviel en nu bij het luisteren van het album: De Oasis sound is echt heel duidelijk aanwezig, zeker in zijn toch net iets andere stemgeluid dan eerst.
pi_111530476
Ik vind hem ook leuk :)
pi_111569126
Oor voorziet de definitieve doorbraak...ik denk dat ze wel eens gelijk kunnen hebben. In Belgie natuurlijk al lang gebeurd, en zelfs internationaal zijn ze al redelijk bekend. Ik heb al nummers van ze horen langskomen op Amerikaanse alternative/indie-zenders :)

http://oor.nl/#reviews/albums/10315/as_it_ever_was

Ben benieuwd...ik vond het wel zo leuk in de kleine zaal van Paradiso :P
pi_111569225
Gisteren nog in Club 69 voor de voorstelling van hun nieuwe album: http://www.stubru.be/media/herbeleefclub69metabsyntheminded
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:11:06 #64
373176 CrushedTinBox
What goes up must go down.
pi_111571976
Het nieuwe album klinkt goed!
Het leven is een toverbal.
pi_111573536
Als onbekende vind ik het ook een heel goed album! Oasis hoor ik (gelukkig) niet zo.
pi_111577257
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 09:39 schreef kamustra het volgende:
Gisteren nog in Club 69 voor de voorstelling van hun nieuwe album: http://www.stubru.be/media/herbeleefclub69metabsyntheminded
gisteren nog live te zien geweest via Ketnet/Op12 (UPC kanaal 42) en via Cortonville: http://cortonville.com/ec-street/drive-in-video
  woensdag 11 februari 2015 @ 20:46:28 #67
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_149582252
Even een kick om het topic niet dicht te laten gaan.

En om dan maar iets een beetje relevant te posten, 23 februari komt het soloalbum van de frontman uit.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')