abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31139404
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:54 schreef M0NTANA het volgende:
Salomon Kalou wil natuurlijk voor Oranje uitkomen, omdat hij de concurrentiestrijd met Arouna Koné gaat verliezen en bij Ivoorkust bankzitter wordt. Niet aan meewerken, Rita!
Shit, dan moeten we dus snel Koné gaan naturaliseren......en heel snel, voor het te laat is ow wacht...
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:04:54 #202
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31139599
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:54 schreef M0NTANA het volgende:
Salomon Kalou wil natuurlijk voor Oranje uitkomen, omdat hij de concurrentiestrijd met Arouna Koné gaat verliezen en bij Ivoorkust bankzitter wordt. Niet aan meewerken, Rita!

Hoeveel keer heeft Kone al gespeeld voor Ivoorkust?
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:15:43 #203
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31166761
Wanneer in de winterstop Feyenoord helemaal is teruggevallen en clubs uit Italië, Spanje, Portugal of Frankrijk interesse tonen in Salomon Kalou, vergeet hij dat Nederlands paspoort direct en is hij vertrokken uit ons land. Zijn zaakwaarnemers hebben het goed gezien, dat Salomon Kalou mét Nederlands paspoort beter in de markt ligt, dan zonder, maar daar moet Rita niet aan meewerken!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:08:07 #204
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31168900
quote:
Kalou mist mogelijk cruciaal duel Ivoorkust

Bonaventura Kalou dreigt de interland van Ivoorkust met Sudan te moeten missen. De aanvoerder van Ivoorkost kampt met een liesblessure, die hij afgelopen weekend in de competitiewedstrijd tegen FC Nantes opliep.

Ivoorkust speelt zaterdag tegen Sudan. Die wedstrijd is voor de Afrikanen de laatste kans op een WK-ticket. Daarnaast zal Ivoorkust geholpen moeten worden door Egypte, dat op bezoek gaat bij Kameroen. Indien Egypte minimaal gelijkspeelt en Ivoorkust weet te winnen, zal Ivoorkust zich direct plaatsen voor het WK.
Salomon Kalou en Arouna Koné in de spits, Ivoorkust blij, wij blij, Rita Verdonk blij. Best gelopen!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:31:24 #205
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31173020
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:15 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer in de winterstop Feyenoord helemaal is teruggevallen en clubs uit Italië, Spanje, Portugal of Frankrijk interesse tonen in Salomon Kalou, vergeet hij dat Nederlands paspoort direct en is hij vertrokken uit ons land. Zijn zaakwaarnemers hebben het goed gezien, dat Salomon Kalou mét Nederlands paspoort beter in de markt ligt, dan zonder, maar daar moet Rita niet aan meewerken!
Dat kan misschien zo zijn - maar als dat zo is mag coach Verdonk dat opgeven als reden. Ze mag gewoon wel aangeven waarom ze nu niet de officiele adviezen overneemt - in tegenstelling tot eerdere gevallen wanneer ze wel de officiele adviezen wel overnam.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:13:03 #206
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31222648
Klopt ook wel, als je puur naar de reglementen kijkt, is Rita Verdonk erg vreemd bezig. Maar als ik naar dit geval op zich kijk, vind ik de afwijzing op meerdere gronden zéér terecht.
pi_31222798
Goeie speler voor op de vleugel, en Robben op rechts. Levert meer rendement op dan Persie, Kuijt of Castelen. Als ie tenminste de vorm haalt van vorig seizoen.

Naturaliseren die hap, voordat D'land zich meldt.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:26:16 #208
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31222855
Laat onze Oosterburen maar komen, win liever ván hem op het WK, dan mét hem.
pi_31222937
Mogen we jou dan wel lynchen als ie met D'land de winnende treffer tegen ons scoort ?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:40:36 #210
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31223122
Dat heb ik er voor over. Laat Boulah hem voor die tijd maar door tweeën schoppen, de landverrader.
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:49:22 #211
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31329009
quote:
Salomon Kalou kiest niet alsnog voor Ivoorkust

Salomon Kalou geeft niet toe aan de verleiding zich beschikbaar te stellen voor Ivoorkust, nu zijn vaderland zich geplaatst heeft voor het WK. De aanvaller van Feyenoord zet de strijd om een Nederlands paspoort voort.

'Hij zal niet voor Ivoorkust gaan spelen', benadrukt Kalou’s zaakwaarnemer Jan de Visser tegenover de GPD-bladen. 'Toen Salomon de procedure om Nederlan-der te worden startte, een jaar geleden, stond Ivoorkust er ook goed voor in de kwalificatie. Dus als het alleen om het WK zou gaan, had hij toen ook voor zijn land kunnen gaan spelen. Zijn keuze is niet voor één WK, voor één maand.'

De twintigjarige aanvaller, wiens oudere broer Bonaventure wel voor Ivoorkust uitkomt, hoopt er op het WK met Oranje bij te zijn. Bij minister Rita Verdonk ving hij bot maar voor de rechter hoopt Kalou alsnog in aanmerking te komen voor een versnelde naturalisatieprocedure. Bondscoach Marco van Basten heeft al toegezegd hem bij het Nederlands elftal te halen.
Kut! Maar gelukkig duurt het nog een paar maanden, voor het WK begint.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:21:48 #212
123170 alors
zlata1234
pi_31368840
quote:
Geplaatst op 11-10-2005 10:19
Rechter verleent Kalou voorrang

GPD

DEN HAAG - De rechtszaak van Feyenoord-spits Salomon Kalou tegen minister Rita Verdonk van vreemdelingenzaken wordt door de bestuursrechter met voorrang behandeld.

De advocaten van de 20-jarige Ivoriaan hebben de Rotterdamse rechtbank kunnen overtuigen van het 'spoedeisend belang' van de zaak. Die dient nu op 25 november. Kalou stapte naar de rechter, nadat Verdonk tot twee keer toe zijn aanvraag tot versnelde naturalisatie had afgewezen.

Advocaat J. Kroes van de speler is blij met het besluit van de rechtbank. ,,Dat de zaak snel moet worden behandeld, lijkt me duidelijk, met het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland voor de deur."

Volgens de rechtbank in Rotterdam wordt er wel vaker voorrang verleend wegens een spoedeisend belang. Dan moet gedacht worden aan iemand die een verblijfsvergunning nodig heeft om in Nederland te kunnen studeren terwijl zijn opleiding op korte termijn begint. Of iemand die bij de bevalling van een familielid wil zijn.

De rechtszaak volgt twee maanden nadat Kalou beroep had aangetekend bij de rechtbank. De normale procedure duurt gemiddeld zes maanden tot een jaar. Een positief besluit van de rechter zou in dat geval voor Kalou waarschijnlijk te laat zijn gekomen om nog voor Nederland in actie te komen op het WK.

Het kamp-Kalou zegt nog geen beslissing te hebben genomen over het oproepen van getuige-deskundigen. Eerder zinspeelden de advocaten van de Ivoriaan daar wel op. Zo noemden ze als mogelijke kandidaten bondscoach Marco van Basten, Johan Cruijff en de Maastrichtse hoogleraar Nationaliteitsrecht Gerard-René de Groot.
bron
know'm sayin?
word? word.
pi_31373515
Hopelijk blijft het alleen bij voorrang verlenen..

woensdag 12 oktober 2005 @ 08:59:14 #214
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31376916
Van mij mogen ze hem de vernieling intrappen, Salomon Kalou met Oranje op het WK in Duitsland? Dan is het interlandvoetbal helemaal verpest, dan verdwijnt mijn laatste stukje binding met Oranje.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:01:59 #215
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31376951
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:59 schreef M0NTANA het volgende:
Van mij mogen ze hem de vernieling intrappen, Salomon Kalou met Oranje op het WK in Duitsland? Dan is het interlandvoetbal helemaal verpest, dan verdwijnt mijn laatste stukje binding met Oranje.
John de Wolf voor 1 keer laten terugkomen bij Feyenoord. Probleem opgelost
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:52:55 #216
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31404166
Waar zouden Johan Cruijff en Rita Verdonk het gisterenavond, tijdens NL - Macedonië, over gehad hebben?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 10:57:44 #217
8369 speknek
Another day another slay
pi_31404297
Nou Ivoorkust is geplaatst en Kalou wil nog steeds Nederlander worden, lijkt me wel duidelijk dat hij liever met Oranje naar het WK gaat. Natuurlijk ook om makkelijk naar AC Milan te gaan, maar toch.
Met Kalou en Kuyt in Oranje kunnen we tenminste die vervelende Von Nistelrooij lozen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 11:02:23 #218
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31404395
Ruud van Nistelrooij is ook niet mijn persoonlijke favoriet, maar is wél een geboren en getogen Nederlander, dus altijd nog liever Ruud van Nistelrooij in plaats van Salomon Kalou.
pi_31408502
quote:
Jurgen Klinsmann is niet van plan contact op te nemen met Bayern Munchen-verdediger Valerien Ismael. De Franse verdediger heeft al meerdere keren aangegeven graag voor de Duitsland in actie te komen op het WK 2006, maar de Duitse bondscoach zal geen beroep op hem doen.

“Ik wacht op een telefoontje van Jurgen Klinsmann,” aldus Ismael tegenover Football Italia. De 30-jarige verdediger speelt nu voor het derde seizoen in Duitsland en kan in aanmerking komen voor de Duitse nationaliteit.

“Dat telefoontje zal helemaal nooit komen. Het is een goede voetballer, maar hij heeft geen directe relatie met Duitsland,” reageert Klinsmann.
Klinsmann begrijpt het helemaal
pi_31408703
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:44 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ja, die selecteert gewoon een genaturaliseerde Braziliaan, een genaturaliseerde Zwitser en 2 geboren Polen voor de laatste interland van der Mannschaft
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_31414161
En Asamoah.

Overigens, wie is volgens jou de genaturaliseerde Braziliaan dan, aangezien Kuranyi uit 3 landen mocht kiezen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31436020
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:39 schreef methodmich het volgende:
En Asamoah.

Overigens, wie is volgens jou de genaturaliseerde Braziliaan dan, aangezien Kuranyi uit 3 landen mocht kiezen.
Asamoah was niet geselecteerd bij mijn weten.

En Kuranyi is die Braziliaan. Die heeft is inderdaad niet genaturaliseerd, maar heeft z'n Duitse paspoort van z'n vader. Maar is verder geboren en getogen in Brazilie (minus 1 jaartje Panama). Ik geloof dat ie pas op z'n 17 vanwege z'n voetbalcarriere naar Duitsland is vertrokken.
pi_31442974
Asamoah zit al jaren bij de selectie, maar is nu geblesseerd.

Volgens mij was Kuranyi iets jonger, maar het blijft een opmerkelijke keuze inderdaad.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:17:10 #224
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31527014
Lekker belangrijk wat Duitsland (of België of Zwitserland) doet, wij hebben geen spelers van buitenaf nodig. We kunnen het zelf wel redden, zoals we altijd hebben gedaan.
pi_31530299
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 09:17 schreef M0NTANA het volgende:
Lekker belangrijk wat Duitsland (of België of Zwitserland) doet, wij hebben geen spelers van buitenaf nodig. We kunnen het zelf wel redden, zoals we altijd hebben gedaan.
Is het echt nodig om na elke reactie van een ander in dit topic steeds weer te reageren met niets zeggende one- of two-liners waarin je jezelf continue blijft herhalen en je absoluut geen (nieuwe) inhoudelijke argumenten, meningen of nieuwsfeiten aandraagt? Ik geloof dat de helft van de posts in dit topic zo'n beetje van jou is onderhand en de laatste 20 dragen geloof ik al niet meer bij aan de discussie
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:42:19 #226
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31530682
Excuses Sack_Blabbath, maar je moet mijn niets zeggende one- of two-liners waarin ik mijzelf continue blijf herhalen en absoluut geen (nieuwe) inhoudelijke argumenten, meningen of nieuwsfeiten aandraag zien als nieuwe inpulsen, waardoor ik hoop dat de discussie weer nieuw leven ingeblazen wordt. Daarentegen vind ik het niet relevant of Duitsland nu één, twee of meer genaturaliseerde voetballers opstelt in haar oefeninterlands, dat draagt toch ook niets bij aan de discussie rondom Salomon Kalou?
pi_31530998
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:42 schreef M0NTANA het volgende:
Excuses Sack_Blabbath, maar je moet mijn niets zeggende one- of two-liners waarin ik mijzelf continue blijf herhalen en absoluut geen (nieuwe) inhoudelijke argumenten, meningen of nieuwsfeiten aandraag zien als nieuwe inpulsen, waardoor ik hoop dat de discussie weer nieuw leven ingeblazen wordt. Daarentegen vind ik het niet relevant of Duitsland nu één, twee of meer genaturaliseerde voetballers opstelt in haar oefeninterlands, dat draagt toch ook niets bij aan de discussie rondom Salomon Kalou?
Als iemand een vergelijkbare situatie aandraagt uit Duitsland, en de bijbehorende reactie van de Duitse bondcoach dan zijn dat dingen die betrekking hebben op de discussie en die nieuws- en opiniewaarde hebben. Als er dan vervolgens op gewezen wordt dat dezelfde Klinsmann A zegt en B doet dan is dat ook relevant. Dit soort posts bijvoorbeeld voegen daarentegen niets toe, zeker niet als je al duizend keer hebt laten weten hoe je over de zaak denkt:
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:40 schreef M0NTANA het volgende:
Dat heb ik er voor over. Laat Boulah hem voor die tijd maar door tweeën schoppen, de landverrader.
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:59 schreef M0NTANA het volgende:
Daarnaast heb je ook best nuttige dingen aangedragen in dit topic en heb je ook best leuk meegediscuseerd. Maar je laatste rits posts zijn allemaal loze posts die eigenlijk alleen maar herhalen dat je Kalou er niet bij wil hebben. Dat weten we zo onderhand wel. Als je de discussie echt nieuw leven wil inblazen, wat mij best een mooi streven lijkt, dan moet je dat doen door met nieuwe informatie te komen. Of om je mening stevig te onderbouwen, en dat doe je niet met posts van 1 of 2 zinnen. Daar heb je toch echt een paar alinea's voor nodig met feiten, stellingen en argumenten.

Daarnaast moet je dit niet opvatten als een soort van aanval, ik was alleen al die loze berichten een beetje zat. Je reacties die wel iets toevoegen zijn natuurlijk wel gewenst
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:24:11 #228
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31532875
Helder, laat ik dan nog eenmaal mijn opvatting over de kwestie Salomon Kalou uiteenzetten:

Salomon Kalou wil voor vervroegde naturalisatie in aanmerking komen, zodat hij kan uitkomen voor Oranje op het WK van 2006 in Duitsland. Strikt volgens de regels zou hij hiervoor in aanmerking kunnen komen, aangezien ook Mia Audina (badminton) en Lornah Kiplagat (atletiek) hiervoor in aanmerking kwamen. De echt kenners zoals Johan Cruijff en Marco van Basten adviseren minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) dan ook deze versnelde procedure door te zetten, de minister wil hier echter niets van weten. Salomon Kalou komt hierdoor dus pas in 2008 in aanmerking voor een Nederlands paspoort. Tot zover de feiten.

Als we kijken naar de eerdere gevallen, lijkt het logisch dat Salomon Kalou ook denkt hiervoor in aanmerking te komen. De reden waarom Rita Verdonk hem toch géén Nederlands paspoort toewijst is echter niet geheel duidelijk, wellicht omdat Salomon Kalou individueel niet in staat in om Nederland successen te brengen, in een teamsport zoals voetbal kan dit ook simpelweg niet. Dit is de enige goede reden die ik kan bedenken, welke Rita Verdonk er toe heeft besloten Salomon Kalou de versnelde procedure niet te laten doorlopen. Dus strikt volgens de regels zijn we het allemaal wel met elkaar eens dat het besluit van Rita Verdonk vreemde is.

Ikzelf ben heel fel tegen Salomon Kalou in Oranje, niet vanwege de wetgeving in Nederland, maar puur uit gevoelsmatig oogpunt. In mijn optiek is het spelen voor Oranje niet de belangrijkste reden van Salomon Kalou, maar puur het papiertje. Het valt niet hard te maken, maar zo'n Nederlands paspoort komt Salomon Kalou wel erg goed uit in verband met zijn voetbaltoekomst, mét Nederlands paspoort vindt hij sneller een (grote) club in de sterkere competities, zoals Italië, Spanje of Engeland. Want Salomon Kalou heeft overduidelijk géén beinding met Nederland, hij is hier slechts bij toeval terechtgekomen, want als zijn broer Bonaventura Kalou bijvoorbeeld bij een club in Belgie had gespeeld, was nu de Belgische nationaliteit een feit geweest.

Daarbij vind ik ook dat Oranje uit Nederlanders dient te bestaan, Salomon Kalou is een Ivoriaan, géén Nederlander. Als we in de toekomst ook de beste spelers uit de eredivisie voor het Nederlands elftal laten uitkomen, kunnen we het interlandvoetbal wel afschaffen. Het heeft er helemaal niets mee te maken dat Salomon Kalou een speler is van Feyenoord en ik supporter ben van Ajax, want ook een buitenlandse Ajacied wil in niet in Oranje. Salomon Kalou moet maar lekker met Ivoorkust naar het WK in Duitsland, samen met broer Bonaventura Kalou en toppers als Aruna Dindane en Arouna Koné de wereld kennis laten maken met hun fabuleuze voetbalkwaliteiten.
pi_31534490
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:24 schreef M0NTANA het volgende:
-knip-
Ik kan me op zich wel redelijk hierin vinden. Hoewel ik niet zo fel tegen Kalou in Oranje ben. Ik zit ook niet echt te wachten op een vreemdelingenlegioen a la Duitsland/Belgie. Maar ik denk ook wel dat Kalou, zeker op termijn, een meerwaarde voor het Nederlands elftal is. En als hij net de ontbrekende schakel is die ons de wereldtitel bezorgd dan sta ik gewoon op de bank te juichen voor hem. Maar aan de andere kant deel ik ook wel je mening dat ie eigenlijk niet zo veel te zoeken heeft in het Nederlands elftal. Het moet wel het Nederlands elftal blijven. Geen willekeurige vreemdelingen elftal. Maar goed, dat is mijn mening, de wetgeving is anders. En ik vind dat regels en wetten belangrijker zijn dan persoonlijke sympathieen of antipathieen.

En daarnaast gaat er maar 1 man over de selectie van het Nederlands elftal: Marco van Basten. Die is aangesteld om uit de beschikbare spelers zijn 11 te kiezen, en als Kalou dalijk tot die beschikbare spelers hoort dan is de keus aan van Basten. Niet aan de andere 16 miljoen bondscoaches. Oftewel: ik zit ook niet op Kalou te wachten, maar als de verantwoordelijken hem wel willen, dan is dat hun keus en zal ik nog even hard juichen voor het Nederlands elftal.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:13:45 #230
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31535699
Volgens mij zijn wij het wel met elkaar eens, we zijn beide van mening dat de beslissing van Rita Verdonk op zijn minst apart is, zeker als je naar vergelijkbare (?) gevallen kijkt. Ik juich deze beslissing echter toe, als is het alleen maar omdat Salomon Kalou dan niet voor Oranje kan uitkomen. Natuurlijk juich je tijdens een WK voor het hele elftal, de hele selectie zelfs. Maar wereldkampioen worden met Salomon Kalou zou ik serieus minder mooi vinden dan zonder. Niemand, ook Marco van Basten en Johan Cruijff niet, kunnen zeggen of Salomon Kalou een meerwaarde is voor Oranje, dat zal altijd later blijken. Ikzelf denk dat Salomon Kalou niet de ontbrekende schakel is om volgend jaar wereldkampioen te worden.
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:20:45 #231
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32171273
quote:
Salomon Kalou: 'Ivoorkust lonkt'

Salomon Kalou kiest mogelijk alsnog voor Ivoorkust. De Feyenoorder zei tegenover de GPD-bladen dat het Afrikaanse land geen gesloten boek is, ondanks het feit dat hij dolgraag met Oranje naar het WK wil.

De druk uit Ivoorkust mist zijn uitwerking niet op Kalou. De aanvaller voelt zich meer en meer geroepen alsnog voor zijn geboorteland te kiezen. "De beslissing om Nederlander te worden is er nog steeds, maar alle mensen van wie ik houd in Ivoorkust vragen me om voor Ivoorkust te spelen. Dat maakt het moeilijker."

De definitieve beslissing van Kalou laat nog zeker enkele weken op zich wachten. Op 26 maart buigt de bestuursrechter in Rotterdam zich over de naturalisatiezaak. Als hij de Ivoriaan in het gelijk stelt dan gaat de zaak voor advies naar de Raad van State, waarna minister Verdonk het laatste woord heeft.
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:21:28 #232
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32171283
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:20 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
Dag Dag
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:24:11 #233
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32171332
Oud nieuws. Lekker voor Ivoorkust gaan spelen.
A.M.A.B
pi_32171529
Blijft vreemd dat na de Raad van State een ministertje nog uit eigen belang de boel kan 'redden'..
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:14:46 #235
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32172217
In de vorm waarin Salomon Kalou nu verkeert, is hij derde spits achter Arouna Koné en Aruna Dindane.
pi_32172832
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:14 schreef M0NTANA het volgende:
In de vorm waarin Salomon Kalou nu verkeert, is hij derde spits achter Arouna Koné en Aruna Dindane.
Didier Drogba?
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:56:39 #237
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32173165
Of course, dat is natuurlijk de onbetwiste nummer één. Salomon Kalou wordt dus de vierde spits van Ivoorkust tijdens het WK. Daarom wilde hij natuurlijk ook voor Oranje uitkomen, daar heeft hij alleen Ruud van Nistelrooij en Dirk Kuijt voor zich.
pi_32174803
Ze hebben Ibrahima Bakayoko ook nog lopen.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 23 november 2005 @ 14:20:32 #239
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32507206
quote:
Van Basten getuigt in rechtszaak Kalou

ROTTERDAM - Bondscoach Marco van Basten zal vrijdag als getuige optreden in een rechtszaak die Feyenoord-voetballer Salomon Kalou heeft aangespannen tegen minister Verdonk (integratie en vreemdelingenzaken). Dat meldt de website van de Rotterdamse club. De Afrikaanse aanvaller is in beroep gegaan tegen de afwijzing van zijn verzoek tot versnelde naturalisatie.

Van Basten is vanaf het begin voorstander geweest van versnelde naturalisatie van de 20-jarige Ivoriaan. De bondscoach had, net als Johan Cruijff, schriftelijk verklaard dat Kalou een verrijking zou zijn voor het Nederlandse voetbal. Ditmaal komt Van Basten persoonlijk getuigen. Kalou wordt verder ondersteund door professor G.R. De Groot van de Universiteit van Maastricht die als deskundige zal optreden.

Het eerste verzoek van Kalou om versneld een Nederlands paspoort te verkrijgen werd afgewezen. Omdat het bezwaar tegen de afwijzing eerder ongegrond werd verklaard dient vrijdag voor de bestuursrechter van de Rotterdamse rechtbank het beroep dat de voetballer aantekende. Zowel de advocaat van Kalou, als de advocaat van de staat zullen dan hun pleidooi houden. Een uitspraak volgt dan circa vier weken later.
Marco van Basten is motorisch intellectueel hoogbegaafd zeggen ze dan, beetje jammer blijft het.
pi_32507579
De prestaties van de afgelopen weken laten zien dat Verdonk gelijk heeft
pi_32509447
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:20 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Marco van Basten is motorisch intellectueel hoogbegaafd zeggen ze dan, beetje jammer blijft het.
Ja of het ligt aan jouw intellectueel niveau
  woensdag 23 november 2005 @ 16:01:46 #242
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32510124
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
De prestaties van de afgelopen weken laten zien dat Verdonk gelijk heeft
idd, heeft lang niet gescoord.
pi_32561854
quote:
Van Basten: WK-ticket voor Kalou

Uitgegeven: 25 november 2005 10:51
Laatst gewijzigd: 25 november 2005 11:08

ROTTERDAM - Feyenoorder Salomon Kalou is, indien in het bezit van een Nederlands paspoort, zeker van een plaats in de selectie van Oranje voor het wereldkampioenschap voetbal, komende zomer in Duitsland. Dat bevestigde bondscoach Marco van Basten vrijdag voor de rechtbank in Rotterdam op een directe vraag van bestuursrechter A. van 't Laar.

"Salomon is een uitzonderlijk talent met bijzondere kwaliteiten. Hij kan in een kleine ruimte met weinig tijd de juiste oplossing vinden. Voor hemzelf en voor zijn ploeggenoten. Hij kan het verschil maken. Arjen Robben kan dat ook. Maar we zijn te veel afhankelijk van hem. Als hij is geblesseerd, hebben we vrij veel moeite om te winnen van zwakkere tegenstanders. Daarom willen we heel graag Kalou naar het WK meenemen", betoogde Van Basten.

WK-ticket

Die benadrukte daarna op verzoek van de bestuursrechter nog eens duidelijk dat er absoluut een WK-ticket voor de Feyenoorder klaarligt.

De bondscoach van Oranje was door het Kalou-kamp als getuige-deskundige opgeroepen in de zaak die de spits uit Ivoorkust tegen minister Verdonk heeft aangespannen. De 20-jarige Afrikaan, vrijdag aanwezig bij de rechtszitting, wil via een versnelde naturalisatieprocedure in aanmerking komen voor een Nederlands paspoort. Daardoor zou hij met Oranje kunnen deelnemen aan het WK.

Verdonk

Verdonk wees eerder dit jaar twee keer een verzoek van Kalou af. Volgens de bewindsvrouw voldoet de Ivoriaan niet aan alle voorwaarden. Verdonk is van mening dat de aanvaller van Feyenoord de normale procedure moet doorlopen, waarbij buitenlanders pas na vijf jaar het Nederlanderschap kunnen verkrijgen. Dat betekent voor Kalou, die in 2002 naar Rotterdam kwam, dat hij pas in 2008 over een paspoort kan beschikken. Volgens Verdonk is Kalou jong genoeg om daarop te kunnen wachten.

De minister vindt dat de Feyenoorder nog te weinig is ingeburgerd. Ze is bovendien bang dat Kalou snel naar een grote buitenlandse club vertrekt zodra hij in het bezit is van een Nederlands paspoort. Volgens J. Kroes, de advocaat van Kalou, is daarvan geen sprake. "Salomon heeft geen intenties om naar het buitenland te gaan. Hij wil wel graag de Nederlandse nationaliteit.

Verhuizing

Als hij die niet krijgt, kan hij echter niet uitsluiten dat hij voor een ander nationaal elftal gaat spelen. Maar dat heeft met een verhuizing naar het buitenland niets te maken."

Versnelde naturalisatie is mogelijk als sprake is van een bijzonder geval en van een gewichtig Nederlands belang. Naast Van Basten en diens leermeester Johan Cruijff ("Kalou zorgt voor een enorme kwaliteitsimpuls") vinden ook de Tweede Kamerleden Nawijn (Groep-Nawijn), Marijnissen (SP) en Bos (PvdA) dat de jonge Feyenoorder een verrijking is voor het Nederlandse voetbal.

Sportief belang

Staatssecretaris Ross (Sport) ziet eveneens het sportieve belang. Haar positieve advies legde Verdonk evenwel naast zich neer.

Volgens de bewindsvrouw is het Nederlands elftal nog niet afhankelijk van Kalou. "Het is niet aannemelijk dat hij nu al een grote bijdrage kan leveren aan Oranje", schreef Verdonk in mei aan de advocaat van de voetballer. Die opmerking werd in de Nederlandse voetbalwereld met enige hoon ontvangen. Volgens waarnemers ging Verdonk met deze uitlating op de stoel van bondscoach Van Basten zitten.
bron: www.nu.nl
Toch wel opmerkelijk dat Kalou, zo jong, blijkbaar makkelijk ingepast kan worden in het elftal voor Duitsland.

Vrijwel geen enkele andere Nederlander is al zeker voor deelname aan het wk.
Atje zeggen is adje doen!
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:46:09 #244
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32561975
Opflikkeren met die kut Kalou. Als die gast in Oranje speelt, ga ik een andere wedstrijd kijken. Beetje spelers naturaliseren om je nationale elftal beter te maken
We hebben genoed goede spelers.
Go Verdonk!
quote:
Volgens waarnemers ging Verdonk met deze uitlating op de stoel van bondscoach Van Basten zitten.
En gaat Van Basten niet op de stoel van Verdonk zitten dan?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:47:49 #245
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32562022
Marco van Basten MOET dit ook wel verklaren om zijn getuigenis van belang te maken, maar het zegt niets over een eventuele daadwerkelijke selectie. Als buitenspeler wil (en kan) Salomon Kalou niet spelen bij Feyenoord, dus ook in Oranje zal hij in aanmerking moeten komen voor de spitspositie. Met Ruud van Nistelrooij, Roy Makaay en Dirk Kuijt heb je daar gewoon simpelweg betere alternatieven en ook Patrick Kluivert, Klaas-Jan Huntelaar en Jan Vennegoor of Hesselink komen daar (mits in vorm) nog voor in aanmerking.

Marco van Basten wil de mogelijkheid hebben Salomon Kalou te selecteren, maar in de vorm waarin de Feyenoord-spits verkeert, zou hij NIET worden geselecteerd door San Marco, daar ben ik van overtuigd.
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:49:52 #246
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32562080
Hoe vaak wil Salomon nu "NEE" horen van Verdonk?
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:54:41 #247
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32562222
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:49 schreef DeTolk het volgende:
Hoe vaak wil Salomon nu "NEE" horen van Verdonk?
Wellicht beter een duidelijke "NON" voor Salomon Kalou, aangezien hij de Nederlandse taal niet machtig is?

Salomon Kalou
pi_32562447
Toch maakt Van Basten het zichzelf dan wel lastig als Verdonk door de rechter wordt geroepen terug te komen op haar beslissing. Of moet hij dan vriendelijk aan Feyenoorders premies gaan uitloven hem vlak voor het WK op een training te blesseren?
Atje zeggen is adje doen!
pi_32563275
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:44 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Daarom speelt Rafael in Jong Duitsland en spelen Kuranyi, Asamoah wel onder hem.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 25 november 2005 @ 12:33:37 #250
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_32563286
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:47 schreef M0NTANA het volgende:
Marco van Basten MOET dit ook wel verklaren om zijn getuigenis van belang te maken, maar het zegt niets over een eventuele daadwerkelijke selectie. Als buitenspeler wil (en kan) Salomon Kalou niet spelen bij Feyenoord, dus ook in Oranje zal hij in aanmerking moeten komen voor de spitspositie. Met Ruud van Nistelrooij, Roy Makaay en Dirk Kuijt heb je daar gewoon simpelweg betere alternatieven en ook Patrick Kluivert, Klaas-Jan Huntelaar en Jan Vennegoor of Hesselink komen daar (mits in vorm) nog voor in aanmerking.

Marco van Basten wil de mogelijkheid hebben Salomon Kalou te selecteren, maar in de vorm waarin de Feyenoord-spits verkeert, zou hij NIET worden geselecteerd door San Marco, daar ben ik van overtuigd.
Wel raar dan dat MvB keihard naar voren brengt dat Kalou een WK-ticket krijgt als hij genaturaliseerd wordt.

Maar voor de rest ben ik het met je eens, Kalou heeft dit seizoen nog niets bijzonders laten zien, we hebben op dit moment gewoon betere spitsen.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_32563616
een vraagje tussendoor is boateng niet een beetje 'tzelfde geval die kwam toch uit ghana en zit/zat nu wel in de nederlandse selectie..?
pi_32563714
die heeft denk ik niet versneld een paspoort gehad.
Kan best zijn dat hij eerst 10 jaar in Nederland heeft gewoond.
Hij speelde in elk geval in 1994 toen hij 19 was voor Excelsior en daarna 3 seizoenen voor Feyenoord.
pi_32563956
Boateng is in Nederland opgegroeid en niet voor werk naar Nederland gekomen.

Maar wat mij betreft mogen Hersi, John, Boateng ook voor hun thuisland uitkomen en zou ik er ook niet wakker van liggen als Boula, Aissati, Afellay en Yildirim voor Marokko en Turkije kiezen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32564068
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 12:58 schreef fernando_redondo het volgende:
Maar wat mij betreft mogen Hersi, John, Boateng ook voor hun thuisland uitkomen
Dat thuisland is gewoon Nederland...
pi_32564280
Waarom?
pi_32564333
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:11 schreef fernando_redondo het volgende:
Waarom?
Waarom niet?
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:26:03 #257
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32564649
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat ze zelf aangegeven hebben te twijfelen voor Nederland uit te komen, waaruit ik concludeer, dat ze geen vaderlands-gevoel hebben bij Nederland. Ditzelfde geldt voor Kalou, die alleen uit puur commerciële redenen onze trots Oranje wil uitbuiten.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:27:26 #258
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32564693
fernando_redondo, zit nou niet zo bijdehand de discussie te zoeken. Je weet zelf ook wel dat de gevallen Youssouf Hersi, Collins John, George Boateng, Khalid Boulahrouz, Ismael Aisatti, Ibrahim Afellay en Ugur Yildirim totaal niet te vergelijken zijn met Salomon Kalou. De door jou aangedragen buitenlanders waren woonachtig in Nederland en bleken later grote voetbaltalenten, Salomon Kalou kwam als talentvolle voetballer zijn broer achterna en heeft NIETS met Nederland, toevallig heeft hij (op dit moment) een Nederlandse werkgever.
pi_32564792
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:26 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Omdat ze zelf aangegeven hebben te twijfelen voor Nederland uit te komen, waaruit ik concludeer, dat ze geen vaderlands-gevoel hebben bij Nederland. Ditzelfde geldt voor Kalou, die alleen uit puur commerciële redenen onze trots Oranje wil uitbuiten.
Ik heb anders nog nooit gehoord of gelezen dat Boateng en John hebben getwijfeld tussen Ghana/Liberie en Nederland, volgens mij zuig je dat uit je duim. En volgens mij was het van Hersi ook alleen een hersenspinsel omdat ie toch weinig kans maakt om ooit voor oranje uit te komen.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:09:32 #260
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32565994
Ik vind dit zo vreselijk achterlijk van van Basten. Hiermee zakt hij echt van top naar heel laag in mijn waardering. Hoe kan hij zo'n jongen er nou bij willen hebben

Echt te zielig voor woorden dit

En daarbij, we hebben toch veel betere Nederlandse spitsen rondlopen?
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:13:44 #261
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32566123
Ach, zo was m'n reactie eerst ook. De eerste echte grote flater van Marco. En hoewel ik liever nooit een Kalou in Oranje zou zien, en hij op dit moment gezien zijn vorm absoluut niet geselecteerd zou mogen worden, is dit natuurlijk wel het enige wat Marco kan zeggen om Salomon dat paspoort wel te bezorgen. Al zou ik het prachtig vinden wanneer hij dat paspoort zou krijgen en niet geselecteerd zou worden.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:14:40 #262
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32566162
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:09 schreef PLAE@ het volgende:
En daarbij, we hebben toch veel betere Nederlandse spitsen rondlopen?
Een Kalou in bloedvorm zou aan de rechterkant wat toe kunnen voegen, als vleugelspeler. Op links ook als Robben een knipperlicht-fitheid houdt.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:23:23 #263
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32566453
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:14 schreef twi het volgende:

[..]

Een Kalou in bloedvorm zou aan de rechterkant wat toe kunnen voegen, als vleugelspeler. Op links ook als Robben een knipperlicht-fitheid houdt.
Kalou is gewoon not done. Al was hij zo goed als Maradonna/Ronaldinho/Romario.

En ik vind het helemaal geen betere speler dan de Nederlanders die wij klaar hebben staan voor de voorlinie.
Er is trouwens ook nog Daniel de Ridder
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:30:28 #264
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32566694
*proest* Daniel de Ridder. Sorry hoor, maar dat is gewoon een gevalletje Arnold Bruggink. Die strijdt nog om de eer van meeste aantal jeugdinterlands met Arnold, en dan is 't voorbij.
pi_32568134
Ik vind dit ook vreemd. Marco zou moeten zeggen dat Kalou een grote kanshebber is, maar een zekerheidje is veel te overdreven.
www.thuisuiteten.nl
pi_32568275
Wat mij betreft heeft die Verdonk helemaal gelijk. Hij heeft een werkvergunning en mag gewoon werken hier in Nederland, maar voor de rest moet ie ook gewoon wachten net als al die andere asielzoekers en illigalen.
Die Van Basten komt zo toch ook niet meer geloofwaardig over door de beste Nederlandse voetballers dadelijk thuis te laten voor een asielzoeker.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:23:29 #267
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32568301
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:22 schreef vloedgolf3007 het volgende:

Die Van Basten komt zo toch ook niet meer geloofwaardig over door de beste Nederlandse voetballers dadelijk thuis te laten voor een asielzoeker.
amen
pi_32568469
Kalou kan zeker ook op de vleugels goed uit de voeten. Noem eens een paar Nederlandse vleugelspelers die beter zijn dan hij? Dan kom je ook niet verder dan Robben en evt. Van Persie en misschien v/d Meijde.
pi_32568685
Nee, maar het gaat er mij om dat er NEDERLANDERS in het NEDERLANDS elftal staan en dat we niet allemaal met onze stomme kop achter een balartiest met een werkvergunning aan moeten gaan rennen. Daarnaast hebben al die andere asielzoekers net zoveel rechten als Kalou en dus moet hij ook maar even wachten op het Nederlandse paspoort. En met 1 goede speler wordt je trouwens ook geen Wereldkampioen hoor. Als Vlaar weer eens van dit stomme ballen kopt of niet oplet, dan verlies dus net als tegen Italie hoor.
pi_32568748
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:35 schreef vloedgolf3007 het volgende:
Nee, maar het gaat er mij om dat er NEDERLANDERS in het NEDERLANDS elftal staan en dat we niet allemaal met onze stomme kop achter een balartiest met een werkvergunning aan moeten gaan rennen. Daarnaast hebben al die andere asielzoekers net zoveel rechten als Kalou en dus moet hij ook maar even wachten op het Nederlandse paspoort. En met 1 goede speler wordt je trouwens ook geen Wereldkampioen hoor. Als Vlaar weer eens van dit stomme ballen kopt of niet oplet, dan verlies dus net als tegen Italie hoor.
Daar ben ik het mee eens.

Ik reageerde op die mensen die zeggen dat er betere Nederlandse spelers op zijn plaats kunnen staan. Dat je het er niet mee eens bent dat Kalou Nederlander wordt, daar kan ik me in vinden, maar kom dan wel met de juiste argumenten
pi_32569272
Hij moet het probleem aan de rechterkant voorin oplossen. Dat is nu al zo vaak tussen de regels door gezegd. Cruijff zei het nog bij Barend en van Dorp. Hij wordt in Oranje de rechterspits.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:56:44 #272
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32569342
Heeft hij bij Feyenoord ooit ook maar één wedstrijd uitgeblonken als rechterspits? Nee.

Misschien heeft hij het in zich, niemand weet dat. Maar op basis van misschien mag hij natuurlijk nooit dat Nederlands paspoort krijgen. Redenen genoeg om het dus af te wijzen, ikzelf kan me geen enkele reden benden waarom Salomon Kalou voor versnelde naturalisatie in aamerking moet komen.
pi_32569454
Dat heeft ie zeker. Hij speelt vaak zat vanaf de rechterkant en linkerkant. In Oranje zal ie met Robben ongetwijfeld veel moeten switchen qua positie op de vleugels. Ze kunnen aan beide zijden spelen.

Het is heel simpel. In het hedendaagse voetbal zijn er maar weinig spelers die in een 1 tegen 1 nog mensen kunnen passeren. Ruud kan het niet. Kuyt kan het niet. Kluivert kan het niet. Van der Vaart kan het niet. Sneijder niet. Etc. Alleen Robben en Kalou wel. De enige manier om het verschil te maken met de speelwijze die Oranje wil gaan spelen, is door het passeren van directe tegestanders op de vleugels en van daaruit zeer dreigend door te komen.

AZ doet het, en heeft er al jaren succes mee. Ajax doet het niet, en daarom is het een puinhoop bij hun met die speelwijze.
pi_32570542
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:22 schreef vloedgolf3007 het volgende:
Wat mij betreft heeft die Verdonk helemaal gelijk. Hij heeft een werkvergunning en mag gewoon werken hier in Nederland, maar voor de rest moet ie ook gewoon wachten net als al die andere asielzoekers en illigalen.
Kalou is geen asielzoeker..

Dat ie niks in Oranje heeft te zoeken ben ik met je eens.
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_32572057
Hij heeft geen Nederlands paspoort en komt van buiten de EU, dus volgens mij ben je dan een (economische) asielzoeker. Is inderdaad een beetje kort door de bocht gezien zijn historie, maar gaat ff om het priciepe.
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:40:09 #276
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_32572465
ik vind het vreemd van van Basten om eerst de beste nederlandse negers (om maar even oneerbiedig te zijn) uit de selectie te halen en vervolgens zo erg pleiten voor een Kalou in Oranje.

kut bondscoach die in zn eigen wereldje zit te trippen
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:49:46 #277
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32572739
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:54 schreef LuukBes het volgende:
Hij moet het probleem aan de rechterkant voorin oplossen. Dat is nu al zo vaak tussen de regels door gezegd. Cruijff zei het nog bij Barend en van Dorp. Hij wordt in Oranje de rechterspits.
Rot toch op. Dat 'probleem' aan de rechterkant is een probleem van het Nederlands elftal. Dan ga je op zoek naar een oplossing daarvoor binnen de +/- 1 miljoen voetballende Nederlanders die er zijn.

Als je dan een of andere Ivoriaan wilt naturaliseren die totaal geen band heeft met dit land, geen woord Nederlands spreekt maar het wel geweldig zou uitkomen om een Nederlands paspoort te krijgen zodat hij volgend jaar lekker in Engeland aan de slag kan....... dan heb je gewoon een steekje los

We zijn toch geen 3e rangsvoetballand als Quatar ofzo dat allerlei mensen moet kopen + naturaliseren om met een representatief elftal op de proppen te komen verdomme
pi_32572852
Kalou moet gewoon voor Ivoorkust gaan voetballen. Ik weet ook wel dat ze daar geen medelijden tonen na een verliespartij, maar het team is goed. ik geef ze een redelijk kans de tweede ronde te halen. Bovendien zal zn hart er ook wel liggen, alleen zn verstand ligt hier.
Kijk voor mij is het helemaal geen probleem als mensen van nationaliteit veranderen. Maar als Kalou Nederlander wordt, hoop ik dat om meer redenen gaat dan alleen het feit dat Nederland beter is. Vind ik een beetje makkelijk, dr moet wel een verschil blijven bestaan tussen clubs en nationale elftallen. Dalijk krijgen we nog een limiet voor het maximaal aantal genaturaliseerde spelers.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:55:27 #279
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32572908
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:53 schreef mcyodogg het volgende:
Kijk voor mij is het helemaal geen probleem als mensen van nationaliteit veranderen. Maar als Kalou Nederlander wordt, hoop ik dat om meer redenen gaat dan alleen het feit dat Nederland beter is.
Het is makkelijker om dan bij een goeie club in een ander Europees land aan de slag te kunnen. Daar is het hem om te doen.
pi_32573032
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:55 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Het is makkelijker om dan bij een goeie club in een ander Europees land aan de slag te kunnen. Daar is het hem om te doen.
Dan had ie beter naar Duitsland kunnen gaan, was ie nu Europeaan geweest.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_32573354
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:49 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Rot toch op. Dat 'probleem' aan de rechterkant is een probleem van het Nederlands elftal. Dan ga je op zoek naar een oplossing daarvoor binnen de +/- 1 miljoen voetballende Nederlanders die er zijn.
Duh, denk je dat ze dat niet gedaan hebben. Wake up. Jij wil spelers als v.d. Meyde, Denneboom, v.d. Bergh, de Ridder, Wooter en Cairo zeker hebben daar. Er is geen goeie rechterspits beschikbaar, op enige afstand van de benodigde kwaliteit is Castelen beschikbaar. Maar als specifieke buitenspelers geen rendement opleveren dan laat ie ze erbuiten, en zet ie een type Kuyt of Meerdink erneer, teamspelers met werkersmentaliteit. Hij heeft liever iemand die het in zich heeft op rechts ook een man te passeren. Kalou dus. Logisch.
quote:
Als je dan een of andere Ivoriaan wilt naturaliseren die totaal geen band heeft met dit land, geen woord Nederlands spreekt maar het wel geweldig zou uitkomen om een Nederlands paspoort te krijgen zodat hij volgend jaar lekker in Engeland aan de slag kan....... dan heb je gewoon een steekje los

We zijn toch geen 3e rangsvoetballand als Quatar ofzo dat allerlei mensen moet kopen + naturaliseren om met een representatief elftal op de proppen te komen verdomme
Kan mij dat nou schelen hoe ie uitziet en wat voor NL's ie spreekt, als ie maar met zijn hart wil vlammen voor NL's elftal en iets extra's toevoegt. Alles moet wijken voor het WK. Met hem erbij heb je 2 sterke vleugels, en meer paniek qua dubbele dekking voor de tegenstanders. Krijgt Ruud ook eens wat ruimte om zijn enige kwaliteit te laten zien in de punt.
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:12:07 #282
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32573418
Spelers nationaliseren om het elftal te versterken is NOT DONE!

Daarom geen paspoort voor Kalou. Laat hem lekker voor Ivoorkust uitkomen.
A.M.A.B
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:15:04 #283
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32573511
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:09 schreef FrikandelSpecialist het volgende:

[..]

Duh, denk je dat ze dat niet gedaan hebben. Wake up. Jij wil spelers als v.d. Meyde, Denneboom, v.d. Bergh, de Ridder, Wooter en Cairo zeker hebben daar.
Ik speel nog liever met 10 man dan met iemand erbij die denkt goh laat ik Nederlander worden dan kan ik volgend jaar in Engeland voetballen.

Of z'n naam nou Kalou, Rosales of Farfan is. Opzouten met die mongool.

Ik wil dat Nederland ver komt op het WK niet een bijeengeraapt zooitje genaturaliseerde buitenlanders.
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:20:52 #284
30919 mitt
Michael Corleone
pi_32573689
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:12 schreef Cart_man het volgende:

En zo is het.

Die Belgen zijn daar goed in en daar heb ik dus echt een grafhekel aan.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:22:24 #285
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32573746
Van Basten; een geniale voetballer, maar een dom mens. Zo dacht van Basten ooit eens dat Jan Modaal 100.000 euro verdient. Die van Basten, denkt zich nu ook nog eens te mogen bemoeien met de Nederlandse politiek en dan heb ik nog niet eens gehad over zijn selectiebeleid, die door diverse analisten in de media, met voetbaltechnische knowhow vele male is afgekraakt.

[offtopic]Zowiezo is 90% van de prof-voetballers (enkele uitzonderingen daargelaten) niet al te bijster wijs en slim, maar vrij arogant ten opzichte van 'normale' mensen, hoewel dat wel enigzins verklaarbaar is, omdat vele hun school niet afmaken. [/offtopic]
pi_32573779
Flikker toch op. Het gaat om 1 speler niet om 11 stuks. En dat geneuzel over Engeland : hij wou dit seizoen toch voor 3 jaar naar PSV. Iedereen wil naar Engeland van NL, Kuyt ook, maar bij hem is het weer slecht.

Kalou in Oranje. Verhuis zelf maar naar Ivoorkust. En ook niet juichen straks als ie scoort en NL het WK wint he. Hup Salamon.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 november 2005 @ 18:24:18 #287
862 Arcee
Look closer
pi_32573815
quote:

Hear, hear.

Nederlands Elftal.

Kalou is geen Nederlander.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:25:35 #288
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32573858
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:23 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
Flikker toch op. Het gaat om 1 speler. En dat geneuzel over Engeland : hij wou dit seizoen toch voor 3 jaar naar PSV. Iedereen wil Engeland van NL, Kuyt ook, maar bij hem is het weer slecht.

Kalou in Oranje. Verhuis zelf maar naar Ivoorkust. En ook niet juichen straks als ie scoort en NL het WK wint he. Hup Salamon.
Volgens mij heb je echt alleen zaagsel daarboven zitten

Of je bent een feyenoord sup van 12. Dat Kalou je held is ofzo
pi_32573869
quote:
Flikker toch op. Het gaat om 1 speler niet om 11 stuks. En dat geneuzel over Engeland : hij wou dit seizoen toch voor 3 jaar naar PSV. Iedereen wil naar Engeland van NL, Kuyt ook, maar bij hem is het weer slecht.

Wat een goede argumenten
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:26:28 #290
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_32573894
quote:

Idd, helemaal mee eens. Ook belachelijk trouwens dat hij sowieso al verzekerd zou zijn van een plaats in de selectie.
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:26:54 #291
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32573907
quote:
Flikker toch op. Het gaat om 1 speler. En dat geneuzel over Engeland : hij wou dit seizoen toch voor 3 jaar naar PSV. Iedereen wil Engeland van NL, Kuyt ook, maar bij hem is het weer slecht.

Ik zal niet juichen voor oranje, wees niet bang.

Het gaat om 1 speler, die geen woord Nederlands kan spreken (ik heb hem iig nog nooit NL's horen praten), echt geen flikker geeft om het Nederlands elftal en alleen maar aan zijn eigen toekomst denkt. Zodra hij dat paspoort binnenheeft is hij weg.
A.M.A.B
pi_32573943
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:25 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Volgens mij heb je echt alleen zaagsel daarboven zitten

Of je bent een feyenoord sup van 12. Dat Kalou je held is ofzo
Jij neuzelt hier een hoop de rondte in dat ie alleen NL'er wil worden omdat ie naar een club in Engeland wil. Dat zijn gewoon 2 verschillende zaken. Clubs en nationale keuzes. Met die domme praat van je.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 november 2005 @ 18:28:12 #293
862 Arcee
Look closer
pi_32573957
quote:

Laten we Rooney, Ronaldinho en Henry ook Nederlander maken. Dan kunnen we pas echt trots zijn op ons Nederlands Elftal.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:29:35 #294
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32574000
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:27 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
Jij neuzelt hier een hoop de rondte in dat ie alleen NL'er wil worden omdat ie naar een club in Engeland wil. Dat zijn gewoon 2 verschillende zaken. Clubs en nationale keuzes. Met die domme praat van je.
ah ok. Volgens jou wil Kalou graag Nederlander worden omdat ie zo houdt van de Nederlandse cultuur en hier voor de rest van z'n leven wil blijven?

Of zou hij misschien Nederlander willen worden omdat hij dan in Engeland aan de slag kan als hij Nederlander is en dat dat allemaal wat moeilijker gaat als hij Ivioriaan is.

Hij kan zowel met Ivoorkust als Nederland naar het WK. Dus nou mag je mij uit gaan leggen waarom meneer Nederlander wil worden
pi_32574012
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:20 schreef mitt het volgende:

[..]
Die Belgen zijn daar goed in en daar heb ik dus echt een grafhekel aan.
Als ze echt goed waren geweest waren ze er wel bij geweest in Duitsland .
pi_32574017
Ik snap heel goed dat hij een NL paspoort wilt. Het is 100 keer handiger dan een Ivoorkustiaans (geen visa en dat gedoe). En ik gun het hem ook wel als hij er recht op heeft.

Ik wil alleen niet dat hij in het NL elftal komt. Vind ik gewoon niet leuk. Dat moeten geboren Nederlanders zijn, net als bij Ivoorkust, geboren Ivoorkustianen moet staan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:15 #297
7889 tong80
Spleenheup
pi_32574055
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vind ik gewoon niet leuk. Dat moeten geboren Nederlanders zijn, net als bij Ivoorkust, geboren Ivoorkustianen moet staan.
John van 't Schip is in Canada geboren.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_32574101
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 18:31 schreef tong80 het volgende:

[..]

John van 't Schip is in Canada geboren.

Brylcream Johny
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:32:45 #299
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32574106
Ik ben er tegen, maar dan moet dat ook in andere sporten gelden,

Ik noem een Mia Audina, Yao Yie (ofzoiets, Mitch Booth, en er zijn er vast nog meer).

Laat Kalou lekker met Ivoorkust naar het WK gaan.
Feyenoord!!! * Barça
pi_32574107
Kalou is net zoals Aissaiti, Afellay en de Guzman lang zat in dit land of zelfs al hun hele leven hier, en heeft zich hier ontwikkeld van jonkie tot topspeler door NL'se trainers, NL's opleidingen en NL's topclubs. Het pas irritant als al die spelers voor Marokko, Duitsland, en weet ik wat gaan spelen als ze hier door NL goed zijn geworden. Zie Nando Rafael.

En die Feyenoorders in dit topic zijn gewoon frustie dat ie dit seizoen slecht speelt en naar PSV wou. Sinds hem dat verboden is speelt ie ook slecht, die jongen had 110% gelijk over positieverbertering en zit nu vast aan een club waar ie zich niet doorontwikkelt. Die hebben gewoon een hekel aan hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')