abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30843459
Stel:
Je hebt een vriendin en je hebt nog geen geslachtsgemeenschap gehad aangezien jullie wachten tot het huwelijk.
Dan blijkt ze ineens zwanger te zijn,
zou je haar geloven als ze zegt dat ze onbevlekt ontvangen is?
Zo nee; waarom niet?
Je gelooft toch ook dat het al eens eerder gebeurd is.
nuff said.
pi_30843783
Ik zou het niet geloven. Jozef geloofde het ook niet en dus kwam er een engel naar hem toe die hem vertelde dat het wel waar was.
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:00:56 #3
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_30843848
Ik zou die Turk/Marokkaan op die hoek in elkaar slaan.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_30843850
Dan is ze waarschijnlijk zwanger van pappie
pi_30844988
zou je haar geloven als ze zegt dat ze onbevlekt ontvangen is?

Als ze Maria heet wel
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_30845972
ik zou het niet geloven omdat het niet voorzegd is.
de enige die op zo'n manier geboren zou kunnen worden is Jezus, en dat is dus al gebeurd, en de volgende keer dat Hij in vlees en bloed terugkomt op aarde is "gelijk een dief in de nacht" en nog een stel van zulke termen, en dus niet 9 maanden lang groeiend in de buik van een vrouw.

daarbij denk ik dat de Bijbel betrouwbaarder is dan een mens.
pi_30846002
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:04 schreef doraantje het volgende:
Maar de Bijbel is toch weer geschreven door mensen?
pi_30846022
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:06 schreef Gatalin het volgende:

[..]

Maar de Bijbel is toch weer geschreven door mensen?
ja, maar geinspireerd door God
  vrijdag 23 september 2005 @ 01:08:35 #9
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_30846061
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:07 schreef doraantje het volgende:

[..]

ja, maar geinspireerd door hun fantasie
Ik ben inmiddels overleden
pi_30846127
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:08 schreef Enchanter het volgende:

[..]

verander mijn woorden niet als je wilt.
als je zelf denkt dat het geinspireerd is door hun fantasie, oke...maar doe niet alsof ik dat zeg.
pi_30846218
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:07 schreef doraantje het volgende:

[..]

ja, maar geinspireerd door God

pi_30846354
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:14 schreef sone_nl het volgende:

[..]

[afbeelding]

die sticker is er door mensen opgeplakt he, niet door God.
en ja, mensen zijn mensen, en mensen zijn nooit hetzelfde.
je hebt de keus gekregen.
als iets nu niet goedgekeurd of afgeraden wordt door de overheid wil dat nog niet zeggen dat het ook niet goed is.
en goed, ja, dat is iets moeilijks, net als de waarheid
pi_30846561
A swing and a miss..

Je bewijst dat het grappig bedoelde plaatje ook nog waar is.
pi_30848658
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:00 schreef sooty het volgende:
Ik zou die Turk/Marokkaan op die hoek in elkaar slaan.
  vrijdag 23 september 2005 @ 08:06:28 #15
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30848682
Nee, ik zou het niet geloven. Bovendien is de onbevlekte ontvangenis van Maria onzin, ze moet *iets* gekregen hebben van een man, want als ze het echt onbevlekt had gedaan was Jezus een meisje geweest. XY chromosoom enzo .
  vrijdag 23 september 2005 @ 08:13:01 #16
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_30848736
Waarom zijn de meeste gelovigen altijd zo snel op hun religieuze pikke getrapt als je aankomt met dat religie de grootste onzin is.
Kom eerst maar eens met bewijzen dat er echt een god bestaat
Ik ben inmiddels overleden
pi_30848754
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:06 schreef Slarioux het volgende:
Nee, ik zou het niet geloven. Bovendien is de onbevlekte ontvangenis van Maria onzin, ze moet *iets* gekregen hebben van een man, want als ze het echt onbevlekt had gedaan was Jezus een meisje geweest. XY chromosoom enzo .
ze hebben gewoon stiekum geneukt met elkaar toen.

Niets om je over te schamen en dan te gaan liegen dat het niet zo is Het gebeurt overal.
  vrijdag 23 september 2005 @ 08:20:55 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_30848795
http://www.skepticsannotatedbible.com/contra/jesus_dad.html altijd leuk dat stukje.

Maar om op de OP in te gaan, nee natuurlijk zou ik haar niet geloven.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_30848841
Nee natuurlijk niet
pi_30848989
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:16 schreef Keiichi het volgende:

[..]

ze hebben gewoon stiekum geneukt met elkaar toen.

Niets om je over te schamen en dan te gaan liegen dat het niet zo is Het gebeurt overal.
Kan ook een vertaalfoutje zijn geweest, het Latijn voor jonge vrouw is hetzelfde als voor maagd. Misschiendat ze daar alleen jonge vrouw werd genoemd, en geen maagd, en wilden de gelovigen er een wonder bijplakken.

Ik geloof niet in zwanger worden zonder een partner, tenzij je aseksueel bent (wat ik nog nooit heb gehoord bij een mens ).
pi_30849034
Als ik een christen was en ik was veroordeeld tot een EO- jongerendag aflopende puistentrut, dan zou ik het misschien niet geloven, maar verder wel mijn bek houden. Ik zou blij zijn dat ik hem er zelf niet in hoefde te prakken.
pi_30849070
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:04 schreef doraantje het volgende:

Whahahahahahahahahahahahahahaha !!!!!!
Mijn God zeg, dat dat soort mensen nog bestaan...
-
  vrijdag 23 september 2005 @ 08:48:26 #23
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_30849094
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:43 schreef Dirkh het volgende:
Als ik een christen was en ik was veroordeeld tot een EO- jongerendag aflopende puistentrut, dan zou ik het misschien niet geloven, maar verder wel mijn bek houden. Ik zou blij zijn dat ik hem er zelf niet in hoefde te prakken.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_30849619
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:46 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Whahahahahahahahahahahahahahaha !!!!!!
Mijn God zeg, dat dat soort mensen nog bestaan...
Halloooo wakker worden, het christendom is een wereldgodsdienst en heeft de meeste aanhangers van alle religies. Circa een derde van de wereldbevolking is christen, wat neerkomt op ongeveer twee miljard mensen. Dat zijn dus allemaal mensen die ervan uitgaan dat de bijbel betrouwbaarder is als de mens. http://nl.wikipedia.org/wiki/Christelijk

Mijn God zeg, dat jouw soort mensen nog bestaan...
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_30849792
Maar wat nou...

als al die 2 miljard mensen een luchtkasteel najagen? Het is heel knap (maar een beetje aandoenlijk) als je kunt geloven in iets wat niet te bewijzen is, maar verwacht niet dat de sceptici ineens om zullen gaan. Ik geloof in wat ik kan zien, niet in verhalen...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_30849831
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:43 schreef Dirkh het volgende:
Ik zie daar altijd best lekkere meiden lopen anders?
pi_30849945
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:16 schreef thefunny het volgende:

[..]

Halloooo wakker worden, het christendom is een wereldgodsdienst en heeft de meeste aanhangers van alle religies. Circa een derde van de wereldbevolking is christen, wat neerkomt op ongeveer twee miljard mensen. Dat zijn dus allemaal mensen die ervan uitgaan dat de bijbel betrouwbaarder is als de mens. http://nl.wikipedia.org/wiki/Christelijk

Ahh want de bijbel is gelukkig niet geschreven door mensen.............

Een boek dat betrouwbaarder is dan een mens....zal jouw god leuk vinden om te horen...
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_30849955
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:06 schreef Slarioux het volgende:
Kom op zeg, als God de aarde in 6 dagen gemaakt heeft met alles er op en eraan, kan hij ook wel zorgen dat een meisje zwanger wordt zonder man. Ook compleet met die chromosoompjes en dergelijke.

Verder zou ik het nu niet meer geloven, inderdaad omdat er niets in die richting voorzegt is.

En inderdaad: Bijbel is betrouwbaarder dan mensen.
pi_30849966
quote:

[..]

En ze sporen imo allemaal niet. .
Ik bedoel ook, mijn God dat er nog massa's mensen zijn die te dom zijn om zelf na te denken.
-
pi_30850005
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Kom op zeg, als God de aarde in 6 dagen gemaakt heeft met alles er op en eraan, kan hij ook wel zorgen dat een meisje zwanger wordt zonder man. Ook compleet met die chromosoompjes en dergelijke.

Verder zou ik het nu niet meer geloven, inderdaad omdat er niets in die richting voorzegt is.

De bijbel is geschreven door mensen, en kan onder geen omstandigheid dus betrouwbaarder zijn dan een mens.
-
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:38:25 #31
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30850021
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:27 schreef Gripper het volgende:
Maar wat nou...

als al die 2 miljard mensen een luchtkasteel najagen? Het is heel knap (maar een beetje aandoenlijk) als je kunt geloven in iets wat niet te bewijzen is, maar verwacht niet dat de sceptici ineens om zullen gaan.
nog niet te bewijzen is?
Als je tweehonderd jaar geleden tegen de mensen zou verkondigen dat het mogelijk is om een normaal gesprek te voeren met iemand die kilometers verderop staat zouden ze je ook gelijk voor gek hebben uitgemaakt.
quote:
Ik geloof in wat ik kan zien, niet in verhalen...
Doet me denken aan een liedje van kinderen voor kinderen: "wat ik niet zie, bestaat niet"
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:41:08 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_30850073
quote:
Waarbij je er even aan voorbij gaat dat een hele grote groep christenen de Bijbel niet zien als iets dat letterlijk genomen moet worden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_30850100
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:38 schreef Lod het volgende:

[..]

nog niet te bewijzen is?
Als je tweehonderd jaar geleden tegen de mensen zou verkondigen dat het mogelijk is om een normaal gesprek te voeren met iemand die kilometers verderop staat zouden ze je ook gelijk voor gek hebben uitgemaakt.

[..]
Ja en als je zei dat heksen niet bestonden ook, oww maar die bestaan dan ook niet......
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:46:23 #34
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30850208
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:42 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Ja en als je zei dat heksen niet bestonden ook, oww maar die bestaan dan ook niet......
Dat weet je niet
Het is nooit bewezen dat ze bestaan, het is volgens mij ook nooit bewezen dat ze niet bestaan.

Zolang het niet bewezen is dat God niet bestaat mag iemand er zelf voor kiezen voor welke optie hij/zij de voorkeur heeft. En persoonlijk vind ik dat je de keuze van iemand daarin moet respecteren.

En voor de duidelijkheid: ik geloof niet heksen, geesten of andere zaken die je kunt vinden in TRU. Ik geloof ook niet in het bestaan van een hoger, almachtig en alwetend wezen die ons geschapen zou hebben.
GNU Terry Pratchett
pi_30850248
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, dat deed hij ongeveer 5000 jaar geleden. Dat kun je tenslotte uitrekenen door alle leeftijden van de mensen uit de bijbel op te tellen, adam leefde ongveer in 3000 BC. Dat wil ik dan nog wel geloven. Dus toen maakte God de aarde. Oh ja, en hij stopte ook heel oud lijkende dinosaurus skeletten in de grond, om ons een beetje voor de maf te houden. Hij houdt wel van een grapje.

*kuch* en dat geloof je?
quote:
De bijbel betrouwbaarder dan mensen? heb je weleens dat spel gespeeld waarbij je een zin in elkaars oor fluistert en zo de kring rondgaat? Aan het eind is de zin vernaggeld en amper herkenbaar als het origineel. Verhalen uit de begintijd (broer slaat broer dood, broers flikkeren broer in put, man bouwt boot, enzovoort) zijn allemaal doorverteld bij het kampvuur, lekker lurkend aan de waterpijp. De bijbel is dus zo betrouwbaar als de mensen die al dan niet moedwillig dingen weglieten, of aandikten om het smeuïiger te maken.

Nu jij weer...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_30850291
het is anders best logisch om christen te zijn.
Stel: Ik ga dood: mijn hele leven was fijn, ik had iets om op te hopen, iets om op terug te vallen en heb mijn hele leven op God vertrouwd. Maar ik ga dus dood. Blijkt er niets te zijn na de dood. Geen enkel probleem, merk ik dan toch niets van.
Stel: Je bent ateïst, hebt je hele leven alleen in jezelf geloofd. Ga je dood. Blijkt het toch waar te zijn van die God enzo....... dan baal je
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:49:52 #37
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_30850301
quote:

[..]

Volgens mij is een aardig deel gewoon passief gelovig. Is een christen, maar komt zelden in de kerk en bid zelden. Of een ouder die gelovig is en zijn kinderen ook dat aan probeert te smeren... die zijn dan ook "christen". Kijk bijvoorbeeld maar naar Amerika

OT: Ze heeft gewoon met de buurman liggen krikken
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_30850341
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:46 schreef Lod het volgende:

[..]

Dat weet je niet
Het is nooit bewezen dat ze bestaan, het is volgens mij ook nooit bewezen dat ze niet bestaan.

Zolang het niet bewezen is dat God niet bestaat mag iemand er zelf voor kiezen voor welke optie hij/zij de voorkeur heeft. En persoonlijk vind ik dat je de keuze van iemand daarin moet respecteren.

En voor de duidelijkheid: ik geloof niet heksen, geesten of andere zaken die je kunt vinden in TRU. Ik geloof ook niet in het bestaan van een hoger, almachtig en alwetend wezen die ons geschapen zou hebben.
pi_30850399
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:47 schreef Gripper het volgende:
Oh ja, en hij stopte ook heel oud lijkende dinosaurus skeletten in de grond, om ons een beetje voor de maf te houden. Hij houdt wel van een grapje.
Leuk he, Bill Hicks? .

[/quote]
-
pi_30850410
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:49 schreef freecell het volgende:
het is anders best logisch om christen te zijn.
Stel: Ik ga dood: mijn hele leven was fijn, ik had iets om op te hopen, iets om op terug te vallen en heb mijn hele leven op God vertrouwd. Maar ik ga dus dood. Blijkt er niets te zijn na de dood. Geen enkel probleem, merk ik dan toch niets van.
Stel: Je bent ateïst, hebt je hele leven alleen in jezelf geloofd. Ga je dood. Blijkt het toch waar te zijn van die God enzo....... dan baal je
Want dan kom ik in de hel? En jij geloofd echt dat je voor een poort komt waar dan zo'n man gat bepalen of jij God-vresend hebt geleefd!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')