abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30843459
Stel:
Je hebt een vriendin en je hebt nog geen geslachtsgemeenschap gehad aangezien jullie wachten tot het huwelijk.
Dan blijkt ze ineens zwanger te zijn,
zou je haar geloven als ze zegt dat ze onbevlekt ontvangen is?
Zo nee; waarom niet?
Je gelooft toch ook dat het al eens eerder gebeurd is.
nuff said.
pi_30843783
Ik zou het niet geloven. Jozef geloofde het ook niet en dus kwam er een engel naar hem toe die hem vertelde dat het wel waar was.
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:00:56 #3
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_30843848
Ik zou die Turk/Marokkaan op die hoek in elkaar slaan.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_30843850
Dan is ze waarschijnlijk zwanger van pappie
pi_30844988
zou je haar geloven als ze zegt dat ze onbevlekt ontvangen is?

Als ze Maria heet wel
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_30845972
ik zou het niet geloven omdat het niet voorzegd is.
de enige die op zo'n manier geboren zou kunnen worden is Jezus, en dat is dus al gebeurd, en de volgende keer dat Hij in vlees en bloed terugkomt op aarde is "gelijk een dief in de nacht" en nog een stel van zulke termen, en dus niet 9 maanden lang groeiend in de buik van een vrouw.

daarbij denk ik dat de Bijbel betrouwbaarder is dan een mens.
pi_30846002
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:04 schreef doraantje het volgende:
Maar de Bijbel is toch weer geschreven door mensen?
pi_30846022
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:06 schreef Gatalin het volgende:

[..]

Maar de Bijbel is toch weer geschreven door mensen?
ja, maar geinspireerd door God
  vrijdag 23 september 2005 @ 01:08:35 #9
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_30846061
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:07 schreef doraantje het volgende:

[..]

ja, maar geinspireerd door hun fantasie
Ik ben inmiddels overleden
pi_30846127
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:08 schreef Enchanter het volgende:

[..]

verander mijn woorden niet als je wilt.
als je zelf denkt dat het geinspireerd is door hun fantasie, oke...maar doe niet alsof ik dat zeg.
pi_30846218
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:07 schreef doraantje het volgende:

[..]

ja, maar geinspireerd door God

pi_30846354
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:14 schreef sone_nl het volgende:

[..]

[afbeelding]

die sticker is er door mensen opgeplakt he, niet door God.
en ja, mensen zijn mensen, en mensen zijn nooit hetzelfde.
je hebt de keus gekregen.
als iets nu niet goedgekeurd of afgeraden wordt door de overheid wil dat nog niet zeggen dat het ook niet goed is.
en goed, ja, dat is iets moeilijks, net als de waarheid
pi_30846561
A swing and a miss..

Je bewijst dat het grappig bedoelde plaatje ook nog waar is.
pi_30848658
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 00:00 schreef sooty het volgende:
Ik zou die Turk/Marokkaan op die hoek in elkaar slaan.
  vrijdag 23 september 2005 @ 08:06:28 #15
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30848682
Nee, ik zou het niet geloven. Bovendien is de onbevlekte ontvangenis van Maria onzin, ze moet *iets* gekregen hebben van een man, want als ze het echt onbevlekt had gedaan was Jezus een meisje geweest. XY chromosoom enzo .
  vrijdag 23 september 2005 @ 08:13:01 #16
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_30848736
Waarom zijn de meeste gelovigen altijd zo snel op hun religieuze pikke getrapt als je aankomt met dat religie de grootste onzin is.
Kom eerst maar eens met bewijzen dat er echt een god bestaat
Ik ben inmiddels overleden
pi_30848754
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:06 schreef Slarioux het volgende:
Nee, ik zou het niet geloven. Bovendien is de onbevlekte ontvangenis van Maria onzin, ze moet *iets* gekregen hebben van een man, want als ze het echt onbevlekt had gedaan was Jezus een meisje geweest. XY chromosoom enzo .
ze hebben gewoon stiekum geneukt met elkaar toen.

Niets om je over te schamen en dan te gaan liegen dat het niet zo is Het gebeurt overal.
  vrijdag 23 september 2005 @ 08:20:55 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_30848795
http://www.skepticsannotatedbible.com/contra/jesus_dad.html altijd leuk dat stukje.

Maar om op de OP in te gaan, nee natuurlijk zou ik haar niet geloven.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_30848841
Nee natuurlijk niet
pi_30848989
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:16 schreef Keiichi het volgende:

[..]

ze hebben gewoon stiekum geneukt met elkaar toen.

Niets om je over te schamen en dan te gaan liegen dat het niet zo is Het gebeurt overal.
Kan ook een vertaalfoutje zijn geweest, het Latijn voor jonge vrouw is hetzelfde als voor maagd. Misschiendat ze daar alleen jonge vrouw werd genoemd, en geen maagd, en wilden de gelovigen er een wonder bijplakken.

Ik geloof niet in zwanger worden zonder een partner, tenzij je aseksueel bent (wat ik nog nooit heb gehoord bij een mens ).
pi_30849034
Als ik een christen was en ik was veroordeeld tot een EO- jongerendag aflopende puistentrut, dan zou ik het misschien niet geloven, maar verder wel mijn bek houden. Ik zou blij zijn dat ik hem er zelf niet in hoefde te prakken.
pi_30849070
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:04 schreef doraantje het volgende:

Whahahahahahahahahahahahahahaha !!!!!!
Mijn God zeg, dat dat soort mensen nog bestaan...
-
  vrijdag 23 september 2005 @ 08:48:26 #23
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_30849094
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:43 schreef Dirkh het volgende:
Als ik een christen was en ik was veroordeeld tot een EO- jongerendag aflopende puistentrut, dan zou ik het misschien niet geloven, maar verder wel mijn bek houden. Ik zou blij zijn dat ik hem er zelf niet in hoefde te prakken.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_30849619
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:46 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Whahahahahahahahahahahahahahaha !!!!!!
Mijn God zeg, dat dat soort mensen nog bestaan...
Halloooo wakker worden, het christendom is een wereldgodsdienst en heeft de meeste aanhangers van alle religies. Circa een derde van de wereldbevolking is christen, wat neerkomt op ongeveer twee miljard mensen. Dat zijn dus allemaal mensen die ervan uitgaan dat de bijbel betrouwbaarder is als de mens. http://nl.wikipedia.org/wiki/Christelijk

Mijn God zeg, dat jouw soort mensen nog bestaan...
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_30849792
Maar wat nou...

als al die 2 miljard mensen een luchtkasteel najagen? Het is heel knap (maar een beetje aandoenlijk) als je kunt geloven in iets wat niet te bewijzen is, maar verwacht niet dat de sceptici ineens om zullen gaan. Ik geloof in wat ik kan zien, niet in verhalen...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_30849831
quote:
Ik zie daar altijd best lekkere meiden lopen anders?
pi_30849945
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:16 schreef thefunny het volgende:

[..]

Halloooo wakker worden, het christendom is een wereldgodsdienst en heeft de meeste aanhangers van alle religies. Circa een derde van de wereldbevolking is christen, wat neerkomt op ongeveer twee miljard mensen. Dat zijn dus allemaal mensen die ervan uitgaan dat de bijbel betrouwbaarder is als de mens. http://nl.wikipedia.org/wiki/Christelijk

Ahh want de bijbel is gelukkig niet geschreven door mensen.............

Een boek dat betrouwbaarder is dan een mens....zal jouw god leuk vinden om te horen...
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_30849955
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:06 schreef Slarioux het volgende:
Kom op zeg, als God de aarde in 6 dagen gemaakt heeft met alles er op en eraan, kan hij ook wel zorgen dat een meisje zwanger wordt zonder man. Ook compleet met die chromosoompjes en dergelijke.

Verder zou ik het nu niet meer geloven, inderdaad omdat er niets in die richting voorzegt is.

En inderdaad: Bijbel is betrouwbaarder dan mensen.
pi_30849966
quote:

[..]

En ze sporen imo allemaal niet. .
Ik bedoel ook, mijn God dat er nog massa's mensen zijn die te dom zijn om zelf na te denken.
-
pi_30850005
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Kom op zeg, als God de aarde in 6 dagen gemaakt heeft met alles er op en eraan, kan hij ook wel zorgen dat een meisje zwanger wordt zonder man. Ook compleet met die chromosoompjes en dergelijke.

Verder zou ik het nu niet meer geloven, inderdaad omdat er niets in die richting voorzegt is.

De bijbel is geschreven door mensen, en kan onder geen omstandigheid dus betrouwbaarder zijn dan een mens.
-
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:38:25 #31
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30850021
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:27 schreef Gripper het volgende:
Maar wat nou...

als al die 2 miljard mensen een luchtkasteel najagen? Het is heel knap (maar een beetje aandoenlijk) als je kunt geloven in iets wat niet te bewijzen is, maar verwacht niet dat de sceptici ineens om zullen gaan.
nog niet te bewijzen is?
Als je tweehonderd jaar geleden tegen de mensen zou verkondigen dat het mogelijk is om een normaal gesprek te voeren met iemand die kilometers verderop staat zouden ze je ook gelijk voor gek hebben uitgemaakt.
quote:
Ik geloof in wat ik kan zien, niet in verhalen...
Doet me denken aan een liedje van kinderen voor kinderen: "wat ik niet zie, bestaat niet"
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:41:08 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_30850073
quote:
Waarbij je er even aan voorbij gaat dat een hele grote groep christenen de Bijbel niet zien als iets dat letterlijk genomen moet worden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_30850100
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:38 schreef Lod het volgende:

[..]

nog niet te bewijzen is?
Als je tweehonderd jaar geleden tegen de mensen zou verkondigen dat het mogelijk is om een normaal gesprek te voeren met iemand die kilometers verderop staat zouden ze je ook gelijk voor gek hebben uitgemaakt.

[..]
Ja en als je zei dat heksen niet bestonden ook, oww maar die bestaan dan ook niet......
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:46:23 #34
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30850208
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:42 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Ja en als je zei dat heksen niet bestonden ook, oww maar die bestaan dan ook niet......
Dat weet je niet
Het is nooit bewezen dat ze bestaan, het is volgens mij ook nooit bewezen dat ze niet bestaan.

Zolang het niet bewezen is dat God niet bestaat mag iemand er zelf voor kiezen voor welke optie hij/zij de voorkeur heeft. En persoonlijk vind ik dat je de keuze van iemand daarin moet respecteren.

En voor de duidelijkheid: ik geloof niet heksen, geesten of andere zaken die je kunt vinden in TRU. Ik geloof ook niet in het bestaan van een hoger, almachtig en alwetend wezen die ons geschapen zou hebben.
GNU Terry Pratchett
pi_30850248
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, dat deed hij ongeveer 5000 jaar geleden. Dat kun je tenslotte uitrekenen door alle leeftijden van de mensen uit de bijbel op te tellen, adam leefde ongveer in 3000 BC. Dat wil ik dan nog wel geloven. Dus toen maakte God de aarde. Oh ja, en hij stopte ook heel oud lijkende dinosaurus skeletten in de grond, om ons een beetje voor de maf te houden. Hij houdt wel van een grapje.

*kuch* en dat geloof je?
quote:
De bijbel betrouwbaarder dan mensen? heb je weleens dat spel gespeeld waarbij je een zin in elkaars oor fluistert en zo de kring rondgaat? Aan het eind is de zin vernaggeld en amper herkenbaar als het origineel. Verhalen uit de begintijd (broer slaat broer dood, broers flikkeren broer in put, man bouwt boot, enzovoort) zijn allemaal doorverteld bij het kampvuur, lekker lurkend aan de waterpijp. De bijbel is dus zo betrouwbaar als de mensen die al dan niet moedwillig dingen weglieten, of aandikten om het smeuïiger te maken.

Nu jij weer...
Mijn foto's op Flickr!
pi_30850291
het is anders best logisch om christen te zijn.
Stel: Ik ga dood: mijn hele leven was fijn, ik had iets om op te hopen, iets om op terug te vallen en heb mijn hele leven op God vertrouwd. Maar ik ga dus dood. Blijkt er niets te zijn na de dood. Geen enkel probleem, merk ik dan toch niets van.
Stel: Je bent ateïst, hebt je hele leven alleen in jezelf geloofd. Ga je dood. Blijkt het toch waar te zijn van die God enzo....... dan baal je
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:49:52 #37
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_30850301
quote:

[..]

Volgens mij is een aardig deel gewoon passief gelovig. Is een christen, maar komt zelden in de kerk en bid zelden. Of een ouder die gelovig is en zijn kinderen ook dat aan probeert te smeren... die zijn dan ook "christen". Kijk bijvoorbeeld maar naar Amerika

OT: Ze heeft gewoon met de buurman liggen krikken
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_30850341
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:46 schreef Lod het volgende:

[..]

Dat weet je niet
Het is nooit bewezen dat ze bestaan, het is volgens mij ook nooit bewezen dat ze niet bestaan.

Zolang het niet bewezen is dat God niet bestaat mag iemand er zelf voor kiezen voor welke optie hij/zij de voorkeur heeft. En persoonlijk vind ik dat je de keuze van iemand daarin moet respecteren.

En voor de duidelijkheid: ik geloof niet heksen, geesten of andere zaken die je kunt vinden in TRU. Ik geloof ook niet in het bestaan van een hoger, almachtig en alwetend wezen die ons geschapen zou hebben.
pi_30850399
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:47 schreef Gripper het volgende:
Oh ja, en hij stopte ook heel oud lijkende dinosaurus skeletten in de grond, om ons een beetje voor de maf te houden. Hij houdt wel van een grapje.
Leuk he, Bill Hicks? .

[/quote]
-
pi_30850410
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:49 schreef freecell het volgende:
het is anders best logisch om christen te zijn.
Stel: Ik ga dood: mijn hele leven was fijn, ik had iets om op te hopen, iets om op terug te vallen en heb mijn hele leven op God vertrouwd. Maar ik ga dus dood. Blijkt er niets te zijn na de dood. Geen enkel probleem, merk ik dan toch niets van.
Stel: Je bent ateïst, hebt je hele leven alleen in jezelf geloofd. Ga je dood. Blijkt het toch waar te zijn van die God enzo....... dan baal je
Want dan kom ik in de hel? En jij geloofd echt dat je voor een poort komt waar dan zo'n man gat bepalen of jij God-vresend hebt geleefd!?
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:54:38 #41
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30850412
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:51 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

GNU Terry Pratchett
pi_30850415
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:49 schreef freecell het volgende:
dan baal je
Waarom, als God echt bestaat en van iedereen houdt zal hij mij ook na mijn dood vergeven toch?
-
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:56:59 #43
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30850459
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:54 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Want dan kom ik in de hel? En jij geloofd echt dat je voor een poort komt waar dan zo'n man gat bepalen of jij God-vresend hebt geleefd!?
Je lijkt wel een fundamentalist . Jouw mening is de enige waarheid en de rest is inferieur....
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:58:03 #44
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_30850486
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:47 schreef Gripper het volgende:

De bijbel betrouwbaarder dan mensen? heb je weleens dat spel gespeeld waarbij je een zin in elkaars oor fluistert en zo de kring rondgaat? Aan het eind is de zin vernaggeld en amper herkenbaar als het origineel. Verhalen uit de begintijd (broer slaat broer dood, broers flikkeren broer in put, man bouwt boot, enzovoort) zijn allemaal doorverteld bij het kampvuur, lekker lurkend aan de waterpijp. De bijbel is dus zo betrouwbaar als de mensen die al dan niet moedwillig dingen weglieten, of aandikten om het smeuïiger te maken.

Nu jij weer...
Doet me denken aan De Lama's
pi_30850493
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:54 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Waarom, als God echt bestaat en van iedereen houdt zal hij mij ook na mijn dood vergeven toch?
Het was meer als ludieke opmerking bedoeld, wordt wel erg serieus op gereageerd.
ja, God houdt van iedereen. Hij stelt echter één voorwaarde: je moet in Hem geloven.
Verder heb ik niet te oordelen over al dan niet in de hemel komen, dus ik ga ook helemaal niets doet wat daar op lijkt.
pi_30850520
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:56 schreef Lod het volgende:

[..]

Je lijkt wel een fundamentalist . Jouw mening is de enige waarheid en de rest is inferieur....
Als jij gaat beweren dat het niet bestaan van heksen niet is bewezen....hmm JA.
Je moet niet zo zielig gaan lopen miepen in een discussie.....
pi_30850525
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:54 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

En jij geloofd echt dat je voor een poort komt waar dan zo'n man gat bepalen of jij God-vresend hebt geleefd!?
Weet ik veel hoe dat precies gaat? Ik leef nog!
Ik weet wel dat er inderdaad een oordeel komt en dat iedereen geoordeeld zal worden.
pi_30850556
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:59 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Ik ken mensen die zichzelf heel serieus heks vinden. Vertel jij maar even aan ze dat ze niet bestaan
Definieer "heks" nee, heksen zoals in "charmed" lopen hier niet rond, ja wicca's die zichzelf heks noemen wel.
pi_30850560
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:59 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik weet wel dat er inderdaad een oordeel komt en dat iedereen geoordeeld zal worden.
]

Je eerste zin haalt de tweede mooi onderuit
!
pi_30850575
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ken mensen die zichzelf heel serieus heks vinden. Vertel jij maar even aan ze dat ze niet bestaan
Definieer "heks" nee, heksen zoals in "charmed" lopen hier niet rond, ja wicca's die zichzelf heks noemen wel.
Ja en dat bedoelde ik ook....
pi_30850656
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:59 schreef freecell het volgende:

[..]

Nou haal je weer weten en geloven door elkaar. Of geloof jij zo sterk dat het absolute wetenschap is geworden? Zijn er beoordeelde mensen terug gekomen? Al die mensen met bijna dood ervaringen zagen alleen de tunnel en gingen dan weer terug, dus de hemel is een goed bewaard geheim...
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:06:27 #52
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30850659
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:59 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Is het wel bewezen dan?
En zielig lopen miepen, ik ben eerder van mening dat jij zielig loopt te miepen. Je gebruikt nogal intimiderende taal tegen mensen die het niet met je eens zijn. En je wilt niks aannemen of open staan voor andere denkbeelden.
GNU Terry Pratchett
pi_30850674
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:58 schreef freecell het volgende:

Hij stelt echter één voorwaarde
Tot zover de onvoorwaardelijke liefde dus..
-
pi_30850694
Kan een van de Gristenfundi's mij hier dan even uitleggen waar Dino's vandaan komen?
-
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:08:47 #55
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_30850710
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:06 schreef Lod het volgende:

[..]

Is het wel bewezen dan?
En zielig lopen miepen, ik ben eerder van mening dat jij zielig loopt te miepen. Je gebruikt nogal intimiderende taal tegen mensen die het niet met je eens zijn. En je wilt niks aannemen of open staan voor andere denkbeelden.
Ik vind anders dat hij nog aardig gegronde argumenten gebruikt tegen mensen die een beetje wartaal uitslaan
pi_30850727
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:01 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

]

Je eerste zin haalt de tweede mooi onderuit
!
Nee hoor
Ik zeg eerst dat ik niet precies weet hoe het in praktijk gaat (poorten en dergelijke), maar ik weet wel dát er een oordeel komt
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:12:29 #57
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_30850799
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kan een van de Gristenfundi's mij hier dan even uitleggen waar Dino's vandaan komen?
Die zijn gecreëerd door de duistere engel Satan, natuurlijk

Of de Neanderthaler?! Zat bewijs dat de mens is geevolueerd is van een aapachtige. Terwijl de bijbel toch echt zegt dat God de mens in zijn huidige vorm heeft gecreëerd. Ik heb daar nog nooit bewijs van gezien hoor
pi_30850835
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik ben een christenfundamentalist (blijkbaar?)
Ik geloof gewoon dat dino's bestaan hebben hoor
Ik denk ook dat de bijbel geen rekenboek is, waarmee je precies kan uitrekenen hoe oud de aarde is.
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:14:18 #59
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30850842
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:08 schreef I_are_Rudeboy het volgende:

[..]

Ik vind anders dat hij nog aardig gegronde argumenten gebruikt tegen mensen die een beetje wartaal uitslaan
Tot nu toe heb ik hem kunnen betrappen op 1 post met een argumentatie:
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:34 schreef Sapientiea het volgende:
Ahh want de bijbel is gelukkig niet geschreven door mensen.............
GNU Terry Pratchett
pi_30850851
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:09 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee hoor
Ik zeg eerst dat ik niet precies weet hoe het in praktijk gaat (poorten en dergelijke), maar ik weet wel dát er een oordeel komt
Je weet meent dat er een oordeel komt.

De enige manier waarop je dat kunt weten is door het verhaal te lezen wat in openbaringen staat (ik ben gelovig opgevoed, tot ik op m'n 16e begon met zelf nadenken en weet er dus genoeg
vanaf.)

Wie zegt dat die ouwe Johannes geen delirium had omdat ie al weken niet gegeten had en uitgedroogd was? hij was tenslotte verbannen naar een onbewoond eiland. Ik vind visioenen niet zulke betrouwbare bronnen om te roepen dat je wéét dat er een oordeel komt.
Mijn foto's op Flickr!
pi_30850857
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:07 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Tot zover de onvoorwaardelijke liefde dus..
Ja
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:15:36 #62
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_30850876
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:09 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee hoor
Mag je mij uitleggen hoe je weet dát er wordt geoordeeld Of ben jij zo'n persoon die alles gelooft wat er geschreven staat

Moet stiekem denken aan Hans Teeuwen "Oh, nou ehm... ik heb hier toch ergens staan "God bestaat niet"
pi_30850901
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:14 schreef Gripper het volgende:
Je weet meent dat er een oordeel komt.

De enige manier waarop je dat kunt weten is door het verhaal te lezen wat in openbaringen staat (ik ben gelovig opgevoed, tot ik op m'n 16e begon met zelf nadenken en weet er dus genoeg
vanaf.)

Wie zegt dat die ouwe Johannes geen delirium had omdat ie al weken niet gegeten had en uitgedroogd was? hij was tenslotte verbannen naar een onbewoond eiland. Ik vind visioenen niet zulke betrouwbare bronnen om te roepen dat je wéét dat er een oordeel komt.
Als dat nou de enige plek was waar dat stond had je misschien wel een punt. Op meer punten in de bijbel (onder andere de profeten) staat al vanalles over het oordeel hoor.
Ook Jezus zelf spreekt over een oordeel. Evenals Paulus.
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:20:34 #64
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_30850997
quote:
Mary's Age

Whilst the teaching of the Catholic Church that Mary was a virgin is not accepted by a number of Christian scholars who argue that the Greek term parthenos in Luke 1:27 does not necessarily have to mean "virgin [intacta]" but that there is also evidence for it signifying any "young woman", it is generally agreed that Mary was very young when she conceived Jesus. Some insight into traditions concerning her later life, e.g., that she died between three and 15 years after the crucifixion of Jesus, can be found in the New Testament Apocrypha. Assuming that Jesus died in his 30s, there is also little reason to doubt that his mother could still be alive at the time of his death, or that she could have witnessed it (cf. Jn 19:25).
Ik bedoel maar.
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:20:48 #65
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_30851005
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:16 schreef freecell het volgende:

[..]

Als dat nou de enige plek was waar dat stond had je misschien wel een punt. Op meer punten in de bijbel (onder andere de profeten) staat al vanalles over het oordeel hoor.
Ja, maar als je bedenkt dat die trucker begon te schrijven terwijl hij in zo'n staat was dat hij roze olifanten had kunnen zien vliegen... Hoeveel waarde kun dan je nog hechten aan het hele boek van Johannes
pi_30851060
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:06 schreef Lod het volgende:

[..]

Is het wel bewezen dan?
Ik sta vooral open voor andere denkbeelden, maar dat terzijde.

Mensen die in de god en de bijbel geloven komen met de meest onzinnige waanideeen om hun geloof instand te houden. Verder mag iedereen geloven wat hij wil no problemo!

Dit is een discussie en ik ben er van overtuigd dat geloven in een god nou niet getuigd van het zelf kunnen nadenken.
pi_30851165
Misschien kan dit topic naar WFL verplaatst worden, wellicht stijgt het niveau dan een beetje...
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:26:57 #68
95998 -DailaLama-
pi_30851168
Maria was geen "maagd". Het was gewoon een "jonge vrouw".
pi_30851214
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:14 schreef Lod het volgende:

[..]

Tot nu toe heb ik hem kunnen betrappen op 1 post met een argumentatie:
[..]
Haha misschien moet je je eigen posts eens nalezen op argumenten.....Ik zal je eventjus quoten waar jij antwoord geeft waarom god bestaat:

nog niet te bewijzen is?
Als je tweehonderd jaar geleden tegen de mensen zou verkondigen dat het mogelijk is om een normaal gesprek te voeren met iemand die kilometers verderop staat zouden ze je ook gelijk voor gek hebben uitgemaakt.:
pi_30851215
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:22 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Dit is een discussie en ik ben er van overtuigd dat geloven in een god nou niet getuigd van het zelf kunnen nadenken.
Hiermee sla je meteen het idee van een discussie dood.
Als jij de persoon waarmee je discusieert niet gelijkwaardig vindt, kan je die persoon niet serieus nemen.
Dan is het dus geen discussie, maar het afzeiken van iemand omdat je zijn ideeën achterlijk vindt.
pi_30851219
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:14 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ben een christenfundamentalist (blijkbaar?)
Ik geloof gewoon dat dino's bestaan hebben hoor
Ik denk ook dat de bijbel geen rekenboek is, waarmee je precies kan uitrekenen hoe oud de aarde is.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
-
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:29:26 #72
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30851233
quote:
En dit is dus die arrogantie waar ik me zo aan kan ergeren. Iemand die wel gelooft in God kan volgens jou gelijk niet nadenken.
Ik ben zelf niet gelovig, ken wel de nodige gelovigen (de meeste christelijk, en hier en daar een jood en een moslim) en de meeste zijn zeer goed in staat tot nadenken of zelf handelen.
Alleen beoordelen zij af en toe dingen vanuit het oogpunt dat er een God is, en ik vanuit het oogpunt dat er geen God is. En geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze daarom minder te achten.
GNU Terry Pratchett
pi_30851262
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:14 schreef Gripper het volgende:

Of temporale kwab epilepsie!!
-
pi_30851307
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:30 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Of temporale kwab epilepsie!!
alle geloven verklaard
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:32:44 #75
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30851323
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:28 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Haha misschien moet je je eigen posts eens nalezen op argumenten.....Ik zal je eventjus quoten waar jij antwoord geeft waarom god bestaat:

nog niet te bewijzen is?
Als je tweehonderd jaar geleden tegen de mensen zou verkondigen dat het mogelijk is om een normaal gesprek te voeren met iemand die kilometers verderop staat zouden ze je ook gelijk voor gek hebben uitgemaakt.:
Nogmaals, ik geloof niet in God. En ik heb nooit de intentie gehad om te bewijzen dat Hij wel bestaat.
Ik heb alleen willen aangeven dat, omdat we nu niet kunnen bewijzen dat hij (niet) bestaat dat niet wil zeggen dat dat dan ook helemaal niet kan en ook nooit zou kunnen.
Wie weet dat er over 10, 20, 30 jaar de wetenschap zo vergevordert is dat het wel mogelijk is.
En tot die tijd vind ik dat je moet respecteren dat anderen een andere mening hebben. En dat doe jij niet.
GNU Terry Pratchett
pi_30851423
gewoon even een heel algemeen vraagje aan al die mensen die niet geloven (in wat dan ook)..

Voelen jullie nooit dat er 'iets' moet zijn?

* highworker is wel Christen, maar neemt de bijbel zeker niet letterlijk...
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_30851431
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:16 schreef freecell het volgende:

[..]

In de eerste plaats gaan we er dus vanuit dat wat er in de bijbel staat waar is!
Verder waarom zou een God die al machtig is het als een noodzaak zien dat mensen hem of zijn evenbeeld aanbidden?

Waarom geeft deze god ons de keus tussen goed en kwaad [boom appel etc.] en zegt dan dat het FOUT is om er van te eten? We maken de keus om er van te eten, maar omdat we het verschil tussen goed en kwaad niet weten, KUNNEN we dus niet weten dat we er eigenlijk niet van hadden moeten eten.....

Verder waarom zet hij een boom neer met de appels terwijl hij niet wil dat we er van eten? Al

Hij heeft vervolgens regels gemaakt waar wij ons aan moeten houden, maar HIJ houdt zichzelf er niet aan. Denk even aan het feit dat je niet mag moorden.

Er zijn er veel vermoord in zijn naam en er zijn dr nog meer vermoord door God zelf....
pi_30851456
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:32 schreef Lod het volgende:

[..]

Nogmaals, ik geloof niet in God. En ik heb nooit de intentie gehad om te bewijzen dat Hij wel bestaat.
Ik heb alleen willen aangeven dat, omdat we nu niet kunnen bewijzen dat hij (niet) bestaat dat niet wil zeggen dat dat dan ook helemaal niet kan en ook nooit zou kunnen.
Wie weet dat er over 10, 20, 30 jaar de wetenschap zo vergevordert is dat het wel mogelijk is.
En tot die tijd vind ik dat je moet respecteren dat anderen een andere mening hebben. En dat doe jij niet.
prettige mening!
Ik merk namelijk ook heel vaak dat Christenen niet mogen zeggen dat atheïsten achterlijk zijn, (disclaimer: ik vind atheïsten niet achterlijk) maar dat je als niet-christen blijkbaar wel kan zeggen dat geloven achterhaald en idioot is.
Als ik dat als Christen van een atheïst zou zeggen, zou ik onmiddelijk een intolerante, fundamentalistische, gehersenspoelde, domme en zielige christen zijn volgens veel mensen.
pi_30851458
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:32 schreef Lod het volgende:

[..]

Oww maar die "anderen" mogen wel zeggen dat ik naar de hel ga omdat ik niet geloof iin GOD?
pi_30851524
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:37 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Oww maar die "anderen" mogen wel zeggen dat ik naar de hel ga omdat ik niet geloof iin GOD?
Ik zeg dan ook niet dat je naar de hel gaat als je niet gelooft, ik zeg heel duidelijk dat ik daarniet over mag oordelen.
Even een bijbelquote: "oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld worde."
Ik ga eerst ff pauze vieren, zo terug
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:39:50 #81
95998 -DailaLama-
pi_30851525
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:36 schreef highworker het volgende:
gewoon even een heel algemeen vraagje aan al die mensen die niet geloven (in wat dan ook)..

Natuurlijk wel. Maar dat moet je niet laten invullen door iemand anders (dat het een "God" is of zo), maar probeer het zelf te achterhalen. Blijf kritisch.
pi_30851532
quote:
WTF Hij is grappig
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_30851572
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:32 schreef freecell het volgende:

[..]

alle geloven verklaard
Nou ja, alle visioenen zouden zo wel kunnen worden verklaard.
Maar goed, lees dit eens.
Klik
De conclusie van het verhaal kan ik mij meer dan prima in vinden.
quote:
In conclusie zou je kunnen stellen dat het huidig neurowetenschappelijk onderzoek suggereert dat religiositeit eerder een cognitieve dan emotionele eigenschap is, dat God niet essentieel is om God waar te nemen, en dat religie een bijproduct is van de ontwikkeling van een zelfbesef. “God is geboren op de dag dat ons zelfbesef ontstond en onderdrukt werd”
Overigens ben ik zelf Grieks-Orthodox opgegroeid. Dus ben niet een geheel leek op het gebied van religie hoor. .
-
pi_30851595
quote:

[..]

Ik sta vooral open voor andere denkbeelden, maar dat terzijde.

Mensen die in de god en de bijbel geloven komen met de meest onzinnige waanideeen om hun geloof instand te houden. Verder mag iedereen geloven wat hij wil no problemo!

Zoals ik al eerder gezegd heb, het is knap als je je hele leven kunt ophangen aan iets wat je niet kunt zien of weten. Het is mij iig niet gelukt. Een duitse filosoof, ik meen Nietschze noemde dat een 'Hemelhaak'.

Wat mij stoort in sommige christenen, waaronder ook degenen in dit topic, is dat ze iets wat niet te bewijzen is toch als (hun) waarheid presenteren, en je vervolgens daarmee om de oren slaan. Ik ben niet geneigd om een vage theorie eerder te geloven dan absolute feiten, en geloof dus niet in die onbevlekte ontvangenis, maar als je dat graag wilt, ga je gang. Druk mij alleen geen pamfletjes in m'n handen. Als ik meer zoek tussen hemel en aarde, dan kan ik daar echt wel zelf achteraan gaan.

Lees anders ook eens de Da vinci Code, en wat daarin gezegd wordt over hoe de kerk eeuwenlang de teksten in de bijbel (de waarheid dus) verdraaid heeft om maar een bepaald beeld te kunnen scheppen (de vrouw in ondergeschikte positie)
Nu is dat boek maar fictie, en dus net zo geloofwaardig als grote delen (er zijn dus ook wel geloofwaardige delen, laat dat duidelijk zijn) van de bijbel, maar feit blijft dat de kerk, en met name het katholicisme verschrikkelijke dingen heeft gedaan in naam van god om maar te voorkomen dat mensen een eigen wil zouden krijgen of zouden ontdekken dat het allemaal opgeklopte melk was. En die erfenis zit er dus ook bij de christenen in het heden nog ingebakken.

Ik bespeur vaak een enorm enthousiasme bij evangelisten die mij in de stad tegen de muur drukken zodat ik geen kant meer op kan, maar zodra je kritische vragen gaat stellen, dan vallen ze terug op de "Ik wil voor je bidden dat je ook zult inzien dat dit de weg is" mantra
Eigenlijk net politici: er wordt om de eigenlijke vraag heen gedraaid.
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:42:12 #85
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30851602
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:37 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Heb ik gezegd dat ze dat van mij wel mogen zeggen? Ik ben tegen elke vorm van fundamentalisme, al dan niet gelovig. Ik ben een utopist

edit: Had een bepaald persoon niet eens iets gezegd over de wang toekeren enzo?

[ Bericht 8% gewijzigd door Lod op 23-09-2005 11:02:56 ]
GNU Terry Pratchett
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:43:40 #86
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_30851639
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:36 schreef highworker het volgende:

* highworker is wel Christen, maar neemt de bijbel zeker niet letterlijk...
Iets? Nee, ik heb dat gevoel nooit We zijn door een samenloop van toevalligheden ontstaan en geëvolueerd en hebben alles wat we hebben bereikt aan ons zelf te danken Als wij sterven houden wij op met bestaan... Mijn mening
pi_30852273
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:43 schreef I_are_Rudeboy het volgende:

[..]

Iets? Nee, ik heb dat gevoel nooit We zijn door een samenloop van toevalligheden ontstaan en geëvolueerd en hebben alles wat we hebben bereikt aan ons zelf te danken Als wij sterven houden wij op met bestaan... Mijn mening
Dat lijkt me een heel andere manier van leven. Ik heb toch altijd wel het gevoel dat er 'dingen' om me heen zijn..
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_30852523
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:42 schreef Lod het volgende:

[..]

Heb ik gezegd dat ze dat van mij wel mogen zeggen? Ik ben tegen elke vorm van fundamentalisme, al dan niet gelovig. Ik ben een utopist

edit: Had een bepaald persoon niet eens iets gezegd over de wang toekeren enzo?
jeps, maar dat wordt helaas te vaak vergeten. Vergeet het zelf ook wel eens
Dan ben je zo overtuigd van iets en je bent er blij mee en het is een groot deel van je leven en dan ga er erg enthousiast over praten.
Ik heb inmiddels afgeleerd om erover te praten met mensen die er niet naar vragen, maar vraag je mij naar mijn geloof dan zal ik zoveel mogelijk eerlijk antwoord geven en proberen te voorkomen dat ik ga preken of overtuigen.
Vervolgens proberen die mensen dan wel mij te overtuigen
pi_30853301
Misschien niet helemaal -ontopic- maar ik heb een vraag.
Toevallig tijdens het opruimen een oude bijbel gevonden, ik denk ga toch ff lezen hoe het nou begint.
Nou je het begint natuurlijk met die 6 dagen, en god die zag dat het goed was enzo.
En toen kreeg je Adam en Eva en die kregen dan weer Kain en Abel. Das logisch, man - vrouw krijgen 2 kinderen. En die ene vermoordt die andere dan weer, dus toen waren er nog maar 3, maar -en nou komt het - Kain gaat dus weg want hij heeft zijn broer vermoordt, maar komt dus een vrouw tegen en ze krijgen een heleboel kinderen??? Waar komt die vrouw vandaan dan????
Kan iemand mij dit uitleggen?
pi_30853322
lijkt het bijbelverhaal wel heheheheh

ze iz op een stukje sperm gaan zitte
[ 't duurde ff maar het was het wachten dubbeldwars waard ]
!!!!!!!!!!! JHK !!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://fotoboek.fok.nl/nadiiii
pi_30853507
Dan kan het bijna niet anders of adam en eva kregen daarna ook nog dochters (en misschien wel meer zonen), en adam en zijn zoons wipten alle vrouwen in het gezin af.

(Ik kan hier nu opmerkingen maken over staphorst, maar dat doe ik natuurlijk niet...)

Of, er waren op diverse andere plekken op aarde adampjes en evaatjes, wat logisch lijkt.
In het eerste geval, zou jij mijn achterneefje kunnen zijn
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 23 september 2005 @ 12:01:17 #92
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_30853682
Hoe ging het ook alweer? God schepte Adam, nam een rib uit zijn lichaam en schepte Eva. Deze werden verbannen en kregen iets van 8 kinderen ofzo? Nou ja, naar mijn weten kwamen Kain en Abel veel later, maar ik kan er ook helemaal naast zitten
Dus volgens god zijn we allemaal familie van elkaar! Lijkt de TROS wel hier
pi_30853781
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:26 schreef -DailaLama- het volgende:
Maria was geen "maagd". Het was gewoon een "jonge vrouw".
Eigenlijk gewoon een pre-middeleeuws breezersletje dus?

Als Maria geen maagd was, wat ik aanneem en dus niet onbevlekt ontvangen is, wat maakt Jezus dan nog tot zoon van god?

[ Bericht 1% gewijzigd door PaleLight op 23-09-2005 12:11:22 ]
The sign in the road says we're going nowhere!
pi_30854156
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:53 schreef Gripper het volgende:
Dan kan het bijna niet anders of adam en eva kregen daarna ook nog dochters (en misschien wel meer zonen), en adam en zijn zoons wipten alle vrouwen in het gezin af.
Dat staat er in ieder geval niet bij, dat ze meer kinderen kregen!
quote:
Of, er waren op diverse andere plekken op aarde adampjes en evaatjes, wat logisch lijkt.
Die adampjes en evaatjes zijn ook niet vermeldt.
quote:
In het eerste geval, zou jij mijn achterneefje kunnen zijn
  vrijdag 23 september 2005 @ 12:53:27 #95
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30855044
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:04 schreef PaleLight het volgende:
Als Maria geen maagd was, wat ik aanneem en dus niet onbevlekt ontvangen is, wat maakt Jezus dan nog tot zoon van god?
Omdat God hem verwekt heeft?
GNU Terry Pratchett
pi_30857154
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:01 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Hoe ging het ook alweer? God schepte Adam, nam een rib uit zijn lichaam en schepte Eva. Deze werden verbannen en kregen iets van 8 kinderen ofzo? Nou ja, naar mijn weten kwamen Kain en Abel veel later, maar ik kan er ook helemaal naast zitten
Dus volgens god zijn we allemaal familie van elkaar! Lijkt de TROS wel hier
Ik weet niet of ik jou wel als familie wil hebben eigenlijk
pi_30857161
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:46 schreef Bakkioli het volgende:
Misschien niet helemaal -ontopic- maar ik heb een vraag.
Toevallig tijdens het opruimen een oude bijbel gevonden, ik denk ga toch ff lezen hoe het nou begint.
Nou je het begint natuurlijk met die 6 dagen, en god die zag dat het goed was enzo.
En toen kreeg je Adam en Eva en die kregen dan weer Kain en Abel. Das logisch, man - vrouw krijgen 2 kinderen. En die ene vermoordt die andere dan weer, dus toen waren er nog maar 3, maar -en nou komt het - Kain gaat dus weg want hij heeft zijn broer vermoordt, maar komt dus een vrouw tegen en ze krijgen een heleboel kinderen??? Waar komt die vrouw vandaan dan????
Kan iemand mij dit uitleggen?
genesis 5:5: "en hij kreeg zonen en dochteren" de "hij" is Adam.
Adam en Eva hadden dus veel meer kinderen. Er staat ook niet bij dat Kaïn meteen een vrouw tegenkwam, daar kunnen jaren overheen gegaan zijn en het was inderdaad zijn zusje.
Nu zou dat een drama zijn, met erfelijke ziekten en dergelijke, maar Adam en Eva waren genetisch perfect, dus veel foutjes zaten er nog niet in het DNA van Kaïn en zijn zus.
pi_30857469
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:13 schreef freecell het volgende:

[..]

maar Adam en Eva waren genetisch perfect, dus veel foutjes zaten er nog niet in het DNA van Kaïn en zijn zus.

Tuurlijk waren ze genetisch perfect. God heeft ze immers geschapen (En is dus ook een mens, als hij ze naar zijn evenbeeld en van zijn DNA geboetseerd heeft??)
Als ze al die tijd de enige mensen op aarde waren, hoe kunnen de erfelijke ziektes er dan in geslopen zijn?
En daarom denken kampense dominees: weet je wat, ik bats m'n eigen dochters, dan blijven ze tenminste genetisch perfect?

Je weet waarom Sodom en Gomorra werden gestraft met vuur uit de hemel he? Hitsige heaumeaux... Het lijdt geen twijfel dat er ook toen al soa achtige dingen waren, dat moet wel bijna als iedereen iedereen onbeschermd in de bips nakte
Mijn foto's op Flickr!
pi_30857877
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

Tuurlijk waren ze genetisch perfect. God heeft ze immers geschapen (En is dus ook een mens, als hij ze naar zijn evenbeeld en van zijn DNA geboetseerd heeft??)
Als ze al die tijd de enige mensen op aarde waren, hoe kunnen de erfelijke ziektes er dan in geslopen zijn?
En daarom denken kampense dominees: weet je wat, ik bats m'n eigen dochters, dan blijven ze tenminste genetisch perfect?

Je weet waarom Sodom en Gomorra werden gestraft met vuur uit de hemel he? Hitsige heaumeaux... Het lijdt geen twijfel dat er ook toen al soa achtige dingen waren, dat moet wel bijna als iedereen iedereen onbeschermd in de bips nakte
- Sodom en Gomorra ging over losgeslagen sexueel gedrag, Kaïn was getrouwd, dus dat doet niet terzake.
- Genetische fouten onstaan onder andere door spontane mutaties. Elk kind heeft in zijn DNA, in vergelijking met zijn ouders spontane mutaties.
- Kampense dominees hebben geen perfect DNA, hun dochters ook niet, en ze horen elkaar niet te neuken.
- Als God toch mensen maakt, helemaal nieuwe mensen. Dan kan hij ze ook wel perfect maken. Ik ga er dus ook vanuit dat hij dat gedaan heeft.
- Heb je nog meer om een standpunt van een ander VOLLEDIG belachelijk te maken dan kulargumenten? Zo'n reactie van jou roept bij mij alleen maar heel veel weerstand op. Ik kom serieus met mijn mening en word uitgelachen door jou. Dan neem je mij niet meer serieus als discussiepartner en daar word ik alleen maar boos van.
pi_30858028
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:13 schreef freecell het volgende:

[..]

genesis 5:5: "en hij kreeg zonen en dochteren" de "hij" is Adam.
Adam en Eva hadden dus veel meer kinderen. Er staat ook niet bij dat Kaïn meteen een vrouw tegenkwam, daar kunnen jaren overheen gegaan zijn en het was inderdaad zijn zusje.
Nu zou dat een drama zijn, met erfelijke ziekten en dergelijke, maar Adam en Eva waren genetisch perfect, dus veel foutjes zaten er nog niet in het DNA van Kaïn en zijn zus.
Dus iedereen is dan 100% homocygoot en heeft dus een identiek genotype?
Verder is dus Inteelt de basis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')