Klopt! Maar daar zie je toch ook wel vergelijkbare verhoudingen.quote:Op zondag 25 september 2005 17:43 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is de spellenmarkt interessanter om te beschouwen.
Xbox S controller is inderdaad erg fijn! Alleen die black/white knoppen slaan nergens op. Dat is gelukkig ook opgelost bij de Xbox360.quote:Op zondag 25 september 2005 17:32 schreef piet_pelle het volgende:
Die van de cube ligt ook erg lekker in de hand maar is wel voor kleuter handjes gemaakt, dat merk je aan de vorm van de rechter tepel die voor analoge stick door moet gaan. En de Z knop kan je alleen indrukken als je je wijsvinger uit de kom trekt.
De controller S vind ik echt de allerbeste pad en de geperfectioneerde van de 360 lijkt me nog iets beter. Niks styling of whatever, ze wilden gewoon de beste pad ever ontwikkelen en ik zou het totaal niet erg vinden als Sony er wat van leent.
Als ze nou de X360 pad features in een boomerang vorm konden gieten zouden ze misschioen wel de allercoolste/beste joypad ever kunnen hebben.
Dat is een punt wat ik nog moet afwachten. Nu worden de witte en zwarte voor doeleinden gebruikt die je niet vaak nodig hebt zoals van view verwisselen in race games.quote:Op zondag 25 september 2005 22:21 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Xbox S controller is inderdaad erg fijn! Alleen die black/white knoppen slaan nergens op. Dat is gelukkig ook opgelost bij de Xbox360.
quote:Op zondag 25 september 2005 22:50 schreef piet_pelle het volgende:
Ik begrijp trouwens niet wat er mis is met de goude oude 6 knoppen indeling zoals op de Saturn.
Met een 2e analoge stick wordt het idd wel lastig ja maar voor vechtgames is het echt ideaal.quote:Op maandag 26 september 2005 23:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Opzich is er niks mìs mee, maar ikzelf vind het niet "nodig". De [afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]-knoppen vind ik prima en ik heb niet per se meer knoppen nodig op de bovenkant van de controller. Bovendien passen er ook niet echt 6 knoppen op het huidige Dual Shock en het potentiële PS3-controller ontwerp.
Hèhè... maar kende je deze al?quote:Op dinsdag 27 september 2005 02:38 schreef piet_pelle het volgende:
Met een 2e analoge stick wordt het idd wel lastig ja maar voor vechtgames is het echt ideaal.
http://games.fok.nl/news.php?newsid=6570quote:De ene na de andere developer stopt met de ontwikkeling van games voor de Playstation 3. Dit komt doordat de ontwikkelingskosten voor een Playstation 3 game rond de 20 miljoen dollar ligt. Een bedrag dat voor veel developers te hoog is.
De schrijver van originele artikel had het volgende te zeggen:
"[...]
In the (Japanese) game industry, many people are losing trust in Kutaragi's non-stop pursue of this evolution, people are leaving PS3 at a rate worse than Nintendo's GameCube era.
[...]
Een gast had dat gezegd.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
http://games.fok.nl/news.php?newsid=6570
Als dat echt zo is![]()
ik geloof het ook niet zo, maar als het waar is dan heeft de PS3 deze slag verloren vrees ikquote:Op woensdag 28 september 2005 12:18 schreef SocialDisorder het volgende:
Hmm, is tegenstrijdig met een bericht van Epic dat ik eerder hier poste, dat de PS3 juist erg makkelijk te programmeren zou zijn. Verder is Sony niet moeilijk met z'n licenties, alles behalve porno mag op de console verschijnen. Vraag me af hoe betrouwbaar de bron in kwestie is. IG heb ik nooit helemaal vertrouwd.
Dus qua support schijnt M$ dus zeker wel goed bezig te zijn. Bovendien moeten ze ook wel, maar toch. De strijd is iig nog lang niet gestreden tussen PS3 en 360. Ik kan alleen maar zeggen dat ik benieuwd ben.quote:1UP: You always said you want to develop for the most powerful hardware around. That way you can make the best games, the coolest games, the most exciting games. Obviously the Xbox 360 is the most powerful hardware coming up. But would you say it's the most powerful of all the next-gen systems coming out?
TI: You know the measure of the power of a piece of hardware is not just CPU clock speeds; there are a number of factors to take into account. Obviously pure speed is one of them; another one is low-layer stuff like firmware, also middleware that's being supplied for that particular platform. So when you consider the hardware and software support all wrapped up in one, then yes, I would consider the 360 to be the most powerful system in that sense, in the next generation.
Hoe kan je nou nu al zeggen dat de PS3 de slag verloren heeft? De PS3 gaat sowieso niet floppen dankzij games zoals MGS4 en Gran Turismo 5.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:20 schreef kepler het volgende:
[..]
ik geloof het ook niet zo, maar als het waar is dan heeft de PS3 deze slag verloren vrees ik
De PS3 wordt de Cube van de volgende generatie: 'voor de Xclusives'quote:Op woensdag 28 september 2005 12:29 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hoe kan je nou nu al zeggen dat de PS3 de slag verloren heeft? De PS3 gaat sowieso niet floppen dankzij games zoals MGS4 en Gran Turismo 5.
niet floppen nee, maar als er een hoop games naar de Xbox 360/ Revo toe gaan kan dat nooit goed zijn voor de verkoop van de PS3 natuurlijkquote:Op woensdag 28 september 2005 12:29 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hoe kan je nou nu al zeggen dat de PS3 de slag verloren heeft? De PS3 gaat sowieso niet floppen dankzij games zoals MGS4 en Gran Turismo 5.
als artikel waar is, dan zou Ninja Gaiden 2 op de Xbox360 list moeten staan.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Team Ninja (ja, i know, die zijn Xbox fanboy) zegt iig het volgende:
[..]
Dus qua support schijnt M$ dus zeker wel goed bezig te zijn. Bovendien moeten ze ook wel, maar toch. De strijd is iig nog lang niet gestreden tussen PS3 en 360. Ik kan alleen maar zeggen dat ik benieuwd ben.
ze moeten blijkbaar nog een beslissing maken:quote:Op woensdag 28 september 2005 12:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
als artikel waar is, dan zou Ninja Gaiden 2 op de Xbox360 list moeten staan.
Dude, alsof Team Ninja niet zeker ervan is dat de X360 sterker is dan de huidige xbox.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:19 schreef SocialDisorder het volgende:
dus zó verschrikkelijk enthousiast is Team Ninja dus nog niet over X360....
maar dus ook niet over de PS3quote:Op woensdag 28 september 2005 13:19 schreef SocialDisorder het volgende:
dus zó verschrikkelijk enthousiast is Team Ninja dus nog niet over X360....
Verder heb ik totaal geen idee hoe makkelijk of moeilijk voor de PS3 te developen is. Je leest ongeveer net zo veel berichten waarin staat dat de xbox 360 makkelijker is om voor te programmeren, als andersom. Wat je ook tegenkomt is dat de PS3 makkelijker zou zijn dan de PS2 om voor te programmeren (en dan zijn ze eigenlijk al binnen...quote:Een gast had dat gezegd. "A japanese developer". Geen namen, bron met geen reputatie (leuke frontpage), niet betrouwbaar, IMO.
Dat komt toch omdat die vreemde Jappen altijd belachelijk grote CGI cutscenes in hun spellen zettenquote:Op woensdag 28 september 2005 13:29 schreef SocialDisorder het volgende:
het zit em niet in het verschil X360 <-> X180, maar eerder in de eisen die M$ stelt aan de games. Verplichte HD-kwaliteit en geen ondersteuning voor HD-DVD of BR.
TJ verwacht dat 9 GB niet genoeg is om NG2 op te plaatsen, en zij weigeren van hun kant om NG op meerdere discs te leveren. Ze zijn nog in afwachting van de definitieve specs van de PS3 voordat ze een beslissing nemen.
Uhm... die zijn toch al een héle tijd bekend en ongewijzigd gebleven.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:29 schreef SocialDisorder het volgende:
Ze zijn nog in afwachting van de definitieve specs van de PS3 voordat ze een beslissing nemen.
Met de volgende generatie consoles heb je toch helemaal geen CGI meer nodig?quote:Op woensdag 28 september 2005 13:36 schreef H.Flick het volgende:
Dat komt toch omdat die vreemde Jappen altijd belachelijk grote CGI cutscenes in hun spellen zetten
en dat in verplicht HD kwaliteitquote:Op woensdag 28 september 2005 13:36 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Dat komt toch omdat die vreemde Jappen altijd belachelijk grote CGI cutscenes in hun spellen zetten
De geschiedenis wijst uit dat Sony nog wel eens links en rechts wat specs erbij doet en specs eraf haalt voor het definiteive product in de winkels ligt...quote:Op woensdag 28 september 2005 13:37 schreef P-Style het volgende:
[..]
Uhm... die zijn toch al een héle tijd bekend en ongewijzigd gebleven.
Niet dat ik me kan herinneren.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:39 schreef SocialDisorder het volgende:
De geschiedenis wijst uit dat Sony nog wel eens links en rechts wat specs erbij doet en specs eraf haalt voor het definiteive product in de winkels ligt...
http://ps3.ign.com/articles/615/615178p1.htmlquote:Sony's cell demos were extremely cool and inspiring but are totally achievable, and over time even surpassable, by third developers like us because, as Tim Sweeney said, the development environment is made up of parts we're already intimately familiar with: OpenGL, NVIDIA graphics, Linux, and PowerPC. Think about Epic's experience, for example. We rock on NVIDIA hardware. We have been doing OpenGL since Unreal 1. We regularly ship our games on Linux and we've won several Macintosh Game of the Year awards including a special World-Wide Design Award directly from Apple for UT2004. We're going to be able to kick serious ass on PS3, and so are a lot of our licensees and other 3rd party developers, in a way that wasn't remotely possible on past consoles.
Sony deed geen shit. Sega killed Sega. Hadden ze maar niet zoveel geld moeten verspillen aan risico volle projecten en meer in marketing. Ben je soms vergeten dat de Saturn gewoon de PSX ass kickte in het begin in Japan vooral dankzij Virtua Fighter. Sega's eigen fouten hebben Sega uit de hardware markt gehaald en S-fags all over the world denken dat het door Sony komt.quote:Notorious en piet_pelle zijn sega fans. Dus automatisch ook Xbox fans.
Sony krijgt geen respect meer omdat ze twee keer een Sega console om zeep geholpen hebben.
En Nintendo is een oude Sega rivaal. Vandaar al die haat jegens Sony en Nintendo. Dus moeten ze wel voor de Xbox kiezen. Ik heb best wel medelijden.
http://www.zakzak.co.jp/top/2005_09/t2005092602.htmlquote:"Some people from the industry questioned whether Kutaragi has the right vision, saying "Kutaragi has unwavering belief that evolution of the game console is the only way to expand the market, I wonder if that will truly gather support from the game fans and win the battle."
Sony is touting the catch phrase "Don't stop the evolution", believing strongly that it will lead to big victory. Another person from the Japanese industry commented that "To many devlopers it's nothing but a nightmare".
The reason for the nightmare is the the rising cost of developing the games. With starting investment costs for developing for PS3 rising to around $20 million, many developers are looking toward Xbox 360 instead.
"In the (Japanese) game industry, many people are losing trust in Kutaragi's non-stop pursue of this evolution", "people are leaving PS3 at a rate worse than Nintendo's Game Cube era".
quote:GI: You’ve said before you want to develop for the most powerful console out there. You must be pretty confident in the Xbox 360.
Itagaki: Yes. I hope so. I think Xbox 360 is the best game console on the earth. It’s better than PlayStation 3.
GI: Can I ask you why?
Itagaki: PS3 has too complicated of architecture
er gaan ook geruchten dat Jade Empire 2 en Ninja Gaiden 2 naar de PS3 overstappenquote:Op donderdag 29 september 2005 16:51 schreef Notorious het volgende:
[..]
Sony deed geen shit. Sega killed Sega. Hadden ze maar niet zoveel geld moeten verspillen aan risico volle projecten en meer in marketing. Ben je soms vergeten dat de Saturn gewoon de PSX ass kickte in het begin in Japan vooral dankzij Virtua Fighter. Sega's eigen fouten hebben Sega uit de hardware markt gehaald en S-fags all over the world denken dat het door Sony komt.
Anyway wat ga ik in discussie? Met Tekken fans in discussie gaan is net als in discussie gaan met een baksteen.![]()
Anyway eats this S-fags
[..]
http://www.zakzak.co.jp/top/2005_09/t2005092602.html
Sony am cry, Ken Kutaragi am cry, Pandora's Box am cry... [afbeelding]
En wat blijkt nu Condemned van Sega komt niet meer op de PS3 en schijnt nu alleen only on XBOX 360 te komen.![]()
En zo makkelijk is het niet om te onwikkelen voor de PS3.
[..]
http://games.fok.nl/news.php?newsid=6570quote:Op donderdag 29 september 2005 16:55 schreef Notorious het volgende:
De waarheid moet naar bovenkomen ik zie heel wat gekheid verteld worden en nergens het bericht dat al een paar dagen beken is dat de ontwikkelen voor de PS3 te duur is voor veel Japanse developers.
Het zou toch makkelijker moeten zijn om te ontwikkelen voor een console omdat je geen rekening hoeft te houden met verschillende hardware specificaties. Of is dat niet zo?quote:Op woensdag 28 september 2005 13:46 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
http://ps3.ign.com/articles/615/615178p1.html
PS3 bijna net zo makkelijk te programmeren als PC dus, volgens Epic. X360 ook trouwens.
WAHAHAHAquote:er gaan ook geruchten dat Jade Empire 2 en Ninja Gaiden 2 naar de PS3 overstappen
oftewel 1 vallend blad maakt nog geen herfst
http://teamninja.1up.com/do/blogEntry?bId=5765481&publicUserId=4549175quote:Itagaki opens the vault on various tidbits of information spanning all of Team Ninja's upcoming Xbox 360 games: Dead or Alive Xtreme 2, Ninja Gaiden 2, Dead or Alive: Code Cronus, and something called Project Progressive.
whahahaquote:Op donderdag 29 september 2005 17:24 schreef Notorious het volgende:
http://teamninja.1up.com/do/blogEntry?bId=5765481&publicUserId=4549175
Sorry for killing your fantasy...
Oh en over Jade Empire 2... EGM heeft dat in hun rumor sectie gezet en ze hebben zichzelf vaak genoeg geowned daarmee... lies lies all lies.![]()
er staat nergens dat ze per definitie op de Xbox 360 uitkomen. (al hoop ik het wel natuurlijk)quote:Tuesday is another big day because Itagaki opens the vault on various tidbits of information spanning all of Team Ninja's upcoming games: Dead or Alive Xtreme 2, Ninja Gaiden 2, Dead or Alive: Code Cronus, and something called Project Progressive.
quote:
Zakzak? Wasda?quote:Op donderdag 29 september 2005 16:51 schreef Notorious het volgende:
[..]
Sony deed geen shit. Sega killed Sega. Hadden ze maar niet zoveel geld moeten verspillen aan risico volle projecten en meer in marketing. Ben je soms vergeten dat de Saturn gewoon de PSX ass kickte in het begin in Japan vooral dankzij Virtua Fighter. Sega's eigen fouten hebben Sega uit de hardware markt gehaald en S-fags all over the world denken dat het door Sony komt.
Anyway wat ga ik in discussie? Met Tekken fans in discussie gaan is net als in discussie gaan met een baksteen.![]()
Anyway eats this S-fags
[..]
http://www.zakzak.co.jp/top/2005_09/t2005092602.html
Wat een aap. Alsof je het verschil tussen DOA 2 t/m DOA4 wel ziet.quote:I no longer can figure out what the hell they're trying to do with the numbering, and I don't know which one is which.
Hoor jij nu ook al bij SonyautomatedDefenseSystem.exe?quote:Obetrouwbare nieuws posten is niet echt snugger. Dat nieuws is al 4 dagen en oud en geen enkele grote Engelstalige site heeft het als een newsitem gebruikt. Dankzij Lau (N-tard van Insidegamer) heeft dat nieuws ook Fok bereikt. EN Fok neemt het gewoon over...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |