abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31321579
is er wel een gamecongres eind oktober? Ik dacht dat we alles nu wel gehad hadden tot de Las Vegas show....
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_31321679
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:57 schreef SocialDisorder het volgende:
niet bekend, maar wel te verwachten. Als ze een klap aan MS uit willen delen zal dat daar moeten zijn. De meesten verwachten dat MS vlak voor de introductie van PS3 de X360 in prijs zal dalen, en om die actie voor te zijn, moet Sony gewoon een presentatie geven die elk prijsverschil in console zal rechtvaardigen.
Ik ben benieuwd of ze dat kunnen, het lijkt me erg moeilijk om een dergelijk groot prijsverschil te rechtvaardigen. Then again, show een next-gen GTA exclusief voor de PS3 en 90% van de mensen is om en geeft geen ene fluit meer om de rest van de games op de PS3.
pi_31321684
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:50 schreef SocialDisorder het volgende:
is er wel een gamecongres eind oktober? Ik dacht dat we alles nu wel gehad hadden tot de Las Vegas show....
Dat dacht ik ook.
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:53 schreef Retuobak het volgende:
...het lijkt me erg moeilijk om een dergelijk groot prijsverschil te rechtvaardigen...
Dus jij wéét het prijsverschil al?
pi_31321753
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:53 schreef P-Style het volgende:

Dus jij wéét het prijsverschil al?
Nou, Kutaragi heeft al vaak genoeg doen blijken dat de PS3 niet goedkoop wordt, en als de Xbox 360 al een pricedrop heeft gehad lijkt me het prijsverschil allesbehalve klein.
pi_31321832
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:55 schreef Retuobak het volgende:
Nou, Kutaragi heeft al vaak genoeg doen blijken dat de PS3 niet goedkoop wordt, en als de Xbox 360 al een pricedrop heeft gehad lijkt me het prijsverschil allesbehalve klein.
Ik verwacht echter niet dat Microsoft binnen 5 maanden al een pricedrop doorvoert. (hoewel de xbox 1 ook èrg vroeg al in prijs zakte.. )
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:42:22 #281
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31323175
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:58 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik verwacht echter niet dat Microsoft binnen 5 maanden al een pricedrop doorvoert. (hoewel de xbox 1 ook èrg vroeg al in prijs zakte.. )
zeker wel vlak voor de PS3 er komt, als is het maar 30 euro ofzo. Dat is marketingtechnisch gewoon verplicht eigenlijk
The line is a dot to you!
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:44:37 #282
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31323216
quote:

[..]

Ik ben benieuwd of ze dat kunnen, het lijkt me erg moeilijk om een dergelijk groot prijsverschil te rechtvaardigen. Then again, show een next-gen GTA exclusief voor de PS3 en 90% van de mensen is om en geeft geen ene fluit meer om de rest van de games op de PS3.
dat vraag ik me af hoor, want alle GTA's zijn ook op de huidige Xbox uitgekomen. Als GTA op de PS3 echt exclusief zal worden, dan heeft Sony erg veel geld geboden.

en ik zie Microsoft er wel voor aan om Rockstar veel geld te bieden om de volgende GTA op de Xbox 360 te krijgen. Als ze dat lukt dan is de Xbox 360 helemaal binnen
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:57:22 #283
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_31323572
quote:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Rockstar dat gaat doen als Bill met een zak munten gaat rammelen.
En die zak is vele male groter. Lukt het Sony wel, dan is dat echt een megastap. Ongetwijfeld.
-
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:58:52 #284
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_31323608
Lukt het MS daarentegen dan zou dat helemaal een uiterst pijnlijke leverstoot zijn voor Sony.
-
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:02:26 #285
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31323692
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 00:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Lukt het MS daarentegen dan zou dat helemaal een uiterst pijnlijke leverstoot zijn voor Sony.
ik denk eigenlijk dat ze dan technisch K.O. zijn. GTA is namelijk grotendeels verantwoordelijk voor de grote verkopen van de PS2. Tuurlijk hebben ze andere goede games, maar de console-seller is toch zeker wel GTA
pi_31324851
Hoe dan ook... GTA komt sowieso naar de PS3. Dat is al een tijdje bekend.
pi_31326360
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:58 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het lijkt mij redelijk logisch van wel, de markt afromen is iets dat al jaren gebeurd in elke industrie. Gewoon de prijs hoger voor de early adopters die hem sowieso kopen vrijwel ongeacht prijs, en dan relatief snel een pricedrop zodat het appraat ook binnen bereik komt van de ware mainstream.
  maandag 10 oktober 2005 @ 07:28:32 #288
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_31326538
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:50 schreef P-Style het volgende:
Hoe dan ook... GTA komt sowieso naar de PS3. Dat is al een tijdje bekend.
quote:
according to an article in this month's US Official PlayStation 2 magazine.
quote:
According to their sources, Rockstar North took delivery of a PS3 development kit back last month, and is naturally working hard on a brand new engine for its next-generation Grand Theft Auto.
Lijkt mij nog niets zeker hoor.
Dit soort geruchten hoor je dagelijks, er is nog niets officieel bevestigd. .

[ Bericht 10% gewijzigd door Dr.Daggla op 10-10-2005 07:36:56 ]
-
pi_31327055
Rockstar is veels te blij met de vrijheid die ze van Sony krijgen. Sony is de enige ontwikkelaar van de drie die geen eisen aan de games stelt. MS eist dat alle X360 games in High Definition zijn, Nintendo keurt een game voordat deze op hun systeem mag. Sony is de enige die zegt: "bedankt voor het geld, hier is de licentie, de devkit en de duck-demo met source-code, veel plezier."
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:01:22 #290
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_31327234
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:47 schreef SocialDisorder het volgende:
Rockstar is veels te blij met de vrijheid die ze van Sony krijgen. Sony is de enige ontwikkelaar van de drie die geen eisen aan de games stelt. MS eist dat alle X360 games in High Definition zijn, Nintendo keurt een game voordat deze op hun systeem mag. Sony is de enige die zegt: "bedankt voor het geld, hier is de licentie, de devkit en de duck-demo met source-code, veel plezier."
Ook Rockstar is niet vies van geld.
Geld koopt principes vaak genoeg weg hoor .
En sowieso wordt de game HD. Ook op de ps3. Dat lijkt mij logisch.
-
pi_31327519
Nee dat van MS boeit zeg, Rockstar zou gek zijn om GTA 4 niet in HD te maken .
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:41:23 #292
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31327781
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:47 schreef SocialDisorder het volgende:
vandaar dat er dus ook zoveel gare games op de PS2 uitkomen

kheb liever dat een ontwikkelaar zich aan de eisen van Microsoft/Nintendo houdt, dan dat het alle vrijheid van Sony krijgt. Hierdoor krijg je ook gelijk een hoop snel afgemaakte games om snel te cashen. Ik vind het nog steeds raar dat Sony geen eisen stelt aan de games op de PS3
pi_31327873
Owh, en de PS3 heeft twee HD-uitgangen, nog een voordeel tov X360

En met die gare games op de PS2, ach, je hoeft ze niet te kopen. Marktwerking enzo. ICO, Devil May Cry, GTA, stuk voor stuk games die voortgevloeid zijn uit de vrijheid die Sony aan ontwikkelaars bood. Nintendo zegt gewoon keihard: "dit gaat niet werken, dit gaan wij niet op ons systeem accepteren."
Okay, je weet dat als je Nintendo koopt, dat je dan een grotere kans hebt op goeie games. Maar Sony laat het aan de consument om te beslissen, vind ik wel een goede strategie, persoonlijk.

En waarom zou Rockstar GTA in HD moeten maken? Op dit moment bezit een overweldigende minderheid van minder dan 1% van de consumenten een HD-TV. Lijkt me niet echt rendabel om daar extra geld aan productiekosten voor in te pompen.
Over een jaar of twee, als de HD-prijzen gezakt zijn, dan is het interessanter denk ik.
pi_31327986
Je vergeet dat de hoofdmarkt voor GTA nog altijd de USA is waar HDTV's al een stuk groter zijn dan hier, en volgend jaar wanneer de PS3 pas uit komt dan is die verhouding nog gunstiger aldaar. Daar komt nog eens bij dat HD resolutie screenshots/filmpjes een stuk beter zijn te gebruiken voor marketingdoeleinden dan shots/filmpjes in 'gewone' resoluties.
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:02:17 #295
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_31328107
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:47 schreef SocialDisorder het volgende:
Owh, en de PS3 heeft twee HD-uitgangen, nog een voordeel tov X360
Denk niet dat a) veel mensen dat hebben b) het nut heeft voor een game als GTA,
quote:
En met die gare games op de PS2, ach, je hoeft ze niet te kopen. Marktwerking enzo. ICO, Devil May Cry, GTA, stuk voor stuk games die voortgevloeid zijn uit de vrijheid die Sony aan ontwikkelaars bood. Nintendo zegt gewoon keihard: "dit gaat niet werken, dit gaan wij niet op ons systeem accepteren."
Microsoft != Nintendo
quote:
Okay, je weet dat als je Nintendo koopt, dat je dan een grotere kans hebt op goeie games. Maar Sony laat het aan de consument om te beslissen, vind ik wel een goede strategie, persoonlijk.
Ik vind Nintendo alles behalve een garantie voor goede games. Kwestie van smaak.
quote:
En waarom zou Rockstar GTA in HD moeten maken? Op dit moment bezit een overweldigende minderheid van minder dan 1% van de consumenten een HD-TV. Lijkt me niet echt rendabel om daar extra geld aan productiekosten voor in te pompen.
Over een jaar of twee, als de HD-prijzen gezakt zijn, dan is het interessanter denk ik.
Omdat in Amerika WEL veel mensen HD hebben en Rockstar niet alleen voor Europa ontwikkelt.
Sowieso komt bijna alles op HD uit, ook op de ps3.
Al met al zie ik meer mogelijkheid voor MS om een exclusieve GTA te krijgen. Sowieso issie veel eerder uit EN duurt het wsl nog tot eind 2006 voor Amerika de ps3 heeft en misschien zelfs 2007 voor Europa. .
-
pi_31328196
er is nog niets bekend over een wereldwijde release ja danwel nee. Ik denk dat Sony het zich niet kan veroorloven om geen wereldwijde release te doen.

Rockstar doet overigens niet alles voor geld. Nintendo schijnt een flinke som geld geboden te hebben om GTA op de Gamecube te krijgen, maar Rockstar wees dat af, vanwege de houding van Nintendo tov GTA1.

GTA4 zal trouwens wel met iets nieuws moeten komen. Echt revolutionair was San Andreas niet meer te noemen.
pi_31328241
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:07 schreef SocialDisorder het volgende:
er is nog niets bekend over een wereldwijde release ja danwel nee. Ik denk dat Sony het zich niet kan veroorloven om geen wereldwijde release te doen.
We hebben het hier wel over Sony ja .
2007 all the way
quote:
Rockstar doet overigens niet alles voor geld. Nintendo schijnt een flinke som geld geboden te hebben om GTA op de Gamecube te krijgen, maar Rockstar wees dat af, vanwege de houding van Nintendo tov GTA1.
Geruchten ende speculatie. Rockstar is een bedrijf, bedrijven gaan voor winst, niet voor persoonlijke gevoelens.
quote:
GTA4 zal trouwens wel met iets nieuws moeten komen. Echt revolutionair was San Andreas niet meer te noemen.
Waarom moet dat? Ik meen me te herinneren dat GTA:SA een ongekend kassucces was.
pi_31328323
kassucces != revolutionair

GTA3 was een revolutie, Vice City een perfectionering daarvan, San Andreas was Vice City, maar dan op grotere schaal. Maakte hem natuurlijk niet minder
Ik zeg ook niet dat SA een slechte game was, maar het was niet bepaald vernieuwend te noemen. Geen dingen gezien/meegemaakt die ik niet eerder zag.
pi_31328568
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:14 schreef SocialDisorder het volgende:
kassucces != revolutionair

GTA3 was een revolutie, Vice City een perfectionering daarvan, San Andreas was Vice City, maar dan op grotere schaal. Maakte hem natuurlijk niet minder
Ik zeg ook niet dat SA een slechte game was, maar het was niet bepaald vernieuwend te noemen. Geen dingen gezien/meegemaakt die ik niet eerder zag.
En dat laatste kan Rockstar geen fluit schelen zolang de sales blijven verbeteren
Veel nieuwe features toevoegen betekent enkel hogere productiekosten.
pi_31328808
hoe lang denk je dat meer van hetzelfde blijft verkopen? Tekken 5 vloog ook niet bepaald de winkel uit, net zoals de vele iteraties van FIFA, Madden, NHL en Tiger Woods. Minder vernieuwing --> minder verkoop --> minder vernieuwing --> minder verkoop --> etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')