Ik ben benieuwd of ze dat kunnen, het lijkt me erg moeilijk om een dergelijk groot prijsverschil te rechtvaardigen. Then again, show een next-gen GTA exclusief voor de PS3 en 90% van de mensen is om en geeft geen ene fluit meer om de rest van de games op de PS3.quote:Op zondag 9 oktober 2005 18:57 schreef SocialDisorder het volgende:
niet bekend, maar wel te verwachten. Als ze een klap aan MS uit willen delen zal dat daar moeten zijn. De meesten verwachten dat MS vlak voor de introductie van PS3 de X360 in prijs zal dalen, en om die actie voor te zijn, moet Sony gewoon een presentatie geven die elk prijsverschil in console zal rechtvaardigen.
Dat dacht ik ook.quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:50 schreef SocialDisorder het volgende:
is er wel een gamecongres eind oktober? Ik dacht dat we alles nu wel gehad hadden tot de Las Vegas show....
Dus jij wéét het prijsverschil al?quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:53 schreef Retuobak het volgende:
...het lijkt me erg moeilijk om een dergelijk groot prijsverschil te rechtvaardigen...
Nou, Kutaragi heeft al vaak genoeg doen blijken dat de PS3 niet goedkoop wordt, en als de Xbox 360 al een pricedrop heeft gehad lijkt me het prijsverschil allesbehalve klein.quote:
Ik verwacht echter niet dat Microsoft binnen 5 maanden al een pricedrop doorvoert. (hoewel de xbox 1 ook èrg vroeg al in prijs zakte..quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:55 schreef Retuobak het volgende:
Nou, Kutaragi heeft al vaak genoeg doen blijken dat de PS3 niet goedkoop wordt, en als de Xbox 360 al een pricedrop heeft gehad lijkt me het prijsverschil allesbehalve klein.
zeker wel vlak voor de PS3 er komt, als is het maar 30 euro ofzo. Dat is marketingtechnisch gewoon verplicht eigenlijkquote:Op zondag 9 oktober 2005 23:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik verwacht echter niet dat Microsoft binnen 5 maanden al een pricedrop doorvoert. (hoewel de xbox 1 ook èrg vroeg al in prijs zakte..)
dat vraag ik me af hoor, want alle GTA's zijn ook op de huidige Xbox uitgekomen. Als GTA op de PS3 echt exclusief zal worden, dan heeft Sony erg veel geld geboden.quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:53 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ze dat kunnen, het lijkt me erg moeilijk om een dergelijk groot prijsverschil te rechtvaardigen. Then again, show een next-gen GTA exclusief voor de PS3 en 90% van de mensen is om en geeft geen ene fluit meer om de rest van de games op de PS3.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Rockstar dat gaat doen als Bill met een zak munten gaat rammelen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:53 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ze dat kunnen, het lijkt me erg moeilijk om een dergelijk groot prijsverschil te rechtvaardigen. Then again, show een next-gen GTA exclusief voor de PS3 en 90% van de mensen is om en geeft geen ene fluit meer om de rest van de games op de PS3.
ik denk eigenlijk dat ze dan technisch K.O. zijn. GTA is namelijk grotendeels verantwoordelijk voor de grote verkopen van de PS2. Tuurlijk hebben ze andere goede games, maar de console-seller is toch zeker wel GTAquote:Op maandag 10 oktober 2005 00:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Lukt het MS daarentegen dan zou dat helemaal een uiterst pijnlijke leverstoot zijn voor Sony.
Het lijkt mij redelijk logisch van wel, de markt afromen is iets dat al jaren gebeurd in elke industrie. Gewoon de prijs hoger voor de early adopters die hem sowieso kopen vrijwel ongeacht prijs, en dan relatief snel een pricedrop zodat het appraat ook binnen bereik komt van de ware mainstream.quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik verwacht echter niet dat Microsoft binnen 5 maanden al een pricedrop doorvoert. (hoewel de xbox 1 ook èrg vroeg al in prijs zakte..)
quote:Op maandag 10 oktober 2005 01:50 schreef P-Style het volgende:
Hoe dan ook... GTA komt sowieso naar de PS3. Dat is al een tijdje bekend.
quote:according to an article in this month's US Official PlayStation 2 magazine.
Lijkt mij nog niets zeker hoor.quote:According to their sources, Rockstar North took delivery of a PS3 development kit back last month, and is naturally working hard on a brand new engine for its next-generation Grand Theft Auto.
Ook Rockstar is niet vies van geld.quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:47 schreef SocialDisorder het volgende:
Rockstar is veels te blij met de vrijheid die ze van Sony krijgen. Sony is de enige ontwikkelaar van de drie die geen eisen aan de games stelt. MS eist dat alle X360 games in High Definition zijn, Nintendo keurt een game voordat deze op hun systeem mag. Sony is de enige die zegt: "bedankt voor het geld, hier is de licentie, de devkit en de duck-demo met source-code, veel plezier."
vandaar dat er dus ook zoveel gare games op de PS2 uitkomenquote:Op maandag 10 oktober 2005 08:47 schreef SocialDisorder het volgende:
Rockstar is veels te blij met de vrijheid die ze van Sony krijgen. Sony is de enige ontwikkelaar van de drie die geen eisen aan de games stelt. MS eist dat alle X360 games in High Definition zijn, Nintendo keurt een game voordat deze op hun systeem mag. Sony is de enige die zegt: "bedankt voor het geld, hier is de licentie, de devkit en de duck-demo met source-code, veel plezier."
Denk niet dat a) veel mensen dat hebben b) het nut heeft voor een game als GTA,quote:Op maandag 10 oktober 2005 09:47 schreef SocialDisorder het volgende:
Owh, en de PS3 heeft twee HD-uitgangen, nog een voordeel tov X360
Microsoft != Nintendoquote:En met die gare games op de PS2, ach, je hoeft ze niet te kopen. Marktwerking enzo. ICO, Devil May Cry, GTA, stuk voor stuk games die voortgevloeid zijn uit de vrijheid die Sony aan ontwikkelaars bood. Nintendo zegt gewoon keihard: "dit gaat niet werken, dit gaan wij niet op ons systeem accepteren."
Ik vind Nintendo alles behalve een garantie voor goede games. Kwestie van smaak.quote:Okay, je weet dat als je Nintendo koopt, dat je dan een grotere kans hebt op goeie games. Maar Sony laat het aan de consument om te beslissen, vind ik wel een goede strategie, persoonlijk.
Omdat in Amerika WEL veel mensen HD hebben en Rockstar niet alleen voor Europa ontwikkelt.quote:En waarom zou Rockstar GTA in HD moeten maken? Op dit moment bezit een overweldigende minderheid van minder dan 1% van de consumenten een HD-TV. Lijkt me niet echt rendabel om daar extra geld aan productiekosten voor in te pompen.
Over een jaar of twee, als de HD-prijzen gezakt zijn, dan is het interessanter denk ik.
We hebben het hier wel over Sony jaquote:Op maandag 10 oktober 2005 10:07 schreef SocialDisorder het volgende:
er is nog niets bekend over een wereldwijde release ja danwel nee. Ik denk dat Sony het zich niet kan veroorloven om geen wereldwijde release te doen.
Geruchten ende speculatie. Rockstar is een bedrijf, bedrijven gaan voor winst, niet voor persoonlijke gevoelens.quote:Rockstar doet overigens niet alles voor geld. Nintendo schijnt een flinke som geld geboden te hebben om GTA op de Gamecube te krijgen, maar Rockstar wees dat af, vanwege de houding van Nintendo tov GTA1.
Waarom moet dat? Ik meen me te herinneren dat GTA:SA een ongekend kassucces was.quote:GTA4 zal trouwens wel met iets nieuws moeten komen. Echt revolutionair was San Andreas niet meer te noemen.
En dat laatste kan Rockstar geen fluit schelen zolang de sales blijven verbeterenquote:Op maandag 10 oktober 2005 10:14 schreef SocialDisorder het volgende:
kassucces != revolutionair
GTA3 was een revolutie, Vice City een perfectionering daarvan, San Andreas was Vice City, maar dan op grotere schaal. Maakte hem natuurlijk niet minder
Ik zeg ook niet dat SA een slechte game was, maar het was niet bepaald vernieuwend te noemen. Geen dingen gezien/meegemaakt die ik niet eerder zag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |