abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30827140
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:53 schreef Nashje het volgende:

[..]

. Alleen is 1 spandoek erg weinig. Denk niet dat Blind heel het stadion door kijkt om te zien of er nog wat fans zijn die ideeen hebben.
Maken wij een oplagen van 10.000

Of iedereen een a4 blaadje geven en dat zij allemaal in de lucht houden als de spelers het veld opkomen. En dat blind dit ziet: 4-4-2. DAAR KOMEN WIJ VERDER MEE!
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kan ie ook niet...
Dat zeg ik.
pi_30827264
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:47 schreef Nashje het volgende:
S-Two, elke Ajacied ziet in dat 4-4-2 de enige redding is, behalve Blind zelf. Babel en Rosales is prut. Ik pleit voor een Charisteas en Rosenberg voorin.

Kunnen er niet spandoeken over worden gemaakt ofzo?
Charisteas en Rosenberg samen voorin , dat is de oplossing ja . 442 is ook niet de oplossing, want alleen de kansen worden niet afgemaakt en de concentratie is er niet om een wedstrijd uit te spelen, wat is anders het probleem?

Er wordt nu gewoon 3 of 4 keer op rij sterk gevoetbald. Tegen Feyenoord speel je goed, jammer genoeg maken wij die kansen niet af en hebben zij K&K rondlopen. Tegen Sparta Praag overklas je ze gewoon de eerste helft, krijg je in de tweede helft een zondagsschot tegen, waardoor je weer achter de feiten aanloopt. Tegen AZ speel je ook weer een goed halfuur, worden ze mentaal gebroken door die 1-1 en 2-1, maak je gelukkig nog 2-2. Weer twee van die poeiers, waarvan er 1 op de 10 ingaan volgens mij, en je loopt weer achter de feiten aan. Gisteren weer, eerste helft weer goed gevoetbald, kansen genoeg.

We behalen momenteel echt geen resultaten. Dinsdag kan een ommekeer worden. We spelen inprincipe gewoon goed voetbal, Arsenal is momenteel niet in opperbeste vorm en kan gewoon gepakt worden. We moeten alleen even in de positieve sfeer komen.
  donderdag 22 september 2005 @ 16:11:02 #153
82589 S-Two
barba macacu
pi_30827324
We spelen idd wel behoorlijk, maar feit is wel dat de buitenspelers totaal niet renderen. Dus dan kan je ze beter ergens anders neer zetten lijkt me.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_30827440
Wat vreselijk om weer te zien dat we de voorsprong op het eind weer helemaal weggeven. We spelen gewoon goed voetbal, en dan van het ene op het andere moment is het over.
pi_30827521
4-4-2 is zeker de oplossing, buitenspelers heeft Ajax niet.
That's all folks!
pi_30827618
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:17 schreef -Vaduz- het volgende:
4-4-2 is zeker de oplossing, buitenspelers heeft Ajax niet.
Idd, ik zou ook gewoon voor de 4-4-2 gaan
pi_30827683
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:08 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Charisteas en Rosenberg samen voorin , dat is de oplossing ja . 442 is ook niet de oplossing, want alleen de kansen worden niet afgemaakt en de concentratie is er niet om een wedstrijd uit te spelen, wat is anders het probleem?
Je kunt er makkelijk over lachen, maar om nou te zeggen dat onze buitenspelers wel aan hun eisen voldoen, dus niet. Daarom is 4-4-2 dus wel de oplossing. Concentratie is er ook wel, alleen dacht Ajax dat ze gister na de 1e helft al hadden gewonnen.
pi_30827738
Ik zou zeggen, geef Yannis maar weer eens de kans samen met Rosenberg/Charisteas in de spits. In de voorbereiding was hij de beste schutter, dus waarom nu geen kans?
  donderdag 22 september 2005 @ 16:24:08 #159
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_30827780
4-4-2 of 4-3-3, het ligt ook aan de invulling van de posities.

4-4-2 met aanvallend ingestelde buitenspelers, is vrijwel hetzelfde als 4-3-3 met een diepe spits en een bijsluitende 10. Maar als je zónder aanvallend ingestelde buitenspelers gaat spelen, vraag ik me af hoe je kansen wilt creëren? Alles door het centrum?

4-3-3 is prima, alleen dan wel met een andere linksbuiten. Mauro Rosáles verdient nog wel wat krediet, ik ben ook wel gecharmeerd van zijn acties. Het driemansmiddenveld zit ook goed in elkaar met Wesley Sneijder met de punt naar voren, dus waarom zou je dat wijzigen?

De verdedigers moeten wat koeler zijn, ballen moeten in de tribune worden geschoten, geen man moet ze voorbij komen en de nul is heilig. Ook de spitsen moeten koeler worden, desnoods één kans, één doelpunt. Het hoeft niet mooi, winnen moeten we!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_30828047
-------------------- Vonk --------------------
Trabelsi, Grygera, Maduro, Juanfran
---- Pienaar -- Galasek - Emanuelson
------------------ Sneijder -----------------
------- Charisteas -- Rosenberg ------

Ofzo.
pi_30828100
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:19 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Idd, ik zou ook gewoon voor de 4-4-2 gaan
Maarja, wie zijn wij, vergeleken met Blind.
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:31 schreef Nashje het volgende:

Ofzo.
dat ziet er inderdaad beter uit.
pi_30828210
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:31 schreef Nashje het volgende:

Ofzo.
Ik zou Pienaar en Sneijder omwisselen
Koning.
pi_30828251
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:35 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Ik zou Pienaar en Sneijder omwisselen
Nee man. Sneijder is veel gevaarlijker achter de spitsen.
pi_30828360
Sneijder moet gewoon in de basis staan, hij doet het goed nu
pi_30828592
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:07 schreef Da_Sandman het volgende:
Eindelijk wat medestanders omtrent het verhaal spelers snel afschrijven zie ik... Mooi gesproken overigens twi, exactly my thoughts...
Ik ben het inderdaad ook met je eens dat spelers te snel worden afgeschreven. Gebrek aan vertrouwen is één van de redenen waarom bepaalde spelers totaal niet uit de verf komen. Het lijkt wel of trainers als Koeman en Blind voortdurend over elke positie twijfelen. Natuurlijk, een basisplaats moet je niet gegarandeerd hebben, maar je kunt een ploeg ook 'kapot' wisselen.

Rosenberg moet een eerlijke kans krijgen bij Ajax, zoals ook veel andere middelmatige spitsen die hebben gehad. In de eerste paar wedstrijden speelde hij beslist niet slecht en pikte hij zijn treffertjes mee. Zie bijvoorbeeld het functioneren van Hogendorp bij RKC. Schopte vorig jaar geen deuk in een pakje boter, draait nu weer als een geoliede doelpuntenmachine.

Mijn mening is dat Ajax de laatste jaren wanbeleid heeft gevoerd. Dat is allemaal ingezet met het ontslag van Co Adriaanse, die op dat moment prima op weg was om Ajax op te beuren uit het diepe dal (#6 in de eindklassering) waar de ploeg vandaan kwam. In plaats van een ervaren trainer aan te trekken die zijn sporen had verdiend, koos Ajax voor een coach die tot op dat moment niet veel meer had gepresteerd dan een subtopper redelijk leiden. In het eerste seizoen werd Ajax dankzij het fundament van Adriaanse nog kampioen, maar al snel ging het voetbal van Ajax zienderogen achteruit.

Doelstellingen werden naar beneden bijgesteld, voor mensen met ambitie (Van Gaal) was geen plaats. Het scoutingapparaat functioneert bar slecht, Koeman deed nog wat bizarre aankopen en de ontwikkeling van veel jonge spelers stond volledig stil (Sneijder, Van der Vaart). Koeman liet een ravage achter, maar opnieuw koos Ajax voor een onervaren hoofdcoach. Ik kan Blind niet veel kwalijk nemen op dit moment. Die handelt naar vermogen, maar is simpelweg niet tot meer in staat.

Er heerst geen rust in Amsterdam. Spelers krijgen onvoldoende vertrouwen en hun mogelijkheden worden niet benut (Babel zou volgens mij namelijk een uitstekende spits a la Kluivert kunnen zijn). Ajax heeft dringend een ervaren, doorgewinterde hoofdcoach nodig die orde op zaken gaat stellen. Ook al ben ik Ajax-fan, ik hoop dat er de komende weken nog meer nederlagen volgen, zodat er wellicht ECHT eens wat gaat veranderen.
pi_30828641
Het wanbeleid begon naar mijn mening al bij het onbegrijpelijke ontslag van Olsen.
  donderdag 22 september 2005 @ 16:49:45 #167
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_30828680
quote:
k hoop dat er de komende weken nog meer nederlagen volgen, zodat er wellicht ECHT eens wat gaat veranderen
liever niet, maar dat zal wel goed zijn
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_30828780
Wie is die ervaren, doorwinterde hoofdcoach dan eigenlijk?

Als ik aan een nieuwe coach denk schieten mij de namen van Martin Jol (die op dit moment echt niet vertrekt bij de Spurs), Brian Laudrup (is die ervaren en doorwintert?) en Frank Rijkaard (die net heeft bijgetekent in Barcelona) binnen .
pi_30828895
Blind heeft gisteren wat mij betreft laten zien nog lang niet klaar voor Ajax 1 te zijn, haal gewoon iemand die al jaren coach is, prijzen heeft gewonnen en bewezen heeft gewoon goed te zijn. Desnoods haal je Foppe....
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_30828935
Je spreekt jezelf een beetje tegen dVTB...
Je roemt Ajax om het lef dat ze hadden door een onervaren Co Adriaanse aan te stellen, maar tegelijkertijd roep je om het ontslag van Blind omdat je een ervaren trainer aan het roer wilt zien.

Ik snap dat niet. Het is de laatste jaren ook niet zo dat trainers spelers kapot maken (uitzonderingen daargelaten), maar het komt meer van de supporters. Al dat fluiten, dat onnodig veel te kritisch (nogmaals, lees negatief) en al dat andere gemekker. Je lost het problee niet op met het ontslaan van een trainer. Je lost het op door eens de tijd aan een ploeg te gunnen, en dus niet verwachten dat deze ploeg volgende week met 4-0 over Arsenal heen walst. De tijd werd Co Adriaanse niet gegund (geloof me, ik mag die man niet, maar hij stond tweede bij ontslag en verdiende het gewoon de klus af te maken toendertijd) en het werd inderdaad een Morten Olsen niet gegund. Dat Koeman eruit ging was logisch, hij heeft imo zijn kans _wel_ gehad maar niet gegrepen. Nu is het dus eens zaak om Blind het volste vertrouwen te geven en wie weet bloeit er weer eens wat moois.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_30828961
En dat je het uberhaupt al in je hersens haalt dat het wel goed zou zijn als Ajax nog meer zou verliezen, kan ik niet bij...

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 22 september 2005 @ 16:57:48 #172
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_30828977
ik hoor een ruud gullit op de gangen
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  donderdag 22 september 2005 @ 16:59:01 #173
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30829022
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:57 schreef Houniet het volgende:
ik hoor een ruud gullit op de gangen
Toppertje.
A.M.A.B
pi_30829093
Ik snap ook niet waarom Ajax het niet met Krol heeft geprobeerd, die gast liep al mee onder Louis. Ik vind Blind niet slecht, het spel is zelfs goed maar voorin moet het anders..
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_30829192
Die Gullit komt hier ook nog wel eens langs bij ons...

Misschien gaat ie wel mee met onze personeelsdag /
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')