quote:
Op donderdag 22 september 2005  12:07 schreef Da_Sandman het volgende:Eindelijk wat medestanders omtrent het verhaal spelers snel afschrijven zie ik... Mooi gesproken overigens twi, exactly my thoughts... 

Ik ben het inderdaad ook met je eens dat spelers te snel worden afgeschreven. Gebrek aan vertrouwen is één van de redenen waarom bepaalde spelers totaal niet uit de verf komen. Het lijkt wel of trainers als Koeman en Blind voortdurend over elke positie twijfelen. Natuurlijk, een basisplaats moet je niet gegarandeerd hebben, maar je kunt een ploeg ook 'kapot' wisselen.
Rosenberg moet een eerlijke kans krijgen bij Ajax, zoals ook veel andere middelmatige spitsen die hebben gehad. In de eerste paar wedstrijden speelde hij beslist niet slecht en pikte hij zijn treffertjes mee. Zie bijvoorbeeld het functioneren van Hogendorp bij RKC. Schopte vorig jaar geen deuk in een pakje boter, draait nu weer als een geoliede doelpuntenmachine.
Mijn mening is dat Ajax de laatste jaren wanbeleid heeft gevoerd. Dat is allemaal ingezet met het ontslag van Co Adriaanse, die op dat moment prima op weg was om Ajax op te beuren uit het diepe dal (#6 in de eindklassering) waar de ploeg vandaan kwam. In plaats van een ervaren trainer aan te trekken die zijn sporen had verdiend, koos Ajax voor een coach die tot op dat moment niet veel meer had gepresteerd dan een subtopper redelijk leiden. In het eerste seizoen werd Ajax dankzij het fundament van Adriaanse nog kampioen, maar al snel ging het voetbal van Ajax zienderogen achteruit.
Doelstellingen werden naar beneden bijgesteld, voor mensen met ambitie (Van Gaal) was geen plaats. Het scoutingapparaat functioneert bar slecht, Koeman deed nog wat bizarre aankopen en de ontwikkeling van veel jonge spelers stond volledig stil (Sneijder, Van der Vaart). Koeman liet een ravage achter, maar opnieuw koos Ajax voor een onervaren hoofdcoach. Ik kan Blind niet veel kwalijk nemen op dit moment. Die handelt naar vermogen, maar is simpelweg niet tot meer in staat. 
Er heerst geen rust in Amsterdam. Spelers krijgen onvoldoende vertrouwen en hun mogelijkheden worden niet benut (Babel zou volgens mij namelijk een uitstekende spits a la Kluivert kunnen zijn). Ajax heeft dringend een ervaren, doorgewinterde hoofdcoach nodig die orde op zaken gaat stellen. Ook al ben ik Ajax-fan, ik hoop dat er de komende weken nog meer nederlagen volgen, zodat er wellicht ECHT eens wat gaat veranderen.