Vonk is idd niet ajax-waardig.quote:Op donderdag 22 september 2005 22:50 schreef HomerJ het volgende:
1e doelpunt zag Vonk er ook niet goed uit, die gast mag ook gewisseld worden. Heeft iemand hem ooit een prachtige redding zien maken?(op die in Praag na dan maar dat was mazzel)
Ik wil Stekeleburg terug![]()
Hij gleed weg, kan gebeuren. Hij red ons tegen Brondby. Tevens zet hij de verdeiging een stuk beter neer dan een Stekelenburg, die idd qua reddingen meer in huis heeft. Al met al het Vonk bij mij nog wel krediet hoor.quote:Op donderdag 22 september 2005 22:50 schreef HomerJ het volgende:
1e doelpunt zag Vonk er ook niet goed uit, die gast mag ook gewisseld worden. Heeft iemand hem ooit een prachtige redding zien maken?(op die in Praag na dan maar dat was mazzel)
Ik wil Stekeleburg terug![]()
Dat zegt waarschijnlijk veel over je referentiekader. Zlatan is buitencategorie, dus het lijkt mij niet fair om Rosenberg qua voetbal met Zlatan te vergelijken.....quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb hem nou al zijn wedstijden in de competitie+CL etc.
En ik mis gewoon dat briljante bij balaannames en andere technische zaken, hij doet maar wat lijkt het wel...
Tja, Zlatan is wel de persoon waar iedereen mee aankomt: "Zlatan was ook niets in het begin, DUS geef Rosenberg ook de tijd"quote:Op vrijdag 23 september 2005 10:32 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dat zegt waarschijnlijk veel over je referentiekader. Zlatan is buitencategorie, dus het lijkt mij niet fair om Rosenberg qua voetbal met Zlatan te vergelijken.....
Chivu, Grygera, Emanuelson, Trabelsi waren ook niet de mensen die de eerste paar wedstrijden opperbest speelden en door iedereen geaccepteerd werden.quote:Op vrijdag 23 september 2005 10:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, Zlatan is wel de persoon waar iedereen mee aankomt: "Zlatan was ook niets in het begin, DUS geef Rosenberg ook de tijd"
Nou en ik geef aan waarom ik bij Zlatan wel kon inzien dat het iets kon worden, en bij Rosenberg mis ik dat gevoel...
Ik hoop ook dat ik ernaast zit hoor.
Daar heb je wel gelijk. Maar ik krijg ook het idee dat veel mensen Rosenberg afschrijven omdat hij in vergelijking met zlatan een mindere voetballer is. Tja, wie is dat nietquote:Op vrijdag 23 september 2005 10:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, Zlatan is wel de persoon waar iedereen mee aankomt: "Zlatan was ook niets in het begin, DUS geef Rosenberg ook de tijd"
Nou en ik geef aan waarom ik bij Zlatan wel kon inzien dat het iets kon worden, en bij Rosenberg mis ik dat gevoel...
Ik hoop ook dat ik ernaast zit hoor.
quote:Verwijten over en weer
Kritiek schiet Sneijder in verkeerde keelgat
AMSTERDAM, vrijdag
Volgens Hedwiges Maduro verschaft zelfs een 2-0 voorsprong Ajax nog niet de rust om een wedstrijd uit te spelen. Het was een veelzeggende conclusie na een bizarre avond in de ArenA, waar zondebok John Heitinga zijn woede koelde op een lege ballenzak en ook de doorgaans zo onbewogen Angelos Charisteas gefrustreerd om zich heen schopte.
Met tegenzin bleven de spelers na afloop verplicht zitten om John O’Brien en Cristian Chivu gedag te zeggen. Vooral Wesley Sneijder was zeer aangeslagen. Danny Blind had verwacht dat hij wat uitgekookter zou zijn in de slotfase. De uitblinker van de laatste weken leed balverlies bij een vrije trap, terwijl hij er een minuut eerder bij een hoekschop nog wél alles aan deed om de bal in de ploeg te houden. Blind: „Langs de kant stonden drie coaches te schreeuwen dat ze de tijd moesten doden. Dat moeten, ook bij jonge spelers, wetten zijn die in hun kop zitten.”
Die kritiek schoot bij Sneijder in het verkeerde keelgat. Hij wees op de wissel van Blind. Uitgerekend Mauro Rosales, de man die Sneijder nodig had om tijdwinst te boeken, moest naar de kant. Diens vervanger Nourdin Boukhari liep niet naar de bal, maar naar het strafschopgebied van ADO. Prompt werd de numerieke meerderheid door de tegenstander voor het eerst uitgespeeld. Blind nam het eveneens de hopeloos verdwaalde John Heitinga kwalijk. „Ons tempo was verstoord door die rode kaart. Het spel van de eerste helft konden we niet meer spelen.”
Een mooi script dus voor een koningsdrama, maar op de keper beschouwd gaat het helemaal niet zo slecht met Ajax. De Johan Cruyff Schaal werd gewonnen, de Champions League bereikt en de eerste wedstrijd in Praag zonder verlies afgesloten. Dan de eredivisie: als enige club speelde Ajax al twee toppers. Het scorend vermogen van Feyenoord gaf de doorslag, daarna de volwassenheid van AZ in combinatie met scorend vermogen. Dat zijn nou net de twee aspecten waar Blind zijn hoofd al enige maanden over breekt. Eigenlijk beging zijn ploeg tegen ADO pas de eerste misstap, want zo’n ongevaarlijke tegenstander een punt schenken in drie toegevoegde minuten is natuurlijk onacceptabel.
Opportunistische volgers zullen moeten accepteren dat het huidige Ajax een ploeg in opbouw is. En dat Blind een trainer is die rustig blijft. Dat is geen act; genuanceerd legt hij al sinds april de vinger op de zere plek. Tegen de mensen die hem een crisisgevoel wilden aanpraten, zei hij dan ook: „Steeds heb ik gezegd wat de tekortkomingen van deze groep zijn. Ik kan nu wel heel geforceerd op zoek gaan naar andere oorzaken, maar die zijn er dus niet.”
Woensdag was de eerste helft opnieuw het aanzien waard. Er wordt al beter gevoetbald dan vorig seizoen, toen wedstrijden nooit op gang kwamen. Alles analyserend komt Blind uit bij de eerdergenoemde gebreken. „Het brak ons op tegen Praag, Feyenoord, AZ en ADO. Daar zijn geen pillen voor”, aldus de Zeeuw, die moest toegeven dat hij had verwacht voorin verder te zijn. „Daar hebben we blijkbaar niet goed op geanticipeerd.”
De aloude spitsencultuur heeft een negatief effect op het heden. Zowel Charisteas als Markus Rosenberg zegt de druk te voelen. De Griek maakte een ontredderde indruk toen hij weer eens in de basis stond. Blind: „Hij had zichzelf een ruggensteuntje kunnen geven door de bal er al na zeven minuten in te koppen. Nu gaat het weer aan hem knagen.”
Toch is het niet fair de beide aankopen zo vroeg al te kapittelen. Er wordt driftig gedebatteerd over een spitsenprobleem, terwijl volgens de stijl van het huis bij centrumspitsen ook klassieke buitenspelers horen. En die heeft Ajax op dit moment ook niet.
der zijn zat mensen die over Chivu begonnen te zeiken, ivm met zijn vele rode kaarten in zijn begin bij Ajax..quote:Op vrijdag 23 september 2005 10:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Chivu, Grygera, Emanuelson, Trabelsi waren ook niet de mensen die de eerste paar wedstrijden opperbest speelden en door iedereen geaccepteerd werden.
dat dachten we tegen Ado ookquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:15 schreef Lennox het volgende:
Laten we nou maar afwachten. Tegen Roda moet je kunnen winnen, die zijn ook uit vorm en dat elftal vol gelukzoekers moet je gewoon nu pakken.
En als we Arsenal pakken loopt iedereen gelijk weer de polonaise.....
Als de 1e plek niet meer haalbaar is kunnen we halverwege het seizoen lekker uitwaaien en alles op de CL zetten![]()
tsja, laten we het hopen. laat ze zich maar bewijzen zaterdagquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:18 schreef Lennox het volgende:
Misschien dat het eindelijk bij sommige nu tot dr botte hersenen doordringt dat je 90 minuten + blessuretijd vol moet gaan. Niet eens verkeerd zo'n wedstrijd op zn tijd... Feyenoord en Az kan je gebeuren, maar ADO moet ze wel aan het denken zetten.
Tja. Vonk zag er helemaal niet uit.quote:Op donderdag 22 september 2005 23:09 schreef HomerJ het volgende:
Lobont heb ik nooit echt geweldig gevonden vooral omdat ik zijn belangrijke blunders tegen Club Brugge en PSV nog steeds op me netvlies zie
Lobont was wel zo'n iemand die de 0 kon houden. En dat heeft Vonk dit seizoen nog maar twee keer laten zien. Tegen RBC en WillemII. Maarja, daar verwacht je het ook een beetje van.quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Aan de tegendoelpunten tegen ADO kon hij niks doen.
Struikelen en de paal dekken?quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Aan de tegendoelpunten tegen ADO kon hij niks doen.
quote:Ajax stevent af op rode kaarten record
Afgelopen woensdag werd verdediger Johnny Heitinga al de derde Ajacied die met rood van het veld werd gestuurd dit seizoen, nadat hij twee keer geel had gekregen in de wedstrijd tegen ADO Den Haag. Met nog 29 wedstrijden te gaan lijkt Ajax op een rode kaarten record af te stevenen.
Het clubrecord van de Amsterdammers voor meeste rode kaarten in een seizoen dateert van zes seizoenen geleden toen Ajax vijf keer rood kreeg. Aanstaande zaterdag, 24 september, speelt Ajax thuist tegen Roda JC. De ploeg uit Kerkrade heeft totnogtoe geen rode kaart geïncasseerd dit seizoen.
Maar dat was eigelijk geen rode kaartquote:Op vrijdag 23 september 2005 13:15 schreef M0NTANA het volgende:
Zdenek Grygera tegen Willem II.
Oké hij kreeg hem en teruggedraaid.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:15 schreef M0NTANA het volgende:
Zdenek Grygera tegen Willem II.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |