Verkeerde woord tussen haakjes.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:43 schreef Davoice het volgende:
Vooral in de zomer erger ik me er er dood aan, al die Duitsers die gewoon in hun eigen taal lopen te blaffen. Als wij in Duisland zijn, verwachten ze van ons dat wij Duits gaan praten, maar andersom ho maar. Of van die mensen die dan heel (gebrekkig) Engels gaan praten, terwijl ze al jaren in Nederland wonen...![]()
*kuch* ik niet *kuch*quote:Op donderdag 22 september 2005 09:44 schreef Mainport het volgende:
Wat verwacht je dan. Het Nederlandse taalgebied is klein, en we willen wel graag dat de Duitsers blijven komen.
Oeh... wat ben jij dom. Denk even iets verder na voortaan.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:49 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
*kuch* ik niet *kuch*
Duitsers zijn vervelend, irritant, geven geen fooi, en ZE STINKEN! Naar vies vuil zweet van zomer ervoor. Dus Duitsers
iepneh (ofzo)quote:Op donderdag 22 september 2005 09:59 schreef Quara het volgende:
Neem dan de Fransen... Die spreken niet eens Engels... Probeer ze dan maar iets uit te leggen.
Trouwens sommige Duitsers proberen wel Nederlands te praten, althans een paar woorden.
In Turkije spreek ik ook een paar woorden Turks, vind ik wel zo netjes ten opzichte van het land...
Heb je ook cijfers om dat te ondersteunen? Denk het niet. Ik heb wel praktijkervaring voor je.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:53 schreef pindos het volgende:
[..]
Oeh... wat ben jij dom. Denk even iets verder na voortaan.
Als die duitsers niet komen.... zou ONS landje nu helemaal in de shit zitten. Een deel van onze economie draait namelijk op duitse toeristen euro's.
Dus niet stom lullen maar eerst even nadenken
Nou.... niet iedereen wil dat !quote:Op donderdag 22 september 2005 09:44 schreef Mainport het volgende:
Wat verwacht je dan. Het Nederlandse taalgebied is klein, en we willen wel graag dat de Duitsers blijven komen.
Zelfde hier in Amsterdamquote:Op donderdag 22 september 2005 10:06 schreef Manneke_Pils het volgende:
Loop door Rotterdam of welke andere grote plaats dan ook. De helft wat je hoort is Nederlands, de rest is 'anders' en dan zeg ik het erg netjes
Ja viel me wel mee met de Duitsers. Als ze zien dat je moeite hebt met je Duits gaan ze over op Engels.In ieder geval..dat deden ze bij mij. Ik denk wel dat de laaggeschoolde Duitsers gewoon geen andere taal kunnen spreken. Net als toch wel wat Nederlanders hier.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:59 schreef Quara het volgende:
Neem dan de Fransen... Die spreken niet eens Engels... Probeer ze dan maar iets uit te leggen.
Trouwens sommige Duitsers proberen wel Nederlands te praten, althans een paar woorden.
In Turkije spreek ik ook een paar woorden Turks, vind ik wel zo netjes ten opzichte van het land...
quote:Op donderdag 22 september 2005 09:59 schreef Quara het volgende:
Dankzij mensen zoals jou blijven fransen zo egoistischquote:Op donderdag 22 september 2005 10:21 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]Misschien moet je eens Frans tegen ze praten?
Ik kom zelf uit Friesland en ja, je hebt van die lui die niet eens Nederlands kunnen spreken of er maar gewoon vanuit gaan dat iedereen Fries verstaat. Daar heb ik ook een hekel aan.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:52 schreef minkuukel het volgende:
Friesland, nog zo'n mooi voorbeeld.![]()
Dat kunnen ze wel, ze vertikken het alleen.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:59 schreef Quara het volgende:
Is al een keer uitgeprobeert, was niet zo'n succesquote:Op donderdag 22 september 2005 10:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
laat ons maar gewoon een deel van Duitsland worden
Als ze ons nou es lief aan zouden kijken, en beloven dat, zodra we een deel van Duitsland zijn, iedereen gratis BIER mag drinken, voor de rest van zn leven?quote:Op donderdag 22 september 2005 10:33 schreef Joenes het volgende:
[..]
Is al een keer uitgeprobeert, was niet zo'n succes![]()
Als je gewoon Frans tegen ze praat (of althans poging tot doet, als je het niet kan) dan zijn die mensen al een stuk aardiger.quote:Op donderdag 22 september 2005 10:22 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dankzij mensen zoals jou blijven fransen zo egoistisch
fransozen zijn arrogant. Een Franse klant bijna op z'n bek getimmerd. Hij betaalde met een credit card. Company policy is dat er dan legitimatie bij getoond moet worden. Hij weigerde, dus ik vraag of hij op een andere manier wenst te betalen (in m'n beste Frans, wat niet al te best is). Vervolgens begint hij me (in het Frans, dus kon het net aan volgen) te beledigen, en te schelden. Z'n vrouw en dochter gaan zich er ook tegenaan bemoeien, ondertussen gaat hij strooien met allerlei pasjes, ik zie een ID-kaart ertussen liggen, dus ik check de CC-gegevens, terwijl hij nog bezig is met mij persoonlijk te beledigen, en mijn manager erbij gekomen is. Gegevens klopten, dus ik zet z'n artikelen op de toonbank en zeg tegen hem dat hij z'n spullen kan nemen en op kan rotten (in het engels, weiger nog verder moeite voor die vadsige lul te doen). Smijt hij die tas naar m'n hoofd (zaten t-shirts in, dus schade viel mee) met de mededeling dat hij zo niet aangesproken wenst te worden.quote:Op donderdag 22 september 2005 10:36 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Als je gewoon Frans tegen ze praat (of althans poging tot doet, als je het niet kan) dan zijn die mensen al een stuk aardiger.
Wij worden toch ook niet blij, als een Engelsman ons in het Frans aanspreekt hier in Nedeland?
Misschien moet je hier eens kijken http://www.duitslandweb.n(...)he_betrekkingen.html , en dan nog een keer reageren. Vraag me verder af hoe jij je gedraagd als je op vakantie bent in Nederland of buitenland.quote:Op donderdag 22 september 2005 10:01 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
....
Ja, Duitsers zijn echt goed voor onze economie
Ik heb geen probleem met Duitsland. Ik rijdt een Duitse auto, en het rijdt fantastisch! Het zijn de Duitsers die hierheen komen waar ik een probleem mee hebquote:Op donderdag 22 september 2005 11:01 schreef ForumGek het volgende:
SocialDisorder (toepasselijke naam), Duitsland is voor nederland het grootste export/import land. Als er niks maar naar duitsland zou gaan/vandaan komen. Hebben we helemaal niks meer.
Mjah..sommige fransen zijn kut, jullie voeren een beleid waaraan je je moet houden, geheel terrecht dat hij op mocht tiefen. Uitschelden lijkt me alleen niet zo verstandig van je, maar dat is het verschil in personen. wat zij je dan? : "Tu est drôle !" ??!! 11 D:D:
:!!1 D
!!
Een antwoord: Immer gerade ausquote:Op donderdag 22 september 2005 10:32 schreef VissieKieker het volgende:
Als ze mij de weg vragen in het Duits, geef ik in Nederlands antwoord terug. Vaak verstaan ze dat wel. En anders maar niet.... vragen ze het maar mooi aan iemand anders..![]()
Jij bent duidelijk een nogal gefrustreerd mannetje die thuis niks te vertellen heeft. Get a life, en ga wat IQ'tjes drinken.quote:Op donderdag 22 september 2005 11:12 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met Duitsland. Ik rijdt een Duitse auto, en het rijdt fantastisch! Het zijn de Duitsers die hierheen komen waar ik een probleem mee heb
Ik heb niet gescholden, alleen gezegd "the credit card is good, take your things and go!". En gewoon in het Engels hè? Optiefen met je Frans, als je mij gaat uitschelden omdat mijn Frans niet goed genoeg is, terwijl ik moeite doe oor hun door Frans te spreken. Grootste deel van dat volk denkt dat Frans de voertaal is van de wereld. Komen zeker nooit op internet
Je had het gezicht van de vrouw moeten zien toen ik achter die toonbank vandaan kwam. Ineens had ze geen grote mond meer, typetje "met een toonbank tussen ons tweeën kan je me niets maken".
zo'n heerlijk inhoudelijke reactie! Nee ik ga geen IQ'tjes drinken, jij hebt ze schijnbaar harder nodig!quote:Op donderdag 22 september 2005 11:33 schreef pindos het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk een nogal gefrustreerd mannetje die thuis niks te vertellen heeft. Get a life, en ga wat IQ'tjes drinken.
Ja, dat heb ik nu ook met prostituee's... dan is het ook leuk als je in de taal van herkomst kunt vragen om 'sucky-sucky' bij zo'n Mamma-Sanquote:Op donderdag 22 september 2005 12:18 schreef buzzer het volgende:
Ik probeer altijd wel een paar woordjes op te pikken van het land waar ik naar toe ga.
Het opent vaak vele deuren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |