abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 september 2005 @ 09:43:04 #1
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_30815841
Vooral in de zomer erger ik me er er dood aan, al die Duitsers die gewoon in hun eigen taal lopen te blaffen. Als wij in Duisland zijn, verwachten ze van ons dat wij Duits gaan praten, maar andersom ho maar. Of van die mensen die dan heel (gebrekkig) Engels gaan praten, terwijl ze al jaren in Nederland wonen...
One man can make a difference, Davoice makes the difference
  donderdag 22 september 2005 @ 09:43:52 #2
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_30815866
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:43 schreef Davoice het volgende:
Vooral in de zomer erger ik me er er dood aan, al die Duitsers die gewoon in hun eigen taal lopen te blaffen. Als wij in Duisland zijn, verwachten ze van ons dat wij Duits gaan praten, maar andersom ho maar. Of van die mensen die dan heel (gebrekkig) Engels gaan praten, terwijl ze al jaren in Nederland wonen...
Verkeerde woord tussen haakjes.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_30815872
In Turkije ga je toch ook niet Turks pruttelen?
Elk uur een frietuur
Lang leve de doodstraf
pi_30815888
Wat verwacht je dan. Het Nederlandse taalgebied is klein, en we willen wel graag dat de Duitsers blijven komen.
Graag op anoniem
pi_30816046
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:44 schreef Mainport het volgende:
Wat verwacht je dan. Het Nederlandse taalgebied is klein, en we willen wel graag dat de Duitsers blijven komen.
*kuch* ik niet *kuch*

Duitsers zijn vervelend, irritant, geven geen fooi, en ZE STINKEN! Naar vies vuil zweet van zomer ervoor. Dus Duitsers
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30816108
Friesland, nog zo'n mooi voorbeeld.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_30816136
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:49 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

*kuch* ik niet *kuch*

Duitsers zijn vervelend, irritant, geven geen fooi, en ZE STINKEN! Naar vies vuil zweet van zomer ervoor. Dus Duitsers
Oeh... wat ben jij dom. Denk even iets verder na voortaan.

Als die duitsers niet komen.... zou ONS landje nu helemaal in de shit zitten. Een deel van onze economie draait namelijk op duitse toeristen euro's.

Dus niet stom lullen maar eerst even nadenken
pi_30816199
Deutsch is okee..
pi_30816253
Neem dan de Fransen... Die spreken niet eens Engels... Probeer ze dan maar iets uit te leggen.

Trouwens sommige Duitsers proberen wel Nederlands te praten, althans een paar woorden.
In Turkije spreek ik ook een paar woorden Turks, vind ik wel zo netjes ten opzichte van het land...
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
pi_30816311
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:59 schreef Quara het volgende:
Neem dan de Fransen... Die spreken niet eens Engels... Probeer ze dan maar iets uit te leggen.

Trouwens sommige Duitsers proberen wel Nederlands te praten, althans een paar woorden.
In Turkije spreek ik ook een paar woorden Turks, vind ik wel zo netjes ten opzichte van het land...
iepneh (ofzo)
pi_30816322
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:53 schreef pindos het volgende:

[..]

Oeh... wat ben jij dom. Denk even iets verder na voortaan.

Als die duitsers niet komen.... zou ONS landje nu helemaal in de shit zitten. Een deel van onze economie draait namelijk op duitse toeristen euro's.

Dus niet stom lullen maar eerst even nadenken
Heb je ook cijfers om dat te ondersteunen? Denk het niet. Ik heb wel praktijkervaring voor je.
Op een terras valt meer te verdienen aan Nederlanders, Engelsen (ook vervelend, maar schuitiger met fooien) en zelfs Fransozen dan aan Duitsers. Duitsers gaan zelfs nog proberen te onderhandelen over de prijs (nadat ze alles opgedronken hebben), wat tijd en geduld kost. Tijd die je dus niet in andere klanten kan steken.
In kledingwinkels laten Duitsers alles uit hun handen vallen als ze het lelijk vinden, strooien popcorn over de grond, en passen de halve winkel (waarbij het personeel hen MOET helpen), en kopen vervolgens niets.
Bioscoopbezoek doen ze niet aan,omdat de Engelse taal te moeilijk is voor ze.

Ja, Duitsers zijn echt goed voor onze economie
pi_30816371
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:44 schreef Mainport het volgende:
Nou.... niet iedereen wil dat !
En Nederland slaapt verder........
pi_30816380
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:56 schreef YottaBrain het volgende:
Deutsch is NOT okee..
En Nederland slaapt verder........
pi_30816429
Loop door Rotterdam of welke andere grote plaats dan ook. De helft wat je hoort is Nederlands, de rest is 'anders' en dan zeg ik het erg netjes
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30816514
Als ik door de kantine wandel van de universiteit twente (waaier) is de voertaal tegenwoordig ook duits
  donderdag 22 september 2005 @ 10:10:13 #16
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_30816528
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:06 schreef Manneke_Pils het volgende:
Loop door Rotterdam of welke andere grote plaats dan ook. De helft wat je hoort is Nederlands, de rest is 'anders' en dan zeg ik het erg netjes
Zelfde hier in Amsterdam
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 22 september 2005 @ 10:10:42 #17
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_30816541
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:01 schreef Pakspul het volgende:

[..]

iepneh (ofzo)
Maraba ofzo.
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
pi_30816585
Wat denk je van die engelse expats ?

Die wonen en werken hier vaak al jaren en kunnen nog geen brood bestellen in het Nederlands

*Komt ook omdat ze vaak in Amsterdam wonen en iedereen op engels overgaat als zij iets zeggen..
En op het werk is het ook vaak 100% engels ICT werkomgeving..

[ Bericht 2% gewijzigd door allsystemshalt op 22-09-2005 10:18:07 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 september 2005 @ 10:12:27 #19
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_30816586
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:10 schreef Quara het volgende:

[..]

Maraba ofzo.
Merhaba (hallo) neem ik aan dat je bedoelt..
pi_30816595
quote:

Ja viel me wel mee met de Duitsers. Als ze zien dat je moeite hebt met je Duits gaan ze over op Engels.In ieder geval..dat deden ze bij mij. Ik denk wel dat de laaggeschoolde Duitsers gewoon geen andere taal kunnen spreken. Net als toch wel wat Nederlanders hier.
pi_30816815
quote:
Misschien moet je eens Frans tegen ze praten?
pi_30816828
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:21 schreef Manneke_Pils het volgende:

[..]

Misschien moet je eens Frans tegen ze praten?
Dankzij mensen zoals jou blijven fransen zo egoistisch
  donderdag 22 september 2005 @ 10:23:06 #23
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_30816844
zouden ze willen!
  donderdag 22 september 2005 @ 10:23:40 #24
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_30816858
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:52 schreef minkuukel het volgende:
Friesland, nog zo'n mooi voorbeeld.
Ik kom zelf uit Friesland en ja, je hebt van die lui die niet eens Nederlands kunnen spreken of er maar gewoon vanuit gaan dat iedereen Fries verstaat. Daar heb ik ook een hekel aan.
pi_30816888
quote:
Dat kunnen ze wel, ze vertikken het alleen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator / Redactie FP donderdag 22 september 2005 @ 10:32:19 #26
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_30817062
laat ons maar gewoon een deel van Duitsland worden
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_30817069
Geen probleem dat de Duitsers komen, alleen niet meer met zoveel als 65 jaar geleden..

En inderdaad.. er zijn Duitsers die hier al jaren op vakantie komen en nog geen Nederlands woord kennen. Als ze mij de weg vragen in het Duits, geef ik in Nederlands antwoord terug. Vaak verstaan ze dat wel. En anders maar niet.... vragen ze het maar mooi aan iemand anders..
pi_30817087
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
laat ons maar gewoon een deel van Duitsland worden
Is al een keer uitgeprobeert, was niet zo'n succes
  Moderator / Redactie FP donderdag 22 september 2005 @ 10:36:01 #29
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_30817166
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:33 schreef Joenes het volgende:

[..]

Is al een keer uitgeprobeert, was niet zo'n succes
Als ze ons nou es lief aan zouden kijken, en beloven dat, zodra we een deel van Duitsland zijn, iedereen gratis BIER mag drinken, voor de rest van zn leven?
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_30817175
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:22 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Dankzij mensen zoals jou blijven fransen zo egoistisch
Als je gewoon Frans tegen ze praat (of althans poging tot doet, als je het niet kan) dan zijn die mensen al een stuk aardiger.

Wij worden toch ook niet blij, als een Engelsman ons in het Frans aanspreekt hier in Nedeland?
pi_30817488
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:36 schreef Manneke_Pils het volgende:

[..]

Als je gewoon Frans tegen ze praat (of althans poging tot doet, als je het niet kan) dan zijn die mensen al een stuk aardiger.

Wij worden toch ook niet blij, als een Engelsman ons in het Frans aanspreekt hier in Nedeland?
fransozen zijn arrogant. Een Franse klant bijna op z'n bek getimmerd. Hij betaalde met een credit card. Company policy is dat er dan legitimatie bij getoond moet worden. Hij weigerde, dus ik vraag of hij op een andere manier wenst te betalen (in m'n beste Frans, wat niet al te best is). Vervolgens begint hij me (in het Frans, dus kon het net aan volgen) te beledigen, en te schelden. Z'n vrouw en dochter gaan zich er ook tegenaan bemoeien, ondertussen gaat hij strooien met allerlei pasjes, ik zie een ID-kaart ertussen liggen, dus ik check de CC-gegevens, terwijl hij nog bezig is met mij persoonlijk te beledigen, en mijn manager erbij gekomen is. Gegevens klopten, dus ik zet z'n artikelen op de toonbank en zeg tegen hem dat hij z'n spullen kan nemen en op kan rotten (in het engels, weiger nog verder moeite voor die vadsige lul te doen). Smijt hij die tas naar m'n hoofd (zaten t-shirts in, dus schade viel mee) met de mededeling dat hij zo niet aangesproken wenst te worden.
Dat is ongeveer het punt dat mijn kookpunt bereikt wordt. Ik loop om de toonbank heen, ondertussen komt er een collega mijn richting uit lopen om te voorkomen dat ik gekke dingen ga doen, ik maak een kopstoot beweging naar die vent, die angstig wegduikt (waarschijnlijk dacht hij dat ik op een verhoging stond achter de toonbank, maar dat viel vies tegen, mijn 2 meter), ik lach hem uit, en loop rustig door naar de kantine.

Zelfs mijn manager was geschrokken vanmijn reactie, ze had mij nog nooit überhaupt tegen een klant tekeer zien gaan, ik wist altijd dit soort situaties op te lossen. Maar Fransen, kutvolk is het als je Frans niet goed genoeg is volgens hun.
  donderdag 22 september 2005 @ 10:52:17 #32
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_30817556
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:01 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]
....
Ja, Duitsers zijn echt goed voor onze economie
Misschien moet je hier eens kijken http://www.duitslandweb.n(...)he_betrekkingen.html , en dan nog een keer reageren. Vraag me verder af hoe jij je gedraagd als je op vakantie bent in Nederland of buitenland.

[ Bericht 6% gewijzigd door Skeffie op 22-09-2005 10:57:44 ]
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  donderdag 22 september 2005 @ 10:53:12 #33
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_30817577
-dubbel-
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_30817595
1 arrogante zak, en meteen alel Fransen zijn zo?

Net of je niet exact dezelfde soort Nederlanders hebt, die zo zouden kunnen reageren

Wel professionele reactie van je btw op die klant
pi_30817757
1 voorbeeld van een hele rits irritante Fransen. Belgen en Duitsers zijn ook vreselijk, maar als je hen op hun gedrag aanspreekt, reageren ze tenminste normaal. Owh en Nederlanders kunnen ook zo reageren, tzijn niet alleen de Fransen, maar over het algemeen was het met Frenchies altijd problemen.

En als ik op vakantie ben, gedraag ik me niet anders dan normaal. Ik ga geen kleding op de grond gooien, of lopen schelden tegen de kassamedewerker omdat ik niet kan pinnen in de VS. Komt misschien omdat ik weet hoe het is om in een winkel te werken.

-edit- thx
pi_30817786
SocialDisorder (toepasselijke naam ), Duitsland is voor nederland het grootste export/import land. Als er niks maar naar duitsland zou gaan/vandaan komen. Hebben we helemaal niks meer.

Mjah..sommige fransen zijn kut, jullie voeren een beleid waaraan je je moet houden, geheel terrecht dat hij op mocht tiefen. Uitschelden lijkt me alleen niet zo verstandig van je, maar dat is het verschil in personen. wat zij je dan? : "Tu est drôle !" ?? !! 11 D:D: :!!1 D !!
Fingerspitzgefühl
pi_30817844
Imbécile!
pi_30818089
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:01 schreef ForumGek het volgende:
SocialDisorder (toepasselijke naam ), Duitsland is voor nederland het grootste export/import land. Als er niks maar naar duitsland zou gaan/vandaan komen. Hebben we helemaal niks meer.

Mjah..sommige fransen zijn kut, jullie voeren een beleid waaraan je je moet houden, geheel terrecht dat hij op mocht tiefen. Uitschelden lijkt me alleen niet zo verstandig van je, maar dat is het verschil in personen. wat zij je dan? : "Tu est drôle !" ?? !! 11 D:D: :!!1 D !!
Ik heb geen probleem met Duitsland. Ik rijdt een Duitse auto, en het rijdt fantastisch! Het zijn de Duitsers die hierheen komen waar ik een probleem mee heb

Ik heb niet gescholden, alleen gezegd "the credit card is good, take your things and go!". En gewoon in het Engels hè? Optiefen met je Frans, als je mij gaat uitschelden omdat mijn Frans niet goed genoeg is, terwijl ik moeite doe oor hun door Frans te spreken. Grootste deel van dat volk denkt dat Frans de voertaal is van de wereld. Komen zeker nooit op internet

Je had het gezicht van de vrouw moeten zien toen ik achter die toonbank vandaan kwam. Ineens had ze geen grote mond meer, typetje "met een toonbank tussen ons tweeën kan je me niets maken".
pi_30818095
Aanstellers
  donderdag 22 september 2005 @ 11:25:48 #40
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_30818425
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:32 schreef VissieKieker het volgende:
Als ze mij de weg vragen in het Duits, geef ik in Nederlands antwoord terug. Vaak verstaan ze dat wel. En anders maar niet.... vragen ze het maar mooi aan iemand anders..
Een antwoord: Immer gerade aus
pi_30818481
Laatst hadden we een arabisch uitziende man niet kunnen helpen in de dierenwinkel. Hij deed een impressie van een vis na, maar er zat er geen een bij die hij wilde..

Maar Nederlands praten ho maar.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_30818578
Sjeik was wel cool. Kwam binnen, zei "everything for men, size Extra Large, everything for women, size Medium."

Dus ik stond m'n collega aan te kijken, en toen maakte hij duidelijk dat hij van ALLES wat we in de winkel hadden één artikel in de opgegeven maat wilde hebben.
pi_30818584
Toen ik vorige zomer in Nederland was en met mijn duitse auto ergens de weg vroeg (tja, als toerist is het vaak een beetje zoeken) in het nederlands, gaf de ander mij gewoon antwoord in het duits ... het mooiste was nog dat ze als laatste zin mij complimenteerde met mn nederlandse uitspraak: "Sie sprechen Niederländisch sehr Gut" (nogal steenkolen-duits anwoord ook nog)...
Ik heb maar niet geantwoord dat haar duits een stuk slechter was, dan mijn nederlands.

Ook bij een hotel in Zeeland heb ik wel meegemaakt dat de eigenaar mij tot driemaal toe in het duits bleef aanspreken, ondanks dat ik hem verteld had perfect nederlands te kunnen spreken...

Het probleem ligt dus zeker niet alleen bij de duitsers, maar bij Nederlanders die niet én gewoon op een nette manier een beetje nationalistisch kunnen zijn en positief en trots omgaan met hun eigen taal, zonder dat dat direkt moet betekenen dat je de ander gaat uitschelden ...

Wat Fransen betreft, ja daarbij heb ik ook vaak het idee dat ze het zeker _niet_ prettig vinden als een buitenlander hun taal spreekt, en hem dan vaak een beetje indirekt afkatten (iets wat Duitsers nóóit zouden doen, die vinden ieder buitenlands accent enorm tof).... ik denk echter ook dat de Fransen dat nooit als belediging bedoelen, maar gewoon terugvalt op hun enorme trots op hun taal en hun wens dat ook heel correct uit te spreken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_30818590
Ach, iedereen die al een tijdje in nederland woont spreekt echt wel een aantal woordjes nederlands. Van toeristen hoef je dat gewoon niet altijd te verwachten. Dan is het wel zo klantvriendelijk om een poging te doen in hun eigen moedertaal een antwoord te geven. Spreek je die niet houdt het op en ga je op zoek naar een taal die wel door beide gesprokken wordt, en als dat niet lukt krijg je meer hints ofzo.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 22 september 2005 @ 11:33:28 #45
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_30818603
De engelse, franse, en vooral de nederlandse toeristen zijn gewoon kut. Als ik met toeristen omga zijn het vooral de duitse, aangezien dat de enige normale toeristen zijn.

Duitse toeristen zijn
pi_30818604
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:12 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem met Duitsland. Ik rijdt een Duitse auto, en het rijdt fantastisch! Het zijn de Duitsers die hierheen komen waar ik een probleem mee heb

Ik heb niet gescholden, alleen gezegd "the credit card is good, take your things and go!". En gewoon in het Engels hè? Optiefen met je Frans, als je mij gaat uitschelden omdat mijn Frans niet goed genoeg is, terwijl ik moeite doe oor hun door Frans te spreken. Grootste deel van dat volk denkt dat Frans de voertaal is van de wereld. Komen zeker nooit op internet

Je had het gezicht van de vrouw moeten zien toen ik achter die toonbank vandaan kwam. Ineens had ze geen grote mond meer, typetje "met een toonbank tussen ons tweeën kan je me niets maken".
Jij bent duidelijk een nogal gefrustreerd mannetje die thuis niks te vertellen heeft. Get a life, en ga wat IQ'tjes drinken.
pi_30819160
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:33 schreef pindos het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk een nogal gefrustreerd mannetje die thuis niks te vertellen heeft. Get a life, en ga wat IQ'tjes drinken.
zo'n heerlijk inhoudelijke reactie! Nee ik ga geen IQ'tjes drinken, jij hebt ze schijnbaar harder nodig!
pi_30819902
Mijn pianolerares kan nog niet zo goed Nederlands praten. Terwijl ze hier al 5 jaar woont. Maar goed, ik heb er geen problemen mee want het is een goede manier om mijn engels op te krikken. En Nederlands is best moeilijk, zeker voor iemand uit de balkan, en ze kan wel iets spreken. Maar veel allochtonen hier in Nederland doen weinig moeite om de taal te leren. Ze hoeven niet van mij het vlekkeloos te leren spreken, maar alleen een poging al getuigt van respect voor de Nederlandse cultuur.

Ik heb trouwens een Marokkaans meisje gekend en het eerste jaar dat ze hier was leerde ze Nederlands en het tweede jaar haalde ze mét Nederlandse boeken haar HAVO-diploma. De leraren op de school hadden er een hard hoofd in, maar het was haar gelukt.
pi_30820014
Ik probeer altijd wel een paar woordjes op te pikken van het land waar ik naar toe ga.
Het opent vaak vele deuren
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_30820753
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:18 schreef buzzer het volgende:
Ik probeer altijd wel een paar woordjes op te pikken van het land waar ik naar toe ga.
Het opent vaak vele deuren
Ja, dat heb ik nu ook met prostituee's... dan is het ook leuk als je in de taal van herkomst kunt vragen om 'sucky-sucky' bij zo'n Mamma-San

De laaatste tijd zijn vooral de minderjarige Afrikaanse meisjes enorm in, en dan is het toch leuk om te weten dat een massagestaaf rectaal inbrengen en daarna een handjob uitmondend in een facial in het 'Shoswoento-Baphwetazuluaans' gewoon 'moekoemoekoe kwabwap' heet ..., leuke taal ook
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')