abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 september 2005 @ 09:43:04 #1
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_30815841
Vooral in de zomer erger ik me er er dood aan, al die Duitsers die gewoon in hun eigen taal lopen te blaffen. Als wij in Duisland zijn, verwachten ze van ons dat wij Duits gaan praten, maar andersom ho maar. Of van die mensen die dan heel (gebrekkig) Engels gaan praten, terwijl ze al jaren in Nederland wonen...
One man can make a difference, Davoice makes the difference
  donderdag 22 september 2005 @ 09:43:52 #2
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_30815866
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:43 schreef Davoice het volgende:
Vooral in de zomer erger ik me er er dood aan, al die Duitsers die gewoon in hun eigen taal lopen te blaffen. Als wij in Duisland zijn, verwachten ze van ons dat wij Duits gaan praten, maar andersom ho maar. Of van die mensen die dan heel (gebrekkig) Engels gaan praten, terwijl ze al jaren in Nederland wonen...
Verkeerde woord tussen haakjes.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_30815872
In Turkije ga je toch ook niet Turks pruttelen?
Elk uur een frietuur
Lang leve de doodstraf
pi_30815888
Wat verwacht je dan. Het Nederlandse taalgebied is klein, en we willen wel graag dat de Duitsers blijven komen.
Graag op anoniem
pi_30816046
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:44 schreef Mainport het volgende:
Wat verwacht je dan. Het Nederlandse taalgebied is klein, en we willen wel graag dat de Duitsers blijven komen.
*kuch* ik niet *kuch*

Duitsers zijn vervelend, irritant, geven geen fooi, en ZE STINKEN! Naar vies vuil zweet van zomer ervoor. Dus Duitsers
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30816108
Friesland, nog zo'n mooi voorbeeld.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_30816136
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:49 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

*kuch* ik niet *kuch*

Duitsers zijn vervelend, irritant, geven geen fooi, en ZE STINKEN! Naar vies vuil zweet van zomer ervoor. Dus Duitsers
Oeh... wat ben jij dom. Denk even iets verder na voortaan.

Als die duitsers niet komen.... zou ONS landje nu helemaal in de shit zitten. Een deel van onze economie draait namelijk op duitse toeristen euro's.

Dus niet stom lullen maar eerst even nadenken
pi_30816199
Deutsch is okee..
pi_30816253
Neem dan de Fransen... Die spreken niet eens Engels... Probeer ze dan maar iets uit te leggen.

Trouwens sommige Duitsers proberen wel Nederlands te praten, althans een paar woorden.
In Turkije spreek ik ook een paar woorden Turks, vind ik wel zo netjes ten opzichte van het land...
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
pi_30816311
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:59 schreef Quara het volgende:
Neem dan de Fransen... Die spreken niet eens Engels... Probeer ze dan maar iets uit te leggen.

Trouwens sommige Duitsers proberen wel Nederlands te praten, althans een paar woorden.
In Turkije spreek ik ook een paar woorden Turks, vind ik wel zo netjes ten opzichte van het land...
iepneh (ofzo)
pi_30816322
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:53 schreef pindos het volgende:

[..]

Oeh... wat ben jij dom. Denk even iets verder na voortaan.

Als die duitsers niet komen.... zou ONS landje nu helemaal in de shit zitten. Een deel van onze economie draait namelijk op duitse toeristen euro's.

Dus niet stom lullen maar eerst even nadenken
Heb je ook cijfers om dat te ondersteunen? Denk het niet. Ik heb wel praktijkervaring voor je.
Op een terras valt meer te verdienen aan Nederlanders, Engelsen (ook vervelend, maar schuitiger met fooien) en zelfs Fransozen dan aan Duitsers. Duitsers gaan zelfs nog proberen te onderhandelen over de prijs (nadat ze alles opgedronken hebben), wat tijd en geduld kost. Tijd die je dus niet in andere klanten kan steken.
In kledingwinkels laten Duitsers alles uit hun handen vallen als ze het lelijk vinden, strooien popcorn over de grond, en passen de halve winkel (waarbij het personeel hen MOET helpen), en kopen vervolgens niets.
Bioscoopbezoek doen ze niet aan,omdat de Engelse taal te moeilijk is voor ze.

Ja, Duitsers zijn echt goed voor onze economie
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30816371
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:44 schreef Mainport het volgende:
Nou.... niet iedereen wil dat !
En Nederland slaapt verder........
pi_30816380
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:56 schreef YottaBrain het volgende:
Deutsch is NOT okee..
En Nederland slaapt verder........
pi_30816429
Loop door Rotterdam of welke andere grote plaats dan ook. De helft wat je hoort is Nederlands, de rest is 'anders' en dan zeg ik het erg netjes
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30816514
Als ik door de kantine wandel van de universiteit twente (waaier) is de voertaal tegenwoordig ook duits
  donderdag 22 september 2005 @ 10:10:13 #16
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_30816528
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:06 schreef Manneke_Pils het volgende:
Loop door Rotterdam of welke andere grote plaats dan ook. De helft wat je hoort is Nederlands, de rest is 'anders' en dan zeg ik het erg netjes
Zelfde hier in Amsterdam
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 22 september 2005 @ 10:10:42 #17
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_30816541
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:01 schreef Pakspul het volgende:

[..]

iepneh (ofzo)
Maraba ofzo.
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
pi_30816585
Wat denk je van die engelse expats ?

Die wonen en werken hier vaak al jaren en kunnen nog geen brood bestellen in het Nederlands

*Komt ook omdat ze vaak in Amsterdam wonen en iedereen op engels overgaat als zij iets zeggen..
En op het werk is het ook vaak 100% engels ICT werkomgeving..

[ Bericht 2% gewijzigd door allsystemshalt op 22-09-2005 10:18:07 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 september 2005 @ 10:12:27 #19
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_30816586
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:10 schreef Quara het volgende:

[..]

Maraba ofzo.
Merhaba (hallo) neem ik aan dat je bedoelt..
pi_30816595
quote:

Ja viel me wel mee met de Duitsers. Als ze zien dat je moeite hebt met je Duits gaan ze over op Engels.In ieder geval..dat deden ze bij mij. Ik denk wel dat de laaggeschoolde Duitsers gewoon geen andere taal kunnen spreken. Net als toch wel wat Nederlanders hier.
pi_30816815
quote:
Misschien moet je eens Frans tegen ze praten?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30816828
quote:
Op donderdag 22 september 2005 10:21 schreef Manneke_Pils het volgende:

[..]

Misschien moet je eens Frans tegen ze praten?
Dankzij mensen zoals jou blijven fransen zo egoistisch
  donderdag 22 september 2005 @ 10:23:06 #23
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_30816844
zouden ze willen!
  donderdag 22 september 2005 @ 10:23:40 #24
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_30816858
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:52 schreef minkuukel het volgende:
Friesland, nog zo'n mooi voorbeeld.
Ik kom zelf uit Friesland en ja, je hebt van die lui die niet eens Nederlands kunnen spreken of er maar gewoon vanuit gaan dat iedereen Fries verstaat. Daar heb ik ook een hekel aan.
One man can make a difference, Davoice makes the difference
pi_30816888
quote:
Dat kunnen ze wel, ze vertikken het alleen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')