quote:Op donderdag 22 september 2005 00:52 schreef mighty_myte het volgende:
teenage dirtbag is zo'n nummer waarbij de highschoolmelancholie hoog komt opdraven.
Alleen is de rest van Wheatus maar op 2 manieren te bekijken: of je vindt een nummer van ze koel of het is om te kotsen zo slecht...quote:Op donderdag 22 september 2005 00:52 schreef mighty_myte het volgende:
teenage dirtbag is zo'n nummer waarbij de highschoolmelancholie hoog komt opdraven.
de rest is kut.quote:Op donderdag 22 september 2005 01:14 schreef beelz het volgende:
[..]
Alleen is de rest van Wheatus maar op 2 manieren te bekijken: of je vindt een nummer van ze koel of het is om te kotsen zo slecht...
quote:Op donderdag 22 september 2005 04:37 schreef OFfSprngr het volgende:
Screamo schreeuwen ze dr over, emo zingen ze dr zeurderig over, gewoon stelletje PMS-poser-punks.
quote:Op donderdag 22 september 2005 04:37 schreef OFfSprngr het volgende:
Screamo schreeuwen ze dr over, emo zingen ze dr zeurderig over, gewoon stelletje PMS-poser-punks.
Wie in FOB heeft zijn haar dan zwart geverft?quote:Op donderdag 22 september 2005 04:17 schreef marruuuk het volgende:
dat is geen emo in die films, emo zijn irritante mensjes die denken dat ze zielig zijn en dat uitschreeuwen in hun liedjes en hun haar zwart verven en meer van die uiterlijke ongein, bands zoals fall out boy, my chemical romance.
de muziek (emo) klinkt soms wel leuk maar het gebeuren eromheen is vervelend en de teksten zijn vaak te zielig, hele cds vol over hoe miserabel alles in het leven is, in amerika zijn best best wat mensen die helemaal into die zooi zijn
neem liever gewone punk(rock) en die muziek die jij bedoelt in die films is ook best tof.
kijk op imdb.com en dan bij de soundtrack van de betreffende films, want er zijn echt ontelbaar veel bands die die college punk maken.
ok niemand in fall out boy, maar het is wel een trend die in alle emobands die ineens overal opduiken in de usa (en dat zijn er veel, te veel) te zien isquote:Op donderdag 22 september 2005 18:04 schreef PsyCha het volgende:
[..]
Wie in FOB heeft zijn haar dan zwart geverft?
Anyways, Blindside. Leuk bandje en nummers worden ook wel in spelletjes gebruikt
Bij deze omschrijving dacht ik eerst dat je het over "goths" had.quote:Op donderdag 22 september 2005 04:17 schreef marruuuk het volgende:
emo zijn irritante mensjes die denken dat ze zielig zijn en dat uitschreeuwen in hun liedjes en hun haar zwart verven en meer van die uiterlijke ongein
Oei, the Jealous sound staat me nog vooral bij als een uiterst sympathiek rammelend lo-fi indiebandje dat een fantastische self-titled EP in 2000 of daaromtrent had uitgebracht. Zijn ze veranderd qua sound in de loop der jaren of zo?quote:Op donderdag 22 september 2005 18:33 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
ook een aanrader: The Jealous Sound, vooral het nummer Naive.
Weezer is geen Emo.quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:38 schreef Mr.Dre het volgende:
Hier nog wat namen van emo bands, de onderstaande bands vind ik persoonlijk geweldig.
-Weezer
Ok, dan ben ik het effe niet met je eens. Ik vind de teksten van FOB juist helemaal niet plat. Die van MCR...kan ik je gelijk in geven. En niet denken dat ik een uberteenie FOB- fan ben, want dat ben ik niet.quote:Op vrijdag 23 september 2005 04:23 schreef marruuuk het volgende:
[..]
ok niemand in fall out boy, maar het is wel een trend die in alle emobands die ineens overal opduiken in de usa (en dat zijn er veel, te veel) te zien is
die 2 bands noemde ik alleen als emobands
en zoals ik zei kan emo best leuk klinken, alleen zijn de teksten wat slap en het gebeuren eromheen is irritant, met allemaal kinderen die nu into punk raken maar alleen emopunk luisteren en zich dan ook zielig gaan gedragen en dezelfde uiterlijke kenmerken aannemen. in nederlands is dat niet zo veel, maar hier in de usa wel
en blindside is wel redelijk leuk, die zitten iig in nfsu![]()
Het is in elk geval niet wat de TS bedoelt.quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:49 schreef Mr.Dre het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de definitie van Emo?
quote:Op vrijdag 23 september 2005 16:49 schreef Mr.Dre het volgende:
[..]
Ja, in dit topic.quote:Op vrijdag 23 september 2005 17:44 schreef PsyCha het volgende:
Had iemand niet in een eerdere topic over emo's een hele leuke filmpje over How to be Emo? Of iets in die richting.
http://uncyclopedia.org/wiki/Emoquote:Op vrijdag 23 september 2005 16:49 schreef Mr.Dre het volgende:
Fuck Emo Girls, I want me some Riot Grrrls!quote:Op vrijdag 23 september 2005 20:26 schreef Chilly_Willy het volgende:
Hier een podcast van Martina: Emo Girl Talk
Dochter van Michael Butler: Rock and Roll Geek Show
Post van de week.quote:Op zaterdag 24 september 2005 01:15 schreef marruuuk het volgende:
op zich hoeft het niet meer verder te gaan over emo aangezien de topicstarter zich verkeerd uitdrukte en op zoek is naar collegepunk
Dat is mischien wel zo maar Weezer heeft een aantal songs die meer emo zijn dan emo band zou kunnen makenquote:
Goed topic, ik word best happy van dit soort muziek.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:53 schreef renz0r het volgende:
Hi,
ik vind dat soort muziek dus leuk. Muziek (lees: rock/ punkbands) die je vaak in snowboard games en typische highschool films (bijvoorbeeld american pie) hoord.
Kan iemand mij aan namen helpen?
Het schijnt emocore/ highschool rock ofzo te heten...
BVD
De track Buddy Holly komt wel in de buurt van wat TS zoekt.quote:
Dat klopt als een busquote:Op zaterdag 24 september 2005 01:10 schreef marruuuk het volgende:
[..]
je zei dat ze in spelletjes gebruikt worden, in nfsu dus, need for speed underground
Serieus, een eiland van nuchtere logica in een zee van chaos.quote:Op zaterdag 24 september 2005 02:16 schreef marruuuk het volgende:
is dat sarcastisch of worden mijn posts werkelijk gewaardeerd?
ok, op fok weet je het nooitquote:Op zaterdag 24 september 2005 14:02 schreef Summoner het volgende:
[..]
Serieus, een eiland van nuchtere logica in een zee van chaos.
Hmm, 36 crazyfists (MetalCore) en Weezer (Alt Rock), maar probeer het nog een keer.quote:Op zondag 25 september 2005 12:38 schreef Bosbeetle het volgende:
emo hmm 36 crazyfists , at the drive in, weezer, etc ???
achje allebei schaapjesquote:Op zondag 25 september 2005 13:07 schreef Ixnay het volgende:
36 Crazyfists en Weezer in 1 zin noemen.
trouwens metalcore ??? waar slaat dat nou weer op .. neem een heel breed genre en plak er core achter is het ook hiphopcore .. jazzcore ... rocknrollcorequote:Op zondag 25 september 2005 12:51 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Hmm, 36 crazyfists (MetalCore) en Weezer (Alt Rock), maar probeer het nog een keer.
verder heb je in japan dan ook nog andere ska-punk bandsquote:Op zaterdag 24 september 2005 02:09 schreef OFfSprngr het volgende:
Daarnaast heb je ook nog coole orkest Ska uit Japan met oa: Tokyo Ska Paradise Orchestra en Shibusashirazu Orchestra.
*zucht* zoek maar op op wikipedia en probeer het nog een keerquote:Op zondag 25 september 2005 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
trouwens metalcore ??? waar slaat dat nou weer op .. neem een heel breed genre en plak er core achter is het ook hiphopcore .. jazzcore ... rocknrollcore
* Dank *, ik ga op zoek.quote:Op zondag 25 september 2005 13:21 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
verder heb je in japan dan ook nog andere ska-punk bands
Kemuri
Potshot
175R
Gelugugu
Niet echt emocore/highschool rock though.quote:Op zaterdag 24 september 2005 01:18 schreef Boschjesman het volgende:
Bad religion, dead kennedies.
oftewel het motto van onze vrienden van Insult:" let's give emo something to cry about!"quote:Op donderdag 22 september 2005 04:17 schreef marruuuk het volgende:
dat is geen emo in die films, emo zijn irritante mensjes die denken dat ze zielig zijn en dat uitschreeuwen in hun liedjes en hun haar zwart verven en meer van die uiterlijke ongein, bands zoals fall out boy, my chemical romance.
de muziek (emo) klinkt soms wel leuk maar het gebeuren eromheen is vervelend en de teksten zijn vaak te zielig, hele cds vol over hoe miserabel alles in het leven is, in amerika zijn best best wat mensen die helemaal into die zooi zijn
neem liever gewone punk(rock) en die muziek die jij bedoelt in die films is ook best tof.
kijk op imdb.com en dan bij de soundtrack van de betreffende films, want er zijn echt ontelbaar veel bands die die college punk maken.
Laat staan een naam voor een genre die op enige wijze serieus te nemen is.quote:Op donderdag 22 september 2005 04:20 schreef CasB het volgende:
Ohja....en emo is eigenlijk geen stroming.
Short, Fast, Loud!quote:Op woensdag 28 september 2005 18:21 schreef fraubitch het volgende:
[..]
oftewel het motto van onze vrienden van Insult:" let's give emo something to cry about!"![]()
over crust punk gesproken, wie kent hier Framtid?quote:Op donderdag 29 september 2005 01:56 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Short, Fast, Loud!
Lang leve de Crust Punk.
Meesterlijk intro overigens ^_^
Zegt me zo snel niets.. heb je een site?quote:Op donderdag 29 september 2005 09:32 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
over crust punk gesproken, wie kent hier Framtid?
nopequote:Op donderdag 29 september 2005 17:17 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Zegt me zo snel niets.. heb je een site?
Zit toch wel een duidelijk verschil tussen (Crust) Punk, Screamo, emo en highschool rock..quote:Op donderdag 29 september 2005 15:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
The Used schijnt Emo rock te zijn. Wel een aanrader, vind ik![]()
Maar ik vind al die benamingen van muziekstromingen zo vaag...
Lit is goed! Het nummer Four vind ik een van de beste. Op woodstock99 speelde ze hem ook.quote:Op zaterdag 24 september 2005 09:02 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Goed topic, ik word best happy van dit soort muziek.
Lit, is trouwens ook typisch zo,n bandje.
Four is cool. Een van hun betere nrs.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:00 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Lit is goed! Het nummer Four vind ik een van de beste. Op woodstock99 speelde ze hem ook.
Ik snap trouwens niet waarom iedereen zich zo druk maakt in welk gerne een band valt![]()
Je kan hem alleen maar hard afspelenquote:
Zo te zien wel en er is een nieuw album uit. http://www.litlounge.com/quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:27 schreef Ixnay het volgende:
Bestaan ze eigenlijk nog? Ik heb er sinds die cd "A Place In The Sun" en dat optreden op Woodstock 1999 vrijwel niks meer van gehoord.
ACCEPTANCE!!! xD helemaal vergetenquote:Op vrijdag 23 december 2005 09:29 schreef puNxje het volgende:
Funeral for a friend
Stone Sour
Bullet for my valentine
Strata
Disturbed
Papa roach - Scars ( acoustic )
The calling
Lifehouse
Skillet
Hawkthourn Heigths
GOB
POD
Three days grace
Third eye blind
Weezer
Sugarcult
Blink182 <- hoe kan je die nou vergeten!!!
En mja , voor de rest moet ik thuis kijken , ik zit nu op school.
Tis niet allemaal emo , maar tis wel goede muziek
Heeft dit topic idd meer nodig, \m/ Slayer! \m/quote:Op zaterdag 24 september 2005 02:21 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Slayerrrrrrrr!
Slayer , loeder bandquote:Op vrijdag 23 december 2005 11:15 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Heeft dit topic idd meer nodig, \m/ Slayer! \m/![]()
En Fugazi.quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:00 schreef OMG het volgende:
Als je het dan toch over eerste platen gaat hebben, noem dan ook even Rites Of Spring.
En in een ander topic zeg je dat je "metal en zo" luisterd.quote:
Dat wilt niet zeggen dat ik alle metal luister ...quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:12 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
En in een ander topic zeg je dat je "metal en zo" luisterd.
highschool rock -> jazekerquote:Op vrijdag 23 december 2005 14:50 schreef DaveM het volgende:
Ongelofelijk dat het beste highschool nummer nog niet genoemd is:Nada Surf - Popular
details, detailsquote:Op zaterdag 24 december 2005 03:36 schreef CasB het volgende:
[..]
highschool rock -> jazeker
emocore -> zeker niet.
Thanks voor het noemen. Wat een goede muziek zegquote:Op vrijdag 23 december 2005 09:30 schreef puNxje het volgende:
[..]
ACCEPTANCE!!! xD helemaal vergeten![]()
Maar niet wat hier wordt bedoeld.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:02 schreef MarsX het volgende:
death by stereo is emecore
Watvoor 'Metal' luister je dan eigenlijk?quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:38 schreef puNxje het volgende:
[..]
Dat wilt niet zeggen dat ik alle metal luister ...![]()
smaak.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:43 schreef got.rice het volgende:
Underoath
Atreyu
Saosin
A change of pace
Hidden in plain view
A thorn for every heart
From First to last
Als je van Fashioncore houd.quote:
ik ken de namen niet , ik luister altijd op zo'n online web radioquote:Op maandag 16 januari 2006 00:42 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Watvoor 'Metal' luister je dan eigenlijk?
Wat een vreselijke vocals, echt bagger dit.quote:
als je atreyu,Hidden in plain view, underoath fashioncore vind snap je volgens mij iets niet.quote:
Heb jij ooit wel eens bandfoto's gezien van Underoath ik vind ze er daar niet echt speciaal uitzien, en tegenwoordig doet zowat iedere band hun haar enzo.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:32 schreef OMG het volgende:
Bands die meer tijd besteden aan hun kapsel en make-up() dan aan hun muziek zijn fashioncore. De bands die jij dus nu net noemde vallen daar behoorlijk onder.
Ben ik het totaal niet mee eens, ik vind de ouderwetste stijl ook veel cooler maar tegenwoordig is het niet anders en die jongens gaan daar dan in mee haar, make up etc. wat moeten ze anders doen, waarschijnlijk breken ze anders nooit door en dat is wat je wil als band. Dus dat is en beetje een moeilijke keus he. Of door breken (mischien) of totaal floppen bij voorbaat al.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:02 schreef OMG het volgende:
Ja, ik heb bandfoto's van Underoath gezien. En ja, die kapsels zijn behoorlijk fashioncore. Dat "tegenwoordig iedere band zowat hun haar zo doen" laat maar weer zien hoe populair fashioncore blijkbaar is.
Das dus bullshit, ik heb er zelf ook niets mee hoor, dat make-up gebeuren, maar veel van deze bands zijn echt niet slecht. Of het je smaak is, is een tweede. 't Heeft niets meer te maken met de oude emo, rites of spring e.d. dat klopt. En wat m'n punt eigenlijk is weet ik niet meer.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:06 schreef OMG het volgende:
Daar heb je precies mijn punt. Tegenwoordig is het noodzakelijk om slechte muziek te spelen, zelf kapper te zijn en je zusje van 3 je make up te laten doen om "door te breken".
Oftewel: fashioncore.
dude als jij in en band zit wil je toch doorbreke er is niets mooiers.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:06 schreef OMG het volgende:
Daar heb je precies mijn punt. Tegenwoordig is het noodzakelijk om slechte muziek te spelen, zelf kapper te zijn en je zusje van 3 je make up te laten doen om "door te breken".
Oftewel: fashioncore.
Hoe weet jij of iederere band die niet doorbreekt slecht is, want je kent ze toch niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:38 schreef OFfSprngr het volgende:
Als je goed bent en genoeg om je muziek geeft breek je vanzelf door, muziek maken om persé door te breken is stupid.
Hahahahahahahahaha, wat naief. Ik weet nog wel wat de platenbons tegen de Beatles (toch wel 's werelds populairste band ooit) zei toen ze voor t eerst aanklopten: geen talentquote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:38 schreef OFfSprngr het volgende:
Als je goed bent en genoeg om je muziek geeft breek je vanzelf door, muziek maken om persé door te breken is stupid.
Dus de populairste band is ook de beste.. wie is er hier naief?..quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:59 schreef brox het volgende:
[..]
Hahahahahahahahaha, wat naief. Ik weet nog wel wat de platenbons tegen de Beatles (toch wel 's werelds populairste band ooit) zei toen ze voor t eerst aanklopten: geen talent
Hey, doe de groeten aan Debbie.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:19 schreef Bazzel het volgende:
Ik had m al n paar keer gespammed, maar hier issie ook wel op z'n plaats, mensen help ons...
Gezocht: ZANGER (lees: schreeuwert)
Dead Yellow Bastard uit Groningen, met leden van Revolt, The Architect, Go! Revolution Go! en Burn The Elite zoekt met enige spoed een energieke hardcore zanger, (schreeuw/scream, geen grunt) met het liefst wat podiumervaring… We maken een intense, melodieuze maar snelle mix van hardcore, d-beat, punk en emo (denk Tragedy, Yaphet Kotto, Shikari etc.) We oefenen elke zondagavond in ’t Viaduct in Groningen, backline is aanwezig.
Meer info: deadyellowbastard@gmail.com
Wat is jou definitie van doorbreken, want voor mij is ie bekend worden onder het grote publiek,.. top40 muziek dus, in dat geval ken ik heel veel bands die goed zijn en niet door gebroken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:55 schreef stefmans het volgende:
[..]
Hoe weet jij of iederere band die niet doorbreekt slecht is, want je kent ze toch niet.![]()
Hmm ik ken zo gauw geen debbie, bij wie hoort die?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:10 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Hey, doe de groeten aan Debbie.. Ze kent me wel.
btw, The Architect ga ik vanavond nog zien.
Wel eens bij Richard van (wijlen?) Burn the Elite of een van z'n tig andere projectjes.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:12 schreef Bazzel het volgende:
[..]
Hmm ik ken zo gauw geen debbie, bij wie hoort die?
Groeten aan de architect, ze kennen me wel
wie ik?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:40 schreef stefmans het volgende:
sommigen mensen zijn hier nog heeeel naief.
Er komt tegenwoordig ook zo en programma op MTV insomnia ofzo weet ik veel, als je daar op komt vind ik ook dat je bent doorgebroken want mensen KUNNEN je zien, top 40 me reet.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:17 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Wat is jou definitie van doorbreken, want voor mij is ie bekend worden onder het grote publiek,.. top40 muziek dus, in dat geval ken ik heel veel bands die goed zijn en niet door gebroken.
Nee offspringer of hoe je dat ook typt.quote:
Het is nou niet zo dat MTV erg onbekende dingen uitzendt. MTV zendt populaire muziek uit. Punt.quote:Op zondag 22 januari 2006 11:43 schreef stefmans het volgende:
[..]
Er komt tegenwoordig ook zo en programma op MTV insomnia ofzo weet ik veel, als je daar op komt vind ik ook dat je bent doorgebroken want mensen KUNNEN je zien, top 40 me reet.
Als ik trivium daar zie vind ik dat niet erg populair.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:05 schreef OMG het volgende:
[..]
Het is nou niet zo dat MTV erg onbekende dingen uitzendt. MTV zendt populaire muziek uit. Punt.
Niet alles wat populair (fashioncore bijvoorbeeld) is, is goed. Punt.
underOath.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:43 schreef got.rice het volgende:
Kent iemand hier toevallig nog bands zoals underoath en saosin? ben er verslaafd aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |