Het lijkt mij inderdaad een zware last om de enige van de familie te zijn die dit geheim weet. Toch zou ik zeggen: vertel niets aan de rest van de familie. Dit is iets wat je vader zelf moet doen op zijn eigen manier. Wel zou ik hem aanraden om het wél te doen, zodat hij in ieder geval nog een stukje van zijn leven zichzelf kan zijn.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:01 schreef Zina het volgende:
Naast de vele vragen voel ik me ook verdrietig omdat mijn vader nooit het leven heeft kunnen leiden, dat hij zo graag had gewild.
Dit vind ik heel positief!quote:Ik heb mijn vader net aan de telefoon gehad en hij vroeg of we iets konden afspreken, hij wil er nu natuurlijk ook graag met mij over praten.
hm..............................quote:Zouden jullie boos zijn?
Boos ben ik ook niet op hem hoor. Toch voelt het ook vreemd om zoiets essentieels van je vader nooit geweten te hebben. Maar dat verwijt ik hem verder niet. Ik heb vooral met hem te doen, ik kan wel huilen als ik me bedenk hoe eenzaam hij geweest is.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:17 schreef Flibble het volgende:
Poeh zeg, wat een kwestie!![]()
Het lijkt mij inderdaad een zware last om de enige van de familie te zijn die dit geheim weet. Toch zou ik zeggen: vertel niets aan de rest van de familie. Dit is iets wat je vader zelf moet doen op zijn eigen manier. Wel zou ik hem aanraden om het wél te doen, zodat hij in ieder geval nog een stukje van zijn leven zichzelf kan zijn.
Dit hangt er maar net vanaf of je vader besluit het wel tegen de rest van de familie te vertellen. In dat geval kan je het niet maken om je moeder als enige in het donker te laten en er als een idioot uit te laten zien. Na 40 jaar huwelijk heeft juist zij het recht om dit te weten.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:24 schreef Zina het volgende:
De grote vraag is nu inderdaad: wil hij dat de rest het ook weet, of durft hij dat niet aan? Ik denk dat hij mijn moeder ook wil beschermen. Wat moet het voor haar zijn om na ruim 40 jaar huwelijk te horen dat ze getrouwd is met een homo?? Nee, dat kun je ook niet echt maken meer, denk ik..
Ga je schamen! Beste film ooit gemaakt!quote:
Inderdaad , ik zou eerder (meer) respect voor hem hebben omdat hij zijn vrouw en kinderen niet in de steek heeft gelaten.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:14 schreef Skeptic het volgende:
Boos? Omdat hij ondanks zijn geaardheid toch voor zijn huwelijk en zijn kinderen heeft gekozen? Dat hij zijn leven op die manier heeft geleefd, ook al maakte het hem niet gelukkig, zodat hij voor zijn vrouw en kinderen kon zorgen? Nee. Waarom ook?
* ondeugend sluit zich hierbij aan.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:14 schreef Skeptic het volgende:
Boos? Omdat hij ondanks zijn geaardheid toch voor zijn huwelijk en zijn kinderen heeft gekozen? Dat hij zijn leven op die manier heeft geleefd, ook al maakte het hem niet gelukkig, zodat hij voor zijn vrouw en kinderen kon zorgen? Nee. Waarom ook?
Ik zou hem bewonderen, denk ik, er zijn kerels die neuken, horen dat hun scharrel zwanger is (omdat ze zelf ook niet over voorbehoedsmiddelen hebben nagedacht) en dan hard wegrennen en nooit meer iets van zich laten horen. Dit moet ongelooflijk zwaar voor hem zijn geweest, maar nergens lees ik in jouw verhaal dat hij zijn frustraties op anderen heeft afgereageerd. Nergens lees ik ook dat hij iets anders is geweest dan een liefdevolle vader. Streng, okee, intimiderend soms ook, maar verder niets. En als je zelf ook redelijk vrijdenkend bent, dan moet dit toch ook wel iets zijn waar je mee om kan gaan.
Nee, het enige probleem zou zijn: wat nu? Moet je dit geheim houden voor de rest van het gezin? Wat voor effect gaat dit hebben op je moeder?
whhaahah, sorry hoor...quote:Immers, nu draag ik dit geheim met hem mee. En dat is zwaar. En ook vreemd. Ik bedoel, mijn vader is homo. Soms moet ik er om lachen, soms kan ik het nog steeds niet geloven, het lijkt allemaal erg onwerkelijk.
Even buiten de andere dingen, nee nooit niet!quote:Op woensdag 21 september 2005 18:01 schreef Zina het volgende:
Zouden jullie boos zijn?
100% mee eens. Nooit verder vertellen. Een geheim moet je bij je dragen, ook al is dit soms moeilijk.quote:Op donderdag 22 september 2005 00:02 schreef addie84 het volgende:
Phoe! Heel veel respect voor je vader! Hij heeft zichzelf en zijn geluk compleet weggecijferd, zodat jullie goed en vrolijk op konden groeien. Lijkt me erg zwaar!
Veder zou ik absoluut niet boos op hem kunnen zijn.. Ik zou juist veel waardering voor zijn beslissingen op kunnen brengen. Wat ik in ieder geval niet zou doen is het er met een ander familielid over hebben. Dan zou je je vader verraden..
Zou het werkelijk zo gaan? Ik denk dat als die vader ervoor uitkomt, hij dan een heleboel shit over zich heen krijgt. Mensen gaan dan vaak als ze zoiets horen hun eigen dingen bij denken.quote:Op donderdag 22 september 2005 11:09 schreef Tarot het volgende:
De vergelijking met Festen is echt heel treffend. Op die manier is het bijna grappig.
Verder denk ik dat je vader gelukkig kan zijn wanneer hij "out of the closet" kan komen. Een situatie waarin iedereen (inclusief het kerkgenootschap) dezelfde schok kan ervaren die jij ervaart. En daarbij dezelfde openbaring krijgen dat iedereen in hun kerkgemeenschap homo kan zijn. Zelfs de grootste schreeuwers die zeggen dat ze het niet zijn, zelfs diegenen die al tientallen jaren een gezin hebben. Dat ze beseffen dat homosexualiteit geen bewuste keuze is en dus ook niet veroordeeld dient te worden.
Volgens mij zou het voor je vader geweldig zijn als iedereen in zijn naaste omgeving van zijn 'geheim' weet en mensen allemaal heel duidelijk aangeven hem nog steeds te respecteren en heel goed realiseren wat hij heeft opgegeven voor zijn gezin en hoe moeilijk hij het daarmee gehad heeft.
De initiële reactie van mensen op iets dat ze niet kennen is angst en uit angst komt agressie. Dus nee zo zal het niet van nature gaan. Maar de TS kan er toch wel inschatten of haar familie tegenwoordig genoeg verhalen heeft meegekregen over homosexualiteit om hier niet zo primitief in te staan? Met een goede publieke speech waarin haar vader de hemel in wordt geprezen voor zijn grote opoffering, heb je snel de grote meerderheid overtuigd.... waarbij de rest zoiets heeft van: "Hmm als de meerderheid er zo positief over is, dan moet ik misschien nog maar even beter nadeken alvorens ik agressief wordt."quote:Op donderdag 22 september 2005 11:19 schreef Mordreth het volgende:
Zou het werkelijk zo gaan? Ik denk dat als die vader ervoor uitkomt, hij dan een heleboel shit over zich heen krijgt. Mensen gaan dan vaak als ze zoiets horen hun eigen dingen bij denken.
Toch denk ik dat je het toch nog te 'wit' ziet (of ik kijk te zwartquote:Op donderdag 22 september 2005 11:30 schreef Tarot het volgende:
[..]
De initiële reactie van mensen op iets dat ze niet kennen is angst en uit angst komt agressie. Dus nee zo zal het niet van nature gaan. Maar de TS kan er toch wel inschatten of haar familie tegenwoordig genoeg verhalen heeft meegekregen over homosexualiteit om hier niet zo primitief in te staan? Met een goede publieke speech waarin haar vader de hemel in wordt geprezen voor zijn grote opoffering, heb je snel de grote meerderheid overtuigd.... waarbij de rest zoiets heeft van: "Hmm als de meerderheid er zo positief over is, dan moet ik misschien nog maar even beter nadeken alvorens ik agressief wordt."
Omdat je 'zwarter' denkt dan ik, denk je automatisch dat ik te 'wit' denk. Misschien denken we wel hetzelfde, maar besluit ik gewoon om er een positievere draai aan te geven.quote:Op donderdag 22 september 2005 11:36 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Toch denk ik dat je het toch nog te 'wit' ziet (of ik kijk te zwart).
Ik zeg ook niet dat iedereen hem opeens volop gaat feliciteren met zijn geweldige geaardheid. Zo'n geval als dit zal het echter wél voor een hoop homosexuelen in die gemeenschap makkelijker maken omdat ze een respectabel voorbeeld (de vader van de TS) hebben. En daarvoor zal hij het respect krijgen dat hij verdient.quote:Er komt vrijwel altijd achterdocht bijkijken. Zoals van: hij zegt wel dat ie altijd zo netjes heeft geleefd, maarja dat kan hij niet bewijzen. Mensen denken zo, omdat het voor hun iets is wat ze vanuit de media hebben opgepakt (ik neem aan dat je dat wel eens in het nieuws hebt gezien).
Zijn gezin is voorlopig ook het belangrijkste me dunkt.quote:Ik zeg niet dat zijn gezin en verdere naasten zo zou denken (die kennen hem natuurlijk het beste), maar de rest...
Omdat hij altijd bang is geweest om zijn familie pijn te doen wanneer hij het zou vertellen? En haar vriend hoort nu toch een beetje tot de familie, maar zou er makkelijker mee om kunnen gaan dan zijn eigen vrouw en kinderen.quote:Op donderdag 22 september 2005 11:41 schreef BennyNL het volgende:
Wat vaag dat hij het uiteindelijk aan je vriend vertelt. Is hij soms verliefd op hem?> waarom zou hij hem eerder in vertrouwen nemen dan zijn eigen bloed?
Ja, dat begrijp ik ook niet helemaal...quote:Op donderdag 22 september 2005 11:41 schreef BennyNL het volgende:
Wat vaag dat hij het uiteindelijk aan je vriend vertelt. Waarom zou hij hem eerder in vertrouwen nemen dan zijn eigen bloed?
Ik ken de relatie tussen pa en vriend nl niet,..quote:Op donderdag 22 september 2005 12:02 schreef Tarot het volgende:
Omdat hij altijd bang is geweest om zijn familie pijn te doen wanneer hij het zou vertellen? En haar vriend hoort nu toch een beetje tot de familie, maar zou er makkelijker mee om kunnen gaan dan zijn eigen vrouw en kinderen.
quote:Op donderdag 22 september 2005 12:02 schreef Tarot het volgende:
Omdat hij altijd bang is geweest om zijn familie pijn te doen wanneer hij het zou vertellen? En haar vriend hoort nu toch een beetje tot de familie, maar zou er makkelijker mee om kunnen gaan dan zijn eigen vrouw en kinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |