abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30949917
De 30K uit mijn quote was overigens een reele schatting van wat de armoedegrens moet zijn, voor degenen die het Engels misschien niet helemaal machtig zijn.USA kennende weet ik in ieder geval wel dat je met 30K nog niet ver komt in de grote steden. Simpel flatje in New York zit je zo op $2.000 per maand. Heb je 1 kamer voor. Maar goed je kan ook in Queens gaan wonen voor $700 per maand, alleen moet je dan rekening houden met wat schietpartijen zo nu en dan.
  maandag 26 september 2005 @ 19:23:26 #102
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_30950014
Benzine e.d. is daar wel veel goedkoper, alleen compenseren ze dat weer door in auto's te rijden die met moeite 1 op 3 halen.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  maandag 26 september 2005 @ 19:28:06 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30950165
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:15 schreef Ericr het volgende:

[..]

30K is dan wel voor een gezin van 8.
4 personen poste je net
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_30950342
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

4 personen poste je net
Many experts believe a more realistic poverty threshold for a family of four would be in the area of $30,000 a year - and that a more accurate estimate of the poverty rate in America would be 30% of the total population. (Economic Policy Institute, 2001.)

30K als reeel inkomen, niet als werkelijk inkomen dat nu ook wordt gezien als armoedegrens. Ze geven alleen maar aan dat in werkelijkheid de armoede nog groter is als je de grens zou optrekken naar 30K. 30K lijkt misschien veel, maar in een land dat amper voorzieningen kent is dat zo op. Alleen de benzine is goedkoper en sommige gebruiksartikelen. Maar fatsoenlijke voeding is daar al een stuk duurder.
pi_30950836
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 16:42 schreef McCarthy het volgende:
een aantal hier hebben moeite met basis psychologie
dat mensen in eerste instantie voor ZICHZELF werken en niet voor de (wekrloze) buurman lijken ze maar niet te begrijpen.

echt hopeloos, hoe oud ben je?
Om even hierop in te haken, McCarthy, probeer geen psychologie van de koude grond op anderen van toepassing te verklaren.

Ik ben bijvoorbeeld een stuk ouder dan jij, en ik verdien ook meer dan jij. Natuurlijk werk ik in EERSTE instantie voor mijzelf. En dus *niet* in eerste instantie voor het geld. Dat ik een (fors) deel van mijn zelfverdiende geld afdraag aan belastingen vind ik geen punt. Ook dat het naar mijn werkloze buurman gaat deert mij niet.

Praat voor jezelf jongen. Je hebt verstand naar je jaren. En helaas niks extra's geloof ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')