Dat valt nou ook wel weer wat mee. Masturberen is leuk, maar het haalt het niet bij een goeie beurt hoor.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:20 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ja oke lager maar het sublimeert wel een enorme behoefte die kan voorkomen dat je uit je dak gaat... op straat ofzo LOL
quote:Op woensdag 21 september 2005 13:20 schreef zhe-devilll het volgende:
ja oke lager maar het sublimeert wel een enorme behoefte die kan voorkomen dat je uit je dak gaat... op straat ofzo LOL
ik voel dat als een natuurlijk behoefte die je hebt als je van iemand houdt, dan wil je elkaar aanraken en kussen en meer...quote:Op woensdag 21 september 2005 13:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Daar kan ik me dan weer weinig bij voorstellen. Ik heb seks in de eerste plaats voor mijn eigen lol. Gelukkig is het zo dat ik er ook erg van kan genieten om een ander genot te bezorgen.
tuurlijk maar goed, dat kan bij mij alleen maar als ik dus gevoelens heb voor die ander..quote:Op woensdag 21 september 2005 13:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Natuurlijk en ik sla de hand dan ook gaarne aan mezelf zo nu en dan.
Maar hoe lekker en bevredigend dat ook is, het háált het niet bij seks met een ander.
Gedeelde seks is dubbele seks, zeg maar.
Aantrekkelijk vinden en houden van zijn twee heel verschillende dingen. Ik moet iemand wel een beetje aantrekkelijk vinden om er seks mee te willen hebben. Maar ik hoef niet van diegene te houden. Ik zie seks toch meer als een ietwat dierlijke neiging. Liefde is daarmee niet verbonden. Iig niet voor mij.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:22 schreef zhe-devilll het volgende:
ik voel dat als een natuurlijk behoefte die je hebt als je van iemand houdt, dan wil je elkaar aanraken en kussen en meer...
en genieten doe je dan ook vanuit dat standpunt denk ik..
Maar ik heb dit gevoel niet bij iemand die ik niet aantrekkelijk vind (in mijn ogen)
echt totaal niet zelfs?
Bijna volledig mee eens, alleen met de nuancering dat liefde daar niet mee verbonden hoeft te zijn.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Aantrekkelijk vinden en houden van zijn twee heel verschillende dingen. Ik moet iemand wel een beetje aantrekkelijk vinden om er seks mee te willen hebben. Maar ik hoef niet van diegene te houden. Ik zie seks toch meer als een ietwat dierlijke neiging. Liefde is daarmee niet verbonden. Iig niet voor mij.
Inderdaad. Het kan wel en dat maakt het misschien nog wel mooier (niet echt veel ervaring meequote:Op woensdag 21 september 2005 13:26 schreef Copycat het volgende:
Bijna volledig mee eens, alleen met de nuancering dat liefde daar niet mee verbonden hoeft te zijn.
Het zou vervelend zijn maar gegeven dat ik al de keuze had gemaakt voor liefde boven seks, is het enige nadeel alleen het gebrek aan nakomelingetjes. Of gaan we t nu hebben over KIquote:Op woensdag 21 september 2005 13:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het gemis van seks vind jij geen probleem?
Ik denk wel dat huwelijk bestaat om elkaar zekerheid te geven, in de zin van 'ik kies ervoor om altijd bij jou te blijven', maar mijns inziens heb je dat bij een langdurige goede relatie ook al. Dus eig is trouwen alleen een soort van formaliteit? En een goed excuus voor een mooi feestjequote:Op woensdag 21 september 2005 13:09 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Is een huwelijk dan in het leven geroepen om veiligheid te geven aan de mensen?
Gezinsverband en zorg voor elkaar?
Waarom hebben we relaties eigenlijk? Op den duur gaat denk ik , zo te lezen het merendeel uit van een eigen Ik, en wil men vanuit het zelf zich niet meer echt binden aan iemand.
Impliceert dit nu dat Liefde niet bestaat? Is het een utopie? Is het egoisme of is juist sex egoisme?
quote:Op woensdag 21 september 2005 13:28 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Het zou vervelend zijn maar gegeven dat ik al de keuze had gemaakt voor liefde boven seks, is het enige nadeel alleen het gebrek aan nakomelingetjes. Of gaan we t nu hebben over KI
En zoals zhe-devilll al opmerkte:, bij gebrek aan 'meer'.
[..]
Ik denk wel dat huwelijk bestaat om elkaar zekerheid te geven, in de zin van 'ik kies ervoor om altijd bij jou te blijven', maar mijns inziens heb je dat bij een langdurige goede relatie ook al. Dus eig is trouwen alleen een soort van formaliteit? En een goed excuus voor een mooi feestje![]()
Relaties hebben we omdat (bijna) iedereen wel iemand anders nodig heeft om zichzelf mee te delen, om op terug te vallen, om gewild te voelen, etc.
Verder heb ik niet echt een probleem me te binden aan iemand als ze het echt waard is.
Als iemand zich niet wil binden en toch liefde wil dan is dat inderdaad egoistisch. Als iemand louter seks heeft om aan zijn eigen trekken te komen is dat ook egoistisch.
niet met de intentie mensen boos te maken; je doet het dan immers alleen voor jezelf
Liefde is inderdaad een utopie, niemand weet immers wat het precies is, maar het is er wel eentje waar je met zn 2en naar streeft; en in die zin is misschien het pad naar die utopie hetgeen waar liefde omdraait.
maar hoe bepaal je dit? Dat je wel of niet misbruik van iemand maakt?quote:Op woensdag 21 september 2005 13:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja trancethrust, het is egoïstisch. Er is wat mij betreft alleen helemaal niets mis met egoïsme. Zolang je maar niet misbruik gaat maken van mensen e.d.
dat was niet de insteek van het topic..quote:Op woensdag 21 september 2005 13:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
In welke zin heeft trancethrust de keuze voor liefde boven seks gemaakt? Je hebt een partner die geen seks wil?
Ik spreek meestal gewoon met iemand af dat we seks hebben om de seks en verder niet. Gewoon expliciet in zijn.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:35 schreef zhe-devilll het volgende:
maar hoe bepaal je dit? Dat je wel of niet misbruik van iemand maakt?
Ik heb dan ook geen relatie. Als je iemand gaat toestaan om buiten de deur te neuken terwijl je dat eigenlijk niet wilt maar bang bent om diegene kwijt te raken, dan ben je dom bezig.quote:Er zijn best veel mensen die toegeven aan de partner die vrijheid zoekt..
Dan moeten ze dat niet zeggen. Dat is dan toch hún probleem?quote:nee oke ik wil ook echt niks met je zeggen ze --- maar ondertussen zitten ze wel met een klotengevoel..
Idd. En zéker geen seksrelatie aangaan met iemand op wie je stiekem wél verliefd bent. Een lastige verleiding om te weerstaan, maar wel zo snugger.quote:Dus enige wat men kan doen is dus altijd heel duidelijk zijn in je wensen..
toch zie ik dit veel gebeuren om me heen hoor..en ja dit is ook hun probleem maar ze blijven hopen op toch ooit een relatie met die persoon ...En gekke is diegene die t.o hen staat ziet dat dan ook weer niet in dat de ander smacht naar meer...quote:Op woensdag 21 september 2005 13:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat niet zeggen. Dat is dan toch hún probleem
je lijkt wel een inboorling...heb je nog meer vocabulair tot je beschikking?quote:Op woensdag 21 september 2005 13:36 schreef Tafkahs het volgende:
tieten!
Tja, da's gewoon een beetje dom. Je moet daar gewoon heel eerlijk en duidelijk in zijn.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:40 schreef zhe-devilll het volgende:
toch zie ik dit veel gebeuren om me heen hoor..en ja dit is ook hun probleem maar ze blijven hopen op toch ooit een relatie met die persoon ...En gekke is diegene die t.o hen staat ziet dat dan ook weer niet in dat de ander smacht naar meer...
Nee, ik ben meer van de directe aanpak hequote:Op woensdag 21 september 2005 13:41 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
je lijkt wel een inboorling...heb je nog meer vocabulair tot je beschikking?
![]()
Like that!!quote:Op woensdag 21 september 2005 13:47 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Nee, ik ben meer van de directe aanpak he
Precies, met de toevoeging dat je er ook duidelijk in moet zijn met wat je wil (zoals je later ook zelf zegtquote:Op woensdag 21 september 2005 13:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja trancethrust, het is egoïstisch. Er is wat mij betreft alleen helemaal niets mis met egoïsme. Zolang je maar niet misbruik gaat maken van mensen e.d.
quote:Op woensdag 21 september 2005 13:32 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wooh je verwoord het schitterend!!!!!!!!!
Ik dacht meer aan de hypothetische keuze tussen seks en liefde; daar kies ik voor liefde, dus was de vraag of ik het gebrek aan seks niet problematisch vond eigenlijk niet relevant. Dat bedoelde ik met de ' al gemaakte keuze'quote:Op woensdag 21 september 2005 13:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
In welke zin heeft trancethrust de keuze voor liefde boven seks gemaakt? Je hebt een partner die geen seks wil?
ah een belg zekers die verdwaald is zekersquote:Op woensdag 21 september 2005 13:56 schreef in-limboy het volgende:
Voor mij is het in ieder geval liefde, en niet seks (nogal wiedes)
Zo wiedes is het blijkbaar niet. Je bent in de minderheid.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:56 schreef in-limboy het volgende:
Voor mij is het in ieder geval liefde, en niet seks (nogal wiedes)
stand is nu 12-3quote:Op woensdag 21 september 2005 14:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Zo wiedes is het blijkbaar niet. Je bent in de minderheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |