quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:08 schreef Eilanden het volgende:* Eilanden net terug uit Hendrik Ido Ambacht .... 4-0. Zwakke wedstrijd van Utrecht-kant, alhoewel ik ook absoluut niet onder de indruk was van ASWH als algemeen amateurkampioen. ASWH miste ook nog een penalty
Wat had jij dan verwacht? Er zitten twee klassen tussen. Jullie trainen 2 x per dag, wij 2 x in de week. Het merendeel van onze spelers had tot 17.00 gewoon gewerkt en arriveerde nog in pak op het sportpark. Ik vond ASWH namelijk echt heel goed spelen. Niet ingraven, er uit komen wanneer mogelijk, stevig maar fair verdedigen en toch ook wat kansen uitgespeeld.
Winnen kan alleen als Utrecht een slechte dag heeft en je een beetje mazzel hebt. Nu hadden we dat gisteren niet. Maar er waren wel degelijk kansen op 1-1. Jammer genoeg krijg je dan de 0-2 kort voor rust tegen en dan is het wel gelopen natuurlijk.
Zonde van die eigen goal van Gorré (al weer zijn tweede dit seizoen), die maar eens naar de kapper moet, want zijn afro verlengt teveel ballen. Helaas miste Izaäk die penalty, want ik had een eretreffer echt dik en dik verdiend gevonden. Waarom hij misschoot weet ik nog steeds niet, want hij scoort normaal altijd.
Het grootste verschil zat gewoon in handelingssnelheid. Zo'n bal van Ferry, die hij breed wil spelen, had hij op zaterdag simpel voorgekregen, nu zat er een verdediger tussen. Zelfde met acties van Alex en Arjan en ook defensief. Xander maakt een klein foutje en dat is dan direct funest.
Zonder Lodder vond ik het overigens nog beter, want dat is onze beste verdediger. Gorré kan beter backen, Boudy is een leuke back voor de hoofdklasse tegen zwakkere opponenten, maar kan niet goed genoeg verdedigen. Hij gaf Dave van den Bergh veel te veel ruimte.
Al met al ben ik zeer trots op de jongens, 0-4 is zeer acceptabel en we hebben gedaan wat we konden. Kijk naar Elinkwijk, die gingen er kansloos op met 0-10, nu heeft Utrecht niet eens gek veel meer kansen gekregen om meer dan 0-4 te maken. Bovendien kunnen clubs als Sparta, RBC en Heracles ook met 0-4 van Utrecht verliezen in de competitie.
Prima avond dus!