abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30845123
Live TV: http://www.khou.com/perl/common/video/wmPlayer.pl?title=beloint_khou&props=live

Eng. De wegen staan stampvol en binnen 24 uur zal het enorm gaan spoken.
pi_30845659
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:53 schreef Drugshond het volgende:
Op CNN geven ze aan dat de orkaan weer iets aan kracht heeft gewonnen.
Het hogedruk gebied wat boven New Orleans verplaatst zich langzaam maar zeker naar het Oosten.
Het zal me niet verbazen dat de orkaan een steeds Noorderlijker richting gaan aannemen met alle gevolgen van dien. Maar met een orkaan van deze proporties maakt het allemaal toch niet zoveel uit....
Elke dag gaan de modellen inderdaad steeds verder naar het oosten.

Zal me niet verbazen als New Orleans plotseling toch weer een (bijna) direct hit krijgt op het laatste moment nadat eerst de meeste olieplatforms voor de Texas/Lousiana kust zijn vernield.

Tja, wat is erger. Een toch al vernielde stad nog eens verwoesten? Houston/Galveston komt er misschien nog goed vanaf nu ze steeds oostelijker aan land komt.
quote:
RITA IS CURRENTLY MOVING OVER THE EDGE OF A COLD SST EDDY. THIS COULD HAVE ENHANCED THE WEAKENING TODAY. THE HURRICANE IS FORECAST TO MOVE OVER ANOTHER
WARM EDDY DURING THE NEXT 12 TO 24 HOURS AND THERE IS SOME CHANCE
THAT RITA COULD REGAIN SOME INTENSITY. BECAUSE THE SHEAR IS
FORECAST TO INCREASE...THIS MAY COMPENSATE FOR THE STRENGTHENING
THAT MAY BE CAUSED BY THE EFFECTS OF THE HIGH HEAT CONTENT. THE
BEST OPTION AT THIS TIME IS TO KEEP RITA AS A 125 KT HURRICANE WITH
A SLIGHT WEAKENING BEFORE LANDFALL.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 23 september 2005 @ 01:01:49 #203
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30845905
die voorspellingen voor Galveston als de storm eroverheen trekt, bij categorie 5 is alles weg
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30846091
quote:
Rita al veel diervriendelijker dan Katrina

De Texaanse kuststad Galveston, die op het spoor van de naderende orkaan Rita ligt, was donderdagmorgen al voor driekwart geëvacueerd.
De bevolking neemt de waarschuwingen serieus, zei burgemeester Lyda Ann Thomas op CNN. Volgens haar heeft de stad bij de ontruiming ook uit de maatregelen voor en na de orkaan Katrina geleerd.
Veel mensen in New Orleans weigerden de stad te verlaten omdat ze hun huisdieren niet mochten meenemen. De uit Galveston vluchtende mensen daarentegen mogen op de klaarstaande bussen wel hun hond, kat of kanarievogel op sleeptouw nemen. In Galveston wonen circa 60.000 mensen.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)F-BC87-F739DEEABC5C}

alhoewel natuurlijk Galveston een kleinere stad is dan New Orleans, waarmee de evacuatie iets eenvoudiger te doen is
  vrijdag 23 september 2005 @ 01:15:46 #205
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30847282
quote:
Gouveneur Texas vraagt om 10.000 militairen

WASHINGTON (ANP/AFP) – De gouveneur van de Amerikaanse staat Texas, Rick Perry, heeft president George Bush gevraagd om 10.000 federale militairen naar de zuidelijke staat te sturen om te helpen nadat de orkaan Rita is gepasseerd. De gouveneur denkt de troepen nodig te hebben voor zoek– en reddingsacties.

Washington heeft nog niet op de aanvraag gereageerd. Het Amerikaanse ministerie van Defensie had al helikopters en communicatietroepen naar Texas gestuurd en zenden in het kielszog van de orkaan enkele marineschepen naar de Golf van Mexico.

Rita gaat naar verwachting vrijdagavond of zaterdagochtend in de staat aan land en heeft dan volgens meteorologen zeker een kracht van 3 op de schaal van Saffir–Simpson.

Texas heeft zelf al 5000 manschappen van de Nationale Garde en duizend militairen van het Texaanse leger paraat staan.
http://www.refdag.nl/arti(...).000+militairen.html
pi_30847469
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:15 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Delen van N.O. zitten nu al in het oranje gebied.
In dat plaatje gaat het om een tropische storm.
In het hurricane plaatje zit N.O. voorlopig nog in het groene gebied.
pi_30847480
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:01 schreef rubbereend het volgende:
die voorspellingen voor Galveston als de storm eroverheen trekt, bij categorie 5 is alles weg
quote:
Houston stroomt leegt uit angst voor Rita
Uitgegeven op 22 september 2005 om 21:25 uur

(Novum/AP) - De snelwegen uit Houston richting het noorden kunnen de honderdduizenden Amerikanen die op de vlucht zijn geslagen voor Rita niet aan. Tot 160 kilometer ten noorden van de stad stonden auto's donderdag bumper aan bumper. Vaders en zoons stapten uit hun auto's en gooiden honkballen naar elkaar om de tijd te verdrijven. Andere automobilisten maakten een praatje of legden de ongewone scène vast op video.

Houston-inwoner Trazanna Moreno begon per auto aan de reis naar Dallas maar gaf het na bijna drie uur op en keerde terug. Hij had toen slechts tien kilometer afgelegd. Zijn wijk zal naar verwachting niet onderlopen.

Ook de 47-jarige John Decker besloot in Houston te blijven, omdat alle hotels verder het binnenland in vol zitten, merkte hij na een dag bellen. Hij heeft zijn ramen dichtgespijkerd en hoopt op het beste. Rita bereikt naar verwachting zaterdagochtend de Amerikaanse kust.

De evacuatie uit Houston, de op drie na grootste stad van de Verenigde Staten, wordt bemoeilijkt door de ligging. De bewoners van de voorsteden aan de kust moeten door het stedelijk deel van Houston om naar het noorden te reizen. De gouverneur van Texas, Rick Perry, besloot de vier rijbanen van Interstate 45 die naar Houston leiden af te sluiten en open te stellen voor verkeer richting het noorden.

Benzinestations raakten naar verluidt hun hele voorraad kwijt. Agenten die patrouilleerden op de snelweg hadden benzine bij zich om automobilisten die zonder kwamen te zitten, te helpen. Mensen kochten in winkels op grote schaal spaghetti, tonijn en andere goederen die niet bederven.

Galveston, dat in 1900 vrijwel van de kaart werd geveegd door een orkaan, leek woensdagavond wel een spookstadje. Toen kwamen tussen de zesduizend en twaalfduizend mensen om. Galveston ligt op een eiland voor de Texaanse kust, dat 2,5 meter boven de zeespiegel uitsteekt. Stadsbestuurder Steve LeBlanc zei dat Rita mogelijk een stormvloed van 15 meter veroorzaakt. De granieten muur die Galveston moet beschermen tegen de zee is vijf meter hoog.
http://www.nieuws.nl/bericht/5/61766
pi_30848430
Nog steeds staan er enorme files. Ook leuk voor een direct-hit daar. Ik ben trouwens ook benieuwd of New Orleans geen problemen krijg met dijken die wegspoelen door de hoeveelheden regen.
pi_30848809
Je zult maar in die files staan...pfff... vreselijk. Op het Journaal zag ik de beelden ervan. Een vrouw in de auto had 11 uur gedaan over een afstnad van 50 kilometer...
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_30848842
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 07:06 schreef indahnesia.com het volgende:
Nog steeds staan er enorme files. Ook leuk voor een direct-hit daar. Ik ben trouwens ook benieuwd of New Orleans geen problemen krijg met dijken die wegspoelen door de hoeveelheden regen.
Ik ben bang dat New Orleans wéér vergeten gaat worden omdat Houston even alle prioriteit vraagt.
Je zal goftedomme maar bejaarde zijn daar...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_30848883
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ben bang dat New Orleans wéér vergeten gaat worden omdat Houston even alle prioriteit vraagt.
Je zal goftedomme maar bejaarde zijn daar...
Inderdaad.. er waren ook mensen die in de file stonden en uiteindelijk maar naar huis teruggegaan zijn. Niet zo slim als je in een flood-plain woont, die storm surge kan tot 22 foot komen zag ik vanochtend. ruim 7 meter water
pi_30848981
Het ziet er toch ernstig uit allemaal. Hopelijk leren ze in die regio van deze 2 orkanen en gaan ze de nieuwe huizen niet meer van hout bouwen maar gewoon van beton.
pi_30849099
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:38 schreef Apie74 het volgende:
Het ziet er toch ernstig uit allemaal. Hopelijk leren ze in die regio van deze 2 orkanen en gaan ze de nieuwe huizen niet meer van hout bouwen maar gewoon van beton.
Da's te duur natuurlijk. Wij leren er toch ook niet van om niet onder zeeniveau te wonen als het eens onderloopt? De mens is gewoon eigenwijs
pi_30849290
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:48 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Da's te duur natuurlijk. Wij leren er toch ook niet van om niet onder zeeniveau te wonen als het eens onderloopt? De mens is gewoon eigenwijs
Ik denk dat het op de lange termijn minder duur is dan elke keer maar weer van die houten hutten erneer te zetten.
pi_30849297
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:48 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Las net nog in een tijdschrift dat in Florida afgelopen jaar 1 op de 5 huizen aan orkaanschade heeft geleden. Dan moeten de alarmbellen toch gaan rinkelen.
pi_30849333
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:59 schreef Apie74 het volgende:

[..]

Ik denk dat het op de lange termijn minder duur is dan elke keer maar weer van die houten hutten erneer te zetten.
Maar is de kans niet groter dat je alles wat in je huis staat kwijt bent als je in een houten huisje woont? Inboedel is toch ook veel waard?
pi_30849360
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:22 schreef Blinky het volgende:
Je zult maar in die files staan...pfff... vreselijk. Op het Journaal zag ik de beelden ervan. Een vrouw in de auto had 11 uur gedaan over een afstnad van 50 kilometer...
dan ga je toch lopen lijkt mij? gaat net zo snel en je kunt makkelijker weg indien nodig
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:05:27 #219
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_30849412
Hmm, wij hebben een kantoor in Houston. Die is op dit moment niet meer bereikbaar. Alle servers en netwerk componenten liggen plat. Of er is geen stroom, of alle verbindingen liggen plat. Ach er zou vandaag toch wel niet gewerkt worden.

Hoe het met de mensen daar is weet ik, aangezien ik hen nog nooit ontmoet heb (Ook niet per mail of telefoon).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_30849417
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:02 schreef addie84 het volgende:

[..]

dan ga je toch lopen lijkt mij? gaat net zo snel en je kunt makkelijker weg indien nodig
Ja maar laat jij je dure autootje met daarin waarschijnlijk kostbare bagage of huisdieren zomaar staan?
pi_30849433
als ik kijk naar Katrina, en dan naar Rita die op me af zou komen.. zeker weten en huisdieren kun je meenemen..
pi_30849496
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:22 schreef Blinky het volgende:
Wat ik ook niet snap is waarom ze niet een paar gaten in de vangrail maken en de andere kant van de snelweg ook 1 richtingverkeer maken tot 100 km buiten de stad bijv.. Er rijdt daar namelijk bijna niemand.
pi_30849810
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:09 schreef Apie74 het volgende:

[..]

Wat ik ook niet snap is waarom ze niet een paar gaten in de vangrail maken en de andere kant van de snelweg ook 1 richtingverkeer maken tot 100 km buiten de stad bijv.. Er rijdt daar namelijk bijna niemand.
zou wel logischer zijn ja
pi_30850622
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:09 schreef Apie74 het volgende:

[..]

Hebben ze ook gedaan. Alle verkeer de stad uit moest via het noorden en zat dus muurvast. Toen hebben ze de vierbaans de andere kant op opengegooid.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:34:02 #225
18079 neok
all the way
pi_30851355
In New Orleans is het al even aan het regenen. Verwachting is veel regen en onweer tot zeker dinsdag.

New Orleans:
http://weather.yahoo.com/forecast/USLA0340_c.html?force_units=1

In Texas City is het momenteel nog droog en warm (28°C):
http://weather.yahoo.com/forecast/USTX1348_c.html?force_units=1
Buenos dias Tristeza
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')