Dude, ik werk in dit soort restaurants, ik weet écht wel hoe het hoort. Brood breken ging niet, was het eerste wat ik probeerde en het was er gewoon te hard voor. Servetten opvouwen heb ik nog nooit zo meegemaakt eigenlijk, viel me gewoon opquote:Leuke recensie, twee goed bedoelde opmerkingen; 1) het stokbrood, dit hoor je niet te snijden maar te breken, ben je meteen van dat messen probleem af 2) Je servet hoef je niet te vouwen als je naar het toilet gaat, dat moet de bedienoing voor je doen (zeker op dit nivo). Ben benieuwd naar jullie volgende restaurant keus.
Kan niet anders zeggen dan dat je gelijk hebt. Als je het brood moet snijden, dan klopt er iets niet.quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:55 schreef Tarado het volgende:
Leuke recensie, twee goed bedoelde opmerkingen; 1) het stokbrood, dit hoor je niet te snijden maar te breken, ben je meteen van dat messen probleem af 2) Je servet hoef je niet te vouwen als je naar het toilet gaat, dat moet de bedienoing voor je doen (zeker op dit nivo). Ben benieuwd naar jullie volgende restaurant keus.
Ze hadden ook structuur, maar we gingen er toch zo mooi doorheen met ons mes, we hoeften het niet eens te bewegen, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijvenquote:Voor de rest een prima recensie.
Nog een puntje, over die schaalbeesten die jullie gegeten hebben het lijkt mij eigenlijk vervelend als die zo zacht zijn als boter ik wil structuur.
En hoe zat het met de wijn? Halve glazen vol en toch maar weer bijschenken?
??????????????????quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:30 schreef karper het volgende:
electrisch koken heeft als voordeel dat er geen warmte vrij komt als het niet nodig is
Humbug, niets is sneller warm als een gaspit gestookte panquote:en je pannen zijn sneller warm.
Tja, ik moet zeggen dat bijvoorbeeld water koken wel heel snel gebeurd bij Inductie. Maar goed volgens mij blijft gas nog steeds het meestquote:Op maandag 24 oktober 2005 23:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Humbug, niets is sneller warm als een gaspit gestookte pan
Leuk. Ben benieuwd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:08 schreef gimme.shelter het volgende:
Ff on topic...ik ga morgen naar De Librije. We zitten in de keuken met 10 man aan tafel. Ik ga een recensie schrijven..zonder fotoos!!!
Is dat nodig? Parkheuvel staat toch voor eten in een sterrenrestaurant? Wil het evt. wel doen hoor, maar of het nu een apart topic waard is??quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk. Ben benieuwd.
Open je er een apart topic voor?
Ben er al in februari geweest voor mijn verjaardag!! heb toen meteen weer gererveerd voor morgen. Het is zoo super daar!!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:11 schreef SHE het volgende:
zo vreselijk overrated..wat een kut tent....culinair fiasco !
Librije daarentegen staat garant voor een culinair orgasme...promise
Weet zeker dat je er tevreden vandaan komt...mijns inziens, 1 van s' lands beste restaurant, op mijn keuken na...serieus...heerlijke tent!
Ik geloof best dat het super was daar in februari. Maar dat men acht maanden later nog weet te vertellen wat je voorkeur is lijkt me wat overdreven (of een gokje).quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:21 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Ben er al in februari geweest voor mijn verjaardag!! heb toen meteen weer gererveerd voor morgen. Het is zoo super daar!!![]()
![]()
Ze belden me vandaag en wisten nog dat ik niet van zoet houd. Om maar een detail te noemen!!
Je kunt het natuurlijk altijd kwijt in Uitgebreide Food recensies.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:18 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Is dat nodig? Parkheuvel staat toch voor eten in een sterrenrestaurant? Wil het evt. wel doen hoor, maar of het nu een apart topic waard is??
Heb bij beide nog niet gegeten, maar je verwoord mijn gedachtes vooraf.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:22 schreef SHE het volgende:
Je kunt Librije , mijns inziens , echt niet met PH vergelijken...Ik vind en vond de Librije altijd een ultiem genot. Sterren daargelaten
Librije heeft persoonlijke aandacht, is vriendelijk, verzorgend en maakt uitsluitend gebruik van seizoens produkten.
Parkheuvel is pretentieus, ongezellig en onpersoonlijk...in mijn optiek dan
Misschien ben ik wat bevooroordeeld omdat ik ooit in Zwollywood heb gewoond, maar ik vond de Librije altijd een zeer gastvrij, exquise, tongstrelende ervaring
Daar waar ik bij Parkheuvel altijd de neiging heb mijn bloesje recht te trekken en uberhaupt 3 uur doe over hetgeen ik aan moet trekken.....
jammer
Qua culinair genot houd ik ook meer van het onverwachte, de rauwheid en het spelen met seizoenen
en daar is Librije heer en meester in
Sorry meneerquote:
Voor dit menu was met zn tweeen de rekening 393,50quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 01:23 schreef PLAE@ het volgende:
Leuk om te lezen dit. Maar ik moet bekennen dat ik niet alles gelezen heb. Wat ik me nou afvraag wat ben je per persoon kwijt bij Parkheuvel/Librije? gemiddeld dan he je kan het verder natuurlijk altijd zo duur maken als je zelf wilt![]()
Wij hebben eigenlijk veel te veel gegeven, volgensmij hebben we allebei zo een 220 neergelegd. Nu ik erop terugkijk erg veel, ruim 40 euro, maar achquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 08:51 schreef nlco het volgende:
Zeg, in dit segment restaurants, wat zijn de 'regels' wat fooien betreft eigenlijk? Aangezien je je al een godsvermogen betaald. Ik neem aan dat je er met 2,50 de man een behoorlijke flater slaat, maar wat is daar de bedoeling? Hoeveel hebben jullie gegeven?
Ik zat ook al te denken aan 40 EUR hehe. Je moet eigenlijk kijken wat je normaal geeft, en dan in verhouding evenveel geven. In jullie geval dus 10%. Dat percentage hou ik ook aan, tenzij het erg slecht of goed was.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:03 schreef Euc- het volgende:
[..]
Wij hebben eigenlijk veel te veel gegeven, volgensmij hebben we allebei zo een 220 neergelegd. Nu ik erop terugkijk erg veel, ruim 40 euro, maar ach
Ja en ja, de service was trouwens ook verbluffend. Trouwens, nu we het toch over Engeland hebben. Heb jij al bij een restaurant van Gordon Ramsey gegeten? Schijnt ook fantastisch te zijn. Staat ook nog hoog op mijn lijstje. En heel héél misschien kan ik volgend jaar gaan eten bij El Bulli bij Ferran Adrià. Al druk bezig om proberen via via een reservering te krijgen. Hopen dat het luktquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:14 schreef i-spy24 het volgende:
Ha! kijk ook iemand die het genoegen heeft gehad bij hem te eten!
Leuk dat jij ook dat 'orgasmisch' gevoel kreeg bij elke hap die je nam.
Laatste keer dat ik er was was in 1998(nogal jaartjes geleden).
Was het druk,kwam de master zelf later ook nog even aan je tafel om
te vragen of alles naar wens was geweest etc..?
Ben het met je eens, ik doe het ook alleen als ik meer dan tevreden ben. Ik eet echter vaak bij restaurants waar ik meer dan tevreden ben dus geef ik ook vaak tips.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:14 schreef i-spy24 het volgende:
T.a.v. tippen:
Meesten mensen vergeten dat en zijn dan zo dom om het wel te doen onder het mom van
" het zit er niet bij ". Dus als je mij gewoon normaal behandeld of datgeen ik wil serveert
zoals je dat bij elk restaurant mag verwachten,dan ga ik daar dus niet voor betalen omdat dat er gewoon bijhoort.
Zo kun je wel voor elk wissewasje tippen en daar is tippen nou net niet voor bedoelt. Tippen is iets extra's, niet voor zaken die je normaal behoort te krijgen.
Sjefke?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:23 schreef zoalshetis het volgende:
ik wil binnenkort naar die belgische chef die alles met tabak verrijkt. iemand de naam van dat restaurant?
mijn dank is groot martijn. daar vond ik de recensies veel te goed voor.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Kom op allemaal nu gewoon weer on topic en geen gerel en gebash over recensies enzo.
Heb wel het een en het ander opgeschoond. Maar ik hoop dat we het nu weer over de Parkheuvel kunnen gaan hebbenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn dank is groot martijn. daar vond ik de recensies veel te goed voor.
het valt me sowieso op dat je in toprestaurants veel meer waar voor je geld krijgt dan een willekeurige bistro met pretenties. misschien wat hollandsch gedacht, maar als ik dan toch geld uitgeef...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:40 schreef Euc- het volgende:
Waar ik écht graag nog een keer wil gaan eten is bij The Fat Duck, dat schijnt zo ongelooflijk geweldig te zijn, dus dat wil ik wel een keer meemaken.
Trouwens, The Waterside Inn is niet eens zo heel gek duur, 5 gangen en koffie na voor 89,50 pond.
Daarover zijn de meningen verdeeld, zelfs in de klassieke keuken. Ik geef voorkeur aan bovengenoemde volgorde, liever eerst zoet en daarna de kaas.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:38 schreef Euc- het volgende:
Damn, het water loopt me in de mond, wat klinkt dat lekker zeg! Maarre, de kaas moet officieel voor de desserts
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |