abonnement Unibet Coolblue
pi_31816443
quote:
Hier in Nederland is de rekening inclusief tipgeld en als je dus geeft doe je dubbel op.
Da's natuurlijik nie helemaal waar. Het bedrag op de rekening is de kostprijs + winstopslag en dus ook inclusief de loonkosten van de horeca-ondernemer. Tipgeld of fooi is iets heel anders.
quote:
Ik zelf tip alleen vnl.in het buitenland omdat ik weet dat het
personeel daar van het tipgeld moet leven en hier in Nederland krijgen die hun geld toch wel,
TENZIJ die persoon voor mij iets heel persoonlijks heeft gedaan waarvoor hij extra inspanningen
moest leveren die buiten zijn normale service-taken vallen.
Je geeft zelf het antwoord al. Tip/fooi geeft je als JIJ extra tevreden bent over de geleverde dienst.
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:26:56 #202
37887 Dauthi
Progressive
pi_31817537
als reactie op het harde brood. Als ik het goed heb, althans dat heb ik begrepen uit verscheidene boeken en van de televisie, dat je brood helemaal niet mag snijden maar juist moet breken en dan beboteren met het mes. maar goed klein dingetje

Goed verslag
Gaat er toevallig iemand binnenkort naar Ramsay's in Londen ?:p
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:29:06 #203
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31817596
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 19:26 schreef Dauthi het volgende:
als reactie op het harde brood. Als ik het goed heb, althans dat heb ik begrepen uit verscheidene boeken en van de televisie, dat je brood helemaal niet mag snijden maar juist moet breken en dan beboteren met het mes. maar goed klein dingetje

Goed verslag
Gaat er toevallig iemand binnenkort naar Ramsay's in Londen ?:p
Heb de ijdele hoop om dit jaar nog te gaan. Maar dan moet het uitkomen met reservering en andere activiteiten. Is dus nog niet zeker.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zondag 30 oktober 2005 @ 20:42:07 #204
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31819927
Wat een heerlijke recensie ! Precies zoals ik de Librije ken.

Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat ik in Zwollywood woonde, toen was de stap er naartoe veel makkelijker.
Nu ik in R'dam ben ik sneller geneigd naar antwerpen te karren dan naar Zwolle . Stom eigenlijk.


Leuk dat je het naar je zin hebt gehad...en hopelijk voor de twijfelaars een boost om toch te gaan.
Ok, het is niet goedkoop, maar kwaliteit kost een paar centen..Wat ik zo bijzonder vind aan de Librije is de enorme ongedwongen sfeer, de eerlijke keuken en de lekker platte kaart. Los van het stelselmatig gebruik van seizoensprodukten...

Parkheuvel mijd ik nu als de pest, terwijl ik er notabene vlakbij zit. Kan er maar niet aan wennen..stijf gebeuren.


Overigens nog een goede tip voor mensen die indonesisch op zijn allerbest willen eten:

" De spandershoeve " te Hilversum


Authentiek indonesisch op zijn allerbest..Ik at hier regelmatig toen ik in hilversum werkte...kwalitatief zo constant, perfecte bediening en nog perfecter eten.
Wel ruim van tevoren reserveren !
pi_31821057
Ik heb in mijn recensie nog wel iemand heel erg te kort gedaan, en dat is Therese!! Ze zag er zo mooi uit (rood ensemble) en ze is zo aardig!! Echt een perfecte gastvrouw.
Het was jammer dat er een kindje van Jonnie en Therese ziek werd later op de avond; dat was echt even stressen!
Ik heb overigens meteen gereserveerd op de 1e avond dat er plek is in de keuken, dat is 14 juli. Om in de keuken te kunnen eten moet je met minimaal 10 man zijn. Als er iemand van jullie is die mee wil, dan hoor ik dat graag!!
geniet nooit met mate
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:42:02 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31822230
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:13 schreef gimme.shelter het volgende:

Ik heb overigens meteen gereserveerd op de 1e avond dat er plek is in de keuken, dat is 14 juli. Om in de keuken te kunnen eten moet je met minimaal 10 man zijn. Als er iemand van jullie is die mee wil, dan hoor ik dat graag!!
Bluezz en ik houden ons aanbevolen, als je het ook leuk lijkt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31822861
Lijkt me heel leuk!! Van harte welkom, we hebben gewoon maar meteen gereserveerd voor tien man; komt wel vol!!
geniet nooit met mate
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:19:14 #208
83951 rashudo
project 2501
pi_31823684
quote:
Toen de borden bij Jonnie doorkwamen stond mijn man naast hem en met een simpel afkeurend handgebaar van Boer werd 1 bord verwijderd en vervangen door een ander. Gewoon een wegwerpgebaar, zonder woorden of ophef.
Dit vind ik echt gaaf om te lezen.. die keuken is echt een geoliede machine! Verder lijkt zo'n lolly mij dus niks. Maar dat ben ik Overigens vind ik de prijs nog wel meevallen voor 10 man.
Their eyes opaque.
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:34:58 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31824241
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:57 schreef gimme.shelter het volgende:
Lijkt me heel leuk!! Van harte welkom, we hebben gewoon maar meteen gereserveerd voor tien man; komt wel vol!!
We hebben de datum alvast in de agenda genoteerd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31824998
We zien jullie 14 juli tussen half acht en acht in de keuken bij Jonnie en Therese!
En daarvoor mailen we nog wel. Leuk!!
geniet nooit met mate
  maandag 31 oktober 2005 @ 00:40:40 #211
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31827762
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:13 schreef gimme.shelter het volgende:
Ik heb in mijn recensie nog wel iemand heel erg te kort gedaan, en dat is Therese!! Ze zag er zo mooi uit (rood ensemble) en ze is zo aardig!! Echt een perfecte gastvrouw.
Het was jammer dat er een kindje van Jonnie en Therese ziek werd later op de avond; dat was echt even stressen!
Ik heb overigens meteen gereserveerd op de 1e avond dat er plek is in de keuken, dat is 14 juli. Om in de keuken te kunnen eten moet je met minimaal 10 man zijn. Als er iemand van jullie is die mee wil, dan hoor ik dat graag!!
hell yeah


neem je je zoon mee ?
pi_31827795
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:55 schreef gimme.shelter het volgende:
We zien jullie 14 juli tussen half acht en acht in de keuken bij Jonnie en Therese!
En daarvoor mailen we nog wel. Leuk!!
Pfoe, het is wel kort dag maar ok
Het lijkt me echt een belevenis!



Nu sneeuwt parkheuvel en eucs/karper's topic nogal onder.
Misschien t.z.t. in een nieuw topic verder gaan?

[ Bericht 17% gewijzigd door Blues op 31-10-2005 00:50:28 ]
  maandag 31 oktober 2005 @ 04:11:37 #213
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_31829413
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:43 schreef gimme.shelter het volgende:
Laat ik nou net die pinda hebben overgeslagen!!! ............................
....................Kortom het was top!!
hier word ik dus helemaal (tja hoe zeg je dat subtiel) geil van. Wat klinkt dit gaaf. Ben nu al helemaal jaloers. Ik ga nu echt sparen om daar een x naar toe te gaan.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  maandag 31 oktober 2005 @ 08:37:30 #214
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_31830129
Kun je daar 16 juli geen 11 mensen van maken?

Nogal verkeerd gelezen, ik zou 14 juli ook érg graag meewillen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 31 oktober 2005 @ 08:49:03 #215
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_31830263
Damn, 14 juli, dat is nog ver weg joh
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:07:03 #216
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_31830491
ik denk dat je er strax de duurste fok meeting ooit van kan gaan maken.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_31830597
Hmz, mn ouders hebben daar een tegoedbon voor gekregen maar ze zijn nog steeds niet geweest... Na het lezen van dit topic zal ik ze toch maar even wat meer richting daar pushen... Of zelf gewoon gaan
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:19:20 #218
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_31830675
Ik neem aan dat je met 2 man bij de Librije toch geen 400 euro kwijt bent?
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:24:53 #219
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31830768
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:19 schreef Zwansen het volgende:
Ik neem aan dat je met 2 man bij de Librije toch geen 400 euro kwijt bent?
ligt eraan hoe gek je doet met wijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:40:51 #220
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_31831026
nou, menutje kost daar 120, wijnarrangement 65, aperitiefje, koffie met digistief en je zit aan de 200 de man.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_31832815
Als er heel veel mensen meewillen kunnen we er idd misschien beter een aparte super FOK meeting van maken.
Damn moet iemand ff snel bellen om een datum te prikken!!
geniet nooit met mate
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:26:36 #222
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_31834577
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 11:09 schreef gimme.shelter het volgende:
Als er heel veel mensen meewillen kunnen we er idd misschien beter een aparte super FOK meeting van maken.
Damn moet iemand ff snel bellen om een datum te prikken!!
Ja wie weet, Bluezz en Golfer, ik, Chielus? Misschien krijgen we karper ook nog wel mee
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:31:39 #223
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_31834679
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:26 schreef Euc- het volgende:

[..]

Ja wie weet, Bluezz en Golfer, ik, Chielus? Misschien krijgen we karper ook nog wel mee
als het pas volgend jaar ergens is kan ik daar zeker wel voor gaan sparen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:33:52 #224
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_31834725
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:31 schreef Chielus het volgende:

[..]

als het pas volgend jaar ergens is kan ik daar zeker wel voor gaan sparen.
14 juli he
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:38:00 #225
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_31834820
das wel een vervelende vakantieperiode tijd. Misschien een idee om een x een speciale fok reservering te maken.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:40:45 #226
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_31834877
Denk niet dat je de 10 personen haalt, en gimme.shelter zegt zelf dat dit de 1e keer was dat ze er terecht konden, dan wil ik niet weten hoelang het gaat duren voordat wij daar terecht kunnen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_31837590
Lijkt me wel wat een keer in zo'n restaurant eten . Vraag me af of dat nou werkelijk zo anders is als een restaurant zonder sterren . Ik bedoel is het eten lekkerder als je weet dat ze een aantal sterren hebben ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_31840828
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:40 schreef Euc- het volgende:
Denk niet dat je de 10 personen haalt, en gimme.shelter zegt zelf dat dit de 1e keer was dat ze er terecht konden, dan wil ik niet weten hoelang het gaat duren voordat wij daar terecht kunnen
Met dit kleine clubje kunnen we gewoon de 14e juli. Als er echt meer mensen meewilen moeten we ergens in het najaar gaan!
En nou sparen!
geniet nooit met mate
  dinsdag 1 november 2005 @ 08:32:02 #229
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31858157
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:36 schreef Steve-O het volgende:
Lijkt me wel wat een keer in zo'n restaurant eten . Vraag me af of dat nou werkelijk zo anders is als een restaurant zonder sterren . Ik bedoel is het eten lekkerder als je weet dat ze een aantal sterren hebben ?
Het maakt zeker wel uit of ze sterren hebben omdat dat garant moet staan voor een bepaalde kwaliteit. Alhoewel ik in Londen in een sterrenrestaurant heb gegeten waar ik mn hond nog niet zou toelaten (La Mirabelle). Dus het is niet altijd een garantie.

Heeft er hier trouwens iemand ervaring met Inter Scaldes? Zag hun website en ben erg benieuwd.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:18:31 #230
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_31858789
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 08:32 schreef D1 het volgende:

[..]

Het maakt zeker wel uit of ze sterren hebben omdat dat garant moet staan voor een bepaalde kwaliteit. Alhoewel ik in Londen in een sterrenrestaurant heb gegeten waar ik mn hond nog niet zou toelaten (La Mirabelle). Dus het is niet altijd een garantie.

Heeft er hier trouwens iemand ervaring met Inter Scaldes? Zag hun website en ben erg benieuwd.
Ben er zelf nog nooit geweest, en ken ook maar weinig mensen die erheen zijn afgereisd. Maar Jannis Brevet is dit jaar wel genomineerd voor Chef van het Jaar.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:37:42 #231
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31859169
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:18 schreef Euc- het volgende:

[..]

Ben er zelf nog nooit geweest, en ken ook maar weinig mensen die erheen zijn afgereisd. Maar Jannis Brevet is dit jaar wel genomineerd voor Chef van het Jaar.
Des te meer reden om te gaan

SPECIALITEITEN VAN DE KAART


• Platte oesters 00000 met bunnahabhain whisky.
• Gepocheerd ei met spinazie, aardappelcrème met olijfolie en kaviaar.
• Jacobsmosselen in de schelp gegaard met truffel, bloemkool mousseline.
• Tarbot gepocheerd in gerookte melk, kruidnagel mousseline.
• Duif gegaard in zoutdeeg, het pootje nageserveerd op een salade.
• Zwezerik en kreeft met een brandade van schaaldieren.
• Kwarksouffle met citroen en bourbon vanille

Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:42:11 #232
131800 Tarado
capô de fusca
pi_31859280
Ik ben wel enkele keren in Inter Scaldes geweest maar dat was nog in de tijd van Maartje Boudeling, carpaccio van langoustines, tarbot met truffelsaus van grote klasse, gerookte kreeft met creme fraiche en kaviaar, de beste kreeft ooit.Toen wel al zeer prijzig. Ik woon al een tijd niet meer in Nederland en als ik kom weinig tijd om naar een restaurant te gaan maar mijn laatste top restaurant ervaring in NL was in De Librije met 2 sterren, was trouwens al goed toen het nog geen ster had.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 01-11-2005 09:43:22 (spelfout) ]
pi_31868841
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 08:32 schreef D1 het volgende:

[..]


Heeft er hier trouwens iemand ervaring met Inter Scaldes? Zag hun website en ben erg benieuwd.
Ik heb me laten vertellen dat het het beste visrestautarant van de benelux is.
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:28:17 #234
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36762475
quote:
Cees Helder stopt, Van Loo opvolger
Driesterrenkok Cees Helder houdt op met koken. De chef-kok van topzaak Parkheuvel in Rotterdam stopt per 1 juni 2006. Erik van Loo van De Zwethheul nabij Delft neemt de zaak over. Het nieuws slaat in als een bom.

Een culinaire aardverschuiving. Zo kan het nieuws om Helder en de move van Helder worden genoemd. Dat de 58-jarige Helder ermee stopt, zat er enigszins aan te komen. Al enige tijd draaide de geruchtenmachine op volle toeren over het vertrek van de topkok. Enkele maanden geleden ontzenuwde Rosalie Helder aan Zibb.nl/horeca nog het gerucht. ‘Nee hoor, niets van waar’, luidde het commentaar.
Donderdagavond werd het personeel van Parkheuvel ingelicht. Gelijktijdig gebeurde hetzelfde bij tweesterrenzaak De Zwethheul. ‘Ik wil graag stoppen op het hoogtepunt van mijn carrière. Ik wil niet door het leven gaan als een Heintje Davids’, aldus Helder op de website van De Telegraaf.

Chef-kok Erik van Loo is een vriend van Helder en neemt de zwarte en witte brigade over van Helder. Van Loo heeft al een binnenhuisarchitect in de arm genomen om het interieur van Parkheuvel flink onder handen te nemen.
Bron
quote:
Michelin: Parkheuvel start op nul
Bij het vertrek van Cees Helder verliest Parkheuvel al haar sterren. De nieuwe chef-kok Erik van Loo moet helemaal onderaan de ladder beginnen. Michelin zal na 1 juni Parkheuvel enkele malen bezoeken om zo de sterrenstatus te bepalen.

Dat zegt Peter Vermeij, woordvoerder van Michelin Nederland. Vermeij belde direct hoofdinspecteur Alain Fremiot in Brussel toen hij door Zibb.nl/horeca op de hoogte werd gebracht over de overname van Parkheuvel.
‘Als Van Loo het overneemt, dan gaan we eerst een paar keer op bezoek. Dan bepalen we of Parkheuvel nul, een, twee of drie sterren krijgt. Dat is destijds ook zo gegaan bij Kranenborg . Die vertrok bij het Amstel Hotel en begon gewoon met nul sterren bij Vossius. Ons motto is en blijft: eerst toetsen, dan waarderen’, aldus Vermeij.
Bron

Meer info
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:31:08 #235
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36762556
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:37 schreef D1 het volgende:

[..]

Des te meer reden om te gaan

SPECIALITEITEN VAN DE KAART


• Platte oesters 00000 met bunnahabhain whisky.
• Gepocheerd ei met spinazie, aardappelcrème met olijfolie en kaviaar.
• Jacobsmosselen in de schelp gegaard met truffel, bloemkool mousseline.
• Tarbot gepocheerd in gerookte melk, kruidnagel mousseline.
• Duif gegaard in zoutdeeg, het pootje nageserveerd op een salade.
• Zwezerik en kreeft met een brandade van schaaldieren.
• Kwarksouffle met citroen en bourbon vanille

maak me gek zeg!

Al heb ik gisteren bij KIP ook weer heel fijn gegeten
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:14:35 #236
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_36763599
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
[..]

Bron

Meer info
Daar gaan je sterren
Ben wel benieuwd hoe snel Parkheuvel ze terug gaat verdienen en of ze weer op 3 sterren uit zullen komen.
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:35:07 #237
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36764198
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:28 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
[..]

Bron

Meer info
ik heb echt alle vertrouwen dat het goed komt

hij zal zijn best doen de sterren terug te kapen, laten we beginnen met twee...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')