abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31366090
Welke uitgaven zullen er voor mij als student in hemelsnaam lager worden? Het collegegeld in elk geval niet en aan de OZB heb ik ook niets. Het veranderen van de werkgeversbijdrage aan de ziekenkosten zal met mijn loontje ook niet veel helpen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31366196
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:33 schreef du_ke het volgende:
Welke uitgaven zullen er voor mij als student in hemelsnaam lager worden? Het collegegeld in elk geval niet en aan de OZB heb ik ook niets. Het veranderen van de werkgeversbijdrage aan de ziekenkosten zal met mijn loontje ook niet veel helpen .
Niet om het één of ander:

¤ 150,-- tegemoetkoming voor studenten én ¤ 250,-- eigen risico. Daarnaast ook nog eens zorgtoeslag (¤ 420,--)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:38:28 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31366210
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:33 schreef du_ke het volgende:
Woon je op kamers?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:39:06 #179
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31366231
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom kijkt iedereen alleen maar naar de premies voor ziektekosten
Er zijn nog meer uitgaven te doen en daarvan gaan er veel lager worden. (OZB om maar een voorbeeld te geven)
Maar waarom wordt dat dan nergens aan ons gecommuniceerd? Ja, ik hoorde iets over minder WW-premie. Nou, hoeveel zal dat schelen, een tientje ofzo? Ik hoop dat de OZB ook gaat dalen want dat kost me momenteel ook klauwen met geld door een idioot hoge WOZ-waardeinschatting. Maar ook dat is tientjeswerk denk ik. Ik hoop dat het zich allemaal een beetje gaat opheffen maar ik heb er weinig vertrouwen in momenteel.
pi_31366262
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Niet om het één of ander:

¤ 150,-- tegemoetkoming voor studenten én ¤ 250,-- eigen risico. Daarnaast ook nog eens zorgtoeslag (¤ 420,--)
Tegemoetkoming is alleen als je nog stufi ontvangt (en dat is maar voor 4 jaar en die zijn al wel voorbij). En er is nu ook al een no-claim van 250 euro.
pi_31366338
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Woon je op kamers?
Yep maar ondanks een behoorlijk coulante huisbaas (geen huurverhoging gehad dit jaar) verwacht ik niet een lagere OZB terug te zien in een lagere huur. Zoveel is de OZB nou ook weer niet (helemaal niet als je het door 4 * 12 moet delen).
pi_31366443
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tegemoetkoming is alleen als je nog stufi ontvangt (en dat is maar voor 4 jaar en die zijn al wel voorbij). En er is nu ook al een no-claim van 250 euro.
Dan blijft er in jouw specifieke geval nog 420 euro over? 420/12= ¤ 35 euro per maand aan toeslag. Gemiddeld is de ziekenfondspremie een euro of 40? Poeh poeh: ¤ 15,-- hele euro's per maand meer.

Je kunt toch lenen, als dat zoveel is?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:52:31 #183
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31366556
Ik heb het ook ingevuld en opgestuurd en eigenlijk vind ik het prima dat het oude zorgstelsel met dat vage ziekenfonds en particulier gedoe weg is. Dit is gewoon lekker simpel en duidelijk . Ik ga 12 euro per maand achteruit, maar dat is niet echt een groot probleem vind ik.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31366591
Lenen kan nog wel even. Maar dan nog ga ik er op jaarbasis behoorlijk op achteruit. Niet alleen vergeleken met dit jaar maar m'n ziekenfondspremie is de afgelopen jaren vrij exponentieel gestegen.
pi_31404793
Ik weet niet of het is gezegd, maar je moet je verzamelinkomen invullen op de aanvraag, en niet je bruto jaarinkomen! Bij mensen zonder aftrekposten zijn deze bedragen gelijk. Maar bij huiseigenaren bijv. niet!!!! Voorbeeld:

Het verzamelinkomen. Dat is het inkomen in Box1, Box2 en Box 3 tezamen. Heb je geen inkomen in Box2 en Box 3, dan is het verzamelinkomen gelijk aan het belastbaar inkomen, het bruto inkomen minus aftrekposten. Stel je verdient 29.000 euro per jaar bruto, dus inclusief vakantiegeld, dertiende maand, bonussen e.d. Met een dergelijk inkomen heb je geen recht op zorg- en/of huurtoeslag.

Heb je echter aftrekposten van bijv. 5000 euro (hypotheekrente, ziektekosten, studiekosten, uitvaart e.d.) dan komt het belastbaar inkomen op 24.000 euro te liggen. Dan heb je wel recht op zorgtoeslag. De grens ligt op 25.068 euro.
pi_31404872
Heb je dus bijv. een huis gekocht in 2005, dan krijg je in 2006 flink toeslag (mits je tuurlijk niet zwaar bovenmodaal verdient) want dan heb je ook nog eens eenmalige aftrekposten zoals de notariskosten!

Dat trekt je verzamelinkomen omlaag.

Wel maf eigenlijk, dat mensen die aftrekposten hebben meer zorgtoeslag krijgen. Krijg je dus dubbel geld terug.

Sneaky is het wel, dat hierover niks staat op toeslagen.nl en ook niet is verwerkt in de rekenmodule op deze site. Zo lopen veel mensen de toeslag mis...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:05:57 #187
8215 GKLQuake
mijn alter-ego
pi_31407503
Weet iemand hoe dit zit:

Ik huur en woon in een woning, waarin ik woon met 2 huisgenoten aan wie ik twee kamers verhuur. Nou moet ik mijn formulier voor huur- en zorgtoeslag nog opsturen, terwijl zij dat al gedaan hebben. (zij hebben geen recht op huurtoeslag) Nou vraag ik dus toeslag aan, maar ik zie dat ik met een van hen als toeslagpartner (de helft van) 349 euro meer zou krijgen voor de zorgtoeslag. Voor de huurtoeslag weet ik de consequenties niet, maar zij verdienen in 2006 minder dan 5000 euro waarschijnlijk.

Kan ik nu nog een van hen als toeslagpartner kiezen, of hadden zij dat dan ook moeten aangeven op hun formulier? En zou dat idd zoveel gunstiger zijn? Mijn inkomsten voor 2006 zijn trouwens een groot vraagteken.

thnaks!
Fok! en GoT together forever! Lets make peace not war!
pi_31407658
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:24 schreef cinnamongirl het volgende:
Heb je dus bijv. een huis gekocht in 2005, dan krijg je in 2006 flink toeslag (mits je tuurlijk niet zwaar bovenmodaal verdient) want dan heb je ook nog eens eenmalige aftrekposten zoals de notariskosten!

Dat trekt je verzamelinkomen omlaag.
Even een correctie hierop:

Als je in 2005 een huis hebt gekocht, dan zijn de eenmalig aftrekbare lasten niet van invloed op je inkomen van 2006. Ze zijn van invloed op het inkomen van 2005.
pi_31410609
Mensen zeuren wel van, hoe duur het word. Maar realiseren niet dat hun oma even naar de dokter gaat en een medicijn krijgt omdat ze een beetje hoofdpijn heeft. En al die mensen die in het ziekenhuis liggen, het moet wel betaald worden...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:23:00 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31410959
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:07 schreef Brembo het volgende:
Mensen zeuren wel van, hoe duur het word. Maar realiseren niet dat hun oma even naar de dokter gaat en een medicijn krijgt omdat ze een beetje hoofdpijn heeft. En al die mensen die in het ziekenhuis liggen, het moet wel betaald worden...
Het perspectief blijft inderdaad wel vaak beperkt tot de blik in de eigen portemonnee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_31411050
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Even een correctie hierop:

Als je in 2005 een huis hebt gekocht, dan zijn de eenmalig aftrekbare lasten niet van invloed op je inkomen van 2006. Ze zijn van invloed op het inkomen van 2005.
Klopt ik beweer ook niet anders, maar je inkomen van 2005 bepaalt de hoogte van je toeslag voor 2006!
pi_31411081
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:27 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Klopt ik beweer ook niet anders, maar je inkomen van 2005 bepaalt de hoogte van je toeslag voor 2006!
Erm: nee. Jij bepaalt je inkomen voor 2006. (en dat kun je baseren op het inkomen van 2005)
pi_31411178
oeps ik dacht even dat 2005 zeg maar het 'peiljaar' is voor de hoogte van de toeslag voor 2006.
Ik vind het wel zooo bizar dat ze je je inkomen voor 2006 laten schatten. Dat kan toch lang niet altijd accuraat, met alle gevolgen vandien....
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:32:10 #194
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_31411184
Op dit moment zou ik ( en partner) net aan recht hebben op die toeslag.. ( als ik goed berekend heb) maargoed.. hangen steeds rond die grens..
dus ik neem het risico niet om toch die toeslag aan te nemen.. anders zit ik vast komend jaar met de terug betaal problemen..
Ik denk dat dit voor veel mensen zo ook is.. en dat je daarom dan toch geen formulier ontvangen hebt.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_31411201
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:32 schreef cinnamongirl het volgende:
oeps ik dacht even dat 2005 zeg maar het 'peiljaar' is voor de hoogte van de toeslag voor 2006.
Ik vind het wel zooo bizar dat ze je je inkomen voor 2006 laten schatten. Dat kan toch lang niet altijd accuraat, met alle gevolgen vandien....
Je kunt het gedurende het jaar laten wijzigen
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:49:25 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31411623
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Het heet niet voor niets een schatting. Dan kan en mag je er gewoon naast zitten gelukkig .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31422550
mijn verzamelinkomen van 2004 was 23873. mijn partner is deze maand begonnen met werken. zij zal +/- 600 euro netto gaan verdienen per maand. zoals het eruit ziet zal ik zeker niks terugkrijgen ??
pi_31422681
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:27 schreef cgok het volgende:
mijn verzamelinkomen van 2004 was 23873. mijn partner is deze maand begonnen met werken. zij zal +/- 600 euro netto gaan verdienen per maand. zoals het eruit ziet zal ik zeker niks terugkrijgen ??
Wel (indien toeslagpartner), want samen zitten jullie onder de ¤ 40.000,--. (let wel: je moet je geschatte inkomen van 2006 aanhouden.)

Ga gewoon even naar www.toeslagen.nl en dan kun je het gewoon berekenen.
pi_31446819
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:49 schreef Falco het volgende:
Het heet niet voor niets een schatting. Dan kan en mag je er gewoon naast zitten gelukkig .
En als je grof fout geschat hebt mag je terugbetalen met 5% heffingsrente.

Als je op de grens hangt moet je er of voor zorgen dat je net een euro oid onder de grens komt, dan hoef je maar +/- ¤ 27 terug te betalen als je erover heenkomt.

Of je zorgt ervoor dat je je aangifte 2006 voor 1 april 2007 indiend, maar dan moet je wel het geluk hebben dat je alle gegevens al hebt. Zelf kies ik voor deze optie, omdat men nog steeds niet precies weet waar het toeslaginkomen op gebaseerd gaat worden, het verzamelinkomen is nog steeds een indicatie
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:10:56 #200
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31448636
ik heb ook geen post gehad, terwijl ik wel in Nederland verzekerd ben voor mijn ziektekosten, maar ik woon dus in Belgie. Wie weet hoe het zit met mensen die in het buitenland wonen Ik heb met mijn loon volgens mij ook recht op zorgtoeslag.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')