abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33146353
Geslipte bochtjes draaien? Wat bedoel je daar mee?

Ik ben vorig jaar voor het eerst wezen boarden (daarnaast paar keer indoor geweest en dagje winterberg) en kan vloeiend de rode piste af.
Maar ik heb het geleerd op ijsplaten (had daar toen 3 weken niet gesneeuwd en het was overdag +10) en dan krijg je de techniek wel goed doorn niet alleen omdat je keihard gestraft wordt als je valt, maar met lakse techniek kom je nooit een rode ijspiste af!
pi_33146752
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:40 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ohw als je een klein btje sportief bent aangelegd dan krijg je het wel binnen een paar dagen onder de knie (tenminste, kun je bochten draaiend een berg af)
Ik ging boarden met een vriend van me. Die gozer kan waanzinnig skieen, maar had nog nooit geboard. Hij komt boven, doet zn bindingen vast en ik heb em pas beneden weer gezien

Hij heeft daarna nooit meer geskied trouwens
Big dick.
pi_33147193
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:15 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Hij heeft daarna nooit meer geskied trouwens
Niet overleefd ? .
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:56:02 #154
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33443757
zelf ski ik sinds mijn 5e, en snowboard ik sinds mij 13e volgens mij . Ga bijna elk jaar meerdere weken,maar laatste 2 jaar niet geweest. ben nu 18..
ik vraag mij nog steeds af wat ik dit jaar wil gaan doen, ik kan nog op les gaan en dan heb ik voor óf skien óf snowboarden alle 10 klassen gehad..
niets
  zondag 1 januari 2006 @ 22:30:57 #155
86305 Markman
Grappig hier.
pi_33611983
ik heb maar gekozen voor skieen: heb gisteren hier in frankrijk mijn allereerste les gehad in de sneew met skieen en ik vraag me af of ik het ooit zal leren. Na 3 uurtjes kan ik een rechte helling af, redelijk remmen, bochtjes naar links en rechts redelijk (nog niet heel gecontroleerd), maar ik moest aan het einde van de dag nog steeds kijken naar mijn benen. Kan iemand iets vertellen of ik de aardige weg op ben, of had ik al van een piste af moeten kunnen duiken ?
pi_33612238
Zelf vind ik snowboarden leuker, maar heb nooit op skies gestaan omdat ik het idee had dat me benen los van elkaar zijn en er dan akelige dingen zouden kunnen gebeuren

Die typische skielullen vind ik niks trouwens

Waarom niet een dag skieen en een dag boarden, je kan je materiaal toch zo omruilen ?
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  zondag 1 januari 2006 @ 22:41:31 #157
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33612289
quote:
Op zondag 1 januari 2006 22:30 schreef Markman het volgende:
ik heb maar gekozen voor skieen: heb gisteren hier in frankrijk mijn allereerste les gehad in de sneew met skieen en ik vraag me af of ik het ooit zal leren. Na 3 uurtjes kan ik een rechte helling af, redelijk remmen, bochtjes naar links en rechts redelijk (nog niet heel gecontroleerd), maar ik moest aan het einde van de dag nog steeds kijken naar mijn benen. Kan iemand iets vertellen of ik de aardige weg op ben, of had ik al van een piste af moeten kunnen duiken ?
dat hangt er helemaal vanaf of je er gevoel voor hebt. Ik had toen ik begon met snowboarden op mijn 13e 2 dagen nodig om de piste af te komen.
Ook is je leeftijd in mijn mening van belang, immers kinderen leren sneller dan volwassenen.
Het is gewoon afwachten, en het lijkt me zo dat wanneer je niet snel genoeg leert met als reden dat je er niet genoeg/niet veel gevoel voor hebt dat je dan ook maar niet moet overstappen naar snowboarden want daar zul je dan ook geen gevoel voor hebben.. dus gewoon doorzetten zet em op
niets
pi_33612866
Allebei tof. Ik snowboard al 6 jaar, maar heb daarvoor van kinds af aan geskied. Redelijk goed snowboarden is wel veel makkelijker te leren dan skien. Ik heb dus wel respect voor goede skiers, maar een beetje skiers afzeiken blijft wel leuk.

* Jed1Gam verlangt terug naar de witte pistes van vorige week.
  maandag 2 januari 2006 @ 10:57:05 #159
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_33619742
kom net terug van een week snowoarden in st christina, italie
en het was zoooo super
hele week gesneeuwd, niet super voor het zicht, maar ik heb goeie goggle's dus lekker poeder gecrossed

* saaw wil terug naar italie
an urge to help mankind overcomes me
pi_33619840
Net terug van een weekje wintersport. Ik ben gaan skieen had ik 1x eerder gedaan en ging super goed na 2 dagen les. Toen ben ik zelf overal afgegaan. Blauw en rood gingen goed zwart was meer remmen dan skieen maar ging ook wel ok.

Mijn broertje ging snowboarden. Hij had ook 2 dagen les en was een aantal keer naar snowworld geweest en hij kon het ook goed. Ik heb het 1x geprobeerd op zijn snowboard maar dat vind ik toch wat lastig. Dus doe mij eerst maar gewoon een paar jaar skieen en dan snowboarden proberen. Ik moet wel zeggen dat snowboarden me leuker lijkt als je het eenmaal kan. Met trucjes enz.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:09:21 #161
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_33803402
FOK!-ers, ik ga in maart voor het eerst in mijn 25-jarige leventje op wintersport (voor het eerst ja ), en snowboarden. Nu wil ik van te voren even oefenen dat ik ergens tijdens m'n 6 dagen aanwezigheid niet alleen op m'n gat lig.
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:53 schreef Nadine26 het volgende:
Snowboarden is alleen maar show; zelfs een invalide kan binnen anderhalf uur een beetje leuk van een helling afkomen op een snowboard. Probeer dat maar eens op ski's...
Dit stemt mij hoopvol en is precies de reden waarom ik ga snowboarden.

Nu is mijn vraag, snowboarden, beter op een borstelbaan of kunstsneeuwbaan? Ze zeggen dat een borstelbaan moeilijker is, en het daardoor des te makkelijker is als je op sneeuw staat?
pi_33804852
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:09 schreef Stpan het volgende:
FOK!-ers, ik ga in maart voor het eerst in mijn 25-jarige leventje op wintersport (voor het eerst ja ), en snowboarden. Nu wil ik van te voren even oefenen dat ik ergens tijdens m'n 6 dagen aanwezigheid niet alleen op m'n gat lig.
[..]

Dit stemt mij hoopvol en is precies de reden waarom ik ga snowboarden.

Nu is mijn vraag, snowboarden, beter op een borstelbaan of kunstsneeuwbaan? Ze zeggen dat een borstelbaan moeilijker is, en het daardoor des te makkelijker is als je op sneeuw staat?
Het best, maar ook het meest k*t, is zo'n rollende tapijtbaan. Erg intensief, maar daana is echte sneeuw makkelijk. Mijn ervaring tenminste.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')