Welk andere jij?quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Hij bedoelde het andere jij, ei.
Tijd worden voor wat?quote:Op woensdag 21 september 2005 01:10 schreef flossy het volgende:
Het zou tijd worden.
Simon Wiesenthal forges?
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten, Marquies de Sade was iemand die zijn voorliefde voor sado masochistische taferelen graag uitgebreid beschreef, maar hij stierf een eenzame dood.quote:
Wat een onrecht . Ongelovelijk treurig.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Verder wil ik kwijt dat men wraak vaak veroordeeld.
Wat deedt Simon Wiesenthal? Juist, die wilt wraak. Wraak op zijn beulen.
Jammer dat hij zichzelf nimmer heeft ingezet om bv Japanse oorlogsmisdadigers voor het gerecht te krijgen.
De link naar de sade ontgaat mij ook volledig. Dom dus.quote:Op woensdag 21 september 2005 01:47 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten, Marquies de Sade was iemand die zijn voorliefde voor sado masochistische taferelen graag uitgebreid beschreef, maar hij stierf een eenzame dood.
Wat heeft dit in vredesnaam met Wiesenthal te maken die zich niet alleen met nazi's bezighield als kampoverlevende, maar zich daarna ook inzette om het recht op vrijheid en een eerlijke rechtsgang te behouden?
Uitspraken zoals 'het zou tijd worden' komen een beetje dom over, nietwaar?
Het is zo'n beetje net als 4 mei, dan ben je gewoon even stil. Niet zozeer om de doden te herdenken, maar om te beseffen dat de democratische vrijheid die je geniet niet zo vanzelfsprekend is als je denkt.
Stel je eens voor dat Nederland een soort 3e wereldland als Rwanda in de jaren 90 zou zijn, met kindsoldaten en al. Dat lijkt onmogelijk he..?
Dat sluit ik niet uit, maar kan ik het ook ergens nalezen?quote:Op woensdag 21 september 2005 15:06 schreef Doderok het volgende:
Over de persoon Wiesenthal: zelfs zijn naaste medewerkster noemt hem een man met een groot ego die voortdurend in ruzies verwikkeld was. Ook het WJC was nooit erg gelukkig met hem, en het feit dat hij alle aandacht naar zich trok, ook al hielden zij zich evenzeer bezig met het opsporen van oorlogsmisdadigers.
Kan ik dit ook ergens nalezen?quote:Schuldgevoelens omdat ze zich zo bekwaam getoond hebben in het deporteren van Joden?
speaking which, waar was jij gisteren toen dit topic geopend werd?quote:Op woensdag 21 september 2005 14:33 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar goed, blijkens de ''logica'' van sommigen moeten fiscale rechercheurs bij hun overlijden beboet worden omdat ze Dutroux niet hebben opgepakt.
Had je gisteravond naar canvas moeten kijken. En over het tweede: ik dacht dat dit wel bekend was. Eén van de bronnen:quote:Op woensdag 21 september 2005 15:07 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat sluit ik niet uit, maar kan ik het ook ergens nalezen?
Kan ik dit ook ergens nalezen?
http://carmelnet.org/titus/html/med1.htmquote:The myth that the great majority of the Dutch people had a highly positive attitude toward the Jews during World War II, identified with their suffering, and took risks to help them has gradually been unmasked in The Netherlands itself over the past decades. The historian Nanda van der Zee summed this up in 1997: "The vain national self-image of the most tolerant people on earth, which had assisted its Jewish fellow-citizens so 'charitably,' was corroded in the 1960s when another generation born after the war started to ask questions."
Israeli historian Joel Fishman has also refuted a follow-up myth. He has referred to the treatment of the Dutch Jews in the postwar years by the country's democratically chosen government. The internationally known Dutch political scientist Arent Lijphart wrote that Holland "has no minorities that are disfranchised, deprived of their civil liberties, or subject to systematic discrimination." Fishman has retorted that Lijphart's statement could only be true if "the Jews in The Netherlands counted for absolutely nothing, and their history was of no consequence."
quote:When the Nazis invaded Holland on May 10, 1940, there were 140,000 Jews living there. Approximately 75% of these Jews were either killed in concentration camps or died during the inhuman transport to the camps. The Nazis succeeded in killing a larger percentage of Dutch Jews than in any other occupied country. Scholars still debate the reasons for this disproportionate destruction. These statistics provide the basis for ongoing debate about Dutch moral responsibility for this heavy toll on the Jewish community.
There is plenty of blame to go around on all sides. Some researchers point to the wellorganized Dutch civil registry, which listed all residents’ religion and address (which meant that the occupying Nazis had available an extremely efficient method of locating Jews), and point the finger at the Dutch civil service, which handed over the lists when asked.
Ik doe helemaal niet vaag. Ik zeg alleen dat het een nare man schijnt te zijn geweest. dat is alles.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon wat je bedoelt en laat ons niet zo gissen. Je doet heel geheimzinnig en wordt vervolgens kwaad als ik probeer je punt te duiden. Jij hebt zo je redenen om geen respect voor Wiesenthal te hebben zeg je, wat zijn die redenen?
Rommel was een goede Duitser. Een militair welke respect had voor de krijgsgevangenen. Een Herr op het slagveld.quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:12 schreef Furby het volgende:
Je eigen een nickname geven van een mof, zelf ook vluchtten naar zuid-amerika zoals je grote voorbeelden en Simon Wiesenthal geen goeie peer vinden omdat hij niet op de jappen heeft gejaagd
Weet je wat? Ik vind jou ook geen goeie peer. Jij jaagt ook niet op jappen die fout zijn geweest in de oorlog
OK, de manier waarop jij zaken leest maakt je immuun voor een schuldgevoel, dat geef ik toe.quote:Op woensdag 21 september 2005 15:24 schreef Johan_de_With het volgende:
Kun je lezen, lees dan mee:
Scholars still debate the reasons for this disproportionate destruction. These statistics provide the basis for ongoing debate about Dutch moral responsibility for this heavy toll on the Jewish community.
There is plenty of blame to go around on all sides. Some researchers point to the wellorganized Dutch civil registry, which listed all residents’ religion and address (which meant that the occupying Nazis had available an extremely efficient method of locating Jews), and point the finger at the Dutch civil service, which handed over the lists when asked.
Dat is nogal iets anders.
Ik citeer letterlijk en heb niets van enige relevantie weggelaten. Daarbij staat er in diezelfde bron;quote:Op woensdag 21 september 2005 15:55 schreef Doderok het volgende:
[..]
OK, de manier waarop jij zaken leest
Ik zou niet weten waarom ik een schuldgevoel zou moeten hebben.quote:maakt je immuun voor een schuldgevoel, dat geef ik toe.
Vreemd dat Canaris niet zo'n commentaar krijgt. Of mensen die zich tovenaar noemen...quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:13 schreef Dementor het volgende:
Het is sowieso nogal puberaal om zo'n belachelijke username als ErwinRommel te kiezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |