abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30841156
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:43 schreef Verbal het volgende:
Integendeel. Het is het proletengeblaat zonder luisteren waar ik niet tegen kan.

Rot een eind op, man. Je doet niet anders dan mensen schofferen.

V.
Nu komt je aller zwakste moment. Schelden

Zielig hoor.
  donderdag 22 september 2005 @ 22:50:15 #177
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30841174
Ja, maar dat staat écht niet in verhouding.

Ik snap dat heel vaak auto's gewoon nodig zijn, maar toch niet in binnensteden, en toch niet van benzineslurpende PCHoofttactoren, en toch niet voor elk wissewasje.
  donderdag 22 september 2005 @ 22:52:45 #178
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_30841271
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:48 schreef MrX1982 het volgende:

Oh ja. Waarom probeert men dan zo wanhopig mensen uit de auto in het OV te krijgen.
Dat past perfect in het straatje van een gedwongen "keuze"
Blijf lekker in je eigen wereldje geloven:
quote:
In combinatie met een verbeterde kwaliteit, wordt het dan voor automobilisten aantrekkelijk om de overstap van de auto naar het openbaar vervoer te maken.
Van de site van GroenLinks.

Nou nou, wat een dictatoriale dwingelanden...


V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_30841359
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:48 schreef QuantumCat het volgende:

Als daar nu eens iets aan gedaan wordt, zou ik ook vaker het OV pakken - maar ja, meer treinen
= meer stroom (en waar komt dat vandaan?) meer bussen = meer dieselverbruik
Bij een redelijk gevulde trein is het verbruik pp per km al een stuk lager. Stadbussen op diesel komen er inderdaad niet geweldig uit maar daar zijn ook steeds meer alternatieven voor.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30841632
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:52 schreef Verbal het volgende:
quote:In combinatie met een verbeterde kwaliteit, wordt het dan voor automobilisten aantrekkelijk om de overstap van de auto naar het openbaar vervoer te maken.
Van de site van GroenLinks.
Jammer genoeg is het OV ook niet alles.
Face it - je kunt mensen niet uit de auto halen zonder (beter/goedkopere) alternatieven.
en dan nog

WELKE mensen willen ze bannen - de mensen die het meest rijden krijgen een rijkelijke reiskosten vergoeding of hebben een tankpas, or rijden vrachtwagen. dus die gaan er niet minder op rijden,

En dan vergeten we natuurlijk even de mensen die zo'n overvloedig salaris hebben dat ze makkelijk een overmatig brandstofzuipende grote auto kunnen betalen. Dus die gaan ook niet op een litertje benzine meer of minder kijken.

Dus mijn inziens pakken ze de verkeerde groep aan.
pi_30841709
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bij een redelijk gevulde trein is het verbruik pp per km al een stuk lager. Stadbussen op diesel komen er inderdaad niet geweldig uit maar daar zijn ook steeds meer alternatieven voor.
ik moet er werkelijk niet aan denken dat al die electriciteit wordt opgewekt door kolencetrales of kerncentrales
pi_30841797
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:02 schreef QuantumCat het volgende:

[..]

ik moet er werkelijk niet aan denken dat al die electriciteit wordt opgewekt door kolencetrales of kerncentrales
Dat is een punt inderdaad hoewel je in dat geval een duidelijke puntbron hebt die veel beter af te schermen en monitoren is dan vele losse automotoren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30841827
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bij een redelijk gevulde trein is het verbruik pp per km al een stuk lager. Stadbussen op diesel komen er inderdaad niet geweldig uit maar daar zijn ook steeds meer alternatieven voor.
dit was natuurklijk een hint naar de niet-zichtbare energieopwekking waarvan we nog te weinig goede alternatieven hebben (en het zonnepaneel mag ook niet te vervuilend zijn tijdens het productieproces)
maar het gaat mij vooral om de (on)bereikbaarheid van plaatsen en met betrekking tot de tijden waarop het OV rijdt. Dit is niet perfect en je zou bijna wensen dat de regereling het OV weer gaat subsidieren om dit weer beter te maken. Wat dat betreft is privatisering a failure.
pi_30841903
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:05 schreef QuantumCat het volgende:

[..]

dit was natuurklijk een hint naar de niet-zichtbare energieopwekking waarvan we nog te weinig goede alternatieven hebben (en het zonnepaneel mag ook niet te vervuilend zijn tijdens het productieproces)
maar het gaat mij vooral om de (on)bereikbaarheid van plaatsen en met betrekking tot de tijden waarom het OV rijdt. Dit is niet perfect en je zou bijna wensen dat de regereling het OV weer gaat subsidieren om dit weer beter te maken. Wat dat betreft is privatisering a failure.
Zeker helemaal mee eens. Kijk eens goed naar het vlaamse model zou ik zeggen. Hoewel ze daar flink op NL achterliepen maken ze dat rap goed en is het OV aldaar steeds meer een echt alternatief voor de auto. Terwijl het in Nederland alleen maar minder en duurder wordt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30842198
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zeker helemaal mee eens. Kijk eens goed naar het vlaamse model zou ik zeggen. Hoewel ze daar flink op NL achterliepen maken ze dat rap goed en is het OV aldaar steeds meer een echt alternatief voor de auto. Terwijl het in Nederland alleen maar minder en duurder wordt.
je moest eens zien hoeveel mensen ze op een zaterdag in Dordrecht de bus in kregen toen deze gratis reed.
Nu is gratis natuurlijk te goedkoop - maar 4,25 (2 zone's voor een bus die maar 2 keer per uur rijdt!!!)
zo krijg me echt de bus niet in. Wel het laatste stuk. Ze hebben hier een parkeerplaats aan de rand van de stad -gratis, en vandaaruit is de bus 50cent.

Als ze nu eens de bus 50c zouden laten worden en deze weer 4 keer per uur zouden laten rijden zou ik heel de auto laten staan
pi_30842302
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:01 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Een klein deel van de fijn stof emissie wordt veroorzaakt door het verkeer. Maar het ontmoedigen van het diesel-rijden was slechts 1 van de vele voorgestelde maatregelen.
[..]

Juist in steden wordt de luchtkwaliteit sterk beïnvloed door het verkeer. De diesel speelt daarin een bijzondere rol vanwege de roetuitstoot.
[..]

Dat het nu pas in de media komt wil niet zeggen dat de politiek er nu pas mee aan komt zetten. De maatregelen vanuit Brussel komen niet uit de lucht vallen, maar de gemiddelde Europeaan vindt Brussel helemaal niet interessant. Pas als het dichtbij komt begint men te klagen.
[..]

Het is niet genoeg als we aan de strenge normen met betrekking tot de luchtkwaliteit willen voldoen. Dat blijkt ook wel uit de uitspraken van Van Geel die de normen wil uitstellen omdat hij ze niet haalbaar vindt. De normen zijn echter prima haalbaar, maar zoals gewoonlijk is men bang om potentiële stemmen te verliezen.
[..]

Hoezo absurd? We wisten dat er iets moest gebeuren en toch blijft iedereen met de handen over elkaar zitten. Dan komt er vervolgens een voorstel en dat vindt men dan onacceptabel, terwijl men wél verwacht dat er nog woningen in de randstad kunnen worden gebouwd. Dat zijn tegenstrijdige verwachtingen.
Ten aanzien van specifiek diesels aanpakken/zieken; nieuwe diesels hebben toch een roetfilter? Waarom is een technische oplossing niet mogelijk? Diesel is zuiniger dan benzine en een diesel/hybride maakt gehakt van een benzine/hybride (die mijns inziens nogal overschat wordt).

Die Europese norm is een blunder van de toenmalige minister geweest, Jan Pronk meen ik, die oetl*l had kunnen weten dat het in NL nogal lastig is om aan die normen te voldoen. Sowieso zie ik niet in waarom het nu ineens zoveel erger zou zijn qua vervuiling dan pakweg 10 jaar geleden.

Als dat fijne stof echt zo'n probleem is, dan kan ik nog iets van sympathie hebben voor die maatregelen/voorstellen, maar de timing en de manier waarop specifiek 1 veroorzaker en niet eens de belangrijkste veroorzaker er uit wordt gelicht maakt mij zeer wantrouwig.

Verder snap ik ook niet waarom men zo'n negatieve houding aanneemt ten aanzien van de diesel; problemen zijn er om op te lossen. Je bereikt niets door iets te verbieden of met de zoveelste discutabele subsidie te gaan smijten.
  donderdag 22 september 2005 @ 23:18:27 #187
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30842358
Waarom is gratis te goedkoop? Als dit het autogebruik in de stad kan decimeren, dan zou ik zeggen: doen!
pi_30842493
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zeker helemaal mee eens. Kijk eens goed naar het vlaamse model zou ik zeggen. Hoewel ze daar flink op NL achterliepen maken ze dat rap goed en is het OV aldaar steeds meer een echt alternatief voor de auto. Terwijl het in Nederland alleen maar minder en duurder wordt.
Wees reeel; een volwaardig alternatief kan OV niet worden, de combinatie zou de oplossing zijn; grotere afstanden met de auto, vanaf de stadsrand OV. In kleine plaatsen in de provincie kan OV in de huidige vorm domweg niet concurreren met de auto.
pi_30842528
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:18 schreef Floripas het volgende:
Waarom is gratis te goedkoop? Als dit het autogebruik in de stad kan decimeren, dan zou ik zeggen: doen!
hahaha - een (kleine) bijdrage vind ik niet meer dan billijk.
pi_30842587
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
files van hier tot Shanghai
dat zou kut zijn
feest
pi_30842720
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:22 schreef drexciya het volgende:

[..]

Wees reeel; een volwaardig alternatief kan OV niet worden, de combinatie zou de oplossing zijn; grotere afstanden met de auto, vanaf de stadsrand OV. In kleine plaatsen in de provincie kan OV in de huidige vorm domweg niet concurreren met de auto.
uiteraard zal het altijd een combinatie zijn zeker in dunbevolkte gebieden. Maar in Vlaanderen boeken ze echt vooruitgang. Daar moet elk postadres met het OV bereikbaar zijn (van 100 meter met 4 keer per uur een bus in steden tot 2500 meter met 1 keer per 2 uur een bus in dunbevolkt platteland meen ik). Door dat soort maatregelen is het voor veel meer mensen een goed alternatief.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30842866
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

dat zou kut zijn
daarom hebben ze vliegtuigen uitgevonden
  donderdag 22 september 2005 @ 23:37:00 #193
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30843001
Kom op, de randstad kun je echt wel volledig voorzien doormiddel van OV.
pi_30843043
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:37 schreef Floripas het volgende:
Kom op, de randstad kun je echt wel volledig voorzien doormiddel van OV.
Zeker dat kan en moet ook gewoon. Alleen liggen de prioriteiten van de politiek bepaald niet .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30843070
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:52 schreef Verbal het volgende:
Blijf lekker in je eigen wereldje geloven:

Van de site van GroenLinks.

Nou nou, wat een dictatoriale dwingelanden...


V.
En GL droomde verder
pi_30843080
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:37 schreef Floripas het volgende:
Kom op, de randstad kun je echt wel volledig voorzien doormiddel van OV.
kunnen en doen zijn twee verschillende dingen - en dan nog - dan zijn er buslijnen, metrolijnen, treinen - maar rijden ze ook om 2 uur 's nachts?
pi_30843137
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

uiteraard zal het altijd een combinatie zijn zeker in dunbevolkte gebieden. Maar in Vlaanderen boeken ze echt vooruitgang. Daar moet elk postadres met het OV bereikbaar zijn (van 100 meter met 4 keer per uur een bus in steden tot 2500 meter met 1 keer per 2 uur een bus in dunbevolkt platteland meen ik). Door dat soort maatregelen is het voor veel meer mensen een goed alternatief.
hmmm overstappen zijn ook een crime- de leveren vaak de meeste vertraging op -of door te missen of door gewoon onhandige time-tables
pi_30843147
Gratis OV, bestaat er een grotere leugen.

Dat mensen geloven in gratis OV. Dat is hetzelfde als geloven in Sinterklaas.

Kinderlijk naïef.
pi_30843165
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:38 schreef QuantumCat het volgende:

[..]

kunnen en doen zijn twee verschillende dingen - en dan nog - dan zijn er buslijnen, metrolijnen, treinen - maar rijden ze ook om 2 uur 's nachts?
Tja dat is natuurlijk geen doen maar ik kan me voorstellen dat je op bepaalde drukke lijnen ook nachtbussen laat rijden. (is nu al het geval maar het kan altijd beter) In Oslo was dat bijvoorbeeld prima geregeld.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 22 september 2005 @ 23:42:03 #200
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30843192
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:38 schreef QuantumCat het volgende:

[..]

kunnen en doen zijn twee verschillende dingen - en dan nog - dan zijn er buslijnen, metrolijnen, treinen - maar rijden ze ook om 2 uur 's nachts?
Daar kun je wel iets op verzinnen: belbussen. En als je gaat stappen, ga jij dan met de auto?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')