abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30735850
Ik ben leraar in opleiding en werk sinds november vorig jaar op een middelbare school in Noord-Holland-Noord. De klassen die ik heb zijn 3- en 4vmbo-klassen. Het bevalt erg goed en heb daar na een stageperidoe dan ook een aanstelling gekregen. Het contact dat ik heb met leerlingen is over het algemeen erg goed. Ik ben 21 en heb m'n leeftijd dan ook mee natuurlijk.

Er is echter een 'kwestie' waar ik een beetje mee rondloop en waar ik maar niet zo makkelijk over uit raak. Hoe kijken leerlingen aan tegen een homo-leraar?
Ik heb wel degelijk al een aantal maal door laten schemeren dat ik niet op vrouwen val en dit zelfs rechtstreeks gezegd tegen een aantal jongens die ik in de klas heb. Gek genoeg kwam daar weinig respons op. Verder is daar eigenlijk ook niet meer over gesproken en het contact is nog hetzelfde, heb ik het idee. Toch ben ik nog wat huiverig als kinderen me vragen of ik een vriendin heb. Het liefste zeg ik dan meteen hoe het zit, maar op de een of andere manier houd ik me toch een beetje in. Iemand misschien tips of ervaringen of weet ik wat...? En wie zou het als leerling zijnde wat uitmaken als een leraar er voor uit zou komen dat ie homo was.
pi_30735897

[ Bericht 100% gewijzigd door JDude op 19-09-2005 20:40:35 (tief eens op) ]
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  maandag 19 september 2005 @ 19:58:15 #3
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_30736041
Voor je houden. Jeugd van tegenwoordig zijn een stel botte kutkinderen, je zou het jezelf alleen maar lastig maken...
pi_30736067
Je hoeft het toch niet niet te vertellen, die leerlingen komen daar niet om over jou seksleven te praten.

Hetro seksuele leraren vertellen voor de klas toch ook niet dat ze op vrouwen vallen?
pi_30736124
Nee dat is inderdaad zo. Maar zelf vind ik het wel prettig om daar open over te kunnen zijn. Ga ook gerust niet een eerste les meteen me voorstellen en dat erachteraan zeggen. Maar als het gevraagd wordt wil ik daar wel gewoon antwoord op geven. Wat betreft de jeugd van tegenwoordig: zo ervaar ik dat absoluut niet...
pi_30736178
Ik heb op mijn middelbare school een docent gehad die homo was, hij was er vrij open over en iedereen vond het een topkerel!

Ik denk dat als de leerlingen je sowieso al mogen, dat het dan echt niet uitmaakt dat je op mannen valt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_30736190
Ik zou het toch voor me houden. Je staat voor vmbo klassen, met alle respect maar dat zijn wel de grootste herrieschoppers. Er hoeft maar een klojo tussen te zitten en je hebt een probleem.
Als ze vragen of je een vriendin hebt antwoord je gewoon met "nee, die heb ik niet ".

Jammer dat het zo moet, maar als je dus geen herrie wilt is het wel het beste. Jongeren zouden hun docenten moeten respecteren ongeacht hun geloof/afkomst/geslacht en dus sexuele geaardheid. Wat maakt dat in hemelsnaam uit.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
  Moderator maandag 19 september 2005 @ 20:03:28 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_30736233
Euh?
Wat is je probleem?
Je bent toch een leraar? Ik heb ook een homo voor Engels, hij is een beetje anders maar best een goede leraar - niet anders dan anderen -
De eerste les zou wat lacherig kunnen gaan, maar als je eventjes daar overheen bent is 90% wel zo dat ze het accepteren, maar gewoon een paar die dom blijven doen, maar dat houd je toch.
*Giechel, hij is homooooo*

Je hoeft het niet te zeggen, waarom wel? Je bent een mens.
Zeggen ze, je bent homo!!! kan je het ontwijken gaan of gewoon zeggen "ja"
Maar zo direct zijn de meeste VMBO mensen niet, eerder best sneaky er op proberen uit te komen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_30736251
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:00 schreef -Petor- het volgende:
Nee dat is inderdaad zo. Maar zelf vind ik het wel prettig om daar open over te kunnen zijn. Ga ook gerust niet een eerste les meteen me voorstellen en dat erachteraan zeggen. Maar als het gevraagd wordt wil ik daar wel gewoon antwoord op geven. Wat betreft de jeugd van tegenwoordig: zo ervaar ik dat absoluut niet...
Dan heb je denk ik het mee dat ze je een toffe docent vinden. Als ze je een eikel gevonden hadden dan was je misschien al het bokje geweest.
pi_30736265
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:02 schreef Nietmachine het volgende:
Ik zou het toch voor me houden. Je staat voor vmbo klassen, met alle respect maar dat zijn wel de grootste herrieschoppers. Er hoeft maar een klojo tussen te zitten en je hebt een probleem.
Als ze vragen of je een vriendin hebt antwoord je gewoon met "nee, die heb ik niet ".

Jammer dat het zo moet, maar als je dus geen herrie wilt is het wel het beste. Jongeren zouden hun docenten moeten respecteren ongeacht hun geloof/afkomst/geslacht en dus sexuele geaardheid. Wat maakt dat in hemelsnaam uit.
Ach ik heb liever herrie dan dat ik niet eerlijk zou kunnen zijn eerlijk gezegd.....
pi_30736337
Leerlingen pakken je op dingen waar je onzeker over bent. Ze zoeken zwakke plekken en daar hebben ze vaak een neus voor. Wees zeker en zelfbewust en schaam je niet voor wie je bent, dan zul je wsch ook wel respect krijgen voor wie je bent. Als je er geheimzinnig over doet en ontwijkend en hiermee onzekerheid toont (al is het maar in de ogen van leerlingen) zal je er misschien eerder op gepakt worden. Denk ik dan he.
Unox, the worst operating system.
pi_30736376
Als je geen hoog stemmetje, strakke broeken en een wapperend handje hebt zou ik het gewoon vertellen aan degenen die het vragen.
pi_30736431
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:58 schreef BrauN het volgende:
Voor je houden. Jeugd van tegenwoordig zijn een stel botte kutkinderen, je zou het jezelf alleen maar lastig maken...
Helemaal met je eens Voor het eerst
pi_30736470
ik zou je belachelijk maken en het aan de rest van de shcool vertellen. als ik een van die jongens die e het hebt verteld was natuurlijk
:D
pi_30736497
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:08 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Helemaal met je eens Voor het eerst
Nee, ben absoluut niet vrouwelijk en niemand heeft ooit gezegd aan me te zien dat ik een homo ben. Wat die jeugd van tegenwoordig betreft, zo erg is het niet hoor....
pi_30736505
Je geeft zeker les op een ''witte'' school?
marokkaanse jongeren hebben het er over het algemeen wat meer moeite mee geloof ik. Dat ligt aan hun geloof.
verder hebben wij op school 2 of 3 leraren die homo zijn. Ik heb dan zoiets van naja boeie. Wel eens grappen over gemaakt als iemand een modeling had gehad maar verder niet.
iedereen weet het snel genoeg maak je daar maar geen zorgen over, dat gaat als een lopend vuurtje door de school. tenmiste dat is bij ons zo.
pi_30736561
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:10 schreef Lu_uK het volgende:
Je geeft zeker les op een ''witte'' school?
marokkaanse jongeren hebben het er over het algemeen wat meer moeite mee geloof ik. Dat ligt aan hun geloof.
verder hebben wij op school 2 of 3 leraren die homo zijn. Ik heb dan zoiets van naja boeie. Wel eens grappen over gemaakt als iemand een modeling had gehad maar verder niet.
iedereen weet het snel genoeg maak je daar maar geen zorgen over, dat gaat als een lopend vuurtje door de school. tenmiste dat was is ons zo.
Ik geef niet les op een witte school. Maar wel op een school waar inderdaad weinig Marokkanen zitten. Dat lopend vuurtje valt in mijn geval wel mee.....
pi_30736565
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:04 schreef -Petor- het volgende:

[..]

Ach ik heb liever herrie dan dat ik niet eerlijk zou kunnen zijn eerlijk gezegd.....
Als je daarmee om kunt gaan.
Schorpioen en de persoon die na hem post hebben ook volkomen gelijk imo.
pi_30736591
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:09 schreef nickvnb het volgende:
ik zou je belachelijk maken en het aan de rest van de shcool vertellen. als ik een van die jongens die e het hebt verteld was natuurlijk
En waarom....?
pi_30736620
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:12 schreef -Petor- het volgende:

[..]

Ik geef niet les op een witte school. Maar wel op een school waar inderdaad weinig Marokkanen zitten. Dat lopend vuurtje valt in mijn geval wel mee.....
hm.. ik denk dan dat meer mensen het weten dan je denkt. bij ons weet iedereen het van min duits leraar, alleen maar weinig weten het van hem zelf.
pi_30736649
Op de middelbare school waar ik op zat was een leraar, en de eerste les was het:
"Hallo ik ben Hermsen en ik ben homo"
Het enige was dat sommige zijn naam vergaten en hem daarom maar die homo gingen noemen..

Wel is het zo dat dat dan havo/vwo klassen zijn.. ik weet niet hoe dat op het vmbo zit.
pi_30736686
quote:
Ze doen het openlijker, kijk een beetje rond hier op Fok en je ziet dat ook de blanke jeugd er niet goed mee om kan gaan. En geloof? Ach, lees maar eens wat er in de Bijbel over staat.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_30736803
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:13 schreef -Petor- het volgende:

[..]

En waarom....?
zo zijn die middelbare scholieren nu eenmaal.. de meeste althans
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_30736840
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:16 schreef Tigertje het volgende:

[..]

Ze doen het openlijker, kijk een beetje rond hier op Fok en je ziet dat ook de blanke jeugd er niet goed mee om kan gaan. En geloof? Ach, lees maar eens wat er in de Bijbel over staat.
naja ik doel meer op een paar imams, en de meeste marokkanen leren het van huis uit. Ik ken eigenlijk niemand die blank is die thuis leert, dat homo zijn niet kan.
pi_30737173
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:21 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

naja ik doel meer op een paar imams, en de meeste marokkanen leren het van huis uit. Ik ken eigenlijk niemand die blank is die thuis leert, dat homo zijn niet kan.
Ik (helaas) wel.
pi_30737224
Als ex-VMBO en huidig Havist/VWO'er (beiden dus ja) kan ik je zeggen dat je op Havo veel meer gezeur krijgt dan op VMBO: VMBO'ers accepteren het doodleuk of negeren je totaal. Havo krijg je de eeuwige discussie, VWO is zoiets als interessant doen door te informeren.
pi_30737290
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:12 schreef Nietmachine het volgende:

[..]

Als je daarmee om kunt gaan.
Schorpioen en de persoon die na hem post hebben ook volkomen gelijk imo.
Ja, ik kan daar wel redelijk rustig en rationeel mee omspringen. Maar toch is het even een stap ofzo denk ik om het zomaar gewoon in iedere situatie te kunnen zeggen als erom wordt gevraagd. Vandaar de vraag om advies...
pi_30737333
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:32 schreef veer0318 het volgende:
Als ex-VMBO en huidig Havist/VWO'er (beiden dus ja) kan ik je zeggen dat je op Havo veel meer gezeur krijgt dan op VMBO: VMBO'ers accepteren het doodleuk of negeren je totaal. Havo krijg je de eeuwige discussie, VWO is zoiets als interessant doen door te informeren.
Eindelijk eens iemand die dit hetzelfde ziet als ik.....komt niet veel voor.
pi_30737429
Ja, je hoeft natuurlijk niet te zeggen dat je homo bent.
Als ze vragen of je een vriendin hebt, zeg je gewoon nee?
Die kutkinderen van tegenwoordig hebben toch nergens meer respect voor
pi_30737451
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:21 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

Nou, ik ken ze wel hoor.
  maandag 19 september 2005 @ 20:41:27 #31
130280 1040STf
The name is Mc Arrr.
pi_30737521
Alleen achterlijk dom vmbo-volk zal zich verlagen tot het pesten van een homo-leraar.
Schuurpapier! Appelscha! Dorsmachine! DisneyDVD! Spiraaltje! Vrouwenhaat, appelsapconcentraat, scheurbuik!
pi_30737592
En collega's op school...wellicht zullen die het wat vreemd vinden als ze dat via leerlingen horen etcetera. Maar ja, ik hoef natuurlijk geen verantwoording af te leggen.
pi_30737625
Wij hadden ook een paar potten en homo's als docent. Tis meer van "Goh wist je dat, die's homo". En dat is het dan ook wel.
Alleen als leraren dan dingen gaan zeggen over James Dean, ja dats wel een lekker ding he . Tsja, dat blijft je dan toch bij. Dus dat soort uitlatingen hoefde ik niet zo te horen van m'n docenten. .
pi_30737634
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:36 schreef -Petor- het volgende:

[..]

Eindelijk eens iemand die dit hetzelfde ziet als ik.....komt niet veel voor.
Dat komt omdat ik erop gezeten heb, heb 't allemaal meegemaakt, dus tsja. Ongelofelijk interessant, de interactieverschillen VMBO-Havo-VWO. Vreemder dan je aanvankelijk zou verwachten. Overigens mede-homo, dus ach.
pi_30737651
Mn mentor op mn middelbare school was ook homo.. en iedereen vond het 1 van de leukste leraren! Het ligt gewoon aan de manier waarop je je opstelt denk ik.

Er zal even over gepraat worden maar daarna wordt het echt wel geaccepteerd hoor!
pi_30737762
Als je je werk professioneel doet, hoeft je sexuele geaardheid helemaal geen issue te zijn

waarom ga je aan je leerlingen vertellen dat je niet op vrouwen valt? echt idioot
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_30737772
Vergeet ook niet dat het homo-zijn voor homo-scholieren bijzonder moeilijk is, en een voorbeeldfunctie is echt bijzonder prettig.
pi_30737785
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:46 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Mn mentor op mn middelbare school was ook homo.. en iedereen vond het 1 van de leukste leraren! Het ligt gewoon aan de manier waarop je je opstelt denk ik.

Er zal even over gepraat worden maar daarna wordt het echt wel geaccepteerd hoor!
Ja,dat denk ik ook. En er zullen altijd wel kinderen zijn die het lollog vinden enzo maar dat maakt me ook niet zoveel uit. Is alleen even die stap ofzo denk ik. En collega's op school...wellicht zullen die het wat vreemd vinden als ze dat via leerlingen horen etcetera. Maar ja, ik hoef natuurlijk geen verantwoording af te leggen.
pi_30737822
Het ligt helemaal aan jezelf. We hebben hier op school een leraar die het heel erg probeert te verbergen, maar die het toch duidelijk is. Ik denk dat als je er gewoon open over bent en leuk les geeft is er niks aan de hand. Natuurlijk blijven ze praten over je het blijft speciaal
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_30737825
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:48 schreef BennyNL het volgende:
Als je je werk professioneel doet, hoeft je sexuele geaardheid helemaal geen issue te zijn

waarom ga je aan je leerlingen vertellen dat je niet op vrouwen valt? echt idioot
Ah, dit is een rechts-liberalist die de school nog wil gaan behandelen als een markteconomie? Een school is meer dan een gebouw met bankjes waar je heen gaat om een preek te krijgen hoor. Daar hebben we kerken al voor.
pi_30737900
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:50 schreef veer0318 het volgende:

[..]

Ah, dit is een rechts-liberalist die de school nog wil gaan behandelen als een markteconomie? Een school is meer dan een gebouw met bankjes waar je heen gaat om een preek te krijgen hoor. Daar hebben we kerken al voor.
praat geen poep man..

die leerlingen hebben daar toch niks aan. ok je bent gay..boeien. hij maakt er zelf een issue van.
pi_30737982
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:53 schreef BennyNL het volgende:

[..]

praat geen poep man..

die leerlingen hebben daar toch niks aan. ok je bent gay..boeien. hij maakt er zelf een issue van.
Ik praat geen poep: een school heeft een voorbeeldfunctie: men (de leerlingen) moeten zien dat homo's ook voorkomen en belangrijker nog: dat het normale mensen zijn. Dus meer dan die Henk Krol-nichten waar elke intellectuele homo zich nooit mee zou willen associeren.
pi_30738067
Hmm. Ik heb het een keer meegemaakt, maar ik heb het idee dat het totaal niet representatief is. Ik zat op VWO en in zijn geval (jonge leraar latijn) straalde het ietwat vrouwelijke er gewoon vanaf, en desondanks trok ik niet mijn conclusies Tot hij tijdens een les aan het praten was en trachtte tussen neus en lippen door iets te zeggen over zijn vriend. We gingen gewoon door met de les, zonder enige opmerkingen, maar later vroeg ik wel even aan een klasgenote of ik het goed gehoord had. 'Wist je dat niet?'

Hij heeft er dus in feite bijna niets over gezegd, maar hoewel iedereen (behalve ik) het toch wel wist, was het echt geen probleem.
pi_30738082
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:55 schreef veer0318 het volgende:

[..]

Ik praat geen poep: een school heeft een voorbeeldfunctie: men (de leerlingen) moeten zien dat homo's ook voorkomen en belangrijker nog: dat het normale mensen zijn. Dus meer dan die Henk Krol-nichten waar elke intellectuele homo zich nooit mee zou willen associeren.
Precies. En waarom ik het hier met leerlingen over zou moeten hebben? Omdat ik veel met leelringen spreek over wat hen bezighoudt en over wat mij bezighoudt. Dat vinden leerlingen namelijk belangrijk.
pi_30738226
Ik had in de 3e klas een Grieks leraar van 22 ofzo die homo was. Hartstikke leuk. Nog steeds een van mijn favoriete leraren.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_30738341
Een jonge leraar van 21? Ik denk dat je dan een mooie voorbeeldfunctie kunt vervullen voor eventuele leerlingen die ook homo zijn maar er nog niet voor uit durven komen. Hoewel dat tegenwoordig wel schijnt me te vallen, dankzij internet zijn ze er met alles verschrikkelijk vroeg bij. .
  Moderator maandag 19 september 2005 @ 21:05:46 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_30738352
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:58 schreef -Petor- het volgende:

[..]

Precies. En waarom ik het hier met leerlingen over zou moeten hebben? Omdat ik veel met leelringen spreek over wat hen bezighoudt en over wat mij bezighoudt. Dat vinden leerlingen namelijk belangrijk.
Wat voor leraar ben je eigenlijk?
pi_30738792
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:05 schreef Renesite het volgende:

[..]

Wat voor leraar ben je eigenlijk?
Ik geef Nederlands. Daarbij begeleid ik leerlingen bij projecten binnen een variatie op het natuurlijk leren.
pi_30739810
Als je niet als een flikker doet is er geen enkel probleem. Het draait allemaal om gedrag. Hoge lachjes, doen als een vrouw en de hele tijd giechelen zal ook niet van hetero's geaccepteerd worden. Doe je echter normaal, dan is er niks aan de hand.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_30740102
Wij hadden een homo voor Nederlands. Dat kon je zó zien..

Niet erg..goede leraar..er werden wel grappen gemaakt, maarja..er werden over alles en iedereen grappen gemaakt. Dus ook over 'de homo'. Maar ook over elke andere hetero dus.

Als je er zelf niet onzeker over bent, gewoon vertellen en uitlullen die gasten als ze er een grap over maken

p.s. kleine tip..leren broeken helpen niet
http://forum.fok.nl/topic/710677/ -> Klik hier als je de gulden terug wilt!
pi_30740243
Ik ken er twee die dermate homo zijn dat ze het no way zouden kunnen verhullen als ze dat zouden willen
Hebben ze dus ook nooit geprobeerd, ze hoefden het niet eens ter sprake te brengen, na 2 seconden die lui alleen maar zien & horen weet iedereen genoeg. Zij zijn beide erg goede en populaire docenten, of ze ooit problemen hebben gehad door hun geaardheid weet ik niet, maar volgens mij niet. Het is zoals iemand zei: als leerlingen je willen pakken pakken ze je op je zwakke punten. Voor deze twee jongens die ik ken is hun homoseksualiteit bepaald geen punt van onzekerheid voor ze.

Moet er wel bijzeggen dat zij beide lesgeven op erg witte scholen. Heb wel gelezen dat je het als homo op scholen met veel marokkaanse leerlingen wel lastig kunt hebben.
pi_30740524
Bij mij op school lopen er heel veel leraren rond die homo zijn.
Over het algemeen wordt daar gewoon goed op gereageerd.
pi_30740641
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:46 schreef Rolfxx het volgende:
p.s. kleine tip..leren broeken helpen niet
Nou, dan heb je in ieder geval leren pijpen, en dat komt vast nog wel 'ns van pas.
Unox, the worst operating system.
pi_30740873
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:00 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Nou, dan heb je in ieder geval leren pijpen, en dat komt vast nog wel 'ns van pas.
whehe hopelijk een bedoelde woordspeling
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_30740937
Nee, ik gedraag me niet vrouwelijk, draag geen leren broeken en gedraag me verder ook niet als een nicht....
pi_30741093
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:06 schreef -Petor- het volgende:
Nee, ik gedraag me niet vrouwelijk, draag geen leren broeken en gedraag me verder ook niet als een nicht....
Nou... Dan lijkt me het zeker een goede zaak als je er openlijk voor uit zou komen op de school waar je les geeft, want zoals je ook in dit topic merkt zijn er nog een hoop vooroordelen over homo's die je kunt wegnemen. .
pi_30742505
Bedankt. Ik vraag me alleen nog steeds af hoe jullie dat zouden doen ten aanzien van collega's.... Oké, natuurlijk hoef ik geen verantwoording af te leggen, maar toch.
  maandag 19 september 2005 @ 22:53:58 #58
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_30742809
Er zullen grappen worden gemaakt achter je rug om over het homo zijn, maar dat gebeurt bij andere leraren ook, maar dan over andere dingen. Als je maar niet zo overdreven nichterig (vrouwlijk) bent zul je niet zoveel problemen zeggen, hoewel VMBO klassen over het algemeen wat brutaler zijn.

Wanneer men er naar vraagt vertel je het gewoon, maar je hoeft er niet te koop mee te lopen.
  maandag 19 september 2005 @ 23:00:58 #59
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_30743068
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:53 schreef Varr het volgende:
hoewel VMBO klassen over het algemeen wat brutaler zijn.
Ik zit in de vierde klas van het VMBO, en mijn LO leraar is homo, ik heb er nog niemand iets over horen zeggen, terwijl iedereen het weet.
pi_30743508
quote:
Op maandag 19 september 2005 23:00 schreef capibar het volgende:

[..]

Ik zit in de vierde klas van het VMBO, en mijn LO leraar is homo, ik heb er nog niemand iets over horen zeggen, terwijl iedereen het weet.
De opmerking dat vmbo-ers nergens respect voor hebben en het binnen het havo/vwo veel minder een probleem zou zijn ben ik het ook niet zo mee eens. Ik heb het idee dat juist vmbo-ers vaak interactiever zijn dan havo/vwo-ers.
  maandag 19 september 2005 @ 23:17:38 #61
88233 Steve
Still the best.
pi_30743806
Ach, over collega's moet je je ook geen zorgen maken lijkt me. Het zal wel ooit ter sprake komen (bij een uitje ofzo), maar als die er al niet normaal mee om kunnen gaan .

En leerlingen, ach, je zult er altijd wel een bij hebben die op je homo zijn wil pakken als je een "woordenwisseling" of om "stoer" te doen, maar daar moet je toch wel tegen kunnen. De overgrote deel maakt het niet uit, daar gaat het meer om of je een toffe leraar bent .
"Atb is lief, groetjes Peri."
  maandag 19 september 2005 @ 23:24:34 #62
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_30744065
quote:
Op maandag 19 september 2005 23:00 schreef capibar het volgende:

[..]

Dat jouw klas zo netjes is zegt niks. Iedereen weet dat er op vmbo meer brutaal tuig rondloopt dan hogere opleidingen, dat zegt niks over iemand hier invidueel, laat dat duidelijk zijn.
pi_30744195
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:16 schreef -Petor- het volgende:

[..]

Ik geef Nederlands. Daarbij begeleid ik leerlingen bij projecten binnen een variatie op het natuurlijk leren.
Mijn leraar geschiedenis, een van de beste leraren vond ik, was ook een homo en daar schaamde ie zich niet voor .

En volgens mij werd dat heel normaal opgepakt door leerlingen. Er zullen vast wel een paar kinderachtige bij zitten die je gaan naroepen of wat dan ook.
Maar daar moet je tegen kunnen !

Als je het wilt vertellen, probeer het dan wel een beetje 'normaal' te houden en ga er niet álles over vertellen wat je te binnen schiet.
Dan kunnen ze zich ook ongemakkelijk voelen.
En je moet weten wat voor een leerlingen je voor je hebt. Zijn ze al lastig, laat het dan.
pi_30745413
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:58 schreef -Petor- het volgende:

[..]

en dat noemt zich leraar..wat een triestheid
leerlingen hebben er echt niets aan om te weten dat hun leraar liever pijpt dan beft
pi_30746415
Aan mij als leraar werd gewoon gevraagd of ik een vriendin had. Daar geef je dan een antwoord op en dan is het klaar. De rest is niet relevant en als je geen aanleiding geeft zullen leerlingen er niet snel over beginnen. Ik ben geen homo, maar het geeft aan dat leerlingen enkel een vluchtige indicatie willen hebben over de "burgelijke staat" en dat een globaal antwoord voldoende is.

Ik zou me als leerling heel ongemakkelijk voelen als een leraar inging op zijn seksuele voorkeur. Ik wil geen details weten. Niet van een homo en ook niet van een hetero. Vergeet niet dat je veelal dichtbij de leerlingen komt en dat zulke informatie walging kan oproepen als ze gaan associëren.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_30748975
[quote]Op dinsdag 20 september 2005 00:07 schreef BennyNL het volgende:

[..]

en dat noemt zich leraar..wat een triestheid
leerlingen hebben er echt niets aan om te weten dat hun leraar liever pijpt dan beft
[/quo

Gaan we leuk worden? Je leest trouwens niet goed. Ik zeg dat ik met leraren praat over geaardheid en liefde. En inderdaad, dat interesseert leerlingen. Het gaat niet alleen om het leren van lesstof hoor...
  dinsdag 20 september 2005 @ 09:25:39 #67
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_30749850
Ik heb op school verschillende "homo" leraren gehad.
Deze kwamen er allemaal gewoon voor uit en jah het werd gewoon geacepteerd.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_30749965
Tsja, als je al zo onzeker doet ruiken die leerlingen dat snel. Het is nou eenmaal mens eigen om spot te drijven en homosexualiteit is wat dat betreft nog steeds een geliefd onderwerp, zeker onder middelbare scholieren. Maar ik denk dat als ze het doen het allemaal niet slecht bedoeld is, gewoon voor de lol.

Ik ben een grote dikke kerel, en daar maken mijn leerlingen dan weer grappen over, daar zit ik echt niet mee. Een beetje zelfspot is gezond.
pi_30750106
Toevallig las ik daar gisteren een verhaaltje over in één of ander onderwijsblad. Het ging over een 'incident' van inmiddels al zo'n 30 jaar geleden. De leraar was homo maar had er met de betreffende klas nooit openlijk over gesproken. Op een gegeven moment liep hij een lokaal in waar de klas al op hem zat te wachten. Stil en nieuwsgierig keken ze hem aan. Op het bord stond geschreven: .... is een flikker! De docent reageerde heel rustig en zei: als je iets op het bord schrijft, moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat het correct is. Hij pakte een krijtje, verbeterde een spelfout in zijn naam en begon vervolgens rustig met de les zonder er verder een woord aan vuil te maken.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_30751841
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 09:41 schreef RaisinGirl het volgende:
Toevallig las ik daar gisteren een verhaaltje over in één of ander onderwijsblad. Het ging over een 'incident' van inmiddels al zo'n 30 jaar geleden. De leraar was homo maar had er met de betreffende klas nooit openlijk over gesproken. Op een gegeven moment liep hij een lokaal in waar de klas al op hem zat te wachten. Stil en nieuwsgierig keken ze hem aan. Op het bord stond geschreven: .... is een flikker! De docent reageerde heel rustig en zei: als je iets op het bord schrijft, moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat het correct is. Hij pakte een krijtje, verbeterde een spelfout in zijn naam en begon vervolgens rustig met de les zonder er verder een woord aan vuil te maken.
ENORM relevant, een incident dat zich 30 jaar geleden heeft afgespeeld
pi_30752407
BennyNL houdt je bek eens

[ Bericht 16% gewijzigd door JDude op 20-09-2005 12:51:07 (geen doodsverwensingen aub) ]
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:51:48 #72
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_30754734
Rolfxx, dat kan iets genuanceerder
Maar inderdaad, BennyNL mag ook wel even ophouden met zijn zuigende reacties de hele tijd.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 20 september 2005 @ 13:03:37 #73
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_30755073
Ik had vroeger op de middelbare school een docente die was omgebouwd. Gelijk de eerste les vertelde ze ons dat ze vroeger een man was geweest, maar dat ze was omgebouwd, en dat haar stem daardoor wat lager was dan een normale vrouwenstem, en haar lijf daardoor ook wat hoekiger was. Natuurlijk zaten wij, brugpiepers daarvan te kijken, want wij hadden nog nooit van het begrip omgebouwd gehoord. En natuurlijk werd daar ook even over gepraat, maar iedereen had respect voor het feit dat ze er openlijk voor uitkwam, en er werden verder ook nooit vervelende grapjes over gemaakt.

Natuurlijk is dit wat extremer dan homo zijn, maar het blijkt wel dat mensen er alleen maar respect voor hebben. Je zou iets kunnen zeggen in de trant van: "en voordat jullie beginnen te roddelen, ja ik ben homo..."etc.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_30755100
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:56 schreef BennyNL het volgende:

[..]

ENORM relevant, een incident dat zich 30 jaar geleden heeft afgespeeld
Wel relevant want het geeft aan hoe je als leraar met eventuele problemen om moet gaan. Ze gaan je sarren, 100% zeker. Maar als je je daar niet door laat raken dan is de lol er snel af. Als je het krampachtig uit de weg gaat, gaan ze erop aansturen, je in de spreekwoordelijke hoek klem zetten.

Als iemand erom vraagt zou ik het gewoon zeggen en verder hebben ze er niets mee te maken. Als iemand vraagt of je een vriendin hebt kun je altijd gewoon nee zeggen. Lieg je niets aan. Hoef je niet bij te vertellen wat je wel hebt, dat is de vraag niet.
pi_30755535
Als leerlingen je willen sarren, dan sarren ze je. Of je nu homo bent of niet. Ik ben klein en draag een grote rugtas mee met boeken. Dan wordt er ook regelmatig gevraagd of ik in de brugklas zit. Ze proberen je uit en testen je reactie. Een leraar die bij binnenkomst van het lokaal wordt geconfronteerd met "... je bent een flikker" heeft alle ogen op zich gericht en ze kijken of je reageert. Ze willen natuurlijk dat je dan uit je bol gaat zodat ze kunnen lachen. Op het moment dat dat niet gebeurt, dan is het meteen over en weten ze wat ze aan je hebben. Of te wel: laat je nooit provoceren. Wat dat betreft is het een wijze les.
pi_30756526
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 13:04 schreef stigchel het volgende:

[..]

Wel relevant want het geeft aan hoe je als leraar met eventuele problemen om moet gaan. Ze gaan je sarren, 100% zeker. Maar als je je daar niet door laat raken dan is de lol er snel af. Als je het krampachtig uit de weg gaat, gaan ze erop aansturen, je in de spreekwoordelijke hoek klem zetten.

Als iemand erom vraagt zou ik het gewoon zeggen en verder hebben ze er niets mee te maken. Als iemand vraagt of je een vriendin hebt kun je altijd gewoon nee zeggen. Lieg je niets aan. Hoef je niet bij te vertellen wat je wel hebt, dat is de vraag niet.
Ik denk dat de leerlingen een beetje zelfspot zelfs kunnen waarderen !
pi_30756848
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 09:25 schreef Gewoonik het volgende:
Ik heb op school verschillende "homo" leraren gehad.
Deze kwamen er allemaal gewoon voor uit en jah het werd gewoon geacepteerd.
Same.
pi_30757828
Authoriteit is het hele eieren eten. als je een natuurlijk gezag uitstraalt, dan word je niet begekt door de leerlingen. Maar als je enigszins zwakte uitstraalt, dan word je ook keihard afgebrand op alles wat ze kunnen vinden

NB. dit zijn natuurlijk mijn bevindingen van de middelbare school, hopelijk verschillen de ervaringen
"Cry 'havoc,' and let slip the dogs of war."
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:07:35 #79
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_30760285
quote:
Op maandag 19 september 2005 23:24 schreef Varr het volgende:

[..]

Dat jouw klas zo netjes is zegt niks. Iedereen weet dat er op vmbo meer brutaal tuig rondloopt dan hogere opleidingen, dat zegt niks over iemand hier invidueel, laat dat duidelijk zijn.
Ik weet niet wat jij voor opleiding doet, maar met alle respect, ik sta middenin "het hele VMBO gebeuren" en ik denk dus dat ik er toch net ietsje meer zicht op heb.
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:32:40 #80
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_30761155
Zo te lezen sta je sterk in je schoenen EN zou je een goed voorbeeld kunnen zijn voor homoseksuele leerlingen. Geheimhouden lijkt me dus niet handig, zowel voor jezelf als voor je leerlingen. Je voorstellen als "ik ben Petor en ik ben homo" is dan weer het andere uiterste. Ik denk dat je (onbewust) de juiste aanpak al hebt gekozen door het te vertellen als het ter sprake komt en verder niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_30762216
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:32 schreef wonderer het volgende:
Zo te lezen sta je sterk in je schoenen EN zou je een goed voorbeeld kunnen zijn voor homoseksuele leerlingen. Geheimhouden lijkt me dus niet handig, zowel voor jezelf als voor je leerlingen. Je voorstellen als "ik ben Petor en ik ben homo" is dan weer het andere uiterste. Ik denk dat je (onbewust) de juiste aanpak al hebt gekozen door het te vertellen als het ter sprake komt en verder niet.
Dankje. Ja, ik voel me ook goed bij deze manier alleen vind mezelf een beetje laf dat ik niet gewoon direct zeg hoe eht zit als iemand vraagt of ik een vriendin heb enzo. Maar goed, komt vanzelf wel dan... Bovendien hebben de afgelopen weken eigenlijk al bewezen dat ik uitstraal er niet onzeker over te zijn.
  dinsdag 20 september 2005 @ 21:59:47 #82
71919 wonderer
pi_30772343
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:01 schreef -Petor- het volgende:

[..]

Dankje. Ja, ik voel me ook goed bij deze manier alleen vind mezelf een beetje laf dat ik niet gewoon direct zeg hoe eht zit als iemand vraagt of ik een vriendin heb enzo. Maar goed, komt vanzelf wel dan... Bovendien hebben de afgelopen weken eigenlijk al bewezen dat ik uitstraal er niet onzeker over te zijn.
Dat heeft niks met lafheid te maken. Als dit beter voelt, moet je dat gewoon vasthouden. Tenslotte ben je niet verplicht te vertellen waarom je dan geen vriendin hebt. Een hetero single hoeft toch ook geen verantwoording af te leggen daarover?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_30776680
Inderdaad. Voor mij zijn de vragen "heeft u een vriendin" en "bent u getrouwd" voldoende beantwoord als daar een ja of een nee op komt. Je bent leraar. Geen klant bij een datingbureau.
pi_30776872
Op mijn middelbare school was het vrij gebruikelijk dat leerlingen en leraren vrolijk ditjes en datjes uitwisselden. De leraar Engels die gruwelend vertelde dat zijn vrouw wilde dat hij meeging met aquajoggen, de lerares Duits die op maandag uitgebreid over haar uitgaansavonturen in het weekend vertelde, et cetera. Maar kennelijk is er een hoop veranderd in de afgelopen tien jaar. .
pi_30777770
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 23:43 schreef Great_Expectations het volgende:
Op mijn middelbare school was het vrij gebruikelijk dat leerlingen en leraren vrolijk ditjes en datjes uitwisselden. De leraar Engels die gruwelend vertelde dat zijn vrouw wilde dat hij meeging met aquajoggen, de lerares Duits die op maandag uitgebreid over haar uitgaansavonturen in het weekend vertelde, et cetera. Maar kennelijk is er een hoop veranderd in de afgelopen tien jaar. .
mijn frans leraar die 't had over zijn gehandicapte dochter, mijn engels leraar die het over leuke films en wat ie in het weekend had gedaan

nee hoor
  woensdag 21 september 2005 @ 00:10:31 #86
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_30777896
En dankzij mijn Duits-leraar van het VWO ken ik alle ins en outs van "Ven-Zelderheide, hoofdstad van Noord-Limburg".
Docenten die af en toe wat van hun dagelijks leven delen (mits enigszins interessant), niks mis mee.
pi_30778004
quote:
Op woensdag 21 september 2005 00:10 schreef JDude het volgende:
En dankzij mijn Duits-leraar van het VWO ken ik alle ins en outs van "Ven-Zelderheide, hoofdstad van Noord-Limburg".
Docenten die af en toe wat van hun dagelijks leven delen (mits enigszins interessant), niks mis mee.
WTF !

Daar valt ook erg veel over te vertellen
* ijsmeis die er 5 minuten vandaan woont.

.
  woensdag 21 september 2005 @ 00:19:26 #88
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_30778160
quote:
Op woensdag 21 september 2005 00:13 schreef ijsmeis het volgende:
Daar valt ook erg veel over te vertellen
* ijsmeis die er 5 minuten vandaan woont.
De beste man woonde (woont?) er... aan de "doorgaande" weg van Ottersum naar Duitsland.
Hij mocht (mag?) graag jagen, en kon daar prachtig over vertellen
Maargoed... volkomen offtopic
  woensdag 21 september 2005 @ 00:21:37 #89
71919 wonderer
pi_30778219
quote:
Op woensdag 21 september 2005 00:10 schreef JDude het volgende:
Ik ben een paar keer op kraamvisite geweest bij (oud)docenten... het is maar net hoe de band is met die betreffende leraar. Van sommige wilde ik niet eens weten dat ze een leven hadden buiten school om, laat staan de intiemere details.
pi_30779262
Ik denk dat zolang jij er geen probleem van maakt, het geen probleem wordt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_30779587
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:52 schreef -Petor- het volgende:
Ik heb wel degelijk al een aantal maal door laten schemeren dat ik niet op vrouwen val en dit zelfs rechtstreeks gezegd tegen een aantal jongens die ik in de klas heb. Gek genoeg kwam daar weinig respons op.
Hoezo gek genoeg? Ik denk niet dat die klas zit te wachten op een leraar die het over z'n geaardheid wil hebben, daar doelbewust subtiele hints over zit te geven. Zelf zou ik dat ook niet op prijs stellen. Toen ik op het VWO zat heb ik ook les van leraren gehad waarvan ik wist dat ze homo waren, maar daar hebben ze het nooit specifiek over gehad in de klas, en ik heb ook nooit de behoefte gehad om het er met ze over te hebben. Wat boeit je geaardheid nou? Waarom wil jij dat ze het weten?
pi_30788813
quote:
Waarom wil jij dat ze het weten?
Inkoppertje: hij ontvangt graag briefjes met roze hartjes van zijn leerlingen.
pi_30798245
Als ik jou was zou ik het niet expliciet zeggen. Een leraar die ´gewoon´ hetero is hoor je toch ook nooit zomaar over zijn geaardheid? Tsja, het wordt natuurlijk een ander verhaal als ze het echt direct vragen...
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:29:56 #94
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30872467
Ik denk dat ouders liever een hetero leraar hebben hoor.
Hup, aan het werk!
pi_30873557
Noem eens één reden.
pi_30874649
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:29 schreef Ciurlizza het volgende:
Ik denk dat ouders liever een hetero leraar hebben hoor.
Ik denk niet dat mijn ouders ook maar een van m'n leraren kenden.

Alleen m'n mentor.
  vrijdag 23 september 2005 @ 23:59:57 #97
71919 wonderer
pi_30875230
Mijn moeder kende er wel een hele hoop, maar die bemoeit zich overal mee.

Ik denk trouwens dat ouders iets tegen homoleraren kunnen hebben omdat ze denken dat hun kind dan ook zo wordt, of, erger, aangerand. Lang leve de vooroordelen.
pi_30875355
Dan moeten die ouders ns dat bord voor hun kop weghalen.
pi_30876147
Je kan ouders niet dwingen om iets te accepteren dat afwijkt van de norm, maar mijn ervaring is dat als ouders iets willen van de leraar ze toch echt wel iets zoeken. Het maakt dan niet uit of je homo bent of niet.
pi_30877982
Bij ons op school was een homofiele leraar die regelmatig werd uitgelachen, maar vooral achter zijn rug. Dit omdat hij nog altijd in de kast zat, en ter compensatie hiervan continu gespreken richting zijn vrouw en kinderen wendde, en ook aan het begin van elk jaar aan alle nieuwe klassen uitgebreid te vertellen dat hij getrouwd is.

Best triest, zoiets, maar niet overal is homofilie zo geaccepteerd als in Nederland. Zo gek vind ik het nog niet eens dat zo'n vent gefrusteerd raakt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_30910010
Ik had ook een homo als leraar, topkerel. Hij overdreef juist met homo zijn, altijd roze/paarse kleren aan, baardje oranje geverfd etc.
pi_30915006
Ik heb ook wel eens een paarse overhemd aangehad, maar ik ben toch echt geen homo. Maar ik heb dan weer geen baard, dat scheelt.
  maandag 26 september 2005 @ 12:32:03 #103
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_30940905
Onze lerares Frans deed het met de lerares Geschiedenis. Hun pot-zijn was geen issue onder de leerlingen (Havo/VWO). Het enige wat we ons afvroegen, was hoe ze het in godsnaam met elkaar konden doen omdat ze allebei oer- en oerlelijk waren.

De leraar Duits die het deed met de 25 jaar jongere lerares Aardrijkskunde was een veel smeuiiger verhaal . Zij liep altijd hulpeloos door school te dwalen als er weer eens een kabeltje in de computer moest, op zoek naar haar grote held
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_30943629
Over mijn lerares Textiele Werkvormen ging altijd het gerucht dat ze pot was......

Maar zij wilde er echt nooit wat over kwijt.....
Ik denk dat als ze er eens wat over gezegd had, bv. dat ze het echt was, het een stuk rustiger eromheen was geweest
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_30944764
scholieren zijn niet dom, waarschijnlijk hebben ze het allang door. Gewoon doorgaan op de ingeslagen weg, en er niet teveel aandacht aanbesteden.
pi_30945201
Als ze vragen of je kinderen en een vrouw hebt, dan zeg je toch gewoon nee?
Daar hoef je verder toch niets bij te zeggen..
als ze nou gaan vragen, ben je homo?
Dan kan je gewoon ja zeggen...
Sowieso schrijf je zo.
pi_30945625
Vandaag vroeg een aantal jongens die ik in de klas heb, en waar ik goed contact mee heb, hoe het nou stond in de liefde en of ik al eens een vriendin had. Toen maar gezegd dat ik niet op vrouwen val. Wel verbazing bij de meesten, maar geen negatieve reacties ofzo. Later op de dag nog gezellig mee staan praten....Ach, het valt allemaal wel mee hoor met dat vmbo
pi_30945670
Mooi zo dat het zo is gelopen! maak je er ook niet druk om!!
nergens voor nodig
Sowieso schrijf je zo.
pi_30946774
waarom denk je dat ze de hele tijd vroegen hoe het met de liefde gaat etc. Ze wisten het allang maar ze wilde het je horen zeggen.
pi_30947187
Okee, even zonder het topic te hebben doorgelezen: hoe de leerlingen er tegenaan kijken hangt in zeer grote mate af van hoe jij er tegenaan kijkt. Als jij er ontspannen en zelfverzekerd mee omgaat, zul je veel minder problemen tegenkomen dan als je er zelf onzeker over bent en bang bent om te worden afgezeken.

Eén ding wil ik je meegeven: wees er alsjeblieft open in. Je kunt héél erg veel betekenen voor leerlingen die zélf met hun homoseksualiteit worstelen.

Good luck.
pi_30947789
quote:
Op maandag 26 september 2005 17:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Okee, even zonder het topic te hebben doorgelezen: hoe de leerlingen er tegenaan kijken hangt in zeer grote mate af van hoe jij er tegenaan kijkt. Als jij er ontspannen en zelfverzekerd mee omgaat, zul je veel minder problemen tegenkomen dan als je er zelf onzeker over bent en bang bent om te worden afgezeken.

Eén ding wil ik je meegeven: wees er alsjeblieft open in. Je kunt héél erg veel betekenen voor leerlingen die zélf met hun homoseksualiteit worstelen.

Good luck.
Toch knap, iemand die zonder het topic te lezen een beknopte samenvatting weet te geven...
pi_30948163
leraar zijn

Ik durf dat niet aan, qua controle houden....

Maar moeilijk moeilijk moeilijk.... Idd een kwestie van aftasten denk ik. Ben d'r zelf ook één , maar geen idee wat ik in dezelfde situatie zou doen. Ik zou denk ik altijd "bang" zijn dat het enorm tegen je wordt gebruikt als je een keer problemen met dees of geen mocht krijgen. Dan zou de angst het van mijn zelfverzekerdheid winnen.
pi_30948218
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:29 schreef Waxxer het volgende:
Maar moeilijk moeilijk moeilijk.... Idd een kwestie van aftasten denk ik. Ben d'r zelf ook één , maar geen idee wat ik in dezelfde situatie zou doen. Ik zou denk ik altijd "bang" zijn dat het enorm tegen je wordt gebruikt als je een keer problemen met dees of geen mocht krijgen. Dan zou de angst het van mijn zelfverzekerdheid winnen.
Geheimzinnig doen kan ook tegen je werken...
pi_30948399
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Geheimzinnig doen kan ook tegen je werken...
Ik ben een kei om e.e.a. te verbloemen met zelfspot....
pi_30948496
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:36 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Ik ben een kei om e.e.a. te verbloemen met zelfspot....
Zelfspot is op zich een erg goede eiegenschap. Zeker als docent. Je moet jezelf af en toe voor lul durven zetten.
pi_30948879
quote:
Op maandag 26 september 2005 17:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Good luck.
Ik ga er tegenover leelringen heel ontspannen mee om. Dat heeft blijkbaar een goede uitwerking.
pi_30949140
quote:
Op maandag 26 september 2005 16:00 schreef -Petor- het volgende:
Vandaag vroeg een aantal jongens die ik in de klas heb, en waar ik goed contact mee heb, hoe het nou stond in de liefde en of ik al eens een vriendin had. Toen maar gezegd dat ik niet op vrouwen val. Wel verbazing bij de meesten, maar geen negatieve reacties ofzo. Later op de dag nog gezellig mee staan praten....Ach, het valt allemaal wel mee hoor met dat vmbo
goh, ik weet eigenlijk wel zeker dat ze 't al lang doorhadden. En dat er niet echte verbazing was, maar dat ze dat erg goed kunnen faken. Mensen hebben anderen namelijk erg snel door
pi_30949557
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:58 schreef erikkll het volgende:

[..]

goh, ik weet eigenlijk wel zeker dat ze 't al lang doorhadden. En dat er niet echte verbazing was, maar dat ze dat erg goed kunnen faken. Mensen hebben anderen namelijk erg snel door
Zou kunnen. Maar sommige leerlingen ken ik zo goed om te weten dat het echte verbazing was. Zeker weten.
  maandag 26 september 2005 @ 19:40:45 #119
65516 gieling
Live from NYC
pi_30950578
Op onze school geeft Siep de Haan les (vast wel eens van gehoord; vaak in de media, o.a. organisator gaypride) Gaat volgensmij prima. Je schijnt alleen geen ruzie met hem te moeten krijgen
  maandag 26 september 2005 @ 19:42:48 #120
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30950650
1. ik zou het niet fijn vinden als mijn leraar een homo is
2. als ze vragen naar je vriendin zeg je gewoon dat je vrijgezel bent.
3. ik zou het verder gewoon voor je houden
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30950853
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:42 schreef McCarthy het volgende:
Want?
quote:
Jij hebt liever een leugenaar dan een homo als docent?
  maandag 26 september 2005 @ 19:57:52 #122
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30951142
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:40 schreef gieling het volgende:
Op onze school geeft Siep de Haan les (vast wel eens van gehoord; vaak in de media, o.a. organisator gaypride) Gaat volgensmij prima. Je schijnt alleen geen ruzie met hem te moeten krijgen
Dan geeft hij je straf?
Hup, aan het werk!
  maandag 26 september 2005 @ 20:02:59 #123
65516 gieling
Live from NYC
pi_30951306
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:57 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Dan geeft hij je straf?
nee dan schijnt hij een valse nicht te worden
pi_30954023
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:42 schreef McCarthy het volgende:
3. ik zou het verder gewoon voor je houden
Jammer dat je geen argumentatie toevoegt....
pi_30954430
Ik vind het wel eng dat je je post eerder afsluit met een lekkerbekkende smilie toen je het over makkelijke jongeren had

(just kidding he!!)
  maandag 26 september 2005 @ 21:39:23 #126
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30954681
VMBO-meisjes doen niet zo moeilijk toch?
Hup, aan het werk!
pi_30956939
Petor, goed bezig! Gewoon zo doorgaan, er voor uit komen als er naar gevraagd wordt. En er zeker niet krampachtig over doen.
Mon 'en!
  maandag 26 september 2005 @ 23:17:37 #128
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_30957942
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 67% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:55:31 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_30958512
Oftewel, gewoon normaal ermee omgaan.
  maandag 26 september 2005 @ 23:36:43 #130
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30958567
Goed zo, niet te moeilijk over doen. Daarnaast is een stok om de hond te slaan zo gevonden.. of het nu je geaardheid is of iets anders, als iemand in een bui is om het op een negatieve manier over je te hebben vindt hij toch wel iets.
Vampire Romance O+
pi_31002311
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:45 schreef bloempjuh het volgende:
Petor, goed bezig! Gewoon zo doorgaan, er voor uit komen als er naar gevraagd wordt. En er zeker niet krampachtig over doen.
Doe ik niet Toch is het eigenlij gek dat ik het zelf prettig vind als leerlingen het wel weten. Gewoon omdat het mezelf een prettig gevoel geeft dat (met name jongens) er helemaal niet zo'n moeite mee hebben als vaak wordt beweerd. En dat ze je blijkbaar waarderen zoals je bent als persoon. Maar ja, negatieve reacties komen ook vast nog wel...
pi_31004372
Negatieve reacties krijg je altijd wel, ook al je geen homo bent.
pi_31004652
Wacht maar totdat je straf geeft.
pi_31007954
Wees lekker jezelf en maak je niet druk, er zullen altijd leerlingen zijn die er irritant over gaan doen, maar als je geen homo was vonden ze wel wat anders om irritant over te doen hoor, dus maak je niet druk..
Inmiddels lang geen 18 meer
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:53:05 #135
128807 Rinze007
Black Cherry's
pi_31074153
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:45 schreef bloempjuh het volgende:

Juist! zo hoort ut!
Great minds think like me...
pi_31075360
VMBO en dan wil je ervoor uitkomen? GEK.... Niet doen. NIET doen. Als je nou aan een hogere opleiding doceerde, aan volwassen (nouja, 18+) mensen, dan is dat iets heel anders, op de universiteit hebben we een aantal docenten die er heel open over zijn, en op een paar schunnige grappen na die niet beledigend bedoeld zijn gaat dat goed, maar hoe jonger hoe erger de reactie. Er hoeft maar 1 aanstekelijke pestkop te zijn die er aan de haal mee gaat... Of je moet inderdaad zo stevig in je schoenen staan en dat ook uitstralen dat er geen dat durft, dat kan ook.
pi_31078435
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 00:41 schreef Sessy het volgende:
VMBO en dan wil je ervoor uitkomen? GEK.... Niet doen. NIET doen. Als je nou aan een hogere opleiding doceerde, aan volwassen (nouja, 18+) mensen, dan is dat iets heel anders, op de universiteit hebben we een aantal docenten die er heel open over zijn, en op een paar schunnige grappen na die niet beledigend bedoeld zijn gaat dat goed, maar hoe jonger hoe erger de reactie. Er hoeft maar 1 aanstekelijke pestkop te zijn die er aan de haal mee gaat... Of je moet inderdaad zo stevig in je schoenen staan en dat ook uitstralen dat er geen dat durft, dat kan ook.
Bullshit. Jij kent het VMBO zeker alleen van de horrorverhalen in de krant?
pi_31078677
gewoon je zelf blijven.
En er niet te koop mee gaan lopen, alleen als ze je het vragen dan open er over zijn..
En dat gelul over vmbo-ers die je heel erg zouden gaan pesten,en de 'mensen' van de hogere opleidingen niet... Dat is bullshit want daar heb je er ook wel 1 tussen zitten die zn bek open kan trekken.. kan hier zo kwaad om werden he.. net of dat zij beter zijn dan vmbo-ers... ze hebben misschien wel een hogere opleiding en kunnen misschien een betere baan krijgen, maar qua gedrag kunnen zij precies het zelfde zijn als een ander...(sorry maar dit moest ik ff kwijt)
pi_31078716
Er is wel degelijk een verschil tussen VMBO-ers en, laten we zeggen, VWO-ers. Dat verschil is, dat VMBO-kinderen je meestal veel opener tegemoet treden. Ze nemen geen blad voor de mond en zijn ontwapenend eerlijk. VWO-leerlingen, áls ze je willen 'pakken', doen dat op een stiekeme manier. Ik generaliseer nu enorm natuurlijk, maar dat is wat ik en veel anderen ervaren.
pi_31084843
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 09:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er is wel degelijk een verschil tussen VMBO-ers en, laten we zeggen, VWO-ers. Dat verschil is, dat VMBO-kinderen je meestal veel opener tegemoet treden. Ze nemen geen blad voor de mond en zijn ontwapenend eerlijk. VWO-leerlingen, áls ze je willen 'pakken', doen dat op een stiekeme manier. Ik generaliseer nu enorm natuurlijk, maar dat is wat ik en veel anderen ervaren.
Het is waar wat je zegt. VWO-ers interesseert het (over het algemeen) ook een stuk minder wat er in de mens (docent/leerling) omgaat. VMBO-ers zijn in je geinteresseerd. Inderdaad ook generaliserend, maar het is wel iets wat ik vaak heb geconstateerd.
pi_31093124
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 08:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Bullshit. Jij kent het VMBO zeker alleen van de horrorverhalen in de krant?
Nee, van de verhalen die m'n vriend vertelt die daar studeert... En hij is niet eens homo, hij doet alleen aan stijldansen en is goth.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:22:50 #142
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31093368
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 19:15 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nee, van de verhalen die m'n vriend vertelt die daar studeert... En hij is niet eens homo, hij doet alleen aan stijldansen en is goth.
Dat zijn daar niet echt pluspunten ben ik bang
Vampire Romance O+
pi_31111363
Ja duh. Maar homo zijn wel dan?
  Moderator zondag 2 oktober 2005 @ 13:29:17 #144
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31112009
Je hebt meerdere VMBO'ers.
Wij hadden op school de slimme kant: Net niet havo.
Je had de mensen die heel school niet interesseert en maar VMBO doen omdat een vriend van ze het ook doet, je hebt de VMBO'er die het gewoon niet beter kan en gewoon het beste er van maakt.

de 1e kant waardeert gewoon iedereen zijn ding. (TL )
de 2e doet wat mee met de groep (overheerst de laatste tijd wat meer)
de 3e doet ook gewoon wat hij wil en reageert hoe hij het hoort te doen. (overgrote deel)

De 2e groep overheerst de laatste tijd nogal vorig jaar was ik VMBO TLer jaar 4
Al met al moet je gewoon voor jezelf uit komen en de eerste tijd lak hebben aan bepaalde mensen, gewoon les geven en hier en daar wat laten praten, op den duur houden ze wel op.
Gelukkig is het bij TS goed
  zondag 2 oktober 2005 @ 13:40:18 #145
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_31112396
Ik denk dat je het op 2 manieren kan doen, verzwijgen of er voor uitkomen en trots zijn dat je homo bent.
Dan krijg je de minste vreemde en vervelende reacties.
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_31118793
quote:
Op maandag 26 september 2005 12:32 schreef MaLo het volgende:
Onze lerares Frans deed het met de lerares Geschiedenis. Hun pot-zijn was geen issue onder de leerlingen (Havo/VWO). Het enige wat we ons afvroegen, was hoe ze het in godsnaam met elkaar konden doen omdat ze allebei oer- en oerlelijk waren.

De leraar Duits die het deed met de 25 jaar jongere lerares Aardrijkskunde was een veel smeuiiger verhaal . Zij liep altijd hulpeloos door school te dwalen als er weer eens een kabeltje in de computer moest, op zoek naar haar grote held
Wat voor oversekste school zat jij op?!
pi_31136763
je wil misschien graag open erover zijn maar ik hoef het niet te weten als leerling, en dat heeft niets met je geaardheid te maken. Als een leraar zegt 'ik ben hetero' is dat ook raar. Het boeit namelijk niet. Tenzij je zo'n verwijfd geval bent, dat is gewoon irritant...
pi_31136781
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 07:50 schreef maertz het volgende:
je wil misschien graag open erover zijn maar ik hoef het niet te weten als leerling, en dat heeft niets met je geaardheid te maken. Als een leraar zegt 'ik ben hetero' is dat ook raar. Het boeit namelijk niet. Tenzij je zo'n verwijfd geval bent, dat is gewoon irritant...
Leerlingen vragen naar dingen. "Bent u getrouwd of heeft u een vriendin?". Dan moet je dus geheimzinnig gaan lopen doen. De meeste leerlingen zijn nieuwsgierig naar dit soort dingen en als je het 'geheim' wilt houden, dan zul je uiteindelijk dus moeten gaan liegen. En als het dan tóch een keer uitkomt (al is de leugen nog zo snel...), wat voor signaal zend je dan naar leerlingen die zélf met hun seksualiteit worstelen? Dan zeg je ze dat het iets is waarvoor je je moet schamen en waarover je moet liegen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 07:59:57 #149
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_31136802
Het maakte mij vroeger iig geen fuck uit of de leraar nou homo was of niet.
Zolang hij me maar niet wil versieren

Nee zonder gein, tegenwoordig is dat toch de normaalste zaak v/d wereld? Waarom verbergen?
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:36:34 #150
128807 Rinze007
Black Cherry's
pi_31146663
Eigenlijk is het al stom dat het een issue is...Lekker belangerijk wat je bent... ho of he, vrouw of man, gabber of goth, duitser of Nederlander...
Jij bent jezelf en jij staat voor de klas als leraar, niet als homo.
Great minds think like me...
pi_31155723
quote:
Jij bent jezelf en jij staat voor de klas als leraar, niet als homo.
Roep dat niet te hard. Een of andere de Haan kwam in de publiciteit omdat hij wiskunde wilde vervangen door homokunde.
pi_31237022
Ik heb geen tijd gehad om het topic door te lezen, excuus als ik dus overbodige dingen meldt.
Ik zit zelf in 6VWO nu, en vanaf 4VWO heb ik les gehad van een informatica leraar die homo was. Hij maakte er totaal geen geheim van en had het erover alsof het de normaalste zaak van de wereld is (is het ook natuurlijk). Voorderest was het gewoon een toffe vent, gaf nog een afscheidsfeest bij hem thuis na het laatste informatica jaar. Er is nooit iemand die hem ermee af liep te zeiken of iets dergelijks, af en toe vloog er een gekscherend "homo" door de klas als iemand het niet met hem eens was.
Het ligt dus vooral aan je eigen instelling, als je je er niet voor schaamt en er open over bent kom je al een heel eind. Alleen is het wel zo dat je op een VMBO school les geeft en daar zijn ze, excuus voor de generalisatie, vaak een stuk kortzichter dan op HAVO/VWO.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_31255789
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik heb geen tijd gehad om het topic door te lezen, excuus als ik dus overbodige dingen meldt.
Ik zit zelf in 6VWO nu, en vanaf 4VWO heb ik les gehad van een informatica leraar die homo was. Hij maakte er totaal geen geheim van en had het erover alsof het de normaalste zaak van de wereld is (is het ook natuurlijk). Voorderest was het gewoon een toffe vent, gaf nog een afscheidsfeest bij hem thuis na het laatste informatica jaar. Er is nooit iemand die hem ermee af liep te zeiken of iets dergelijks, af en toe vloog er een gekscherend "homo" door de klas als iemand het niet met hem eens was.
Het ligt dus vooral aan je eigen instelling, als je je er niet voor schaamt en er open over bent kom je al een heel eind. Alleen is het wel zo dat je op een VMBO school les geeft en daar zijn ze, excuus voor de generalisatie, vaak een stuk kortzichter dan op HAVO/VWO.
Ik zie nu ineens een kortzichtige VWO-er
pi_31256281
Hoe komt 't toch dat iedereen denkt dat vmbo'ers kortzichtig zijn, homofoob en racistisch? Deze leerlingen erkennen je gewoon (niet) als persoon, en het maakt ze echt niet uit met wie je in bed ligt. Zolang je maar open bent en blijft vertellen over jezelf (of over je cavia, je moeder, whatever) en ze laat weten dat ze alles over je mogen weten (tot 'n bepaalde hoogte)..

VMBO'ers willen gewoon het idee hebben dat ze je kennen.

En ze zijn gewoon cool

Ik was gisteren op een MBO en daar zat een jongen in de eerste klas die pas aan zijn klasgenoten had verteld dat hij op jongens valt. En nu gaan alle meisjes in zijn klas elke dag vragen hoe 't met de liefde is, of hij al gezoend heeft enzo
Mon 'en!
pi_31261468
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:53 schreef bloempjuh het volgende:
Hoe komt 't toch dat iedereen denkt dat vmbo'ers kortzichtig zijn, homofoob en racistisch? Deze leerlingen erkennen je gewoon (niet) als persoon, en het maakt ze echt niet uit met wie je in bed ligt. Zolang je maar open bent en blijft vertellen over jezelf (of over je cavia, je moeder, whatever) en ze laat weten dat ze alles over je mogen weten (tot 'n bepaalde hoogte)..

VMBO'ers willen gewoon het idee hebben dat ze je kennen.

En ze zijn gewoon cool

Ik was gisteren op een MBO en daar zat een jongen in de eerste klas die pas aan zijn klasgenoten had verteld dat hij op jongens valt. En nu gaan alle meisjes in zijn klas elke dag vragen hoe 't met de liefde is, of hij al gezoend heeft enzo
Dat is prachtig ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')