Dan heb je denk ik het mee dat ze je een toffe docent vinden. Als ze je een eikel gevonden hadden dan was je misschien al het bokje geweest.quote:Op maandag 19 september 2005 20:00 schreef -Petor- het volgende:
Nee dat is inderdaad zo. Maar zelf vind ik het wel prettig om daar open over te kunnen zijn. Ga ook gerust niet een eerste les meteen me voorstellen en dat erachteraan zeggen. Maar als het gevraagd wordt wil ik daar wel gewoon antwoord op geven. Wat betreft de jeugd van tegenwoordig: zo ervaar ik dat absoluut niet...
Ach ik heb liever herrie dan dat ik niet eerlijk zou kunnen zijn eerlijk gezegd.....quote:Op maandag 19 september 2005 20:02 schreef Nietmachine het volgende:
Ik zou het toch voor me houden. Je staat voor vmbo klassen, met alle respect maar dat zijn wel de grootste herrieschoppers. Er hoeft maar een klojo tussen te zitten en je hebt een probleem.
Als ze vragen of je een vriendin hebt antwoord je gewoon met "nee, die heb ik niet".
Jammer dat het zo moet, maar als je dus geen herrie wilt is het wel het beste. Jongeren zouden hun docenten moeten respecteren ongeacht hun geloof/afkomst/geslacht en dus sexuele geaardheid. Wat maakt dat in hemelsnaam uit.
Helemaal met je eensquote:Op maandag 19 september 2005 19:58 schreef BrauN het volgende:
Voor je houden. Jeugd van tegenwoordig zijn een stel botte kutkinderen, je zou het jezelf alleen maar lastig maken...
Nee, ben absoluut niet vrouwelijk en niemand heeft ooit gezegd aan me te zien dat ik een homo ben. Wat die jeugd van tegenwoordig betreft, zo erg is het niet hoor....quote:Op maandag 19 september 2005 20:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Helemaal met je eensVoor het eerst
Ik geef niet les op een witte school. Maar wel op een school waar inderdaad weinig Marokkanen zitten. Dat lopend vuurtje valt in mijn geval wel mee.....quote:Op maandag 19 september 2005 20:10 schreef Lu_uK het volgende:
Je geeft zeker les op een ''witte'' school?
marokkaanse jongeren hebben het er over het algemeen wat meer moeite mee geloof ik. Dat ligt aan hun geloof.
verder hebben wij op school 2 of 3 leraren die homo zijn. Ik heb dan zoiets van naja boeie. Wel eens grappen over gemaakt als iemand een modeling had gehad maar verder niet.
iedereen weet het snel genoeg maak je daar maar geen zorgen over, dat gaat als een lopend vuurtje door de school. tenmiste dat was is ons zo.
Als je daarmee om kunt gaan.quote:Op maandag 19 september 2005 20:04 schreef -Petor- het volgende:
[..]
Ach ik heb liever herrie dan dat ik niet eerlijk zou kunnen zijn eerlijk gezegd.....
En waarom....?quote:Op maandag 19 september 2005 20:09 schreef nickvnb het volgende:
ik zou je belachelijk maken en het aan de rest van de shcool vertellen. als ik een van die jongens die e het hebt verteld was natuurlijk
hm.. ik denk dan dat meer mensen het weten dan je denkt. bij ons weet iedereen het van min duits leraar, alleen maar weinig weten het van hem zelf.quote:Op maandag 19 september 2005 20:12 schreef -Petor- het volgende:
[..]
Ik geef niet les op een witte school. Maar wel op een school waar inderdaad weinig Marokkanen zitten. Dat lopend vuurtje valt in mijn geval wel mee.....
Ze doen het openlijker, kijk een beetje rond hier op Fok en je ziet dat ook de blanke jeugd er niet goed mee om kan gaan. En geloof? Ach, lees maar eens wat er in de Bijbel over staat.quote:marokkaanse jongeren hebben het er over het algemeen wat meer moeite mee geloof ik. Dat ligt aan hun geloof.
zo zijn die middelbare scholieren nu eenmaal.. de meeste althansquote:
naja ik doel meer op een paar imams, en de meeste marokkanen leren het van huis uit. Ik ken eigenlijk niemand die blank is die thuis leert, dat homo zijn niet kan.quote:Op maandag 19 september 2005 20:16 schreef Tigertje het volgende:
[..]
Ze doen het openlijker, kijk een beetje rond hier op Fok en je ziet dat ook de blanke jeugd er niet goed mee om kan gaan. En geloof? Ach, lees maar eens wat er in de Bijbel over staat.
Ik (helaas) wel.quote:Op maandag 19 september 2005 20:21 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
naja ik doel meer op een paar imams, en de meeste marokkanen leren het van huis uit. Ik ken eigenlijk niemand die blank is die thuis leert, dat homo zijn niet kan.
Ja, ik kan daar wel redelijk rustig en rationeel mee omspringen. Maar toch is het even een stap ofzo denk ik om het zomaar gewoon in iedere situatie te kunnen zeggen als erom wordt gevraagd. Vandaar de vraag om advies...quote:Op maandag 19 september 2005 20:12 schreef Nietmachine het volgende:
[..]
Als je daarmee om kunt gaan.
Schorpioen en de persoon die na hem post hebben ook volkomen gelijk imo.
Eindelijk eens iemand die dit hetzelfde ziet als ik.....komt niet veel voor.quote:Op maandag 19 september 2005 20:32 schreef veer0318 het volgende:
Als ex-VMBO en huidig Havist/VWO'er (beiden dus ja) kan ik je zeggen dat je op Havo veel meer gezeur krijgt dan op VMBO: VMBO'ers accepteren het doodleuk of negeren je totaal. Havo krijg je de eeuwige discussie, VWO is zoiets als interessant doen door te informeren.
quote:Op maandag 19 september 2005 20:21 schreef Lu_uK het volgende:
[..]
naja ik doel meer op een paar imams, en de meeste marokkanen leren het van huis uit. Ik ken eigenlijk niemand die blank is die thuis leert, dat homo zijn niet kan.
Dat komt omdat ik erop gezeten heb, heb 't allemaal meegemaakt, dus tsja. Ongelofelijk interessant, de interactieverschillen VMBO-Havo-VWO. Vreemder dan je aanvankelijk zou verwachten. Overigens mede-homo, dus ach.quote:Op maandag 19 september 2005 20:36 schreef -Petor- het volgende:
[..]
Eindelijk eens iemand die dit hetzelfde ziet als ik.....komt niet veel voor.
Ja,dat denk ik ook. En er zullen altijd wel kinderen zijn die het lollog vinden enzo maar dat maakt me ook niet zoveel uit. Is alleen even die stap ofzo denk ik. En collega's op school...wellicht zullen die het wat vreemd vinden als ze dat via leerlingen horen etcetera. Maar ja, ik hoef natuurlijk geen verantwoording af te leggen.quote:Op maandag 19 september 2005 20:46 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Mn mentor op mn middelbare school was ook homo.. en iedereen vond het 1 van de leukste leraren! Het ligt gewoon aan de manier waarop je je opstelt denk ik.
Er zal even over gepraat worden maar daarna wordt het echt wel geaccepteerd hoor!
Ah, dit is een rechts-liberalist die de school nog wil gaan behandelen als een markteconomie? Een school is meer dan een gebouw met bankjes waar je heen gaat om een preek te krijgen hoor. Daar hebben we kerken al voor.quote:Op maandag 19 september 2005 20:48 schreef BennyNL het volgende:
Als je je werk professioneel doet, hoeft je sexuele geaardheid helemaal geen issue te zijn
waarom ga je aan je leerlingen vertellen dat je niet op vrouwen valt? echt idioot
praat geen poep man..quote:Op maandag 19 september 2005 20:50 schreef veer0318 het volgende:
[..]
Ah, dit is een rechts-liberalist die de school nog wil gaan behandelen als een markteconomie? Een school is meer dan een gebouw met bankjes waar je heen gaat om een preek te krijgen hoor. Daar hebben we kerken al voor.
Ik praat geen poep: een school heeft een voorbeeldfunctie: men (de leerlingen) moeten zien dat homo's ook voorkomen en belangrijker nog: dat het normale mensen zijn. Dus meer dan die Henk Krol-nichten waar elke intellectuele homo zich nooit mee zou willen associeren.quote:Op maandag 19 september 2005 20:53 schreef BennyNL het volgende:
[..]
praat geen poep man..
die leerlingen hebben daar toch niks aan. ok je bent gay..boeien. hij maakt er zelf een issue van.
Precies. En waarom ik het hier met leerlingen over zou moeten hebben? Omdat ik veel met leelringen spreek over wat hen bezighoudt en over wat mij bezighoudt. Dat vinden leerlingen namelijk belangrijk.quote:Op maandag 19 september 2005 20:55 schreef veer0318 het volgende:
[..]
Ik praat geen poep: een school heeft een voorbeeldfunctie: men (de leerlingen) moeten zien dat homo's ook voorkomen en belangrijker nog: dat het normale mensen zijn. Dus meer dan die Henk Krol-nichten waar elke intellectuele homo zich nooit mee zou willen associeren.
Wat voor leraar ben je eigenlijk?quote:Op maandag 19 september 2005 20:58 schreef -Petor- het volgende:
[..]
Precies. En waarom ik het hier met leerlingen over zou moeten hebben? Omdat ik veel met leelringen spreek over wat hen bezighoudt en over wat mij bezighoudt. Dat vinden leerlingen namelijk belangrijk.
Ik geef Nederlands. Daarbij begeleid ik leerlingen bij projecten binnen een variatie op het natuurlijk leren.quote:Op maandag 19 september 2005 21:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wat voor leraar ben je eigenlijk?
Nou, dan heb je in ieder geval leren pijpen, en dat komt vast nog wel 'ns van pas.quote:Op maandag 19 september 2005 21:46 schreef Rolfxx het volgende:
p.s. kleine tip..leren broeken helpen niet
whehe hopelijk een bedoelde woordspelingquote:Op maandag 19 september 2005 22:00 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Nou, dan heb je in ieder geval leren pijpen, en dat komt vast nog wel 'ns van pas.
Nou... Dan lijkt me het zeker een goede zaak als je er openlijk voor uit zou komen op de school waar je les geeft, want zoals je ook in dit topic merkt zijn er nog een hoop vooroordelen over homo's die je kunt wegnemen.quote:Op maandag 19 september 2005 22:06 schreef -Petor- het volgende:
Nee, ik gedraag me niet vrouwelijk, draag geen leren broeken en gedraag me verder ook niet als een nicht....![]()
Ik zit in de vierde klas van het VMBO, en mijn LO leraar is homo, ik heb er nog niemand iets over horen zeggen, terwijl iedereen het weet.quote:Op maandag 19 september 2005 22:53 schreef Varr het volgende:
hoewel VMBO klassen over het algemeen wat brutaler zijn.
De opmerking dat vmbo-ers nergens respect voor hebben en het binnen het havo/vwo veel minder een probleem zou zijn ben ik het ook niet zo mee eens. Ik heb het idee dat juist vmbo-ers vaak interactiever zijn dan havo/vwo-ers.quote:Op maandag 19 september 2005 23:00 schreef capibar het volgende:
[..]
Ik zit in de vierde klas van het VMBO, en mijn LO leraar is homo, ik heb er nog niemand iets over horen zeggen, terwijl iedereen het weet.
Dat jouw klas zo netjes is zegt niks. Iedereen weet dat er op vmbo meer brutaal tuig rondloopt dan hogere opleidingen, dat zegt niks over iemand hier invidueel, laat dat duidelijk zijn.quote:Op maandag 19 september 2005 23:00 schreef capibar het volgende:
[..]
Ik zit in de vierde klas van het VMBO, en mijn LO leraar is homo, ik heb er nog niemand iets over horen zeggen, terwijl iedereen het weet.
Mijn leraar geschiedenis, een van de beste leraren vond ik, was ook een homo en daar schaamde ie zich niet voorquote:Op maandag 19 september 2005 21:16 schreef -Petor- het volgende:
[..]
Ik geef Nederlands. Daarbij begeleid ik leerlingen bij projecten binnen een variatie op het natuurlijk leren.
en dat noemt zich leraar..wat een triestheidquote:Op maandag 19 september 2005 20:58 schreef -Petor- het volgende:
[..]
Precies. En waarom ik het hier met leerlingen over zou moeten hebben? Omdat ik veel met leelringen spreek over wat hen bezighoudt en over wat mij bezighoudt. Dat vinden leerlingen namelijk belangrijk.
ENORM relevant, een incident dat zich 30 jaar geleden heeft afgespeeldquote:Op dinsdag 20 september 2005 09:41 schreef RaisinGirl het volgende:
Toevallig las ik daar gisteren een verhaaltje over in één of ander onderwijsblad. Het ging over een 'incident' van inmiddels al zo'n 30 jaar geleden. De leraar was homo maar had er met de betreffende klas nooit openlijk over gesproken. Op een gegeven moment liep hij een lokaal in waar de klas al op hem zat te wachten. Stil en nieuwsgierig keken ze hem aan. Op het bord stond geschreven: .... is een flikker! De docent reageerde heel rustig en zei: als je iets op het bord schrijft, moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat het correct is. Hij pakte een krijtje, verbeterde een spelfout in zijn naam en begon vervolgens rustig met de les zonder er verder een woord aan vuil te maken.
Wel relevant want het geeft aan hoe je als leraar met eventuele problemen om moet gaan. Ze gaan je sarren, 100% zeker. Maar als je je daar niet door laat raken dan is de lol er snel af. Als je het krampachtig uit de weg gaat, gaan ze erop aansturen, je in de spreekwoordelijke hoek klem zetten.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:56 schreef BennyNL het volgende:
[..]
ENORM relevant, een incident dat zich 30 jaar geleden heeft afgespeeld![]()
Ik denk dat de leerlingen een beetje zelfspot zelfs kunnen waarderenquote:Op dinsdag 20 september 2005 13:04 schreef stigchel het volgende:
[..]
Wel relevant want het geeft aan hoe je als leraar met eventuele problemen om moet gaan. Ze gaan je sarren, 100% zeker. Maar als je je daar niet door laat raken dan is de lol er snel af. Als je het krampachtig uit de weg gaat, gaan ze erop aansturen, je in de spreekwoordelijke hoek klem zetten.
Als iemand erom vraagt zou ik het gewoon zeggen en verder hebben ze er niets mee te maken. Als iemand vraagt of je een vriendin hebt kun je altijd gewoon nee zeggen. Lieg je niets aan. Hoef je niet bij te vertellen wat je wel hebt, dat is de vraag niet.
Same.quote:Op dinsdag 20 september 2005 09:25 schreef Gewoonik het volgende:
Ik heb op school verschillende "homo" leraren gehad.
Deze kwamen er allemaal gewoon voor uit en jah het werd gewoon geacepteerd.
Ik weet niet wat jij voor opleiding doet, maar met alle respect, ik sta middenin "het hele VMBO gebeuren" en ik denk dus dat ik er toch net ietsje meer zicht op heb.quote:Op maandag 19 september 2005 23:24 schreef Varr het volgende:
[..]
Dat jouw klas zo netjes is zegt niks. Iedereen weet dat er op vmbo meer brutaal tuig rondloopt dan hogere opleidingen, dat zegt niks over iemand hier invidueel, laat dat duidelijk zijn.
Dankje. Ja, ik voel me ook goed bij deze manier alleen vind mezelf een beetje laf dat ik niet gewoon direct zeg hoe eht zit als iemand vraagt of ik een vriendin heb enzo. Maar goed, komt vanzelf wel dan... Bovendien hebben de afgelopen weken eigenlijk al bewezen dat ik uitstraal er niet onzeker over te zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:32 schreef wonderer het volgende:
Zo te lezen sta je sterk in je schoenen EN zou je een goed voorbeeld kunnen zijn voor homoseksuele leerlingen. Geheimhouden lijkt me dus niet handig, zowel voor jezelf als voor je leerlingen. Je voorstellen als "ik ben Petor en ik ben homo" is dan weer het andere uiterste. Ik denk dat je (onbewust) de juiste aanpak al hebt gekozen door het te vertellen als het ter sprake komt en verder niet.
Dat heeft niks met lafheid te maken. Als dit beter voelt, moet je dat gewoon vasthouden. Tenslotte ben je niet verplicht te vertellen waarom je dan geen vriendin hebt. Een hetero single hoeft toch ook geen verantwoording af te leggen daarover?quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:01 schreef -Petor- het volgende:
[..]
Dankje. Ja, ik voel me ook goed bij deze manier alleen vind mezelf een beetje laf dat ik niet gewoon direct zeg hoe eht zit als iemand vraagt of ik een vriendin heb enzo. Maar goed, komt vanzelf wel dan... Bovendien hebben de afgelopen weken eigenlijk al bewezen dat ik uitstraal er niet onzeker over te zijn.
mijn frans leraar die 't had over zijn gehandicapte dochter, mijn engels leraar die het over leuke films en wat ie in het weekend had gedaanquote:Op dinsdag 20 september 2005 23:43 schreef Great_Expectations het volgende:
Op mijn middelbare school was het vrij gebruikelijk dat leerlingen en leraren vrolijk ditjes en datjes uitwisselden. De leraar Engels die gruwelend vertelde dat zijn vrouw wilde dat hij meeging met aquajoggen, de lerares Duits die op maandag uitgebreid over haar uitgaansavonturen in het weekend vertelde, et cetera. Maar kennelijk is er een hoop veranderd in de afgelopen tien jaar..
WTFquote:Op woensdag 21 september 2005 00:10 schreef JDude het volgende:
En dankzij mijn Duits-leraar van het VWO ken ik alle ins en outs van "Ven-Zelderheide, hoofdstad van Noord-Limburg".
Docenten die af en toe wat van hun dagelijks leven delen (mits enigszins interessant), niks mis mee.
De beste man woonde (woont?) er... aan de "doorgaande" weg van Ottersum naar Duitsland.quote:Op woensdag 21 september 2005 00:13 schreef ijsmeis het volgende:
Daar valt ook erg veel over te vertellen![]()
* ijsmeis die er 5 minuten vandaan woont.
Ik ben een paar keer op kraamvisite geweest bij (oud)docenten... het is maar net hoe de band is met die betreffende leraar. Van sommige wilde ik niet eens weten dat ze een leven hadden buiten school om, laat staan de intiemere details.quote:Op woensdag 21 september 2005 00:10 schreef JDude het volgende:
En dankzij mijn Duits-leraar van het VWO ken ik alle ins en outs van "Ven-Zelderheide, hoofdstad van Noord-Limburg".
Docenten die af en toe wat van hun dagelijks leven delen (mits enigszins interessant), niks mis mee.
Hoezo gek genoeg? Ik denk niet dat die klas zit te wachten op een leraar die het over z'n geaardheid wil hebben, daar doelbewust subtiele hints over zit te geven. Zelf zou ik dat ook niet op prijs stellen. Toen ik op het VWO zat heb ik ook les van leraren gehad waarvan ik wist dat ze homo waren, maar daar hebben ze het nooit specifiek over gehad in de klas, en ik heb ook nooit de behoefte gehad om het er met ze over te hebben. Wat boeit je geaardheid nou? Waarom wil jij dat ze het weten?quote:Op maandag 19 september 2005 19:52 schreef -Petor- het volgende:
Ik heb wel degelijk al een aantal maal door laten schemeren dat ik niet op vrouwen val en dit zelfs rechtstreeks gezegd tegen een aantal jongens die ik in de klas heb. Gek genoeg kwam daar weinig respons op.
Inkoppertje: hij ontvangt graag briefjes met roze hartjes van zijn leerlingen.quote:Waarom wil jij dat ze het weten?
Ik denk niet dat mijn ouders ook maar een van m'n leraren kenden.quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:29 schreef Ciurlizza het volgende:
Ik denk dat ouders liever een hetero leraar hebben hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |