abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 september 2005 @ 20:34:47 #201
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30769164
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je zegt dat protestantse landen toleranter zijn. Tenzij, zei ik... Laten we dat toch niet vergeten, hoor.
Nee laten wij dat nu vooral niet doen! (in katholieke landen waren ze toleranter wat dat betreft?) Erg relevant in deze discussie!
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30769254
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:34 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Nee laten wij dat nu vooral niet doen! Erg relevant in deze discussie!
Kennelijk wel, althans, wel wanneer protestantse landen toleranter worden genoemd.
pi_30769293
quote:
(in katholieke landen waren ze toleranter wat dat betreft?)
Daar werden er wat minder op de brandstapel gegooid na beschuldigd te zijn van hekserij, ja.
pi_30769334
Niet zo belangrijk, natuurlijk, wel cruciaal als men opeens zou denken dat overwegend protestantse landen o zo tolerant zijn of waren, wat jij overigens natuurlijk niet beweerd hebt.
  dinsdag 20 september 2005 @ 20:42:27 #205
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30769474
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kennelijk wel, althans, wel wanneer protestantse landen toleranter worden genoemd.
Misschien is het eens verstandig om je selectieve perceptie bril af te zetten, het is niet voor niets dat allerlei religieuze minderheden uit andere landen naar Nederland vluchten om vervolging in eigen land te voorkomen, dat jij dit bagataliseerd is ronduit zielig.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  dinsdag 20 september 2005 @ 20:42:45 #206
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30769485
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daar werden er wat minder op de brandstapel gegooid na beschuldigd te zijn van hekserij, ja.
Bron?
pi_30769559
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:42 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Misschien is het eens verstandig om je selectieve perceptie bril af te zetten, het is niet voor niets dat allerlei religieuze minderheden uit andere landen naar Nederland vluchten om vervolging in eigen land te voorkomen, dat jij dit bagataliseerd is ronduit zielig.
Ik bagatelliseer niets, ik ben niet selectief en het is niet zielig. Mocht je vinden van wel, dan zou ik graag wensen dat je duidelijk maakt weer ik dit of dat doe en waarom iets zo is.
  dinsdag 20 september 2005 @ 20:44:50 #208
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30769574
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:38 schreef Monidique het volgende:
Niet zo belangrijk, natuurlijk, wel cruciaal als men opeens zou denken dat overwegend protestantse landen o zo tolerant zijn of waren, wat jij overigens natuurlijk niet beweerd hebt.
'o zo tolerant'? Mislukte poging tot sarcasme?

Of probeer je mijn woorden te verdraaien en mij daarop daarna aan te vallen, een Marcel van Dammetje? 'Dus jij zegt dat...'
  dinsdag 20 september 2005 @ 20:46:44 #209
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30769643
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik bagatelliseer niets, ik ben niet selectief en het is niet zielig. Mocht je vinden van wel, dan zou ik graag wensen dat je duidelijk maakt weer ik dit of dat doe en waarom iets zo is.
Het is zielig dat je niet met argumenten weerlegd dat Nederland niet toleranter was dan overige landen in Europa. Het is zielig dat je woorden verdraaid, het is zielig dat je met onrelevante opmerkingen komt.
pi_30772637
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:46 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Het is zielig dat je niet met argumenten weerlegd dat Nederland niet toleranter was dan overige landen in Europa.
Dit is een rare, onduidelijke zin. Nu moet ik weerleggen dat Nederland niet toleranter was dan overige landen? Wel, dat zou ik kunnen doen door allerlei groepen die hier naartoe kwamen, op te noemen. Misschien bedoel je dat ik niet met argumenten weerlegd heb dat Nederland toleranter was? In dat geval snap ik het niet helemaal, want ik zou niet weten waarom ik dat wil weerleggen...
quote:
Het is zielig dat je woorden verdraaid,
Toon mij eens waar ik woorden verdraai.
quote:

het is zielig dat je met onrelevante opmerkingen komt.
Ik heb al uitgelegd waarom het niet irrelevant is.

Overigens wil ik de opmerking dat er tijdens de periode van heksenvervolging meer heksen verbrand zijn in protestantse landen dan in katholieke intrekken: niet omdat ik van mening ben dat het niet zo is, maar omdat ik er vooralsnog geen betrouwbare bron voor heb kunnen vinden en daarnaast dient uiteraard elke vorm van executie te tellen.

Nog als laatste: jouw post is een beetje vaag. Ik zeg met nadruk dat jij niet beweert dat protestantse landen "o zo tolerant" waren, maar daar lees je kennelijk overheen en dan suggereer je dat ik mogelijk jouw woorden wil verdraaien en vergelijk je mij denigrerend met Marcel van Dam. Of je probeert mij zwart te maken, of je hebt, waarschijnlijk per ongeluk, mijn bericht helemaal verkeerd of onvolledig gelezen.

O, als allerlaatste wil, nee, moet ik opmerken dat door te herhalen dat iets zielig is, het de mening absoluut niet meer waar maakt. Je zegt dat iets zielig is, maar je verklaart niet waarom het zielig is. Dat is dus een vrij onduidelijke mening.
pi_30773045
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan moet het niet zo moeilijk zijn om wat cijfers te posten waaruit het verband tussen religie en criminaliteit blijkt.
Jonge, doe is niet zo onwetend. Het is nl verboden om deze lijstjes te maken, dat zou discriminerend overkomen, dus deze lijsjes zullen nooit officieel in NL gemaakt worden.
  dinsdag 20 september 2005 @ 23:10:50 #212
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30775411
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

blabla...
Okay nevermind, laten we het er maar ophouden dat we elkaar niet begrepen, heb geen zin om nog meer af te dwalen.
pi_30778101
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:16 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Jonge, doe is niet zo onwetend. Het is nl verboden om deze lijstjes te maken, dat zou discriminerend overkomen, dus deze lijsjes zullen nooit officieel in NL gemaakt worden.
Verboden? Bron?
pi_30778801
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Met het binnenhalen van een andere cultuur binnen de bestaande cultuur bederf je in feite de pure cultuur welke een land eigen is.
Als er op de wereldbol nog mensen zijn met een "pure" cultuur zijn het dit soort mensen:

En die zijn hier in Europa zeker niet te vinden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_30781444
Jullie zijn bezig het topic uit te hollen. De discussie wordt zo zinloos.

Laat ons bij het heuglijke feit blijven dat wij het meest anti-moslim zijn in Nederland. (Naast Duitsland, maar daar wordt sinds WO II het hardst over buitenlanderproblematieken gelogen van heel Europa)
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_30785493
quote:
Jordan leads the Islamic world in its antipathy for Jews according to a new poll by the Pew Research Center.
En ik denken dat we het over die FF cup hadden.
Ik bedoel er zit weliswaar een frontje op Jordan...maar om het nou een stormfrontje te noemen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_30785596
quote:
Op woensdag 21 september 2005 08:12 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Jullie zijn bezig het topic uit te hollen. De discussie wordt zo zinloos.

Laat ons bij het heuglijke feit blijven dat wij het meest anti-moslim zijn in Nederland. (Naast Duitsland, maar daar wordt sinds WO II het hardst over buitenlanderproblematieken gelogen van heel Europa)
echte nederlanders (natives, duitse, franse, poolse, aziatische, etc) zijn er trots op om anti-moslim te zijn!
pi_30790374
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:30 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Je haalt één voorbeeld nu steevast eruit om als bewijs te dienen dat landen met een Christelijke bevolking ook weinig voor hebben met joden, terwijl de Christelijke landen veel positiever zijn over Joden dan moslimlanden, in Nederland zelfs 85% positief.
Daarnaast zou ik wel graag een verklaring willen hebben waarom moslim landen het niet zo met christenen hebben terwijl andersom christelijke landen positiever over moslim oordelen.
Ik haal dat voorbeeld eruit omdat het iets zegt over ARABISCHE landen en niet zozeer over ISLAMITISCHE landen. Nederland is fors aan het ontkerkelijken, als je deze cijfers beschouwt als cijfers van "Crhistelijke landen" is het een zwaar vertekend beeld. Laten we eens naar Oost-Europa gaan, om te kijken wat ze daar denken over Joden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_30791902
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik haal dat voorbeeld eruit omdat het iets zegt over ARABISCHE landen en niet zozeer over ISLAMITISCHE landen. Nederland is fors aan het ontkerkelijken, als je deze cijfers beschouwt als cijfers van "Crhistelijke landen" is het een zwaar vertekend beeld. Laten we eens naar Oost-Europa gaan, om te kijken wat ze daar denken over Joden.
of naar arabische landen waar mein kampf een bestseller is
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  woensdag 21 september 2005 @ 15:13:27 #221
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_30792424
quote:
Op maandag 19 september 2005 23:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat is geen onzin. Wat weten we nou over het geloof van die jongens? Waarom zou je daar een verband mee leggen als je er niks over weet? Je moet de gegevens gebruiken die relevant zijn e niet die veel mensen blijkbaar wenselijk vinden om te gebruiken.

Zodra je mij duidelijk maakt dat de criminaliteit rechtstreeks voortvloeit uit het geloof, vind ik het relevant om dat te vermelden.
laten wij het dan maar bij afkomst houden: uit het CPB rapport van vandaag:
Marokkaanse en Antilliaanse jongens komen niet alleen het meest voor in de registraties van verdachten en veroordeelden, ze vallen ook het vaakst terug in crimineel gedrag."

Bijna een op de vijf Marokkanen tussen 18 en 24 jaar wordt verdacht van criminaliteit. Van de Antillianen is dat bijna een op de zes. Onder autochtonen staat slechts een op 25 jongeren bij politie en justitie geregistreerd als verdachte.

Uit SCP rapportage Moslim in Nederland blijkt dat 3% van de Marokkanen zich als niet religieus beschouwt. Het aantal christenen is ook te verwaarlozen. Dus om te zeggen dat meer dan 90-% van de marokkanen moslim is, is gewoon een feit.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_30792730
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:13 schreef evert het volgende:

[..]

Marokkaanse en Antilliaanse jongens komen niet alleen het meest voor in de registraties van verdachten en veroordeelden, ze vallen ook het vaakst terug in crimineel gedrag."

Bijna een op de vijf Marokkanen tussen 18 en 24 jaar wordt verdacht van criminaliteit. Van de Antillianen is dat bijna een op de zes. Onder autochtonen staat slechts een op 25 jongeren bij politie en justitie geregistreerd als verdachte.

Uit SCP rapportage Moslim in Nederland blijkt dat 3% van de Marokkanen zich als niet religieus beschouwt. Het aantal christenen is ook te verwaarlozen. Dus om te zeggen dat meer dan 90-% van de marokkanen moslim is, is gewoon een feit.
eerder 95% of meer

verder 100% eens
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_30793427
quote:

[..]

Ja, en wat dan nog. In hoeverre ZIJN zij uberhaupt wel moslim en leven zij volgens de Koran. Ik ben rooms-katholiek opgevoed, ben gedoopt en heb communie + vormsel gedaan, maar dat ik nu echt rooms-katholiek ben.... Nee, ik heb de opvoeding wel gehad maar heb het voor een gedeelte naast me neer gelegd.

Oftewel, ze kunnen zich wel moslim noemen, maar in hoeverre is die naam terecht ?

En dan lees ik op de pagina van de Telegraaf het volgende.

Schreeuwerige, dikgedrukte kop: Nederland telt teveel allochtonen (zie www.telegraaf.nl). Dan lees je in de eerste zin dat wel 50% dat vindt, daarna word je afgescheept met een standaard verhaaltje hoe mislukt de integratie wel niet is.... Het enige dat mislukt is is dit stukje stemmingmakerij, je mag toch wat fatsoenlijkers verwachten van iemand die zich journalist poogt te noemen. Maar het lijkt er steeds meer op dat de krant schrijft wat wij willen lezen ipv wat we moeten lezen om maar een afzet te halen.

Nu kan je de Telegraaf sowieso niet echt serieus nemen, het is in veel gevallen niet meer dan een tot papier verworden versie van Prive en Hart van Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toewan op 21-09-2005 16:22:53 ]
pi_30793848
quote:

[..]

Wat een verkrachting van het rapport zeg. Het gaat over hunzelf dus natuurlijk zeggen ze van zichzelf dat ze zich "religieus" beschouwen. Als je echter kijkt naar het percentage dat praktiserend moslim is, valt dat al gauw op 50%. Volgens mij is daar ook een onderzoek naar gedaan.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 september 2005 @ 16:03:16 #225
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_30793868
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:55 schreef GewoneMan het volgende:

of naar arabische landen waar mein kampf een bestseller is
Als je het punt dat gemaakt wordt niet snapt kan je beter niet reageren:
quote:
- Lebanon (40 percent) blamed U.S. policies for Islamic extremism.
- Lebanon, which has a large Christian population, were nearly unanimous (99 percent) in their unfavorable views of Jews. 91 percent were favorable to Christians.
- In Lebanon, only two percent of respondents expressed support for Al Qaida.
quote:
Libanon

ethnic groups
Arab 95%, Armenian 4%, other 1%

Religion:
Muslim 59.7% (Shi'a, Sunni, Druze, Isma'ilite, Alawite or Nusayri), Christian 39% (Maronite Catholic, Melkite Catholic, Armenian Orthodox, Syrian Catholic, Armenian Catholic, Roman Catholic, Protestant), other 1.3%
note: seventeen religious sects recognized

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/le.html
En dit topic gaat nou juist over geloof…
pi_30793920
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:03 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Als je het punt dat gemaakt wordt niet snapt kan je beter niet reageren:
[..]

[..]

En dit topic gaat nou juist over geloof…
Misschien moet je dat percentage dikdrukken, want er zijn mensen die wel eens te snel willen lezen
Allah Al Watan Al Malik
pi_30794154
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat een verkrachting van het rapport zeg. Het gaat over hunzelf dus natuurlijk zeggen ze van zichzelf dat ze zich "religieus" beschouwen. Als je echter kijkt naar het percentage dat praktiserend moslim is, valt dat al gauw op 50%. Volgens mij is daar ook een onderzoek naar gedaan.
En zijn er van die 50% praktiserende moslims ook niet verplicht praktiserend ? Die het alleen maar doen omdat het moet van ouders / familie, maar zich er buitenshuis helemaal niet aan houden ?
  woensdag 21 september 2005 @ 16:18:32 #228
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_30794250
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:05 schreef Mutant01 het volgende:

Misschien moet je dat percentage dikdrukken, want er zijn mensen die wel eens te snel willen lezen
Waarschijnlijk zijn de Christenen boos op de "joden" omdat ze zoveel Palestijnen hebben verdreven uit hun dorpen en steden in het protectoraat Palestina. De demografie in Libanon is daardoor verschoven van 50-50 (islam-christendom), eind jaren 40, naar 60-40 ten nadele dus van de christelijk invloed in het land...
pi_30794308
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:14 schreef Toewan het volgende:

[..]

En zijn er van die 50% praktiserende moslims ook niet verplicht praktiserend ? Die het alleen maar doen omdat het moet van ouders / familie, maar zich er buitenshuis helemaal niet aan houden ?
Nee daar valt reeds dat andere percentage onder, even ruim genomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_30794489
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee daar valt reeds dat andere percentage onder, even ruim genomen.
Nu dan maar wachten op de eerste reactie dat dan toch wel de helft van de Marokkaanse criminelen praktiserend moslim is.
pi_30794545
praktiseren of niet de meeste marocjes en turkjes zijn wel opgevoed in een islamitische cultuur.

ik snap ook niet dat mensen niet begrijpen waarom nederlanders zo'n hekel aan moslims hebben.
volgens mij is (was) nederland het land met de beste kansen om een goed bestaan op te bouwen. de turken en marokkanen hebben daar 40 jaar de tijd en heel veel hulp voor gehad.
toch blijkt keer op keer dat deze groep het minst geintegreerd is van alle volken/culturen die in nederland zijn terwijl ze hier relatief het langste zijn!

alle marokkanen en turken vallen zo'n beetje onder het islam cultuur en/of het geloof.
regelmatig komen er berichten voorbij (zie FP ---> Justitie-onderzoek naar anti-Joodse film en bijv. imams die oproepen tot homohaat) waarin moslims maar weer eens duidelijk laten merken dat ze intolernt, respectloos en geweldadig zijn. het ergste is dan nog dat hier moslims zijn die beweren dat het juist een kleine groep is die het verpest. ik denk juist dat juist een grote groep het voor een zeer klein deel verpest.

criminaliteit, respectloosheid tegen dissidenten (vrouwen, homo's, joden, atheisten), straatgeweld, onbeschoftheid, etc allemaal dingen waar moslims om bekend staan.

is het de schuld van de nederlanders? Gunnen wij ze geen kans om te integreren?
nou ik ken veel soorten mensen, homo's (vrouwelijk en mannelijk), indo's, halfbloedjes, duitsers, engels, polen, tsjechen, armenen, syrisch orthodoxe turken, etc. met geen van die mensen problemen en met al dat soort mensen kan ik er in de discotheek gerust naar toe lopen om een praatje te maken en een biertje weg te tikken.

contact zoeken met moslims..... tja gaat moeilijk aangezien ze in het openbaar in groepen lopen en vaak ook eigen taal spreken. daarnaast hebben ze een intimiderende houding en zijn ze niet vreemd van groepsgeweld tegen mensen die ze niet "aanstaan".

en als ik het fout heb.....waarom liggen ze dan overal overhoop met volken/culturen/regeringen. er is geen land in europa waar ze geen flinke trammelant hebben!

ligt godverdomme nog steeds aan ons!

bah, moslims ik word nu al weer pissig
  woensdag 21 september 2005 @ 16:47:53 #232
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_30795112
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:28 schreef VlaBuks het volgende:
praktiseren of niet de meeste marocjes en turkjes zijn wel opgevoed in een islamitische cultuur.
Een arabische cultuur met een islamistisch geloof?
quote:
criminaliteit, respectloosheid tegen dissidenten (vrouwen, homo's, joden, atheisten), straatgeweld, onbeschoftheid, etc allemaal dingen waar moslims om bekend staan.
"criminaliteit, straatgeweld, onbeschoftheid": Ik blijf het ongelovelijk belachelijk vinden dat mensen daarvoor de schuld bij een geloof kunnen leggen. Het is leuk dat je er wat gefrustreerde tekst omheen zet, het heeft alleen niets met GELOOF te maken!! Gelovigen zijn imho irritanten lui, maar zelden crimineel, geweldadig, onbeschoft etc...

Dit "respectloosheid tegen dissidenten (vrouwen, homo's, joden, atheisten)" is een apart punt. Daar valt imho wel wat voor te zeggen. Maar dat zijn imho de "echte" gelovigen en die kunnen bij mij sowieso veel irritatie opwekken, alleen dat bij mij voor ALLE "echte" gelovigen. Ik heb de indruk dat JIJ ietwat selectiever bent in je verontwaardiging
  woensdag 21 september 2005 @ 16:49:43 #233
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_30795192
Grappig is wel dat dit hele probleem binnen zeven minuten is op te lossen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_30795328
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:49 schreef Megumi het volgende:
Grappig is wel dat dit hele probleem binnen zeven minuten is op te lossen.
[sarcasme]
is dat de inwerkingstijd van zyklon b of zo
[sarcasme]
pi_30795556
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
Pim is juist 1 van de oorzaken van die grote anti-moslim stemming.

Heb jij cijfers waaruit blijkt dat moslims voor criminaliteit en andere ellende zorgen? Voor zover ik weet houdt de politie geen religie bij maar ik kan het mis hebben hoor.
.
pi_30796030
Blijkbaar hebben alle "Dora's" uit Nederland gestemd voor deze poll.
  woensdag 21 september 2005 @ 17:36:56 #237
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_30796620
quote:
Op maandag 19 september 2005 23:22 schreef KontKorstje het volgende:

trouwens mensen als jou, BSB, meh7 en mutant01 maken het er nou niet bepaald beter op voor de moslims. denk dat jullie juist haat zaaien met je achterlijke gedoe hier!
Ik kan enkel voor mijzelf spreken, en met veel plezier kan ik bevestigen dat er veel bekeerlingen in mijn vriendenkring zitten, zouden ze Moslim worden/blijven als ik het beeld zou verslechteren of zou bijdragen tot een slechter beeld? Ik denk het niet. Al 4 jaar post ik op Fok! enkel kwaliteit zonder 1 persoon te beledigen, dat doen weinigen mij na....

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_30797130
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik kan enkel voor mijzelf spreken, en met veel plezier kan ik bevestigen dat er veel bekeerlingen in mijn vriendenkring zitten, zouden ze Moslim worden/blijven als ik het beeld zou verslechteren of zou bijdragen tot een slechter beeld? Ik denk het niet. Al 4 jaar post ik op Fok! enkel kwaliteit zonder 1 persoon te beledigen, dat doen weinigen mij na....

²
Bekeerlingen zijn vaak gewoon dikke angsthazen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_30797150
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:55 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Of domme snollen...
pi_30797280
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:28 schreef VlaBuks het volgende:

ik snap ook niet dat mensen niet begrijpen waarom nederlanders zo'n hekel aan moslims hebben.
volgens mij is (was) nederland het land met de beste kansen om een goed bestaan op te bouwen. de turken en marokkanen hebben daar 40 jaar de tijd en heel veel hulp voor gehad.
toch blijkt keer op keer dat deze groep het minst geintegreerd is van alle volken/culturen die in nederland zijn terwijl ze hier relatief het langste zijn!

alle marokkanen en turken vallen zo'n beetje onder het islam cultuur en/of het geloof.
regelmatig komen er berichten voorbij (zie FP ---> Justitie-onderzoek naar 'anti-Joodse film' en bijv. imams die oproepen tot homohaat) waarin moslims maar weer eens duidelijk laten merken dat ze intolernt, respectloos en geweldadig zijn. het ergste is dan nog dat hier moslims zijn die beweren dat het juist een kleine groep is die het verpest. ik denk juist dat juist een grote groep het voor een zeer klein deel verpest.

is het de schuld van de nederlanders? Gunnen wij ze geen kans om te integreren?
nou ik ken veel soorten mensen, homo's (vrouwelijk en mannelijk), indo's, halfbloedjes, duitsers, engels, polen, tsjechen, armenen, syrisch orthodoxe turken, etc. met geen van die mensen problemen en met al dat soort mensen kan ik er in de discotheek gerust naar toe lopen om een praatje te maken en een biertje weg te tikken.

contact zoeken met moslims..... tja gaat moeilijk aangezien ze in het openbaar in groepen lopen en vaak ook eigen taal spreken. daarnaast hebben ze een intimiderende houding en zijn ze niet vreemd van groepsgeweld tegen mensen die ze niet "aanstaan".

en als ik het fout heb.....waarom liggen ze dan overal overhoop met volken/culturen/regeringen. er is geen land in europa waar ze geen flinke trammelant hebben!

ligt godverdomme nog steeds aan ons!

bah, moslims ik word nu al weer pissig
hou toch op man
en rot op met je vooroordeel
van wie heb je dit geleerd ?? van je radicale priester ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 21 september 2005 @ 18:08:28 #241
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_30797489
Meki, jij bent zeer bevooroordeeld!!!
lekker slachtoffertje spelen.

men leeft in Nederland, pas je dan gvd aan aan dat land. Dat moeten wij ook doen als we naar een Islamitisch land gaan voor weet ik veel wat welke reden.
Zo moeilijk is dat toch niet, en zoveel is dat toch niet gevraagd??
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_30797546
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:55 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Het kan toch ook oprecht zijn?
pi_30797606
quote:
Op woensdag 21 september 2005 18:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Het kan toch ook oprecht zijn?
Niets is onmogelijk...
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_30797772
quote:
Op woensdag 21 september 2005 18:12 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Niets is onmogelijk...
Bij alle religies ken je bekeerlingen. Over het algemeen zijn ze aanvankelijk wat fanatieker en dogmatischer in hun geloof.
pi_30797776
quote:
Op woensdag 21 september 2005 18:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Meki, jij bent zeer bevooroordeeld!!!
lekker slachtoffertje spelen.

men leeft in Nederland, pas je dan gvd aan aan dat land. Dat moeten wij ook doen als we naar een Islamitisch land gaan voor weet ik veel wat welke reden.
Zo moeilijk is dat toch niet, en zoveel is dat toch niet gevraagd??
Elke inwoner die hier woont is NEDERLANDER
en iedereen moet gelijk behandeld worden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_30797888
quote:
Op woensdag 21 september 2005 18:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Bij alle religies ken je bekeerlingen. Over het algemeen zijn ze aanvankelijk wat fanatieker en dogmatischer in hun geloof.
Wel begrijpelijk aangezien ze zich er op volwassen leeftijd in verdiepen.
pi_30797942
quote:
Op woensdag 21 september 2005 18:21 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wel begrijpelijk aangezien ze zich er op volwassen leeftijd in verdiepen.
En het is vaak een houvast, het gaat niet zelden om mensen die vastgelopen waren in het leven.
pi_30798027
quote:
Op woensdag 21 september 2005 18:23 schreef SCH het volgende:

[..]

En het is vaak een houvast, het gaat niet zelden om mensen die vastgelopen waren in het leven.
Daarom ook vaak angsthazen en andere zwakkelingen. Maar ik begrijp dat het hun een nieuwe start kan bieden.
pi_30798276
quote:
Op woensdag 21 september 2005 18:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Elke inwoner die hier woont is NEDERLANDER
en iedereen moet gelijk behandeld worden
Die zich heeft aan te passen naar de Nederlandse cultuur incl de normen en waarden die daar bij horen. En dan moet een meisje dat vlak bij Scheveningen woont gewoon in d'r bikini in de trein kunnen zitten zonder dat een molsim haar verkracht omdat het volgens de Koran mag.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  woensdag 21 september 2005 @ 18:39:41 #250
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_30798439
quote:
Op woensdag 21 september 2005 16:18 schreef IPdaily het volgende:

Waarschijnlijk zijn de Christenen boos op de "joden" omdat ze zoveel Palestijnen hebben verdreven uit hun dorpen en steden in het protectoraat Palestina. De demografie in Libanon is daardoor verschoven van 50-50 (islam-christendom), eind jaren 40, naar 60-40 ten nadele dus van de christelijk invloed in het land...
Dat heeft eigenlijk meer van doen met de geboortecijfers, in Libanon zijn zij die Christenlijk zijn over het algemeen rijker en beter opgeleid en krijgen dus ook minder kinderen dan hun moslim landgenoten.
Dat zie je ook in bv Syrie.
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')