en nu over Moslimsquote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Deadre het volgende:
Ben niet verbaast over de poll. de Hollanders waren immers tijdens de WOII ook heel vijandig tegenover o.a Joden en homo's![]()
Antillianen scoren hoog op de criminaliteitsladders. Suri's vielen dacht ik wel mee. Het SCP stelde onlangs nog voor Suri's niet langer als minderheidsgroepering te beschouwen omdat ze in gedrag te weinig afweken van nederlandse patronen. En Paul Schnabel hecht weinig waarde aan politiek correct zijn.quote:Op maandag 19 september 2005 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er staat A) nergens dat het moslims zijn B) ook al zouden het moslims zijn (even voor het gemak jouw ongefundeerde uitspraak als "waarheid" nemen dus), dan staan Antillianen en Surinamers relatief gezien bovenaan de statistieken, en dat zijn nu geen moslims (om jouw denkwijze eens na te bootsen).
Veelal niet praktiserende marokkanen en turken gaan de criminaliteit in, die bestaat veelal uit de 2e generatie (die een stuk minder praktiserend is). Als je kijkt naar de 1e generatie (criminaliteit dus onder de gastarbeiders van de jaren 60/70) die juist wel praktiserend moslim waren, zal je denk ik een behoorlijk verschil zien.
Nou, kutmarokkaantjes zelf dragen het moslim zijn niet aggressief uit. TENZIJ ze erdoor in de publiciteit zouden kunnen komen (bijv bij demonstraties). kutmarokkaantjes gedragen zich sowiezo agessief, die identificatie met het moslim zijn is voor hun een soort provocatie.quote:Op maandag 19 september 2005 22:18 schreef Pracissor het volgende:
[..]
idd, maar het probleem is dat die 'kutmarokkanen' zichzelf wel als moslim identificeren en dat zelfs vaak aggresief uitdragen.
Mja, evenals hooligans die zich met clubs identificeren of extremisten van welke soort ook een stroming of ideaal misbruiken. Gek genoeg kunnen Nederlanders dan vaak wel onderscheid maken tussen malloten en den braave medemensch.quote:Op maandag 19 september 2005 22:18 schreef Pracissor het volgende:
[..]
idd, maar het probleem is dat die 'kutmarokkanen' zichzelf wel als moslim identificeren en dat zelfs vaak aggresief uitdragen.
Hoe bedoel je lastigvallen?quote:Op maandag 19 september 2005 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat die andere mensen zo denken is mijnsinsziens HUN verantwoordelijkheid. Daar moet je niet andere moslims mee lastig vallen.
Er zijn nog veel meer hufterige/criminele/provocerende mensen die zichzelf níet moslim noemen, maar die komen nooit als wapenfeit aan bod in dit soort discussies.... Of kunnen eigenlijk niet als wapenfeit aan bod komen, omdat ze dan geen handig instrumentarium vormen in een drogredenering.quote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Pracissor het volgende:
Het probleem is dat mensen die hufterig/crimineel/provocerend zijn zichzelf vaak moslim noemen. Daardoor denken andere mensen dus dat het moslim zijn gelijk staat aan 'hufterig/crimineel/provocerend' gedrag.
misschien. maar de cijfers die te zien zijn in het rapport (zie eerder dit topic) zijn vrij duidelijk.quote:Op maandag 19 september 2005 22:07 schreef Meki het volgende:
[..]
en zij zijn zo dom dat ze de media geloven
Nederlanders kunnen geen onderscheid maken tussen criminelen en niet-criminelen
Ik had geen idee dat vrouwelijke allochtonen 2x vaker in de fout gaan, vergeleken met de autochtoonse vrouwen.quote:autochtoon totaal: 0,9% mannen: 1,6% vrouwen: 0,3%
allochtoon totaal: 2,2% mannen: 3,8% vrouwen: 0,7%
Je bent nu zelf enorm racistisch bezig.... Alles moet maar naar jullie wens, alles moet maar gebeuren en in Nederland doen we dat nou eenmaal niet.quote:Op maandag 19 september 2005 22:12 schreef Meki het volgende:
[..]
en Allochtonen willen ook geen last van Londsdalers
ik liep afgelopen zondag in Venlo ik zag alleen kale koppen
criminaliteit zie je overal maar Nederlanders hebben een grote oog bij criminaliteit van Moslims . dat weet jij en ik ook
Hooligans manifesteren zichzelf als 'hooligans'. Daarom is er ook veel aversie tegen 'hooligans' en zelfs 'supporters'. Zij identificeren zich net als criminele marokkaantjes met een bepaalde sub-cultuur, die hufterige nederlanders met de 'hooligans', de marokkaantjes met 'moslims'.quote:Op maandag 19 september 2005 22:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Mja, evenals hooligans die zich met clubs identificeren of extremisten van welke soort ook een stroming of ideaal misbruiken. Gek genoeg kunnen Nederlanders dan vaak wel onderscheid maken tussen malloten en den braave medemensch.
geen wens als iedereen maar gelijk behandelt wordquote:Op maandag 19 september 2005 22:21 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Je bent nu zelf enorm racistisch bezig.... Alles moet maar naar jullie wens, alles moet maar gebeuren en in Nederland doen we dat nou eenmaal niet.
Allemaal leuk en aardig, maar dit weerlegt niet mijn argument natuurlijk. Antillianen en Surinamen nemen relatief gezien plek 1 en 2 in de criminaliteitsladder, je mag aannemen dat het geen moslims zijn, eerder christelijk. En nu?quote:Op maandag 19 september 2005 22:19 schreef Tarak het volgende:
[..]
Antillianen scoren hoog op de criminaliteitsladders. Suri's vielen dacht ik wel mee. Het SCP stelde onlangs nog voor Suri's niet langer als minderheidsgroepering te beschouwen omdat ze in gedrag te weinig afweken van nederlandse patronen. En Paul Schnabel hecht weinig waarde aan politiek correct zijn.
Verschil tussen Antillianen en Surinamers is dat je de vrouwen ook tegenkomt in het uitgaansleven en dat er serieuze relaties ontstaan tussen Antillianen, Suri's en autochtonen. Marokkanen en vooral Turken zonderen zich veel meer af. Door het dragen van een hoofddoek, creeeren die vrouwen ook doelbewust een barriere. Als je niet met elkaar trouwt, wordt het nooit wat met de integratie.
Het onderwerp is dat Nederlanders zo anti-moslim zijn, vriend...quote:Op maandag 19 september 2005 22:20 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Er zijn nog veel meer hufterige/criminele/provocerende mensen die zichzelf níet moslim noemen, maar die komen nooit als wapenfeit aan bod in dit soort discussies.... Of kunnen eigenlijk niet als wapenfeit aan bod komen, omdat ze dan geen handig instrumentarium vormen in een drogredenering.
is dat nog dan terecht om negatief te zijn op ALLE moslimsquote:Op maandag 19 september 2005 22:21 schreef SlimShady het volgende:
[..]
misschien. maar de cijfers die te zien zijn in het rapport (zie eerder dit topic) zijn vrij duidelijk.
[..]
Ik had geen idee dat vrouwelijke allochtonen 2x vaker in de fout gaan, vergeleken met de autochtoonse vrouwen.
Ja, maar dat ze een vertekend beeld hebben is mijnsinsziens ook een eigen verantwoordelijkheid. Je mag van een rationeel mens verwachten dat deze nuances maakt nietwaar? Als je deze nuances niet kan maken ben je mijnsinsziens niet rationeel denkend.quote:Op maandag 19 september 2005 22:20 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hoe bedoel je lastigvallen?![]()
De OP gaat erover dat Nederlanders het meeste anti-moslim zijn, aangezien zij een vertekend beeld hebben van moslims (door zelfbenoemde 'moslims') kan je dat hun ook niet zo erg kwalijk nemen dat ze negatieve gedachtes hebben bij 'moslims'.
En dat gebeurd ook gewoon in Nederland, maar zodra een Marokaan een baan misloopt is het al gelijk dat de baas van de bedrijf wel een racist zou zijn.quote:Op maandag 19 september 2005 22:23 schreef Meki het volgende:
[..]
geen wens als iedereen maar gelijk behandelt word
Jij bent zelf weer generaliserend bezig.quote:Op maandag 19 september 2005 22:21 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Je bent nu zelf enorm racistisch bezig.... Alles moet maar naar jullie wens, alles moet maar gebeuren en in Nederland doen we dat nou eenmaal niet.
Het verschil is dus nogmaals dat zij zichzelf niet naar buiten manifesteren als 'christenen'. Maar eerder als 'gangsters' of wat dan ook, Nederlanders krijgen een vertekend beeld van moslims omdat hufterige marokkanen zichzelf wel als 'moslim' beschouwen en dit ook vaak sterk naar buiten dragen.quote:Op maandag 19 september 2005 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dit weerlegt niet mijn argument natuurlijk. Antillianen en Surinamen nemen relatief gezien plek 1 en 2 in de criminaliteitsladder, je mag aannemen dat het geen moslims zijn, eerder christelijk. En nu?
Uiteraard. Maar dat is de massa nooit, die heeft geen zin om daarover na te denken. En dat geldt dus blijkbaar voor elk volk, zie Turkije waar het hoogste percentage ter wereld negatief over christenen denkt, om maar niet te spreken over de islamitische landen hoe die over joden denken. (en de moslims hier in nederland over joden)quote:Op maandag 19 september 2005 22:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar dat ze een vertekend beeld hebben is mijnsinsziens ook een eigen verantwoordelijkheid. Je mag van een rationeel mens verwachten dat deze nuances maakt nietwaar? Als je deze nuances niet kan maken ben je mijnsinsziens niet rationeel denkend.
Dat mag je aannemen maar je mag ook aannemen dat ze gemiddeld vaker zwart haar hebben. Is er dan een verband met dat zwarte haar? Ik zie dat er een bepaalde groep is oververtegenwoordigd maar ik zie niet in wat het geloof er mee te maken heeft. Het is ook maar de vraag in hoeverre de mensen waar het om gaat gelovig zijn. Ik vind dat we zorgvuldig moeten zijn in het benoemen van zaken en het leggen van verbanden.quote:Op maandag 19 september 2005 22:12 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat de Islam ten onrechte overal bijgetrokken wordt. Toch blijkt uit de statistieken wel dat bepaalde groepen ,waarvan je mag aannemen dat islamitisch zijn, oververtegenwoordigt zijn.[/b]
Je zult dan toch moeten weten wat juist het verband is tussen het geloof en de daden. Daar zie ik tot nu toe weinig informatie over. Volgens mij zijn er hele andere causale verbanden die meer te maken hebben met cultuur, familie, immigratie, sociale omstandigheden, groepsgedrag etc.quote:In mijn ogen zijn de meeste echte moslims (niet de extremisten) normale deelnemers aan onze maatschappij. Maar je hoeft je ogen niet te sluiten voor een groep die uit dezelfde hoek komt en veel problemen veroorzaakt. Juist door een aanpak van deze ontspoorde gasten kun je de moslims een beter imago bezorgen. Zo lang mensen het probleem bagataliseren zullen veel mensen alle moslims op bepaalde zaken aankijken. Dat dit onterecht is doet er niet toe, het is gewoon de realiteit.
Tis gewoon een reden waarom wij Nederlanders jullie zo zouden haten, ik persoonlijk merk trouwens weinig van de haart richten moslims om heen, en heb ook zeker geen hekel aan ze. Vind een kleine groep wel wat moeilijk doen als het gaat om de Westerse maatschapij.quote:Op maandag 19 september 2005 22:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij bent zelf weer generaliserend bezig.
Pot....Ketel.
Die dikke grote zilveren kruizen vallen anders aardig vaak op. De hufterige marokkaantjes heb ik tijdens het beroven van een telefoon of het stelen van een auto of het slaan van een persoon op straat nooit allahu ackbar, of "in naam van mijn geloof" horen roepen.quote:Op maandag 19 september 2005 22:27 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het verschil is dus nogmaals dat zij zichzelf niet naar buiten manifesteren als 'christenen'. Maar eerder als 'gangsters' of wat dan ook, Nederlanders krijgen een vertekend beeld van moslims omdat hufterige marokkanen zichzelf wel als 'moslim' beschouwen en dit ook vaak sterk naar buiten dragen.
En jij roept meteen dat dat absoluut niet zo is. Dat is dus precies hetzelfde.quote:Op maandag 19 september 2005 22:25 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
En dat gebeurd ook gewoon in Nederland, maar zodra een Marokaan een baan misloopt is het al gelijk dat de baas van de bedrijf wel een racist zou zijn.
Opvallend is dat in Libanon (een overwegend Christelijk land) mensen ook erg negatief over joden denken (91%). De link religie valt mijnsinsziens dan alweer weg. Arabisch nationalisme steekt dan wel weer de kop op.quote:Op maandag 19 september 2005 22:29 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat is de massa nooit, die heeft geen zin om daarover na te denken. En dat geldt dus blijkbaar voor elk volk, zie Turkije waar het hoogste percentage ter wereld negatief over christenen denkt, om maar niet te spreken over de islamitische landen hoe die over joden denken. (en de moslims hier in nederland over joden)
Het blijft overeind staan dat Marokkanen zichzelf veel duidelijker naar buiten toe manifesteren als moslims. Gezien Marokkenen oververtegenwoordigd zijn in de kleine criminaliteit is voor de massa die dus niet kan nuanceren, 1 + 1 = 2. Het is geen excuus maar een verklaring, heb jij een excuus voor de anti-joodse gevoelens onder Marokkanen of andere moslims? Ook die mensen kunnen niet nuanceren, jammer maar waar.quote:Op maandag 19 september 2005 22:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die dikke grote zilveren kruizen vallen anders aardig vaak op. De hufterige marokkaantjes heb ik tijdens het beroven van een telefoon of het stelen van een auto of het slaan van een persoon op straat nooit allahu ackbar, of "in naam van mijn geloof" horen roepen.
In de genoemde statistiek valt op dat voor zowel Turken als Marokkanen geldt (en dat geldt alleen voor deze twee groepen) dat de 2e generatie crimineler is dan de 1e generatie.quote:Op maandag 19 september 2005 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dit weerlegt niet mijn argument natuurlijk. Antillianen en Surinamen nemen relatief gezien plek 1 en 2 in de criminaliteitsladder, je mag aannemen dat het geen moslims zijn, eerder christelijk. En nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |