Idd, viel mij ook al op. Maar een land als Indonesie, geen arabisch nationalisme, heeft het ook niet op met joden en het enige verschil met andere landen is dat het wel islamitisch is.quote:Op maandag 19 september 2005 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Opvallend is dat in Libanon (een overwegend Christelijk land) mensen ook erg negatief over joden denken (91%). De link religie valt mijnsinsziens dan alweer weg. Arabisch nationalisme steekt dan wel weer de kop op.
dan ben jij verkeerd bezigquote:Op maandag 19 september 2005 22:30 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Tis gewoon een reden waarom wij Nederlanders jullie zo zouden haten, ik persoonlijk merk trouwens weinig van de haart richten moslims om heen, en heb ook zeker geen hekel aan ze. Vind een kleine groep wel wat moeilijk doen als het gaat om de Westerse maatschapij.
Trouwens jullie laten je helemaal gek maken door de media wbt de Lonsdale jongeren (draag zelf geen Lonsdale, maar luister wel hardcore). Ik heb me 2 weken geleden dan ook echt kwaad gemaakt toen Nova het Thunderdome logo in beeld bracht bij een reportage over racisten (die dat niet eens echt waren). Want heel Lonsdale, Hardcore, Thunderome enzv enzv hebben NIKS met racisme te maken, en waar was Nova toen de hardcore scene een feest tegen racisme hield??
Maar natuurlijk, dat doet echter niets af van de verantwoordelijkheid die ze zelf dragen (zoals ik al eerder zijn). Ik heb net zo'n hekel aan nederlanders die niet kunnen nuanceren als aan marokkanen of joden of turken of wat dan ook die niet kunnen nuanceren.quote:Op maandag 19 september 2005 22:33 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het blijft overeind staan dat Marokkanen zichzelf veel duidelijker naar buiten toe manifesteren als moslims. Gezien Marokkenen oververtegenwoordigd zijn in de kleine criminaliteit is voor de massa die dus niet kan nuanceren, 1 + 1 = 2. Het is geen excuus maar een verklaring, heb jij een excuus voor de anti-joodse gevoelens onder Marokkanen of andere moslims? Ook die mensen kunnen niet nuanceren, jammer maar waar.
Bij indonesie zou je nog het wahabisme aan kunnen voeren, verkrachtte versie van de Islam, opgezet door Saoedie-arabie, verwikkelt met het arabisch nationalisme en ontwikkelt om (toendertijd) de Ottomanen te verslaan.quote:Op maandag 19 september 2005 22:37 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Idd, viel mij ook al op. Maar een land als Indonesie, geen arabisch nationalisme, heeft het ook niet op met joden en het enige verschil met andere landen is dat het wel islamitisch is.
Uitzondering binnen de landen met een christen(meerderheid) bevolking, moslim-landen zijn minder blij met joden en christenen dan christenen met joden en moslims, dat is toch typisch.
Dat bevestigt toch mijn stelling?quote:Op maandag 19 september 2005 22:34 schreef Tarak het volgende:
[..]
In de genoemde statistiek valt op dat voor zowel Turken als Marokkanen geldt (en dat geldt alleen voor deze twee groepen) dat de 2e generatie crimineler is dan de 1e generatie.
Die verantwoordelijkheid ontkende ik ook niet, maar ik ben blij dat je nu nederlanders, marokkanen etc. gelijktrekt en dat er dus niet de suggestie bestaat dat dit gebaseerd zou zijn op racistische sentimenten.quote:Op maandag 19 september 2005 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, dat doet echter niets af van de verantwoordelijkheid die ze zelf dragen (zoals ik al eerder zijn). Ik heb net zo'n hekel aan nederlanders die niet kunnen nuanceren als aan marokkanen of joden of turken of wat dan ook die niet kunnen nuanceren.
Ja, maatje, maar je duidingspoging klopt dus niet....quote:Op maandag 19 september 2005 22:24 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het onderwerp is dat Nederlanders zo anti-moslim zijn, vriend...![]()
Daar probeer ik dus een verklaring op te geven zonder te zeggen dat deze sentimenten juist zijn.
Dat klopt, deze stroming is vooral de laatste tijd sterk in opkomst in dit voorheen meest gematigde moslim-land van de wereld. Trieste ontwikkelingen overigens, dan is een land als Marokko veel hoopgevender.quote:Op maandag 19 september 2005 22:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bij indonesie zou je nog het wahabisme aan kunnen voeren, verkrachtte versie van de Islam, opgezet door Saoedie-arabie, verwikkelt met het arabisch nationalisme en ontwikkelt om (toendertijd) de Ottomanen te verslaan.
Meldingen zonder onderbouwingen zijn net zo waardevol als een reclamefoldertje in me brievenbus.quote:Op maandag 19 september 2005 22:44 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ja, maatje, maar je duidingspoging klopt dus niet....![]()
Daar probeer ik dus even melding van te maken, zonder te zeggen dat deze sentimenten juist zijn...
Het is inderdaad niet gebaseerd op racistische sentimenten, eerder op onwetendheid of het onvermogen om nuance te maken. Echter wat het gevaar hiervan is, is dat kleine radicale racistische groepen op deze onwetendheid kunnen inspelen en zo een bepaalde groei kunnen forceren. In Nederland is het nog lang niet zo ver, echter er zijn veel voorbeelden waar het fout is gegaan. (Hamas, Al-Quada etc zijn voorbeelden van dit soort groeperingen).quote:Op maandag 19 september 2005 22:42 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ontkende ik ook niet, maar ik ben blij dat je nu nederlanders, marokkanen etc. gelijktrekt en dat er dus niet de suggestie bestaat dat dit gebaseerd zou zijn op racistische sentimenten.
Ja, maarrrr, de onderbouwing stond al in de post waar je op reageerde, oh ye of little trust in door-to-door-mailings...quote:Op maandag 19 september 2005 22:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Meldingen zonder onderbouwingen zijn net zo waardevol als een reclamefoldertje in me brievenbus.![]()
Wederom met je eens. Dit gaat overigens ook op voor 'Londsdale-achtigen'.quote:Op maandag 19 september 2005 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet gebaseerd op racistische sentimenten, eerder op onwetendheid of het onvermogen om nuance te maken. Echter wat het gevaar hiervan is, is dat kleine radicale racistische groepen op deze onwetendheid kunnen inspelen en zo een bepaalde groei kunnen forceren. In Nederland is het nog lang niet zo ver, echter er zijn veel voorbeelden waar het fout is gegaan. (Hamas, Al-Quada etc zijn voorbeelden van dit soort groeperingen).
quote:Ja, maarrrr, de onderbouwing stond al in de post waar je op reageerde, oh ye of little trust in door-to-door-mailings...
Of je leest je even in op het topic.quote:Er zijn nog veel meer hufterige/criminele/provocerende mensen die zichzelf níet moslim noemen, maar die komen nooit als wapenfeit aan bod in dit soort discussies.... Of kunnen eigenlijk niet als wapenfeit aan bod komen, omdat ze dan geen handig instrumentarium vormen in een drogredenering.
Daarom zie ik ze elke week op de lijnbaan met een heineken bier of een mixdrankje in hun hand, of een jonko roken in een coffeshop aan de nieuwe binnenweg, en vrouwen 'versieren' voor een sekspartijtje.quote:Op maandag 19 september 2005 22:27 schreef Pracissor het volgende:
[..]
omdat hufterige marokkanen zichzelf wel als 'moslim' beschouwen en dit ook vaak sterk naar buiten dragen.
Precies, op grond van de Koran kan je dit natuurlijk geen moslims noemen. Maar lees daarom de posts van Mutant en mij even door.quote:Op maandag 19 september 2005 23:00 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Daarom zie ik ze elke week op de lijnbaan met een heineken bier of een mixdrankje in hun hand, of een jonko roken in een coffeshop aan de nieuwe binnenweg, en vrouwen 'versieren' voor een sekspartijtje.
Wat een voorbeeldige moslims.![]()
als jij een kutje ziet wil je dan ook eerst de borsten zien om er zeker van te zijn dat het een vrouw is?quote:Op maandag 19 september 2005 21:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Nogmaals: waar zie je dat dan staan? Ik kom het woord moslim niet tegen en moet dus constateren dat je geen bron hebt waarin de link tussen moslims en criminaliteit wordt belicht.
Jammer voor je![]()
Op basis van hun gedrag zouden ze idd geen goede moslims zijn. Ik geloof overigens ook niet dat deze gasten de trouwe bezoekers van de lokale moskee zijn ... Gelegenheidsmoslims zijn het!quote:Op maandag 19 september 2005 23:02 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Precies, op grond van de Koran kan je dit natuurlijk geen moslims noemen. Maar lees daarom de posts van Mutant en mij even door.
quote:Op maandag 19 september 2005 23:05 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
als jij een kutje ziet wil je dan ook eerst de borsten zien om er zeker van te zijn dat het een vrouw is?
sch, deze discussie hebben wij ook al een jaar geleden gevoerd. Er is een rapport van het SCP waarin afkomst vermeld staat bij misdaadcijfers. En ja, afkomst is geen religie maar het is een beetje onzin om aan te nemen dat als het merendeel marokkaans is, daarvan een minderheid moslim is.quote:Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
Pim is juist 1 van de oorzaken van die grote anti-moslim stemming.
Heb jij cijfers waaruit blijkt dat moslims voor criminaliteit en andere ellende zorgen? Voor zover ik weet houdt de politie geen religie bij maar ik kan het mis hebben hoor.
Nee, dat is geen onzin. Wat weten we nou over het geloof van die jongens? Waarom zou je daar een verband mee leggen als je er niks over weet? Je moet de gegevens gebruiken die relevant zijn e niet die veel mensen blijkbaar wenselijk vinden om te gebruiken.quote:Op maandag 19 september 2005 23:09 schreef evert het volgende:
[..]
sch, deze discussie hebben wij ook al een jaar geleden gevoerd. Er is een rapport van het SCP waarin afkomst vermeld staat bij misdaadcijfers. En ja, afkomst is geen religie maar het is een beetje onzin om aan te nemen dat als het merendeel marokkaans is, daarvan een minderheid moslim is.
hoe groot zijn deze groepen en in welk opzicht hebben de gewone mensen er last van?quote:Op maandag 19 september 2005 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dit weerlegt niet mijn argument natuurlijk. Antillianen en Surinamen nemen relatief gezien plek 1 en 2 in de criminaliteitsladder, je mag aannemen dat het geen moslims zijn, eerder christelijk. En nu?
Inderdaad een grote schande. Stelletje kneuzerige boeren hier.quote:Op maandag 19 september 2005 23:14 schreef Meki het volgende:
ik zou me schamen als Nederlander dat 1 op de 2 Nederlanders Moslims haat
waarom eigenlijk zou het niet weten
Er bestaat in de sociologie ook nog zoiets als sociale status en immigrantenschap; dat criminele statistieken uitwijzen dat er momenteel veel Marokkannen (en dus Moslims) gevangen zitten, wil dus niet zeggen dat bepaalde mensen die een bepaald geloof aanhangen crimineler van inborst zijn.quote:Op maandag 19 september 2005 23:09 schreef evert het volgende:
[..]
sch, deze discussie hebben wij ook al een jaar geleden gevoerd. Er is een rapport van het SCP waarin afkomst vermeld staat bij misdaadcijfers. En ja, afkomst is geen religie maar het is een beetje onzin om aan te nemen dat als het merendeel marokkaans is, daarvan een minderheid moslim is.
ik schaam me er absoluut niet voor.quote:Op maandag 19 september 2005 23:14 schreef Meki het volgende:
ik zou me schamen als Nederlander dat 1 op de 2 Nederlanders Moslims haat
waarom eigenlijk zou het niet weten
wat zou jou antwoord zijn als wij alle Moslims / allochtonen allemaal afkeren van Nederlanders en ze gaan haten '????quote:Op maandag 19 september 2005 23:17 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
ik schaam me er absoluut niet voor.
in mijn mileu krijg ik er toch niet veel mee te maken.
verbaast me trouwens wel dat heel veel mensen de laatste tijd een onzettende hekel aan moslims krijgen.
een vriendin die het altijd opnam voor moslims is sinds ze in de stad woont behoorlijk haatdragend tegenover die groep geworden....rara hoe kan dat?
quote:Op maandag 19 september 2005 23:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Inderdaad een grote schande. Stelletje kneuzerige boeren hier.
Dit soort reacties koop je ook niets voor.quote:Op maandag 19 september 2005 23:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Inderdaad een grote schande. Stelletje kneuzerige boeren hier.
ik denk dat je dan binnen afzienbare tijd weer geiten zit te hoeden in een of ander gebergte!quote:Op maandag 19 september 2005 23:20 schreef Meki het volgende:
[..]
wat zou jou antwoord zijn als wij alle Moslims / allochtonen allemaal afkeren van Nederlanders en ze gaan haten '????
Omdat ze nu veel met criminele allochtonen te maken krijgt en niet zo snugger is onderscheid te maken tussen hen en normale moslims vermoed ik.quote:Op maandag 19 september 2005 23:17 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
ik schaam me er absoluut niet voor.
in mijn mileu krijg ik er toch niet veel mee te maken.
verbaast me trouwens wel dat heel veel mensen de laatste tijd een onzettende hekel aan moslims krijgen.
een vriendin die het altijd opnam voor moslims is sinds ze in de stad woont behoorlijk haatdragend tegenover die groep geworden....rara hoe kan dat?
naja, ze studeerd rechten dus ze zal wel meer kennis hebben van wat onze moslim vriendjes uitvreten allemaal door de jurispredentiequote:Op maandag 19 september 2005 23:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Omdat ze nu veel met criminele allochtonen te maken krijgt en niet zo snugger is onderscheid te maken tussen hen en normale moslims vermoed ik.
Als goed opgeleide mensen niet eens onderscheid kunnen maken tussen criminele allochtonen en moslims in het algemeen en dan een hekel aan moslims krijgen, is het allemaal nog heel veel triester dan ik dacht hier.quote:Op maandag 19 september 2005 23:24 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
naja, ze studeerd rechten dus ze zal wel meer kennis hebben van wat onze moslim vriendjes uitvreten allemaal door de jurispredentie
gaan we verder ? niet te persoonlijk ??quote:Op maandag 19 september 2005 23:22 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
ik denk dat je dan binnen afzienbare tijd weer geiten zit te hoeden in een of ander gebergte!
trouwens mensen als jou, BSB, meh7 en mutant01 maken het er nou niet bepaald beter op voor de moslims. denk dat jullie juist haat zaaien met je achterlijke gedoe hier!
en dan die irritante filmpjes van de meki-shop. irritant kutkind was wat het eerste in me te binnen schoot...
Sorry, maar dat iemand rechten studeert zegt mij helemaal niets.quote:Op maandag 19 september 2005 23:24 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
naja, ze studeerd rechten dus ze zal wel meer kennis hebben van wat onze moslim vriendjes uitvreten allemaal door de jurispredentie
Pffff. wat een kinderachtig gefrustreerd gedoe hierquote:Op maandag 19 september 2005 23:22 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
ik denk dat je dan binnen afzienbare tijd weer geiten zit te hoeden in een of ander gebergte!
trouwens mensen als jou, BSB, meh7 en mutant01 maken het er nou niet bepaald beter op voor de moslims. denk dat jullie juist haat zaaien met je achterlijke gedoe hier!
en dan die irritante filmpjes van de meki-shop. "irritant kutkind" was wat het eerste in me te binnen schoot...
Behalve dan dat een echte studie er niet in zat.quote:Op maandag 19 september 2005 23:26 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Sorry, maar dat iemand rechten studeert zegt mij helemaal niets.
Hehe, daar ga ik verder niet over oordelen.quote:Op maandag 19 september 2005 23:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Behalve dan dat een echte studie er niet in zat.
dat mag ik al niet meer zeggen van haarquote:Op maandag 19 september 2005 23:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Behalve dan dat een echte studie er niet in zat.
Sorry, maar ik kan mij niet voorstellen dat jij op een hoger niveau actief bent ...quote:Op maandag 19 september 2005 23:29 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
dat mag ik al niet meer zeggen van haar![]()
ik haat niet alle moslim maar aangezien alevieten maar een klein percentage van de soorten moslims uitmaakt hat ik er wel veel ja. net zo goed dat ik refo's haat maar die zijn over het algemeen niet agressief...quote:Op maandag 19 september 2005 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
gaan we verder ? niet te persoonlijk ??
geef jij nou ons het schuld van haat zaaien
jij gaf het toe jij haat Moslims zonder een goede reden ??
![]()
Wat is hiermee Meki?quote:Op maandag 19 september 2005 23:30 schreef Meki het volgende:
Nederlandse Antillen en Griekenland en Indonesie en Aruba etc.
Zestig jaar geleden nog slavernij?quote:Op maandag 19 september 2005 23:30 schreef Meki het volgende:
weet jij wat Nederlanders 60 jaar geleden hebben uitgeflikt ?
juist ze mishandelen Indonesiers en deden mee aan slaven
Hebben de Nederlanders dan moslims vermoord?quote:wie was er 9 jaar geleden schuldig aan de dood van duizenden moslims??
juist Nederland
of maak dat niet uit , voor dit doe jij je ogen dicht
Kom op zeg. Gaan we zo beginnen ... Zo kunnen we wel even verder gaan. Alhoewel jij mij wel mag uitleggen wat Nederland in Griekenland heeft gedaan. Mijn Russische helft heeft ook geen schuldgevoel n.a.v wandaden uit het verleden.quote:Op maandag 19 september 2005 23:30 schreef Meki het volgende:
wie was er 9 jaar geleden schuldig aan de dood van duizenden moslims??
juist Nederland
Kontkorstje liet een een lijst zien wat Moslims deden en welke landen en liet hem mijn lijst zienquote:Op maandag 19 september 2005 23:33 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Kom op zeg. Gaan we zo beginnen ... Zo kunnen we wel even verder gaan. Alhoewel jij mij wel mag uitleggen wat Nederland in Griekenland heeft gedaan. Mijn Russische helft heeft ook geen schuldgevoel n.a.v wandaden uit het verleden.
ooit iemand gehoord die de politionele acties goedkeurde? ik ken niemand namelijk. volgens mij is er zelfs officieel excuses gemaakt. en dat was 60 jaar geleden. btw armenen...turkije...moslims...genocide...nooit toegegeven!quote:Op maandag 19 september 2005 23:30 schreef Meki het volgende:
wie was er 9 jaar geleden schuldig aan de dood van duizenden moslims??
juist Nederland
voorbeeldquote:Op maandag 19 september 2005 23:33 schreef Tarak het volgende:
[..]
Zestig jaar geleden nog slavernij?
[..]
Hebben de Nederlanders dan moslims vermoord?
in spanje veroorzaken ze ook veel overlast. ze brengen er ook heel veel geld naar toe.quote:Op maandag 19 september 2005 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Kontkorstje liet een een lijst zien wat Moslims deden en welke landen en liet hem mijn lijst zien
en trouwens van griekenland daar veroorzaken ned. toeristen veel overlast
Nederlandse toeristen brengen daar voornamelijk veel geld heen. Er zijn idd een paar incidenten geweest, maar de Grieken verwelkomen Nederlanders nog met open armen hoor.quote:Op maandag 19 september 2005 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
en trouwens van griekenland daar veroorzaken ned. toeristen veel overlast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |