het harde eiwit werkt voor de hete dooier als een ballon bij helium.quote:Op maandag 19 september 2005 17:33 schreef DeRCT14 het volgende:![]()
Vind je het gek?
Er zit vocht en lucht in, en als je dat verwarmt zet het uit. Zo gauw als je er met je vork in prikt, koelt het ineens af, en met vocht (water) zet uit als het afkoelt, en als je erin prikt wordt het ei zwakker (was het al zonder schil) maar ok, en ontploft het...
^^ geen goede conclusie, maar meer een vermoeden. zeg maar ff of het klopt.
Goede info, kerelquote:Op maandag 19 september 2005 17:38 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
het harde eiwit werkt voor de hete dooier als een ballon bij helium.
haal dat omhulsel weg en het binnenste van het ei, wil eruit, omdat het heet is .
au tubgirl mariequote:Op maandag 19 september 2005 17:41 schreef mstx het volgende:
Hoe kan ik ze dan het beste opwarmen? Ik heb er namelijk nog 5 liggen en ik heb geen zin om daarna gelijk weer te moeten douchen.
Je kan er het beste op gaan zittenquote:Op maandag 19 september 2005 17:41 schreef mstx het volgende:
Hoe kan ik ze dan het beste opwarmen? Ik heb er namelijk nog 5 liggen en ik heb geen zin om daarna gelijk weer te moeten douchen.
Ik snap dat kippen dat doen om hun eieren warm te houden maar die eten ze dan toch ook niet op?quote:Op maandag 19 september 2005 17:44 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Je kan er het beste op gaan zitten![]()
Oké, maar dat ga ik dus lekker niet tegen mijn ma vertellen als zij die andere eieren gaat opwarmen want zij stond er daarnet vrolijk bij te lachen.quote:Op maandag 19 september 2005 17:44 schreef deedeetee het volgende:
Als de boel uit elkaar spat in de magnetron kun je misschieen zo'n eitje eerst door het midden snijden ? Of in een schaal doen met folie erover en daarin wel een paar gaatjes prikken.![]()
Ik gebruik de magnetron niet veel dus weet er weinig vanaf.![]()
Misschien stond ze te lachen omdat zij weet hoe het wél moet ?quote:Op maandag 19 september 2005 17:50 schreef mstx het volgende:
Het was trouwens mijn moeder's idee om het in de magnetron te doen.![]()
[..]
Oké, maar dat ga ik dus lekker niet tegen mijn ma vertellen als zij die andere eieren gaat opwarmen want zij stond er daarnet vrolijk bij te lachen.![]()
Aluminiumfolie mag niet in de microgolf (geeft vonken) en plastic folie is ook niet geschikt daar het gemakkelijk smelt bij hogere temperaturen (van de eieren ofzo). Ben niet zeker maar 't lijkt mij in ieder geval niet gezond...quote:Op maandag 19 september 2005 17:50 schreef mstx het volgende:
Het was trouwens mijn moeder's idee om het in de magnetron te doen.![]()
[..]
Oké, maar dat ga ik dus lekker niet tegen mijn ma vertellen als zij die andere eieren gaat opwarmen want zij stond er daarnet vrolijk bij te lachen.![]()
En deed dat pijn ?quote:Op maandag 19 september 2005 18:04 schreef Avenger84 het volgende:
Doet me denken aan mythbusters, daar deden ze een kauwgombal in een magnetron en als je er daarna in beet knalde die ook uitelkaar![]()
1.5 minuut is veels te lang.quote:Op maandag 19 september 2005 17:30 schreef mstx het volgende:
Ik had daarnet het geweldige plan om wat restjes eten van gisteren op te warmen. We hadden nog een paar gekookte (zonder schil dus) eieren in saus, dat leek me dus wel lekker.![]()
Dus ik doe zo'n ei 1,5 minuut in de magnetron en haal hem eruit. Ik prik er met mijn vork in en dat ding ontploft ineens!Ik dacht dat dat alleen bij rauwe eieren kon.
Nu heb ik pijn aan mijn oog.![]()
Ik gebruik gewoon* vershoudfolie * en die is nog nooit gesmolten hoor. Je moet er wel een paar gaatjes in prikken.quote:Op maandag 19 september 2005 18:03 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Aluminiumfolie mag niet in de microgolf (geeft vonken) en plastic folie is ook niet geschikt daar het gemakkelijk smelt bij hogere temperaturen.
Als je een goede magnetron hebt, kun je gewoon alu-folie mee 'verwarmen'.quote:Op maandag 19 september 2005 18:03 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Aluminiumfolie mag niet in de microgolf (geeft vonken) en plastic folie is ook niet geschikt daar het gemakkelijk smelt bij hogere temperaturen (van de eieren ofzo). Ben niet zeker maar 't lijkt mij in ieder geval niet gezond...
Gesmolten plastic is giftig ofzo...
Ik zou gewoon in een kom doen en er een bord omgekeerd over leggen... Houdt spatten tegen en zorgt dat de druk weg kan...
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:50 schreef Hiflyer het volgende:
Nog meer magnetronleed?
Vorig jaar hadden we nog geen eierkoker en dacht ik slim te zijn door een magnetron te gebruiken.
Ik deed water in een glazen mok en daarin het ei.
Lekker de magnetron op vol vermogen en gaaaan maar.
Helaas......
Dat werkt dus niet. Na 25 seconde of zo ontploft dat hele ei!![]()
En ik zat op mn knietjes voor de magnetron (waarom? vraag je je later af) en krijg het deksel op mn hoofdDie was dus opengevlogen door dat ontploffende ei.
Mn zussieen mn ma
![]()
Achteraf wel hard om gelachen hoor. Maar wat een pestluchtverspreidt een ei zeg! Bleef ook een dagje of drie hangen.
quote:Op maandag 19 september 2005 19:06 schreef Hiflyer het volgende:
[En ik zat op mn knietjes voor de magnetron (waarom? vraag je je later af) en krijg het deksel op mn hoofd Die was dus opengevlogen door dat ontploffende ei.]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |