FOK!forum / Politiek / 2e auto van gezin extra zwaar belasten.
Den_Dead_Kennedysmaandag 19 september 2005 @ 15:08
Om het fileprobleem op te lossen kun je in de Randstad het beste de gezinnen die 2 auto's of meer hebben het beste daar ook voor laten betalen door ze dubbel wegenbelasting te laten betalen.
Dus voor de 2e auto gewoon 200 procent van het normale tarief heffen. En voor de 3e auto 300 procent. etc.
Kom je snel genoeg aan extra geld voor het fileprobleem.

Andere optie om de hoeveelheid auto's naar beneden bij te schroeven is om jongeren pas op hun 21 hun rijbewijs te laten behalen. Dat zou echt een grote stap vooruit zijn.

En wat het milieu aangaat moet je volgens mij gewoon alle auto's verplichten op bio-diesel te rijden dat is stukken schoner voor iedereen.


Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 15:10
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:08 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Om het fileprobleem op te lossen kun je in de Randstad het beste de gezinnen die 2 auto's of meer hebben het beste daar ook voor laten betalen door ze dubbel wegenbelasting te laten betalen.
Dus voor de 2e auto gewoon 200 procent van het normale tarief heffen. En voor de 3e auto 300 procent. etc.
Kom je snel genoeg aan extra geld voor het fileprobleem.

Andere optie om de hoeveelheid auto's naar beneden bij te schroeven is om jongeren pas op hun 21 hun rijbewijs te laten behalen. Dat zou echt een grote stap vooruit zijn.

En wat het milieu aangaat moet je volgens mij gewoon alle auto's verplichten op bio-diesel te rijden dat is stukken schoner voor iedereen.


[afbeelding]
Ah!

Dus mijn vrouw, die haar auto maar af en toe gebruikt om naar familie toe te gaan of naar haar werk (in de plaats waar we wonen, eigenlijk alleen wanneer het giet) veroorzaakt mede de files
The_Terminatormaandag 19 september 2005 @ 15:10
Heb je toevallig ook een bron? Geloof er namelijk niet veel van...
kLowJowmaandag 19 september 2005 @ 15:12
Wellicht beter op zijn plaats in POL. .
#ANONIEMmaandag 19 september 2005 @ 15:12
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:10 schreef The_Terminator het volgende:
Heb je toevallig ook een bron? Geloof er namelijk niet veel van...
Bron: *Zijn kromme geest.
hanskepanskemaandag 19 september 2005 @ 15:13
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:08 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Om het fileprobleem op te lossen kun je in de Randstad het beste de gezinnen die 2 auto's of meer hebben het beste daar ook voor laten betalen door ze dubbel wegenbelasting te laten betalen.
Dus voor de 2e auto gewoon 200 procent van het normale tarief heffen. En voor de 3e auto 300 procent. etc.
Kom je snel genoeg aan extra geld voor het fileprobleem.

Andere optie om de hoeveelheid auto's naar beneden bij te schroeven is om jongeren pas op hun 21 hun rijbewijs te laten behalen. Dat zou echt een grote stap vooruit zijn.

En wat het milieu aangaat moet je volgens mij gewoon alle auto's verplichten op bio-diesel te rijden dat is stukken schoner voor iedereen.
Ik vind het best een goed idee
The_Terminatormaandag 19 september 2005 @ 15:15
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:13 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Ik vind het best een goed idee
Dus ik moet meer voor mijn auto gaan betalen omdat ik die nodig heb voor mijn werk en om op school te komen? Nou, lekker is dat. Alsof die auto met al niet genoeg geld kost.
punksquadmaandag 19 september 2005 @ 15:16
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:08 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Om het fileprobleem op te lossen kun je in de Randstad het beste de gezinnen die 2 auto's of meer hebben het beste daar ook voor laten betalen door ze dubbel wegenbelasting te laten betalen.
Dus voor de 2e auto gewoon 200 procent van het normale tarief heffen. En voor de 3e auto 300 procent. etc.
Kom je snel genoeg aan extra geld voor het fileprobleem.

Andere optie om de hoeveelheid auto's naar beneden bij te schroeven is om jongeren pas op hun 21 hun rijbewijs te laten behalen. Dat zou echt een grote stap vooruit zijn.

En wat het milieu aangaat moet je volgens mij gewoon alle auto's verplichten op bio-diesel te rijden dat is stukken schoner voor iedereen.


[afbeelding]
dus een persoon van onder de 21 heeft niet het recht mobiel te zijn. en als de vrouw en de man beide werken meoten ze naast de BELACHELIJKE benzinetarieven ook nog maar eens dubel wegenbelasting betalen. kan ze net zo goed niet werken want het kost alleen maar geld zo om te werken. laat me raden jij woont 5 min fietsen van je werk af.
JohnnyKnoxvillemaandag 19 september 2005 @ 15:17
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:15 schreef The_Terminator het volgende:
Dus ik moet meer voor mijn auto gaan betalen omdat ik die nodig heb voor mijn werk en om op school te komen? Nou, lekker is dat. Alsof die auto met al niet genoeg geld kost.
Waarom heb jij 2 auto's?
Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 15:17
Verder t.a.v. dit "plan" : define "tweede auto"
beelzmaandag 19 september 2005 @ 15:18
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:15 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Dus ik moet meer voor mijn auto gaan betalen omdat ik die nodig heb voor mijn werk en om op school te komen? Nou, lekker is dat. Alsof die auto met al niet genoeg geld kost.
Dat is juist het hele idee... dat meer mensen daarom dus geen auto keaupen.
hanskepanskemaandag 19 september 2005 @ 15:18
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:15 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Dus ik moet meer voor mijn auto gaan betalen omdat ik die nodig heb voor mijn werk en om op school te komen? Nou, lekker is dat. Alsof die auto met al niet genoeg geld kost.
Je kan je blijkbaar ook 2 auto's veroorloven
The_Terminatormaandag 19 september 2005 @ 15:19
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Waarom heb jij 2 auto's?
Mijn moeder heeft ook een auto, er staat 'gezin' in de TT
IntroVmaandag 19 september 2005 @ 15:19
Dan gaat de vrouw toch niet naar haar werk, in de tweede auto.

Ach, dat het relatief weinig zijn heeft om dan nog tweeverdiener te zijn, omdat je zoveel belasting moet betalen, dat laten we dan maar even buiten beschouwing?

Dat er dus per saldo minder belasting binnenkomrt maakt geen reet uit?

Wanneer leren ze 't eens dat meer belasting niet perse beter is.
JohnnyKnoxvillemaandag 19 september 2005 @ 15:20
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:19 schreef The_Terminator het volgende:
Mijn moeder heeft ook een auto, er staat 'gezin' in de TT
Ah, dan woon jij poepgoedkoop dus. Geen enkel probleem dus.
hanskepanskemaandag 19 september 2005 @ 15:22
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:16 schreef punksquad het volgende:

dus een persoon van onder de 21 heeft niet het recht mobiel te zijn.
Het RECHT om mobiel te zijn
Ik vind het niet meer dan normaal dat de vervuiler betaalt
Er is in Nederland een behoorlijk goed werkend OV, zelfs in de provincie. En mensen die per sé een auto nodig hebben voor hun werk, hebben m toch wel van de zaak. Een tweede auto is naar mijn idee vooral te wijten aan het feit dat mensen behept zijn met het idee dat je altijd mobiel moet zijn.. bovengenoemd "recht" dus
Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 15:24
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:22 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Het RECHT om mobiel te zijn
Ik vind het niet meer dan normaal dat de vervuiler betaalt


En dat doen we nu dan ook.
quote:
Er is in Nederland een behoorlijk goed werkend OV, zelfs in de provincie. En mensen die per sé een auto nodig hebben voor hun werk, hebben m toch wel van de zaak. Een tweede auto is naar mijn idee vooral te wijten aan het feit dat mensen behept zijn met het idee dat je altijd mobiel moet zijn.. bovengenoemd "recht" dus
Maar mijn vrouw (om maar gewoon een voorbeeld te noemen, er zijn er veel meer) draagt niet bij aan de files (zoals de meeste tweede auto's waarschijnlijk).
Developersrusmaandag 19 september 2005 @ 15:26
Wat een butt-stelling zeg! Ik rijd auto omdat het mijn recht is om auto te mogen rijden. Het feit dat ik hier al enorm voor wordt belast gezien (BPM, Accijns op brandstof, Kwartje van Kok, Wegenbelastng) lijkt het me absurd om hier nog verdere sancties op los te laten. Energie is namelijk de grootste melkkoe van dit land en daarom "never bite the hand that feeds you..."
LaTiNomaandag 19 september 2005 @ 15:28
Wat een onzinnig idee. Zoals altijd bedacht zonder De Werkelijkheid in ogenschouw te nemen.
Volgens jouw theorie zou je dus gestraft worden omdat je allebei fulltime werkt. De een mag dan met de auto naar werk, de ander moet dan maar 3x langer onderweg zijn met het OV. Sure....dream on....
JohnnyKnoxvillemaandag 19 september 2005 @ 15:28
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:26 schreef Developersrus het volgende:
Wat een butt-stelling zeg! Ik rijd auto omdat het mijn recht is om auto te mogen rijden. Het feit dat ik hier al enorm voor wordt belast gezien (BPM, Accijns op brandstof, Kwartje van Kok, Wegenbelastng) lijkt het me absurd om hier nog verdere sancties op los te laten. Energie is namelijk de grootste melkkoe van dit land en daarom "never bite the hand that feeds you..."
De eerste auto wordt toch ook niet meer belast in het plan van de TS. Enkel de tweede/derde/vierde auto binnen een gezin. Je weet wel, van die SUV's waar moeders hun kroost mee naar school brengen om de hoek. Die mogen van mij best meer belast worden.
hanskepanskemaandag 19 september 2005 @ 15:31
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



En dat doen we nu dan ook.
[..]

Maar mijn vrouw (om maar gewoon een voorbeeld te noemen, er zijn er veel meer) draagt niet bij aan de files (zoals de meeste tweede auto's waarschijnlijk).
Eensch maar dan krijg je weer dat gemekker waarbij de uitzonderingen de regel gaan bepalen, dat is niet de bedoeling
Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 15:31
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

De eerste auto wordt toch ook niet meer belast in het plan van de TS. Enkel de tweede/derde/vierde auto binnen een gezin. Je weet wel, van die SUV's waar moeders hun kroost mee naar school brengen om de hoek. Die mogen van mij best meer belast worden.
Oh en waarom

Die SUV worden al zwaarder belast, aangezien houderschapsbelasting naar gewicht gaat.
LaTiNomaandag 19 september 2005 @ 15:32
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:22 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Het RECHT om mobiel te zijn
Ik vind het niet meer dan normaal dat de vervuiler betaalt
Er is in Nederland een behoorlijk goed werkend OV, zelfs in de provincie. En mensen die per sé een auto nodig hebben voor hun werk, hebben m toch wel van de zaak. Een tweede auto is naar mijn idee vooral te wijten aan het feit dat mensen behept zijn met het idee dat je altijd mobiel moet zijn.. bovengenoemd "recht" dus
De vervuiler betaalt nu al, waarom denk je dat we zoveel accijns betalen? Goed werkend OV? Dream on dude, ik doe 1.5 uur met het OV over een ritje van 25 minuten met de auto. Of zou dit weer een 'uitzondering' zijn? pffff
Een tweede auto is gewoon NOODZAAK als je allebei fulltime werkt en niet het privilege hebt om dichtbij je werk te wonen. En waarom zou je geen tweede auto mogen hebben (waar als de helft van de aanschafprijs uit belasting bestaat) om als huisvrouw de boodschappen te kunnen doen of je kinderen op te halen als de partner aan het werk is??? Alsof je daarmee de files oplost.
Het erge is dat dit soort domme mensen met soortgelijke domme ideeen ook in de 2e kamer terecht komen
Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 15:32
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:31 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Eensch maar dan krijg je weer dat gemekker waarbij de uitzonderingen de regel gaan bepalen, dat is niet de bedoeling
Dan schiet de maatregel haar doel toch voorbij? (en krijg je niet het beoogde effect)
JohnnyKnoxvillemaandag 19 september 2005 @ 15:35
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Oh en waarom

Die SUV worden al zwaarder belast, aangezien houderschapsbelasting naar gewicht gaat.
Da's waar, maar daar merk je binnen één gezin relatief niet zo veel van. Ik denk dat mensen wel twee keer nadenken over hun keus van tweede auto als deze dubbel wordt belast. Met een Alto kun je ook prima je boodschappen halen en je kinderen naar school brengen (voor zover dit überhaupt al niet op de fiets kan).
Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 15:37
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Da's waar, maar daar merk je binnen één gezin relatief niet zo veel van. Ik denk dat mensen wel twee keer nadenken over hun keus van tweede auto als deze dubbel wordt belast. Met een Alto kun je ook prima je boodschappen halen en je kinderen naar school brengen (voor zover dit überhaupt al niet op de fiets kan).
Dat laatste, daar heb je inderdaad gelijk in, maar volgens mij is het voornamelijk de bedoeling de files op te lossen en behoudens de files bij het schoolplein ( ) zie ik even het verband niet.
Metro2005maandag 19 september 2005 @ 15:38
Beetje onzinnig idee vind je ook niet.
En met geld los je het fileprobleem niet op, daar moeten een paar structurele maatregelen voor komen, knelpunten oplossen, maximumsnelheden hier en daar verlagen, en elders verhogen en gewoon het complete wegennet eens onder de loep nemen en verbeteren waar mogelijk.
JohnnyKnoxvillemaandag 19 september 2005 @ 15:39
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:37 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat laatste, daar heb je inderdaad gelijk in, maar volgens mij is het voornamelijk de bedoeling de files op te lossen en behoudens de files bij het schoolplein ( ) zie ik even het verband niet.
Och, ik zie 's ochtends anders genoeg moeders hun kinderen naar school brengen met de auto in de files waar ik ook altijd in sta.
Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 15:42
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Och, ik zie 's ochtends anders genoeg moeders hun kinderen naar school brengen met de auto in de files waar ik ook altijd in sta.
Misschien zijn dat kinderen die naar de kinderopvang bij het werk gaan? (even buiten wat je daarvan vindt).

Ik ken het verschijnsel in elk geval niet.

Dan nog: de meeste files (en de grootste cq langste) staan toch op doorgaande (snel-)wegen?
Dan geloof ik niet dat deze veroorzaakt cq. langer gemaakt worden door mensen die daar, hetzij met kinderen, hetzij voor hun plezier (want: niet naar het werk) in staan.
Developersrusmaandag 19 september 2005 @ 15:43
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Da's waar, maar daar merk je binnen één gezin relatief niet zo veel van. Ik denk dat mensen wel twee keer nadenken over hun keus van tweede auto als deze dubbel wordt belast. Met een Alto kun je ook prima je boodschappen halen en je kinderen naar school brengen (voor zover dit überhaupt al niet op de fiets kan).
Die Nederlandse nuchterheid begint me zo langzamerhand de strot uit te komen!
Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 15:43
PS

TS? Verder nog iets?
Keukenprinsesjemaandag 19 september 2005 @ 15:47
Deze stelling slaat nergens op!! Ik heb die (2e) auto nodig om op mijn werk te komen (Kost met een auto 30 minuten, met openbaar vervoer meer dan een uur). Als ik niet werk, sta ik ook niet in de file.

Verder werkt mijn man ver weg en maakt lange dagen. Zonder mijn auto, zou ik onze kinderen veel plezier moeten afnemen voor hun gitaarles, voetballen etc.
JohnnyKnoxvillemaandag 19 september 2005 @ 15:48
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:43 schreef Developersrus het volgende:
Die Nederlandse nuchterheid begint me zo langzamerhand de strot uit te komen!
Misschien is emigreren dan een optie voor je.
Keukenprinsesjemaandag 19 september 2005 @ 15:49
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Da's waar, maar daar merk je binnen één gezin relatief niet zo veel van. Ik denk dat mensen wel twee keer nadenken over hun keus van tweede auto als deze dubbel wordt belast. Met een Alto kun je ook prima je boodschappen halen en je kinderen naar school brengen (voor zover dit überhaupt al niet op de fiets kan).
Zo, kom jij dan voortaan mijn wekelijkse boodschappen voor 5 personen even op de fiets thuisbrengen? Past amper in mijn boodschappenwagen van de supermarkt!!
Enneh...ook de zak hondevoer van 16 kilo???
JohnnyKnoxvillemaandag 19 september 2005 @ 15:49
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:47 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Deze stelling slaat nergens op!! Ik heb die (2e) auto nodig om op mijn werk te komen (Kost met een auto 30 minuten, met openbaar vervoer meer dan een uur). Als ik niet werk, sta ik ook niet in de file.

Verder werkt mijn man ver weg en maakt lange dagen. Zonder mijn auto, zou ik onze kinderen veel plezier moeten afnemen voor hun gitaarles, voetballen etc.
Je kinderen kunnen niet met de fiets danwel de auto van je man naar gitaarles / voetbal/ etc.?
Posdnousmaandag 19 september 2005 @ 15:50
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:38 schreef Metro2005 het volgende:

En met geld los je het fileprobleem niet op, daar moeten een paar structurele maatregelen voor komen,
Precies.
Posdnousmaandag 19 september 2005 @ 15:51
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:49 schreef Keukenprinsesje het volgende:

[..]

Zo, kom jij dan voortaan mijn wekelijkse boodschappen voor 5 personen even op de fiets thuisbrengen? Past amper in mijn boodschappenwagen van de supermarkt!!
Enneh...ook de zak hondevoer van 16 kilo???
Lul toch niet zo dom, dan ga je vaker boodschappen doen zoals zoveel mensen die niet met de auto kunnen.
Faithzmaandag 19 september 2005 @ 15:52
Jij bent gek

Mijn vriendin moet 30km naar het zuiden, ik 40km naar het noorden. Dus ja, allebei een auto. Trein is allemachtig duur, rijdt niet op tijd en ik zou er dan 2 uur over doen voordat ik op kantoor ben.

Maar waarschijnlijk zit jij niet in dezelfde situatie.. dan is het nogal makkelijk om er zo over te denken.

Meer spitsstroken zeg ik je
Developersrusmaandag 19 september 2005 @ 15:54
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Misschien is emigreren dan een optie voor je.
Moet jij eens opletten als de financieel beter bedeelden dit landje gaan verlaten, wat er dan van ons o zo leuke economische en sociale stelsel over blijft.....hahaha, laat me niet lachen. We leven nog altijd in een consumptiemaatschappij!

'T wordt tijd dat hard werken hier in dit landje weer beloont wordt. Je wordt hier snotverdikke praktisch het land uit gejaagd door een legertje proletariers als je "te veel" verdient en hiervan wilt genieten, absurd gewoon!
JohnnyKnoxvillemaandag 19 september 2005 @ 15:59
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:49 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Zo, kom jij dan voortaan mijn wekelijkse boodschappen voor 5 personen even op de fiets thuisbrengen? Past amper in mijn boodschappenwagen van de supermarkt!!
Enneh...ook de zak hondevoer van 16 kilo???
Die boodschappen kun je niet met de auto van je man halen?
Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 16:00
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Die boodschappen kun je niet met de auto van je man halen?
Je gebruikt wel drogredenen zeg: wat als de betreffende auto nu eens op het parkeerterrein van het kantoor staat waar hij werkt
Posdnousmaandag 19 september 2005 @ 16:01
Een tweede auto om een zak hondenvoer van 16 kilo te verplaatsen .

Het plan begint opeens erg zinnig te klinken.
Posdnousmaandag 19 september 2005 @ 16:02
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je gebruikt wel drogredenen zeg: wat als de betreffende auto nu eens op het parkeerterrein van het kantoor staat waar hij werkt
En wat als de tweede auto kapot is?

Wat een gelul, zo kun je eeuwig doorgaan natuurlijk.
Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 16:03
Even voor de zekerheid hoor:

Heeft dit plan nu als doel de files op te lossen of om mensen uit de "tweede auto"(waar ik overigens ook nog geen idee heb van wat TS nu bedoelt) te jagen.

Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 16:04
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En wat als de tweede auto kapot is?

Wat een gelul, zo kun je eeuwig doorgaan natuurlijk.
Ja, net als jouw argumenten, dus.

Dat schiet dus niet op.
JohnnyKnoxvillemaandag 19 september 2005 @ 16:05
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:54 schreef Developersrus het volgende:
Moet jij eens opletten als de financieel beter bedeelden dit landje gaan verlaten, wat er dan van ons o zo leuke economische en sociale stelsel over blijft.....hahaha, laat me niet lachen. We leven nog altijd in een consumptiemaatschappij!

'T wordt tijd dat hard werken hier in dit landje weer beloont wordt. Je wordt hier snotverdikke praktisch het land uit gejaagd door een legertje proletariers als je "te veel" verdient en hiervan wilt genieten, absurd gewoon!
De mensen die het hardste roepen dat ze weggaan, zijn de mensen die het hardste blijven.
Posdnousmaandag 19 september 2005 @ 16:05
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, net als jouw argumenten, dus.

Dat schiet dus niet op.
Niet mee eens. JK heeft een zinnig punt, niks drogreden.
Herkauwermaandag 19 september 2005 @ 16:06
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Da's waar, maar daar merk je binnen één gezin relatief niet zo veel van. Ik denk dat mensen wel twee keer nadenken over hun keus van tweede auto als deze dubbel wordt belast. Met een Alto kun je ook prima je boodschappen halen en je kinderen naar school brengen (voor zover dit überhaupt al niet op de fiets kan).
Dus het feit dat ik 2 meter 4 ben en niet fatsoenlijk in de meeste auto's pas, is voor jou een goede reden om mij meer te belasten? Lekker hoor
En een alto is geen auto, dat is een brommobiel zonder 45km/u sticker...
JohnnyKnoxvillemaandag 19 september 2005 @ 16:06
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:00 schreef Five_Horizons het volgende:
Je gebruikt wel drogredenen zeg: wat als de betreffende auto nu eens op het parkeerterrein van het kantoor staat waar hij werkt
Alsof de noodzaak ( ) door de week 16 kilo hondenvoer ( ) halen geen drogreden is om een tweede auto te bezitten.
Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 16:08
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:05 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Niet mee eens. JK heeft een zinnig punt, niks drogreden.
Nu heb ik een leaseauto, dus gaat het verder niet op, maar wanneer ík mijn auto nodig heb voor mijn werk (want diverse bezoekjes bij klanten ed.) dan kan mijn teerbeminde er dus geen gebruik van maken.

Dan nog wijs ik nog even naar mijn post hierboven (postje of 2 á 3) waarin ik me toch afvraag wat nu het doel is van het plan. Nogmaals: mijn vrouw draagt niet bij aan de files (zoals de meeste tweede auto's).
JohnnyKnoxvillemaandag 19 september 2005 @ 16:08
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:06 schreef Herkauwer het volgende:
Dus het feit dat ik 2 meter 4 ben en niet fatsoenlijk in de meeste auto's pas, is voor jou een goede reden om mij meer te belasten? Lekker hoor
En een alto is geen auto, dat is een brommobiel zonder 45km/u sticker...
Als jij door je lengte persé twee auto's moet bezitten, dan ben ik uitgeluld.

En dat jij een Alto geen auto vindt, dat vind ik dan weer een luxe-probleem.
Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 16:08
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Alsof de noodzaak ( ) door de week 16 kilo hondenvoer ( ) halen geen drogreden is om een tweede auto te bezitten.
Het hoeft geen noodzaak te zijn een "tweede auto" te bezitten.

Je kunt het je misschien veroorloven en je vindt het misschien wel handig
Posdnousmaandag 19 september 2005 @ 16:10
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:08 schreef Five_Horizons het volgende:


Je kunt het je misschien veroorloven en je vindt het misschien wel handig
Ja, daar gaat het nou juist om. Er zijn gewoon teveel auto's en mensen voor wie het geen noodzaak is om auto te rijden, zorgen voor extra drukte, milieudruk etc., alleen omdat het 'handig' is.
Herkauwermaandag 19 september 2005 @ 16:11
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Als jij door je lengte persé twee auto's moet bezitten, dan ben ik uitgeluld.

En dat jij een Alto geen auto vindt, dat vind ik dan weer een luxe-probleem.
Nee, waar het mij omgaat is dat er nu ook naar de grote van de auto wordt gekeken Ik pas niet eens fatsoenlijk in een Mazda 626 En dan maar gaan zeggen dat men een alto moet nemen....Dacht het niet he! Daarnaast, waarom zou je niet per lid van de familie een auto mogen hebben? Mijn moeder doet er met openbaar vervoer meer als 1,5 uur over naar werk en met de auto 20 minuten... Zodra het OV goed functioneert dan is er misschien over te praten....
#ANONIEMmaandag 19 september 2005 @ 16:11
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Even voor de zekerheid hoor:

Heeft dit plan nu als doel de files op te lossen of om mensen uit de "tweede auto"(waar ik overigens ook nog geen idee heb van wat TS nu bedoelt) te jagen.

Daar los je dan eerder 't parkeerprobleem mee op.

En probeer het openbaar vervoer maar eens bij onregelmatige diensten.

Dan moet je nog ff 3 uur wachten op de 1e bus.
Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 16:13
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:10 schreef Posdnous het volgende:

[..]

, zorgen voor extra drukte,


En daar heb ik nu nog steeds geen bron voor gezien. Nogmaals: mijn vrouw veroorzaakt de files niet. (misschien de files van vrachtwagens die leveren aan de winkels, maar dat is weer een ander verhaal )
quote:

milieudruk etc., alleen omdat het 'handig' is.


Oeh: het milieu!

Er zijn voldoende zaken die niet noodzakelijk zijn, maar toch belastend voor het milieu. Wellicht een drogreden van mijn kant, maar waar leg je dan de grens?
Herkauwermaandag 19 september 2005 @ 16:13
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:10 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, daar gaat het nou juist om. Er zijn gewoon teveel auto's en mensen voor wie het geen noodzaak is om auto te rijden, zorgen voor extra drukte, milieudruk etc., alleen omdat het 'handig' is.
Dat gaat je recht van vrije mening Wat komt er hierna? 1 kind regel zoals in China? Want overbevolking is slecht voor de aarde? Per woning is 1 tv ook wel voldoende en waarom moet men meer dan 1 pc hebben? Allemaal nergens voor nodig en ze verspillen energie. Trouwens, waarom zou je nog stroom moeten verbruiken 's nachts? Alleen je alarmklok hoort te functioneren en die kan je wel voorzien van een batterij.!
Posdnousmaandag 19 september 2005 @ 16:16
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:13 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Dat gaat je recht van vrije mening Wat komt er hierna? 1 kind regel zoals in China? Want overbevolking is slecht voor de aarde? Per woning is 1 tv ook wel voldoende en waarom moet men meer dan 1 pc hebben? Allemaal nergens voor nodig en ze verspillen energie. Trouwens, waarom zou je nog stroom moeten verbruiken 's nachts? Alleen je alarmklok hoort te functioneren en die kan je wel voorzien van een batterij.!
Klopt, is ook een kwestie van persoonlijke prioriteiten. Ik ben hier ook niet de TS en weet verder niets van deze 'regels' , ik probeer alleen te verduidelijken wat de bedoeling van die regels is zoals 5 horizons vroeg
JohnnyKnoxvillemaandag 19 september 2005 @ 16:17
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:13 schreef Herkauwer het volgende:
Dat gaat je recht van vrije mening Wat komt er hierna? 1 kind regel zoals in China? Want overbevolking is slecht voor de aarde? Per woning is 1 tv ook wel voldoende en waarom moet men meer dan 1 pc hebben? Allemaal nergens voor nodig en ze verspillen energie. Trouwens, waarom zou je nog stroom moeten verbruiken 's nachts? Alleen je alarmklok hoort te functioneren en die kan je wel voorzien van een batterij.!
Alsof het recht per gezin meerdere auto's te bezitten grondwettelijk is vastgelegd.
Herkauwermaandag 19 september 2005 @ 16:19
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Alsof het recht per gezin meerdere auto's te bezitten grondwettelijk is vastgelegd.
Alsof het grondwettelijk is vastgelegd dat het niet mag Als je zo gaat redeneren kan je alles wel aan banden leggen...

Of überhaupt het recht op een auto.... waarom loten we er niet om? Waarom mag ieder gezin 1 auto....? En niet 1 op de tien 10 gezinnen?
Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 16:20
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Alsof het recht per gezin meerdere auto's te bezitten grondwettelijk is vastgelegd.
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Even voor de zekerheid hoor:

Heeft dit plan nu als doel de files op te lossen of om mensen uit de "tweede auto"(waar ik overigens ook nog geen idee heb van wat TS nu bedoelt) te jagen.

#ANONIEMmaandag 19 september 2005 @ 16:21
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:10 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, daar gaat het nou juist om. Er zijn gewoon teveel auto's en mensen voor wie het geen noodzaak is om auto te rijden, zorgen voor extra drukte, milieudruk etc., alleen omdat het 'handig' is.
Het is eigenlijk veel slimmer om een tractor te nemen voor de boodschappen etc.

Geen kenteken.
Geen wegenbelasting
Goedkope Diesel
JohnnyKnoxvillemaandag 19 september 2005 @ 16:21
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]


[..]
.
Steijnmaandag 19 september 2005 @ 16:23
Het extra belasten van een tweede auto slaat nergens op, immers alleen het gebruik (niet het bezit dus) van een auto veroorzaakte milieuvervuiling en files worden zelfs alleen veroorzaakt door auto's die in de spits rijden. Het slaat dus nergens op het bezit van een auto belasten, alleen het gebruik daarvan moet belast worden of nog beter, betaald worden via rekeningrijden.
JohnnyKnoxvillemaandag 19 september 2005 @ 16:25
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:19 schreef Herkauwer het volgende:
Alsof het grondwettelijk is vastgelegd dat het niet mag Als je zo gaat redeneren kan je alles wel aan banden leggen...

Of überhaupt het recht op een auto.... waarom loten we er niet om? Waarom mag ieder gezin 1 auto....? En niet 1 op de tien 10 gezinnen?
Niemand heeft récht op een auto, dunkt me zo.
daNpymaandag 19 september 2005 @ 16:25
En als je een tweede auto voor de hobby hebt?

Kinderen kunnen over het algemeen ook op de fiets naar school.
Ja, bij de meeste scholen stikt het van de auto's van mensen die 100m verder wonen.

En boodschappen kun je ook op zaterdag doen. Of vrijdag avond. Of donderdagavond.
Veel supermarkten zijn sowieso tot 20.00u open trouwens.
YottaBrainmaandag 19 september 2005 @ 16:29
Ik mag dus geen Hummer 2 kopen..
Developersrusmaandag 19 september 2005 @ 16:29
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:25 schreef daNpy het volgende:
En als je een tweede auto voor de hobby hebt?

Kinderen kunnen over het algemeen ook op de fiets naar school.
Ja, bij de meeste scholen stikt het van de auto's van mensen die 100m verder wonen.

En boodschappen kun je ook op zaterdag doen. Of vrijdag avond. Of donderdagavond.
Veel supermarkten zijn sowieso tot 20.00u open trouwens.
Ik bedoel maar, lekker voor de fun! moet kunnen toch?
Steijnmaandag 19 september 2005 @ 16:32
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:25 schreef daNpy het volgende:
Kinderen kunnen over het algemeen ook op de fiets naar school.
Ja, bij de meeste scholen stikt het van de auto's van mensen die 100m verder wonen.

En boodschappen kun je ook op zaterdag doen. Of vrijdag avond. Of donderdagavond.
Veel supermarkten zijn sowieso tot 20.00u open trouwens.
Mensen mogen toch zelf kiezen wat ze met hun spullen doen? Lijkt me niet dat een overheid dat moet gaan regelen. Als iemand zijn kinderen met de auto naar school brengt is dat zijn keus. Ik zou die keus niet maken maar goed dat is mijn mening. Zorg gewoon dat de kosten van het autorijden goed in de economie verdisconteerd worden, bijvoorbeeld via een ecotax op de benzine en rekeningrijden om de files aan te pakken, maar laat mensen hun eigen keus maken.
daNpymaandag 19 september 2005 @ 16:32
Niet te hard roepen, want omdat steeds meer mensen een wegenbelasting-vrije auto als tweede auto nemen wilden ze dat ook extra gaan belasten. De laatste tijd is het weer stil hieromtrent (goed of slecht? )
Miwemaandag 19 september 2005 @ 16:32
Het belasten van het bezit van een (of meer) auto is niet de oplossing voor zowel het file- als het milieu-probleem. Je moet het gebruik van de auto belasten als je dan zo nodig iets wilt belasten. Je kan 10 auto's bezitten, maar als je er nooit in rijdt, belast je het milieu niet en veroorzaak je ook geen files. En om het dan helemaal eerlijk te maken, belast je niet alleen de hoeveelheid gebuik, maar ook het moment waarop: in de spits op een druk traject rijden dus duurder maken.

Dit zit er al aan te komen en heet rekeningrijden.

Overigens kan het plan van de TS ook volledig tegenovergesteld uitpakken: zoals eerder opgemerkt is de definitie van 'gezin' nogal onduidelijk. Mijn vriendin en ik wonen bijvoorbeeld samen (met kat). Zijn wij dan een gezin? En als we nu een lat-relatie hebben en dus ieder een eigen huis en auto hebben, mogen we dan wel ieder apart een auto hebben waarvoor we slechts 1x wegenbelasting betalen? Want dan zijn we namelijk nog veel vervuilender: niet alleen hebben we 2 auto's, maar ook nog eens 2 huizen met alle vervuiling van stoken, waterverbruik, enz, dubbel. En we moeten de hele tijd naar elkaar toe gaan rijden. Dat is nog veel vervuilender.

Slecht plan dus.
Den_Dead_Kennedysmaandag 19 september 2005 @ 18:31
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Je kinderen kunnen niet met de fiets danwel de auto van je man naar gitaarles / voetbal/ etc.?
YEAH, en manlief kan met de trein of diep in de buidel met zijn fileveroorzaker...
Den_Dead_Kennedysmaandag 19 september 2005 @ 18:33
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:49 schreef Keukenprinsesje het volgende:

Enneh...ook de zak hondevoer van 16 kilo???
Ga ff weg met je decadente rothond
Den_Dead_Kennedysmaandag 19 september 2005 @ 18:41
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:52 schreef Faithz het volgende:
Trein is allemachtig duur, rijdt niet op tijd en ik zou er dan 2 uur over doen voordat ik op kantoor ben.
Maar nu ben je ook te laat omdat je in de file staat. Het voorstel is trouwens om de regeling alleen voor de Randstad (Zuid-Holland, Noord-Holland tot Alkmaar en Utrecht) te laten gelden, dus ik ook JIJ staat in de file.

En die spitsstroken moeten er inderdaad wel komen ja, maar waar moet dat geld vandaan komen, van een boerelul uit Twente?
LangeTabbetjemaandag 19 september 2005 @ 18:41
De volgende stap is om gepensioneerden te verbieden gebruik te maken van de snelweg op werkdagen ?
Den_Dead_Kennedysmaandag 19 september 2005 @ 18:55
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:23 schreef Steijn het volgende:
Het extra belasten van een tweede auto slaat nergens op, immers alleen het gebruik (niet het bezit dus) van een auto veroorzaakte milieuvervuiling en files worden zelfs alleen veroorzaakt door auto's die in de spits rijden. Het slaat dus nergens op het bezit van een auto belasten, alleen het gebruik daarvan moet belast worden of nog beter, betaald worden via rekeningrijden.
Het is een en/en situatie waar we in zitten. En rekeningrijden en het bezit is geld wat prima aangewend kan worden voor nieuwe wegen.

De vervuiler betaald gaat half op voor de vervuiling van de dichtslibbende wegen (symbolisch gebruik van vervuilen) en milieuvervuiling. Milieuvervuiling kun je voorkomen door per direct alle auto's op biodiesel te laten rijden.
B.R.Oekhoestmaandag 19 september 2005 @ 18:56
De volgende stap is om moeders weer te verbieden een baan aan te nemen die niet op fietsafstand ligt. Want tenslotte, volgens de calvinistische geitewollensokkenzemelaars, eigenlijk is het hebben van twee banen ook al een misdaad "want dat doe je aleen maar voor de luxe".
Den_Dead_Kennedysmaandag 19 september 2005 @ 19:04
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De volgende stap is om moeders weer te verbieden een baan aan te nemen die niet op fietsafstand ligt. Want tenslotte, volgens de calvinistische geitewollensokkenzemelaars, eigenlijk is het hebben van twee banen ook al een misdaad "want dat doe je aleen maar voor de luxe".
Rechts conservatief is voor een traditionele rolverdeling van man-vrouw en wat ik me van mijn MEAO-tijd herinner is dat het toch wel cheap is om je vrouw ueberhaupt te laten werken.
#ANONIEMmaandag 19 september 2005 @ 19:07
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
De volgende stap is om gepensioneerden te verbieden gebruik te maken van de snelweg op werkdagen ?
Goed idee.
icecreamfarmer_NLmaandag 19 september 2005 @ 19:12
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Waarom heb jij 2 auto's?
ja dat vraag ik mij ook af als je hem toch zo weinig gebruikt
Den_Dead_Kennedysmaandag 19 september 2005 @ 19:16
En de heren kunnen overigens makkelijk op de moter.



Dus manlief met de moter en vrouwlief met de stationwagon de kids naar school, muziekles en boodschapjes doen. Fileprobleem O.P.G.E.L.O.S.T. voor 50 procent.
Ronaldmaandag 19 september 2005 @ 19:20
Anders zetten we de vrouw gewoon weer voor het aanrecht, dan kan die tweede auto fijn de deur uit
icecreamfarmer_NLmaandag 19 september 2005 @ 19:22
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:20 schreef Ronaldsen het volgende:
Anders zetten we de vrouw gewoon weer voor het aanrecht, dan kan die tweede auto fijn de deur uit
ik voel een cu en sgp coalitie aankomen
#ANONIEMmaandag 19 september 2005 @ 19:48
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:16 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
En de heren kunnen overigens makkelijk op de moter.

[afbeelding]

Dus manlief met de moter
Dat helpt ook tegen de overbevolking gezien de ongevallenstatistieken.
MrBadGuymaandag 19 september 2005 @ 19:59
ik sta noot in de file, kan ik nu mijn wegenbelasting terug vorderen? Wat een dom idee

Als een gezin nou meer dan 1 auto nodig heeft ivm het werk, dan moet je ze nog harder straffen dan nu al gebeurd? Ga GL mailen met je idee, die hebben er misschien wel belangstelling in
R16maandag 19 september 2005 @ 20:54
Volgens mij is de topicstarter gewoon een beetje jaloers op gezinnen die zich een tweede auto kunnen veroorloven. Als topicstarter later ook tweeverdiener met een (groot) gezin is, dan komt hij er vanzelf achter dat een tweede auto helemaal zo gek nog niet is.

Nu heb ik de mazzel dat ik een opdracht in mijn woonplaats heb zodat ik op de fiets naar mijn werk kan en onderweg ook nog een kind naar school kan brengen, maar als ik naar een ander plaats moet, dan zou ik niet weten hoe mijn vrouw dat allemaal zou moeten doen zonder auto. Kinderen naar school/creche/sport/vriendjes (en weer terug is zo mogelijk nog beroerder, wie heeft toch bedacht dat de scholen om 1500 uur uit moeten, welk normaal mens is er dan al klaar met z'n werk?), weekboodschappen (en nee, met een gezin heb je geen tijd en geen energie om vaker dan 1x per week uitgebreid boodschappen te doen) en en passant ook nog naar haar eigen werk. Een baan in de buurt zoeken is wat lastig voor een detacheerder, dan blijf je aan het verhuizen

Samen met de topicstarter ben ik jaloers op gezinnen met een tweede auto, helaas kunnen wij ons er nog niet eentje veroorloven.
Five_Horizonsmaandag 19 september 2005 @ 21:55
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:16 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
En de heren kunnen overigens makkelijk op de moter.

[afbeelding]

Dus manlief met de moter en vrouwlief met de stationwagon de kids naar school, muziekles en boodschapjes doen. Fileprobleem O.P.G.E.L.O.S.T. voor 50 procent.
Na deze post (moter) mag 'ie wat mij betreft een enkeltje [ONZ]
Den_Dead_Kennedysdinsdag 20 september 2005 @ 00:56
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:55 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Na deze post (moter) mag 'ie wat mij betreft een enkeltje [ONZ]
Protest ik wil niet naar ONZ, dat is belachelijk zeg zo'n serieus onderwerp.
Motor is gewoon een ontzettend kutwoord, 1 van die vieze Anglicismen waardoor onze taal verloedert.

Goed motor dan. MOTOR.
veiligheidsspeldjedinsdag 20 september 2005 @ 11:37
Volgens mij wil topicstarter de mensen het OV (nee, buiten de Randstad is dat nìet goed geregeld) injagen en/of laten carpoolen.

Als een gezinslid een auto heeft voor het werk zou deze dus kunnen carpoolen (dan hebben de carpoolenden geen auto nodig, hun partner kan die auto dan gebruiken), de partner van de auto bezitter kan evt met de fiets naar het werk (met sommige files doen mensen er met auto zowel als fiets een half uur over en het is gezond ook) of wel met het OV, net wat het beste uitkomt. Degene die zegt absoluut niet zonder de auto zegt te kunnen mag boodschappen doen
Wat betreft de kinderen naar voetbal / gitaarles brengen: weinig gehuchten zijn zo klein dat ze geen muziekschool / voetbalclub hebben, ik snap daarom nooit waarom mensen graag hun kinderen 25 km verder op een hobbyclubje doen, terwijl de kinderen zelf naar de voetbalclub uit de buurt zouden kunnen fietsen.

Dit plan is niet eens zo slecht.
DiRadicaldinsdag 20 september 2005 @ 12:58
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:16 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
En de heren kunnen overigens makkelijk op de moter.

[afbeelding]

Dus manlief met de moter en vrouwlief met de stationwagon de kids naar school, muziekles en boodschapjes doen. Fileprobleem O.P.G.E.L.O.S.T. voor 50 procent.
Die dingen zijn levensgevaarlijk, vooral als het nat is.
Ik wil gewoon 3 of 4 wielen onder mijn voertuig. Dat is een stuk veiliger.
B.R.Oekhoestdinsdag 20 september 2005 @ 13:25
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:16 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
En de heren kunnen overigens makkelijk op de moter.

[afbeelding]

Dus manlief met de moter en vrouwlief met de stationwagon de kids naar school, muziekles en boodschapjes doen. Fileprobleem O.P.G.E.L.O.S.T. voor 50 procent.
Je kunt natuurlijk ook je kotor wegbrengen met je moter.
BrickTopdinsdag 20 september 2005 @ 13:40
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:08 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Om het fileprobleem op te lossen kun je in de Randstad het beste de gezinnen die 2 auto's of meer hebben het beste daar ook voor laten betalen door ze dubbel wegenbelasting te laten betalen.
Dus voor de 2e auto gewoon 200 procent van het normale tarief heffen. En voor de 3e auto 300 procent. etc.
Kom je snel genoeg aan extra geld voor het fileprobleem.

Andere optie om de hoeveelheid auto's naar beneden bij te schroeven is om jongeren pas op hun 21 hun rijbewijs te laten behalen. Dat zou echt een grote stap vooruit zijn.

En wat het milieu aangaat moet je volgens mij gewoon alle auto's verplichten op bio-diesel te rijden dat is stukken schoner voor iedereen.


[afbeelding]
Briljant

Dan stel ik voor om de moeilijkheidsgraad van het rijexamen en het lesgeld flink te verhogen,
in cominatie met een IQ test. "want ik heb toch al een rijbewijs"
Vhiperdinsdag 20 september 2005 @ 15:06
Gewoon iedereen die geen auto heeft, belonen met een extraatje
Five_Horizonsdinsdag 20 september 2005 @ 15:07
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:06 schreef Vhiper het volgende:
Gewoon iedereen die geen auto heeft, belonen met een extraatje
Kun je gelijk een auto kopen...
Jerruhdinsdag 20 september 2005 @ 15:20
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:22 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Het RECHT om mobiel te zijn
Ik vind het niet meer dan normaal dat de vervuiler betaalt
Er is in Nederland een behoorlijk goed werkend OV, zelfs in de provincie. En mensen die per sé een auto nodig hebben voor hun werk, hebben m toch wel van de zaak. Een tweede auto is naar mijn idee vooral te wijten aan het feit dat mensen behept zijn met het idee dat je altijd mobiel moet zijn.. bovengenoemd "recht" dus
goed werkend OV dat steeds verder afbladdert
man tegenwoordig kom je na 8 uur de meeste plattelandsdorpen niet meer uit met de OV.
de vervuiler betaalt nu al bakken geld..

en als je op die foto eens goed kijkt he, zie je precies wat de boosdoener is: het wegennet. ik las pas een stukje van een bekende gozer die daarover veel onderzoek had gedaan, ben ff de naam kwijt, en die zei dat nederland een slecht wegennet heeft. niet het asfalt is slecht maar de capaciteiten om catastrofes zoals ongelukken etc op te vangen is slecht, de invoegstroken zijn slecht (je wordt constant gedwongen andere rijbanen te kiezen, dan gaat ie weer van 3 naar twee, dan komt er weer eentje bij, rij maar es van dordrecht naar rotterdam, of van den bosch naar amsterdam... mensen kunnen elkaar nauwelijks ontwijken omdat er geen ontwijkmogelijkheid is... knooppunten zijn letterlijk knooppunten. en daar moet wat gedaan worden, nederlandse wegen meoten duidelijker van opbouw, bestand worden tegen calamiteiten etc...
JohnnyKnoxvilledinsdag 20 september 2005 @ 15:37
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:20 schreef Jerruh het volgende:
goed werkend OV dat steeds verder afbladdert
man tegenwoordig kom je na 8 uur de meeste plattelandsdorpen niet meer uit met de OV.
de vervuiler betaalt nu al bakken geld..

en als je op die foto eens goed kijkt he, zie je precies wat de boosdoener is: het wegennet. ik las pas een stukje van een bekende gozer die daarover veel onderzoek had gedaan, ben ff de naam kwijt, en die zei dat nederland een slecht wegennet heeft. niet het asfalt is slecht maar de capaciteiten om catastrofes zoals ongelukken etc op te vangen is slecht, de invoegstroken zijn slecht (je wordt constant gedwongen andere rijbanen te kiezen, dan gaat ie weer van 3 naar twee, dan komt er weer eentje bij, rij maar es van dordrecht naar rotterdam, of van den bosch naar amsterdam... mensen kunnen elkaar nauwelijks ontwijken omdat er geen ontwijkmogelijkheid is... knooppunten zijn letterlijk knooppunten. en daar moet wat gedaan worden, nederlandse wegen meoten duidelijker van opbouw, bestand worden tegen calamiteiten etc...
Dat er iets mis is met de aard van de Nederlandse snelwegen lijkt me algemeen bekend. Dit oplossen zou volgens mij echter 10tallen miljarden euro's gaan kosten, voor zover het al mogelijk is. In feite is dat dus geen optie, daarom lijkt mij het nuttiger (voor nu) om te kijken hoe we het aantal auto's op de wegen kunnen verminderen i.p.v. meer asfalt aanleggen.
MrBadGuydinsdag 20 september 2005 @ 15:41
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat er iets mis is met de aard van de Nederlandse snelwegen lijkt me algemeen bekend. Dit oplossen zou volgens mij echter 10tallen miljarden euro's gaan kosten, voor zover het al mogelijk is. In feite is dat dus geen optie, daarom lijkt mij het nuttiger (voor nu) om te kijken hoe we het aantal auto's op de wegen kunnen verminderen i.p.v. meer asfalt aanleggen.
De overheid verdient nu erg veel aan de extra inkomsten door de hoge olie prijzen. Investeer dat in het wegennet, plus de subsidie op het OV kan ook wel in de wegen worden geïnvesteerd, dan zijn er ook meteen minder milieu vervuilende, trage, verkeer ophoudende bussen.
DemonRagedinsdag 20 september 2005 @ 15:46
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
De volgende stap is om gepensioneerden te verbieden gebruik te maken van de snelweg op werkdagen ?
Als je in complottheorieën gelooft, dan zou je haast denken dat bejaarde automobilisten een trucje van de overheid is om de maximum snelheid op snelwegen naar beneden te krijgen.
Den_Dead_Kennedysdinsdag 20 september 2005 @ 21:57
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:46 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Als je in complottheorieën gelooft, dan zou je haast denken dat bejaarde automobilisten een trucje van de overheid is om de maximum snelheid op snelwegen naar beneden te krijgen.
Als je niet in complot-theorieën gelooft dan verzeker ik je dat de regering gaat overwegen om jongeren pas op hun 21e het rijbewijs te laten halen. Dan slibben de wegen langzamer dicht. Ook hier weer een regeling speciaal voor de Randstad: regio Amsterdam, Rotterdam, Utrecht. De gebieden met de grootste fileproblemen.

Giawoensdag 21 september 2005 @ 00:12
Goed topic, ben het er helemaal mee eens.
Gabrywoensdag 21 september 2005 @ 00:12
Waarom moet alles altijd meer kosten...
Minder wegenbelasting voor mensen met minder auto's spreekt me meer aan..


Hoewel ik beide ideeen echt onzin vind.

Het lijkt me zeer sterk dat dit bijdraagt aan het oplossen van het file probleem,
mensen die iedere ochtend in de file moeten staan staan daar puur voor hen werk
Ze gaan gewoon simpelweg meer betalen.
Ik betwijfel of die mensen dan opeens een OV gaan overwegen...
Aangezien ze toch al een 2e auto konden veroorloven..

Ookal verkopen ze die 2e auto (omdat ze die dan blijkbaar kunnen missen) dan blijven de files er nog..


Meer rijstroken en een hogere maximum snelheid werken vast beter.
quote:
En wat het milieu aangaat moet je volgens mij gewoon alle auto's verplichten op bio-diesel te rijden dat is stukken schoner voor iedereen.
Laat ze deze regelingen eerst maar in Bangkok invoeren...
De echte vervuilers betalen nog veels te weinig.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gabry op 21-09-2005 00:54:48 ]
allsystemshaltwoensdag 21 september 2005 @ 01:48
Hou op over 2 verdieners ik zie ze dagelijks om 7 uur de kinderen op het plein van een nog dighte kinderopvang gooien en ze pas om 20:00 !!! uur in de avond ophalen

En natuurlijk met een Land Rover of iets van dat formaat.

Neem dan GVD geen kinderen als je er toch geen tijd aan wil besteden
allsystemshaltwoensdag 21 september 2005 @ 01:52
quote:
Op woensdag 21 september 2005 01:48 schreef allsystemshalt het volgende:
Hou op over 2 verdieners ik zie ze dagelijks om 7 uur de kinderen op het plein van een nog dighte kinderopvang gooien en ze pas om 20:00 !!! uur in de avond ophalen

En natuurlijk met een Land Rover of iets van dat formaat.

Neem dan GVD geen kinderen als je er toch geen tijd aan wil besteden
Ontopique,
volgens mij kopen de pc hoofdstraat eigenaressen zo'n grote semitank omdat ze weten dat ze niet goed kunnen rijden en dus maar denken van ik crash toch wel een keer dan kan beter die andere waar ik met mijn domme kop tegenaan rij dood gaan als ik vuile tering egoisten zijn het

*Ik hoop dat ze per vergissing zo'n** LandWind kopen

**Zie topic's over chinese SUV's
allsystemshaltwoensdag 21 september 2005 @ 01:57
O ja ook nog ooit zo'n gooische doos het argument horen zeggen dat ze de kindern met haar Cayenne naar school bracht omdat het te onveilig was om te fietsen tussen al die ouders die met hun SUV de kinderen naar school brengen

Zo lukt het natuurlijk never nooit he
Vhiperwoensdag 21 september 2005 @ 08:27
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Kun je gelijk een auto kopen...
Mij te duur

Zo'n ding kost je honderden euro's per maand (Afschrijving, brandstof, verzekering, onderhoud, motorrijtuigenbelasting, etc), nee, geef mij de fiets maar en het OV voor de langere afstanden, dan hou ik heel wat geld in m'n zak en ben nog goed voor onze luchtkwaliteit bezig ook.
Martijn_77woensdag 21 september 2005 @ 22:57
Als ze het auto probleem aan willen pakken moeten ze niet de 2e auto extra gaan belasten maar moeten ze de mensen die veel KM rijden gewoon laten betalen.
drexciyadonderdag 22 september 2005 @ 19:42
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:22 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Er is in Nederland een behoorlijk goed werkend OV, zelfs in de provincie. En mensen die per sé een auto nodig hebben voor hun werk, hebben m toch wel van de zaak.
Ha ha ha dan heb jij een serieus probleem, wanneer jij denkt dat OV behoorlijk goed werkt. Ten eerste zie ik geen enkel argument en wijst een recent onderzoek toch op iets anders.

Deze discussie is trouwens al een tijd geleden gevoerd en daarvan staan de argumenten nog steeds rechtovereind:
- Het OV is duur ten opzichte van de kwaliteit.
- OV is onbetrouwbaar, de verschillende blunders bij NS of proRail doen het erg goed op dat gebied.
- OV is niet flexibel, ook al gaat een bus om het half uur (wat in mijn woonplaats een utopie is), het levert meer vertragingop, zeker met overstappen, dan met de auto.
- OV is niet comfortabel, in de spits heb ik regelmatig in de trein geen zitplaats gehad. En dan willen ze als toegift in de randstad duurdere kaartjes gaan invoeren. Geweldig idee!
- Als je veel spullen bij je hebt dan is dat ook al lastig met het OV.

Begrijp me goed, op zich kan OV werken. Bij mijn vorige werkgever zat ik op een vaste locatie (essentieel gegeven in deze) en heb ik van het OV gebruikgemaakt. Dat was bus+trein en dat werkte, over het algemeen, behoorlijk. Maar dat de NS het presteert om op zo'n klein traject (Gouda - R'dam Alexander, sneltrein 10 minuten, stoptrein 15 minuten) zoveel fout te laten gaan, tsja dan gaat bij mij het licht uit. Ook de manier waarop daarmee om wordt gegaan is dramatisch slecht.

Een commercieel bedrijf wat concurrenten heeft zou erg snel op de fles gaan als het zo'n wanproduct levert. Vind je het gek dat mensen maar moeilijk uit hun auto te krijgen zijn? De afgelopen week nog, de cursisten aan wie ik een training gaf kwamen allemaal met de auto naar Den Haag en alledrie hetzelfde liedje; liever in de auto dan in dat kl*te OV ook al zitten ze 11/2 of meer uur in de auto.
Den_Dead_Kennedysdonderdag 22 september 2005 @ 19:49
Volgens mij kun je naast tweede en eerste klas misschien wel een gereduceerd tarief vragen
voor derde klas treinstellen . Halveer de prijs of halveer de prijs 2 keer voor een treinstel wat maar 1 keer per week schoongemaakt wordt etc.
yupdonderdag 22 september 2005 @ 20:00
Ten eerste het zijn de mensen uit het bedrijfsleven die de aller aller grootste files veroorzaken!

Niet mensen met een 2e auto, miep die haar kinderen effe naar school moet brengen zorgt echt niet voor files hoor.

Weet je wat een echte oplossing zou zijn? GRATIS OV!

Dan pas zouden meer mensen de auto laten staan.

Bullshit met belasting e.d. helpt niet: iemand die 2 auto's voor de deur heeft al zoveel geld dat ie echt wel die belasting kan betalen hoor.

Plannen van TS heeft een zeer mooi naam: geldklopperij...

En onder de 21 jaar geen rijbewijs is het aller aller aller domste wat ik ooit heb gehoord, het is al triest gesteld met autorijden in NL, maar zulke plannen slaat alles

Ten eerste: mensen die dagelijks naar hun werk moeten gaan zijn doorgaans ouder dan 21, want doorgaans zijn de mensen onder de 21 nog bezig met hun studie