tja 3 weken vakantie levert extreem veel foto's op en na een eerste schifting houd je nog veel over en het is gigamoeilijk om iedere keer toch maar weer een foto te elimineren (omdat bv hij alleen leuk is als je het verhaal erachter kent etc, of omdat het teveel vanhetzelfde wordt)
Maar goed alsnog een behoorlijke gigaspam die overblijft. Heb geprobeerd het rond de 20 foto's van de eerste twee weken te houden, slagharen volgt spoedig. (en kan altijd later nog eens wat erbij gooien dmv linkjes ofzo)
We hebben dus eerst 2 weken in het huis van mijn ouders gezeten (deze waren zelf op vakantie naar mijn zussie in zwitserland, dus we hadden het rijk alleen en behoorlijke luxe (alsin: grote woonkamer, tuin, en iedereen een eigen kamertje)
In die eerste twee weken hebben we geregeld de kinderboederij (daar echt letterlijk om de hoek) bezocht met aangrensend een speeltuin:
geitjes voeren...
![]()
jezelf uiteraard ook niets tekort doen:
![]()
kiekeboe:
![]()
en bij warm weer hoort een verkoelend ijsje:
![]()
Door de aanhoudende warmte hebben we ons ook nog maar een dagje vermaakt bij de plaatselijke recreatieplas:
Ons eigen prive-strand-badje voor stoere knullen:
![]()
Al gaf die van ons meer de voorkeur aan het grote water net als grote-zus:
![]()
En toen was het een tijdje gedaan met het mooie weer en gingen we alternatieven zoeken en hebben ons de grootste ramp van de eeuw aan laten praten: Kabouterland in exloo. Behalve dat het enorm niet leuk was was het ook nog eens niet veilig en onhandig. Zo moet je bij binnenkomst je buggy achterlaten en alles wat je bij je hebt incl kinderen maar met je meezeulen door nauwe gangetjes rotstrapjes langs wat raampjes met kaboutertjes en blijkt eenmaal buiten waar je je buggy weer kan ophalen niet veel meer is dan wat zielige kleine kooitjes met wat diertjes, sommige afgeschermd met schrikdraad, waar kinderen gewoon bij kunnen!! en een speeltuintje buiten en binnen (waarvan de laatste een terleurstelling bracht want de glijbaan is alleen maar beschikbaar via touwladders waar onze spuiten vaker vanaf vallen dan dat ze hem kunnen beklimmen, evenals de overige spruiten die er rond liepen). Uit nood zijn we diezelfde dag nog doorgereden naar ballorig emmen en de dag erna (ja weer regen) naar wijhe ook naar ballorig. Maar nooit meer kabouterland voor ons in elk geval.
Toch enkele foto's van de regenachtige dagen.
kaboutertjes in kabouterland:
![]()
![]()
fietsen kan ook prima in de regen:
![]()
En ballorig:
Mama ik vind dit allemaal eerst toch nog wel een beetje eng, kortom: mijn aapie
![]()
![]()
Angst verdween als sneeuw voor de zon, tegen de glijbaan op klimmen is leuk!
![]()
Heel leuk:
![]()
Lekker bouwen met mama:
![]()
Eindelijk heb ze het springen op de trampoline door:
![]()
We hebben tussendoor nog hier en daar gewinkeld waar beide kinderen iets mochten uitkiezen, voor Alicia niet zo moeilijk en de 2de princessenjurk is een feit:
![]()
Jayden kan natuurlijk nog niet echt kiezen dus heb gewoon wat toegestopt gekregen, wat knuffieland spulletjes (omdat we dat wel erg leuk vonden bij coolbabe)
Maar de klapper van die twee weken was toch wel apenheul. Danny was er nog nooit geweest en zelf heb ik daar toch vaak wel lol beleefd (zover ik me het kan herinneren) reden genoeg om iedereen op sleeptouw te nemen naar Apeldoorn. En genoten hebben ze.
Doodshoofdaapjes !!!!! veruit (logisch) favoriet bij de kids. Ontzettend nieuwsgierige (ze keken zelfs in jaydens luier of daar niet toevallig wat eetbare restjes waren achtergebleven) beestjes en rete snel
Tja als er overal aapies zijn kan je niet anders dan alleen maar lachen:
![]()
Ontvlooien hoeven we de kids ook niet meer:
![]()
Nog meer aapies:
![]()
![]()
![]()
Moe op weg naar huis,met een eigen aapie
![]()
![]()
Natuurlijk hebben we veel meer apen gezien, zjn we alle voederrondes afgelopen, hebben we uitgebreid genoten van de speeltuin en veel ijsjes, maar tja ergens moet je een keer stoppen met foto's
![]()
edit: morgen doe ik de slagharen en ponyparkcityfoto's 'eventjes'