abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30955289
Ik woon in alexanderpolder. Perfect schoon en veilig! Waarschijnlijk een van de blankste buurten?
Usericon Manager kapot?
  maandag 26 september 2005 @ 22:02:09 #52
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_30955477
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een no-go area vind ik nogal overdreven.. Er hangt veel op straat rond, maar dat hangt vooral, en doet weinig.
Haha, in Vreewijk loop ik de kans om Michiel Smit tegen te komen, dus je begrijpt het no-go gedeelte wel

Als ik een wijk mijd is dat niet omdat ik bang ben, dat ben ik nergens in R'dam (ben oorspronkelijk van Bospolder ) maar eerder omdat ik geen zin heb om bepaalde types te zien. Ik vind Zuid zo gesloten overkomen, terwijl je in veel andere wijken echt overal praatjes kan maken. Ik werd altijd zo vies aangekeken in Charlois als ik mensen groette, vind ik echt jammer.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
pi_30955678
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:02 schreef desaparacido het volgende:

[..]

Haha, in Vreewijk loop ik de kans om Michiel Smit tegen te komen, dus je begrijpt het no-go gedeelte wel
Hehe
quote:
Als ik een wijk mijd is dat niet omdat ik bang ben, dat ben ik nergens in R'dam (ben oorspronkelijk van Bospolder ) maar eerder omdat ik geen zin heb om bepaalde types te zien. Ik vind Zuid zo gesloten overkomen, terwijl je in veel andere wijken echt overal praatjes kan maken. Ik werd altijd zo vies aangekeken in Charlois als ik mensen groette, vind ik echt jammer.
Mijn eigen indruk is toch iets anders, maar echt veel praatjes maken als in mensen aanspreken doe ik niet, kom echter wel regelmatig mensen tegen die een praatje maken.
pi_30956052
Goede/leuke Rotterdamse buurten zijn (wat mij betreft iig): Blijdorp , Liskwartier, Provenierswijk, (delen van) Kralingen, Scheepvaartkwartier en Hillegersberg. Bergpolder is ook best tof. .

Het typische van Rotterdam is dat de leefkwaliteit vaak echt per straat verschilt; leuke, schone straten grenzen dikwijls aan enge griebusstraatjes. Zie je bijvoorbeeld veel in Rotterdam West .

Alexanderpolder vind ik een ramp, trouwens. . Van die eindeloze rijen eenvormige deprimerende kut nieuwbouwflatjes. .

[ Bericht 2% gewijzigd door beatmeisje op 26-09-2005 22:43:22 ]
No fuck all, no disco, no heart, no soul.
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:33:33 #55
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_30975814
Prinsenland is cool. Das afslag kralingen zo ongeveer.
pi_31024717
Yep, wij wonen ook in Prinsenland. Leuke, nette buurt. Veel jonge gezinnetjes en wat ouderen.
Wij zijn echt Noordelingen. Ik vind Zuid echt 3 keer niets. Zou er voor geen goud willen wonen.
pi_31025923
Woon zelf vlakbij blaak, in de Oude Haven. Als je in die buurt wat kan vinden is het top. Ik zou echt wat proberen te vinden in het centrum, is leuk. Ook Kralingen, Blijdorp en scheepvaartkwartie zijn leuk. Ik zou voor geen goud op Zuid gaan wonen....
pi_31025959
toevoeging: Zuid heeft maar één goed stukje, dat is de Kuip....
pi_31031760
Laan op Zuid eo is nog prima te doen.
westside represent
  donderdag 29 september 2005 @ 20:18:39 #60
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31037267
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:56 schreef sjwjanssen het volgende:
Ik woon in alexanderpolder. Perfect schoon en veilig! Waarschijnlijk een van de blankste buurten?
Alexanderpolder is idd erg goed wonen. Mijn vrouw heeft er bijna twee jaar op kamers gezeten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31038209
quote:
Op maandag 19 september 2005 14:55 schreef Kos het volgende:

[..]

Belangrijkste is dat ik 's avonds gewoon over straat kan, zonder dat ik grote kans loop mijn telefoon af te moeten geven of zo...
Dat risico loop je overal in Rotterdam, ook in de nettere wijken.

Ik woon zelf in Schiebroek, dat is redelijk vlakbij het Oude Noorden. Het meeste is hier al gezegd, Het kan erger! Crooswijk ofzo...
pi_31038864
Ik vind dat er nogal negatief gedaan wordt over Zuid. Ik woon zelf inmiddels ook alweer 3 jaar op Zuid en heb er nooit echt problemen gehad. In de stad word je vaker lastig gevallen dan op Zuid is mijn ervaring.

En wat het kiezen om te wonen betreft tussen berweg en zuid zou ik zeker voor zuid kiezen al is het alleen al omdat het rondom de bergweg iedere dag onwijs druk is met verkeer en het wel eens lang kan duren voor je de stad uit bent.
pi_31038967
quote:
Op donderdag 29 september 2005 20:57 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik vind dat er nogal negatief gedaan wordt over Zuid.
De meesten die negatief zijn wonen er echter niet..
pi_31039026
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

De meesten die negatief zijn wonen er echter niet..
Klopt. Ik zie ook heus wel nadelen, maar 't is echt niet zo bar en boos als dat het wordt afgeschilderd. Zo zie je maar hoe een buurt onterecht een naam houdt .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_31039050
haha ik heb daar gewoond..op de Bergselaan

is echt een rustige buurt...en je zit aan het "goede" deel van noord. als je aan de andere kant van de Bergweg zou zijn, was het een ander verhaal. De Zwartjanstraat, winkelstraat, is gezellig..alles aanwezig. en met een paar haltes OV zit je al in hartje van de stad.

ik heb er met plezier 20 jaar gewoond
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_31039121
quote:
Op maandag 19 september 2005 14:39 schreef Kos het volgende:
En in welke buurten moet je echt niet komen?
in de avond wil je niet echt in Delfshaven of rond Zuidplein/Slinge zijn..

voor de rest is het een veilige stad..wat anderen ook willen beweren
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_31039293
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:03 schreef BennyNL het volgende:

[..]

in de avond wil je niet echt in Delfshaven of rond Zuidplein/Slinge zijn..
Zuidplein valt nog wel mee. Ik woon er vlakbij, dus kom er wel eens in de avond of nacht overheen.. Ook rond Zuidplein heb ik me nooit onveilig gevoeld.. Delfshaven weet ik niet. Op basis van hoe die wijk overdag is, denk ik dat je er 's avonds ook probleemloos kunt zijn, al zal het er waarsch. wel druk zijn.
quote:
voor de rest is het een veilige stad..wat anderen ook willen beweren
Alle woonwijken zijn volgens mij wel veilig..
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:40:29 #68
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_31054017
Rondom de Bergweg is het prima wonen. Zoals overal kun je het slecht treffen met buren, een coffeeshop naast de deur (voor mij een reden om te vertrekken van de prachtige Noordsingel) maar dat kans zelfs in Alexanderpolder of Ommoord. (wie wil daar eigenlijk wonen voordat hij/zij 40 jaar, getrouwd is en kinderen heeft!)

Ik woon nu zelf met veel plezier aan de nummer 40 der meest luchtvervuilde straten van Rotterdam, de Schiekade, heerlijk in het centrum, 5 minuten lopen van centraal, wat wil je nog meer?

Waar ik niet zou willen wonen zijn natuurlijk de Millinxbuurt, Dordtselaan, sommige delen van Delfshaven (andere juist weer wel) en ook Spangen staat niet bovenaan mijn lijst.

Maar het is gevaarlijk hele buurten of straten af te schrijven. Zeker in Noord heb je verpauperde flats in de buurt van schitterende jaren 30 woningen met veel ruimte, zon en tuin.
pi_31054748
Let wel op dat ze een lightrailtunnel dwars door blijdorp gaan boren. Daar kun je dus nog wat last van krijgen. Of helemaal niet. Aandachtspuntje. Daarbij wordt de buurwijk Crooswijk binnenkort helemaal plat gegooid, grootste bouwput van europa, kan ook nogal wat overlast geven. Of weer helemaal niet natuurlijk. Verder is het Liskwartier geen toplocatie, maar zeker te doen. Liever zou je dichter naar de schiekade verplaatsen. Aan de andere kant van centraal ligt het centrum, daar ligt kralingen tegen aan, ook erg prettig, ligt wel weer naast de eerder genoemde grootste bouwput van europa. Verder is centrum/west/delfshaven zeer goed te doen. Ga niet tussen de beukelsdijk en de vierambachtslaan wonen. Tussen Nieuwe Binnenweg, Mathenesselaan en Heemraadsingel is het ideaal wonen. Kost bijna niets, vijf minuten lopen zit je hartje centrum. Tram voor de deur.
pi_31062595
Delfshaven is ook nog goed wonen, zolang er niet te veel belhuis/kapsalons in je straat zitten.
  vrijdag 30 september 2005 @ 16:22:17 #71
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_31062656
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 16:20 schreef Erasmusch het volgende:
Delfshaven is ook nog goed wonen, zolang er niet te veel belhuis/kapsalons drugspanden en hoerenkasten onder een belhuis/kapsalon dekmantel in je straat zitten.
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:35:34 #72
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_31346769
Morgen een huisje bekijken in het Oude Noorden, een zijstraatje van Bergweg (Louwerslootstraat) (bijCcorrect daar) Ben benieuwd

als ik overdag overvallen word, neem ik dat huis waarschijnlijk niet
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_31346954
Zolang je Spangen, maashaven(de meeste buurten op zuid) en ijsselmonde een beetje weert kan het goedkomen . En ik zou nei tin en rond stadhuisplein gaan wonen ivm uitgaansoverlast
Voices tell me I'm the shit.
pi_31350049
Ben ik even blij dat ik in maashaven woon. Pal naast metro station. En ik moet je vertellen, Het is me hier snachts toch doodstil op straat! ik hoor echt nooit wat. Ok fair is fair, ik kom veel tuig uitziende personen a.k.a paupers tegen, maar iedereen houd zich toch met zijn eigen zaken bezig. Hoewel ik mij als hulpeloos 16 jarig blond meisje er niet veilig zou voelen...
pi_31350243
Ik kom regelmatig in 'slechte' buurten als de foute delen van Zuid (bijv. de Beijerlandselaan), Crooswijk, Oude Noorden, Spangen, etc. en heb eigenlijk nooit ergens last van qua criminaliteit. Het zit grotendeels tussen de oren, al kan ik me best voorstellen dat dat voor een vrouw anders is. Ik kan wel een uur in zo'n wijk gaan staan en dan word ik waarschijnlijk nog niet overvallen, dus dat is geen graadmeter.

Ik heb heel lang in Kraligen/Crooswijk gewoond, op de Schapendreef. Pal tegenover de boezem en het Kralingse bos en heel dicht bij het centrum. Beter kun je bijna niet zitten.

Nu woon ik in Schiebroek (om de hoek van de Peppelweg, op de Rododendronstraat) en dat bevalt me prima. Het is me alleen iets te ver uit het centrum en de bereikbaarheid met het OV is slecht in de avond en de nacht. Ik zou liever in Kralingen zitten of bijvoorbeeld op de Hofdijk, waar een paar vrienden van me wonen, maar niet graag genoeg om te verhuizen.

Het is hier ook relatief goedkoop, wat ook een voordeel is. Ik betaal 383 incl. alles (ook kabel-t.v.) voor 36 m2 incl. keuken en badkamer en met een balkonnetje. Enige nadeel is het uitzicht op een gigantische kerk met bijbehorende grafherrie op allerlei tijden.

't Is wel te rustig wat mij betreft. Gelukkig zijn op de Peppelweg veel winkels e.d., maar als ik bijvoorbeeld om twaalf uur een broodje shoarma wil hebben heb ik een probleem. Er valt hier werkelijk geen fuck te beleven, dus je moet echt de stad in of uit.

De Alexanderpolder lijkt me ook prima om te wonen. Niet zozeer leuk, maar wel praktisch. Er rijdt een metro en een trein en je hebt er een enorm winkelcentrum. Zevenkamp en Ommoord zijn ook redelijk okee, maar net zo ver weg als Schiebroek.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')