quote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:14 schreef Witchfynder het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
En danquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:44 schreef wolfrolf het volgende:
[..]geniaal inderdaad.
Jammer dat het maar 12 afleveringen beslaat dit seizoen.. nog maar 4 te gaan...![]()
Dat... erhh... kun je stellen. Seizoen 2 komt ergens in 2007 pas... opnames beginnen maart 2006quote:
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:59 schreef Witchfynder het volgende:
In 2007? Denk het niet. Ik verwacht dat we 2x01 in september of oktober 2006 kunnen zien.
http://www.hbo.com/rome/news/quote:HBO has renewed its epic drama series ROME for a second season, it was announced today by Carolyn Strauss, president, HBO Entertainment. Production of the 12-episode second season will begin next March, with the debut set for 2007.
quote:Spectaculair epos Rome binnenkort bij SBS 6
SBS 6 brengt binnenkort het spektakelstuk Rome op televisie. In de twaalfdelige serie wordt op magnifieke en voor een tv-serie ongeëvenaarde wijze het leven in Rome in de tijd van Julius Caesar in beeld gebracht. HBO en BBC, de makers van het met zes Emmy’s gewaardeerde Band of Brothers, tekenen samen voor de productie van dit rond de 100 miljoen Amerikaanse dollars kostende epos dat zich afspeelt in Rome rond 52 jaar v.Chr.
Rome verhaalt over het leven van twee Romeinse soldaten en hun families tijdens het ontstaan van het oude Romeinse rijk vanaf het jaar 52 v.Chr. Door de ogen van de gewone man en vrouw en bekende historische figuren als Julius Caesar, Marcus Antonius, Cleopatra en de nog jonge en latere keizer Augustus wordt duidelijk hoe het Romeinse Rijk is ontstaan en zich heeft ontwikkeld. Rome is niet alleen een prachtig schouwspel dat een getrouw beeld geeft van een invloedrijke periode in de geschiedenis, het is ook een historische dramaserie over familiebanden, liefde en bedrog, meesters en slaven en vooral macht.
De 100 miljoen Amerikaanse dollars kostende productie begint in het jaar 52 v.Chr. als Julius Caesar terugkeert naar Rome na de succesvolle verovering van Gallië. Samen met duizenden geharde en gevreesde strijders staat hij aan de poorten van Rome, klaar om een nieuwe orde te scheppen in de op dat moment rijkste stad ter wereld met zo’n één miljoen inwoners. De heersende aristocratie dreigt Caesar te vervolgen zo gauw hij een stap in Rome zet. Wat volgt is een politieke zeer woelige tijd waarin vriendschap en vijandschap dichtbij elkaar liggen en die uiteindelijk leidt tot de bloedige Romeinse burgeroorlog (49–45 v.Chr.).
Niet eerder werd in een tv-serie zoveel geld geïnvesteerd om een compleet en waarheids-getrouw beeld te geven van het leven tijdens het ontstaan van het Romeinse rijk. Een groot deel van Rome is opgenomen in Italië onder leiding van vooraanstaande regisseurs als Michael Apted (The World Is Not Enough), Allen Coulter (The Sopranos) en Mikael Salomon (Band of Brothers). Rome kon tijdens de première eerder dit jaar in Amerika en Engeland rekenen op veel waardering van pers en publiek. Het succes van de serie heeft de HBO en BBC reeds doen besluiten een vervolgserie van twaalf afleveringen te gaan maken.
true, daarom zenden ze t binnenkort ook uit op de BBCquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik ze al gezien, zulke series horen niet op SBS
Vanaf 2 november op de BBC inderdaadquote:Op zondag 23 oktober 2005 22:27 schreef Timo20 het volgende:
true, daarom zenden ze t binnenkort ook uit op de BBC![]()
Aha. Dan houden ze zich niet aan de gebruikelijke seizoenen. Ik nam gewoon ongeveer dezelfde startdatum als dit seizoen, maar dan een jaar later, maar blijkbaar niet dus.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
[..]
http://www.hbo.com/rome/news/
quote:en de nog jonge en latere keizer Augustus
Hij speelt mee onder zijn eigen naam, Octavius of Octavian in het Engels.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:33 schreef Plotinus het volgende:
Geweldige serie, zeker! Maar wel jammer dat ze maar 12 afleveringen in een seizoen stoppen en dat seizoen 2 pas in 2007 wordt uitgebracht.
Trouwens, zien we Augustus dan nu al in de serie? Zoja, wie is dat dan?
[..]
Octavianius noemen wij hem hier.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hij speelt mee onder zijn eigen naam, Octavius of Octavian in het Engels.
Augustus heet hij pas nadat hij keizer is geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat dacht ik ook totdat ik de Winkler Prins encyclopedie aan het bekijken was.quote:
quote:Augustus [geschiedenis], oorspronkelijk: Gaius Octavius [...]Daar liet hij de adoptie achteraf wettelijk bekrachtigen en hij heette sindsdien, als Caesars zoon en drager van de traditie van het geslacht van de Julii, Gaius Julius Caesar Octavianus ( 'uit het geslacht van de Octavii').
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog maar 3 eps en dan 1,5 jaar wachten![]()
[ Bericht 13% gewijzigd door Jantjeuh op 31-10-2005 22:18:56 ]
Dat had ik dus ook, ik had maybe iets te hoge verwachtingen na al die verhalen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 07:06 schreef Strolie75 het volgende:
Gisteravond gekeken...vond het een beetje tegenvallen.
Ik had het allemaal wat grootschalliger verwacht. Slag bij Alicia en je ziet maar een dozijn romeinen en een paar Galliërs op elkaar inhakken. Ook de weidsheid van Rome bleek nergens uit. Het politieke gekonkel was wel leuk, maar van een blote vrouw of een zwarte dildo raak ik, in tegenstelling tot Amerikanen, niet meer gechockeerd.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:02 schreef Jantjeuh het volgende:
Ep 9 is weer prima
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog maar 3 eps en dan 1,5 jaar wachten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stoer hoor, downloaden. Binnekort "thuis" maar effe Lost kijken. Hoe ver ben je daarmee?quote:Op donderdag 10 november 2005 12:07 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ben 'pas' bij ep6, maar 't is een erg goede serie..Jammer dat ik dus al op de helft zit..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |