En het is en blijft een boek he?quote:Op maandag 28 november 2005 23:05 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Het bestaat echt; het staat in De bello Gallico 5.44 (het boek dat Caesar schreef over zijn verovering van Gallië). Dus er bestonden echt een Lucius Vorenus en Titus Pullo (of Pulio zoals in sommige versies). Maar meer dat dat is er niet over deze mensen bekend.
Meer een dagboek.quote:
Er zijn tegelijkertiijd drie verschillende versies van gemaakt, in die zin dat ze verschillen in mate van 'kuisheid'; Er is een ongekuiste versie, een gematigd gekuiste versie en een gekuiste versie. Geen idee wie welke uitzendt ...quote:Op maandag 5 december 2005 20:58 schreef Pony-Lover het volgende:
...
vanavond 22:00 canvas deel zoveel, de serie is al even bezig en ik heb helaas de eerste afleveringen gemist.
Ik heb ook geen idee, het is me wel opgevallen dat de afleveringen op de BBC een stuk korter zijn, daar is dus iig in geknipt.quote:Op maandag 5 december 2005 21:14 schreef sooty het volgende:
[..]
Er zijn tegelijkertiijd drie verschillende versies van gemaakt, in die zin dat ze verschillen in mate van 'kuisheid'; Er is een ongekuiste versie, een gematigd gekuiste versie en een gekuiste versie. Geen idee wie welke uitzendt ...
The BBC editing controversyquote:Op maandag 5 december 2005 21:18 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee, het is me wel opgevallen dat de afleveringen op de BBC een stuk korter zijn, daar is dus iig in geknipt.
Dat verklaart een hoopquote:Op maandag 5 december 2005 21:21 schreef Murray het volgende:
[..]
The BBC editing controversy
....
In a separate move the BBC also decided to re-edit the first three episodes (all directed by Michael Apted) into two episodes so that the UK broadcast consists of 11 rather than 12 episodes. The BBC claimed that this was because the British audience were more familiar with the history of Rome than their American counterparts and so much of the backstory was unnecessary. However, Apted claims that the purpose was to boost the ratings by increasing the prominence of the scenes of sex and violence. In an interview with The Times [6], Apted said:
...
Maar de amerikaanse geschiedenis met het romeinse rijk is natuurlijk ook niet echt groot. De enige bekende documentatie is volgens mij het verhaal van een stel galliers (een kleine opdonder en een grote dikke met een wit hondje) die de grote oversteek waagden.quote:Op maandag 5 december 2005 21:33 schreef sooty het volgende:
Dat verklaart een hoop
Overigens zijn de Britten inderdaad veel beter op de hoogte van hun Romeinse geschiedenis.
Belgen.quote:Op maandag 19 december 2005 22:26 schreef Dutch_Courage het volgende:
Klote Belgen, voor niks zitten wachten!

*** DICTEE, ze kunnen daar toch amper Nederlandsquote:Op maandag 19 december 2005 22:20 schreef Murray het volgende:
Hm, deze week niet op Cavas ivm dictee?
quote:(Novum) - De in Amerika en Engeland veelbekeken tv-serie 'Rome' is binnenkort ook op de Nederlandse buis te zien. SBS 6 gaat de door de Amerikaanse betaalzender HBO en de Britse publieke omroep BBC geproduceerde dramaserie vanaf 1 januari uitzenden.
De twaalfdelige tv-serie 'Rome' werd gemaakt met het nog ongeëvenaarde budget van honderd miljoen dollar, ruim 83 miljoen euro. De makers bouwden in de omgeving van Rome de historische decors voor de productie en namen een groot deel van de serie in Italië op. Het epos speelt zich af in de periode van de opkomst en ondergang van Julius Ceasar, rond 50 voor Christus.
'Rome' werd opgenomen met regisseurs als Michael Apted ('The world is not enough'), Allen Coulter ('The Sopranos') en Mikael Salomon ('Band of brothers'). De serie is genomineerd voor twee Golden Globes, in de categorie beste dramaserie en beste actrice. Polly Walker is genomineerd.
'Rome' was voor SBS 6 bepaald geen goedkope aankoop, liet een woordvoerder aan Novum Nieuws weten. Maar door de hoge kijkcijfers die de serie in Amerika en Engeland haalde, verwacht de zender ook in Nederland goed te gaan scoren. Op 1 januari start SBS 6 om 20.00 uur met de een halfuur durende documentaire 'The making of Rome', waarna tussen 20.30 en 22.30 uur de eerste twee afleveringen worden uitgezonden. De daaropvolgende tien weken zal de serie elke zondagavond vanaf 21.30 uur te zien zijn.
Doordat 'Rome' aardig wat geweld en seksueel getinte scčnes bevat, was het voor SBS 6 vanwege het kijkadvies voor 12 jaar en ouder niet mogelijk de serie vroeger op de avond uit te zenden. Volgens de woordvoerder had SBS 6 ervoor kunnen kiezen de gecensureerde versie van de BBC op het scherm te brengen, maar wilde de zender absoluut de originele serie van HBO uitzenden. Wel wordt per aflevering bekeken of die misschien geschikt is voor kinderen die jonger zijn dan 12.
Een klein nadeel voor SBS 6 kan zijn dat de Vlaamse tv-zender Canvas enkele weken terug is begonnen met het uitzenden van 'Rome'. Toch verwacht SBS 6 niet veel concurrentie. De woordvoerder denkt dat slechts weinig kijkers weten dat 'Rome' ook op Canvas te zien is, omdat daar in Nederland weinig publiciteit aan is gegeven. In Amerika is deze week op HBO de slotaflevering van 'Rome' te zien. Door het succes van de serie willen de producenten in maart beginnen met de opnames van het tweede seizoen van 'Rome'.
Wel een prima trailer hebben ze. Jammer dat ik (en velen met mij) te weinig naar die SBSgroep-meuk kijken om hem te kunnen zien. Al zag ik 'em wél... hm...quote:
En het is GEEN HDTV formaat, maar zwaar gecomprimeerd naar DivX. Als het echte HDTV was, dan stond er een torrentje van 25 Gb op je te wachten.....quote:Op zondag 13 november 2005 09:01 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, maar niet zonder logo's, want in de VS hebben ze zelfs logo's op de logo's.
Ik snap eigenlijk niet waarom iemand hem op SBS6 zou kijken als hij op Canvas wordt uitgezonden zonder reclame's in de originele versie en in breedbeeld.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:33 schreef gimme.shelter het volgende:
Fijn bericht! Ga zeker kijken! Wel verrassend dat SBS deze serie heeft aangekocht. Hulde!!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |