abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32773107
quote:
Op maandag 28 november 2005 23:05 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Het bestaat echt; het staat in De bello Gallico 5.44 (het boek dat Caesar schreef over zijn verovering van Gallië). Dus er bestonden echt een Lucius Vorenus en Titus Pullo (of Pulio zoals in sommige versies). Maar meer dat dat is er niet over deze mensen bekend.
En het is en blijft een boek he?
Een hoop uit die tijd is vandaag de dag precies hetzelfde, vooral de belasting enz, er is eigenlijk niet veel veranderd
  zaterdag 3 december 2005 @ 11:23:39 #277
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_32776207
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:40 schreef CARPIN het volgende:

[..]

En het is en blijft een boek he?
Meer een dagboek.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_32846188
Over 45 minuten weer
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 5 december 2005 @ 21:14:53 #279
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_32846211
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:58 schreef Pony-Lover het volgende:
...
vanavond 22:00 canvas deel zoveel, de serie is al even bezig en ik heb helaas de eerste afleveringen gemist.
Er zijn tegelijkertiijd drie verschillende versies van gemaakt, in die zin dat ze verschillen in mate van 'kuisheid'; Er is een ongekuiste versie, een gematigd gekuiste versie en een gekuiste versie. Geen idee wie welke uitzendt ...
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_32846308
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:14 schreef sooty het volgende:

[..]

Er zijn tegelijkertiijd drie verschillende versies van gemaakt, in die zin dat ze verschillen in mate van 'kuisheid'; Er is een ongekuiste versie, een gematigd gekuiste versie en een gekuiste versie. Geen idee wie welke uitzendt ...
Ik heb ook geen idee, het is me wel opgevallen dat de afleveringen op de BBC een stuk korter zijn, daar is dus iig in geknipt.
pi_32846427
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:18 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ik heb ook geen idee, het is me wel opgevallen dat de afleveringen op de BBC een stuk korter zijn, daar is dus iig in geknipt.
The BBC editing controversy

Some scenes in episodes of the series have been edited for airing on the BBC in order to remove some of the stronger language which is deemed unacceptable for prime-time viewing on terrestrial British television (specifically the use of the word "cunt"). This has been criticised by many, who point to the fact that other HBO programs such as The Sopranos and Oz have been broadcast uncut on British network television. Although it should be pointed out that Rome is broadcast at an earlier time than the other two programmes, and that the BBC was aiming at a more general audience than Channel 4 was with The Sopranos and Oz.

In a separate move the BBC also decided to re-edit the first three episodes (all directed by Michael Apted) into two episodes so that the UK broadcast consists of 11 rather than 12 episodes. The BBC claimed that this was because the British audience were more familiar with the history of Rome than their American counterparts and so much of the backstory was unnecessary. However, Apted claims that the purpose was to boost the ratings by increasing the prominence of the scenes of sex and violence. In an interview with The Times [6], Apted said:

I'm really pissed off with the BBC for bringing down my first three episodes to two and, in doing so, taking out much of the vital politics. What also makes me very grumpy is that I was told that the cuts had been introduced by the BBC because they thought British viewers already knew the historical background. But all that's happened as far as the viewer is concerned is that it has made Rome hard to follow.

Apted also said that he only found out about the cuts by accident claiming:

I only found out by chance a couple of weeks ago when one of the actors told me.

http://en.wikipedia.org/w(...)_editing_controversy

Blij dat ik het gewoon op Canvas volg.
  maandag 5 december 2005 @ 21:33:34 #282
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_32846715
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:21 schreef Murray het volgende:

[..]

The BBC editing controversy

....

In a separate move the BBC also decided to re-edit the first three episodes (all directed by Michael Apted) into two episodes so that the UK broadcast consists of 11 rather than 12 episodes. The BBC claimed that this was because the British audience were more familiar with the history of Rome than their American counterparts and so much of the backstory was unnecessary. However, Apted claims that the purpose was to boost the ratings by increasing the prominence of the scenes of sex and violence. In an interview with The Times [6], Apted said:

...
Dat verklaart een hoop
Overigens zijn de Britten inderdaad veel beter op de hoogte van hun Romeinse geschiedenis.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  donderdag 8 december 2005 @ 14:16:59 #283
13250 Lod
Sapere aude!
pi_32917996
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:33 schreef sooty het volgende:
Dat verklaart een hoop
Overigens zijn de Britten inderdaad veel beter op de hoogte van hun Romeinse geschiedenis.
Maar de amerikaanse geschiedenis met het romeinse rijk is natuurlijk ook niet echt groot. De enige bekende documentatie is volgens mij het verhaal van een stel galliers (een kleine opdonder en een grote dikke met een wit hondje) die de grote oversteek waagden.
GNU Terry Pratchett
pi_32919524
Toch jammer dat de BBC dat doet vind ik hoor. Is toch een berg visuele pracht die het publiek ontnomen wordt

Ik mag hopen dat de DVD gewoon de serie wel "compleet" gaat bevatten
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_33229208
Hm, deze week niet op Cavas ivm dictee?
pi_33229471
Klote Belgen, voor niks zitten wachten!
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_33229613
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:26 schreef Dutch_Courage het volgende:
Klote Belgen, voor niks zitten wachten!
Belgen.

Ik lag te slapen, was bang dat ik de eerste 20 minuten al gemist had...
  maandag 19 december 2005 @ 22:38:01 #288
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_33230056
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:20 schreef Murray het volgende:

Hm, deze week niet op Cavas ivm dictee?
*** DICTEE, ze kunnen daar toch amper Nederlands
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:26:40 #289
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33259833
quote:
(Novum) - De in Amerika en Engeland veelbekeken tv-serie 'Rome' is binnenkort ook op de Nederlandse buis te zien. SBS 6 gaat de door de Amerikaanse betaalzender HBO en de Britse publieke omroep BBC geproduceerde dramaserie vanaf 1 januari uitzenden.

De twaalfdelige tv-serie 'Rome' werd gemaakt met het nog ongeëvenaarde budget van honderd miljoen dollar, ruim 83 miljoen euro. De makers bouwden in de omgeving van Rome de historische decors voor de productie en namen een groot deel van de serie in Italië op. Het epos speelt zich af in de periode van de opkomst en ondergang van Julius Ceasar, rond 50 voor Christus.

'Rome' werd opgenomen met regisseurs als Michael Apted ('The world is not enough'), Allen Coulter ('The Sopranos') en Mikael Salomon ('Band of brothers'). De serie is genomineerd voor twee Golden Globes, in de categorie beste dramaserie en beste actrice. Polly Walker is genomineerd.

'Rome' was voor SBS 6 bepaald geen goedkope aankoop, liet een woordvoerder aan Novum Nieuws weten. Maar door de hoge kijkcijfers die de serie in Amerika en Engeland haalde, verwacht de zender ook in Nederland goed te gaan scoren. Op 1 januari start SBS 6 om 20.00 uur met de een halfuur durende documentaire 'The making of Rome', waarna tussen 20.30 en 22.30 uur de eerste twee afleveringen worden uitgezonden. De daaropvolgende tien weken zal de serie elke zondagavond vanaf 21.30 uur te zien zijn.

Doordat 'Rome' aardig wat geweld en seksueel getinte scčnes bevat, was het voor SBS 6 vanwege het kijkadvies voor 12 jaar en ouder niet mogelijk de serie vroeger op de avond uit te zenden. Volgens de woordvoerder had SBS 6 ervoor kunnen kiezen de gecensureerde versie van de BBC op het scherm te brengen, maar wilde de zender absoluut de originele serie van HBO uitzenden. Wel wordt per aflevering bekeken of die misschien geschikt is voor kinderen die jonger zijn dan 12.

Een klein nadeel voor SBS 6 kan zijn dat de Vlaamse tv-zender Canvas enkele weken terug is begonnen met het uitzenden van 'Rome'. Toch verwacht SBS 6 niet veel concurrentie. De woordvoerder denkt dat slechts weinig kijkers weten dat 'Rome' ook op Canvas te zien is, omdat daar in Nederland weinig publiciteit aan is gegeven. In Amerika is deze week op HBO de slotaflevering van 'Rome' te zien. Door het succes van de serie willen de producenten in maart beginnen met de opnames van het tweede seizoen van 'Rome'.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:52:50 #290
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_33260813
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:26 schreef Copycat het volgende:

[..]
Wel een prima trailer hebben ze. Jammer dat ik (en velen met mij) te weinig naar die SBSgroep-meuk kijken om hem te kunnen zien. Al zag ik 'em wél... hm...
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_33288700
Fijn bericht! Ga zeker kijken! Wel verrassend dat SBS deze serie heeft aangekocht. Hulde!!
geniet nooit met mate
  donderdag 22 december 2005 @ 01:30:12 #292
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33296717
quote:
Op zondag 13 november 2005 09:01 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, maar niet zonder logo's, want in de VS hebben ze zelfs logo's op de logo's.
En het is GEEN HDTV formaat, maar zwaar gecomprimeerd naar DivX. Als het echte HDTV was, dan stond er een torrentje van 25 Gb op je te wachten.....

Ze noemen het HDTV omdat het gecaptured is met een HDTV kaart op de de HDTV versie van het kanaal waar het wordt uitgezonden. Dit komt het eindproduct wat je op internet kunt downloaden natuurlijk best ten goede, maar het is dus absoluut geen HDTV formaat
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_33299950
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:33 schreef gimme.shelter het volgende:
Fijn bericht! Ga zeker kijken! Wel verrassend dat SBS deze serie heeft aangekocht. Hulde!!
Ik snap eigenlijk niet waarom iemand hem op SBS6 zou kijken als hij op Canvas wordt uitgezonden zonder reclame's in de originele versie en in breedbeeld.
Ik heb alle afleveringen al gezien, maar ik kijk hem nu weer op Canvas. Op SBS6 zou ik daar niet over piekeren.
Helpt waar hij kan!
pi_33366625
Dus op de BBC zijn ze nu bij aflevering..... 9?

Hmm, dan zal ik wel op SBS moeten kijken. 8 afleveringen inhalen in 4 dagen is net wat te veel.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_33377170
Jezus wat een goede serie . Dit is echt Sopranos-materiaal. Ik heb alles gekeken en wil het nu alweer gaan kijken . Waar blijft die DVD box, en seizoen 2 .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 1 januari 2006 @ 14:15:37 #296
88233 Steve
Still the best.
pi_33600982
Ik weet niet of er een speciaal topic is nu die op sbs komt (kon er geen vinden iig), maar vanavond komt 'ie dus. Ben benieuwd, ziet er wel leuk uit. Heb ze niet op canvas gevolgd, wel jammer maar helaas.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_33605363
Bij SBS wordt ook niet geknipt. En is volgens mij ook in breedbeeld ? Anders is het echt verkrachting van de serie.
Does Anyone Care... That Nobody Cares ?
  zondag 1 januari 2006 @ 18:37:33 #298
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_33606591
Ik hoop dat SBS pas met reclame begint na episode 1, dan heb ik even tijd om te pissen en hapjes te pakken, voordat ze met episode 2 beginnen. Maar SBS6 kennende, zal dat wel niet.
pi_33606733
Ik ben benieuwd, ook

Nog een leuke site met (o.a.) Rome weetjes

Kun je ook S.P.Q.R. spelen , lekker rondwandelen in het oude Rome
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 1 januari 2006 @ 18:53:35 #300
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_33606922
Is het de ongekuiste versie, die SBS nu gaat uitzenden?

* Jojogirl las nl. ergens dat er 3 verschillende versies zouden zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')