abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 september 2005 @ 17:29:30 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_30700756
quote:
Studenten die hun afstudeerscriptie overschrijven moeten nooit meer kunnen afstuderen in hun vak. Dat zegt staatssecretaris Rutte in een nog te verschijnen interview in het maandblad Opzij.

Schorsing
Op dit moment is de strengste straf een jaar schorsing. "Dat vind ik eerlijk gezegd niet genoeg", aldus de bewindsman van Onderwijs. Rutte wil studenten die hun scriptie overpennen, helemaal uitsluiten van die studie.

Nieuwe wet
Rutte werkt aan de nieuwe wet op het hoger onderwijs en onderzoek (WHOO), waarin het sanctiebeleid op de schop gaat. De wet moet in 2007 ingaan.
Goed zo, keihard aanpakken die fraudeurs.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_30700803
Oeh, dan mag ik wel opschieten

Maar goed, terecht dit natuurlijk.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_30701550
Is natuurlijkt terecht, maar ik heb steeds het gevoel dat Rutte zijn eigen genoten privileges nu hard veroordeelt.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_30701697
De opleiding waar ik heen ga geld dit jaar uitsluiting ook voor normale modules, etc. Maargoed vind het wel terecht, ik ken mensen die er toe in staat zijn om op zo'n marnier door een opleiding heen te waggelen.
quote:
Is natuurlijkt terecht, maar ik heb steeds het gevoel dat Rutte zijn eigen genoten privileges nu hard veroordeelt.
Hij heeft er zeker 6 jaar over gedaan en een scriptie geleent?
  zondag 18 september 2005 @ 18:03:55 #5
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_30701903
Hoe hoger de straf, hoe minder de controle erop,..

"De straf is zo hoog, dat riskeren ze nooit"
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  zondag 18 september 2005 @ 18:13:05 #6
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30702179
Beetje overdreven als je het mij vraagt. Zorg er eerst maar gewoon voor dat je die jaar schorsing consequenter gaat opleggen, voordat je hardere maatregelen gaat verzinnen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 18 september 2005 @ 18:31:48 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30702748
Harde straf, maar wel terecht. Je bent ook wel een idioot als je je studie op zo'n manier gaat afsluiten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 18 september 2005 @ 18:36:56 #8
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_30702939
Helemaal overpennen is natuurlijk een ernstig vergrijp, dat moet zwaar bestraft worden. Ik vraag me alleen af wat er met de 'dubieuze' gevallen gaat gebeuren. Om mij heen hoor ik wel eens van mensen die net een te groot stuk letterlijk hebben vertaald zonder bronvermelding. Ook kwalijk, maar dan lijkt me uitsluiting van de studie weer wat te zwaar.
  zondag 18 september 2005 @ 18:38:14 #9
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30702981
Beter goed gejat dan slecht bedacht
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30703988
Cum Fraude afstuderen noem ik dat.

Nee, het is van den zotte dat zulke dingen gebeuren, keihard aanpakken!
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 18 september 2005 @ 19:14:07 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30704129
quote:
Op zondag 18 september 2005 18:36 schreef Pool het volgende:
Helemaal overpennen is natuurlijk een ernstig vergrijp, dat moet zwaar bestraft worden. Ik vraag me alleen af wat er met de 'dubieuze' gevallen gaat gebeuren. Om mij heen hoor ik wel eens van mensen die net een te groot stuk letterlijk hebben vertaald zonder bronvermelding. Ook kwalijk, maar dan lijkt me uitsluiting van de studie weer wat te zwaar.
Als ik het zo lees gaat het Rutte vooral om de 'zware gevallen'. Hij wil het maximum verhogen, van een éénjarige naar een levenslange uitsluiting. Die éénjarige uitsluiting wordt nu ook niet standaard opgelegd.
  zondag 18 september 2005 @ 22:59:48 #12
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_30711896
Goed idee van Rutte. Van mij part mag de strenge wetgeving over het kopiëren van teksten ook doorslaan naar middelbare scholen onder het motto preventiecontroles.
pi_30718784
quote:
'Plagiëren? Dan niet afstuderen!'

Bron: Planet.nl
Gepubliceerd: zondag 18 september 2005 @ 19:04

Staatssecretaris van Onderwijs Mark Rutte is er voorstander van om studenten die bij hun afstudeerscriptie plagiaat plegen keihard te straffen. Volgens de VVD-politicus moet de frauderende student de mogelijkheid tot afstuderen in de studierichting waarmee ze bezig waren worden ontnomen. Dat meldt Rutte in een interview in Opzij.

Onlangs werd al bekend dat de politicus het sanctiebeleid voor plagiërende studenten op de schop wil nemen. Momenteel is de straf voor het overnemen van complete teksten nog maximaal een jaar schorsing, maar volgens Rutte is dat niet streng genoeg. "Ik laat onderzoeken of je mensen, die hun afstudeerscriptie hebben overgeschreven niet helemaal kunt uitsluiten van die studie. Dat betekent dat ze nooit meer in dat beroep werkzaam kunnen worden. Ja, dat is heel streng, maar ik vind het ook erg dat je zo'n belangrijk stuk van een ander overschrijft", aldus de staatssecretaris in Opzij.
Aldus de FP: 'Plagiëren? Dan niet afstuderen!'

Wat vinden we hiervan?

Ik vind het reinste bullshit. De straf is veel te hoog. Iemand zijn kans op afstuderen ontnemen door één fout, dat is buiten proporties.

"Maar school is ook om je voor te bereiden voor later en dan mag het ook niet blablabla..."

Ja klopt, maar als na een foutje alles al ontnomen wordt is er geen voorbereiden meer aan. Fouten zijn om van te leren en om te verbeteren, niet om hard af te straffen en de mogelijkheid ter verbetering niet te geven. Om deze reden vind ik een jaar schorsing al prima. De student heeft een jaar niks te doen als straf, maar kan daarentegen wel inzien wat hij fout heeft gedaan en het zodoende de volgende keer wél goed doen.
pi_30718950
Ik vind het wel een goede regel. Niks te streng. Je weet dat het illegaal is als je complete stukken overschrijft, als je die 'straf' niet wilt, moet je het gewoon zelf doen
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_30718976
Easy als je brokken tekst overneemt gewoon een bron bijvoegen dan is het geen plagiaat meer
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_30719020
"Foutje"? Ik bestempel dit wel iets zwaarder dan "foutje"!
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_30719073
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:29 schreef Blinky het volgende:
Ik vind het wel een goede regel. Niks te streng. Je weet dat het illegaal is als je complete stukken overschrijft, als je die 'straf' niet wilt, moet je het gewoon zelf doen
Dan kun je er net zo goed levenslang op zetten

"Ja, je weet dat het illegaal is als je complete stukken overschrijft."

De straf gaat gewoon niet op tegen hetgeen wat gedaan is.
  maandag 19 september 2005 @ 09:46:51 #18
100671 misterikke
ik wel jij ook?
pi_30719241
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:16 schreef boyv het volgende:

[..]

Aldus de FP: 'Plagiëren? Dan niet afstuderen!'

Wat vinden we hiervan?

Ik vind het reinste bullshit. De straf is veel te hoog. Iemand zijn kans op afstuderen ontnemen door één fout, dat is buiten proporties.
Als een fout een in principe levenslange straf moet opleveren dan mogen ze die wettenbundels en hun strafmaten wel vervangen.
er word teveel abstract gedingest
  maandag 19 september 2005 @ 09:48:42 #19
19840 Libris
Live from Singapore
pi_30719272
Te streng, een jaar schorsing en een nieuwe scriptie is in mijn ogen zwaar genoeg.
  maandag 19 september 2005 @ 09:50:39 #20
19840 Libris
Live from Singapore
pi_30719301
Beter controleren lijkt me een betere maatregel dan zwaardere straffen. Zet een landelijke database van scripties op bijvoorbeeld. Plus een engine om scripties eventueel te matchen
pi_30719480
als je je scripte gewoon zelf maakt, is er toch niets aan de hand. Hoeven we ons ook niet druk te maken over deze straf
pi_30719596
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:37 schreef boyv het volgende:

De straf gaat gewoon niet op tegen hetgeen wat gedaan is.
Dat zal de praktijk moeten uitwijzen. Schijnbaar is de straf die nu wordt gehandhaafd niet voldoende.

Als je niet zelf orgineel kunt zijn, of die moeite er niet voor wilt doen, dan moet je maar iets anders kiezen. Overschrijven is iets van de basisschool en daar wordt al te laks in opgetreden.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_30719600
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:59 schreef PekkeMan het volgende:
als je je scripte gewoon zelf maakt, is er toch niets aan de hand. Hoeven we ons ook niet druk te maken over deze straf
Precies
  maandag 19 september 2005 @ 10:13:02 #24
19840 Libris
Live from Singapore
pi_30719730
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:05 schreef Blinky het volgende:

[..]

Dat zal de praktijk moeten uitwijzen. Schijnbaar is de straf die nu wordt gehandhaafd niet voldoende.

Als je niet zelf orgineel kunt zijn, of die moeite er niet voor wilt doen, dan moet je maar iets anders kiezen. Overschrijven is iets van de basisschool en daar wordt al te laks in opgetreden.
Hoeveel mensen worden per jaar gepakt voor dit vergrijp? en hoeveel begaan het? Ik denk dat nog geeneens 10% van de fraudeurs gepakt wordt. Werk daar eerst eens aan.
pi_30719765
Terecht natuurlijk .

Geen argument tegen te verzinnen dat ergens op zal slaan .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_30719797
De boel wordt tegenwoordig electronisch nagekeken om overeenkomsten met eerdere stukken...

Ik vind niet afstuderen (en dus voor de rest van je leven min-of-meer geweerd worden uit het beroep) een nogal zware straf... Een jaar schorsing is zwaar zat, imo...

Het is vooral lastig voor vakken waar je bijna al je kennis uit boeken moet halen... Het is dan erg makkelijk om per ongeluk te plagiëren (wellicht niet in de mate waar over gesproken wordt, maar toch... 't is maar net hoe er op gecontroleerd wordt.)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30720069
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:13 schreef Libris het volgende:

[..]

Hoeveel mensen worden per jaar gepakt voor dit vergrijp? en hoeveel begaan het? Ik denk dat nog geeneens 10% van de fraudeurs gepakt wordt. Werk daar eerst eens aan.
Blijkbaar is het in de academische wereld een soort van 'ernstig vergrijp'. Staat er niet een zelfde soort straf op als je hetzelfde in onderzoeken die je daarna doet, ook doet?
Ik heb geen idee hoeveel procent momenteel gepakt wordt en hoeveel niet...
  maandag 19 september 2005 @ 10:31:22 #28
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30720108
. Soms vergeet je gewoon bronvermelding.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30720138
Ik vind een jaar schorsing niet voldoende. Wel moet de mogelijkheid er blijven. Ik vind een uitsluiting voor de studie mogelijk moet zijn voor de universiteit als zwaarste maatregel. Wel kan de student een soortgelijke opleiding doen met het voorstel van Rutte. Dit zal dan wel aan een andere universiteit zijn, en zo kan de persoon alsnog in dat deel van het bedrijfsleven komen. Wel is het een prima waarschuwing dan.

Ik werk zelf met plagiaatbestrijding als studenten assistent en ik weet dat er verschillende niveaus van plagiaat zijn. Daarom kan je niet elke vorm van plagiaat direct laten uitkomen in de maximumstraf, wat nu ook al het geval is. Sommige mensen echter schrijven een heel hoofdstuk van 6 kantjes over van een ander. Voor deze mensen is het dan ook echt voorbij in mijn ogen. Daar zit niets een per ongelukje in of ik wist niet meer waar ik het vandaan had.
pi_30720154
Zullen we de dan ook maar de doodstraf op bijvoorbeeld fout parkeren zetten? Tenslotte weet je dat er een straf op staat, dus doe je het maar gewoon niet.
Jupiler is goed
pi_30720185
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:13 schreef Libris het volgende:
Ik denk dat wij een zeer hoge score hebben op het Erasmus. Wij gebruiken dan ook speciale plagiaatscanners die het internet afzoeken. Informatie daarover kan je vinden op www.safeassignment.com of http://www.few.eur.nl/few(...)oard/safeassignment/
  maandag 19 september 2005 @ 10:41:07 #32
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30720311
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:33 schreef Aurelium het volgende:
Zullen we de dan ook maar de doodstraf op bijvoorbeeld fout parkeren zetten? Tenslotte weet je dat er een straf op staat, dus doe je het maar gewoon niet.
Dude, wat een vergelijking ...

Het is vrij streng ja, maar je bent ook wel een imbeciel als je complete stukken gaat overschrijven. Daar is weinig academisch aan.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_30720344
Te harde maatregel. Schorsen voor een jaar moet voldoende zijn. Anders brandmerk je hem voor het leven. Hij kan er in z'n verdere carriere last van krijgen. Dan raakt ie werkloos. Zou de VVD toch niet willen?
  maandag 19 september 2005 @ 10:43:29 #34
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30720357
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:41 schreef Falco het volgende:

[..]

Dude, wat een vergelijking ...

Het is vrij streng ja, maar je bent ook wel een imbeciel als je complete stukken gaat overschrijven. Daar is weinig academisch aan.
Net alsof die academische standaard altijd lekker consequent is.

De 1 schrift alles samen met een begeleider en krijgt van alles op een presenteerblaadje, de ander 'lult' wat vaker met een afstudeercoordinator en weet er van alles aan te breien, de ander staat er alleen voor en moet alles maar zelf zien te achterhalen.

Als er iets onduidelijk is, zijn het wel de verschillende manieren van afstuderen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30720387
Snap niet waar mensen zich druk om maken.. dit is namelijk al jaren zo op mijn opleiding.. Staat het onomstotelijk vast dat je dingen zo hebt overgenomen van een ander dan gaat dat gewoon naar de examen commisie en kun je je diploma vergeten.

En dan mag je hem ergens anders afmaken
  maandag 19 september 2005 @ 10:54:26 #36
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30720604
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:43 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Net alsof die academische standaard altijd lekker consequent is.

De 1 schrift alles samen met een begeleider en krijgt van alles op een presenteerblaadje, de ander 'lult' wat vaker met een afstudeercoordinator en weet er van alles aan te breien, de ander staat er alleen voor en moet alles maar zelf zien te achterhalen.

Als er iets onduidelijk is, zijn het wel de verschillende manieren van afstuderen.
Klopt, an sich kun je al redelijk 'creatief studeren' om je diploma te halen. Maar als je het belangrijkste van je studie (je afstudeerscriptie) gewoon simpelweg overneemt, dan ben je het ook niet waard om je studie af te ronden...
  maandag 19 september 2005 @ 11:36:40 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_30721594
je zal maar behandeld worden door een arts die te lui was...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 19 september 2005 @ 11:43:42 #38
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_30721799
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:36 schreef Re het volgende:
Mischien is die luie arts in de praktijk wel veel beter als die andere arts die een perfecte scriptie afwerkte.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 19 september 2005 @ 11:45:46 #39
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_30721864
Dit is geen "foutje", ik vind dingen die je opzettelijk doet en waarvan je weet dat ze niet mogen iniedergeval geen "foutje".
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_30721904
Zo kan ik er ook enkele bedenken. Zullen we iedereen die ooit veroordeeld werd voor fraude, oplichting, valsheid in geschrifte etc. een levenslang verbod op het bekleden van een politiek mandaat opleggen?
Of wat denk je van een levenslang beroepsverbod voor medewerkers van het OM die bepaalde zaken verzwijgen...
pi_30721990
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:47 schreef Doderok het volgende:
Zo kan ik er ook enkele bedenken. Zullen we iedereen die ooit veroordeeld werd voor fraude, oplichting, valsheid in geschrifte etc. een levenslang verbod op het bekleden van een politiek mandaat opleggen?
Of wat denk je van een levenslang beroepsverbod voor medewerkers van het OM die bepaalde zaken verzwijgen...
Lijkt me een uitstekend plan eigenlijk.
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_30722043
quote:
Ja dat onder stoelen en banken geschuif.. prima plan.. alleen zullen de mensen die dat soort dingen besluiten er wel op tegen zijn... een keer raden waarom.
pi_30722059
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:36 schreef Re het volgende:
ik kan me vergissen, maar dacht dat in België de studenten geneeskunde geen "eindwerk" moeten schrijven.
pi_30722082
Als je na jaren studeren je afstudeerscriptie nog moet gaan zitten overschrijven, dan is het wel zielig met je gesteld lijkt me. Ik vind de sanctie "levenslange banning" overigens overdreven.

Hoe zit het dan als mensen bij een andere universiteit hun studie gaan afmaken? Wat voor informatie wisselen universiteiten onderling uit?

En wat als iemand in het buitenland zijn studie gaat afmaken ipv hier in Nederland?
  maandag 19 september 2005 @ 11:59:19 #45
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_30722215
als iemand de boel besodemietert vind ik dit een terechte maatregel. Ik snap ook niet dat er zo'n gedoe over is, het lijkt mij niet meer dan logisch.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_30722335
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:50 schreef Fling het volgende:

[..]

Lijkt me een uitstekend plan eigenlijk.
Mij ook!
  maandag 19 september 2005 @ 12:10:26 #47
262 Re
Kiss & Swallow
pi_30722486
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Mischien is die luie arts in de praktijk wel veel beter als die andere arts die een perfecte scriptie afwerkte.
, ja zo ken ik er nog wel een paar ja
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_30722595
Prima maatregel.

Ik geloof ook dat de universiteiten zelf ook graag die mogelijkheid willen hebben. Een jaar uitsluiting voor zo'n grove fout is simpelweg te laag. Als je zoiets flikt bij het afstuderen mag je wat mij betreft inderdaad gewoon opstappen.
pi_30722829
quote:
Op zondag 18 september 2005 17:57 schreef PoisonouS het volgende:
De opleiding waar ik heen ga geld dit jaar uitsluiting ook voor normale modules, etc. Maargoed vind het wel terecht, ik ken mensen die er toe in staat zijn om op zo'n marnier door een opleiding heen te waggelen.
[..]

Hij heeft er zeker 6 jaar over gedaan en een scriptie geleent?
hij heeft er slechts acht jaar over de zware studie geschiedenis gedaan

verder vind ik het wel een ERG strenge maatregel maar ik weet dan ook niet
wanneer iets echt plagiaat is en wanneer niet en bij welke mate ze deze regel
gaan voeren. Maar je maakt er wel iemands toekomst mee kapot, een jaar niet
studeren lijkt mij wel zwaar genoeg.
the best is yet to come undone
  maandag 19 september 2005 @ 12:25:02 #50
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30722883
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:23 schreef jeloo het volgende:

verder vind ik het wel een ERG strenge maatregel maar ik weet dan ook niet
wanneer iets echt plagiaat is en wanneer niet en bij welke mate ze deze regel
gaan voeren. Maar je maakt er wel iemands toekomst mee kapot, een jaar niet
studeren lijkt mij wel zwaar genoeg.
Ik vermoed dat levenslange uitsluiting bedoeld is voor de allerzwaarste gevallen. Mensen die aan de afstudeerscriptie van iemand anders alleen hun naam toevoegen.
pi_30723319
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:25 schreef freako het volgende:

[..]

Ik vermoed dat levenslange uitsluiting bedoeld is voor de allerzwaarste gevallen. Mensen die aan de afstudeerscriptie van iemand anders alleen hun naam toevoegen.
dat hoop ik dan maar
maar je weet het maar nooit met rutte :p
the best is yet to come undone
pi_30723328
  maandag 19 september 2005 @ 13:23:18 #53
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30724209
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:41 schreef jeloo het volgende:

[..]

dat hoop ik dan maar
maar je weet het maar nooit met rutte :p
Het zou ook bizar zijn dat iemand die een enkele bronvermelding vergeet meteen van de opleiding geschopt zou worden. Daar word je nu ook niet een jaar voor geschorst.
  maandag 19 september 2005 @ 13:26:57 #54
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30724313
quote:
Ik vermoed dat dat soort types nooit op een kandidatenlijst terecht komen. Als het uitkomt dat een politicus een strafblad hebt heeft hij namelijk een probleem. En zijn partij ook.
  maandag 19 september 2005 @ 13:40:05 #55
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_30724664
Waarom levenslang? Waarom niet gewoon 2 of 3 jaar uitsluiting? Voor moord krijg je nog minder
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_30725078
quote:
Op maandag 19 september 2005 09:29 schreef Blinky het volgende:
Ach, je weet dat door rood lopen ook niet mag, de doodstraf erop lijkt me dan ook ok, je wist immers dat het niet mag dus als je het doet moet je ook niet zeuren als je gepakt wordt .
pi_30728038
beetje overtrokken maatregel. Een jaar schorsing + nieuwe scriptie lijkt me genoeg. Kost de staat alleen maar meer geld.
Student maakt studie niet af --> geen baan, uitkering + onnodig gemaakt kosten.
Student begint aan andere studie--> kost de staat geld.
  maandag 19 september 2005 @ 16:25:40 #58
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_30729456
Als je al die jaren al hebt liggen slapen en het nodig vind om werk te gaan overnemen welke een ander al heeft gedaan dan ben je geen knip voor de neus waard.
Aan die eindfase mag men best wat werk insteken en niet simpel werk gaan overnemen.
En dat moet dan de toekomst van nederland worden?

Nee, laat men overtreders hierop maar keihard aanpakken. En een uitsluiting van 1 jaar vind ik nog te mild. Mag wat mij betreft voor het leven zijn op dat vakgebied waarop iemand wilt afstuderen.
Ken de consequenties, en handel dan naar eer en geweten en doe je werk gewoon zelf.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_30731479
Ik vind het een inconsequent plan, in ons hele strafrecht (dat zijn dus zeer ernstige vergrijpen) is een tweede kans ingebakken, dan moet die er ook voor plagierende studenten zijn. Of Rutte moet nog een verassing in petto hebben voor wat betreft het strafrecht, maar die kans acht ik onwaarschijnlijk.
  maandag 19 september 2005 @ 17:55:05 #60
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_30732080
quote:
Op maandag 19 september 2005 17:32 schreef Steijn het volgende:
Ik vind het een inconsequent plan, in ons hele strafrecht (dat zijn dus zeer ernstige vergrijpen) is een tweede kans ingebakken, dan moet die er ook voor plagierende studenten zijn. Of Rutte moet nog een verassing in petto hebben voor wat betreft het strafrecht, maar die kans acht ik onwaarschijnlijk.
Ok dan, een 2e kans, daarna wederom plagiaat? Dag met je studie.
Bij die 2e kans pleit ik wel voor een schorsing van 2 jaar ipv 1. zodat de pijn ook echt duidelijk word en de consequenties duidelijk worden gemaakt.
Natuurlijk moet elke afstudeer scriptie bekeken worden op een goede manier, en niet even vluchtig.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_30733734
quote:
Op maandag 19 september 2005 13:26 schreef freako het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dat soort types nooit op een kandidatenlijst terecht komen. Als het uitkomt dat een politicus een strafblad hebt heeft hij namelijk een probleem. En zijn partij ook.
Ik heb het misschien te eng gesteld. Ik bedoelde ook situaties als met minister Veerman.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')